Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnbarnlängtan
Läst 7062 ggr
Cireea
2

Alla som planerar barn 2022 #2

En fortsättning på förra tråden som blev lite lång.

Här kan alla som planerar barn 2022 samlas och prata om allt möjligt, både stort och smått. Stötta varandra och ge tips eller råd när det behövs. 🌸

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
  • Redigerat 2022-01-19 17:48 av Cireea
Sandrus
0

Grattis till Chemestryfreak!

[emelypip]
0

Chemestryfreak. Vad för app använde du? :)

Chemistryfreak
1

#1 Tack snälla! :)
#2 Jag har använt mig av två appar, Natural Cycles och Fertility Friend. :) Bilden visar NC!

Hanna4
0

Spännande att se kurvan! Är så glad för dig chemistryfreak!

Jag hade börjat tempa, men eftersom jag blev sjuk nu innan så har jag högre temp innan ÄL, vilket förstörde tempen för denna omgången haha.

Zvintos
0

Grattis Chemistryfreak ! Får hoppas det följer lite fler plus i tråden nu. :)

Själv är jag på ÄL+1. Fick positivt ÄL-test i lördags och likaså i söndags (tog ett för skojs skull). Kände mig varmare när jag vaknade i morse, vilket jag brukar göra morgonen efter ÄL. Så nu är det två långa veckors väntan på att få se om det ville sig den här gången då.

Cireea
1

#5 Håller tummarna för dig 🥰

Mamma2020
0

Jag önskar jag kunde tempa men eftersom jag ha barn så kan han vakna lite när som på morgonen och det förstår ju kurvan.. så att vakna samma tid varje dag eller att ta tempen innan jag stiger upp funkar inte för ibland måste man rusa upp för att ta sonen om han haft en mardröm eller likande

Chemistryfreak
0

Tack snälla Ninni! Håller tummarna för dig och alla andra som också försöker. :)

Jag håller på att bli lite knäpp över det här med gravidveckor och hoppas på att kunna få lite hjälp av er. Tycker nämligen att det står så olika på olika ställen, i olika appar etc. Om jag tar mig så långt så vill jag nämligen göra ett tidigt ultraljud och då ska man först ha gått 7 fullgångna veckor. Räknar man då 7 fullgångna veckor från mensens första dag eller från ägglossningen?

Zvintos
1

#8: Man räknar från mensens första dag. :)

[emelypip]
0

#9: Jag har tagit tempen nu sen den 14/9 och den har legat runt 37,3-37,4 den brukar ligga på 36,5-36,7. Den är fortfarande uppe på 37,4. Kan detta vara ett tecken på tidig graviditet?

Zvintos
0

#10: Var exakt är du i cykeln? Är det morgontempen du menar? Tempen ska ju alltid ligga högt mellan ÄL och mens. Hur högt kan variera lite från cykel till cykel. När jag blev gravid med sonen låg tempen på ca 37,1 °C (morgontemp), men jag har även haft enstaka cykler där jag legat på samma temp och inte varit gravid. Så det är svårt att se enbart på tempen om man är gravid. :)

Ana_mille
0

#10: Jag tyckte att det lät som att du och din sambo inte var överens om att skaffa barn än? Det låter som att du försöker ändå. Jag skulle verkligen rekommendera att du pratar med din partner för det är något hen bör vara medveten om.

[emelypip]
0

#12: Jag försöker inte bli gravid. Jag vill bara lära mig om min egen kropp för att kanske kunna slippa p-piller. Vi har pratat med varandra och skulle vi bli gravida så skulle vi bli glada. Vi vill dock först flytta ihop innan barn kommer. Så detta är jag som vill veta var jag är i cykeln och lära mig om min kropp.

[emelypip]
0

#11: Det är morgontemp och min mens ska komma om 4 dagar.

Hanna4
0

Håller tummarna NinniH! :)

Jag har morgontemp mellan 37,0 till 37,5 mellan ÄL och mens utan att vara gravid. Min normal temp är mellan 36,4 till 36,6. Så det är nog olika.

Dag 12 här, blinkade gubbe för 2a dagen. Hoppas på positivt ÄL-test imorgon eller torsdag. Fortfarande sjuk jag och sonen dock..

• Redigerat 2021-09-28 08:16 av Hanna4
Zvintos
0

#14: Började du tempa något innan ÄL? För att lära sig allra bäst ska man börja vid en ny cykel, detta då det är väldigt individuell exakt vad tempen ligger på innan och efter ÄL. :) Sen kan det ta ett par cykler innan man lärt sig hur kroppen fungerar, exempelvis genom att kunna koppla eventuell symtom med hur tempen ligger. Om det inte gör någonting med information på engelska så har https://www.fertilityfriend.com/ mycket nyttig info just vad gäller tempning. :)

Zvintos
0

#15: Tack. :)
Håller tummarna för positivt ÄL-test snart då, även om det kanske är lite drygt när både du och sonen är sjuka.

Pinglan96
0

Hur långt innan ägglossning ska man börja tempa och hur långt efter mensen? Eller tempar man varje dag hela månaden. Vad använder ni er av för temp?

Zvintos
0

#18: För att det ska bli mest korrekt ska man tempa så gott som hela cykeln. En del som tempar vaginalt väljer dock att inte tempa så länge man har mens. Jag tempade oralt och gjorde det då hela cyklerna, ibland kunde jag dock skippa någon dag på slutet när jag ändå visste att mensen skulle komma. När det gäller termometer bör den ha 2 decimaler för att man ska kunna utläsa ett exakt resultat och det fungerar egentligen med vilken som helst. Jag köpte min hos billiga-tester.

Hanna4
0

Dag 13, den 3e dagen med blinkade gubbe, temp 36,6.
Börjar tillfriskna här äntligen. Men väntan på ÄL känns såååå lång denna gången.

Tycker hittills rosenroten har hjälpt en varva ner mycket, tyvärr inte gjort en piggare.

Denna kommentar har tagits bort.
Pinglan96
0

#21: Jag ser något svagt :)

Hanna4
0

Idag fick jag fast gubbe! De starkaste strecken jag sett på CBs digitala ÄL tester med! Alltså 2-3 dagar tidigare positivt ÄL test än förra månaden, troligtvis tack vare rosenroten då!

Nu blir det massa mys, koppla av och ännu en gång vänta! :)

Cireea
0

#23 Härligt, håller tummarna att det tar sig denna gång 🥰

Hanna4
0

#21: Jag ser också svagt! :)

Zvintos
0

#23: Härligt att rosenroten verkar göra något! :)

Själv är jag ungefär 4 dagar efter ÄL och just den här delen av cykeln tycker jag är så enormt seg! Tog rosenrot, maca och ashwandha fram till ÄL denna cykel. Få se om det gjorde någon skillnad.

Hanna4
0

Tack Cireea! 🥰

NinniH: Ja jag har inget emot om jag går tillbaka till min 28 dagars cykel istället för 30 dagar som jag fick efter första graviditeten, slipper man vänta lika länge haha 😇

Vet vad du menar med seg cykel! Vad är maca och ashwandha för något?

Zvintos
0

#27: Macarot är ett tillskott som bland annat kan hjälpa till att reglera hormonbalansen och även ge sexlusten en skjuts. Ashwagandha är även det ett tillskott som kanske inte har samma effekt på fertiliteten men däremot en hel del annat. Jag brukar ibland ta det på kvällen och då sover jag mycket bättre. Tyvärr var detta tillskott jag köpte nu kombinerat med rosenrot som ska verka uppiggande, så det törs jag inte ta till kvällen. :P

Hanna4
0

NinniH: Då förstår jag, tack för du förklarade! :)

Idag fick jag temp 37.0, hade 36.7 igår så anar att ÄL var inatt eller igår?

Zvintos
0

#29: Kan ha varit under gårdagen/natten. Du får vänta och se om tempen fortsätter hålla sig högre nu. :)

Hanna4
0

#30: Yes ska kolla tempen imorgon med. :)

Förra gången tog jag ÄL-test efter de 48tim den fasta gubben var, och fick positiv igen vilket gjorde mig förvirrad. Anar att äggen inte släppt som dem ska under de 48tim de borde gjort då.
Idag kunde jag inte hålla mig ifrån att göra samma sak, 48tim efter fast gubbe testade jag och det var en tom cirkel! Så verkar som min ÄL har varit, och är som den ska igen iallafall!

Nu ska jag bara tempa, chilla och hoppas i 2 veckor :)

Hanna4
0

Nu hade jag dock 36.7 imorses igen, smått förvirrad på tempning nu haha. Ska man få dimpar? Förra gången var den höjd hela tiden fram till mensen 🤔

Zvintos
0

#32: Man kan få någon enstaka dipp efter temphöjningen. Det är därför det är så svårt att bara tolka utifrån någon enstaka temp, utan man måste se till helheten sen. :)

denice95
0

Besvikelsen då mensen dyker upp… 😔 Bara ge sig på försök nummer 8 då!

Hanna4
0

#33: Japp, idag var det höjt till 37.0 igen så. :)

Denice95: Men vad tråkigt :(

Sandrus
0

Händer inte mycket här, symptomen borta, ingen mens, inget positivt…

Undrar dock om jag inte haft ägglossning i dagarna för jag är galet varm hela tiden idag.

Zvintos
0

Tråkigt med mens Denice95. :( Den delen suger.

ÄL+8 idag. Känt mig lite lätt varmare sedan någon dag efter ägglossning, men sen någon dag eller så är jag snäppet varmare ändå. Får väl hoppas det innebär något positivt och inte att det är min kropp som strejkar eller något. Hade lite lätt molvärk någon dag, men utöver det inga känningar alls precis som vanligt.

hajoh
0

#34: tråkigt! Det ser likadant ut för mig! Eller ja, mensen kommer imorgon eller på onsdag men sedan blir det försök 8 för mig också.

Är troligen på äl+11 idag eftersom jag har snäppet kortare lutealfas och testade negativt i kombination med noll symptom. Därav min snabba slutsats :)

Klart man börjar tvivla när mensen kommit varje månad nu också!

denice95
0

#38 kul att vi är i typ samma fas då 🙈 Har du barn sedan innan eller är det första? :)

Hanna4
0

NinniH: håller tummarna för bra tecken!

Hajoh: Sålänge mensen inte kommer finns ju hopp kvar, jag hade knappt symptom när jag blev gravid med sonen. :)

Emchris: Det där är ett positivt, Stort Grattis!!! 😁

• Redigerat 2021-10-05 09:20 av Hanna4
emchris
0

#41: shit blev helt skakig nu.. omgggg! Tack för svar!!

emchris
0

#41: borde man kunna testa clearblue med veckoindikator redan nu då?

hajoh
0

#39: det är första barnet för mig! Hur ser det ut för dig? ☺️ Det hade varit roligt om vi snart fick följa varandras graviditeter istället för försök 😁

hajoh
0

#40: grattis! Det är positivt! 🥳

hajoh
0

#43: jag kan inte sånt här men jag hade nog väntat någon dag bara för att vara säker att det syns där så jag inte blivit ledsen om det inte hunnit med! För du är solklart gravid ☺️

Hanna4
0

#43: Ta CB veckoindikator imorn så blir det en bra start på dagen! 😁😍

• Redigerat 2021-10-05 11:58 av Hanna4
Hanna4
0

Jag är runt ÄL+4-5 och väntan känns så otroligt lång denna gången?
Jag har känt lite molvärk, och har högre temp. Enda annorlunda symptom jag har är synligt större bröst.

denice95
0

#44: åh vad spännande med första 🤩
Jag försöker på ett tredje, har två pojkar sedan innan 😊
Men ja, det håller vi tummarna för!! 😄

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÄL+10 och jag hade hoppats på att kunna visa ett positivt test eftersom vi har bröllopsdag idag. Men icke sa nicke. Det är så svagt att jag knappt vet om det är en riktig (men svag!) linje eller bara önsketänkande.. Brösten känns lite tyngre, men inte större. Utöver det känns det precis som det brukar mellan ÄL och mens.

Slänger in en bild på testet, men räknar inte med att någon kan se. 😛 Det ska dessutom enligt bruksanvisningen känna av så lite som 10 mlU/ml, alltså ett väldigt känsligt sådant. Med sonen fick jag + på ÄL+11, så än finns det väl i och för sig tid..

Hanna4
0

#50: Men grattis på bröllopsdagen 😍
Jag tycker också jag ser något väldigt svagt när jag zoomar in. Jag håller tummarna hårt för att det blir ett starkare streck! 😍

hajoh
0

#50: grattis på bröllopsdagen! Jag tycker mig också ana något svagt, hoppas det går vägen!

hajoh
0

#49: spännande och spännande, jag har börjat tappa det hela litegrann! Det som är mest frustrerande är att man inte vet om man ens kan bli gravid eller inte. Har nämligen aldrig fått ett positivt test!

Vet att det är överdrivet men mina syskon och vänner blev gravida så enkelt så det känns såklart lite snopet att man nu är på försök 8 utan en minsta lilla tillstymmelse till positivt. Förstår att folk har fått kämpa längre så ska väl inte klaga men jag känner ändå att jag önskar att man fick veta om man ens var fertil så man slapp försöka, om ni förstår vad jag menar! Så man inte kämpar i onödan…

Jag har velat ha barn i flera, flera år. Har haft en stark barnlängtan väldigt länge och nu när vi väl började försöka så var det ju inte som att jag började från noll mer besvikelse… Jag är fortfarande väldigt ung (26år, blir 27) så jag börjar fundera på om man ska lägga det lite på hyllan för det är verkligen det enda jag tänkt på sedan vi började försöka. Kanske man ska börja planera för ett bröllop eller någonting istället och försöka finna sig i situationen som den är? Jag är inte så bra på sånt. Vill helst att det ska fungera på direkten.

Jess89
0

#53: hos mig fungerar det så att om du försökt bli gravid i ett år utan resultat kan du utredas för att se om det är något som är fel. Det kan ju vara så att du har någon hormonrubbning eller att felet ligger hos din partner. Värt att tänka på i alla fall 😊
Har själv gått på utredning och efter rätt behandling blev jag gravid på första försöket.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

denice95
0

#50: stort grattis på bröllopsdagen 😄 jag kan också ana ett svaagt streck 🙊

• Redigerat 2021-10-06 15:30 av denice95
denice95
0

#53: jag förstår din frustration till fullo.. 🙄

Zvintos
0

Tack allihopa. :) Återstår att se hur det ser ut inom de närmsta dagarna. Blir det inget innan årsskiftet så funderar vi på att lägga det hela på hyllan faktiskt och vara nöjda med det barn vi har. Jag börjar bli sämre i mitt mående och fortsätter det i den här takten blir det svårt att ens orka med ett till. Men vi får se vad som sker inom de närmsta månaderna.

Hanna4
0

#57: Jag hoppas verkligen det tar sig så ni får er efterlängtade syskon. Men jag förstår er helt i erat beslut också, det påverkar ju verkligen ens mående. 😔

Jag försöker lära mig tempningen än, jag fick en höjning efter ÄL och låg då på 37.0. Igår fick jag liten dipp o hamnade på 36.9 och idag var den plötsligt 37.5? Tillhör detta det "normala" ni som tempar? 😁

Zvintos
0

#58: Ja, det är ju tyvärr ett avvägande som vi kommer få göra. Även om jag gärna vill ha en till blir det till slut inte värt att riskera min egen hälsa för det. Hade vi inte redan haft barn redan hade jag nog tänkt annorlunda.

Det låter som en ganska hög höjning faktiskt. Tempen kan påverkas av ganska mycket såsom eventuellt alkoholintag, om man sovit oroligt, om det var varmt när man sov etc. Så det är många faktorer som kan påverka. Men sen är det ju det där med enbart en temp, det är svårt att göra någon större tolkning utav det. :) Så vänta och se.

Tempen kan öka ett snäpp till vid en så kallad "triphasic" kurva. En vanlig kurva är "biphasic", alltså att den är låg innan ÄL och högre efter ÄL. En "triphasic" kan öka ett snäpp till. Detta kan hända vid graviditet, men ibland även vanligt också. Med sonen gick tempen upp från 37.0 till 37.1 när den blev lätt "triphasic". Så det var ingen superstor höjning. Det går dock inte att utläsa enbart utifrån kurvan om man är gravid, ska tilläggas. :)

Hanna4
0

#59: Precis det förstår jag helt. Ens hälsa är ju super viktig, speciellt när man har en liten som undrar vad som händer med mamma. 😔

Hmm ja jag blev chockad direkt efter den tempen tog jag igen och då var det 37.1, men tänker att den kan ju inte visa 37.5 utan anledning? Men jag kände mig inte varm, sovit bra och absolut ingen alkohol nu då 😅

Försöker mest förstå mig på vad som händer, vågar inte tro graviditet bevis från något annat än tester, och det tar jag absolut inte tidigare än ÄL+10 😅 är på ÄL+7 idag så tidigast testa på söndag. Men tack för info! 😁

Hanna4
0

ÄL+8.
Idag fick jag 37.1 igen, känner mig uppblåst som en ballong, suuper trött och ont i ryggslutet. Kliar i testnarkomans fingrarna, men inget test idag.

Hanna4
0

Okej jag kunde inte hålla mig idag. Och det är ju super tidigt så att ens få detta på bild? 🤔 Vid tidigare spökstreck har jag behövt göra bilden svartvit eller öka kontrasten lite för att se på mobilen, denna bilden har jag inte gjort något med så hoppas hoppas.
Är ju rädd att det bara är spökstreck så kommer fortsätta testa..

Hur går det för er andra? 🥰

Zvintos
0

#62: Kan ana något. Håller tummarna att det blir starkare. 😊

Själv är jag på ÄL+13 och mina vanliga spottings startade igår, ett klart tecken på att mensen är på gång troligtvis i morgon. Jag och min man har kommit fram till att från och med nu kommer vi inte längre försöka aktivt, utan blir det så blir det. Dels har det gått snart 5 år sedan vi påbörjade syskonförsök och dels mår jag som jag mår i min sjukdom just nu. Så vi får se hur det fortlöper. Även om det känns lite kluvet så är det så det får bli i nuläget. Kommer ändå kika in lite då och då för att se hur det går för er andra, även om vi inte aktivt försöker längre. 😊

Hanna4
0

#63: ska försöka hålla mig till att testa varannan dag då det bör synas tydligare förändring om det är något..

Åh hoppas inte det var mensen :( . Så sjukt tråkigt, man känner sig så maktlös när kroppen inte samarbetar. Förstår helt erat beslut, hälsan kommer först och då kan det vara ett klokt val att sluta aktivt försöka så man inte mår sämre…

Fick veta igår att en släkting råkat bli gravid för 3e gången, de vet inte om de ska göra abort eller inte. Kändes som en käftsmäll, när man själv och andra här i tråden gör allt i sin makt för att försöka bli gravida….

Zvintos
0

#64: Det var mensen som kom, tyvärr.

Håller tummarna nu då att du ser en ökning på testen. :)

Angående att se andra bli gravida, önskat eller ej, när man själv kämpar såpass mycket. Jag har kommit till det stadiet för längesedan att jag inte bryr mig nämnvärt. Huruvida andra blir gravida påverkar liksom inte mina egna chanser. Men tilläggas ska väl att det kanske är enklare för mig att tänka så som redan har ett barn. De som inte har några alls har jag full förståelse för att de känner annorlunda.

Livetmedkids
0

#68: jag ser två streck på din🙂

Cireea
1

Här inne ska det INTE ligga några tolkningsinlägg. Vill man ha sitt test tolkat lägger man in det i respektive tråd för graviditetstest eller ägglossningstest.

Rensar bort sånt som inte hör hemma här.

• Redigerat 2021-10-12 11:13 av Cireea
Hanna4
0

ÄL+13 och får fortfarande såna där knappt synliga streck på fler olika tester.. Har stickningar vid livmodern ibland, men inga andra symptom. Fick liten dimp på tempen igår till 37.1 (fortfarande över min normala) och idag var den uppe på 37.5 igen.
Tror det är att ge upp denna månaden o försöka igen nästa…

Hoppas det går bättre för er andra 🥰

denice95
0

Ägglossningsvärk delux idag, glömde såklart göra ett ägglossningstest igår. Men jag tog ett idag (se bild) så antagligen skulle jag haft positivt på testet igår för så var det förra månaden, att dagen efter positiva strecket hade jag mensvärk och då alltså ägglossningen 😊 Nu håller jag tummarna på att vi kan få till det denna månad kanske… 🙏

Mamma2020
0

Hej alla starka !

Var hos läkaren igår!
Som vanligt pratade han om min vikt men när jag sa att jag vägde mindre än när jag blev spontan gravid med sonen för 19 månader sen så slutade han.
Och vi gjorde ett ultraljud och där i min livmoder var något… en liiiiten svart fläck på 1mm och han visste inte heller om de var en graviditet eller något som skulle blivit något då min mens är (igår 3 dagar försenad) idag 4 dagar.
Så vi gjorde ett graviditetstest som visade JÄTTE svagt 2 streck och han vågade inte uttala sig han ville säga att jag är gravid men vi bestämde att vi gör blodprov för att se så nu väntar jag!

Men ifall jag inte är gravid och min mens kommer! Så ska jag börja med ägglossningstimulerande tabletter ❤️ Det känns så skönt att få börja någonstans och äntligen få hjälp och slippa månad efter månad inte veta om det blir ❤️

Ville bara dela med mig ❤️

Cireea
0

#74 Vilket hoppfullt inlägg. Håller tummarna för att det är en graviditet 😍😍

Hanna4
0

#73 Spännande, håller tummarna 🥰

#74 Åååh men vad kul med nytt hopp i denna tråden igen! 😍 Hoppas innerligt på att det är en graviditet och att allt går bra ❤

Mamma2020
0

#76: tack så himla mycket 😍

Mamma2020
0

#75: tack!😍😍❤️

Sandrus
0

Hoppas mamma2020!!
Jag tror jag äntligen har/haft ägglossning! Har inga test kvar och har struntat i dom sedan länge men jag har haft äggviteflytningar och vattniga till ocj från i 4-5 dagar så vi har sexat lite och hoppas verkligen det är ÄL och inget annat!

denice95
0

#74: men gud vad spännande!! Håller alla tummar och tår för att du faktiskt är gravid 😍

Mamma2020
0

#79: tack! Hoppas de är din
Ägglossning 😍😍

Mamma2020
0

#80: tack!!❤️❤️ Ingen mens än i sikte så hoppas! ❤️

Hanna4
0

#79 ååh men hoppas det tar sig nu då 😍

#82 Spännande, ser ju verkligen lovande ut! 😍 Ska du ta nytt test för att se om det blivit starkare? Hoppas hoppas hoppas ❤

Jag fick tidigt missfall i helgen, vilket var väntat för mig som fått svaga streck som inte blivit starkare från ÄL+10 till ÄL+16.. Men då vet jag ändå att äggen lätt blir befruktade iaf och hoppas på att nästa ÄL är den rätta som stannar kvar!
Valde att testa munkpeppar denna omgången också. :)

Mamma2020
0

Kan skriva en liten uppdatering!
Min mens kom sent igår kväll och så klart blev jag ledsen men! På lördag ska jag börja med letrozol så jag är ändå hoppfull och den 1/11 ska jag spola mina äggledare och även se om de blivit några äggblåsor av tabletterna så jag är ändå hoppfull🥰

D.s.s90
0

Hoppar in här jag med :)
Slutade med p-piller oktober 2020
Mens i januari , Blev gravid februari men tidigt missfall vecka 6. Blev gravid igen och fick missfall vecka 6 i juni. Nu försöker vi igen så det står härliga till haha.
Är under utredning på privatklinik där allt hittills har sett felfritt ut.

Testade positivt ÄL test igår på dag 15 och hoppas lyckas pricka rätt denna månad.

Riktigt nice att jag hittade hit så jag har känt mig så ensam i denna djungel till att bli mamma haha!

Jag har lixom växt upp med ”skyddar du dig inte med kondom eller liknande blir du gravid” ….. JASSÅ vart då?!?! Haha 😂

D.s.s90
0

#83: munkpeppar? Hur då…. Tell me more pleeease

Sandrus
0

#84: tråkigt men ändå skönt att det är hjälp på gång!

Jag är säker på att jag hade ÄL för igår slutade flytningarna igen efter ca 5 dagar, vi mös en del så hoppas nu !

Hanna4
0

#84 men vad tråkigt :( skönt att du iaf får hjälp här näst så känns det ändå lugnare! Håller tummarna! 😊

#87 Då hoppas vi innerligt på att det tog sig, vi behöver lite plus här i tråden nu 🥰

#86 Finns ju en hel djungel med olika saker man kan testa känns det som 😅 Innan min son har jag cykel på 28 dagar jämt, sen efter blev det mer 30-35. Så förra månaden prövade jag rosenrot som återställde så min cykel blev 28 dagar igen, så jag är nöjd med den hittills! Denna gången provar jag även munkpeppar som sägs boosta chansen att bli gravid (vet inte om det stämmer eller ej, men man har ju läst om mirakelhistorier om detta). Men det återstår ju att se om det funkar 😅 finns att hitta på graviditetskollen. 😊

D.s.s90
0

#88: jag gick in och köpte munkpeppar direkt haha! Men hur äter man dom? Fick olika svar på nätet…..min sambo tycker jag är lite koko som beställde hostmedicin också som ska kunna hjälpa till på traven Hahahaha men jag är öppen för allt som sägs ska hjälpa. Ber om ett mirakel efter två täta missfall här, så jag tänker typ ta till med vad som haha!

Sandrus
0

Jag fick lite brun flytning ikväll, hoppas det kan vara nidblödning.

Hanna4
0

#89: Alltså jag förstår dig, jag har fått 2 tidiga missfall med (dock så tidigt så hade jag inte testat innan BIM hade jag inte vetat). Vi vill ändå ha ett litet syskon till sonen, så jag känner att jag har inget att förlora på att testa. 😂

Munkpeppar från gravidkollen ska man ta en tablett om dagen från första mensdag till dagen du får positivt ÄL-test, sen slutar man, så ska man köra så 3 månader (om man inte blir gravid då, för då ska man inte äta det alls). Läste i någon tråd att munkpeppar används mycket utomlands av läkare för kvinnor som har svårt att bli gravida innan de tar till andra medel. Det finns munkpeppar i droppar med? Men dessa har jag inte testat, då jag föredrar tabletter som man slipper känna smak på 😂

När har du ÄL? Jag håller tummarna för att detta blir vår månad d.s.s90 😍

#90 hoppas hoppas att det var nidis! 🥰 väntan mellan ÄL och mens känns så sjukt lång. Vilken dag är du på nu sandrus?

D.s.s90
0

#91: jag testade positivt på ÄL sticka nu i onsdags så hoppas att det tar sig denna gång 🙌🏻 Annars så börjar jag knapra munkpeppar direkt om mensen kommer nu. Såååå frustrerande denna eviga väntan. Jag ska till kliniken jag blir utredd på nästa vecka för att ta progresteron test efter ÄL och får hela tiden till mig att inget är fel och jag bara haft otur och det är mer en fråga om när jag blir gravid och inte om…. Men denna skräckblandade känslan alltså… suck!!

men som du säger, vi hoppas och håller tummarna 😍

När har du ÄL?

Önskar dig/er all lycka till!!!!!

Sandrus
0

#91: jag fick mens så det va nog inte ÄL som jag trodde, är 60 dagar sedan senaste och enda mensen, dottern blir 1 år på torsdag och jag har bara haft en mens i juli då jag började med minipiller men slutade med dom i april!

Hanna4
0

#92: Men vad tråkigt med läkarna, det är ju skönt att inget är fel, men man blir ju nästan mer orolig/stressad för det inte tar sig då förstår jag 😔 Aaah okej då har du redan haft ÄL, jag ska hålla tummarna extra! Vi får hoppas du slipper testa munkpepparn helt enkelt! 😁 Oktober kan ju vara vår månad 😍

Om cykeln håller 28 dagar nu så bör jag få positiv ÄL-test den 28e oktober, så just nu knaprar jag kosttillskott och väntar rastlöst😂

Tack och detsamma till dig och er andra med 😍

#93 Oj, är det säkert mensen då? Har den varit så oregelbunden innan dottern? 🤔 Ingen risk att det är en liten större nidis? Hört att de ibland kan vara som en snål mens?

Sandrus
0

Blödde igenom tampong och inkontinanskydd inatt och blöder igenom jättebinda på 2 h nu… förra mensen som va den första va lika lraftig då men extrem smärta men nu känner jag knappt nått, hade ca 30-35 dagar innan barn lite oregelbunden men inte så farligt

Anonym
0

#95: jaha okej.. tråkigt att det inte var ÄL, men samtidigt skönt om mensen blir lite regelbunden nu igen? Så man vet att allt är som det ska tänker jag 😊

Jag har tydligen ÄL redan idag (Dag 11 i cykeln)? Jag började få trådar redan i fredags så kändes skumt då jag får det runt 2-3 dagar innan. Så tagit ÄL test sen dess och tog ÄL-test imorses och det var tom rund cirkel. Men nu hade jag en hel del sekret när jag gick på toa, så tog nytt ÄL-test och då var det fast gubbe direkt! Är det illa att östrogenen inte hunnit öka innan ÄL? Eller är det lika stor chans som vanligt? Någon som haft erfarenhet av detta?

Hanna4
0

#96: detta var mitt inlägg, vet inte varför det blev anonymt 🙈

D.s.s90
0

#96: så konstigt med tester alltså haha! Jag tog både på morgonen och kväll. Negativt morgon med positivt kvällen samma dag. Men ändå skönt att du har ÄL så man vet att det funkar +- nån/några dagar. För jag tänker typ så? Att huvudsaken är att kroppen gör det den ska….. mens, ägglossning osv…. Men har ingen större erfarenhet av det.

Men jag vet förra mensen jag hade och ingen ÄL alls och nu när jag fick ÄL igen, så blev folk runt omkring mig lättade o ba ”ah men då funkar det ju. Då gör kroppen det den ska” och att det va normalt att de kunde diffa några dagar och även utebli nån cykel osv osv…. Så försök inte tänka att det är något konstigt med det utan att denna cykel blev det såhär och att din kropp gör det den ska när den känner sig redo för det :)

Jag känner inte andra tecken utöver testerna efter mina missfall….som du säger sekret, trådar och flytningar…. jag ganska vilsen 😂 nu när jag gjorde positivt ÄL test så hade jag mest väldigt tunna vattniga genomskinliga flytningar och kanske nån enstaka smärta i magen
Men det kanske kommer med tiden :)

…. Hoppas hoppas hoppas att det är vår tur nu! Jag vet iaf vad du kommer sysselsätta dig med dom närmsta dagarna 😂🙌🏻💃🏼💃🏼💃🏼 Mys på!!!!

Chemistryfreak
0

Fortsätter att hålla tummarna för er här i tråden, som ni kämpar på!

Imorse fick vi se det lilla livet i min mage, 18 mm långt och hjärtat slog. Det kändes helt fantastiskt att få se, trots att det hela fortfarande är lite overkligt. Så nu håller vi tummarna för att det fortsätter i rätt riktning. :)

Hanna4
0

#98: Haha japp vi har myst på här nu 😂

Men jävlar vad ont jag har i livmodern denna gången. Gjorde även ont i livmodern/tappern under samlaget igår. Men läste att det var normalt när det är runt ÄL, men aldrig själv haft så innan.
Känns som att det är en kraftig ÄL denna gången iaf, så jag hoppas hoppas det tar sig!

Nu kommer ju bara den lååånga väntan innan man kan testa och se om det tog sig 🙃 (jag har sämsta tålamodet).

#99 Tack för peppen! Och gud vad roligt att ni fick se och höra eran bebis för första gången! 🥰Sån magisk känsla, klart det kommer gå bra. 😍 Håll oss uppdaterade! Hur mår du annars?

D.s.s90
0

#100: ja jag minns att jag också fick så sist jag blev gravid, jag fick lixom ligga kvar efter myset och ba aj aj. Håller tummaaaaarna!!!!

Jag vet, jag hatar den här väntan alltså och att man läser in i varje lilla fysisk känsla och hoppas. Min kropp försöker spela mig ett spratt nu också tror jag eller psyke haha. Börjar få ont i brösten och bröstvårtorna. Kan få det 1-2 dagar innan mens men lixom inte så att det gör ont ont och absolut inte i bröstvårtorna…. Jag är på cykeldag 22 och beräknad mens är om 9 dagar så vetifan …. Försöker bara ignorera det för att inte bli besviken sen 😂 dock så har jag vetat tidigt innan jag testat att jag är preggo på grund av brösten och fick båda gångerna tidiga missfall vecka 6…. Så u never know.. har fått hem munkpeppar nu iallafall 👍🏻 Så dyker mensen upp så börjar jag med det.

Håll mig uppdaterad haha!

Chemistryfreak
0

#100 Klart ni ska ha pepp! Och tack själv! :)

Tyvärr så har jag haft det väldigt tufft rent fysiskt de senaste veckorna. Illamåendet slog till ordentligt för några veckor sedan och har därefter varit mer eller mindre konstant dygnet runt. Är också enormt trött, särskilt på eftermiddagarna och det har blivit obligatoriskt med en powernap i soffan. Det är helt omöjligt att hålla sig vaken! Har dessutom fått ett väldigt förändrat smaksinne, allt jag försöker äta smakar konstigt och det är få saker som jag faktiskt kan äta numera. Jag tycker dessutom att allt och alla luktar illa, hehe. Har fått tid för inskrivning först i vecka 12 men får nog ta och höra av mig till gyn eller MVC om illamåendet inte går över snart, har testat allt som finns receptfritt och det har tyvärr haft noll effekt. Så än så länge kan jag inte skryta med något gravidglow - tvärtom, haha!

Hanna4
1

#101: jaså? Man får ju upp hoppet lite då allt!
Jag håller med om symptomen, jag vågar inte lyssna på symptom alls 🙈 Jag har nu fått världens höstsnuva nu med sen igår. Så känns lagom fräscht. Tack o lov var man ju redan klar med sina mys tillfällen, så man slapp snora då. Hoppas bara inte det påverkar kroppen för mycket…..

På 8 dagar kan mycket hända så vi håller tummarna att du inte behöver munkpepparn! 😎👍
Kommer du testa något innan? Jag är testnarkoman, men försöker hålla mig starkt från att testa absolut tidigast ÄL+11 denna gången.

#102 Oj en tuff start då 😔. Hoppas verkligen det går över snart eller att läkarna kan ordna något så det dämpas lite. Riktigt tråkigt när man tappar matlust och bara mår illa hela dagar. Man vill ju som du sa ha sin gravidaglow och bara njuta emellan också så det blir en positiv upplevelse! 😊

D.s.s90
0

#103:
Jag läste igår att det är väldigt vanligt att ha ont i brösten+ bröstvårtorna efter ägglossning… så det är väl antagligen det även fast jag inte har haft det innan. Men ja, jag blir banne mig galen på detta 😂 jag skulle kunna börja testa redan nu bara för att, jag är likadan som dig haha! Men jag ska försöka hålla mig ifrån det och se om mensen dyker upp.

Jag har testat innan med sånt tidigt test innan missad mens men fått negativt båda gångerna men va ändå gravid då dom två gångerna, så tror jag ska försöka skita i det den här gången.. beräknad mens om circus 8 dagar … så vi får se!

Håller tummarna för oss!
Uppdatera mig gärna ♥️

D.s.s90
0

#104: men ja, sista graviditeten så kunde jag nästan känna att det tog pga det onda i livmodern eller alltså jag minns att jag tänkte hmmmmm undra vad det där var och sen vips så var jag gravid. Behöver ju inte direkt vara kopplat till just det, men förhoppningsvis är det ett gott tecken för dig också ♥️♥️☺️☺️

Hanna4
0

#104: Svårt det där med symptomen 😂
Jag brukar alltid testa innan BIM för jag kan inte hålla mig, med sonen plussade jag ÄL+11, svagt men tydligt. Därav ska jag vänta minst till nästa fredag med att testa. 😂👍

Tror inte jag har några symptom alls, är ju bara ÄL+4 idag så inte så konstigt heller. Lite små ont i magen och högre temp är enda jag märker av. Sonen o jag är små sjuka med förkylning med så det blir väl en lugn helg haha.

Hur mår du, d.s.s90? 😁

D.s.s90
0

#106:
Det är verkligen supersvårt haha! Båda mina förra graviditeter så märkte jag tidigt på brösten, så det är typ samma nu. Bröstvårtorna kan jag knappt ta på för dom gör så ont och brösten bränns typ (???) Hahah…. Men försöker att inte läsa in i det så mycket men ändå sitter jag o känner på brösten hela tiden för att försäkra mig att det gör ont 😂😂😂 i need help typ hahaha!

Jag är nu ÄL+9 i guess (fattar inte riktigt det där men antar att man räknar hur många dagar efter ägglossningen) och räknar ner dagarna tills mensen kommer. Intalar mig att den kommer komma för att inte bli så jäkla besviken om det nu är så.

Men ja, jag mår bra allmänt lixom det är bara boobsen som är mitt ”symtom”….

Här blir det också en lugn helg.
Hoppas ni får krya på er och inte blir sämre.

Ser framemot o höra uppdateringar av dig haha. Så skönt att inte va ensam om att va stressens mamma med det här (fast man inte ska stressa)

Sandrus
0

Jag slutade precis att blöda nu och beställde natural cykles!

Hanna4
0

#107: Haha jag vet vad du menar med att man måste dubbelkolla "har jag verkligen ömma bröst?" 😂

Härligt att allt är bra annars 😁 Håller med det är så skönt att bara ha någon att prata med som är i samma sits!

Jag försöker också intala mig att det inte är någon mening o stressa upp sig, mensen kommer snart tänker jag. Men. Men igår kom det en liiiten droppe blod på pappret när man var på toa. Så jag tog nytt papper för att se så jag inte såg i syne och då fick jag liiten rosa fläck och två småååå droppar blod. Kan det verkligen vara nidblödning så tidigt dock?

#108 Vad skönt, hoppas cykeln är mer stabil nu så ni prickar in ÄL! 😁 Har aldrig testat natural cycles, jag tycker det är tråkigt att den kostar pengar, men kan vara att jag bara allmänt är snål haha.

Sandrus
0

#109: som jag förstått kommer en nidblödning när ägget fäster och det kan ju vara allt från ÄL +5 och frammåt några dagar

D.s.s90
0

#109:
Ja visst kan det nog vara en nidblödning!
Har det fortsatt blöda mer?? Gud va spännande samtidigt som man blir ännu mer förvirrad vad kroppen egentligen håller på med 😅

Mina bröst runt omkring gör inte lika ont längre, men mina bröstvårtor my god… kan knappt ta tag i dom…. Dagarna går så sakta ocksåååå 6 dagar kvar till mens

Jag ställde mig på vågen imorse och har lyckats gå ner några kilon, så det gjorde mig glad även fast jag fortfarande har ”övervikt” och enligt sjukhusreglerna klassas som riskgraviditet enligt den där jävla BMI skalan 😳

Jag körde på natural cykles 2018 men tyckte de va fööör omständigt med att tempa varje dag osv osv så det var inget riktigt för mig.

Mamma2020
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!
Det verkar vara väldigt många här som gillar att följa varandra! Kom och tänka på en sak!
Kanske vi ska skaffa en chatt via kanske kik eller liknande?🥰

Var bara en idé 😅

Jag tog min sista letrozol tablett i onsdags och jag tog ett ägglossningstest o torsdags bara för att ha ”koll” men asså kolla denna sjuka jämförelsen😱

Svaga strecket torsdag och starka idag vid 15.00
Asså! Enligt alla min appar ska jag ha ägglossning om 10 dagar men med med testen så kanske imorgon eller övermorgon😱
Ska till läkaren på måndag för koll och spolning av äggledarna.

Hanna4
0

#110 Hmm detta var sent på kvällen ÄL+4 dock? Men kan inte komma på något annat som ger rosa flytning, blir förvirrad här haha.

#111 Nope, inget alls sen det lilla som kom då, och jag har aldrig tidigare haft blödning vid ÄL och med sonen fick jag ingen nidblödning. Så vet ju inte säkert haha 🙈

Ja dagarna känns super långa! Läkare är väl lite överdrivna med sånt där också. Så ta inte åt dig för mycket av vad de säger om vikten!

#112 Det hade varit kul, jag har ingen aning vad kik är dock haha. Men tycker det är super kul att följas åt och kunna prata om allt tillsammans 😁

Oj, ja det var en super tydlig ökning på testen du bifogade! Tror definitivt ÄL är snart för dig 😁

Mamma2020
0

#113: kik är en app som man använder för att chatta med 🥰

Ja eller hur! Tyckte de är så sjukt att de är
Redan! Men ska testa ta ikväll och imorgon bitti och fortsätt så 3 gånger om dagen och se vad som händer !🥰

Hanna4
0

#114: Jaha, mig spelar det ingen roll om vi följs åt här eller annanstans så sätt. 😊

Nu fick jag just 2 droppar rosa på papper igen! Inte fått alls under dagen annars. Kan bifoga bild, men var ej säker på om det är någon som är känslig för sånt då det ej är så fräscht kanske 🙈

• Redigerat 2021-10-30 19:50 av Hanna4
Mamma2020
0

#115: var någon stans är du i din cykel nu?

Hanna4
0

#116: ÄL+5, så extremt tidigt, förväntad BIM vid ÄL+14

Mamma2020
0

#117: aha! Ja då är de lite tidigt att testa 🙈

D.s.s90
0

#117: vad menas med BIM???

Hanna4
0

#119: beräknad icke mens, samma sak som när du beräknas få din mens bara att man hoppas ju att man inte får den så får den eget ord haha 😅

D.s.s90
0

#120: jaha, det var så simpelt alltså 😂
Jag köpte tidigare ikväll en termometer och tänkte mäta igen då om jag får min mens (hoppas verkligen inte) mäter du också eller? Fast inte med natural?

Bifoga bilden! Hoppas det är nidblödning men det verkar ju skumt om de skulle vara något annat än det?

Hanna4
0

#121: Jaså spännande! Ja jag använder dock bara vår vanliga temp som bara mäter en decimal och inte två. Men jag har tendens att glömma tempa ibland 🙈

Okej då kommer bild här, det var lite mer igårkväll och rosa då med, idag var det bara pyttelite men tanken slog mig inte att ta kort igår såklart haha.

D.s.s90
0

#122:
Ja jag fick något ryck haha tänkte kan va bra o se hur tempen och kroppen reagerar vid ÄL… men minns inte riktigt hur man gjorde…. Tempar man från mensens första dag och framåt till ÄL eller tempar man varje varje dag??

Hmmm alltså, det är ju absolut inte för tidig mens du har så förhoppningsvis är det nidblödning!!!!!! Håller tummarna

Hanna4
0

#123: Man tempar hela tiden, helst samma tid varje dag och helst innan man går upp ur sängen med så man inte rört sig massor. Fick massa hjälp om detta av de andra här i tråden då jag inte tempade förut heller 😁

Ja mens är det verkligen inte. Och vad annat kan det vara än nidis när det är blod/rosa och så lite liksom 🤔 Längtar till nästa vecka så man kan börja testa… Vi får hålla tummarna att oktober är vår månad som vi sa 😍

D.s.s90
0

#124:
Okej så bra ☺️ Ja jag minns att jag hade tempen vid sängen och tempade så fort jag vaknade ungefär haha

Nee men precis! Jag tänker som dig. Vad kan det annars vara lixom….. Jag har inget tecken för mens jag heller, 5 dagar kvar…. Oktober ÄR vår månad!!!! 😍😍 ber till alla makter och saker man kan be till att det är så.

Uppdatera mig 🙌🏻

D.s.s90
0

#124:
Jag laddade precis ner appen Premom där man lägger in sina ÄL tester och dom räknar peak och sådär…. Bra app måste jag säga! Har verkligen prickat rätt denna gång så hoppas hoppas hoppas

Mamma2020
0

Hej!
Uppdaterings dags från mig!
Idag var jag hos läkaren för att kolla om de blivit några äggblåsor och även spola igenom äggledarna!
Såå…
Jag hade en suuuper fin äggblåsa som han trodde skulle släppa ett fin ägg om 2-4 dagar och sen spolade vi och jag hade jätte fina äggledare som var lätta att spola och inget stopp så är de extra bostat för nu har äggledarna även blivit ”rena”

Så blir jag inte gravid denna omgången ska jag öka dosen på letrozolen till 2 tabletter och fortsätta såhär tills februari och har jag inte blivit gravid tills des ska sambon skickas iväg för att kolla sina spermier 🥰

Hur går det för er andra??

Hanna4
0

#125: Hur går det för dig nu? Några fler symptom? Kliar det i test-fingrarna?😁
Jag har "Min kalender" appen, med en blomma på, lite simpel men kan lägga in symptom, mens, ägglossningstest/gravidtest osv.

#127 Åh vad härligt att höra! Måste kännas skönt att ha varit hos läkaren och få det bekräftat ändå. Är spolning av äggledare något man kan be om hos barnmorska eller gör de endast det när man försökt bli gravid längre? Vi hoppas att det tar sig nu första försöket såklart håller tummarna 🥰

Jag har sååå ont i svanken fram och tillbaka. Mår lite små illa på morgonen de senaste två dagarna, lite stickningar/ilningar runt livmoder området ibland, känner mig uppblåst också. ÄL+7 idag, börjar klia i fingrarna, för tidigt att testa men vill börja testa ändå typ haha. Men jag ska hålla mig allt. Är dock rädd att det bara är ihållande ÄL symptom eller inbillning alltihopa för en del av symptomen är där varje månad….

hajoh
0

FA4A4865-261E-4164-BF82-8DE36A36343A.jpeg

Detta var i lördags och i fredags! Jag är dock helt övertygad om att det är spökstreck för som ni ser är de ofärgade. Det är ett sånt testa tidigt som bara behöver ett streck. Tog ett digitalt för att släcka mina förväntningar och det visade såklart negativt! Mensen är dock beräknad till imorgonkväll (jag har haft sjukt regelbundet senaste månaderna) och har lite kortare lutealfas så det är ju inte helt omöjligt att det betyder något… tänker inte testa mer eftersom det är så dyrt och mensen ändå beräknas dyka upp snart! Snacka om besviken man kommer bli om mensen kommer nu när man börjat hoppas lite hahha. Förväntningarna släcktes såklart mycket med det negativa digitala men kan inte låta bli att hoppas ändå eftersom det är före BIM :)

hajoh
0

#129: har såklart hört att dessa test är ganska osäkra så förhoppningarna är ju minimala även om de finns där…

hajoh
0

#130: och jag ser att man knappt ser dem 🤣 Men jag brukar aldrig se streck därför jag blev lite taggad…..

Hanna4
0

#129: Jag ser inget på den vänstra, men högra kan jag ana ett streck! 🤔
Men om det är olika dagar du tagit testen, är det inte inom 10min du tagit bilden?
Vill inte sänka hoppet, för som du säger man ska alltid hoppas tills mensen säger annat! Men jag får nästan alltid blåa svaga linjer på CB tester efter test-tiden gått ut även när jag inte är gravid, vilket gör en sjukt besviken för man börjar ju såklart hoppas när man ser antydan till streck. 😔
Därav använder jag inte CB tester mer (mer än den digitala som bekräftelse) utan babyplan och rfsu.

D.s.s90
0

#128:
JAG HAR TESTAT!!!! Jag kunde inte bärga mig Hahahha…. Gjorde det igår kväll och fick svaaaagt positivt & imorse var det fortfarande svagt, men positivt 🥳🥳🥳
Fattar knappt att det syntes överhuvudtaget för det är gravtest från landstinget som ändå kräver ganska högt HCG och mensen är beräknad om 4 dagar men its there!!

Jag kan inte fatta att det är sant! Försöker dock tänka på allt annat än detta för att inte bli allt för uppspelt med tanke på tidigare gånger, men strecken är där 🥰😊

Hoppas innerligt att dina symtom är Prego symtom och inget annat. Snart kan du börja testa och jag håller mina tummar för dig och oss ♥️♥️

Jag har också gjort spolning genom privatkliniken jag går hos efter missfallen 😊

Hanna4
0

#133: Men gud det är starkare på morgonen än det på kvällen med så det är på riktigt! STOOORT GRATTIS! Hoppas verkligen att det håller i sig nu! 😍😍

Åh vad kul med positiva test i denna gruppen, det behövdes för att få upp hoppet lite igen känner jag! Är så glad för din skull! ❤

Haha jag hoppas verkligen det med 🥺 vore så otroligt kul om vi plussade samma månad!? 😍

D.s.s90
0

#134:
Tack tack tack tack! ♥️🥰♥️ Jag va bara tvungen att vräka ur mig det för jag blev så chockad att det ens syntes något… jag tänkte också hålla lite på det till folket omkring mig inklusive sambon, även fast det känns helt sjukt haha. Men han är så orolig av sig 😂 speciellt efter dom andra gångerna. Men vill ju egentligen bara skrika rakt ut Hahahha😂😍 sån skräckblandad känsla alltså men försöker ändå finna mig i att just nu är fröet där och kommer vara där tills något annat är bevisat lixom :)

Men jaaa, jag tänkte också på det förut! Så jäkla coolt om vi gjorde det! Håller verkligen alla alla alla alla tummar på att det är din tur också ♥️♥️♥️ Uppdatera mig!

Mamma2020
0

#128: jag hoppas verkligen detta är din månad!!😍😍

Håller alla tummar och tår jag bara kan!😍

Jag fick ju detta för att jag är ”igång” med läkaren och vet inte om man kan fråga en barnmorska om det men tror de bara är läkare som får lov att göra det men är inte säker!

hajoh
0

#132: tog endast bilden sådär eftersom strecket såg likadant ut som det gjorde inom 10 min. Alltså jag håller med, hoppas är ju va 1% istället för 0.01%, så jag är medveten om att det till stor sannolikhet blir mens väldigt snart! Såg också att man inte såg strecket på den vänstra lika bra eller alls när jag laddade upp här 🥲🤣 Och dss stort grattis!

D.s.s90
0

#137: tack snälla ☺️ Håller tummarna för er alla ♥️

Sandrus
0

#133: grattis!! :)

Hanna4
0

#135: Förstår den känslan! Men tänk som du sa, det är en liten bebis som gror där inne och allt är bra 🥰 Haha jag blir så uppspelt åt dig här med 🙈

#136 Men ååh tack 😍 det ger sån positiv och hoppfull känsla när man kan prata med er här och vill bara säga att jag uppskattar tråden och er som skriver så mycket! Jag hoppas verkligen denna ÄL som kommer för dig i veckan är den rätta nu när spolningen är gjord 🥰

#137 jahaa då förstår jag haha. Men sålänge mensen inte kommer kan det ju vara låg hcg bara istället, så vi håller tummarna ändå såklart 😍

Haha jag blir så sjukt testsugen av allt detta, men jag får typ slå mig på fingrarna för det är ingen mening att testa ÄL+7 😂

Hanna4
0

Jag kunde inte hålla mig… Under testtiden såg jag något super duper svagt. Fick knappt så det syntes på mobilen. Fick redigera bild till och med för att kunna urskilja på mobilen.
Jag tar inte detta som ett + , då jag flera månader fått såna här nu. Så väntar lite till och se om det blir starkare…

Ena sekunden känner jag mig hoppfull nästa inte så känslorna är all over the place idag. 😅

D.s.s90
0

#141: men ååååå, jag kan ana en skugga iallafall??? Är det test från imorse??

Shit vad jag håller tummarna för dig!
Men som sagt, avvakta nån eller några dagar och testa igen 🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻

Hanna4
0

#142 Yes morgontest från idag ÄL+8👍 Tycker också det är en skugga, kan se det svaaaagt nu när det är torkat med, men vill inte hoppas för mycket för det känns som det är spökstreck igen 😔

Haha tack ❤ jag kommer nog testa varje dag nu för jag är testnarkoman och kan inte vänta mer nu 😅

Hur mår du? 🥰

• Redigerat 2021-11-02 11:06 av Hanna4
D.s.s90
0

#143: jag hatar det där alltså, spökstreck o fan o hans moster! Haha men avvakta och testa testa testa ♥️♥️ Skänker lite baby dust till dig!! Hur är det med kroppen, något mer blod? Symtom? Tell me….

Jaaaadu hehehe… jag har testat o testat hahaha tog senast nu på förmiddagen 🙈😂 just för att se om de blir tydligare. Mensen är fortfarande inte försenad men strecken är där :)

Kliniken ringde precis till mig och återkopplade om provsvar för mitt progesteron som va bra och dom va riktigt nöjda med det så berättade att jag har plussat och dom boka in tid för tidigt UL den 25/11 😱😭🥰🥰🥰 så hoppas hoppas att lille fröet är kvar tills dess (annars har jag kvar tiden för att fortsätta utredningen som egentligen inte är ngn utredning för dom hittar inget fel men iaf haha känns ändå skönt o ha en back up typ)
Och jag mår bra i övrigt 😇🥳🙌🏻🥰 fortfarande bara brösten som är symtomet .

D.s.s90
0

#144: här är testerna 😂🥰🤰🏻

Hanna4
0

#144: Haha tar all babydust jag kan få 😘
Inget blod sen det där pyttelilla rosaaktiga i fre-lör tack och lov. Har sååå ont i ryggslutet och börjar tycka mitt luktsinne är super skarpt? Jag känner så mycket mer lukter som får mig må illa och min man känner ingenting. 😂

Haha fullt förståeligt oss testnarkomaner emellan 😂😂 men dina test blir ju tydligare och tydligare 😍

Men vad skönt med tidigt UL så man kan känna sig lugnare med! Lille bebisen är ju där för att stanna såklart 😍

Längtar till imorgon för nästa teeest hahaha

D.s.s90
0

#146: då får vi verkligen hoppas att allt du känner ger resultat imorgon på testet 🥰🙌🏻 Du måste uppdatera mig!

Ja, riktigt skönt att dom blir starkare haha nu känner jag att jag inte behöver testa mer 😂 och superskönt med tidigt UL, bara för att se så allt ser bra ut, sen försvinner ju inte riskerna iaf men har hört att risken minskar iaf om hjärtat börjar slå osv….

Vi hörs av imorgon då hahahahha

Hanna4
0

Idag syns svaga skuggor utan redigering iaf? Men tycker inte det ser ut som färg i dem dessvärre… Rfsu är idag på morgonen, tog en apotekarens test igår eftermiddag för att se om det bara var fel på testet igår på morgonen och prova andra märken.

Så har ju fått svag skugga på 3 olika sorters tester iaf? Med sonen plussade jag först ÄL+11 och idag är ÄL+9 så jag får väl ha lite is i magen!

Hoppas ni också ser så det inte bara är jag som inbillar mig alltihopa 😅 Så trött på svaga skuggor, man blir så förvirrad…
Vilka tester har ni bäst erfarenhet med?

D.s.s90
0

#148:
Jag kan ana skugga på det högra testet!!
Men som sagt, det kan ju vara väldigt tidigt fortfarande. Din mens är ju inte försenad

Jag har bara testat med RFSU, gravtest från landstinget (som på bilderna jag postade då min mamma jobbar på sjukan) och sen CB digital bara för att få det bekräftat när jag skulle överraska sambon

Men om jag va du skulle jag försöka vänta iaf några dagar för att slippa osäkerheten!
När är din mens beräknad??

Stooooor kram!

D.s.s90
0

#148: jag testade först ÄL+9 och fick negativt sen testade jag ÄL+12 och fick det första svaga positiva sen testade jag 1/11&2/11 som du såg…. Så försööööök o håll ut ♥️♥️♥️

Hanna4
0

#150: Åh detta ger mig hopp, jag trodde du var på ÄL+9 när du fick ditt första plus fick jag för mig 🙈
Man är ju så otålig 😂😂

Min menscykel har varit varierande nu när jag kört med rosenrot och munkpeppar, men brukar oftast få mens 14 dagar efter positivt ÄL-test, så runt måndag-tisdag är nog BIM 🤔

Tack för ditt stöd alltså, du är guldvärd ❤❤

D.s.s90
0

#151:
Okej, jag vet att det är lättare sagt än gjort- men försök att hålla fingrarna i styr tills några dagar framöver. U can do it!!! 👍🏻🙌🏻

Jag håller verkligen tummarna för dig rara du! Hoppas verkligen ♥️♥️ Självklart har du mitt stöd. Den här tråden och att kunna bolla med dig och andra har verkligen gjort susen för min stresshjärna alltså 🥰🥺

hajoh
0

Hoppas för dig Hanna!! För mig blev det mens och försök 9 på intåg.

D.s.s90
0

#153: så tråkigt när mensen kommer alltså…. Men ha hoppet uppe! Plötsligt händer det (som för mig) och allt bara rinner av en och man glömmer tiden typ!

Hur länge har ni försökt? ♥️

Mamma2020
0

#151: åh Hanna! Jag håller mina tummar så hårt för dig!!

Tar ägglossningstest som en galning men asså… tycker strecken bara blir svagare? :(
Nu på kvällen när jag var på toa hade jag snor liknande flytningar, helt genomskinliga men som klister typ 🤷‍♀️ Är det fertila flygningar man brukar få innan ägglossning eller hur är de nu?🙈
Har även lite ont o nedre magen just nu!

Vi hade sex igår och ska fortsätta ha sex ända fram tills måndag så är sånt ”tvingat” sex men är ju för en sak vi båda vill ❤️

Hanna4
0

Jag blir förvirrad igen haha, fick detta (tydligt starkare än tidigare tester) imorses, men sen försvann det efter en liten stund igen? Kunde sen ana något svagt fortfarande. Vet inte hur man tolkat sånt?

#152 Ett test per dag endast nu för att hålla mig lugn 😂 tack 🥺 ja visst stressar man mindre av att få prata av sig här!? 🥰

#153 åh tack ❤ super tråkigt med mensen dock 😔 jag håller tummarna att november blir din månad 🥰

#155 tack 🥺❤ men oj vad konstigt med ÄL-testen? Strax innan ÄL och medan ÄL får jag långa "trådiga" genomskinlig flytning, du ska kunna ta dem mellan fingrarna och göra dem typ 5-7cm långa så är det ÄL-flytning 🤔 hoppas på att ni prickat in ändå ❤

Mamma2020
0

#156: jag har också fått så ibland att jag kunnat se strecket men sen har de försvunnit och då har de varit negativt men man vet ju aldrig! Man ska inte tappa hoppet förens mensen kommer 🥰❤️

Ja asså fattar ingenting med dessa ÄL test 🤷‍♀️
Men de flytningarna jag hade igår kväll var som du beskrev det! Så ja vi får hoppas!
Och har för mig att om man är ”öm” i underlivet så tyder det också på de är runt ÄL för blodkärlen och underlivet blir med ömt, och hade så igår kväll när vi skulle sexa till de 😅

Har ju märkt på min kropp att någonting har hänt för jag har massa finnar ( jag brukar aldrig ha finnar) och är dubbelt så trött som jag brukar 😂

Hanna4
0

#157: Åh jaså? 😔 Man tänker så mycket på alla de som säger "ser du det så är det positivt" men det blir motbevisat varje månad känns det som för jag får alltid svaga streck suck.

Vet att det är tidigt, bara ÄL+10, men börjar ändå tappa hoppet för denna omgången nu, börjat få ordentlig mensvärk liknande redan så tror mensen kommer dyka upp tidigt med 😔

Men det låter ju som du kommer få positivt ÄL-test snart då! 😍 Jag brukar få såna flytningar 2-3 dagar innan positivt ÄL-test ungefär, men det är såklart olika för alla, så fortsätt mysa och testa, jag håller tummarna för fullt att denna gången blir det er tur ❤

Mamma2020
0

#158:
när jag var hos läkaren gjorde vi ett gravtest och det visade något svagt och han trodde också de var något men de var det inte. Och där blev mitt hopp förstört! När till och med läkaren trodde på det men var inget!

Men när jag skulle få sonen så fick jag inte positivt förens 2 veckor efter försenad mens men då hade jag 0 koll på ÄL eller min mens glömde att den var försenad 🙈 och då var testet ändå svagt!

Okej men då hoppas vi att det är på G och vi får försöka nu här tills måndag 😂

Hanna4
0

#159: Men ååh det förstår jag, klart man låter sig våga tro mer när en läkare säger det, man tänker ju att de har koll på sånt. Fy vad tråkigt 😔 Vi får hoppas på bättre denna gången! 😍

Med min son plussade jag på ÄL+11, så jag får för mig att jag borde plussa tidigt nu med om det är något, men sånt kanske inte ens spelar roll.

Har nu under dagen fått sån sjuk mens liknande värk, värker så mycket att jag mår illa emellanåt. 😬

Zvintos
0

Tänkte bara kika in en liten snabbis och önska er alla lycka till, både ni som räknar ner till BF och ni som ännu försöker. :) Själv kör vi väl just nu lite på att "händer det så händer det", men försöker inte aktivt. Väntar mensen inom ca 2-4 dagar och har inga planer på att testa denna gången om inte mensen helt plötsligt uteblir.

Mamma2020
0

#160: ja man gör ju det!

Men jag hoppas och så får vi se!🥰

Nej jag tror inte de spelar någon roll hur man plussade sist, för allt beror på ju hur mycket hormoner man avger när man är gravid, hört dem som plussat tidigt med första men senare med andra 🥰 och även tvärt om

Hanna4
0

#161: Tack! Håller tummarna för dig 🥰

#162: man lär sig nytt varje dag 😅

Jag fick ett knas-test imorses igen… Efter 3min kommer detta strecket i typ 2 sekunder som först fick mitt hjärta göra volter för det syntes så tydligt rosa. Men sen försvann det lika snabbt så det var nog bara färg som smetats ut från testet..

Jag väntar bara på mensen nu istället för att testa mer, efter det med färgklicken hände är testen tok blanka och mitt hopp är borta. Kändes som ett slag i ansiktet när testet retas så…

D.s.s90
0

#163: meeeen va irriterande.
Du kanske ska byta tester???
Har du kvar några symtom? Du är inne på ÄL+11 nu va?

Jag ger inte riktigt upp hoppet ännu om att det är din tur också ♥️♥️♥️♥️

Hanna4
0

#164: Yes ÄL+11 idag, är skengravid som bara den iaf, yr, illamående (vilket jag oftast inte har lätt till att känna), massa molvärk/mensvärk och stickningar inuti underlivet.

Hade så bra erfarenhet av testerna innan så hoppade på att de skulle ge tur inför nästa plus..

Tack ❤ jag tror tyvärr mensen kommer vilken dag som dock, då jag haft molvärken tydligare sen i onsdags 😔

D.s.s90
0

#165:
Okej, jag förstår!
Avvakta några dagar och se om mensen kommer… annars tipsar jag om att byta tester ♥️ Håller som sagt tummarna för dig 🙌🏻🥰

Hanna4
0

#166: Yes ska avvakta 👍Tack för du lugnar mig så 😍❤
Märkte att det är ett svaaagt streck kvar på testet, och det är superduper svagt rosa!?

Ska fortfarande vänta nu innan nästa test men man fick ju hopp på gott och ont 🙈

D.s.s90
0

#167: håller verkligen verkligen mina tummar!!!!!!!! ♥️♥️♥️

Mamma2020
0

#167: jag håller tummarna för dig!!!😍😍😍❤️

Själv har man ihållande smärta i nedre delen av magen och fortfarande syns inte mer än super svagt streck på ägglossningstesten… 😭
Fattar ingenting

Sandrus
0

Hej tjejer, enligt nc har mitt fertiela fönster börjat enligt uträkningar från tidigare cykel hur den nu kan anse det då jag bara blödit i juli och oktober efter pillerstopp, ÄL testet syntes inte ens ett extra streck på konstigt nog så jag är skeptisk.
Tempen varierar 36,13 och 36,29

D.s.s90
0

#167: testa med RFSU tester eller såna från landstinget om du kan få tag på det??
Kan posta till dig annars, har två stycken kvar haha!

Allllllllll babydust i världen till dig ♥️

Lojsans9
0

Hej alla! Följer i gruppen men inte kommenterat. Har försökt att inte lägga så mycket energi på kolla test, tempa osv för det har känts jobbigt att det inte händer något under de senaste månaderna. Såklart så låg vi under en period där jag troligtvis var fertil men tempade inte så vet ej när den varit, vaknade 5 dagar efter samlag av en otrolig smärta i magen som kom och gick. Som mensvärk. Fick liksom gå upp på toa i 20 min. Nu fredag och har blivit helt förstoppad, täppt, känner mig trött och allmänt tryck/svullnad över magen, att jag måste gå på toa oftare, och tog ett clearblue early imorse, det syns ett svagt streck men är de DET berömda spökstrecket tro. Är så jävla less (ledsen för ordet) på alla spök. Även apotekets egna.. Man får upp en förhoppning som sen poff försvinner. Skickar med bild på tester men inte så ni behöver analysera men ville bara skriva av mig. Kommer det visa sig att det är spök så ger jag fan upp.. 😅 komiskt nog efter varje ägglossning får jag så ont i brösten, fram till några dagar innan mens men nu ingenting. Stora och svullna men ingen smärta. Fattar inte att vi kvinnor ska behöva genomlida det här 😂

Med vänlig hälsning, frustrerad

Hanna4
0

#169 tack för stödet 🥺❤ men vad konstigt? Vad använder du för ÄL-tester? Denna cykeln gick jag från tom cirkel ingen stegring alls till stark positiv inom 6tim iofs så hade lätt kunnat missa om jag inte tog 2 tester om dagen där. 😅 Så bara mys på och testa, om du har flygningarna än lär det vara runt dessa dagar!

#170 hmm skumt, jag har aldrig kört nc, men de apparna jag kör behöver oftast ca 3 månader regelbunden cykel för att kunna börja gissa rätt på mig, innan dess gissar apparna typ i blindo för den har så lite att data att gå på liksom? Kanske är så nu?

#171 haha tack för omtanken😍, jag är dock testnarkoman så jag har ju både babyplan, rfsu, vanlig CB och CB digital väntandes i skåpet 😂😂 men idag blir det inget testande, ska hålla mig till imorgon 😤 redan varit och kissat morgonurin för att inte ångra mig 😂 Idag handlar om att öva på tålamod för mig 😂👍

#172 välkommen med första inlägg då! 😁 känner så med dig här! Jag sparar alltid mina CB tills jag fått lite tydligare streck på såna där billiga remsor just för att de är kända för spökstreck haha. Och som du säger tycker mig se något svaaagt svagt på CB testet iaf så det KAN ju definitivt vara något, det håller vi tummarna för att det är 😍 när har du BIM?

Dagens symptom:
Sticker över hela magen ibland även en del molvärk, sticker en del från inuti underlivet eller hur man ska säga. Väldigt sällan men sticker även i vänstra bröstet numera också? Illamående på förmiddagarna 3-4 dagar i sträck nu 😤

• Redigerat 2021-11-06 07:41 av Hanna4
Mamma2020
0

#173: NUU!!!! 😍😍 extrem stegring på ägglossnings testen !😍😍😍 är nog ägglossning idag eller imorgon så får fortsätta ha sex varje dag som vi haft senast fyra dagarna !😍😍❤️

Använder mig av babyplan 🥰

Åh vi hoppas så mycket att det är någonting där i magen!!😍❤️

Mamma2020
0

Svaga från igår och starkare idag

Dock är de starkare mycket mer starkare i verkligheten 😝

Mamma2020
0

Omg😍😍 tog nyss precis snälla gå denna gången ! 😍

D.s.s90
0

#176: håller tummarna och skickar baby dust till dig 🥰

Mamma2020
0

#177: tack!❤️

Hanna4
0

#176: Men oj vad starkt test!! Nu håller vi tummarna super hårt 😍😍

Jag är så nervöööös. Tänk om det svaga plus jag fick igår inte syns imorgon? Så rädd. Vet ej om jag ska ta vanligt CB eller det digitala heller. Är ÄL+13 imorgon, alltså BIM-1 eller -2.

D.s.s90
0

#179: om jag var du så skulle jag ta vanligt CB för att spara det digitala tills det har gått ännu mer tid för att ta det senare lixom… typ för att bekräfta det ena eller andra :) ♥️♥️♥️♥️

Hanna4
0

Märkte att jag hade fler digitala så jag kunde inte hålla mig. Men blev "inte gravid".. Har inga ord för besvikelsen. Sätter i trosskydd nu och bara väntar på mensen, finns inget annat. 3e missfallet eftersom jag fick svagt rosa i fredags då..
Mentalt orkar jag inget just nu. Superglad för er som fått plus. Stort lycka till, till er som försöker. Vi får se vad som händer med mig härnäst..

cashili
0

#181: håller tummarna för dig ❤️❤️

D.s.s90
0

#181: åååå jag förstår din känsla och känner verkligen med dig ♥️♥️♥️
Jag skulle tipsa till dig att kanske ta kontakt med någon privatklinik för att lugna nerverna lite. Jag gjorde det, inte för jag trodde det var något fel ( och inte för det är det på dig heller!!!!) men mer för att känna att jag har gjort det jag har kunnat göra lixom speciellt efter upprepade missfall. Jag har tipsat många runt omkring mig om det ♥️

Men, dont loose hope! Trust me, förr eller senare så är det din tur fina! Jag är ett vandrade exempel på det. Det är ju så mycket som ska stämma och klicka rätt och rätt som det är så säger det klick! ♥️

Fortsätt gärna uppdatera hur det är med dig och hur det går! En stor stor stooor kram till dig!

Hanna4
0

Bild för referens mest. 2 översta testen är från min fredags, torkade nu såklart, men innan var de tydligare och rosa.
3 nedre är från idag, kan ha blandat ihop ordningen på dem 3 men man ser ju hur de är svagare, och var aldrig starka nog till att se om det var rosa streck eller bara skuggor under testtiden… Tog 2 av dem samtidigt som digitala och en lite senare för att typ sluta hoppas haha..

Brukar ni lätt få såna här svaga på era test när ni inte är? Är det vanligt? Eller är det typiskt mf streck? Har sån sjuk huvudvärk nu, helt snurrig och illamående.

Hanna4
0

#183: Kollade upp att det kostar 5k för sån undersökning hos privatklinik dock :(
Funderar att ringa till BM på vanliga vårdcentral i första hand och rådfråga imorgon.

Ingen mens än, men borde komma imorgon iaf. Tycker det borde komma nu när strecken blivit svagare och det släppt?

Hehe detta tar så på psyket alltså 🙈 tack för all styrka ni ger ❤

cashili
0

#184: tycker det är så svårt att säga då alla streck var extremt svaga. Svårt att säga att nån av dem var positivt ens. Vad är det för teststicka? Jag har aldrig fått spökstreck men jag använder inte samma sticka som du.

Illamående och yrsel kan komma före mens, men gravidsymtom och mens symtom är ofta lika. ❤️

D.s.s90
0

#185:
Jag har själv ingen erfarenhet av spökstreck osv men någon annan här inne har det förhoppningsvis som kan hjälpa dig! ♥️

Ojjj så mycket 😲 så det är skillnad beroende på stad alltså….. jag ba ringde till en privat klinik här där jag bor och fick komma ganska direkt, dom har dock samarbete med landstinget så det kostar som vanliga läkarbesök och sen går man frikort till slut…annars kanske du kan ringa kvinnokliniken eller vc, det som finns i din stad lixom :)

Hanna4
0

#186: Jag vet att de ser svaga ut på bilden, men som jag skrev, det är torkade så bleknat en del 😊 Rfsu vanliga test är det, jag vet att jag fick tydliga rosa streck på dem i fredags iaf så jag kunde se utan att hålla nära eller vinkla. Men nu är det inte så mer tyvärr..

#187 ja jag tänkte iaf försöka ringa BM imorgon och prata åtminstone. Man läser ju trådar där folk skrattar åt andra för de inte lyckats bli gravida på halvår, för de tycker det är så kort tid. Men för en som tror det är lätt att bli gravid känns det som en evighet att bli förkrossad gång på gång i ett halvår.
Man lär ju sig som ung att det är sååå viktigt att skydda sig för annars jävlar blir man gravid direkt 😂

• Redigerat 2021-11-07 15:46 av Hanna4
D.s.s90
0

#188: jaa alltså jag och min sambo har försökt i ett år. Visst har blivit gravid men det har ju inte funkat just då… så jag tänker att den känslan, den frustrationen är väldigt individuell…. Vad man tkr själv är segt eller inte lixom. Men man brukar ju alltid säga att 1 år är ”normalt” att det tar, men bara därför betyder det inte att man själv inte blir frustrerad innan lixom.

Jag kände frustration och besvikelse gång på gång redan från första missfallet lixom och då var det 1 månad efter jag fick min första mens efter P-piller.

Men försök o återhämta dig, jobba på att lita på din kropp ( det måste jag också göra ) och finn hopp i ödet ♥️

cashili
0

#188: vi försökte över ett år så förstår dig och då har vi ändå barn sen tidigare. Varje månad är ett slag i magen.

Jag har läst många tråder där RFSU ger spökstreck, hoppas det inte är så för dig❤️
När jag va på apoteket sa de att de ej rekommenderar de testen 🤷‍♀️

Hanna4
0

Supersvaga igen eller ser jag i syne? Känns som uppladdningen blir sämre än i bildgalleriet? :(

• Redigerat 2021-11-08 07:32 av Hanna4
D.s.s90
0

#191: jag kan ana något väldigt svagt på babyplan testet!
Men ja, alltså det bästa är väl att vänta typ en vecka för att se om dels mensen kmr och sen om det ger utslag på testerna då.
Även fast man tycker att de borde visa med hcg så kan det ju va så att det inte är tillräckligt just nu 🤷🏻‍♀️♥️♥️♥️♥️♥️

Mamma2020
0

#191: hej! Nu har jag läst igenom allting ❤️

Jag tycker mig ana något super svagt men RFSU har varit fruktansvärda mot mig och ge spökstreck! Jag har fått så många spökstreck så de är hemskt vad de tärt på mig! Litar inte på gravtest längre!

Digitala brukar inte fungera om man Inte fått ett starkt svar på vanliga gravtest❤️

Jag fick ett superpositivt test en gång men dagen efter var de svagt och sen fick jag mensen och där är jag 100% de var ett missfall, men annars är jag jätte van vid spöktest!

Jag hoppas det går för dig snart!
Vi har försökt sen maj 2020 och nu har vi ju fått hjälp och jag betalar 300 per besök och nu har jag frikort så behöver inte betala mer ❤️

Så de är bara koll runt! ❤️

cashili
0

#191: jag skulle oxå vänta en vecka och se vad som sker
Det är så extremt svagt att jag inte vet hur man ska tolka det

Om det är en graviditet så kommer styrkan öka varannan var tredje dag

Hanna4
0

Yes pratat med BM och ska ta nytt test i slutet av veckan och se om det syns ökning. På min beskrivningen av symptom, min smärta i magen/livmodern/ljumskarna och de svaga testerna tror hon antingen tidig graviditet eller tidigt missfall.

Eftersom jag ser streck på armlängds avstånd under testtiden tror hon inte det är spökstreck.

• Redigerat 2021-11-08 15:04 av Hanna4
D.s.s90
0

#195: håller tummarna ♥️♥️
Uppdatera!

Hanna4
0

Idag kom mens/missfallet. Blöder massor med värk från helvetet. 😔

Ska ringa BM idag igen och kolla om man får efterfråga kontroll av äggstockar alternativt spola dem så man vet att allt ser bra ut.

Annars avvakta till 19-21 då nästa ÄL bör vara. Suck.

D.s.s90
0

#197:
Åå va synd :/ känner verkligen med dig.

Men ja, jag tycker det låter som en bra idé att du kollar upp det. Stå på dig! ♥️♥️

Massa kramar till dig!

Hanna4
0

#198: Tack ❤

Känns så hopplöst just nu bara. Men men kommer inte sluta försöka förens det blir en bebis!

Hur mår du annars? När var ditt UL igen? Så spännande, är så glad för dig ❤❤

D.s.s90
0

#199:
Och det kommer bli en bebis förr eller senare ♥️🙌🏻

Jag mår bra. Behöver påminna mig själv om att jag faktiskt är gravid ibland för jag känner typ ingenting. Spänd nertill i magen och förjäkla ont i boobsen, thats it :) men jag börjar typ få katastroftankar och drömmar som är skitirriterande.
Drömde inatt att jag gick på UL men att dom inte hitta hjärtljud så jag fick avsluta graviditeten osv…. Skiiiitjobbigt för jag försöker verkligen va lugn och positiv.

Delmålet i mig just nu är att klara hela v 6 för då har jag gått längre än vad jag gjort tidigare. Är v 5 4+6 nu så tiden går gaaanska sakta haha. Men UL är den 25/11 då har jag gått in precis i v 7 ♥️♥️

Mamma2020
0

#197: åh nej vad tråkigt :( !
Jag vet att det egentligen är ingenting man vill höra, men jag vet hur det är när allting känns hopplöst, när vi precis börjat försöka med en till så blev jag så jäkla ledsen varje månad men tillslut fick jag börja inse att jag kan inte göra någonting det är inget jag kan bestämma över utan de är min kropp ❤️

Jag ringde och bad om tid till läkare men de var som han sa att hade jag varit 0 föderska alltså inte haft barn innan hade han inte hjälp till då att 1 år för att försöka bli gravid är normalt och det var hemskt att höra för man vill och tror ju eftersom man alltid fått höra skydda dig för du blir gravid direkt vid sex typ.

Första gången jag blev gravid gick det på ett sex… vilket helt ärligt inte var så spännande.. låter sjukt jag vet men man fick inte uppleva detta som jag och min sambo gör nu att man känner sig förväntansfulla och ja de är en besvikelse varje gång mensen kommer men! När den väl inte kommer och det där två strecken är starka så kommer all väntan och sorg vara värt det ❤️

Jag har kommit till den insikten nu att vi försöker och försöker tills de inte går mer, vi har försökt i 1 år och 7 månader och än har vi inte givit upp 🥰

Jag försöker även tänka att det finns en meningen med allting ❤️

Jag lovar när det + finns det kommer allt vara värt det ❤️❤️
Vi finns här i chatten ❤️

• Redigerat 2021-11-09 08:13 av Mamma2020
Hanna4
0

#201: Tack för peppen mamma2020❤
Jag fick nr till gynekologen av BM, och sa att jag kan skrivas in i kö.. Men jag och mannen bestämde att vi försöker lite till innan.

Jag har ju redan en son, som jag älskar högt över allt annat. Men självklart, vill man ju ha ett syskon…

Jag kör hardcore med tabletter denna månaden, folsyra, rosenrot, munkpeppar & apiforce från idag. Nu jävlar ska det bli en november bebis 😂👍

Uppskattar erat stöd så, hade antagligen brutit ihop utan denna chat ❤

• Redigerat 2021-11-09 09:03 av Hanna4
Mamma2020
0

#202:
Vad skönt du fick ett nummer!🥰

Jag har nog missat du har son sedan tidigare! Trodde du var förstfödderska 🥰

Ja! En positiv inställning är det bästa! 🥰

Ja jag är på dag 2dpo och haft stickande känsla i livmodern så jag hoppas de var ägget som satt sig🙈❤️

Tidigast 8 dagar efter ägglossning kan man ju testa så jag väntat och hoppas !❤️

cashili
0

#202: åh vad tråkigt med mens

har du kontrollerat dina progesteron nivåer ?

Hanna4
0

#203: vad står dpo för? 🤔🙈

Får hoppas att det är det som känns 😍 håller tummarna!! ❤

#204 nej, hur gör man det? 🙈

Zvintos
0

#205: DPO är engelska motsvarigheten till ÄL+ och står för days past ovulation. :)

Hanna4
0

#206: jaha okej tack 😁👍

D.s.s90
0

#202:
Tack själv för allt stöd ♥️♥️
Ringde faktiskt om hjälp med mina katastroftankar (läs tidigare inlägg) och ska få gå och prata om det.
Såååå stå på dig, leta runt, säg till om jag kan hjälpa med att söka upp ställen eller liknade.

Efterfråga provtagningar som sagt av progresteron och andra hormoner, spolning av äggstockar/livmoder osv osv… det hjälper ens känsla till att man vet att man gör allt man kan utöver piller knaprande av folsyra och liknande ♥️🙌🏻♥️

Hanna4
0

#208: Skönt att få prata av sig om det, klart man blir orolig när man fått missfall tidigare 😔.

Detta blev ju mitt 3e missfall så känns lite sisådär med. Men vi bestämde att försöka 1-2 ggr till innan vi ringer gynekologen om prover och tester. 😊

Sandrus
0

Hade beräknad ÄL igår men inga flytningar, inget positivt ÄL test dagarna innan och ingen tempökning idag

Hanna4
0

#210: Låter ju som att det är ÄL senare antagligen då. Du borde märkt på åtminstone tempen om det blivit en ÄL 🤔

D.s.s90
0

#209: strongt av er och helt rätt, ge inte upp hoppet! Vi hejar på er ♥️♥️♥️

Sandrus
0

#211: ja jag tror inte den varit ännu

cashili
0

#211: stackare. Är det tre missfall på raken ? Hoppas du kan få svar på vad det beror på ❤️

Hanna4
0

#214: Var 2 på rad nu senast, sen ett för ett par månader sen :/

Blödningen jag haft vid missfallen har varit så konstiga, första dagen alltid rött normal mängd. Sen dag 2 & 3 endast snåla bruna flytningar, har räckt med trosskydd.

Fått för mig att man ska blöda mer istället liksom 😅

cashili
0

#215: dina missfall var ju så extremt tidiga så det är som en mens bara 🥰
Hade du inte testat hade du troligen trott det var mens

Har du alltid fått lika svaga streck när du får mf?

Zvintos
1

#215: Vid så gott som alla mina kemiska graviditeter har jag blött precis som en vanlig mens. Det har ju inte hunnit bildats så mycket mer än det gör under en vanlig cykel, så inte så mycket mer som kan komma ut.

Hanna4
0

#216: det är nog sant 😊
Ja, svaga streck, som jag ändå ser tydligt (inget vända och vrida, ingen speciell belysning eller sånt) likadant flera dagar i streck vid mf, annars får jag helt blanka tester de gånger det inte lyckats/försökt fästa alls.

#217 nej det stämmer ju som du säger 😊

Väntar ny ÄL om ca 7-10 dagar. Hoppas på att november blir rätt månad istället nu då 😁

Mamma2020
0

Hej!
Tänkte komma med en uppdatering är nu på ÄL+6 och runt ÄL+1-2 hade jag massa stickningar runt livmoder/äggstock området och nu de senaste dagarna har jag haft lite ont i brösten men mest när jag ska ta av bh efter en lång dag,
Kanske bara är inbillning av att ha ont! men ser väldigt framemot nästa vecka när jag kan ta ett test och se om de de blir något denna gången eller inget tänk vilken härlig julklapp de hade varit om de blivit något ! 😍❤️

Hanna4
0

#219: Ååh men vi får ju såklart hoppas detta innebär att det tagit sig 😍 jag håller tummarna hårt, hoppas hoppas ❤

Vore ju helt klart den bästa julen och bästa gåvan om vi blir gravida 😍

hajoh
0

Håller tummarna för att någon av oss får en fin julklapp! Här blev det glad gubbe på ÄL testet imorse åtminstone! ☺️

Mamma2020
0

#220: ja jag hoppas så himla mycket !😍😍❤️

Pinglan96
0

Den senaste veckan har jag känt att mina bröst har varit ömma och större. Har även upplevt igår molande värk i magen och ryggen. Igår var det som att det högg till. Hade oskyddat den 5-6/11. Kan det vara tecken på befruktning?

När kan jag ta ett gravtest?

D.s.s90
0

#223: när ska du ha mens?

Pinglan96
0

#224: Oklart i och med oregelbunden mens. Men brukar få den mitten av månaden

cashili
1

#223: jag vet att man letar tecken för graviditet men ömma , större bröst har många före mens och molande värk kan vara både mens och ev graviditet, så man kan inte sia om det.

Man brukar säga att man kan ta ett gravtest 3 veckor efter samlag om man inte vet när ens mens ska komma. Så i slutet av månaden kan du testa.
Lycka till !

Pinglan96
0

#226: tack så mycket.

Pinglan96
0

Der som skiljer symtomen från mens är att jag varit illamående sen 3 dagar. Illamående varje morgon.

D.s.s90
0

#228:
Håller tummarna för dig ☺️
Jag skulle åtminstone försöka vänta med att testa typ 2 veckor till iaf

Mamma2020
0

Dag ÄL+8 och idag är ju absolut tidigaste dagen om ens det att få se två streck men nada ingenting… mådde lite illa idag när jag skulle ta tåget men inget jag anser har med graviditet att göra.. molande värk så tror mensen kommer säkert inom en vecka 😭 blir väl bara ställa in sig på att behöva äta tabletter igen och vänta tills nästa ”ägglossning”

cashili
1

#230: som du säger beror nog illamående en vecka före BIM inte på graviditet men att stickan inte visar ngt än behöver inte betyda ngt
Vänta minst en vecka till

Hanna4
0

#230: tappa inte hoppet! ÄL+8 är superduper tidigt! Jag fick negativt t.o.m ÄL+9 (tog inget ÄL+10) och sen plus ÄL+11 med sonen så hoppet är inte ute! 🥰

Håller tummarna hårt här för er ❤
Väntar på min ÄL och testar med äl-tester varje dag nu 👍

Pinglan96
0

Jag är bara nyfiken, har försökt goggla efter svaret men finner inget konkret svar. När går man på första ultraljudet om det inte är ett tidigt ultraljud?
☺️

Sandrus
0

#233: vissa län har kub i v 13 annars är första och enda i v 18-20 verkar bebis växa dåligt kan det bli ett tillväxtultraljud senare

Pinglan96
1

#234: Så första ultraljudet är inte förrän v.13? Och om man vill så kan man boka tidigare ultraljud typ v. 9-11?

D.s.s90
1

#235: jag har vänt mig privat :) olika vad det kostar och där jag själv går gäller frikort

Sandrus
0

#235: det är inte många regioner som har det i v 13 om man inte är över 35 tidiga ultraljud brukar man få boka privat och får även oftast bekosta själv.

Pinglan96
0

#237: Okej tack för infon ☺️

Längtantilltvåstreck
0

Hej!
Hade ÄL den 1 november (enligt digitalt test från cb, tidigare än beräknat).
Är på BIM -2/3 idag. Försöker få till första barnet. Har så många negativa tankar om att de inte loer gå. Vi har försökt sen april/maj dock.

Hoppas på plus snart!!

Sandrus
0

Någon som tempar? Tror ni jag hade ÄL igår?

Zvintos
0

#240: För tidigt att säga. För att fastställa ÄL behöver man se minst 3 mätningar som är 0,2-0,3 grader högre. :) Enstaka temp kan man tyvärr inte utläsa särskilt mycket av.

Amanda2002
0

Nu är de bara å köra på tänkte prova Heminsemination med bara för å se 4 gången hoppas de blir nå nu 2 missfall efter sonen under dessa 4 månader

Mamma2020
0

ÄL+11 och tror faktiskt jag ser något 🙈❤️

Hanna4
0

#242: Bara att köra på nu då, håller tummarna 👍

#243 om jag zoomar in tycker jag mig se något super svagt, håller tummarna för att det blir starkare 🥰🥰

Är på dag 10, enligt beräkningar från förra månaden borde jag ha ÄL imorgon, men har inga trådiga flytningar än, så tror det blir senare ÄL denna gången :/

Mamma2020
0

#244: hoppas hoppas ❤️

lindsey80
0

Är det fler som fått både positiva och negativa tester m CB och haft tydliga symptom (ont i ryggslut, illamående, flytningar, livmodertappen högt, yrsel, molvärk, hård/trög/gasig mage) och varit gravida? Vet varken ut eller in och mvc säger att de gör inte blodprov. Bara gravtest. Och det kan jag liks göra hemma. Symptomen har jag haft sen 1.5v tillbaka. Ej avtagit…2st tester som visat svagt positivt inom tiden och starkt efter 10 resp 20 min.

denice95
0

Jag känner mig allmänt förvirrad denna månad… Har som inte haft någon temperaturhöjning förutom några dagar efter mensens slut, tog första ägglossningstestet för månaden runt 11/12 som bara var extremt svagt och fortsatte vara knappt synligt streck nästkommande testdagar.. började googla massa och inser att ägglossningen kan hoppa över ibland. Så kände mig så less att en hel månads försök skulle bara vara puts väck… 🙄 Tog ännu ett ägglossningstest igår som helt plötsligt blev väldigt starkt streck på, men fortfarande ingen temperaturhöjning 🤔 Varför blir det såhär?
Bifogar bild på hur tempen legat denna månad mot förra månaden och en bild på testet från igår

cashili
0

#247: tempohöjning kommer efter ägglossning skett

ÄL test visar positivt före ägglossning sker

denice95
0

#248: jo jag vet, men för mig har det påbörjat en stegring inför ägglossningen vilket det inte gjort nu, och jag har haft ägglossningen dagen efter positivt test (känner oftast av den)

Hanna4
0

#246: Beror mycket på var i cykeln du är, innan/efter BIM osv. Jag fick alla symptomen och svagt positivt på CB men var tidigt missfall dessvärre. Och man ska ju aldrig avläsa dem efter tiden gått ut.
Vill du ha svar skulle jag ta digitalt CB test och se vad de säger. De är nästan aldrig fel. Håller tummarna 😊

#249 ibland får man stegring men fortfarande utebliven ÄL tyvärr. Så kan vara ÄL och kan också vara att kroppen försöker få ÄL men att just denna månaden blir det ingen. Svårt att veta tyvärr :/

denice95
0

#250: så frustrerande.. samtidigt som jag tycker mig ha lite molvärk idag, så kanske är en ägglossning trots allt :)

Hanna4
0

#251: Får hoppas det är en ÄL! 😁

Jag fick blinkande gubbe på CB ÄL-test idag, så snaaart ÄL förhoppningsvis. Hoppas innerligt på en graviditet som julklapp i år ❤

denice95
0

#251: värken blev allt mer intensivt efter en stund och satt i flera timmar, precis så som jag brukar ha vid ägglossning, så jag hoppas det är ägglossningen trots att tempen inte hade stigit på samma sätt som tidigare månaderna 😄

Hanna4
0

#253: Prova ta tempen imorgon, den borde ökat då säkert om du känt värkarna idag 😁👍

denice95
0

#254: japp ska göra det 😄

denice95
0

Nu imorse hade tempen ökat från 36,27 till 36,69 så nu känns det hoppfullt igen 😃

Hanna4
0

#256: härligt! 😍

Jag har haft en del värkar i magen igårkväll och idag, men fortfarande blinkande gubbe på CB ÄL-test. Men detta är första gången sen innan graviditeten med sonen som jag känner värkar innan/vid ÄL! Så försöker se det som ett positivt tecken 😁

Hur går det för er andra? 🥰

Mamma2020
0

#257: beräknad mens om 3 dagar så jag väntar på den så jag kan börja med mina letrozol igen.. denna gången ska jag ta 2 tabletter, så får jag väl hoppas att månad 18 av försök blir vår 🤦‍♀️

Mamma2020
0

Då kom min mens idag 1 dag förtidigt vilket inte hänt en enda gång sen vi började försöka i maj 2020, så får väl ta det som något positivt :)

Hanna4
0

#259: Men vad tråkigt att det strecket du fick inte blev tydligare :(
Ska man se något positivt är det ju bättre med tidigare mens än sen förstås…

Hoppas nästa omgång blir den rätta när du ökar letrozol dosen ❤

Har börjat få ÄL-sekret nu, och 3e dagen med blinkade gubbe på CB test suck

D.s.s90
0

#260: Håller tummarna för dig och alla andra 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Heja heja! ♥️♥️

Pinglan96
0

Jag tror att jag har ägglossning nu, min rygg gör ont i svanken och nu har jag ont på höger sida av magen. Hade oskyddat i fredags. Hur snabbt efter oskyddat kan man känna om ägget blir befruktat?

Har även förhöjd temp, dock säger min app att jag inte har ägglossning, har dock oregelbunden mens.

Hanna4
0

#261: Tack ❤ ska snart ta dagens ÄL-test, har suuuper ont vid vänstra äggledare + världens ÄL sekret, så anar att det borde vara dock?
Jag lyckas ju dock aaaalltid bli helt täppt i näsan vid ÄL varje månad? Någon annan som varit med om detta eller små förkylning vid ÄL ofta?

#262 Svårt att veta om ÄL då, inte gjort ÄL-tester? Man kan tyvärr aldrig känna om man blir befruktade eller när ägget fäster. Man kan få symptom som kan vara det, men de symptomen kan också vara vanliga ÄL eller mens symptom med. 😔 men man säger att typ 4-10 dagar efter ägget släppt kan det fästa.

• Redigerat 2021-11-22 10:40 av Hanna4
Pinglan96
0

#263: Okej. Nej jag har inte kollat ägglossningssticka, följer inte de så noga. Men tror att det antingen är mensen eller ägglossning.

Hanna4
0

Jag fick positivt ÄL-test igår vid 18:30, så mina värkar stämde! Tycker så synd om min man dock, då jag är super förkyld, men vi körde på igår ändå och kommer även mysa ikväll med 😅

Hoppas det tar sig denna gången 🥰

Hanna4
0

Nu tror jag att jag haft ÄL iaf. Fick ju positivt sent i måndags kväll. Dock varit förkyld med feber fram och tillbaka, så vet ju inte 100% om ägget släppt då det knappt funnits mening i att tempa. Men tänker det har gått över 48tim nu så.

Nu väntar jag bara helt enkelt 😊

Sandrus
0

Enligt nc KANSKE jag är äl+8 men ÄL är inte bekräftad och min temp går som en jojjo

Cireea
0

Denna tråd är inte till för att tolka tester. Vi har en specifik tolkningstråd och det är där testar ska läggas in om man vill att andra ska kika på testen.

Allt annat raderas.

hajoh
0

Hoppas att det var din ägglossning Sandrus och hoppas det blir din månad Hanna! Jag själv ska ha mens på måndag men fick just en ljusröd flytning i samband med mitt toabesök!

Tänk att man blivit så knäpp att trots att jag troligen precis fick min mens två dagar för tidigt, ändå hoppas att det är en nidblödning eller liknande 🤣 Åh kan det inte bli vår tur snart 😆

hajoh
0

#271: det var mensen som kom med dunder och brak efter bara 26 dagar!

Hanna4
0

#267: Jobbigt att inte veta säkert men håller tummarna!

#272 Tack för omtanken! Riktigt tråkigt att det var mensen :( Hoppas verkligen att det är vår tur snart!

Är idag på ÄL+6, för 2 dagar sen sved det till ordentligt och sen dess haft molvärk till och från. Igår kväll var det även ett par bloddroppar på papper vid toabesök, men inget mer sen. Försöker hålla tankarna på annat och sysselsätta mig så dagarna går snabbare 😊

• Redigerat 2021-11-28 08:57 av Hanna4
Hanna4
1

Liten uppdatering, ÄL+8 och har nu i 3 dagar haft ont/ömma bröst, igår och idag har till och med bröstvårtan blivit så öm att det gjort ont av att bara nudda tröjan (aldrig hänt mig innan). Så tänker tillbaka på d.s.s90 som hade detta som första symptom alla gånger hon blev gravid 🙈

Men vågar inte riktigt hoppas heller, ska testa imorgon, och fortsätta ända fram till plus eller mens haha.

Är det några kvar här mer? Blivit väldigt tyst 😔

D.s.s90
0

#274:
Hoppas hoppas hoppas!
Och mina bröst gör fortfarande djävulskt ont så jag håller tummarna för dig!!! ♥️♥️

Hanna4
0

#275: Åh vad kul att höra från dig igen 😍
Men hur går det för dig? Hur gick UL!? ❤

D.s.s90
0

#276:
Det går braaaa och UL gick också braaa
8.8 mm stor och ett starkt tickande hjärta 😍😍 är i V8 7+4 nu

Hanna4
0

#277: Men åååh titta där på den lilla 😍😍 Grattis och gud vad kuuuuuul!!!! Så glad för dig att det höll sig denna gången ❤❤

D.s.s90
0

#278: tack snälla fina du 🥰♥️
Jag är fortfarande väldigt nojig att det ska hända nånting men det var en lättande känsla iallafall att so far so good 👌🏻🙌🏻

Jag kikar in här med jämna mellanrum och läser hur det går för dig…. Hoppa hoppa hoppas för din skull 🥰♥️ Plötsligt händer det! Kram på dig

Sandrus
0

Jag är kvar men svårt när jag är så oregelbunden, har nog inte haft ÄL ännu.
Har någon annan upplevt det som att livmodertappen ömmat vid sex och även att ni inte gjort något annorlunda så känns det som den komms åt mer som att den sitter lägre?
Funderar på om det betyder ÄL för så kändes det igår och igår och idag va tempen över linjen

Mamma2020
0

Hej jag är fortfarande kvar men känns inte som mycket händer just nu!
Jag väntat på min ägglossning som ska komma om typ 1 vecka ish :) annars händer ingenting mer än att jag har väldigt mycket mensvärk så oroar mig jag fått en ny cysta :(

denice95
0

Jag är inne och läser titt som tätt :) Men börjar tappa hoppet här… 🙄 Förmodligen dyker mensen upp imorgon, så då är det bara att börja om igen 🥴

Hanna4
0

#279: Förstår den känslan, men jag tror det kommer gå vägen för er denna gången 😍❤
Tack så mycket, behövs för att få tillbaka lite hopp ❤

#280 Så hade jag förra ÄL (inte denna som var precis) men då var jag sååå öm. Och det var själva ÄL-dagen. Hoppas hoppas det är ÄL nu då. Inte kollat upp med läkare varför det är så oregelbundet? 🤔

#281 Oj visste inte att det hängde ihop med smärta 😮 håller tummarna för att detta är rätt ÄL så du kan få ett plus till jul 🥰

#282 Tappa inte hoppet än! Så länge mensen inte kommit finns hopp 😁 Hur långt är det kvar till din BIM? 🤔

Jag hade lite temp dipp igår (på ÄL+8), och idag är den tillbaka på samma som i förrgår. Vet inte om det är helt normalt eller inte.
Tyckte mig kunna se en skugga på testet imorses, men jag får inte något hopp av dem mer, utan tolkar som negativ 😅

Sandrus
0

#283: jag har försökt med kvinnohälsan massa gånger men dom vägrar ta emot mig tyvärr men idag bekräftade äntligt nc att jag är på ÄL +2-3 och vi hade sex två dagar innan och på dagen så hoppas så mycket nu!!

D.s.s90
0

#284: vänd dig privat! ♥️
Håller tummarna för dig nu!

Sandrus
0

#285: finns tyvärr inge ekonomin till det men min cykel är mycket kortare nu, har legat på 90 dagar innan nu va ÄL på cd 39 så den kommer vara på ungifär 52-54 dagar :)
Jag fick även prova en eterisk olja av en vän, det här ska bli spännande den heter progessence phyto plus och folk säger den hjälpt dom bli gravida då det är progesteron i, smörjer 4 droppar på mage eller lår 2 ggr om dagen sen beställde jag hem d vitamin, olika b vitaminer, omega 3 och jättenattljusolja som kommer imorgon

denice95
0

#283: hoppas du faktiskt får till det nu då 😃 Jag hade egentligen enligt appen BIM 28/11 men hade ägglossningen mycket senare än vad appen sa, så enligt mina beräkningar är BIM idag, men tog ett test i förrgår och det var negativt, så mensen dyker nog upp närsom… 🙄

Sandrus
0

#287: så tråkigt, hopoas den va ännu senare så du får ett plus istälker

denice95
0

#288: haha satt å kissade i förra inlägget jag skrev, och direkt då jag hade skivkat inlägget och skulle torka mig kom det lite rött på pappret.. 😅😔

Sandrus
0

#289: nej va typiskt :(

denice95
0

#290: jaa.. börjar bli så less. Och dessutom börjar man undra om det är något som är fel… 🙄

• Redigerat 2021-12-01 20:15 av denice95
Hanna4
0

#284: skönt att ha bekräftat! Håller tummarna nu 🥰

#289 men nej vad tråkigt!!😔
Förstår vad du menar man blir så trött, och börjar undra varför det bara inte funkar. Man lär ju sig i skolan att man ska vara så noga med skydd annars blir man gravid direkt. Haha om ändå känner man nu. 🙄

Sandrus
0

#291: känner så med har bara haft mens 2 gånger sedan efter förlossningen, hon föddes oktober började med minipiller december slutade april sen kom inget förrän 23dje juli sen igen 23 oktober alltså en cykel på 90 dagar så jag är nöjd att den borde bli runt 53 nu! Men med första barnet tog det 8-9 månader och jag va lika frustrerad då men då hade jag iaf regelbunden mens +-5 dagar

denice95
0

#293: jäklar vad lång cykel, hoppas den reder till sig 😣

Jag har ju 2 barn sedan innan, med första tog det på försök nummer 3. Med nummer två hann vi inte ens börja försöka 😅 Nu har vi försökt sedan i april, 8 misslyckade försök alltså, så man undrar ju varför det går så jäkla trögt för oss nu helt plötsligt 🙄
Och jag känner av nästan varje ägglossning tydligt med massa mensvärk, och vi har lyckats bra med att tajma in sexet men ändå vill det inte ta sig… 😔

• Redigerat 2021-12-01 21:00 av denice95
Sandrus
0

#294: så tråkigt för er :(

Hanna4
0

#294 åh vad tråkigt 😔 jag har ju en son sedan innan och vi försöker med ett syskon, vi ville egentligen ha ganska tät ålder på dem men verkar ju inte bli så…

ÄL+10 idag och tror inte det blev något denna gången heller. Tycker "skuggan" är svagare idag än igår, och gråare idag än igår.. Känns som min kropp inte kan behålla befruktade äggen typ.

Sandrus
0

#296: än är ju inte hoopet ute på äl+10 !
Jag fick en dipp i tempen idag äl+4-5 ?

Hanna4
0

#297: Ja du har nog rätt, man läser för mycket på familjeliv och liknande de som plussar på ÄL+8-9 och då känns det så hopplöst när man inte gör det haha..

Det kan vara bra, det sägs ju att en del får implantations dipp på tempen? Så bara den höjs imorgon igen så kan det vara positivt! Håller tummarna 🥰

Sandrus
0

Jag hade missat att trycka i att jag sovit annorlunda två nätter så nu blev det en dipp 6 dagar efter ÄL, hoppas!

Sandrus
0

La in allt i fertility friend med då ör jag på ÄL +12 fattar noll

hajoh
0

#289: åh nej vad tråkigt! Vi är inne på 10:de försöket i december men min sambo är tyvärr borta under min ÄL i december så det blir ingen fin julklapp iår! Får börja året med två försök och sedan blir det utredning. Man får väl glädja sig åt att utredningen närmar sig 🤣 Då kommer det iallafall hända någonting…

Hanna4
0

#300: Men vad konstigt 🤔

#301 åh vad jobbigt att missa en ÄL, skönt med utredning snart så man kan få fler svar iaf!

Är på ÄL+11 idag, såg en svag skugga/streck på testet men så svagt att jag ser inte om det är rosa eller inte i det. Jag tyckte mig ana rosa men kan ju likväl vara att man ser det man vill se…

Sandrus
0

Jag har fått svamp, enda gången jag haft svamp är när jag ätit pencillin eller när dottern låg i magen och jag äter inte pencillin

Pinglan96
0

Jag hade oskyddat för 2 veckor sedan och nu sedan 2 dagar har jag mått sjukt illa. Mådde så illa inatt så jag inte kunde somna. Tog ett gravtest idag, men det var negativt. När skulle jag kunna få ett positivt test. Jag har precis slutat med p-piller, så vet inte vart jag är i cykeln.

Pinglan96
0

Tog ett ägglossningstest och gravtest bara för att se. Gravtest negativt. Vad tror ni om ägglossningstestet. Tog ett imorse där strecket knappt syntes och nu ikväll ser det ut såhär. Ska jag satsa på att detta är ägglossning?

Hanna4
0

#303: hoppas hoppas! 😍

#305 jag skulle säga att det snart är ÄL men inte än? Båda sträcken ska vara lika starka tror jag. Kör bara med CB digital för ÄL. 😊

Jag är på ÄL+12 med blanka test, tempen har sjunkit lite, 3 dagar till BIM men är 110% säker att det blev nada även denna gången.
Har inte så mycket hopp mer..

Sandrus
0

#306: tråkigt att drt inte verkar vara nått :(
Nc satte beröknad mens till 8 december nu.
Nu på morgonen är jag lite känslig, spg en bild på en gravid kvinna och blev tårögd haha

lindsey80
0

Har fått blinkande gubbe på cb advanced digital i 6 dar i rad och även äl-sekret 6 dar i rad. Saken är att jag slutade amma för 1v sen, så ingen mens än och har ingen koll på cykeln. Gravidkollens äl-test har inte visat positivt än. Bör jag fortsätta ta cb digitala sålänge jag har äl-sekret och molvärk i hopp om att ÄL kommer? Hur länge är normalt att ha blinkande gubbe innan fast (äl)

Hanna4
0

#307: Ja, det känns bara hopplöst. Går tempen ner är det ju mer eller mindre garanterat att det inte är något så.
Då är det ju inte långt till BIM, ska du ta test snart? 😊

#308 Varierar för mig varje månad känns det som, haft som mest 5 blinkande dagar innan fast, jag tror det på CBs info står att har du haft blinkande i 9 dagar i streck ska man sluta testa och vänta på nästa ÄL. Det är dyrt, men jag föredrar CB digitala så man slipper försöka tyda stickor 😊

lindsey80
0

#309: Tempen har varierat, men har nyligen börjat tempo, så svårt att gå på den. Har kört cb advanced digital samt gravidkollens teststickor, samt kollat sekret varje morgon.

Sandrus
0

#309: jag testade idag dock på andra urinen och det visade inget :(

lindsey80
0

#311: Äl-test eller gravtest? För mina är äl-test

Sandrus
0

#312: gravtest

Sandrus
0

Jag har som vanligt blandat ihop allt, är bara på äl+7 men tog test nu på morgonen, tycker mig se något otroligt svagt men är nog bara önsketänkande

Hanna4
0

#314: det är ju inte lätt o veta med oregelbunden mens så 🤔 hoppas det blir starkare! 🥰

Jag är nu på ÄL+13 (BIM-2) och får fortfarande svag svag svag streck precis som varje morgon, jag fattar inget. Men tror inte det tog sig som sagt. Min temp var dock högre idag igen.

Mamma2020
0

Hej igen! Är på cykel dag 15 och sist hade jag min ägglossning runt dag 17 så får glatt vänta 🥰
Dock har jag en känsla de inte blir vår månad!

Jag har iallafall startat ett TikTok konto där jag delar med mig av våra försök mest för minnen senare och får att inte göra det så tabubelagt, jag har märkt att man gärna gömmer sin infertilitet eller om man bara har svårt att bli gravid för det ses nästan som skamligt 🙁 vilket det inte är! Så jag tänkte det lilla jag kan bidra med är att jag delar med mig av mina tankar och när jag tar ägglossningstest, för är så många som säger,
Har du tagit ägglossningstest? Jag tog det en gång och så blev jag gravid direkt! Men de är knappt någon som berättar om när det är tufft! Har en vän som försökt i 4 år!! Och de enda som vet är hennes föräldrar, sambo och jag!? För hon skäms !?!? För hon inte kan bli gravid 😞😞 vad är det att skämmas för??? Jag blir så hjärtekrossad❤️
Så jag hoppas de lilla jag kan bidra med kanske gör att fler vågar och inte göra detta ämnet så tabubelagt ❤️

Ville bara lätta på hjärtat lite och säga vi är alla i detta tillsammans och stöttar varandra !❤️❤️

D.s.s90
0

#316: får man fråga vad ditt konto heter på TikTok? Kul o följa ❣️Och jag håller med dig till 100%! Jag har också pratat väldigt mycket om det i min närhet. Nu är jag dock gravid men har fått upprepade missfall under detta år. Bra skrivet och bra gjort av dig! ❤️

Mamma2020
0

#317: absolut bara kul om fler följer!🥰 än så länge har jag ”bara” gjort 3 videos och bara mest berättat min ”historia” kort och sen tagit ägglossningstest men tanken som jag skrev är att börja prata öppet om det!🥰🥰❤️

Min sambo vill gärna jag ska börja göra youtube för jag brinner så starkt för detta ämnet men känner jag börjar på TikTok och så får jag se 🤷‍♀️🥰

Jeffzan94an heter jag på TikTok 🥰

Hanna4
0

#318 Starkt av dig att kunna dela med så, jag är lite i den fasen nu att jag knappt klarar se andras plus utan att lipa haha.

Mensvärken är påbörjad, så bara väntar på att skiten ska komma. Köpt nya ÄL-tester inför nästa omgång.

Mamma2020
0

#319: jag var också i den fasen när vi hade
Försökt i typ 8 månader ❤️ Blev ett vrak!❤️ Men det blev bättre med tiden och nu känner jag att de går som det går ❤️❤️

Sandrus
0

Fick ett hugg i livmodern förut som det stack till på ett ställe bara

lindsey80
0

Jag slutade amma helt för 1v sedan. Har därför inte fått igång mensen än. Jag och sambon kör på varannan dag och jag har använt cb advanced digital varke dag. Är idag inne på 7e dagen med blinkande gubbe. Haft äl-flytningar alla dessa dagar samt tydliga symptom som molvärk, stick i höger sida. Undrar om fast gubbe kommer snart? Nån fler som haft blinkande gubbe sålänge och sen fått fast gubbe och ÄL? Känns ju som att kroppen försöker ägglossa och sålänge jag har äl-flytningar så håller jag hoppet uppe. Ingen tydlig stegring på lh-testerna dock…trots synptom

Mamma2020
0

#322: jag hade blinkande gubbe i 15 dagar, clearblue säger själva att har man haft blinkade gubbe i 10 dagar ska man försöka nästa månad igen för då har ingen ökning/Max hänt.

lindsey80
0

#323: Även fast man har äl-flytningar? Och med hänsyn till att man ej haft mens än?

Mamma2020
0

#324: ja, man kan ha alla symtom för ägglossning men det betyder inte att man släpper ett ägg tyvärr :/ försökt i 17 månader och detta är första gången jag fick en glad gubbe på clearblue digitala !

lindsey80
0

#325: Hade varit enklare om jag fått igång mensen och hade nåt mer att gå på. Då hade jag kunnat fokusera på de dagar när ÄL är tänkt att ske. Nu har jag ju ingen aning och går mest i blindo. Tänker att vi kör varannan dag och jag testar varje dag. Så optimerar vi chansen när kroppen nu bestämmer sig för att släppa ett ägg 🙂.

Mamma2020
0

#326: jag hade ingen mens på 1 år och sen gick jag till läkaren för att få hjälp att starta den, nu börjar min kropp bli normal igen 🥰
Så fortsätt ha sex för det kan ta ett tag för kroppen att komma igång igen :)

Mamma2020
0

Lycklig❤️ Första gången jag fått en fast gubbe på 17 månader 😭😭😭❤️

Hanna4
0

#328: Men gud vad glad jag blir för din skull! 🥰Hoppas det tar sig nu ❤❤

Sandrus
0

Kan man må illa när man är hungrig av pms??

Hanna4
0

#330: jag skulle säga att det är normalt oavsett mens eller ej 😅

Sandrus
0

#331: jag mpr typ aldrig illa inte såhör iaf, iofs mådde jag aldrig illa med dottern så troligen i get symptom på graviditet

Hanna4
0

#332: ibland är man gravid utan symptom så tänk inte för mycket på det 😁👍

Jag är på BIM nu och tempen sjönk kraftigt imorses samt negativt test. Så mens snart. Får hoppas på ett nyårs-plus istället.

Sandrus
0

#333: jag hade inga symptom med dottern, bara att tandköttet blödde, därför tror jag inte jag är gravid egentligen när jag känner endel.

Sandrus
0

Tempen ökade något idag

Sandrus
0

Jag tyckte mig få en svaaaag skugga på ett testa tidigt idag, inget igår, testet finns i tolkningstråden, kolla gärna!

Hanna4
0

#336: hoppas hoppas 🥰

Min mens kom som på beställning nu på BIM dagen. Så nu ska jag ta ut min frustration på träning för engångsskull fram till nästa ÄL, orkar inte ens bli ledsen denna gången.

denice95
0

#337: vad synd… 😔 vi får ta nya tag 😫

Mamma2020
0

#337: ta ut all din frustration på träningen! Låt dig få bli arg eller ledsen eller inte om du inte vill!❤️

Jag är på ÄL+1 idag så nu är de bara den lååååånga väntan på om mensen kommer

Sandrus
0

Så jobbigt när man får mens, jag ska få min på söndag, fick svagt på testa tidigt igår och svagt idag men visar noll på vanliga…..

Pinglan96
0

Någon som upplevt som bubblande, kittlande känsla över äggstocken efter oskyddat samlag vid ägglossning? Efter samlag fick jag som nypande kittlande känsla på vänster sida långt ner och det har fortsatt nu 2-3 dagar, nästan lite som hållkänsla. Kan detta vara tecken på att det gått vägen?

Hade oskyddat för 5 dagar sedan.

Pinglan96
0

Ägglossningstest togs nu på morgonen.
När jag lägger in det i appen premom så står det 0.21 low. Igår stod det 0,11 low så då har det ju ökat. Då är jag nära ägglossning nu då.
Bild två tagen för två dagar sedan.

• Redigerat 2021-12-08 11:31 av Pinglan96
Hanna4
1

#338: Yes, tur vi har varandra iaf! 🥰

#339 ja alltså man orkar inte bli ledsen mer typ, och denna gången var det inget tidigt missfall så mensen var rätt väntad. Jag håller tummarna för att det blir din omgång ❤

#340 Men på ett dygn brukar det inte vara super skillnad, mer mot 2 dygn som de borde bli tydligare ökning, så hoppas ditt streck är ett riktigt! 🥰

#342 jag skulle säga några få dagar kvar, båda strecken ska ju vara lika starka typ 😊👍

Mamma2020
0

#342: när jag har min peak på promom brukar den ligga på 1.60 ungefär men de är olika för alla men båda strecken ska vara lika starka 🥰

Sandrus
0

Jag kan inte sova för det känns som jag dör värmedöden verkligen plågas!! Så va det med dottern men minns inte nör minns bara att sambon höll på att frysa ihjäl mitt i vintern när jag vägrade mer än 9 grader i sovrumet.
Hade en dipp under linjen på tempen idag med

Sandrus
0

Tror det är kört, visar noll på testen.

Hanna4
0

#346: Hur långt efter ÄL då? 🤔 kanske bara för tidigt?

Sandrus
0

#347: ÄL +10 bim-4 iofs såg tempen ut såhär nu, jag trodde den sjönk inför mens igår men idag gick den upp igen, jag har helt plötsligt 0 symötom men jag va inatt så varm att jag fick hämta lakan trots att vi bor i ett dragit vedeldat hus senast det inträffade låg dottern gömd i magen men jag tror det kanske bara är mild pms ändå

Sandrus
0

#348:

Sandrus
0

Verkar köet, negativa test och tempen sjönk igen idag, BIM på söndag

Pinglan96
0

#343: Hade inte fler test hemma för ägglossning, men hade de typiska symtomen för ägglossning. Igår hade jag ägglossnings flytningar och ömma bröst. Och jag hade oskyddat lördag och söndag.

Spermierna överlever väl 5 dagar? Så då kan det finnas en chans?

Hanna4
0

#351: Svårt att säga utan ÄL tester, jag brukar få ÄL flytningar 2-3 dagar innan positivt ÄL test som i sin tur är 12-48tim innan ÄL. Samma sak med ömma bröst för det är ju pga ökad östrogen som är innan ÄL för min del iaf. Men vi alla är ju olika så har du inte tester skulle jag nog säga att fortsätt ha sex, vill ni verkligen ha barn är det bättre att ha sex varannan dag hela veckan för att säkert inte missa. Spermier KAN överleva 5-7 dagar men ju fler dagar efter desto osäkrare.

Pinglan96
0

#352: Okej. Ja just nu är vi inte sambos och det är lite svårt att ha sex så ofta. Vi har sex varannan helg för det är då vi båda är lediga från jobb, så det är då vi passar på.

Sandrus
0

BIM idag enligt nc och inga menskänningar, negativt test igår men onda bröstvårtor och extremt kännslig, började stortjuta till en bild på instagram där storasystef höll lillasyster och kärleksvisan spelades…

Sandrus
0

#354: tog ett ÄL test som va ovanligt starkt 🤔

Pinglan96
0

Obs kanske lite äcklig bild. Men idag när jag torkade mig så fick jag liten rosaaktig flytning på pappert. Har fortsatt känningar på vänster sida lågt sittande. Kan detta vara en nidblödning?

Sandrus
0

#356: snarare ägglossningblödning om testen blev starkare den 8de.

Pinglan96
0

Aha har aldrig haft det förrut. Ja får helt enkelt vänta två veckor med att ta gravtest :) hade oskyddat den 5/12 och ägglossning den 8/12. Så det finns ju en chans.

Pinglan96
0

#357: Då måste jag fråga lite om ägglossningsblödning, för jag har aldrig hört talas om det eller varit med om det innan. Är det på grund av att ägget släpper från follikeln?

Sandrus
0

#359: jag tror det, det verkar inte vara jättevanligt dock

Pinglan96
0

#360: Okej :)

Hanna4
0

#358 Jag har fått ÄL blödning 2 gånger på rad nu, aldrig haft förr, så det händer ibland. Dock har jag oftast fått min 1-2 dagar efter min ÄL då. 4-5 dagar efter positivt ÄL-test.

Är du säker på att du hade ÄL den 8/12 och att den inte blev senare? Testet du la upp 8/12 såg inte så starkt ut som det brukar vid ÄL nämligen. 😊

Sandrus
0

#362: det va det jag med tänkte att ÄL va lite senare för pinglan så det borde varit ÄL blödning :)

Jag har idag bokat tid till en privat gynekolog då det ca 90 dagar mellan mina senaste två mensar och nu är jag på dag 52 och skulle ha mens igår men inget än dock sjönk tempen idag, regionens kvinnoklinik vägrar ta emot mig men den här har landstingstaxa och det gick jättekätt att boka tid!

Pinglan96
0

#362: Ja det såg ut som att jag låg på hög den 8/12, sen den helgen efter så hade jag ägglossningssekret och molande på vänster sida. Så det kan ju vara att jag hade ägglossning där på söndagen, måndagen :)

Hade tyvärr inte fler ägglossningstest

Sandrus
0

Jag börjar undra lm jag verkligen haft ägglossning….

Hanna4
0

#365: sa dem inget hos gynekologen du var hos? 🤔

Sandrus
0

#366: har inte tid förrän 13de januari :)

Hanna4
0

#367: jahaa jag tolkade nog fel när du skrev då :)
Ja det är ju så svårt att veta om ÄL…
Jag fick ju några få fåå droppar blod efter senast ÄL och tempen var lite upp och ner hela tiden, men nu när mensen kom var den 7 dagar istället för 4-5 som den brukar. Och vad jag kunde läsa mig till kan det vara längre blödning när ÄL uteblivet. Men undra varför jag fick ÄL-blödning då… Fick likadant i februari vet jag (plötsligt längre mens, sen vanligt igen).

Nu är jag på dag 9 i cykeln, börjat få små trådar men negativt ÄL-test så tror jag får positivt i helgen.

Sandrus
0

Jag skrev till nc om det kunde va fel dom sa att jag kunde prova utesluta någon temperatur o h så och isf är jag äl+10

Pinglan96
0

Hur ser flytningarna ut efter ägglossning, mina flytningar är nu vita och lite segare, kan dra korta tråda mellan fingrarna.

Sandrus
0

#370: jag brukar inte ha några alls men tyo 2 dagar innan mens blir det vita kladdiga

Hanna4
0

Tog ÄL test nu på förmiddagen och tog med bilden här för o visa, detta är alltså negativt test. Men den visar ju att det är påväg då strecket ändå är rätt tydligt. 😊
Jag tycker det borde vara blinkande gubbe på CB digital äl-test, men det var det inte. Men det varierar massor för mig om jag får blinkande gubbe eller inte innan den fasta gubben alltså det positiva ÄL-testet. Men fast gubbe får jag iaf alltid. Fått ÄL allt mellan dag 11-14 det senaste, enligt appen ska jag få dag 13 och är nu på dag 10 i cykeln så kanske stämmer om inte det blir tidigare t.o.m

• Redigerat 2021-12-16 11:05 av Hanna4
Hanna4
0

Idag ska jag ha ÄL enligt appen. Fick nu tidigt på morgonen blinkande gubbe bara, så tror det är lite sen ÄL.

Sandrus
0

Jag har gjort som nc sa och uteslutit vissa dagar och då är jag plötsligt på äl+6 men en dipp i tempen idag igen och rejäl molvärk så är nog mens på gång..

Hanna4
0

#374: hmm tycker nc låter lite opålitlig när man har oregelbunden mens? Låter konstigt att utesluta dagar ibland och ibland inte, blir ju svårt att följa och veta var man är då 🤔

Sen förstår jag att ÄL test vore super dyrt när det är så varierad läng på cykeln med 😔 svårt det där 🤔

Sandrus
0

Det är min första cykel med dom så det blir nog bättre sen hoppas jag verkligen!

Hanna4
0

#376: Jaha okej, ja då är det klart att det kommer nog bli bättre analys på det efter ett tag! 😁

Min app hade rätt, fick just fast gubbe på CB digital ÄL-test, så ägglossning om 12-48tim 😁👍

Sandrus
0

#377: hoppas det tar sig den här gången!

Mamma2020
0

Hej på er ❤️
Tänkte bara flika in och berätta att december blir inte vår månad, känner hur min mens kommer komma när som helst och gravtesten är så negativa som de bara kan bli…

Brutit ihop extra mycket denna cykeln för trodde verkligen ❤️ Är så trött på detta för nu blir det försök 18 istället… för tillfället vill bara skrika på alla som blir gravida 😞 jag glädjs med dem men jag sörjer även för vi försöker och försöker och gör allt vi kan men ingenting fungerar 😞

Bara vänta in mensen och starta om cykel 18 och börja om igen 😞

Hanna4
0

#379: Hej igen 🥰 riktigt tråkigt att höra att det inte tog sig, vi som hoppades på plus i julklapp. 😔

Jag förstår verkligen vad du menar med den känslan, och då har vi ändå inte försökt riktigt så länge än.. Jag kan bli helt tårögd när jag ser andra gravida, och just nu känns det som de är överallt irl. 😔 man vill ju så gärna vara en av dem NU liksom.
Det är helt okej att känna så, men vi ska helt klart också lyckas ❤ många styrke kramar till dig ❤

• Redigerat 2021-12-20 07:10 av Hanna4
Sandrus
0

Jag har haft kapsmage två mornar på raken, mår illa som tusan och världens diarré anfall, minns det va så med dottern men minns inte när i tiden. Vaknade även med ont i ena bröstet och tempen va högre.
Vet inte när ÄL va eftersom nc ändrar hela tiden men kanske är äl+7 ska ta ett testa tidigt på julafton o hoppas på att överaska sambon!

Hanna4
0

#381: håller tummarna!! 🥰

Jag har haft ÄL under dygnet, positivt i söndags, tog idag och det var tom cirkel och hade högre temp också 👍 nu är det bara den långa väntan. Blir väl något test runt nyårsafton 🤔

Pinglan96
0

#381: håller tummarna! Får jag bara fråga. Vad innebär kapsmage? :)

Sandrus
0

#383: kaosmage skulle det stå haha

Pinglan96
0

#384: Aha haha, trodde det var något kod ord

hajoh
0

#379: känner med dig ❤️ Jag har ”bara” försökt sedan mars och kommer dessvärre få mens på julafton deppigt värre. Jag har mensvärk nu och missade troligen ÄL pga. jobb denna månaden.

Hanna4
0

#386: Vad tråkigt 😔 hoppas verkligen det går bättre nästa ÄL 🥰

Jag har slutat tempa nu, känns bara jobbigt att hålla koll på. Så tar bara ÄL tester och väntar resterande tid.

Mamma2020
0

Hejsan!
Min mens är 3 dagar försenad och negativa gravtest… så bara vänta in så månad 18 av försök kan börja 🤦‍♀️

God jul på er !❤️

hajoh
0

#387: Tack ❤️ Jag har faktiskt inte fått min mens än men den kommer säkert lite i efterhand. Jobbigt när den inte kommer som vanligt, då får man upp lite förhoppningar.

#288: åh, jobbigt. Man slutar ju inte heller hoppas när mensen är sen :/

Hanna4
0

Håller tummarna, försenad mens kan ju vara gott tecken 🥰

Jag är på ÄL+6 nu, på ÄL+3 fick jag världens molvärk, sen dess har jag lite molvärk och uppblåst mage varje dag. Hoppas hoppas.

hajoh
0

#390: Tänkte ta något glas idag så tog ett CB digital som visade negativt tyvärr ❤️

Sandrus
0

Fick ett ultrasvagt extrastreck på rfsu idag men vågar inte hoppas, det såg rosa ut men tror inte jag fick med drt på bild ens

hajoh
0

#392: Hoppas..
Själv sitter jag utan mens fortfarande och den har inte varit såhär sen sedan jag slutade med mina ppiller i mars. Har inte haft några test hemma denna månad så jag har inte kunnat testa mer än ett cb digital BIM +1. Troligtvis är det ingenting pga det men visst har jag ett uns av hopp i kroppen. Är på bim+2 idag. Kommer inte mensen idag ska jag köpa fler test. Gärna ett som inte är digitalt också. Fan, nu börjar man ju hoppas. Är inte redo för att bli me besviken! 🥲

Sandrus
0

#393: det är så jobbigt att bli besviken gång på gång

hajoh
0

Dags att sluta hoppas. Retsamt med sen mens och toknegativa test. Snart klassas vi som ofrivilligt barnlösa och det var ändå något som jag trodde vi skulle klara oss utan, även om man vet att det finns en risk.

Hanna4
0

#395: Nej vad tråkigt 😔 förstår vad du menar, och som sandrus sa, man blir så besviken gång på gång.

Jag håller på att bli tokig tror jag. Mår illa och blir yr till och från. Brukar känna så när jag blir åksjuk, men nu är det liksom random hemma när jag inte gör något speciellt.
Är på ÄL+8 och kunde inte hålla mig från test och som vanligt tycker jag mig se svaga streck inom test tiden. Men känns som man alltid får svaga knappt synliga tester….

Sandrus
0

Jag fick svaaagt på rfsu i lördags och idag och nu supersvagt på cb early på em urin. HOPPAS!! Har beställt lite nu

Hanna4
0

#397: Hoppas hoppas! 😍

Idag fick jag från ingenstans massa blod i näsan. Kan det vara tecken på graviditet? Brukar aldrig blöda näsblod. Kan få smått blod vid lång förkylning men det har jag inte heller nu?

Pinglan96
0

#398: Jag har samma, när jag nu imorse vaknade kom det lite blod från näsan, några droppar. Känner mig även lite förkyld. Kanske tidigt tecken på gravididtet. Blodkärlen blir ju lite mer lättblödande under graviditet på grund av ökat blodflöde.

Mina bröst känns som att de är påväg att sprängas också, mina bröstkörtlar är förstorade och gör ont.

Sandrus
0

Spännande jag är täppt i näsan sedan några dagar känns svullen och har kommit blod när jag snytit mig

Hanna4
0

Spännande, tiden får väl utvisa haha. Är bara på ÄL+9 nu så. Jag fick inget näsblod när jag var gravid med sonen iaf.

• Redigerat 2021-12-28 12:25 av Hanna4
Emmmm
0

#397 under alla mina graviditeter har jag blött mycket näsblod. Blöder aldrig näsblod annars och det är vanligt när man är gravid. Så kan absolut vara tecken 🙏

Hanna4
0

Jag tror tyvärr inte jag är gravid dock. Bara ÄL+10 så saker kan väl ändras, men de svaga strecket jag fick på dagens test ser inte lika rosa ut som tidigare utan mer grått tycker jag.

Så jag anar att de svaga strecken har lurat mig igen och fått upp mina förhoppningar i onödan.

Sandrus
0

Samma här, strecket syns fortfarande på predictor early men fick neg på rfsu tidigt test, vanligt rfsu och testlagret idag, kanske en skugga på testlagret men den går inte ens få på bild isf

Pinglan96
0

Jag har tagit tempen nu hela denna månaden nästan och såhär ser min kurva ut. Är tempen hög under ägglossning? Eller brukar den gå neråt? När jag hade trådaktiga flytningar och ägglossningssymtom då var min temp 37.62 sen gick den ner till 37.20 och sen till 37.0 och sen den 25/12 sjönk den till 36.6 för att sen några dagar efter gå upp till 36.9-37.0

När den dimper ner till 36.6 kan det vara tecken på befruktning?
Min mens skulle kommit den 22/12 men den har inte kommit.

Hanna4
0

#405: hmm jag har slutat tempa nu pga stressen. Men när jag tempa så hade jag låg temp runt 36,4 innan ÄL och tempen ökar 0,3-0,5 Efter ÄL och håller i sig.
Blir man gravid ska tempen öka ännu mer om jag förstått rätt. Är man inte gravid bör tempen komma ner till normal temp igen innan mens. Förutsatt att man inte har förkylning i kroppen som förstör hela tempningen. 😅

• Redigerat 2021-12-29 14:22 av Hanna4
Hanna4
0

#404: Men usch vad tråkigt. Man får ju sånt hopp när man äntligen ser strecken 😔

Pinglan96
0

#406: Okej. Ja jag får fortsätta tempa och se om tempen ökar eller om mensen kommer. Den är sen en vecka som det är nu och gravtest negativt :)

Sandrus
0

Det va möjligen d skugga på predictor förut men långt ifrån något tydligt, inga testa tidigt kvar nu.. tror jag är på ÄL + 10-11 så känns kört nu

Pinglan96
0

#409: Vissa testar inte positivt förrän 13-14 dagar efter ägglossning, så än är det inte kört :) håller tummarna

Hanna4
0

Känner med dig Sandrus. Är på ÄL+11 och mina test ser nästintill blanka ut igen. Börjar ge upp..

Hanna4
0

ÄL+12 och svaga streck än, anar att ägget inte fäste ordentligt eller tidigt missfall..
Hoppades så mycket på att gå in i nya året med ett plus och vara gravid..

Att det är så svårt att bli gravid en andra gång?

Sandrus
0

Mina test va helt blanka idag så jag ska unna mig ett glas vin och en öl idag..

Hanna4
0

Idag var mina helt blanka med ÄL+12. Så nu släpper jag hoppet för denna omgång.

Gott nytt år på er alla. Hoppas vi får plussa under detta året istället 😊

Sandrus
0

Jag vet ju inget om min cykel, är på typ dag 73 eller nått, förra cykeln va 91 dagar och jag orkade inte med nc längre men igår va jag "på humör" helt plötsligt och ÄL testen som varit halvstarka länge va tvärsvagt igår så tänker att jag kanske hade ägglossning? Hoppas iaf det!
Dock idag är mitt tandkött jättesvullet och jag fick näsblod igår när jag skulle ta upp nått från golvet, hatar min kropp!!!

Jennitido
0

Har regelbunden menscykel på 28 dagar , testade med ÄL test runt ÄL flera dagar men fick inget posetovt (clearblue med blinkande smiley ), har symptom som ömma bröst och motvärk och skulle haft mens igår egentligen, kan man va gravid trots negativa ÄL test?

Sandrus
0

#416: ja det är inte alla som får med stegringen, misstänker jag missat min stegring med

Hanna4
0

#416: Ja en del får aldrig fast gubbe fastän de har ÄL, och det kan vara för man inte får lika hög LH-hormon som är det "vanliga" och man kan även missa stegringen som Sandrus sa.
Jag brukar ta två såna digitala om dagen efter blinkande gubbe just för att försöka pricka stegringen. 😊

Hanna4
0

#415: Förstår frustrationen! Och vad jobbigt det måste vara med så långa cykler och ÄL testa ofta
😔 Vi håller tummarna att det kanske var en ÄL då! 😊

Jag väntar på mens idag då det är beräknad BIM, jag har druckit champagne i förrgår så jag har verkligen släppt förhoppningar för denna omgång. Får jag mensen borde jag ha ÄL den 15 januari så då blir det nya tag. Dock blir detta sista månaden med ÄL-tester, från och med februari kör vi bara på varannan dag den vecka jag bör ha ÄL. Så jävla dyrt när man försökt flera månader…

JessicaOlin
0

😍😍

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Hanna4
0

#420: Ååh grattis!! 😍

lindsey80
0

Finns det någon tråd där man får sälja äl-test?

Sandrus
0

Vet inte om/när jag haft ÄL men nu i em fick jag svagt streck igrn testet igår har ett jättestarkt rosa torkstreck, har fruktansvärd molvärk nu men det känns inte som mensvärk men åt det hållet, mer skarp smärta än molande typ.
Mycket mer ådror på brösten.
Försöker tänka på annat, sitter i sängen med dottern (14mån) och ser på nickjr och bara myser.

Hanna4
0

#423: Spännande att du åtminstone fått färg på ett test då!! Håller tummarna!
Låter avkopplande och mysigt med dottern där 😊

Jag har inte fått min mens än, skulle fått igår. Har varit någon dag sen förr, men aldrig mer än så. Springer på toa super ofta. Men förutom det och ytterst små värk någon gång så har jag inga symptom för varken mens eller graviditet.

Hanna4
0

Sitter här och väntar på att mina tester ska komma.
Ingen mens än, testade ta tempen av nyfikenhet och jag har 37.5? Definitivt högre än min normal temp. Fortfarande ingen mensvärk.

Fattar inget.

Zvintos
0

#420: Grattis!

Kikar in här ibland för att se hur det går för er. Vi kör fortfarande på att "händer det så händer det". Mensen fortfarande som en klocka, kom i morse. Börjat förlika mig med att det troligtvis inte blir något syskon och känner mig rätt ok med det trots allt. Men skulle det bli så är det mer än välkommet.

Hanna4
0

#426: Härligt att höra en uppdatering! Dock tråkigt att det inte gått vägen för er heller 😔. Skönt att det ändå känns okej för dig att tänka så. Jag har börjat de tankebanorna, även om det kanske är för tidigt/för få försök för att tänka så än. Jag blir dock aningens förkrossad av det än. Jag håller tummarna för er än även om vi inte hörs lika ofta. ❤

"Det var ju så lätt med första, varför kan vi inte få till en andra" är tyvärr de tankarna som snurrar varje gång mensen kommer här och så gråter man floder.

Fick förövrigt min mens igår sent på kvällen så den var 2 dagar sen i slutändan. Orkqr dock inte bli ledsen denna gången. Nu väntar jag bara på ny ägglossning. Sista månaden med ÄL-tester nu, som blir 7e försöket för oss, vilket är genomsnittet för att bli gravid om jag inte läst fel?

Mamma2020
0

Hej ! Inte uppdaterat på ett litet tag. Inte gravid men jag kör ju fullt ut på min TikTok nu och pratat öppet om allting, försök 18 är här och denna gången kom min ägglossning på cykel dag 13 den brukar komma på dag 18🤷‍♀️

Håller hoppet uppe och hejar på er alla ❤️

Sandrus
0

Jag blir inte klok på min kropp, molvärk och massa äggviteflytningar idag så misstänker att det ändå kanske är ÄL på g nu då? Inte fått positivt ÄL test men det har jag aldrig fått i hela mitt liv innan heller lch jag testade när dottern blev till.

Hanna4
0

#428: Har tyvärr inte tiktok, annars vore det spännande att följa! Håller tummarna även för dig ❤

#429 Hmm ja du det låter ju knepigt 😮 Skadar inte att mysa och hoppas det är ÄL. Är det trådiga ÄL flytningar är det ju inför ÄL, men är det mer krämig äggvita så brukar det vara mer en bit efter ÄL (iaf för mig).

Jag har super konstig mens denna gången. Fick ju i onsdags kväll, så blödde jag en del rött. Torsdagen bara på morgonen samt brunt blod och flytningar och inget mer. Fredags lite på eftermiddagen, sen ren binda. Aldrig haft så snål. Men är ej gravid heller. 🤷‍♀️

Sandrus
0

#430: vi mös igår för säkerhetsskull, man vet ju aldrig.
Vad lustigt med mensen!

Pinglan96
0

Kan det vara så att jag hade en dipp den 25/12? Sen efter det har tempen fortsatt stanna högt.

Har nu börjat må lite illa och har uppstötar. Har även sedan 2 dagar järnsmak i munnen. Ovanligt symtom för mig, då jag aldrig haft det innan.

När skulle jag kunna testa positivt?

• Redigerat 2022-01-08 11:08 av Pinglan96
Hanna4
0

#432: Om dippen var 25e dec kan det ju varit ÄL, men det är ju 2 veckor sedan så har man en 27-28 dagars cykel bör ju BIM vara typ idag och då borde man kunna testa. Men alla har ju inte standard cykler heller så det är svårt att säga.

Också svårt att veta eftersom tempen inte är inlagd för varje dag.

• Redigerat 2022-01-08 11:22 av Hanna4
Pinglan96
0

#433: okej. Ja min mens skulle varit den 23/12, men så har jag även slutat med p-piller sen 3-4 veckor tillbaka. Så min cykel kan ju vara lite konstig nu. Har inte kunnat tempa varje dag, tyvärr.

Fick symtom som att mensen skulle komma för någon dag sen, men den dök aldrig upp. Så då kanske jag skulle kunna ta gravtest snart?

Sandrus
0

#434: du borde kunna ta idag eller imorgon ser ut som du skulle va på ÄL +10-11 dock tempen verkar ju gå ner idag men för att kunna säga nått alls har du tempat alldeles för lite. Vilken app använder du?

Pinglan96
0

#435: Jag hade lite feber igår på morgonen, men idag mår jag bra. Så därför tempen gått ner lite. Var iväg hos min pojkvän över nyårshelgen och kunde inte tempa då.

Jag använder period calender.

Sandrus
0

Jag har sån jäkla värk nere i magen, samma ställe spm mensvärk men mer skärande smärta än molande och mer så det drar neråt jättesvårt att förklara! Det gör jätte ont iaf men minns inte värken från när jag va gravid, testade negativt igår dock. Spänner lite i brösten oxå.

Pinglan96
0

#437: Sitter det på någon särskild sida?
Ta ett nytt test om 2-3 dagar. Skulle kunna vara mensen som är på gång i och med att det tynger neråt.

Jag har också lite molande, men den sitter centralt lågt sittande och mina bröst typ trillar ut ur bh:n, samt blodådrorna syns väldigt tydligt.

Sandrus
0

#438: nej det drar på båda sidor, minns att det drog när jag va gravid men minns inte på vilket sätt det gjorde ont, det känns inte som mensvärk iaf.
Ådrorna syns på mig med men mer uppe på bröstkorgen än på brösten typ

Pinglan96
0

#439: Håller tummarna att det går vägen för dig ☺️

Pinglan96
0

#439: När jag var på toa nu och torkade mig kom det lite flytningar med rosaaktigt blod på. Vet inte vad detta innebär.

Pinglan96
0

Känslig bild nedan

Pinglan96
0

Fick detta på pappert. Hade ägglossning för 2 veckor sedan och mensen har inte kommit ännu.
Fick idag detta på pappert, lite ljusrosa flytningar vid en torkning. Sen kom det inget mer.

Sandrus
0

Vad lustigt!

Pinglan96
0

#444: Det är exakt 12-13 dagar sedan ägglossning och enligt forskning får man nidblödning mellan 7-14 dagar efter ägglossning.

Har beställt hem test, så prova att testa så fort det kommer.

Sandrus
0

#445: håller tummarna!
Jag har fortfarande värk i magen som kommer och går den är ganska intensiv ändå och mådde diffust illa förut sen känns det som jag fått foglossningen som försvan för ett år sen tillbaka?!!

Pinglan96
0

#446: Ta ett nytt test imorgon och se vad det visar.

Hanna4
1

#446: Inför denna mensen jag just haft så fick jag knappt någon mensvärk (brukar alltid få annars) men jag fick sååå ont vid ländryggen som om det vore foglossning. Sen kom mensen tyvärr 2-3 dagar efter och hade smärtan under hela den tiden.

Behöver ju inte vara samma, vi hoppas ju att det är gravida symptom för dig, men ville ändå dela med då det inte var vanlig menssymptom för mig men ändå blev så. 😔

Håller tummarna för er!

Pinglan96
0

Fick min mens idag 😕

Pinglan96
0

#449: Tror jag i alla fall, men den är väldigt svag i så fall. Det är väldigt ljusrosa och lite brunt. Har väldigt molande värk i ryggen, men inget i magen, som jag brukar ha vid mens. Konstigt 🤔

Pinglan96
0

Det ser ut såhär på pappert. Oftast när jag har mens så är min mens rejäl de första dagarna, för att sedan avta. Nu är det knappt någon blödning. Det är ljusrosa som kommer när jag torkar mig.

Jag är 16 dagar efter ägglossning, som jag tror jag hade den 24-25/12.

• Redigerat 2022-01-10 15:59 av Pinglan96
Hanna4
0

#451: har du inte tagit något test då?

Pinglan96
0

#452: Idag kom mensen för fullt, så ja det var mensen som var på g

Sandrus
0

Jag ska till en gynekolog på torsdag, hoppas få letrozol.

Hanna4
0

#454: Hoppas det löser sig!

Enligt appen ska jag ha ÄL på söndag, börjar redan få lite flytningar nu så undrar om det inte blir lite tidigare. Detta blir försök nr 7.

Hanna4
0

Dag 9 i cykeln, beräknas ha ÄL om 3 dagar enligt appen. Fick blinkande gubbe på ÄL digital test imorses. Har en del värkar redan dock.
Tar testet 2 ggr om dagen nu för att inte missa.

Sandrus
0

Jag va så sjukt åksjuk idag när jag åkte med min mamma till gynekologen sen blödde jag lite efter undersäkningen men får inte letrozol pga min vikt men får provera för att starta mensen var 3dje månad

Sandrus
0

Har lite bruna flytningar så misstänker mensen är påväg

Hanna4
0

#458: Eller om det är lite efter undersökningen än? Förstår inte varför du inte fick letrozol, inte hört något om att man inte får det pga vikt tidigare?

Jag är på dag 11 i cykeln, blinkande gubbe på digital ÄL test, men vi kör på varannan dag ändå för att inte missa. Är ju som sagt sista månaden med ÄL-tester nu..

Sandrus
0

#459: vet inte va det är har ingen mensvärk och det är bara ljust bruna flytningar men mina bröst började spänna i em..
Hoppas det tar sig för er nu!

Hanna4
0

#460: Har har det gått för dig? 😊
Jag fick positivt på ÄL test igår, så nu har min app haft 100% rätt 2 månader i rad, vilket känns bra, känns som min mens börjar bli regelbunden igen då.

Nu återstår den långa väntan igen..

Sandrus
0

Vet inte, det drar inte ihång ordentligt, kommer bara brunt men inget i bindan och inget ont, känner just ingenting alls.

Sandrus
0

Fortsätter med bruna flytningar..

Hanna4
0

Men vad konstigt 🤔 Det kan inte vara en snål mens då?
Jag har haft såna ÄL känningar denna månaden, igår hade jag så ont i magen o ryggen så jag var helt slut och orkade inget. Idag har jag lite ont på samma ställen men även brösten ömmar. Fick positivt test i söndags så låter väl rimligt.

Sandrus
0

Det verkar ha avtagit nu tillslut.
Oj hoppas det är bra tecken!

Pinglan96
0

Prova ta ett test om en vecka. det kan ha varit tecken på att ägget har fäst sig i livmodern.

Sandrus
1

Pratade med gynekologrn idag hon säger att undersökningen inte kan orsaka blödning ändå blödde jag direlt efter, hoppas det kan va som pinglan säger att ägget fäste!

Hanna4
0

#467: Skönt att de kunde svara på det! Då håller vi tummarna! 😁

Pinglan96
0

Tog två rfsu gravtest vid 11 tiden idag som visade positivt, kollade på de inom tiden och allt. tog ett nytt nu för att dubbelkolla och det är negativt. Hur är det möjligt.

Hanna4
0

#469: Svårt att säga, kanske för lite hormon i urinen när det inte är morgonurin? Bäst att avvakta och testa imorgon med första urin istället. Håller tummarna!

Pinglan96
0

#470: Kan vara att det är så tidigt att jag inte har så högt hcg i urinen, så att om jag druckit mycket innan testet på eftermiddagen, så kan det ju leda till att urinen blivit utspädd.

Har köpt test nu online som jag tänkte jag ska ta på fredag morgon, då har det hunnit gå någon dag till.

Cireea
0

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer