Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnbarnlängtangraviditettolkningstråd
Läst 1987 ggr
Elci
2

Graviditetstest tolkningstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Då tidigare inlägg är fulla startar jag upp en ny tråd. Har påbörjat resan mot att bli gravid med mitt första barn (27år) 💘 Tog ett graviditetstest igår och efter ett tag såg det ut såhär, vad tror vi? Eller kan det vara avdunstning?

Kan tillägga att jag tagit massa ÄL-tester (framförallt med ClearBlue advanced) som enbart visat en blinkande smiley i 5 dagar.

• Redigerat 2026-02-11 09:08 av Elci
Lletrap
0

#0: Jag ser en väldigt svag och smal linje.. har läst att ClearBlue kan ge spöklinjer. Kanske testa igen om någon dag eller två?

Sarah188
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Vad ser ni? Tycker mig se en svag skugga… jag har aldrig testat med tento super tidiga förut, brukar de ge spökstreck?

4 dagar innan mens idag, inte taget med morgonurin. Ett o samma test på bilderna i olika ljus

Lletrap
0

#2:Jag ser en svag skugga också.

Elci
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#2: Jag ser också en svag skugga.

Vad tror ni är om detta? Tycker jag ser ett supersvagt rosa sträck men vet inte om jag inbillar mig😅

cashili
0

#4: Svårt att se med skuggan från glaset

Maryan ali
0

Hej jag ta nytt igen

cashili
0

#6: Är det fotat inom tidsgränsen ?

gadolaajn@hotmail.com
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Vågar man hoppas?😍😳

EETH
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Vågar man tro?🙊

Anonymos
0

Oklart exakt när jag hade ÄL, men misstanke någon gång mellan fredag-måndag förra veckan. I torsdags knäppte det till i nedre delen av magen och på kvällen fick jag en blodblandad flytning som fort gick över.

Hade inget Testa tidigt-test hemma så tog ett vanligt från Apoteket. Inbillar jag mig ett streck?

/Anonymos

Anna9819
0

#10: Syns något, kan du ta en till bild?

Bellan_
0

Vad säger ni om dom här?

Anna9819
0

#12: Så svårt när det är svagt . Men ser ett strek ,kan vara början till nått🙏 hoppas på att det blir starkare ❤️

Anonymos
0

#11 Här kommer en till

/Anonymos

kattfesk
0

Mensen skulle börjat idag och tog detta på kvällen, vågar man hoppats, haft molande sen i fredags 🥹

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

Ffreya
1

#15: Det är positivt 🥳

Bellan_
0

Här är dagens test, vad säger ni?

Ffreya
0

#17: Det är två streck 🥳

Anonymos
0

Här kommer en till bild från gårdagens test.

/Anonymos

Ffreya
0

#19: Ser inget på det. Men ser du ta ett till idag eller imorgon istället för att vrida och vända på ett gammalt test ☺️

Siriusqueen123
0

Vad tror ni? 5 dagar innan förväntad mens. Tycker mig se ett svagt streck 🙈

Siriusqueen123
1

Tog ett till test. Det jag tog tidigare idag hade jag kissat ca en timme tidigare. Visst tusan är detta positivt?? Bild tagen ca 4 minuter efter jag tagit testet

Ffreya
0

#22: Ja grattis 🥳

Bellan_
0

Är det en dålig stegring? Första igår och andra idag

Ffreya
0

#24: Försök att inte jämföra, urintest påverkas alltid av koncentrationen på urinen och de är int riktigt till för att mäta mängd, bara visa förekomst. Kan rekommendera blodprov om du är orolig så får man svart på vitt 🥰

Nellyy
0

Jag tog ovitrelle spruta 20/5 alltså för 13 dagar sedan, jag tog ett test i söndags (11 dagar efter ovitrelle) och fick svagt positivt. Tog ett test i morse som fortfarande är svagt positivt. Kan det vara sprutan som fortfarande spökar?

Remsan är från i söndags och stavtestet är från i morse.

Ffreya
0

#26: Vet inte. Generellt ska den vara borta på 10 dagar men kan säkert vara kvar aningen längre. Men inte värst många dagar till. Är det samma känslighet på testen? Jag hoppas och tror det är ett litet frö 😍🤗

Nellyy
0

Ja jag har läst att det kan vara kvar i kroppen upp till 10 dagar, ibland längre men att det ska bli svagare i så fall och jag tycker nästan mitt blir starkare? Har även symtom som ömma bröstvårtor och illamående attacker som kommer och går, men det kan man ju ha innan mens också 😅. Ja testen mäter 10 mlU/ml bägge två 🙂

Nellyy
0

#28:
Ja jag har läst att det kan vara kvar i kroppen upp till 10 dagar, ibland längre men att det ska bli svagare i så fall och jag tycker nästan mitt blir starkare? Har även symtom som ömma bröstvårtor och illamående attacker som kommer och går, men det kan man ju ha innan mens också 😅. Ja testen mäter 10 mlU/ml bägge två 🙂

Ffreya
0

#29: Håller tummarna 🤞 det kan ju vara lite olika mycket pigment mellan olika märken och t.o.m. batcher. Men är det fortsatt positivt framåt är det tvärsäkert ett litet frö 😍

Dragonfruit93
0

Vad tror ni om det här? Det uppbrutna testet tog jag i förrgår med morgonurin, kunde ana en skugga (ni vet när man SER nåt och sen plötsligt inte alls ser, men sen JORÅ det är nåt där)….. igår tog jag cb early som var blankt, idag ett sånt här annat cb early som ska visa rosa streck - visst tusan är det nåt?

Jag har ingen aning om när ÄL var, kanske 10-11 dagar sen någonstans?

Ffreya
0

#31: Absolut! Grattis 🥳

gerbil21
0

Vad tror ni? BIM idag

Ffreya
1

#33: Grattis 🥳

FridaDacl
0

Kan det här vara ett spökstreck? Typ ÄL +12 idag 😶 mvh-

Ffreya
1

#35: Tror + är du osäker ta ett till. Högst osannolikt att få spök på två test (iaf med röd färg)

cashili
0

#35: Ser positivt ut 🥰

Es.99
1

Visst är det ett litet svagt streck?

Anna9819
0

#38: Ja jag ser

anonym2000
0

Är detta positivt eller negativt??
Hjälp mig snälla och tolka

Ffreya
0

#40: Ser absolut men de där testen kan tyvärr ge linjer oavsett. Är det så otydligt så är det typ 50/50.
Antingen ta en annan sort eller ett likadant om några dagar (är det en tydlig bred linje på dessa är det positivt också. Men de kan tyvärr ge smala och skuggor och vara negativa)

ahejhejda
0

Vad tror ni? Nedersta testet är det nya jag tog idag på morgonen BIM+12… Vad tror ni, positivt/negativt? Borde det ha blviit starkare vid det här laget, så svag progress blir bara pyttelite starkare varje dag? :(

ahejhejda
0

#42: tillägg: här är näst senaste stickan i slutet av avläsningstiden (som jag tog igår)

cashili
0

#43: Gravid är du ju absolut 🥰🥰

Ffreya
0

#42: Jag vet att det var en som hade liknande test där allt var bra på ultraljud och sen gick bra. Vänta och se och om du vill ha svar på läget boka ett ultraljud privat om några veckor ❤️

Elinzz
0

Vad tror ni?🥹 Känns som att jag kan ana något rosa högst upp på testet, men är osäker…
Sen funderar jag över om det är vanligt att LH ökar innan mens?

cashili
0

#46: Kanske kanske syns något på det översta

Men ja , LH kan öka inför mensen men kan också likna hcg

ellalindb
0

Vad tror ni? Är inom tiden med god marginal.🩷 Svårt att se på bild och är tydligare i verkligheten, är ett streck men det är mycket tunt, som ett avdunstningsstreck.

• Redigerat 2026-07-27 10:13 av ellalindb
ellalindb
0

#40: Var du gravid?

Elinzz
0

#48: Jag får alltid spöksträck från dessa test, även inom tidsramen.. Så vågar inte använda de längre. Har du hunnit ta något mer test sedan igår?🫶🏼

Bettaryllis92
0

Mensen skulle kommit imorgon.
Vad tror ni??

Milysol
0

#51: ser ut som positivt. Dök mensen upp eller blev det fler plus?

Milysol
0

Enligt senaste mensen var jag i vecka 3+2 här och hade kissat varje timme i ett dygn innan testet så det var verkligen otroligt att jag visade så tidigt. Har omöjligt blivit gravid cykeln innan eftersom jag gjorde HCG blodprov och V-ultraljud på mensens andra dag denna cykeln. (Allt visade negativt då). Är nu i vecka 4+6 och har aldrig mått såhär illa. Tror ni att det är tvillingar igen? Eller har någon annan varit med om samma men ändå visat sig vara en?

• Redigerat 2026-08-06 10:13 av Milysol
Ffreya
0

#53: har du tvillingar sen innan ökar det chansen att det är igen 🫣
Jag har haft tydliga plus 10 dagar efter ÄL (med en). Och däromkring bör du också varit på 3+2 enligt sista mens.

Milysol
0

#54: förlorade tyvärr båda i vecka 14 i vintras

Dumlekakan
0

Hej! Är ny i forumet men gammal i gamet. Har ett barn sen tidigare och nu har vi börjat försöka för barn #2!

Bekräftat ÄL 2/8 med lh-test. Har testat med gravtest från graviditetskollen sen 9, 10 och 11 (idag) dagar efter ÄL. Med morgonurin allihopa.

Tycker mig se den svagaste antydan till teststreck. Vad ser ni? Bilden utan text är idag (11 dagar efter ÄL)

Och så ska jag passa på och fråga vad ni tycker om graviditetskollens test? Jag är själv är tveksam. Tänker köpa CB early detection och CB digitalt och testa med dom imorgon.

• Redigerat 2026-08-13 09:08 av Dumlekakan
Dumlekakan
0

#56: jag är gravid! 🥹

Och då får jag väl ta tillbaka misstänksamheten mot Graviditetskollens tester. Funkade ju trots att känsligheten är 25mlU/ml!

Paula00
0

Detta är samma test inom avläsningstiden. Jag tycker mig ana ett streck. Osäker kring färgen på det dock. Någon annan som ser något svagt? DPO 8-11.

Anna9819
0

#58: ser ut att synas men på fel ställe?
För nära det andra strecket ser det ut som på bilden

Paula00
0

Här är samma test. Tycker mig se en antydan till rosa streck i botten, för att sen fortsätta mycket svagare. Det är ett RFSU test.

Anna9819
0

#60: ja där ser jag nått också, hoppas det är något på g 🙏

Paula00
0

Hoppas!
Dessa test ger mig alltid superblankt annars, så lite hopp finns det ändå :)

Anna9819
0

#62: ja de brukar vara sega de testen också.
När hade du ÄL? Ca?

Paula00
0

Mellan den 1-5 augusti typ. Lite oklart.
Detta test är taget mellan 8-11 DPO. Imorgon är 11-14 DPO så jag ska ta ett till test imorgon :)

Anna9819
0

#64: lycka till i morgon 🙏

Paula00
0

Dagens 😊

Anna9819
0

#66: men gud vilken skillnad
Stort grattis 😍

Denna kommentar har tagits bort.
Nellyy
0

Hej!
Är på äl+12 eller 13.
Blir inte klok, är det kanske början på något eller är dessa tester kända för spökstreck? Bilderna är tagna inom 5 min som står på testet. RFSU testa tidigt

Paula00
0

Mina allra första tidiga plus med alla mina barn har sett ut sådär cirka 2-3 dagar innan dom blivit starkare 😊

lunakees
0

Anar ni något? BIM imorgon

EETH
0

Vad tror vi?🙈

Denna kommentar har tagits bort.
Anna9819
0

#72: grattis 😅 skulle jag våga säga

Milysol
0

#71: Jag ser tyvärr inget. Men testa om några dagar :) om det är en graviditet så fördubblas hcg varannan dag

Juliahejsan
0

Vad tror ni om denna? Äl+10

Ffreya
0

#76: ser positiv ut 🤞

Juliahejsan
0

#77: det var positivt 🥹

lowamh
0

Vad tror vi? Mens ska komma om 5 dagar. Tog ovitrelle spruta för 10 dagat sen..

Maryan ali
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej jag sista mens 2026/8/9

rosablomma
0

Såg negativt ut inom tidsramen. Men nu dagen efter ser testet ut så här? Är indent och evap linjer färgade?

Ffreya
0

#79: håller tummarna 🤞 det syns ju tydligt, men iom sprutan så vågar jag inte säga säkert. Är det ännu tydligare nästa test så är det säkert en liten 🥹

Ffreya
0

#80: ser positivt ut men lite skum linje, ta ett till för säkerhets skull 🥰

Ffreya
0

#81: jag har personligen bra erfarenhet av linjer som kommer efter tiden. Men inte säkert plus förrän det kommer inom tiden 🥰 blå test ger mer eller mindre alltid streck efter tiden då de har annan kemi än röda. Men röda streck efter tiden brukar kunna vara lovande ändå 🤞

Milysol
0

#81: är det negativt inom tidsramen räknas det bara som negativt. Testa om några dagar igen för då får du troligtvis ett tillförlitligt svar.

rosablomma
0

Inom tidsramen denna gången😊 men väldigt svagt. Idag är dag 18 sedan dagen jag fick knip i äggstocken.. ska fortsätta testa och se om det blir starkare test.

rosablomma
0

#86:

Ffreya
1

#86: grattis 🥳

Mammamackaron
0

Vad tror ni? Detta är på morgonen 3 dagar innan beräknad mens (4 dagar innan utebliven mens).

Anna9819
0

#89: ser positivt ut tycker jag.

Vbkaramell
0

Hej, skulle bli så tacksam för lite hjälp att tolka och tänka. Har en kemisk graviditet bakom mig och är mycket nervös!
Tog ett test i torsdag 11 dpo efter mycket symptom (ansträngd andning, ömma bröst, trött) 8-10 dpo. Det var positivt. Sen dess har symptomen försvunnit, bara lite ömma bröst nu, men knappt ens det. Igår och imorse vart det lite rosa på pappret efter toalettbesök och jag upplever mer molvärk än tidigare. Tog ett till test i morse (14dpo) för att se om det gjorde mig nåt klokare. Vad tror ni? Det är ju mörkare men….

Ffreya
0

#91: det är mörkare. Det viktiga är att de inte ljusnar. Jag har tagit blodprov i mina graviditeter och det går inte se på testen att de tex är dubbelt så starka trots att hcg t.o.m. fyrdubblats. Så försök hålla hoppet uppe ❤️ Kan verkligen rekommendera blodprov över urinstickor hemma. Stickorna är bara gjorda för att ge ja/nej och reflekterar inte ökningen så att man kan känna samma bekräftelse som blodprov med minst 48 h mellan. Tar man med två dagars mellanrum och de fördubblats så gör det som det ”ska”. Men man bör göra det ganska tidigt för när nivån börjar gå över 1000 blir fördubblingen långsammare och långsammare och svårare att själv utvärdera. Håller tummarna för dig 🥰

Anna9819
0

#91: kemiska är hemskt, jag har haft minst 10 st.
Tycker att det alltid börjat med att testet blir svagare.
Så att testet är mörkare är ju bra.
Fruktansvärt att vänta och se..
Blodprov är nog tyvärr ända sättet att se att hcg ökar som det ska.
Mollvärk kan man ju ha för livmodern växer, blödning är ju också något man KAN ha.
Men blödning gör ju en så orolig.
Hoppas det går bra❤️

Vbkaramell
0

#92: tack för ditt svar, känns skönt att få bekräftat att hcg kan stiga utan att det går helt att mäta med resten. Jag kanske ska ringa barnmorskan imorgon och be om just blodprovstagning, har dock ingen kontakt sen innan och känns som att det är svårt att få göra sånt?

Anna9819
0

#94: finns privat och då betalar du själv.
Ibland är barnmorskor inte så sugna på erbjuda provtagning för det är då passs vanligt med missfall, de tycker oftast att man bara ska vänta.

Men prova och se 🙏

solkatten123
0

10dpo (testbild tagen inom tidsramen), vad säger ni om denna? Blir tokig på dessa clearblue tester! Sista gången jag köper de med blå färg.

justynaraza1
0

Tog den idag är den positiv eller negativ?

Längtar
0

#96: ser tyvärr inget

Längtar
0

#97: litar inte på dessa clearblue tester. Har fått massa sånna konstiga streck och det har aldrig varit något. Har du testat igen efter?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.