Äntligen gravid!
Jag måste bara få berätta !
Det finns säkert flera här som läst om all tid vi försökt få till nummer tre här. Jag har genomgått flera lite senare mf och haft otaliga kemiska graviditeter. Blivit gravid mer eller mindre var och varannan månad i flera år men det har inte gått vägen. Sen fick mitt barn cancer och mannen gav upp om ett barn till. Påbörjade en tablett som ska förhindra ägglossning då jag haft en del smärtor vid menstruation.
Plötsligt flera månader senare kändes kroppen så annorlunda och jag gick till gyn. Jag var gravid i v 12-14 sades det
Idag fick jag reda på KUB och nipt och allt ser fint ut. Är i v 15+0 och väntar en lillasyster ❤️❤️❤️❤️
Ett mirakel ❤️❤️❤️
Stort grattis så härligt att höra lycka till nu 🙏❤️
Vi har ju liknade historik, så kanske kan det gå även för mig!
#1: Tack fina du ❤️❤️ Jag hoppas så för din skull! Det vet du 🌸🌸
Detta om något hoppas jag kunna bringa hopp för alla som tvingas gå igenom missfall
Stort grattis 🩷
/Fia ☁️
Grattis! Vilken överraskning det måste ha varit 🥰
#4: En total chock och rädsla då jag ätit medicin som kan ge fosterskador under tiden jag var gravid.
Men igår fick jag som sagt reda på att allt såg bra ut , trots allt.
( skrev visst idag i inledningen men menade igår )
- Redigerat 2025-12-04 20:04 av cashili

Grattis så härligt
Stolt ägare till tre La permer
#6: Tack ❤️❤️❤️
#4: Hur går det för dig? Vilken vecka är du i?
God jul 🎄
#10: Hej och god jul idag på självaste julafton 🥰. vad mysigt att du snart får träffa bebis. Vet du om det är en pojke eller flicka ?
Jag gillar att amma ( om allt funkar hehe ) men absolut , man känner sig lite låst både som gravid och ammande, men det är det värt det.
Jag är i v 17+6 om jag räknar rätt. Har inte vågat ladda ner appar osv. Är fortf så nervös och tror att jag ska vakna av att allt är en dröm. Men allt ser bra ut.
Var ju på sent inskrivningssamtal då jag fick reda på det sent och ville inte gå på ngt förrän kub och nipt var gjorda , då jag var så rädd och är så van missfall.
Men nu vet alla på jobbet och mina andra barn också.
Och ja RUL blir om några veckor. Sååå nervös. Jag hoppas fortf allt ser bra ut och att denna lilla flicka mår bra 🥰🥰❤️
Jag har isf. känt sparkar nu. Så mysigt!
Ha en fantastiskt jul!!!
#11: Ja det är nära! Det är en pojke till ❤️ Har så dåligt samvete mot vår bebis att han ska dela oss redan, men hoppas det ska bli bra.
Har inte heller gravidappar, men fertility friend har en kalender pregnancy tracker som man ser vilken vecka man är i 🤗
Förstår känslan av att allt ska vara en dröm. Försök njuta ändå, jag förstörde hela min förra graviditet med att räkna med att förlora honom hela vägen fram. Och denna gången kändes det för bra för att vara sant att det gick så fort, så det tog lång tid att ta in att det var verklighet.
Du ska se att RUL ser bra ut, de allra flesta RUL är utan anmärkningar och skönt att få bekräftat att allt ser bra ut när de blivit lite större 🙏❤️
Mysigt att känna rörelser, jag har haft mina moderkakor i fram så har inte känt förrän flera veckor efter RUL. Men snäll bm som lät mig komma och lyssna på hjärtljud när jag vill för det är lång tid i ovisshet när man inte känner.
Hoppas på en mysig jul 🎄
#13: Så underbart 😍
#14: Tack!! Hur mår du? Det närmar sig!
#15: Det är en riktig milstolpe att ha kommit förbi RUL ❤️
Det gör verkligen det 🥹 börjar bli stressad att få ordning på allt. Klädseln till babyskyddet är i tvättmaskinen nu. Som tur var har vi kvar allting från vår första så det mesta ska bara tvättas. Och syskonvagnen kom hem i veckan.
Troligen är igångsättning om 4-5 veckor, nära men fortfarande långt bort 🫣 Men jag mår bra bortsett från foglossning som gör sig påmind efter jag sovit eller lekt på golvet ☺️
#17: Bara rädsla att gå över tiden. Blev igångsatt förra gången och får panik på att ens tänka att det ska dra igång hemma utan att bebisen är under koll från start.
Har inte fått datum än men ska göra tul om tre veckor och utifrån det planeras igångsättning. Är lite orolig att de ändrar sig från förra auroramötet men har möte i veckan igen så hoppas få bekräftat helt då.
Det är fantastiskt att det gick av sig självt till slut 🫶🏼🙏
#18: Okej jag förstår ! Hoppas du får positiva besked så du slipper vara orolig
Mina andra barn har kommit minst 2 v för tidigt så jag är lite orolig för denna 🙂❤️
Men att hon ens blev till är ett mirakel så jag hoppas allt går bra även denna gång
#19: Förstår det! Jag känner ingen oro för att det ska starta innan bf 😅
De klarar dem väldigt tidigt om man bara är på sjukhuset, men såklart skönt om man kommer närmare v35-37 innan de vill titta ut 🙏❤️
#20: Ja så tidigt har de inte kommit men denna kan ju gå fort då hehe
😛
#21: Lagom fort är väl kanon 😅 Jag vill bara vara på andra sidan och veta att allt gått bra 🙏
#22: Förstår dig! Snart har du guldklimpen här ❤️❤️❤️
#23: Kommer vara så skönt, även om första tiden säkert kommer vara en utmaning 😅 Men längtar så till att få äta precis vad jag vill 😍
#24: Hur går det för dit freya ?
Själv är jag i v 24 nu. Tiden går så fort men ändå känns det som om jag inte varit gravid länge ( kanske för att jag ”missade” de förtas 12 veckorna )
#25: Jo det är nära nu, bf är mindre än två veckor bort 🫣 Men vi tror han kommer stanna lite till.
Förstår det! Tycker denna gången gått mycket fortare än första ändå! Då känner du sparkar nu? 🥰
#26: Wow! Det kan bli när som nu då! Så spännande ! Håller tummarna att du slipper gå över tiden.
Ja jag har känt sparkar över en månad 🥰 kände redan v 16 med ett av de andra barnen också.
Var på ultraljud igår. Hon är lite mindre än ”normalt” men alla mina barn har varit små. Alla under 3000g
Ja men jag kommer max gå två dagar över denna gången, vilket är så skönt att veta 🙏
Har packat väskan idag, så det viktigaste bör vara med 🫣
Åh det är tidigt! Jag kände v23 med denna och v25 med första 😅
Skönt att de har koll på tillväxten ändå 🙃 Och kanske skönt för dig att veta att dina andra mått bra trots modell mindre ❤️
#28: Vad skönt att ha den försäkran, då vet du åtminstone ungefär när det är dags 🥰
Hoppas kroppen känner det själv och drar igång !
Ja det är tidigt , beror väl på hur moderkakan ligger antar jag.
Ja men precis , jag är bara 159 cm lång ( eller kort haha) så några 4 kilos barn hade nog inte fått plats 😀😀
Ja det är verkligen skönt! Jag önskar faktiskt att gå hela tiden och få vara på sjukhuset från start, känner mig tryggast med det. Men kroppen får gärna förbereda sig 🙏
Ja mina har legat fram, så har nästan synts mer sparkar än vad de känts 😅
Ja men precis! Oftast så anpassar de sig efter vilket utrymme som finns 🫣 Har hållt på med hästar innan och där är samma, att de anpassar sig till hur stor mamman är 🥰
Vad fint ändå av kroppen att känna av 🥰
Min yngsta vägde 2,6 född i v 37. Hon var inte stor hon 🙂
Men hon mådde så bra så.
Hur gammal är blivande storebror nu ?
#31: Ja oftast funkar det 🥰 förstår det! Då behövs typ stl 44? 😅
Han har precis blivit 15 månader 🫶🏼
Ja precis , exakt storlek 44. Hon var bara 45 cm.
Sen hade dottern de kläderna på sina dockor 😍
15 månader är en gullig ålder , men också lite emellan liten och ”stor”.
#33: Så gulligt 🥹 Svårt att tänka de så små, jag tycker 50 kläderna är pyttiga nu när vi tagit fram dem 😂
Ja det är så roligt! Även om jag har dåligt samvete att han ska dela oss med syskon så får jag mer tid hemma med honom nu 🥹 Jag tycker inte spädbarnstiden var så fantastisk, så kommer lite längta till lilla också blir lite större samtidigt som jag vill pausa tiden med stora 🥹🥲
#34: Har bebis kommit ? ❤️❤️
#35: Ja nu är han här 🫶🏼 allt är intensivt men så skönt att ha honom på utsidan ❤️
#36: Grattis !! Hoppas allt har gått bra för er ❤️❤️
#37: Tack ❤️ Allt har gått bra! Nu njuter vi och står ut med allt det innebär att ha en liten för sista gången 🥰
Hur mår du?
Jag mår bra tack ! Men känner mig tung hehe men det här ju till !
Det är en livlig rackare där inne 😍
#39: Så skönt att det är livligt 😍 hoppas du får sova ändå!
#40: Det är si och så med sömn 😀 magen drar i revbenen när jag ligger på sida så man får palla upp mer mycket kuddar
Hur tog er son att bli storebror ?
#41: Ja sova är inte så skönt de sista månaderna 😆
Det har gått bra, tror han glömt snart att bebis inte alltid varit här 🫣
Jag förstår det ! Man faller in i rutiner snabbt ! V 33 här nu. Snart kan bebis komma 😍 mina andra är födda före v 38.
#43: Ja fast skulle inte rekommendera någon så täta barn, så svårt att räcka till!
Så spännande, men hoppas den lilla väntar till maj så ni inte behöver bo för mycket på neo 🥰
#44: Jag minst 4 v till hoppas jag
Vecka 35 här nu. Massa förvärkar. Hoppas lillan inte kommer för tidigt ❤️ dottern kom vecka 37 så snart snart kan hon komma ! Så spänd !
Hur mår ni alla ?
Hur mår lilleman och storebror Freya? 😍
#46: Du får ta det lugnt så hoppas vi hon stannar några veckor till 🙏🥰 Det går ju bra att komma tidigt men man vill väl kunna komma hem och komma in i vardagen med hela familjen ❤️
Förstår att du är spänd, det kan ju bli inom några dagar till månader!
Spännande att se vilken födelsedag hon väljer 🥰 Hur mår du?
Våra pojkar mår bra, fast varit förkylda 🥲 Börjar bli nya utmaningar när lillebror är mer medveten om omgivningen och nyfikenheten har kommit 🫣
Jag är så taggad att få tillbaka min kropp helt men ammar än. Kommit igång och tränar sen några veckor och räknar ner dagarna tills jag får snöra på mig löparskorna.
Känns konstigt att vi inte ska försöka bli gravida igen, men kommer logga cykeln i hopp om att slippa preventivmedel. Men överväger att ta ett recept på efterkontrollen, men inte bestämt om jag ska äta något nu i början eller inte 🫣
Har slutat följa alla grupper om ttc och fertilitet på fb, men älskar fortfarande att se positiva test från de som försöker.
Ja jag jobbar fortfarande men ska gå ner på halvtid. Har lyckats dra på mig luftrörskatarr vilket inte är så skönt med stor mage.
Med dottern behövde vi inte stanna mer än en natt när hon föddes i v 37 men jag hoppas denna lilla väntar minst 3 veckor.
Så jag mår bra förutom inflammationen i luftrören.
Förstår att du är taggad på att ha kroppen tillbaka 🥰 Skönt ändå att du hittar lite tid för egen träning osv.
Är det ett gemensamt beslut att inte skaffa fler barn? Isf kan ju mannen göra ett litet ingrepp så slipper du ta tabletter 🙂
Jag följer inget annat än det här forumet nu, men när jag mådde som sämst och trodde att det inte skulle bli fler barn ( utan snarare skilsmässa) så orkade jag inte titta på liknande sidor !
Skönt att en härlig årstid kommer nu , lättare med allt då tycker jag. Man kan fördriva tid utomhus med barn och ja , solen läker det mesta 💕
Åh hoppas det lättar till förlossningen 🙏 Hoppas hon håller sig till v37 och ni åter kan få komma hem snabbt 🥰
Är era barn taggade på syskon?
Det är jag som absolut inte vill blir gravid igen, är så tacksam för de vi har och jag saknar att jobba. Min man är öppen för för en till, så kan inte få honom att göra det 🫣
Jag läste och letade info precis överallt då när jag inte blev gravid. Så en del som vi försökte parallellt med som man ändå hoppas för, så svårt att sluta följa.
Tog det hårt på ert äktenskap att försöka? Hoppas det stärkts nu inför lillan 🥰
Ja dom är verkligen taggade ! De har alltid varit sugna på yngre syskon. Det var också lite därför vårt förhållande blev så dåligt , jag blev så besviken på att inte kunna ge dem vad jag så gärna ville när min man bestämde att han inte ville försöka mer. Min dröm krossades.
Men ni blev det som det blev 🥰
Jag förstår ändå din känsla av att vilja ha tillbaka kroppen och livet. Om du tex äter tabletter ett tag , kanske 5 kanske 10 år så kanske du har tänkt om sen eller så nöjer ni er med era fina underbara två små gossar! Vem säger att man måste producera barn på barn 🙂
Så roligt! Och så fantastiskt att det gick av sig självt, svårt att inte tänka att ödet spela in 🥰
Det är också svårt att helt avfärda de som säger att det går när man slutar försöka 🫣
Jag tycker två känns smidigast, så vill inte ha fler. Inte heller säkert att vi skulle lyckas med en tredje och då ev hamna i hopplöshet över det. Det är inte aktuellt med en sladdis, när vi gjorde utredningen inför vår första så sa de att vi inte skulle planera barn närmare 40 då min äggreserv är påverkad efter att de tog bort cystan på äggstocken. Och det är definitivt tillräckligt intensivt som det är nu och ändå 35 nästa år 🫣
Det är första tiden nu som känns svårast, cyklerna kan ju ta ett bra tag innan de stabiliseras och ÄL överraska en lite när som. Det är inte heller några garantier att min kropp inte helt plötsligt börjar producera tillräckligt progesteron för att få en trivsam slemhinna (det jag tror jag varit problemet när det tog tid). Allt är så komplext. Men hoppas att kroppen ska blir regelbunden och vi ska klara oss med kondom.
Ja ibland sker mirakel !
Jag förstår , mycket att tänka på och hantera ! Det är verkligen inte bara att skaffa en till och som du säger kan nya försök leda till att man mår skit igen.
Tycker du resonerar sunt i att stanna vid de två du har 🥰🥰
Tids nog finner nog din kropp rytmen igen !
#52: Ja så fantastiskt, tänk snart är hon här 😍❤️
Ja jag har verkligen ingen längtan alls efter en till. Får hålla i mig själv att ta vara på tiden när dessa är små ändå. Lätt att känna sig låst och längta tills de blir äldre.
Vore skönt om man kan använda det man lärt sig om kroppen dessa åren till att undvika graviditet och slippa hormoner 🤗
Ni hittar säkert ett sätt ! Blir cykeln regelbundet så vet du ju ☺️
Ja njut verkligen ! Tiden går så fruktansvärt fort och det är så lätt at längta till ngt annat. Men just nu kan jag längta sååå mycket till när mina barn var små. Den tiden gick så fort !
Nu är lilla prinsessan här ! Lite före v 38 men hon mår bra och är frisk. Men liten ( som mina andra ). 2,6kg 🥰🥰🥰
#56: Stort grattis 😍😍😍 kan inte föreställa mig hur liten 🥹
#56: Vad sa syskonen?
#57: Jag vet , hon är så mini-mini. 46 cm lång bara. Men storasyster var inte mkt större hon. Syskonen var här och hälsade på nyss och de är redan helt kära i henne och ”bråkar” om namn 🥰🥰
Antagligen får vi åka hem i morgon.
#59: Åh så härligt 🥰 Men känner ändå att det var en fördel att vår storebror inte la sig i angående namn och det bara var jag och sambon som skulle komma överens 🫣
Haha ! Kan tänka mig det ! Så fort läkaren varit här en sista gång får vi åka. Känns så konstigt att ha en sån här liten människa igen ! Men det gick så bra. Snabbt dock.
#61: Hur snabbt gick det? Hann du med på vad som skulle hända?
#62: Jag hann inte ens in på ett vanligt rum utan var fortf i första undersökningsrummet precis vid ingången till förlossningen
När jag kom in var jag 5 cm öppen , sen gick plötsligt vattnet och hon typ flög ut. Så totalt från första värk 3h 😬🥰
Sonen tog 5h från första värk, första dotter var lik denna förlossning . Kom in 8 cm öppen och så pang bom ut
Har aldrig ens hunnit smärtlindring
#63: Omg! Hade aldrig vågat föda utan igångsättning då 😳 Fast det hade ju inte hjälpt dig med planerad igångsättning heller för du hade ju startat innan det datumet ändå 🫣
Tog bara några timmar för mig denna gången men då var jag ju på sjukhuset från start. Är glad det inte gick snabbare för då hade jag nog inte hunnit med mentalt 😅
Men skönt att det gott fort innan så du visste att det var dags att ta sig in fort! Skönt att allt gick bra ❤️
Ja jag vet när jag födde de andra två att barnmorskan sa att min kropp var gjord för att föda barn. Inte vet jag haha. Men man kan ha olika form på bäckenet tydligen ☺️
Men ja jag var ändå beredd på en snabb förlossning och var nästan beredd på att jag redan skulle var öppen när jag kom in.
Men lite väl fort när man inte ens hinner in på ett rum utan får föda på en smal brits hahaha.
Nu ska vi landa , njuta och förstå att detta lilla liv är här för att stanna 🥰🥰
Hur mår du ?
#65: Förstår det! Men skönt att du ändå var lite förberedd på att det kunde gå fort 😅 Hellre åt det snabba hållet än utdragna kanske, (även fast jag älskade varje sekund med lustgasen 😍).
Det viktiga är ju att de kommer säkert 🫶🏼
Jag mår bra, bara sjukt trött då lilla var vaken ofta igår natt. Brukar bara vara ett uppvak så väldigt trött 😴 Tajmat 3 månaders o 18 månaders vaccin så vet inte om de är lite extra krävande båda två just nu, de senaste dagarna har bara varit att överleva 🥲
Hoppas ni mår bra och får ha en mysig bubbla (perfekt med lite seg vår) innan sommaren kommer 🌸🥰
Säkert vaccinen som spökar för båda. Hoppas du snart får sova lite mer !! ❤️
Just nu är det helt perfekt att ha två äldre barn som vill ta hand om prinsessan hela tiden , då kan jag få vila lite
#67: Hoppas 🙏
Toppen ju! Hur gamla är dina tidigare barn? Vi känner en som har typ 10 år mellan sina, har typ en egen barnflicka 😅
Oj helt missat detta
Men dom är mycket äldre. Gymnasieåldern. 💕
#69: Du måste fått barn tidigt! Coolt med så stort spann!
Skönt att ändå kunna lita på att de kan passa en stund 😍
Japp jag var mellan 20-24 när de andra barnen kom
De älskar lillasyster och är med henne så fort de får tid !!