Vilken vecka vid 3+ på cb?
Hej!
Vilken vecka har ni varit i när ni fått 3+ på clearblues digitala?
Det är många som aldrig får 3+
De påverkas också av hook effect så om man har snabb ökning så kan man missa spannet när den visar 3+ och få lägre.
Men läst om de som fått det mycket tidigt och sen mycket senare.
#1: Okej, hmm.
Ja jag är mest nyfiken då jag fick en chock när jag fick reda på att jag var gravid i maj.
Och jag fick då direkt 3+ och ganska starka vanliga test. Så hade vart kul och jämföra med någon annan.
Har ingen aning om vilken vecka jag är i😅
#2: Åh det är svårt! Hcg har så stort normalspann även när man tar blodprov så svårt att veta men man kan ju anta att du var 5+0 eller mer då 🫣
Mitt hcg var i slutet på v5 nästan dubbelt så högt ned vår första som andra barn (jag tog blodprov).
#2: Vill inte din barnmorska skriva remiss för ultraljud för att datera?
#4: Oj förlåt för sent svar..
Min barnmorska skickade faktiskt en remiss till gyn för ett ultraljud då hon vill veta vilken vecka och pga min oro. Men den remissen avslogs tyvärr av gyn. Jag har tid för mitt första ultraljud på torsdag den 2 juli😅 Så väntar och väntar… och tiden går så otroligt sakta..
#4: Konstigt också att den avslogs då jag vill göra KUB. Och KUB går endast att göra inom ett visst tidsspan. Så jag hoppas jag är inom det tidsspanet då och att den lille lever🥺
#5: Det är ju idag 🤗 lycka till ❤️
#8: Grattis! 😍😍😍😍 Hur långt var du?
#9: Åh taaack🫶🏻
Vid ultraljudet var jag 12+2❤️
Idag är jag 13+1😍