Förhöjd temp vid tidig graviditet
Hej!
Hur pass mycket högre temp har ni haft/har vid graviditet? Jag är 5+1 idag och upplever att jag är mycket varmare än normalt. Min förra graviditet var det inte något jag ens noterade. Men nu är jag varm och rosig i ansiktet och igår hade jag även lite frossa, som att jag var febrig.
Min normaltemperatur ligger runt 36,5-37 grader. Nu är den snarare på 37,3-37,8 grader. Det är dumt att jämföra med den andra graviditeten, eftersom det är två olika. Men det är svårt! Blir så nojig att något ska gå fel, även om jag vet att man inte kan påverka.
#0: Skulle inte vara orolig så länge det inte är feber. Hormonerna grejar med tempen och värmeregleringen. Jag är världens mest frusna människa när jag inte rör gravid och när jag är gravid väldigt varm istället 🫣
Men sen kan förhöjd temp bero på annat också 🤗 Ring barnmorskan och boka första samtalet så kan du passa på att fråga då också 🙃
#1: Du kan ha upp till nästan en grad varmare som gravid. Men känner du dig sjuk så kan du ju lika gärna ha ett virus 😌
#1: Nä, över 38 är det inte. Har redan haft mitt första samtal. Vill inte ringa för minsta lilla. Jag är också frusen annars, men varm nu. Inte så att jag svettas, men känner hettan i ansiktet tex. Jag har inte frossa idag, och tempen låg nu på 37,1. Så var förhoppningsvis någon engångsföreteelse igårkväll.
#2: Det var vid 37,8 jag kände mig frossig. Tog en Alvedon och vilade. Idag har jag legat på 37-37,5. Hoppas att viruset håller sig borta. Var nyss sjuk i influensan. Men om man får ett virus och feber som gravid, ska man göra något speciellt då?