Graviditetstest tolkningstråd #68
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett sträck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: https://gravid.ifokus.se/discussion/1629034/graviditetstest-tolkningstrad-67
- Redigerat 2026-02-22 11:20 av Cireea
#2: Jag ser en svag linje!
Hej,
Hoppas jag skriver på rätt ställe nu ( ny i detta forum).
Jag är förvirrad. Dessa två test tog jag igår BIM +1 efter att ha känt av välbekanta graviditets symptom. Strecken är där, men svaga. I morse tog jag ett till men då var det inget streck alls vilket det ju rimligtvis borde ha varit starkare. Samtidigt - jag inbillar mig väl inte de strecken som var? Vad tror ni? Dessa test är från Normal. Jag är fullt medveten om att jag borde ta ett test till, mer nyfiken om någon kanske varit med om att just dessa test visar falska streck.
#5: Jag trodde att deras gravtest var gröna och att deras LH-test var blå? Men de kanske har fler varianter🤗
#8: Ser ut att vara något där 💫
#11: Syns😍
#11: Absolut positivt 🥰
#14: Positivt
#17: Svårt att avgöra om det man ser är en skugga eller riktigt streck🤔
#20: Ser 😍
#20: Klart positiva 🥳
#20: Grattis !
#24: Svårt att se när svartvitt
Grå streck kan det bli och syns väl mer om man har svartvitt?
#24: Ungefär så såg det ut för mig för ett par dagar sedan, nu har jag testat positivt! Testa igen om ett par dagar. Håller tummarna för dig❤️
Tack Elci! 🌸
#29: Jag ser! Hoppas de röda cb är bättre än de blå 🙏🤞🥰
#31: Tycker jag kan se nått
#34: Ser något svagt, syns det irl med färg?
#36: Ser något! Men testa med ett till så vet du säkert 🤗
#37: Tack för input 🤗 ska såklart testa igen.
#36: Ser också ngt
#41: Jag hoppas du är det men tyvärr har jag fått flera sådana resultat med rfsu som inte stämt: de verkar väldigt känsliga för för mkt urin på stickan
Du borde passerar när nästa men skulle kommit om du har ägglossning ca 14 dgr efter mens . har du något annat test du kan ta ?
#40: där är ju något där på det testet. Har fått liknande på dessa och varit gravid då. Har du tagit fler?
#44: Är detta nytt eller samma du visade ?
#45: det ny test så här
#47: Jag ser på dem, men lite risk att det är taskiga test som ger falsk linje när det aldrig riktigt blir tydligt. Har du testat att ta ett tidigt av ett annat märke och se om du får utslag på något mer märke?
#49: Ev anar man nått men på 10 dagar bör testet blivit mycket starkare, för visst tog du ett 7 mars ? 🩷
#52: Ser positivt ut 😊
#54: Jag ser igen, men tycker faktiskt du ska ringa gyn och säga att du får svaga test under längre tid.
#54: Jag ser fortf något men jag förstår inte riktigt hur det kan synas svagt så länge.
Jag skulle nog också kontakta gyn gällande detta
#58: Jag ser nått!
Hoppas det är nått.
#60: Dessa test är svåra då de mer element mindre alltid ger ett torkstreck men kom detta inom tiden ? Kan du dubbelkolla med annat test också ? 🩷 kan va ngt
#61: Det var inom tiden💘 Har fått avdunstningslinje innan men de har varit mycket smalare. Ska ta ett med röd färg lite senare!
#62: Håller tummarna ! Uppdatera gärna
#66: Positivt ✨
#65: Kanske att jag ser ngt svagt där 🙂
#66: Positivt 😍
#73: Ser positivt ut
#75: Det är ägglossningstest som du lagt upp bild på, de har i stort sett alltid två streck
#78: jag ser 😍
#78: Japp ! Positivt 🩷
Åh, vågar knappt hoppas.
Fick ett MA i vecka 11 förra året så nu är man livrädd 🙈
#81: Förstår dig ! Har haft ett par sena mf och mängder med kemiska graviditeter efter mina första barn , men nu är jag en dryg månad från att få bebis nummer tre 🩷 håller alla tummar för dig !!
#83: Är det positivt ska strecket inte försvinna
Kan det varit färgen som rann över testet bara ? Ser ut som om strecket är lite för långt till vänster men jag hoppas för din skull att det är ngt 💕
#84: Jag håller med om att det inte borde försvinna, men nej det var inte att det rann över bara, utan hade gått rätt tid för att kunna läsa av och var liksom ett tydligt streck där det ser ut så. Men vi får se helt enkelt :) tack snälla 🙏
#81: Kom ihåg det jag fick ma i v 9 med tvillingar.
Lycka till nu ❤️❤️
#87: kan tyvärr inte se ngt på rätt ställe
#88: Tack för ärligheten! Man blir ju galen av dessa test… mitt andra försök efter MA. Känns inte som detta är min månad heller…🩷
#89: Det kan ta lite tid för kroppen att komma helt i fas efter MA ( beroende på när det skedde osv )
#90: Ja, också hört det. Fått två olika positiva ägglossningstester, dessutom tidigare än vad jag brukar. Vet inte vad jag ska tro. Fick ett den 8/4 och ett den 11/4, detta var CD 11. Brukar ha ägglossnings CD19 annars men inte tecken på det nu (fortsatt testa LH)
Ser detta ut som en avdunstningslinje? Jag har aldrig nånsin fått det på CB när det varit negativt. Råkade dock gå 15 minuter istället för 10 minuter innan jag läste av resultatet. Är på DPO 10 och tog testet med dagens andra urin, hade dock inte varit på toa på 5 h.
- Redigerat 2026-04-20 17:23 av lunakees
#92: Tyvärr ser många CB ut sådär efter 15 min 😢🩷
#93: Ev något svagt ja !
#98 det syntes en skugga irl, men när jag zoomade in på bilden såg jag lite färg också. Inget streck men definitivt något i testområdet iaf. Jag har inga mer babyplan :( Ska ta "testa tidigt" från kronans apotekmärke imorgon tänkte jag. Jag hade en ektopisk graviditet i januari efter 12 månaders försök så jag börjar bli lite deppig nu. Har tänkt ge det sommaren ut, sedan höra av mig till gyn.