Alla som planerar barn 2022 #3
En fortsättning på förra tråden som blev lite lång.
Här kan alla som planerar barn 2022 samlas och prata om allt möjligt, både stort och smått. Stötta varandra och ge tips eller råd när det behövs. 🌸
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2023-10-13 20:18 av Cireea
Hur har det gått Pinglan?
#1: Tog ett nytt test idag. Som var negativt. Jag blir riktigt besviken på rfsu gravtest om det har visat falskt positivt.
Det var ju så tydligt igår. Ska prova ta ett nytt test imorgon.
#2: Känner mig gravid. Bölar för minsta lilla när jag kollar serie, och det är för saker som inte är sorgligt.
Har fått avsmak på coca cola, som jag älskar och dricker dagligen.
Hoppas det visar snart ❤️
#4: Jag tänker att jag tar ett nytt om en vecka. Det kan ju vara så att det är tidigt och då kan hormon koncentrationen i urinen skilja på dagen.
#5: håller tummarna för att det är så 👍
Jag är på ÄL+5 bara idag. Jag ignorerar symptom numera för man tycker man har gravidasymptom varje månad. Så väntar tills det är möjligt att testa nu bara, vilket känns som en evighet.
#6: Håller tummarna för dig.
Jag tog ett nytt test idag, det var negativt. Så känns som att rfsu visade felaktigt.
Passar på att hoppa in här, följt i tråden men inte kommenterat något förrän nu!
Hur räknar ni dagarna från ägglossningen? Är det efter positivt ägglossningstest man utgår från eller 1-2 dagar efter när ägglossning troligen sker haha? :')
Är det från positivt ägglossningstest så är jag på ÄL+5 som Hanna4! Spännande att vi ligger på samma dag isåfall, hoppas verkligen att det tar sig för oss alla denna månad!
#7: Men vad tråkigt :(
#8 Välkommen! 🥰 Jag räknar iaf från positivt test, mem vet inte om det är rätt helt ärligt haha. Så då är vi båda på ÄL+5 haha?! Vad sjukt spännande 😁 Har du barn sedan innan eller är det försök för första barnet? 😊
Flikar in lite angående att räkna dagar efter ägglossning. ÄL-test är gjorda för att känna av den LH-stegring som sker strax innan ägglossning och det kan ta upp till 2 dagar efter innan den faktiskt sker. Exakt vilken dag efter är svårt att förutspå om man inte samtidigt tempar (och gör det korrekt). :) Jag vet exempelvis att jag har en väldigt kort LH-stegring och därför brukar få positivt ÄL-test samma dag som jag faktiskt ägglossar.
#9 Jaa haha det är ju faktiskt jätte kul och spännande att vi är på samma!!😍
Jag har en snart åtta månaders dotter så det är ett syskon vi försöker få till. Trodde verkligen inte att jag skulle vara sugen på en till tätt efter då graviditeten var super jobbig. Men Åhej så kommer ägglossningen igång igen så kliar det i livmodern och sambon är super taggad på fler. Så planen är att förhoppningsvis bli gravid under 2022 iallafall, men ingen stress som jag kände med första. Hur är det för dig då? Är det första? Hur länge har ni försökt? 🥰
#10 Jaa men så är det ju såklart! Så om man hade mätt tempen så hade man utgått från konstaterad ägglossning och inte testen? Tempade inför förra graviditeten men nu tror jag inte det hade blivit så tillförlitligt iochmed att jag vaknar ofta under natten nu 😅
#11: Men vad roligt! Ska bli kul att följas åt 🥰
Jag har en son som snart blir 2år (i mars), vi siktade på att ha ca 2år emellan barnen, men det är inte många månader kvar innan det är försent 😅 Vi är nu på försök 7 (egentligen inte länge, men sonen blev till på 2a försöket så nu känns det som en evighet haha).
Tråkigt att det var en jobbig första graviditet, hoppas andra blir bättre! 😁
#12 Verkligen! Vad kul! Mindre roligt kanske att det tagit lite tid denna gång. Det är kanske inte så lång tid egentligen men psykiskt påfrestande är det ju att gå runt och hoppas och testa varje månad. Tar mycket tankeverkstad och energi att försöka. Just vi är bara inne på andra försöket men har en känsla av att det kommer ta lite tid den här gången med😅
#13: Ja men verkligen! Och varje månad tänker man "få inte upp förhoppningarna i onödan nu" och varje månad får man upp hoppet massor ändå 😂
Jag hade min mentala dipp runt månad 5-6 och var bara negativ och nedstämd. Men lik förbannat vill man inte ge upp såklart så nu tänker jag att man försöker så får de blir när det blir, så man blir lugnare av att tänka att det är okej att det tar tid 😁
Tog det många försök med dottern? 😊
#14 Haha exakt så. Jag inser nu att det kan misstolkas det jag skrev, det tog inte lång tid för oss att få till dottern. Det gick på första, men har en känsla av att det kommer ta längre tid denna gång. Vet inte riktigt varför😅
Jag var redo för barn långt innan min sambo, så ett år innan vi aktivt försökte så slutade jag med preventivmedel och sa att det räckte för mig nu. "Jag är redo för barn, så om du inte är redo så är det din tur att skydda dig nu" i princip. Så han "skyddade" sig med avbrutet samlag och jag hoppades varje månad att det gått ändå🤪 Varje ägglossning skrek min kropp efter befruktning och varje mens skrattade jag samtidigt som jag storböla, så sjukt hormonstyrd, vilket jag insåg, men kunde verkligen inte hjälpa alla känslor som uppkom. Så även fast jag inte upplevt att aktivt försöka länge så vet jag att det tar så sjukt mycket energi och att ovissheten är jobbig. MEN kan tänka mig att det absolut inte är samma sak när båda aktivt försöker.
Men det där jäkla HOPPET. Är väl super bra att det håller i sig, men besvikelsen är ju total när det inte visar sig vara något. Hoppas (haha) att det ändå ger med sig denna gång! Hade ju varit så kul, blir ju samma BF i princip då😄
#15: Vi får hålla tummarna att det går snabbt denna gången med helt enkelt 😁
Förstå känslorna ändå! Skulle ändå säga att det säkert är samma, min man är mycket mer avslappnad än mig och tänker att det kommer när det kommer. Så jag tar nog åt mig mer när det inte blir något. 🙈
Vore så spännande! Nu är vi ju på ÄL+7 idag. Börjar bli pirrigt. 🙈
Jag och min pojkvän hade ett djupt och långt samtal igår angående min stora önskan att få barn nu. Jag känner att klockan tickar, men han är ju 3 år yngre än mig, så förstår honom också att han inte känner sig riktigt redo.
Så vi kom överens om att vi ska ha kommit till rätta i vår nya lägenhet och bo ihop ett tag, komma till rätta med ekonomin och vara stabila innan vi börjar försöka.
Jag då som känner mig redo redan nu ville då veta ungefär hur lång tid, så vi bestämde 1 år och 3/4 delar. Då ska vi börja försöka. Dock har jag inget skydd nu, så jag sa att vi får skydda oss under tiden på annat sätt. Som kondom och avbrutet samlag.
Så det känns ändå bra. Känns bra att vi hade detta samtalet. För nu vet vi båda vad vi vill och att det är värt väntan.
#16 Börjar verkligen smyga sig på nu! Har haft rätt mycket ?livmoder smärta? till och från denna vecka. Vågar inte tro på något än men KÄNNS som att kroppen bökar. Om det är ev grav eller mens är ju frågan 😂 Hur många dagar efter ÄL brukar du testa?
#17 Åh precis en sån diskussion hade vi också hösten 2019. Även fast det var tufft runt ägglossning och mens kommande året så var det så givande att falla tillbaka på. Något att räkna ner till och att den hopplösa känslan av att inte ha barn NU lugnade sig med åtanke av att resan dit nu ändå är bestämd. Jag vet att det här är klyschigt och egentligen inget man vill höra när allt man vill är att ha barn - MEN passa på att prioritera dig själv under tiden du väntar. Den här tiden innan barn kommer trots allt aldrig tillbaka igen sen ❤️
#17 Det kanske känns jobbigt nu när man bara vill ha. Men det är så mycket bättre att båda är med på att skaffa barn än att det "råkat" bli. Kan bli sån negativ start för familjen och tilliten annars, iaf av de jag känner som gjort så.
Men tänk att det kommer snart! 1år går snabbare än man tror. 😊
#18 Förstår vad du menar, jag vågar inte lyssna på symptom alls längre 😅 Jag är däremot test-narkoman, så jag börjar testa redan runt ÄL+8 (även om det nästintill aldrig visar så tidigt) och ända fram till BIM 😂 Med sonen plussade jag på ÄL+11, så hoppet brukar svaja när man fortfarande har negativt då, även om det kan variera från graviditet till graviditet.
#19 Hahah ja herregud, tänk att plussa redan imorgon?! Känns helt omöjligt att kunna göra?😂 Jag plussade på ÄL+12 sist, men tänker att jag ska testa mig på torsag ÄL+11, har bara ett test hemma så tänkte hålla mig… Brukar vara super sugen men om jag går och kissar direkt på morgonen så kan jag liksom inte testa längre och så skjuter jag upp det dag för dag 🤭 Men så du ska testa varje dag from imorgon? Vet inte varför jag känner mig så exalterad över att du ska börja testa 😂
#20: Det låter smartare att göra som dig 😂👍 men jag kan inte rå för det, det bara kliar i fingrarna varje gång. Skulle få panik av att bara ha ett enda test hemma, men jag köper förstås billigare tester i storpack med och har ett digitalt liggandes som väntar på när man anar att det faktiskt är något.
Japp från och med imorgon och framåt så ska här testas! 😂 Försöker varje månad intala mig att bara köpa något test o testa på BIM men händer aldrig haha. Det blir spännande när man följs åt och hoppas för varandra såklart 😍 Lite extra så när man är på samma ÄL+ dag med 😏
#18: Ja så det känns faktiskt ändå skönt. Jag vet ju att barn kommer att komma en dag. Nu kan vi passa på att bara vara ett par och växa tillsammans till den dagen kommer.
Vi hinner som du sa njuta lite.
Jag tog äntligen test idag! Jag tyckte mig se något oootroligt svagt, så jag är inte säker på om det var grått spökstreck eller bara ett superduper tidigt ordentligt streck, så får vänta och se.
Spännande ändå, för jag vet att NÅGOT syntes 😁
#23: Håller tummarna för dig! :)
#21 Ärligt talat så har jag kundvagnen redo med test, köper också storpack. Men måste köpa ÄL stickor också för det har jag bara en av kvar också, så försöker hålla mig till om jag bara behöver köpa enstaka gravtest till eller hela rubbet😂
AHH det är SÅ spännande! Hoppas verkligen att det inte är spök och att det blir starkare för var dag!! Nu är ju faktiskt veckan kommen där vi förhoppningsvis får veta. Är så spänd inför ditt test imorgon! 🤭
#24: Tack! Jag är så nojig dock då jag väldigt ofta får spökstreck, så jag vågar liksom inte få upp hoppet ännu…
#25 Haha jag skulle gjort två beställningar om jag var i den sitsen 😂😂 Men det är ju självklart bättre att vänta o se 👍
Jag hoppas verkligen inte det är spökstreck, fått det ganska mycket, så vågar inte hoppas men är så sjuuukt trött på dem strecken nu… Eller hur en sån spännande vecka är det! 😁 Jag uppdaterar så fort jag kollat test imorgon igen 😏
#26 Ja justja…. Så skulle man kunna göra också, två beställningar😂 Jag fattar att det är svårt att tro på det när man fått många spök streck, och jätte irriterande att få?! Tror inte jag fått några än… Men brukar stirra så mycket att jag ser streck oavsett haha! MEN ahhh hoppas innerligt att det är på riktigt denna gång🤞🏼 Kommer kolla forumet såfort jag vaknar!! 😂
#27: Hahahaha blivit beställning nu då? 😂
Ja dessa spökstreck… Jag tyckte mig se något idag med, men jag kan verkligen inte urskilja om det är färg eller grått även idag, så jag tror det är spökstreck igen. 😔 Tror inte denna månaden är den rätta, MEN är bara ÄL+9 så saker kan ju hända än, fick negativt på ÄL+9 med sonen och sen plus ÄL+11 så.
Försöker ignorera symptom, men hade 38.3 grader igår men känner mig inte det minsta sjuk trots att min normala temp är 36.4?
#28 Nä jag skjuter upp det dag för dag haha, nu är det ju faktiskt bara imorgon kvar, sen ska jag sova och SEN tillslut testa mig 😳
Oj! Men den tempen känns väldigt hög? Säker på att det inte är sjukdom på G? Eller så är det bara att min brukar ligga på 35 & 38 är garanterad feber hos mig😅 Jag fortsätter vilket fall att hålla tummarna om att det här visst är din månad… Somsagt, än är vi bara på ÄL+9!
#29: Ja det är snart! 😍
Alltså det är feber för mig, men samtidigt säger man ju att man får högre temp om man är gravid 🤔 Har 38.3 idag med när jag tempade, mår fortfarande helt okej så jag vet verkligen inte 😅
Tack, jag håller tummarna för oss 😍
#30 Ja högre temp får man ju! Men jag steg bara 1 grad, så jag var på 36.7 som högst ett tag efter jag plussat (slutade tempa rätt omgående) men vet inte vad som är normalt, är nog ytterst individuellt såklart😅 Hoppas verkligen att den höga tempen tyder på ett plus snart!!😍
Men om vi ska gå på temperaturer så känns det rätt kört denna månad för mig😂 Fryser så himla mycket! Vilket är nytt, är väldigt frusen av mig egentligen men efter graviditeten och amningen så har jag varit otroligt varm… Tills nu då. Men jag tempar ju inte så är ju bara som det känns🤭
#31: Ja, jag jämförde nu det testet jag fick idag med första testet sonen (sparat bilder såååklart) och de ser rätt lika ut!? Hoppas det håller sig om det stämmer, kan knappt vänta till imorgon med nytt test… 😂 Men du att frysa är bra? Det betyder ju att man är lite varmare så din temp har ju inte dippat iaf 😉 Håller tummarna, snart ska du med testa 😍
#32 Hmm jag vet inte om det är vanligt men jag kan ha allt mellan 0,1-0,5 grader högre än normal temp under mens (efter dippen man får strax innan mens då).
#32 Åh önskar jag kunde komma med ett bra svar! Hann aldrig tempa så länge, men om jag kollar tillbaka så steg min temp över cl när mensen slutat för att sen dippa igen ganska omgående 😅
#33 Nej hahaha du har gjort mig så förvirrad! Vad menar du??? Om jag fryser så är min temp högre än normalt? Hahaha förstår ingenting 🤯
Jag såg att du postat bild på gravtestet i en annan tråd. Tycker mig ABSOLUT kunna se ett streck som är rosa, iallafall garanterat ut i kanterna, UTAN att behöva zooma?! Så spänd på morgondagen… Men ja, det är ju det att när man stirrar på ett test tillräckligt länge och zoomar och har sig så ser man ju allt och ingenting längre😅😅
#34: Ja fryser man har man ju högre temp, det jag höll på att frysa ihjäl igår och då var det 38.3 grader 😂
Åh tack för du kollade! 😍 Ja jag tycker också det är något där på den! Tyvärr tror jag det testet antingen visade på kemisk graviditet eller var defekt och visade falskt positivt för den liknade verkligen det första testet jag fick med sonen. Men idag är det i princip blankt. 😔
Så tror inte på någon graviditet denna omgång heller tyvärr..
#35 Min sambo var tvungen att förklara det här för mig igårkväll, känner mig så dum. Hahaha det är klart man fryser då😂
Men nej vad tråkigt! Inte alls vad vi hoppades på😔 Tror du att det är så att ni har lätt för att bli gravida men att det inte utvecklar sig, tänker då kemisk graviditet? Eller tror du det kanske är testen det är fel på?
Jag var så nyfiken så jag tog det jag hade hemma och testa mig med imorse… Delvis ett ägglossningstest 😂 Vet ju att det KAN ge utslag om man är gravid, men det var nog det blankaste ÄL-test jag gjort hittills. Nu väntar jag bara på att kunna testa mig imorgon med gravtestet istället!
#37: Hahaha 😂
Jag tror jag har lätt för kemiska graviditeter tyvärr då detta inte är första gången på dessa 7 månader 😔 kommer dock fortsätta testa ifall det bara var fel på det testet, men hoppet har gått ner en aning igen. 😅
Haha jag har aldrig testat med ÄL-tester på det sättet faktiskt 🤔 Men nu är det ju inte långt kvar tills du kan testa med ordentligt test! Blir uppspelt åt dig här 😍
#38 Förstår att hoppet tryter! Men det är inte över förrän du får mensen och börjar en ny cykel, så vi fortsätter hoppas på att det har tagit sig denna gång iallafall ❤️
Iiiih ja, inte långt kvar nu! Jag är spänd, samtidigt som min magkänsla verkligen säger till mig att det kommer vara negativt, att kroppen bara laddar på en supermens😬
Tog test för 1 v sen neg är på cd 96 nu….
Har varit assjuk o legat inne med dottern så inte brytt mig men mår illa i em…. Hade sex senast för typ 15 dagar sedan… Lite molvärk med.
#39 Nää du ÄL+11 och ingen skymt. Så det är nog kört 😔 Håller tummarna att det ser bättre ut för dig! ❤
#40 Oj, fick du inte någon medicin som skulle få igång menscykeln mer igen? 😮
#41 åh vad tråkigt! Magkänslan hade rätt, graviditetstestet var blankt här med. Men nu beställde jag iallafall storpack av allt äntligen! 😅 Blir spännande och se vart i ägglossningen vi hamnar nästa cykel nu😆
#42: Nej men vad tråkigt 😔
Haha jag behöver snart köpa nya så som jag slösat 😅 men då har jag det där dilemmat att jag tänkt sluta med ÄL-tester, men just nu känns det rätt jobbigt att sluta med det 😅
Kommer du testa mer innan BIM? Jag kan nog inte låta bli, även om jag är 90% säker att det inte är något.
Haha ja tänk om det blir samma igen 😂 enligt appen ska jag ha runt 12 februari, sådär strax innan alla hjärtans dag isåfall 😉
Jo jag skulle börja med dom efter neg gravtest slutet på januari men får bara starta den var tredje månad…
#44: Jaså varför inte oftare? 😮
#43 Varför vill du sluta med ÄL tester? Känner du dig stressad runt ÄL eller är det något annat som känns jobbigt kring det?
Får jag hem testerna imorgon så kommer jag nog testa sista gången på lördag igen, bara för säkerhetsskull🤭 Du får köra min metod och kissa fort som fan utan att tänka på morgonen så du inte hinner testa🤣
Jag vet inte när min nästa ägglossning blir, så det blir ju spännande! Jag fick liksom ägglossning när jag skulle fått mens. Gissar att det är pga amningen, även fast mensen innan varit regelbunden sen den började. Hoppas nu bara på att mensen kommer snart så jag kan gå vidare och klura på nästa ägglossning 😅
#46: Nja snarare att det blir så dyrt, lägger massor av pengar varje månad på äl-tester, vitaminer och graviditetstester för jag testar så mycket 🙈 Men är ju frestad av att köpa igen lik förbaskat hahaha 🙈
Gör du rätt i! 😁 Haha jag får börja införa denna metod inför nästa omgång, fram till ÄL+11 så man inte slösar tester 😂
Aaah då förstår jag! Hoppas det blir mer regelbundet så är det lättare att förutspå 😁
#45: ja säg det… Hon sa att man inte bevöver ha oftare och grejen är ju att jag får ju ändå inte ÄL även om jag får starta mensen så det kvittar väll lite egentligen.. Funderar på att ligga lite på is med att hetsa försök, försöka ligga för det är mysigt, vi ska flytta mitten av april och ekonomin är kass nu för jag har typ inte fp kvar och dottern är inte inskolad ännu som va planen för vi blev sjuka så minst 2v tills hon är inskolad nu.
#48: Ajdå ja då förstår jag :/ ja ibland är man redo men timingen kass, förstår helt vad du menar. Kör i den takt ni är bekväma med, även om ni lyckas nu så är det först 9 månader innan bebisen kommer, så känn ingen press med ekonomi för den delen 😊
Jag håller tummarna för er! ❤
Nepp, ÄL+12 och ännu ett sånt där svagt som jag inte vet om det är grått eller rosa. Så jag inväntar mens nu bara som bör komma tisdag först 😴
Tycker det är jobbigt att man inte kan få undersökning förens efter 2år bara för man lyckats få ett barn. 😔
Blir ändå 8e försöket i februari..
- Redigerat 2022-01-28 08:57 av Hanna4
#50: Förstår att det känns jobbigt att behöva vänta så länge. Är det via fertilitetskliniken eller privat? I min region får man ingen undersökning alls via regionen om man har barn, oavsett hur länge man försökt.. så enda alternativet är privat. Lite dåligt egentligen kan jag tycka. Jag förstår om de kanske anser att behandling i första hand ska göras på de som inte har några barn, men själva undersökningen förstår jag inte varför man inte kan få göra i vilket fall.
Insåg själv att det nu är 5 år sedan hormonspiralen plockades ur i hopp om ett syskon. Vi fortsätter med "blir det så blir det" men har valt att inte försöka aktivt. Det är faktiskt ganska skönt att ha blivit av med det som nästan blev en besatthet varje månad att ha koll på ÄL och testa tidigt etc. Nu håller jag bara koll på ungefär när mensen är beräknad mest för att veta så jag har mensskydd nerpackat i jobbväskan när det är dags för mens.
#47/50: Aah jag fattar! Men hur många ÄL test använder du på en månad?😳 Vet inte alls vad som är normalt men jag använder säkert 4-5 stycken på en månad😅 Men om du lyckas hålla dig för att testa varannan dag åtminstone så sparar du ju in en del gravtester?
Har du kollat upp hur dyrt det skulle vara att vända sig privat för en undersökning? Jag förstår förvirringen för jag tycker mig också se strecken av gravtesten postad i andra tråden. Har du testat andra gravtester för att utesluta att det är dom som spökar?😟
#52: Jag har så kort ÄL period så jag har digital test och när den väl blinkar så brukar jag ta 2 test per dag för annars kan jag missa LH ökningen 😅 Så det går åt typ 1 paket 10st digitala stickor per månad…ibland bara 5st av dem om jag har tur 😂
Men ja dra ner på graviditetstester kan man spara ihop på, ska försöka bättra mig nästa månad 😬
Ja var typ 5000kr och det går inte riktigt ihop med vår ekonomi, inte att vi inte har råd men andra projekt som måste göras. Och sägs ju vara normalt att försöka 1år så får hålla mig ett tag till. 😅
Yes jag har prövat massor, apotekarens egna tester, rfsu, clearblue, babyplan. Och med alla har det blivit såhär, så antagligen massa kemiska graviditeter… 😔
- Redigerat 2022-01-28 13:44 av Hanna4
#53 Jaha oj! Då förstår jag att det blir väldigt dyrt om du behöver använda digitala test😅 Du kan ju köra den absolut billigaste varianten och bara ligga varannan dag direkt efter mensen istället😂🥴 (skämtar såklart, känns fruktansvärt jobbigt😂)
5000 för en undersökning eller utredning?! Oavsett mycket pengar! Hoppas ni slipper den, är ju somsagt normalt med ett år så än är det egentligen ingen stress dit. Jobbigt att det blir så på alla märken, men å andra sidan skönt å veta att det inte är testen…
Jag fick hem mitt paket idag så imorgon testar jag igen, för säkerhetsskull😂
#54: Haha sånt funkar ett tag men blir så ansträngt tillslut så förstör bara det hela 😂😂
Eller hur!? Tycker att om man är orolig att man borde få kontrollera iaf en gång per år hos vanlig barnmorska/gynekolog där man inte behöver betala..
Spännande! Jag lär nog också testa imorgon pga dagens konstiga test. Är det blankt imorgon så ger jag upp för denna gången 😅👍
Negativt idag, så i mitt svaga moment köpte jag nya ÄL-tester…… 🙄
#55 Men verkligen! En vanlig hälsoundersökning liksom fast för fertiliten😅
Hahaha inte lätt att hålla sig från sina impulser alltid! Här var det också blankt. Har haft molande värk till och från i flera dagar nu, hoppas verkligen att mensen kommer snart. Börjar bli trött på att vänta på den :))
#57: Vet inte om jag kan sluta med ÄL-tester ändå, jag skulle vara stressad av att kanske missa rätt dagar annars 😅
Vet vad du menar, man vill att mensen kommer asap om det ändå inte tagit sig så man snabbt kan gå förbi till ÄL igen 😂
Men men skönt att ha denna tråden med allihopa som känner likadant, lätt att känna sig ensam när man försöker och inte lyckas. Jag kan få mina dippar och undra varför min kropp inte lyckas och känna mig otroligt okvinnlig pga det. Och det är nog normalt att känna så med tanke på att det är fler som försökt i flera år, och då känner man sig nästan fånig med sina ynka 7 månader (snart påbörja försök 8), men känslorna är ju densamma…
- Redigerat 2022-01-29 19:48 av Hanna4
#58: Nu planerar vi ju inte att bli gravida, då vi hade ett samtal förra helgen. Dock hade vi oskyddat kvällen där innan samtalet. Den 21/1.
Hur stor är risken att bli gravid 5 dagar innan ägglossning?
Vill ju inte komma sen och säga att jag är gravid 😅 Inte för att jag tror han skulle bli arg, men ja vi ville ju vänta 1 år.
#58 Ja, alltså hade jag struntat i ÄL tester så hade jag känt mig stressad till att ligga varannan dag istället, det är ju ändå rätt få dagar man faktiskt kan bli gravid på😅
Är absolut skönt att ha en sån här tråd! Och så viktigt att veta att det kan ta sin tid utan att det är något som är fel. Är ju ändå en hel del som ska klaffa för att fungera. Sen bara för att vi som bär barnet inte blir gravida så betyder inte det att det är hos oss problemet ligger, när det är sån fokus på ens egna kropp varje månad så glömmer man lätt att 50% faktiskt kommer från mannen. Borde exempelvis finnas tillskott för män som försöker få barn i samma utsträckning som det finns för kvinnor😆 Hälsan hos mannen är ju minst lika avgörande!
#59 Risken att du blev gravid är ju kanske inte jätte stor. Men ska absolut inte uteslutas! Finns ju ändå en del som blivit gravida 5 dygn innan ÄL😊
#59: Risk finns ju alltid när man har oskyddat, men inte super stor 😊
#60 Visst är det så! Jag köper faktiskt vitaminer till min man med 😅 Och han tar dem snällt utan att ifrågasätta 😂
Jag börjar ta mina tabletter som man ska ta från första mensdag redan nu även om mensen inte kommit än, vet att det inte är något denna gången. 🤷♀️ Testar "conceive plus ovulation support" för första gången samt apiforce och vanliga vitaminer.
#60: Fick min mens idag, så blev lite lättad ändå. Så nu tror jag att jag lämnar denna sidan och kommer tillbaka om ett år när vi börjat försöka få barn. ☺️
Tack för all hjälp. Önskar er alla lycka till!
#61 Haha sedär!😂 Ville bara poängtera att det rent allmänt är ett sånt fokus på kvinnan, och att hon ska leva hälsosamt och göra si & så för att optimera sin fertilitet när det är minst lika avgörande att mannen gör det🙈
Vad är det för tillskott? Vad ska de hjälpa till och göra?😄
Jag fick min mens idag!! Gör piss ont men är överlycklig 😂😍
#63: Ja men precis, det är ju lika mycket båda såklart! 😁
Vanliga Conceive plus ska innehålla alla vitaminer man behöver, sen den ovulation support ska främja ägglossningen. Har haft en del spökmånader med blod efter ÄL och riktigt hemsk mens smärta från ingenstans, och detta tillskott ska hjälpa med sånt och balansera hormonerna mer. Så hoppas hoppas!
Min man har tagit vanliga vitaminer, men ska nu tar de manliga tabletterna från conceive plus som ska öka spermiernas kvalité och rörlighet😁
Härligt att den kom i tid! 😍 Min mens har ej kommit än, men enligt appen bör den komma först imorgon så är inte orolig. Har känt av mensvärk igårkväll dock, så kaaanske kommer redan idag. Har kort fas mellan mens och ÄL och lång fas mellan ÄL och mens så. 🤔
Och precis som appen sa, kom min mens idag, kanske redan under natten, men rätt dag iaf 🤷♀️
#64 Men vad spännande!! Vi får se om de ger resultat nu då, förhoppningsvis hjälper de till på traven😍 & bra med tidiga digitala test! Blir ju mycket mer tydligt!
När tycker din app att du ska ha ägglossning då? Brukar den ha rätt? Jag själv hoppas bara att ägglossningen inte kommer 4 veckor senare som den gjorde senast 🥵
#67: Ja jag hoppas verkligen att vi prickar nu! 😍
Och äntligen adjö till spökstreck 😂
Min app har haft rätt om både ÄL och mens 2 månader i rad nu, och den tror jag ska ha ÄL den 12e feb ( förtydligande: positivt ÄL test brukar vara samma dag som appen säger ÄL)
Oj jag håller tummarna att din kommer i tid med! 😁
Jag tror jag fått reda på varför jag inte får mens iaf, jag har ju ingen sköldkörtel och har legat på samma dos levaxin i alla år, fick ändra lite efter förlossningen men sen tillbaka till mina 200mcg men nu låg tsh på 4,0 och det är super högt för mig som mår bäst och funkar bäst vid 1,2 ungifär jag mår rätt bra mot vad jag brukar när det ändras förutom att jag går upp i vikt fast jag rör mig mer än någonsin!
Hej alla! Behöver er input! Jag tror jag precis plussat, och min sambo har åkt till Åre tills söndag. Min bästa vän har sovit hos mig från igår och ska även göra det under helgen. Jag är sååå kluven om jag ska berätta för henne före min sambo. Samtidigt som jag inte vet hur jag ska kunna hålla mig hela helgen. Vad tycker ni? Man vill ju bara typ skrika ut 😂 men också så rädd att man jinxar allt.. hopplöst!
#69: Jaha oj, jag kan inget om värden för sköldkörteln, men det låter ju verkligen som det kan påverka då den har stor påverkan på hormonerna. Hoppas du får hjälp att lösa det! 😊
#70 Välkommen! 😁 Hmm det är en svår fråga! Tror det beror på hur man är som person och hur mycket man gillar att dela med sig? Jag personligen skulle nog alltid berätta för min man först, oavsett hur tidigt plus. Sen skulle nog min bästa vän och även föräldrar få veta först när man passerat de värsta risk veckorna bara för att vara säker, då jag inte skulle vilja behöva berätta om det inte blir som tänkt. Men det är jag som inte gillar såna obekväma samtal haha. 😁
- Redigerat 2022-02-04 09:03 av Hanna4
#68 Åh kul!! Jag brukar få ägglossning cd 14-16 ca (förutom förra månaden då) och denna gång säger appen 13 Feb, så blir spännande och se!😅 Menar också positivt ägglossningstest haha, men nu ligger vi bara någon dag emellan första dagen av mens också! Tycker tiden kan spolas fram lite nu hahaha är jätte spänd på om det blir samma ÄL dag igen 😂
#69 Oj! Ja sköldkörteln är ju super viktig för den hormonella balansen. Får du hjälp med det nu då? Hoppas det stabiliseras snart!
#70 Grattis!! Du gör ju precis som du vill i slutändan, men jag hade nog inte klarat av att vänta haha?! Väckte min sambo när jag plussat och samma eftermiddag ringde jag min bästa vän. Hade jag varit i din sits hade jag nog inte kunnat hålla mig, så antingen ett sms/ringa min sambo och/eller berättat för vännen. Kanske att man berättat för vännen och tillsammans planerat lite hur man ska överraska sambon med plusset när han kommit hem, förutsatt att man VET att han skulle bli glad såklart😄 Däremot när känslan lagt sig efter några dagar så kände jag verkligen inte behovet av att skrika ut det till världen sen, tyckte det var mysigt att ha en sån spännande/fin hemlighet med min sambo så tillslut kändes det VÄLDIGT privat istället att berätta för alla. Uppdatera hur du gör! Så spännande😍
Vill också bara göra en inflik ang att jinxa det… Förstår grejen och tänker likadant ibland, men påminner mig då om att det inte går att jinxa. Är det ett friskt embryo som satt sig och allt annat är rätt i kroppen så går det inte att framkalla ett misfall. Hade det gjort det hade otroligt många kvinnor i världen sluppit abort ❤️
Tack för input av er! Återstår att se hur jag gör hehe.. Det kommer verkligen bara bli mina två närmsta vänner som kommer få reda på tidigt sen får vi ta det i den takt de blir! Jag är kass på att hålla hemligheter så detta kommer inte bli bra ikväll men ska göra mitt bästa! 😅 Vill berätta irl så sambon får vänta! 😍
Jag får hjälp jag kollas regelbubdet eftersom jag ooererat bort den så men jag hade missat en provtagning och då hade dom inte skickat ut nytt
#72: Hallå, min app har ändrat plötsligt och säger att jag ska ha ÄL den 13!? Får vi samma igen!? 😂😂 Är lite tveksam på om det blir 13 istället för 12e, då jag haft 12 cd 2 månader i rad nu men vem vet 😂
#73 Stort grattis glömde jag ju säga! 😍 Gravid-hemligheter är super tufft, jag hade så svårt att inte försäga mig typ varje dag när jag väntade sonen. Mannen visste ju såklart, men alla andra. 😂
#74 Ah okej, skönt att det ordnar sig nu! Då får vi hoppas mensen blir mer regelbunden igen 😁 Hoppas ju innerligt på att vi får fler plus här i tråden 😍
Stort tack! Tog ett CB som visar ett plus imorse men börjar bli orolig då det är lite rosa flygningar som kommit men väldigt lite. Återstår och se vad som händer helt enkelt!
#76: Behöver inte nödvändigtvis vara något att oroa sig för, hört av andra att man kan ha mellanblödning precis som mens även om man är gravid och bebisen mår bra 😊
#77: nej såklart, man blir ju bara så sjukt nojig. Hade ett missfall i juni förra året och började med typ lite lätt blödning som jag trodde var nidis, tog ett test som var svagt positivt men sen började blöda någon dag senare så får se hur dagarna blir. Vill bara att det ska gå vägen denna gång 😫
#78: Åh då förstår jag 😔 hoppas allt gått bra, jag tar det som att det inte blivit värre då du inte uppdaterat mer och isåfall vad härligt! 😊❤
Nu är det äntligen ÄL-veckan, först till helgen det är dags, men ändå. 8e försöket på G här. Är så less på väntan och hoppas det tar sig denna gången…
#79: Tack, det kom inga mer rosa flyttningar och tog ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 men konstigt nog försvann typ alla symptom igår så man undrar ju lite vad som händer 😂
Lycka till nu, förstår din frustration. Försökt sen missfallet i juni så det tär en del på ens psyke. Skickar massa kärlek till er och hoppas att det blir er tur nu!
Tror jag fått mens, har ingen värk och inte haft pms men gick på toa när jag va iväg och kom en blodstrimma då.
Kom bara en blodstrimma sen inget mer, vi har bara haft sex en gång senaste 3-4 veckorna kanske 2 gånger så kan ju inte tänka mig det är en nidblödning, tror det är 1 v sedan vi hade sex sist lite mer kanske
#80: Tack! Hoppas du håller oss uppdaterad om din resa också 🥰
#82 hmm ja antingen är det mens pågång eller nidis, finns ju ingen annan anledning till att blöda tänker jag. Håller tummarna! 😁
#84 usch vad tråkigt :( hoppas det bara va mer utspädd urin.
Jag har haft pyttelite brun flytning idag, misstänker mens ändå..
#84: hoppas det bara bävar pga att du druckit mer kvällen innan. Håller tummarna!
#85 hmm brukar du få sparsamt innan det kommer ordentligt?
Jag är på cd 10 idag så börjat ÄL-tester, men det var tom cirkel och svagt extra streck om man kollar pinnen, så tror inte det blir positivt innan lördag iaf, kanske inte ens lördag, fastän jag brukar få positivt cd 12 😅
#86: Troligtvis inte, tempen gick under linjen idag och fått lite röda flygningar igen. Testet visar fortfarande gravid men tror det är kört. Man vill ju bara att det ska gå över snabbt så man kan testa igen.
Då kommer säkert det till helgen 😍
#86: nej det brukar va extremt flöde direkt, idag är det borta lustigt nog, verkar dock bli förkyld igen nu :(
Jag veställde faktist gravtest, hoppas det kan ha varit en nidblödning 😍 stämmer ju med när vi hade sex senast och mängd och längd så jag lever på hoppet, har digitala test hemma men beställde stickor, ska ta ett ÄL test sen och se om det ger något, hört att dom kan bli positiva av grav med.
Hittadd en gravsticka som blivit liggande, det va neh efter 5 min men kan avläsas upp till 10 min men det syntes nått nu flera timmar senare vet ju dock inte när det uppkom
#89: hoppas testen visar något då! 😍
Tyvärr är ju test ej giltiga efter flera timmar, haft ett par märken där streck kommit fram, fastän det inte varit något just pga det gått långt efter testtiden :/
Men det kanske bara var tidigt att testa? Prova igen sen när de nya testerna kommer 😁
Jag fick seriöst typ 12-15cm ÄL sekret, ska ju inte ens vara ÄL idag? Aldrig fått så mycket innan, o nu går jag ju på speciella tabletter för just ÄL. Hoppas det är ett gott tecken, tom cirkel även nu på kvällen, men strecken på pinnen var Mycket tydligare. Mina bröst har också växt en hel jäkla kupa större, får inte plats i bhn😳 Så snaaart ÄL äntligen haha.
Känns långsammare och långsammare mellan mens och ÄL ju fler månader man försöker 😅
- Redigerat 2022-02-10 18:12 av Hanna4
Åhh lojsans och sandrus, hoppas verkligen och håller tummarna för er! För en fortsatt graviditet och att det dyker upp ett plus nu ❤️
Jaa Hanna nu börjar det närma sig för oss! Jag brukar börja testa mig när jag får ÄL flytningar, och det låter ju som att du fått igång det rejält med dina! Ska bli så spännande och se när vi testar positivt denna cykel😍 Jag har än inga tydliga tecken på att ÄL är på G, men är ju några dagar kvar tills den förhoppningsvis dyker upp 👏
#92: Isåfall har vi tyvärr inte samma dag denna gången 🥺, för min LH ökning har varit totalt olik tidigare, den brukar ha slöare ökning, men igår var det knappt streck på morgonen, mycket tydligare på kvällen, och idag på morgonen fick jag positivt utslag (fast glad gubbe direkt, ingen blinkande emellan) och strecket var nääästan lika starkt som kontrollstrecket.
Så anar att själva ÄL redan är ikväll/inatt så snabbt ökning som jag haft 😅
Tur man smygbörjade mysa igår redan haha, så får vi fortsätta nu bara 😁
Nej usch sån timing. Vi hann mysa dagen innan och samma dag som positivt ÄL test, men sen åkte jag och sonen på magsjuka…
Så jag får inte upp mina förhoppningar alltför mycket, tror kroppen kommer prioritera bli frisk än ägget tyvärr… Kan inte behålla något i magen idag.. 😔
- Redigerat 2022-02-13 10:28 av Hanna4
#93 Men åh super härligt att du fick så tydlig ägglossningen ju! Skitsamma att det inte blev samtidigt nu ju, kändes så otroligt att det skulle ske samtidigt igen😂😍
Mindre kul att du är sjuk nu! Men vet inte om det verkligen är så att sjukdom kan förhindra en ägglossning på det sättet? Hoppas oavsett att du mår bättre snart ❤️
Känns som min ägglossning fortfarande är några dagar ifrån än 😬
#96: Haha men ändå hade varit häftigt! 😁
Idag mår jag lite bättre, spydde heeela dagen igår, levt på drickyoghurt idag för att inte reta upp magen.. Tänker definitivt att ÄL skett, men att kroppen kanske inte låter det fästa pga sjukdom? Vet inget om sånt men tycker det låter rimligt att kroppen inte orkar ta på sig mer när den redan är sjuk 😅 Får bara vänta och se helt enkelt haha.
Oj jaså, hoppas din ÄL kommer snart! Det är ju sån seg vänta på just ÄL. Men håller tummarna för oss ❤
#97 Skönt att du mår bättre! Jag kan egentligen inget som sånt heller, men samtidigt som jag tänker att det absolut är logiskt att kroppen skulle prioritera att bli frisk, så tänker jag på de som blir gravida under otroliga förhållanden. Som krig, psykisk stress och sjukdomar. Men ja, har absolut ingen koll 🤷♀️ Vi får vänta och se bara om det blev bra förutsättningar. Dina dunder ägglossningspiller kanske kompenserat för magsjukan😂😍
Var absolut inte långt ifrån tydligen haha, blev ett starkt plus på LH stickan idag! Så nu är det bara att räkna ner dagarna igen😄
#98: Sant 🤔 haha man kan ju hoppas 😂
Härligt! På alla hjärtans dag och allt 😁 då är det ju bara 3 dagar emellan oss ändå. Nu när vi varit sjuka gick dagarna så fort, men idag känns så långsam igen 😅
Det va inget plus i måndags på em urin iaf, jag mår lite konstigt får världens illamående och svullnar upp i magen som fan och är trött och gråtig men har varit jätteförkyld med.
#100: Så svårt att veta med symptom :/ håller tummarna 🥰
Är bara på ÄL+5 idag, så jag rullar bara tummar 😅
Hoppas det är bra med er alla 🥰
ÄL+8 idag och kunde inte hålla mig från att testa. Har dock inga såna testa tidigt stickor denna gången, men var ändå blankt.
Tror inte jag är gravid denna gång heller, oavsett om det var tidigt test. Känns bara inte så. Varit super trött och slö sedan förra helgen då familjen hade magsjuka, fastän vi varit friska ett bra tag nu.
Jag tror min blödning var ägglossning och isf hade vi inte sex ens i närheten :( borde få mens måndag-onsdag då har jätteonda bröst jobbigt humör, trött, ledsen, mensvärk så det är nog på g eftersom jag inte fått ett positivt gravtest så va det ju iaf ibte en nidblödning.
Dagarna har verkligen flugit förbi, är redan på ÄL+6, +7 imorgon när jag vaknar! Då är veckan kommen när man ska börja testa sig. Så spänd men har inga större förhoppningar tyvärr. Har dock haft rätt ont molande värk till och från, men det hade jag ju förra månaden med… Det är väl något nytt kroppen kommit med nu för har inte upplevt att jag haft ont på det sättet mellan ÄL och mens innan😅 Det som är nytt denna månad är dock att jag har en heeeeel del flytningar, så ja, vi får vänta och se 🤷♀️
#102 Vad tråkigt att det var blankt! Men än är hoppet inte över, några dagar kvar tills vi vet med säkerhet🥰
#103: Åh vad tråkigt om det var så. 😔 Du tog inga ÄL tester runt den tiden?
#104 Har också haft värkar denna gången, och även inte haft flytningar (var super torr mellan ÄL & BIM när jag blev gravid med sonen) och brukar ha en del flytningar annars. Har även fått ytterligare en temphöjning sedan igår. (36.7 normaltemp, 37.1 efter ÄL och igår och idag 37.5)
Men ÄL+10 nu och fortfarande blanka tester (iofs inga testa tidigt test jag använder, men borde ju kunna hitta en skugga iaf om det var något tycker jag), så jag börjar tappa hoppet tidigt denna gången… Håller tummarna för dig ❤
- Redigerat 2022-02-21 07:52 av Hanna4
#105 Är du säääääääker på att det är blankt? Tycker mig nämligen se ett till streck på dina bilder i andra tråden🤭 Hur har det sett ut idag? Så svårt också iochmed att man sett streck innan som inte varit något!🥺
Hade tänkt att testa på torsdag, då är det ÄL+10, men kanske fuskar och tar ett redan imorgon?!😂
#106: Tyvärr helt säker 😮💨. Antingen ännu en kemisk graviditet eller bara ett knasigt test för det är blankt idag igen, och ändå ÄL+11 så det känns knappt värt att testa mer.
Är påväg in i väggen över hur mycket detta tar mentalt på en… 🙈
Haha jag skulle aldrig hålla mig förbi test på ÄL+9 🙈 Hoppas det går bättre för dig! 😊
#107 Vad tråkigt! Hoppas på bättre lycka nästa månad. Förstår att det måste vara sjukt jobbigt mentalt just nu ❤️
Tog ett jätte negativt test igår, och idag fick jag troligen ett svagt spökstreck. Har svårt att tro att det är något denna månad heller. Samtidigt så känner jag mig lite lättad med tanke på världens nyheter idag. Känns väldigt tungt och läskigt, har dåligt samvete att jag tagit min dotter till världen som är så kaotisk nu. Tanken ”tänk OM det blir världskrig…” ligger i luften och gör mig sjukt illa till mods att försöka för fler😥 Hoppas innerligt att allt lugnar ner sig snart…
#108: Ja nu blir det försök 9 härnäst, och det känns så sjukt.. Man kommer ju få vänta ytterligare 9 månader på sin lilla sen 😂🙈
Hoppas det var svagt positivt du såg igår, kommer du ta idag med? 🥰 Förstår oron, känns av här med och hoppas det lugnar sig så det aldrig blir något större.. Men jag kommer nog fortsätta försöka ändå, i försök att vara optimistisk och tänka att saker kommer lösa sig. Kanske naiva tankar, men hoppet är det sista människan har trots allt 😅
#109 Haha så är det ju! Vad sjukt ändå, att det gått lika lång tid som en liten människa tar att tillverkas… Hoppas ni håller er friska denna månad så förutsättningarna blir bättre😄
Ja det var absolut otroliga katastrof tankar jag gick med igår, men kände mig ändå lite mer hoppfull till senare kväll. Tog ett till test imorse, såklart, och ännu ett streck dyker upp! Men fortfarande väldigt oklart om det är spök eller ej. Är för svagt för att se om det är färg eller inte, tycker mig ana lite rosa men kan ju lika gärna vara önsketänkande. Tar jag kort ser det bara grått ut🤷♀️ ÄL+11 nu och känns som det borde vara starkare om det är något? Å så otåligt att det bara är tid som kan ge svar på vad det är😮💨
#110: Ja jag glömde helt av att skriva i tidigare inlägg, min mens kom igårkväll och den var egentligen beräknad komma mellan sön-tis 😅 Så super tidig mens, men helt okej om det ändå inte är något, för då kommer nästa ÄL tidigare!
Blev dock paranoid att något är fel när mensen kom så tidigt 😅
Men vad spännande att du ändå ser något igen! Jag håller tummarna att det syns rosa tills imorgon i det, ÄL+12 borde det ju synas om du ändå sett något i 2 dagar tänker jag! 😁 Vore ju kul om en av oss kunde få ett plus åtminstone 😍
Vet att jag inte skulle dyka upp här mer i och med att jag och min sambo bestämt oss för att vänta ett år ungefär innan vi skaffar barn. Japp jag hade mens den 30/1 och 31/1.
Väntar nu på att den ska komma. Vi har flyttat ihop den 15/2 och sen dess har det varit lite mer action i sängkammaren, det har dock varit avbrutet samlag.
Jag har mått illa nu sen den 22/2. Idag gör mina bröstvårtor så ont att när jag duschar gör även vattenstrålen ont i bröstvårtorna. Tog ett test för 3 dagar sen som var negativt.
Kan jag ändå vara gravid? Jag tror att jag hade ägglossning under hela veckan som vi hade avbrutet samlag.
#111 Oj ja! Men gud vad skönt ändå att den kom tidigare, är ju alltid en fördel när man vill att tiden bara ska gå till ägglossning😅
Jaaaaaaaaa alltså… Jag kunde ju inte hålla mig så jag tog ett ägglossningtest och ett gravtest samtidigt. ÄL testet skenade DIREKT iväg till jätte positivt och gravtestet visade ett tydligare plus🥺 Känns så himla overkligt? Det har absolut inte sjunkit in än, men jag är gravid? Tror jag? Haha så himla konstigt att ett sånt litet test kan avgöra om det bildas liv, känns ju inte på riktigt! Men tror också jag ställde in mig så mycket på att det inte var något att det är lite svårt att ta in att det troligen faktiskt blev något nu😅
#113: Avbrutet samlag är ju inte säkert, så chansen finns. Men en vecka efter är alldeles för tidigt för att veta. Så bara vänta och testa igen.
#114 Men guuuud GRATTIS!?!?! 😍😍 vad roligt så glad för din skull! Äntligen lite fler som plussar i denna tråden igen som kan ge lite hopp 🥰
#113 Så svårt att säga eftersom symptom på graviditet är så likt pms många gånger. Men utgår man från att du hade ägglossning när appen tycker att du hade det så finns ju absolut en stor möjlighet att det faktiskt blev något även fast ni körde avbrutet. Men det är ju alldeles för tidigt att veta nu, så ett test till iallafall nästa helg borde ge dig svar på om det blev något eller inte!🥰
#115 Hahaha sidan uppdaterar så dåligt så hinner ju inte se att det kommit svar innan jag postar, så spammar med fler inlägg istället nu😂 MEN DET ÄR HELT SJUKT, absolut helt overkligt än, måste nog testa några dagar till för att verkligen VETA att det är på riktigt. Men tack!!! 🥰
#116: ja kroppen lurar en ibland. Ja får vänta en vecka till med att testa 👌 tack för svar ☺️
#115: ja min mens är beräknad den 4/3 så får se om det är pms eller gravtecken 😅 hoppas inte på ett sätt för vi hade planerat att försöka om ett år.
#117: Hoppas hoppas det blir starkare som det ska 🥰 Håll oss uppdaterade 😍
#119 ja det förstår jag 😅 hoppas det löser sig oavsett, håll oss uppdaterade! 🥰
Nu är mina bröst så ömma att jag inte ens kan bli kramad av min pojkvän. Har aldrig upplevt detta innan vid mens. De brukar bara vara lite ömma, men inte så att jag känner att jag nästan måste ta smärtstillande. Har även vagt illamående. Min mens är beräknad om fyra dagar. Tror ni att jag kan ta ett test imorgon?
#122: Okej! Jag har beställt clearblue digital early men de har inte kommit ännu så det är väl bra på så sätt för då kan jag inte testa för tidigt😅 tänker att jag väntar på mensen,
Så lurigt om det är mens symtom eller graviditetssymtom.
#123 Åh spännande Pinglan! Har ni pratat kring vad som skulle hända ifall det är positivt?
#120 Jaaaaaa men här fortsätter strecket att bli än tydligare, nu poppar det upp inom 30 sek. Har även tagit ett digitalt som visade gravid. Känns fortfarande overkligt. Är hur trött som helst & otroligt hungrig!! Hoppas det håller sig nu bara🥰 Önskar dig verkligen lycka till och hoppas att det blir ett plus för dig också snart. Jag hoppar in då & då för att se hur det går för er ❤️❤️
#124: Ja vi har sagt innan att det inte skulle göra något om det händer, vi blir lyckliga ändå. Det är väl mer att vi vill komma i ordning först efter flyttat ihop och blivit sambos, men händer det så händer det.
Idag efter samlag fick jag en väldigt ljusrosa flytning, kanske mensen ändå som är på g, eller sköra slemhinnor i och med graviditet? 😉
#124: Grattis til din graviditet ❤️☺️
Grattis Dumbo ❤️
Jag har hoppat från tråden ett tag för att dämpa mina besvikelser men när mars är slut har vi försökt 1 år med första utan framgång. Vi kommer således kunna fylla i formulär för ofrivillig barnlöshet och hoppas på en utredning. Min sambo måste dock jobba på annan ort i vår så jag funderar om man orkar lösa det då eller om vi ska vänta till hösten. (Tror de stänger ansökan under sommaren)
Hanna du är inte ensam att det går trögt! Hoppas fortfarande mars blir vår månad om än det ser lite mörkt ut.
Nu är jag på CD10 med blinkande ÄL gubbe sedan igår. Anar att ÄL test blir positivt imorgon eller måndag som senast. Och detta är försök 9 nu.
Är dock smått förkyld, ökad temp, täppt i näsan lagom till ÄL som vanligt SUCK. Så jag har inte höga förhoppningar om mars dessvärre….
Håller tummarna för dog hajoh 🥰
#128 *håller tummarna för dig, ska det ju stå såklart 🙈
- Redigerat 2022-03-05 14:27 av Hanna4
Vi har nu valt att vänta med ett barn till, mina sköldkörtel värden är fel totalt så får aldrig mens eller ÄL och jag har börjar en 3 mån utbildning till svetsare med 6 mån provanställning med stor chans till fast sen då det är genom bemanningsföretag jag har dessutom ringt vc om en viktminskningsoperation så lika bra att ta allt innan :)
Hej, tänkte joina.. nu är man gravid för tredje gången.
Fick en pojke för 7 år sedan.
Förra året blev vi gravida.. slutade med missfall v.11.
Nu för en dryg vecka sen fick jag reda på att vi är gravida, är nog i vecka 7 nu.
Hoppas på det bästa så klart.
Dock har jag mycket hjärnspöken.. kommer man orka detta? Rädd för att hamna i samma sits som sist..? Tusen tankar och känslor.
Hoppas allt går bra för er! <3
Hej! Ny här inne på gravid i fokus!
Har inga tidigare barn, men planerar att bli gravid nu 2022!
Spiralen åker nu i början på april! :D
Ska bli roligt att följa er resa, och dela med mig av min egen så småningom! :)
Enkreativsjäl
#135: välkommen vi jag säga då och lycka till! :)
#132: Jag har använt cv digital några gånger men jag får aldrig blinkande gubbe, bara den glada!
#134: välkommen! Vi är dock inte många från denna grupp som faktiskt lyckades bli gravida med bf 2022.
Jag själv skulle haft mens igår men testat negativt så det lär inte gå vägen den här gången heller. Nu ska jag och sambon fylla i blanketter för ofrivilligt barnlösa. Ingen graviditet eller missfall under 1 års tid.
Roligt att det inte bara är misslyckanden i gruppen! <3
#135: Hoppas du får en lättare resa än mig!!! Kul att få följa din resa.
#132: Jag har väldigt dålig erfarenhet av den lila clearblue ÄL test! Jag kör bara med den rosa. Anledningen till det är att den lila kunde blinka i 10 dagar för mig utan att bli fast.
Hej allihopa,
Första gången jag postar i den här tråden :)
Jag och min man är nu inne på andra försöket på vårt första barn, tog ut spiralen i slutet av januari.
Den här månaden var första gången vi körde med ÄL-tester, och jag gick från nästintill helt blanka test till positivt igår och idag är det ett knappt synligt test igen. Så jag hade med andra ord en väldigt kort stegring, någon som känner igen sig i det? Är det normalt?
Har BIM 15/4 :)
Hej alla!
Som ovan skrivande så är det första gången jag skriver i gruppen också.
Jag och min fästman har försökt sedan i januari utan större framgång… än!
Känns på något sätt betryggande och skönt att ha en plats att skriva av sig och känna in sig i andras försök! 💓
#142: Vi är inne på vår 8 försök efter en sen abort förra året. Jag har gått på letrozol utan någon resultat tyvärr!!
Har du kört med stickor eller digital ÄL test? Båda sträcken ska vara lika starka på stickan för att det ska räknas som positivt.
Jag måste bara ställa en fråga då jag blir lite osäker när min ägglossning kommer efter mens. Efter jag hade corona i Januari, så har min menscykel varit väldigt konstig, haft mens två gånger på en månad och blödningen är riktigt sparsam och håller i sig i två dagar. Hade mens den 4/3 och den 30/3-31/3. Hur ska jag nu veta när jag har ägglossning i och med att jag blöder två gånger på en månad.
Har inget preventivmedel som kan ändra cykeln heller.
#146: Ja anledningen att jag frågar är också att jag igår sa till min partner att vi kunde ha oskyddat i och med att jag nyligen hade mens, men nu blev jag osäker om jag kanske är fertil nu i och med kortare menscykel.
#146: Det är svårt att säga men prova att ta ett grav test om 2-3 veckor efter oskyddad sex. Jag var i samma situation som dig och jag blev så trött på kroppen så jag bad om primolut.
#148: vad är primolut till för? Är det för att försöka återställa menscykeln?
#149: Jag fick ta dom för att framkalla en menstruation men jag vet några i min omgivning som har kört med primolut för att skjuta fram mens också :)
Hej ! Jag är gravid i veckan 5 . I fredags kväll blev jag förkyld och fick lite ont i halsen . Vet nån om en förkylning kan påverka fostret negativt ?
Hej allihopa!
Vi har genomgått IVF och är nu gravida. Vi är idag i vecka 6+3.var igår in på akuten pga blödning. Det visade sig där att vi inte väntar 1 barn utan 2 tvillingar! Nu till saken. Man har inte sett något foster än vilket jag läst är vanligt. Det är ju tidigt än. Vi har vårat ivf-ultraljud den 20/4 och är då i vecka 7+5. Någon som varit med om liknande? Jag vet inte om det kommer gå, läkaren pratade mest om missfall eftersom det var tidigt. Lägger upp hans dokumentation från 1177. Någon som kan hjälpa att tyda? 😔
#152: Jag skulle råda dig att ringa dit och få bättre förklarat vad detta innebär i ditt fall än att någon utomstående ska försöka tyda och säga något som kanske inte alls stämmer och kanske slutar med att du blir uppskrämd i onödan. Hoppas på det bästa för dig!
Hej! Igår på kvällen när jag gick på toa så såg jag att jag hade ägglossningsflytningar delux, alltså de hör klassiska äggvite stretchiga flytningarna. Japp då kommer det till saken att vi hade oskyddat igår under eftermiddag kväll och min partner avslutade i mig för jag tänkte att jag inte hade ägglossning nu. Går då sen på toaletten och ser detta.
Vad gör jag? Kommer dagen efter att fungera även fast jag redan har ägglossning?
Alltså det är ingen panik, men jag vet inte jag känner nu att jag kanske inte är helt redo. Men ja när är man det egentligen.
#154: Såg du några liknande flytningar före, eller var det enbart efter samlaget? Sperma kan ibland vara ganska lik äggviteflytningarna.
#155: kommer ihåg nu att jag nog också hade på morgonen samma dag. Det var väldigt äggvita och stretchigt, men idag har jag inte haft några såna flytningar.
Kan jag ta ett ägglossningstest för att se? Eller ska jag bara hoppas på det bästa och hoppas att det inte har skett någon befruktning.
Känner mig lite korkad just nu, men jag tänkte mig inte för i stundens hetta. Har inga andra symtom heller som jag brukar vid ägglossning, inga ömma bröst och inget molande i magen. Så jag tänkte att det var lugnt.
Kan man ha väldigt ömma bröst och som molande i magen 13 dagar innan mens? Har aldrig fått såhär långt innan mens. Brukar få ömma bröst ca 2-3 dagar innan mens.
#157: I och med att det torde vara kring ÄL låter det inte som några ovanliga symtom. Ökningen av progesteron som sker efter ägglossning kan orsaka bland annat ömma bröst. Brukar själv kunna känna av det strax efter ägglossning. :)
#158: Aha okej. Ja kan vara så.
Alltså jag håller på att spy av min sambos snus, så fort han öppnar snusen eller om jag ska kyssa honom och han har snusen inne så klöks jag. Samma igår när han hade parfym, så reagera jag likadant. Jag är 10 dagar efter ägglossning, har tagit tempen denna cykeln och hade idag på 10 dpo en dipp i kurvan. Kan det vara gravtecken?
#160: Mina bröst är även väldigt ömma och känns tunga.
Pinglan dippen är isåfall inplantationsdipp och du kan inte ha gravidsymptom innan den för det finns inget som utsöndrar gravidhormon ännu då, inplantationsdippar är relativt vanliga och då går tempen upp dagen efter och normalt sett ökar den lite till under kommande dagar du kan ta test typ 3 dagar efter.
Ingen mens sen oktober, va på gyn, inga fel utom övervikt….
Dock upptäckte jag idag att ådrorna på bröstkorgen ovanför brösten är knallblå och massor av dom, mer än vanligt, brukar bara ha från armhålorna in men nu är hela bröstkorgen blå ådrig och jag har lite molvärk.
#165: Kan vara så att kroppen hamnar i obalans ibland på grund av yttre faktorer som stress eller annat som spelar in. Så kan vara så att din mens är på väg tänker i och med blodådrorna och molvärken.
Det kan också vara tecken på graviditet, det är svårt att veta då oftast symtomen är lika vid mens och graviditet.
Jag undrar lite vad min kropp håller på med nu, jag har lixsom brunaktig rosa flytningar men inget direkt blodflöde som vid mens, min rygg känns öm, lite som träningsvärk i ländryggen och jag hade en dipp i tempkurvan för någon dag sedan. Ja vet inte vad som sker. Tog gravtest idag och tyckte jag såg något svagt.
Som kag har ni va första symptomen med dottern och så blödde tandköttet och jag svettades sjuka mängder nattetid men jag hade inte ont i brösten eller nått tror jag plussade typ v4 3+5 med henne så svagt så det va nästan omöjligt att se.
Jag blödde efter sex i början sen störtblödde jag i 3 v from v10.
Vänta o se om typ 2 dagar med test?
Förövrigt brukar min mens komma och gå, har inte pco eller pcos men en bråkig sköldkörtel, eller faktist ingen sköldkörtel alls så mina värden pendlar och jag måste ibland ha mer medicin för att inte gå upp i vikt i rasande fart och för att ha regelbunden mens men min läkare är korkad och håller inte med..
Har mer molvärk idag, kan betyda mens.
Ska ta ett test och se om mensen kommer igång av det
#169: Håller tummarna för dig! Hoppas på det bästa. För min del så kom min mens blödde väldigt sparsamt 2 dagar sen ökade flödet kraftigt dag 3. Så ja inte gravid nu i alla fall.
#171: soooort grattis 😍
Försökt bli gravid i 14 månader, inte fått någon återkoppling på barnlöshetsblanketten jag fyllt i än….. bim+1 (cd 29) idag, negativt test och molvärk.. denna månad kommer inte skilja sig från de andra men såklart hoppas jg fortfarande.. det kommer ta hårt när mensen kommer ❤️
#171: Stoooort grattis 😍😍❤️ Jag minns att du var här i tråden när jag precis började min resa! Vad kul att det äntligen blivit ett plus 😍
Jag vill passa på att säga att jag också äntligen har plussat! Tog oss 11 försök. Hade Precis börjat utredning och lämnat prover och så fick jag mitt plus samma dag som jag lämnade sista proverna 🙈
Hoppas innerligt att det håller sig nu❤️
#174: men stort grattis till dig med !!!😍😍😍😍😍❤️❤️❤️
Nu hoppas vi våra små stannar kvar hela vägen !!❤️❤️❤️❤️
#174: jag har inte skrivit till dig innan, men har suttit och smygläst i forumet ett tag, så kul att äntligen se dig plussa! Det är du värd!
Grattis till er! 🥰
Jag är på BIM+1 och har börjat få mer molande.. när jag torkade mig så fick jag ljuuuuust rosa/nästan lite brunt på papperet.. jag som känt mig så positiv att "DENNA gång så blir det vår tur", den positiviteten har nu sakta börjat dala igen och ersätt med "såklart, vad trodde jag egentligen"… 😒
Testade mig även imorse på RD9 sedan FET och det var negativt..
#176: Tack så mycket! ❤️
#177: Känner verkligen igen känslan du känner! Håller tummarna att det snart blir er tur också ❤️
Jag plussade i april men fick missfall nästan direkt efter, alltså väldigt tidigt.. Vi hade dock sån himla tur som blev gravida på direkten igen, och har passerat tiden för missfallet vilket känns så skönt!
Nu är jag i v. 6+3 och känner mig allt från lugn till panikslagen, vissa dagar känns det som att "ja men att bli mamma, det löser jag!" Medans andra är jag så rädd att jag ska göra fel :/
Hej! Är bara nyfiken. Ni som är gravida när bestämde ni er för att berätta för er familj?
Jag är i vecka 6 nu och jag längtar efter att berätta för familjen!
Vi ska på första hälsosamtalet med barnmorska den 15/6, sen den 28/6 ska vi på första ultraljudet och tänkte då berätta efter detta, då kommer jag vara i vecka 8. Men jag känner att jag kommer nog inte klara av att vänta till dess😅
#181: min familj avslöjade mig och min man direkt, vi behövde inte säga ett enda ord så våra familjer vet redan - men vi väntar till första ultraljudet i v.12 innan vi ska gå ut till vänner m.m. ☺️
#174: Åååååååå, vet inte om du minns mig men vi chitt chattade lite i en tidigare tråd och jag va bara tvungen att flika in här och säga GRATTIS GRATTIS GRATTIS ❣️❣️🎈🎈🎈❣️❣️❣️ hur mår du? Hur går det för dig?