Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 51309 ggr
HonHonDenDära
63

Nidblödning - har ni haft det?

Har ni haft de? Hur såg erat ut?

Jag tror jag haar fått det, men är inte säker på om de kan vara detta, eller något annat.

Va på toan nyss, och (ursäkta) i trosan så hade ja rosa slem aldrig haft de så. Och ingen aning om va de kan vara. Försöt googla på de och de kommer upp på att de kan vara en nidblödning.

Har ingen koll på när jag har ÄL (inte fattat hur man räknar ut å allt, efter som man kan vara) men jag tror att killen pricka in, den dag jag hade de. (för enligt ägglossnings räknanren, va nu hemsidan hette, så stämmer dagen)

Och vi har inte haft sex hela tiden, hur som, om 4-5 dagar ska min mens komma, men vi hoppas ju då på att den inte kommer.

Mina bröst har vart svullna i snart 3v tid och sen igår, haft krampliknande i/vid magen (svårt å beskriva de, men kramp kanske e fel ord)

Vad tror ni?

Berätta gärna hur eran nidblödning såg ut.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Laaisaa
0

På dag 9 efter ägglossning så kom det lite lite rosa som en blodprick på pappret när jag torkade mig! Det var min nidblödning! Detta skedde på en lördagskväll och på måndagsmorgonen så plussade jag :-) Det kan ju vara allt från en liten rosa fläck till en ganska rejäl blödning :-) Hoppas du fått lite hjälp och att det blir ett plus för dig med!! Du uppdaterar väl hur det blev?? :-)

HonHonDenDära
0

Jag e lite fundersam å förästen tack för svaret!.

Igår fick ja världens jävla mensvärk/molvärk, och de dröjde innan de kom mens, men inte mkt, ja vet inte om de e mens heller, för de e inte rött som de brukaar vara, alltså knallrött utan de e rött/rosa å de haar inte kommit mkt…. å nån klump, därav tror ja detta e mens..

ursäkta infon igen men på tapongen som ja har haft i för länge än vad man ska, har de inte kommit mkt på…annars brukar de va överfullt…

Så ja vet inte va detta är, om de är min mens, eller en nidblödning?

idag har ja ingen mensvärk, men får se hur de blir med blödningen….

men får väl köpa ett test å testa mig på söndag, om inte blodmängden ökar…

asch ja vet varken ut elr in nu…

men vi hoppas på plus.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Laaisaa
0

Det kan ju även vara ett tidigt missfall? Med tanke på "klumpen"? Fast då borde det nog komma mer blod! Ha lite koll, du kan ju alltid ringa till en barnmorska och höra :-)

Destany
0

Fick lite lite ljust blod på pappret imorse o jag fick total panik för jag blödde i 3 v förra gången jag var gravid o det slutade med mf.

HonHonDenDära
3

Nä missfall är de inte, för brukar ha så ibland/ofta vid mens..å kan lova att ja inte har försök p bli gravid redan vid 13 års ålder ;)

Men ja e fundersam, så blir ett grav test på torsdag alt söndag, för ofta nör ja får min mens brukar första dagen komma mycket blod, och vanlig mensvärk. sen e de slut på 3dje dagen.

Men nu, har de bara kommit lite och inte ens fullt en hel tampong som de brukar vara samt att ja haft lätt illamående känsla under 2dagar, förre går och igår….idag e allt borta…

Killen tror ja e gravid, men ja  tror de inte…

Men  när är de bäst å testa sig?

Ska också testa på clear blue som visar bäst dag å bli befuktrad på, har ni testat den med?.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Destany
0

#5 jag testade en vecka efter mensen skulle komma med clear blue veckoindikator den där det står gravid eller inte gravid tycker de är bäst. Man måste använda morgonurinen om man vill få rätt på veckorna. Lycka till :)

HonHonDenDära
1

Tack, skall testa nästa vecka, men tror starkt att ja får ett  nej på testet, men blir ''hårda'' tag för killen nu ^^

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

ChristineL
1

Eh, du planerar inte att bli gravid nu säger du, men i trådarna Vi som satsar på bebis 2013 så verkar det ju som det? Hur gamla är ni egentligen? Och vill ni inte ha barn så använd skydd, jag kan varmt rekomendera p-stav!

HonHonDenDära
1

Nu läser du helt å pippan….. ja skrev att missfall är de inte då ja haft ''klumpliknande'' sen 13år å har inte då alltså vid 13 å framåt (tills nu) försökt å bli gavid…….

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

ChristineL
1

#9 - Då ber jag om ursäkt, men jag har väldigt svårt att tyda vad du menar, många stavfel i kombination med grammatiska fel.

"… å kan lova att ja inte försökt p bli gravid redan vid 13 års ålder"

Det står inte i samma mening som att du brukar ha klumpliknande mens. Och att ha klumpar i sin vanliga mens är helt normalt ;)

HonHonDenDära
0

nej, men nu får stavfelen allt finnas, inget ja kan göra åt tills ja har fått fixa tajentbord å själva datorn som e seg å krånglar.

men nu skrev ja ändå med '' efter som klump är förmodlig fel ord, men behöver inte gå in på den biten just nu.

men gillar  man inte felstav å annat, såp behöver man inte yttra sig om de, efter som de kan ligga andra orsaker bakom.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Sophie&Segra
0

Hur går det #11? Har du testat?

Låter väl precis som mig här då.. 
Blöder alltid m-y-c-k-e-t och alltid i 6-7 dagar.. Den här gången är "mensen" i princip slut efter 3-4 dagar?! Och det har i princip inte blött mycket alls.. Och det har mest varit "blodblandat".. Om ens det liksom..

Tog gravtest i förrgår, visade neg. men å andra sidan glömde jag helt att man skulle testa med första morgonurinen om man testade så pass tidigt som jag ju gjorde..

Väntar väl o testar om nån vecka igen..
Men min kropp är sig inte lik.. Illamående, yrslig, öm i brösten, blir "akut sugen" på dom mest konstiga sakerna..

Men samtidigt känns det märkligt om jag skulle vara gravid med tanke på "blödningen" som va typ 4 dagar.. Det är väl på tok för länge för en nidblödning? Och "mellanblödningar" är väl rätt ovanliga?

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

ChristineL
0

#11 - Precis, det kan ligga annat bakom, men det kan det även göra för mig som läser som gör att jag har svårt att förstå och tyda vad som skrivs ;)

Så det skadar inte att läsa igenom det man just skrivit innan man publicerar det tycker jag. Just för att förenkla det för folk med läs- och skrivsvårigheter, eller synskadade.

HonHonDenDära
5

12 Redan svarat på chatten ;) (som du vet)

Men blir test på måndag, men tror starkt på ett nej, men för dej låter de som gravid, för ja har inget av de dära, yrsel m.m men e en aning för tidigt tror ja å säga, fast blir ganska mätt på än gång… asch, märker :)

Gi in på min profil
För att se mina kullar.