Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2461 ggr
somjagvillvara
0

När visar stickan "rätt"

Om man har haft ex. oskyddat sex på måndag säger vi nu. När kan man ta ett gravtest och vara säker på att det visar rätt? 

Tacksam för svar! :)

Minicole
0

Det tar ju ett tag för ägget att bli befruktat och sedan ännu en stund innan det fäster sig och kropen börjar producera de hormon som stickan reagerar på. Så du måste nog i vilket fall vänta tills efter utebliven mens. Helst ska väl mensen vara nån vecka sen eller mer för att man ska vara säker. Kolla med morgon urin för bästa resultat.

Lycka till!

EternalWinter
0

Det beror lite på vilket test man tar men endel som jag har använt säger att man helst skall vänta i 19 dagar från det att du beräknat få din mens. =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Banankaka320
0

Vad jag vet så kan sperman leva inuti en i 5dagar :o  Så efter 5 dagar så är det nog mer "rätt"

somjagvillvara
0

Oj oj vad olika svar, gör ett på måndag och sen igen. 
På måndag har det gått 16 dagar,… Ska prova då och sen efter mensen…. Mensen ska komma på onsdag.

Taci
0

Om mensen ska komma på onsdag skulle jag vänta till fredagen om den fortfarande inte kommit då, o ta ett test då. Det kan hända att testet visar negativt även om du skulle vara gravid, då hormonet som testet mäter kanske inte producerats i den mängd det behövs för att ge positivt utslag. Så uteblir mensen även efter negativt test så vänta en vecka o ta ett igen :)

Banankaka320
0

#4 Jag tror allt spelar roll när sperman kommer in och när äggen håller på, jag är inte så insatt men ändå xD Det är nog drf svaren är olika:)