Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnbarnlängtanmissfall
Läst 1867 ggr
[Freyaaa]
5

Försöka igen efter missfall

Hej,
En tråd för oss som delar erfarenhet av missfall och vill stöta varann mot att förhoppningsvis bli mamma en dag ❤️

Jag har letat efter aktuella trådar i ämnet men hittar inga. Jag vet att detta tyvärr är väldigt vanligt och tror i alla fall att det är fler som kan uppskatta tråden.

Fick själv missfall i vecka 12, första dagarna i mars i år. Det var vår första graviditet, innan den hade jag inte riktigt förstått hur mycket jag verkligen vill bli förälder. Var helt knäckt första veckan, det som verkligen hjälpte mig i det svåra var att börja jobba igen och få något annat i huvudet.

Just nu är jag i läget att vänta in att kroppen förhoppningsvis ska komma igång med ägglossning och längtar efter att min mens ska komma tillbaka.

• Redigerat 2023-05-11 20:50 av Cireea
cashili
0

Beklagar missfallet. Var det ett missed abortion där fostret slutat växa tidigare 🫤
Alla missfall är jobbiga för den som går igenom det och det känns som om man aldrig mer vågar försöka men jag tror och hoppas du kommer dit en dag. ❤️

[Freyaaa]
0

#1: tack!

Det var en missed abortion. Vi åkte in akut pga mycket lätt blödning och tilltagande smärta. När läkaren undersökte med ultraljud vi fick aldrig veta mer än att det inte var en graviditet i vecka 12, bara att den avslutats tidigare.

Hade aldrig kunnat tänkt mig att man kan känna sån sorg över att förlora något man aldrig riktigt haft.

Vi kommer att försöka igen så fort kroppen är tillbaka i rullorna. För även om jag är rädd, så tänker vi inte ge upp utan att ha försökt.

cashili
1

#2: jag förstår dig
Har två barn men hade ett mf i v 10 för ca ett år sen
Därefter har jag haft 4-5 mf/ kemiska graviditeter
Jättesorgligt

[Freyaaa]
1

#3: beklagar!
Hur går det för dig nu? Försöker ni än?

Socker123
0

Jag hade missfall januari i år och försökte bli gravid igen vid första ägglossningen efter missfallet, men det blev negativt. Har ganska precis haft min andra ägglossning efter missfallet och inväntar ”2veckors väntetiden” för att kunna testa…
Är 28 år och inga barn sedan tidigare.

[Freyaaa]
1

#5: Beklagar, var det ert första +?
var det första första ÄL efter missfallet som ni försökte, eller han du få en mens först?
Hur snabbt fick du din mens igen?

Socker123
0

#6: ja, det var mitt första + någonsin.
Jag kör natural cycles (+ LH tester) och lyckades pricka in ägglossningen efter missfallet innan första ”riktiga mensen” men fick aldrig någon graviditet på den omgången… jag brukar ha ca 28 dagars cykel och efter missfallet var min cykel 33 dagar…
I början på februari fick jag min riktiga mens efter missfallsblödningen och hade ägglossning #2 förra veckan.. så nu väntar jag på att kunna testa mig!

[Freyaaa]
0

Åh håller tummarna för att du får ha oddsen på din sida denna gången ❤️

Har ni försökt länge ? Vilken vecka fick du missfall?

Socker123
1

#8: vecka 7 :(
Slutade med preventivmedel förra sommaren, och du? Blev du gravid snabbt när ni väl försökte?
Tack!! Hoppas desamma för dig och alla andra som vill bli mamma!
Går ju typ inte att tänka på annat? Tiden går så långsamt känns det som.

[Freyaaa]
0

❤️ åh, Ne äter upp allt!
Ibland går det ju ändå att tänka positivt, eller åtminstone att det kanske att några av oss ändå behöver gå igenom det och sen få våra gryn ❤️

Vi blev med + några månader in när vi slutade undvika graviditet (jag har inte haft preventivmedel på många år).

Socker123
0

#10: jo men det stämmer, när jag deppar som mest brukar jag tänka på att man i alla fall lyckats bli gravid, så det känns ändå rätt skönt att veta att vi är ”fertila”.
Dock kan jag inte slappna av över huvudtaget och trodde ALDRIG att det skulle kännas så påfrestande att försöka skaffa barn, hade inte föreställt mig detta överhuvudtaget. Vart jag än vänder mig ser jag gravida, och det känns som att man får frågan ”har du barn / ska ni skaffa barn mer än någonsin… men jag vet att det är pga man är i den bubblan nu som allt känns extremt jobbigt! ❤️ Känns skönt att få läsa igenom andras känslor och upplevelser och bara få det bekräftat att man inte är ensam

[Freyaaa]
0

#11: ja precis så har jag också tänkt, att det har ju faktiskt blivit en gång.
Jag försöker verkligen att inte gräva ner mig, inget blir bättre av det.
Jag vill ju vara närvarande för min sambo och stark när vi förhoppningsvis blir föräldrar.

Jag hoppas verkligen att du kommer kunna släppa oron när du får ett plus igen! ❤️

Men jag förstår precis.
Det känns som att alla andra runt omkring en bara får ett plus, kan ta allt för givet och får gå på rosa moln fram till bf.

Teriz
0

Först vill jag beklaga för era missfall! Har läst igenom tråden och känner igen ALLT ni skriver.

Vi började med att ”ja men blir vi gravida så är det välkommet” till att efter 1 år vara besatta av tanken pga allt vi gått igenom som jag aldrig hade trott att det skulle va så tufft att försöka skaffa barn.

Fört att göra min resa kortfattad.
Feb 2022 missfall v.9
Sept 2022 MA v.11 (hade slutat leva i v6)
Jan 2023 tidigt missfall v5

Använder Clear blue ägglossningstester och prickade ÄL för två veckor sen efter mitt tidiga missfall. Dock har jag inte testat positivt på grav test nu så jag tror inte det tog sig. Väntar alltså in första mensen efter missfallet. Vill ta nya tag!

Har dessutom en missfallsutredning / undersökning denna vecka och hoppas kunna få någon hjälp…

Socker123
0

#12: håller verkligen tummarna att det går bra för oss! vilken fantastisk initiativ att starta denna tråd, känns skönt att lätta på hjärtat!

#13: beklagar dina missfall, måste vara jobbigt att ha flera i rad.. är samtliga av dina missfall dokumenterade/bekräftade av vården? Läste någonstans att det är ett krav för missfallsutredning (att det inte räcker med ett positiv gravtest och att man sedan får mens/missfall hemma)
Vände du dig till vårdcentralen eller gynekolog för utredning?
Hoppas det går vägen för dig med!

Teriz
0

#14: Tack! Det är tufft för stunden men sen finner man hopp igen gång på gång. Lite lurigt hur hjärnan fungerar. Haha.

Mina två första är bekräftade av vården då jag bokat tid för undersökning samt haft kontakt på tfn. Har vänt mig först till min BM men sedan blivit skickad till lasarettet / gynekolog avd. Den tredje hände ju hemma så gjorde aldrig undersökning men hann kontakta bm och även kliniken jag fått hjälp på tidigare så vi pratade bara på tfn. Då fick jag boka in undersökningen.

Så ja för mig gick det endå trots att de sista inte va ett fysiskt bekräftat.

Sen vet jag inte vad jag får göra på undersökningen det visar sig imorgon. Kanske bara är gyn … men hoppas på lite mer hjälp än bara en koll.

Socker123
0

#15: hoppas det går bra för dig imorgon, håller tummarna!
Får man fråga hur gammal du är?

Teriz
0

#16: tack ☺️ jag är 33 år!
Hur gammal är du?

Socker123
0

#17: 28 år! :)

Teriz
0

#18: okej 😍 men då väntar vi båda in mensen nu då!
Jag slutade blöda för 2 v 2 dagar sen. Så hoppas den kommer snart

cashili
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft 6 kemiska och tidiga mf + ett sen under 2 år

Tror jag fick ett svagt plus igen men är knappt ens glad
Är på ÄL + 11 tror jag

Förra månaden testade jag svagt positiv ÄL + 14 men sen sket det sig en vecka senare

Socker123
0

#19: jag har redan fått första riktiga mensen efter mitt missfall i januari, jag prickade in min ägglossning förra veckan och väntar nu på att jag ska kunna ta ett graviditetstest!

#20: åh! Hoppas det går hela vägen denna gång! Ser ju jätte positivt ut? Vad är det för test?

cashili
0

#21: det är ett märke som kommer från märker Loyds. Det är nog ett tidigt test .. så jag har inte så höga förhoppningar

Vet inte hur starkt det bör va på ÄL + 11

Socker123
1

#22: förstår! Tycker dock ÄL +11 ändå är tidigt! Håller tummarna ❤️

[Freyaaa]
0

#13: beklagar verkligen, vilket år ni haft!
Ändå skönt att ni får utredning nu!
Hur lång tid tog det för dig att få ägglossning igen?

cashili
0

#23: ❤️

[Freyaaa]
0

#20: beklagar, har ni fått hjälp / stöd från sjukvården då?
Håller tummarna att det ett plus här för att stanna!

cashili
0

#26: inte mer än den jag själv fått söka mig till privat

De har kollat mig och sambon men hittade inga fel

Sökte mig till Sthlm och de såg att mitt immunförsvar är lite för starkt vilket kan ( skulle kunna ) förklara varför jag lätt bli gravid ( detta är sjunde gången ngt fäster ) men sen släpper det ..

Har fått dropp och progesteron två ggr nu

Blev som sagt gravid förra cykeln men det föll inte
Får se nu

Har barn sen tidigare

Får du hjälp ?

• Redigerat 2023-03-01 19:57 av cashili
[Freyaaa]
0

#27: skönt att det går privat också, även om man önskar att man ska få stöd av den vanliga sjukvården.

Skönt ändå att ni har barn sen tidigare ❤️

Jag förstår att det är svårt att vänta med att testa!
Men jag har en plan när min kropp väl kommit tillbaka och vi kan försöka igen. Att vänta så länge jag bara kan med att testa, dels för att kunna vara säker och den dagen det förhoppningsvis är ett plus igen, så slipper vi tid när vi ska gå och vara oroliga över ett missfall.

Men kanske är du i en annan sits när det tidigare släppt tidigt, då kanske man vill veta om det tog sig och kunna kartlägga?

Jag har bara haft en graviditet och den slutade med ma i vecka 12.
Vi får hjälp i den uträkning vi kan begära såhär långt, återkoll och kurator.

Kanske behöver vi hjälp framåt, i samband med missfallet hittade de en cysta på min ena äggstock. Lite olika bud vad det är men senaste att den är god och inte behöver ställa till det, men ska kollas i maj igen.

• Redigerat 2023-03-01 19:57 av [Freyaaa]
cashili
0

#28: precis och eftersom jag tar progesteron måste jag veta när jag ska sluta. Men visste hade jag kunnat vänta till 14 dgr efter ägglossning. Jag hade tänkt vänta lite denna gång men så blev det ändå att jag testade några dgr före BIM

cashili
0

#28: ok tror de att den kan ha påverkat ?

Teriz
0

#21: Ahaa missuppfattade / blanda ihop det ☺️ då håller vi tummarna nu!

Teriz
2

#24: tack snälla. Denna gången fick jag positivt på ÄL stickor 4 dagar efter ja slutat blöda. Dom andra gångerna tog de ca 2 v efter blödningen.

Dom såg en cysta på mig med när jag va på efterkontroll för missfallet i höstas. Så den ska dom kolla på imorgon oxå. Hoppas den försvunnit.

Socker123
0

Såg de cystorna i samband med vaginalt ultraljud? Jag har gjort två vaginala undersökningar innan bekräftat missfall (åkte in primärt pga misstänkte utomkvedshavandeskap) men de nämnde aldrig några cystor eller annat avvikande, men tänker att de borde ha sett det vid undersökningen då eller?

[Freyaaa]
0

#29 #30: ja jag förstår att det är svårt att vänta! Jag testades typ morgon, middag, kväll när jag var gravid första veckan bara för att jag hade svårt att tro det.
Hoppas verkligen att det tar sig för dig nu ❤️

Ne de har egentligen inte sagt vad det kan bero på att det hände, tror aldrig att vi får veta 🤷‍♀️

#32 ändå skönt att det kommer igång i rimlig tid, jag längtar så efter min mens just nu! Vet du vad det var för cysta?
Hoppas att allt ser bra ut imorgon ❤️

Teriz
0

#33 och #34
Ja cystan sågs vid VUL. Och det borde dom sett om du skulle haft en oxå.

Vet inte vad de var för typ… den var stor typ 4-5 cm men hon nämnde att de är vanligt runt ägglossning och att dom kan minska/försvinna vid nästa mens typ. Och jag har aldrig haft ont eller så…
Men om den är kvar nu efter 4 månader så kommer dom väl kolla upp den närmare.

Teriz
0

Nu har jag vart på min undersökning. En missfallsutredning då jag gått igenom 3 st efter varandra.

Vi gjorde VUL där allt såg bra ut. Hon såg oxå att mensen var på gång (lite blodiga flytningar) så det känns jätte bra att börja om på en ny cykel snart. Vi har ju haft sex senaste veckorna men verkar inte som det tog sig nu.

Livmodern såg fin ut. Mina äggstockar såg normala ut och hade många äggblåsor (tror jag hon sa). Hon visa mig på skärmen och jag såg liksom alla små prickar runt om stocken, hon sa att det bådar gott för ägglossningen. Även cystan som sågs förut var borta. Känns sååå skönt!

Fick ta blodprover. Dels för sköldkörteln och även för något annat som man kan få medicin som heter trombyl för. Minns inte exakt varför men uppfatta det som att de hjälper kroppen att inte stöta bort en graviditet.

Så… nu väntar vi svar från blodproven. Det kan ta några veckor.
Ser dom något avvikande på dessa får jag nån form av medicin. Skulle dom se bra ut går vi vidare med fler blodprover på både mig och mannen.

Vi har därmed bestämt att ta det lite lugnt och inte planera in efter ÄL men såklart mysa om lusten faller på haha.
Det känns skönt att få svar från proverna först och kanske kunna få ev medicin ”i tid” om det behöver när vi förhoppningsvis plussar igen. Det här känns som en nystart för oss. Så vi hejjar på bebis 2024!!

Socker123
0

#36: vad skönt att det är igång och att de går vidare med fler undersökningar!
Vilket län tillhör du och hur snabbt fick du tid för utredningen? :)

cashili
0

#36: håller tummarna ! Man vill ju inte hitta ngt fel men samtidigt kontrollera ev orsaker

Trombyl är blodförtunnande så säkerligen kontrollerade de om du bildar blodproppar

Mina test verkar starkare idag , man borde va glad men eg är jag livrädd

Socker123
1

#38: Va roligt, håller verkligen tummarna!! Är själv så nervös inför när det är dags för mig att testa denna cykel!

cashili
0

#39: ja man är det
Kommer inte va lugn en sekund känns det som då jag gått igenom detta så många ggr

Teriz
0

#37: Västmanland. Så det är på sjukhuset i Västerås.
När jag väl bokade fick jag tid 1 månad senare.

Teriz
0

#38: Nej men precis. Ja okej ☺️ ja de var
Mkt info jag Kmr inte ihåg hihi. Ska lösa
Min journal sen och kolla va det står.

Åh hopps så att dina test stämmer. Fattar man vågar inte va glad efter allt vi gått igenom. Men en liten gnutta glädje hoppas jag du få ❤️

[Freyaaa]
0

#36: åh vad härligt att allt ser bra ut så långt 😊 skönt att få klarhet i så många frågetecken och osäkerheter som möjligt! Hoppas att allt ser bra ut framåt också!

[Freyaaa]
0

#38: håller tummarna! Förstår att det är läskigt! ❤️

Teriz
0

Nu fick jag min mens. Så komiskt haha eftersom hon nämnde att den va på g.

Socker123
0

#45: Skönt med nystart nudå! Brukar du ha regelbundna cykler?

Teriz
0

#46: ja det brukar jag ha. Oftast 26-28 dagar. Nästan alltid mens 14 dagar efter positivt ÄL test

Socker123
0

#47: samma här, har ca 28-30 dagar, mens 14 dagar efter ägglossning (använt natural cycles 6 månader)

cashili
0

#47: håller tummarna för positiv cykel nästa gång ❤️

[Freyaaa]
1

#45: skönt att ha något att räkna från när du förhoppningsvis får ett plus 😊

jag vill också ha min, fyra veckor sen missfallet imorgon. Allt jag vill just nu är att kunna kartlägga, känner mig helt maktlös nu när man inte vet något 🤷‍♀️

Teriz
1

#50: ja men visst.

Jag förstår det.. att bara vänta är fan det värsta! Inte för det hjälper men den kommer när kroppen är redo

[Freyaaa]
0

#51: ja det är drygt, men inte så mycket att göra något åt 😊

Vi har tänkt att vänta in första mensen innan vi försöker igen. Men vill så gärna att det ska vara idag! Eller allra helst för nio månader sen 😅

cashili
0

Mitt kommer återigen sluta med en kemisk graviditet/ mf

[Freyaaa]
0

#53: men nej! Vad tyder på det? ❤️

Socker123
0

#53: varför tror du det? är det för att du kollar ”line progression” på testerna? 😔

cashili
0

#55: ja precis , svagare och tempen va något lägre idag

De har sett att mitt immunförsvar är lite för aktivt och jag har fått medicin mot det och blivit gravid två månader på raken men detta är 6e gången det slutar såhär. Det är dock inte 100% att det är det. Kan va ngt annat hos mig eller partnern eller bara otur oxå då de inte hittar ngt fel

Ibland vill man ju bara ge upp

Socker123
1

#56: Jag håller verkligen tummarna att det löser sig! Kan inte ens föreställa mig din oro varje gång du plussar med tanke på vad du gått igenom. Men hur kom de fram till att du hade för bra immunförsvar? Vad tog de för tester för de?

Så otålig som jag är så har jag tjuvtestat ÄL+10 idag, svagt plus. Bifogar bild, nu börjar nervösitetsperioden igen!

cashili
0

#57: via blodprover

Grattis !!!! ❤️

Teriz
0

#57: grattis 😍🥰

[Freyaaa]
0

#57: men åh, grattis! 🥰

[Freyaaa]
0

#56: hoppas att det löser sig!
Förstår att det är tufft !

Socker123
0

#58 #59 #60 tusen tack!!
Känns overkligt, hoppas den stannar denna gång 🙏🏼

Socker123
1

Vad tycker ni om denna ”stegring”? Det är ca 48h mellan testerna.
Första är ÄL+10 andra är ÄL+12

Norrlandsbruden
0

#63 Tycker att det ser ut som en mycket fin stegring 🥰

Socker123
0

#64: Tack för återkoppling! Försöker verkligen hålla mig till att testa ”bara” varannan dag…

Har även jämfört mina symptom från graviditeten som slutade i missfall, jag har dessutom en bättre magkänsla denna gång, förra gången så kände jag hela tiden att det var ”fel” på något sätt. Svårt att förklara. Men då hade jag konstant ont i magen som ägglossning/mensvärk fram till missfallet, nu har jag tex inte det.

Menmen, vi får se hur det utvecklar sig, håller tummarna ❤️

cashili
0

#65: jättefint!! 🥰🥰

Bli inte som mig som testar för mkt så man blir knäpp

Men jag hade inte gjort det om jag inte varit igenom det jag har

Socker123
1

#66: nej precis, jag ska faktiskt sluta testa mig efter BIM+1 samt så har jag ett digitalt test hemma som jag vill använda om 2 veckor för att se om det slår över till ”gravid 3+”.
Därefter kommer jag inte testa mer och ska försöka att boka tidig ul (v.8 typ) för att kolla så att det finns ett foster med hjärtslag ❤️

cashili
0

#67: jag är på klinik och får IL dropp just nu

Socker123
0

#68: vad exakt innebär det och vad blir steget efter?

cashili
0

#69: man hjälper kroppen att inte se ett ägg som en fiende

Har du några symtom ? 🥰

Socker123
1

#70: spännande!

Jag har några symtom men jag vet inte vilka av dessa som är kopplade till graviditeten eftersom det fortfarande är tidigt.

Flytningar, spända bröst, något ömma bröstvårtor, lite tröttare än vanligt samt lite huvudvärk då o då 🤔

[Freyaaa]
0

#70: hoppas på det bästa! För visst finns det hopp då? 😃

[Freyaaa]
0

#71: vad härligt att det känns bättre denna gång! Tycker det senare testet är klart starkare! 😊

Idag tror jag att jag fick tillbaka min mens 😊 lite osäker, påminner starkt om flytningarna i samband m missfallet.
Men hoppas vi snart också ska få börja försöka för ett plus igen 🥰

cashili
0

#72: inte denna cykel längre

[Freyaaa]
0

#74: åh så tråkigt 😔 Hoppas på nästa!

Socker123
0

#73: ja nu i efterhand när jag tittar tycker jag också det men där och då stirrade jag mig blind på att det kändes oförändrad.. sjukt. Är det då din första riktiga mens efter missfallet?

#74 har du fått din mens? Eller menar du att behandlingen inte har effekt för en eventuell pågående graviditet?

[Freyaaa]
0

#76: det är inte så konstigt att man tvivlar på vad man ser 😊 tycker det ser fint ut!

Ja det är första, hoppas det är en riktig till följd av ägglossning, så att kroppen är tillbaka igen 🤩

Socker123
0

#77: jag hoppas verkligen det! För mig blev det ju inte heller något plus mellan missfallet och nästa riktiga mens (fick LH stegring på test samt natural cycles bekräftade ägglossning, men det tog sig på andra ägglossningen efter den första riktiga mensen! Hoppas desamma för dig ❤️

[Freyaaa]
0

#78: vi bestämde oss ganska snabbt att vi skulle vänta in minst en mens. Jag mådde så hemskt dåligt efter missfallet. Jag vet att jag kommer vara väldigt orolig om vi får ett plus igen, och vill ha något att räkna graviditeten ifrån så att man kan vara säker på att det utvecklas som det ska 🥰

Socker123
0

#79: det stämmer, oron släpper inte, men jag hoppas innerligt att allt går som det ska denna graviditet ❤️🙏🏼

[Freyaaa]
0

#80: önskar dig all lycka! Ska ni göra tidigt ultraljud? 😊

Socker123
1

#81: tack fina! Ja, jag tänkte gå på tidigt ultraljud vecka 8 hos gyn, går tidigare om något känns fel eller om jag får missfallsliknande symptom. Håller alla tummar och tår att det går hela vägen, varje dag känns som en evighet just nu 🫣

[Freyaaa]
0

Förstår att dagarna känns långa! Men veckorna kommer ändå att gå 😃
skönt med tidigt ultraljud , förhoppningsvis kan du släppa en del oro om det ser bra ut då🥰 Vi ska lätt också göra tidigt ultraljud om vi får ett plus igen.

Anna9819
0

Hej
Har just nu missfall så blev lite mer pepp när jag hitta denna ”grupp” som varit med om samma sak.
Det är min andra kemiska graviditet på 11 månader 😖
Hoppas på bättre lycka nästa gång ❤️
Någon här som fått hjälp av progesteronkräm?

Teriz
0

#84: va tråkigt att höra… ja har inte fått hjälp av progesteronkräm men väntar däremot svar på blodprov så jag hoppas få någon form av hjälp efter 3 missfall.

[Freyaaa]
0

#84: beklagar, det är inget roligt att vara med om. Har ni försökt länge innan? Jag har ingen erfarenhet av progesteronkräm, vad är det?

[Freyaaa]
0

#85: är ni igång och försöker igen? Eller väntar du på svar från proverna först?

Teriz
0

#87: jag väntar svar fortfarande men vi har absolut legat endå men inte planerat eller tagit ÄL test. Så skulle vi bli gravida så är det såklart väldigt välkommet 😍 haha.
Har fortfarande inte hört något från läkare .. att de tar sån tid suck. Har BIM om 5 dagar.

[Freyaaa]
0

#88: förstår😊 fick ni någon info hur lång tid det skulle ta?

Teriz
0

#89: ja typ 3 veckor och det har det gått nu. Tänkte kanske ringa själv nästa vecka annars… men vi får se. Hur mår du? 😃

Anna9819
0

#86: inte direkt försökt vi jobbar om varandra 😂 så vi tar det som det kommer, men typiskt att man lyckas få till det med ”fel” ägg.
Hoppas på nästa vecka om jag nu får ägglossning ca samma tid som vanligt.
Ev så lyckas vi vara lediga samtidigt då😅
Köpt ägglossningsstickor och vitaminer munkpeppar, C-vitamin B-vitamin järn och vitaminer för kvinnor.
Har kollat så jag inte överdoserar.
Men läkaren ville få i mig extra järn och c vitamin nu.
Bara att hålla tummarna ❤️

Anna9819
0

#82: håller tummarna❤️

Teriz
1

Jag tog ett grav test och det visade gravid 1-2 veckor!!! Hoppas verkligen det ska vilja stanna kvar denna gången.
Och sen får vi se vad läkaren säger med blodproven jag fortfarande väntar svar på.
Vi är så glada nu!!

Anna9819
0

#93: men åh grattis😍 jag håller tummarna för att allt ska gå bra denna gång ❤️

Teriz
0

#94: tack snälla! Som sagt glad men nervös! Så svårt att våga hoppas men vi försöker vara positiva och inte jämföra med tidigare gånger.

Anna9819
0

#95: ja fy jag vet ❤️ usch 😖
Men det här är ett nytt frö 🫶

Teriz
0

#96: ja det är det. Och testet ljuger inte! ❤️😍

Anna9819
0

#97: jag hoppas på att min ägglossning kommer igång igen enligt vanliga cykeln efter min kemiska graviditet, det är bara en vecka efter men känner mig hoppfull att prova igen ❤️
Och när man läser om andra så blir man ytligare hoppfull.
Tycker det är vår tur nu❤️

• Redigerat 2023-03-25 22:49 av Anna9819
Teriz
0

#98: ja de får vi hoppas. Har du börjat testa med ÄL stickor än?
Läste vad du skrev om vad du köpt… vitaminer mm. Äter du gravid vitaminer eller har du flera olika?
Jag har länge undrat om det är tillräckligt att äta en gravid tablett som innehåller alla vitaminer? Hmm eller borde man lägga till något mer?

Socker123
0

#93: grattis, vad roligt, hoppas det går hela vägen denna gång! Då är det 3 veckor mellan oss!! 😍

Socker123
0

#98: tror kroppen ställer om sig rätt fort efter en kemisk graviditet då hcg värdet oftast inte är så hög och därmed sjunker rätt fort! Börja ta dina ägglossningstest ca 2-4 dagar innan du tror du ska ha ägglossning och fortsätt ta det dagligen tills du får positivt så hoppas jag att ni kan pricka in ägglossningen ☺️

Teriz
0

#100: tack det känns väldigt overkligt! Har BIM imorgon så testade någon dag innan med digitalt test. Vilken vecka är du i nu och hur mår du? ☺️

Anna9819
0

#99: det är min andra kemiska graviditet nu.
Jag äter gravid vitaminer, men extra c-vitamin, extra järn och även munkpeppar.det ska hjälpa hormonerna och provade det förra månaden och blev gravid.

#101 jag har börjat med ägglossningsstickor köpt cb så började tidigare än när jag tror min ägglossning skall komma, pga att se hur kroppen reagerar.
Vi får se, tror min ägglossning är på onsdag eller torsdag ❤️

• Redigerat 2023-03-26 09:42 av Anna9819
Socker123
0

#102: Jag mår bra, är i vecka 7 (6+3). För några dagar sedan så har svag illamående kickat in, men den är relativ mild och går över fort! Ömma bröstvårtor sedan dag 1 typ, haha.. utöver det är det typ inget mer än så länge, hehe!

#103: Bra att du har satt igång redan nu, hoppas de går bra!! :)

Teriz
0

#103: okej 😊 ska oxå försöka boosta mig med vitaminer nu hihi. Spännande vecka framför dig, lycka till med ÄL testen!

Anna9819
0

#105:
Tack🙏
Tainte munkpeppar bara för den ska man inte ta när man är gravid . Det kanske du inte tänkte, men lika bra att informera 😅

Anna9819
0

#104: Tack.
Skönt att ditt illamående är milt än sålänge iaf😅
Lycka till med allt❤️

Teriz
0

#104: okej! Jag är v 4 (3+3) så ja exakt tre veckor mellan oss! Super spännande
Jag känner inget alls ännu men det är ju så tidigt. Hade inte ens vetat om att ja va gravid om jag inte tagit ett test. Skulle på en fest i helgen och ville veta om ja kunde dricka vin haha.
Ska ta ett till test någon dag efter BIM bara för att försäkra mig att det är på riktigt.

Teriz
0

#106: haha tack!! Bra att vara tydligt man är ju tyvärr lite galen och bara vill testa allt egentligen.

Anna9819
0

#109: ja jag vill väl känna att jag gjort jag kan iaf 😅
Boostar upp mig, tagit prover som såg bra ut.
Men läkaren sa att jag skulle äta mer järn.

Teriz
0

#110: jätte bra inställning! Så bra att faktiskt kolla upp fakta och ge kroppen alla förutsättningar för att lyckas.

Anna9819
0

#111: hoppas på det bästa ❤️
Pratat med en ivf klinik de tyckte inte jag var kvalificerad för ivf än.
Jag blir ju gravid.
Jag är äldre så mina ägg är av sämre kvalité 😕
Men har barn sedan tidigare.
Troligtvis har jag bara haft otur

Anna9819
0

#112: nu är jag mest i valet och kvalet om jag kommer vilja veta att jag är gravid tidigt, eller om jag lyckas att inte testa innan BIM.
Eftersom jag blir så besviken, vad är bäst att veta eller inte veta?

Teriz
0

#113: jag är också äldre… om 33 år räknas in på det hehe. Och samma för mig jag blir gravid men kan inte behålla.
Jadu vad är bäst… jag vet inte. Det är så svårt. Har sagt att ja ska vänta med att testa men otåligheten är så svår!!
Men jag tror för min del att jag vill veta .. för att när man är i denna resen är de skönt att ha koll hur kroppen fungerar så man kanske kan ha underlag för ev hjälp sen. Men för försöka ha ett öppet sinne och ta dagen som den kommer …

Anna9819
0

Haha nja jag fick min yngsta dotter när jag var 33 år hon blir 9 år i år 😅

Jag känner nog som du! Jag vill veta.
Men önskar att jag kunde ha lite is i magen😂
Fast jag blir så nyfiken😅
Skulle vänta förra månaden: tog test på ca ägglossning +8 som var super svagt kunde lika gärna vara spök, vred och vände 😂
Sedan tog jag ytligare 4 test den veckan🤪
Misstänkte fort att nått var fel och det kanske ändå är skönt 😵‍💫

Teriz
0

#115: haha jag fattar! 😍
Nånstans är det ju skönt… men jag har typ tänkt att jag kan ta en sticka. Minsta lilla tvekan så köper jag digitalt för att få ett tydligare svar. Det tkr jag har vart skönt istället för att försöka klura ut va de är för streck. Cb digital med veckor kan ju visa 5 dagar innan mens. Tkr den är toppen!

Anna9819
0

#116: ja jag tog ett cb digitalt förra månaden, de är bra

[Freyaaa]
0

#93: men åh grattis! 😍

[Freyaaa]
0

#90: jag blir glad av att läsa när det går bra för er här i tråden 😊 Jag är så glad att jag startade den, och jag hoppas att ni är fler som känner sig lite mindre ensamma i resan 😊
Det gör mig taggad att försöka igen, även om förlusten av vår tidigare graviditet fortfarande skär.
Jag har förmodligen ägglossning idag, men svårt att få det bekräftat via temperatur eftersom vi var på fest igår. Just eftersom denna festen var nu har vi bestämt att inte försöka få till en graviditet denna gången + att jag vill ha en mens till som rensar ut 😊 Sen har vi väl inte lyckats vara helt försiktiga innan i veckan, så kanske blir det nu ändå. Jag önskar bara att vår nästa graviditet slutar lyckligt.
Vi satsar på nästa ägglossning, jag håller mitt koffeinintag lågt med hjälp av koffeinfritt pulverkaffe, äter folsyra och alkoholintag på minimum.

Teriz
0

#119: tack 🥰
Jag förstår dig! Om kroppen är redo så kommer det visa sig. Tror det är bra att ta en paus från allt en stund.

Teriz
0

Nu kan jag uppdatera er om att mina blodprov ser bra ut, ingen medicinering behövs. En stor lättnad eftersom jag hunnit blivit gravid innan doktorn ringt.

Vi får göra en undersökning om 3 v för att se att graviditeten är som den ska. Skulle något se konstigt ut får vi fortsatt hjälp och sen gå vidare med fler blodprov pga alla missfall. Jag hoppas så att det är vår tur ju och att det ser bra ut 😍

Idag är jag i v 5 och än så länge har jag inga större symptom förutom trött på kvällen och väldigt vita krämiga flytningar.

Anna9819
0

#121: jag håller tummarna för att ditt frö stannar ❤️💪🏻
Skönt att proverna såg bra ut, du kanske bara haft otur🙏

Själv så väntar jag på ägglossning… gäsp
Verkar bli senare än vad jag trott, efter kemiska graviditeten suck….
Har ju bara idag på mig sedan blir det mycket jobb😅
Tills på onsdag och då lär det varit ägglossning ghaaaa så typiskt.
Men får hoppas på en envis spermie 😂

Teriz
0

#122: verkligen man hoppas ju det.

Ja så svårt att komma i balans efter kroppen vart med om det. Haha fattar precis inte lätt att få till de alla gånger. Men chanserna är ändå stora ❤️ bara ge kroppen alla förutsättningar så har ni gjort de ni kan.

Teriz
0

#122: har du några ÄL symptom alls?

Anna9819
0

#124: nej tyvärr inte, tror det blir lite försenat men då kan det bli försenat med många dagar ist så jag hinner 😂

Teriz
0

#125: haha de kan ju bli så 🥰 du får uppdatera efter veckan gått!

Anna9819
0

#126: absolut, du med!
Kul att följa vad som händer 😍

Anna9819
0

#126: man får lite hopp❤️

Teriz
0

#127: eller hur! Jag säger bara ge aldrig upp. När man är mitt inne i de hemska och känner sig så trött, opepp och ledsen är det svårt. Men det vänder och rätt som de är får man ett nytt plus och allt känns bara toppen. Så sjukt hur man snabbt kan ”gå vidare” men viktigt oxå att aldrig ge upp.

Anna9819
0

#129: ja det är underligt! Kanske finns en mening för vad som händer.

[Freyaaa]
0

#121: håller tummarna 🥰

[Freyaaa]
0

#122: segt att vänta på ägglossning, har den dröjt länge? Jag leta aldrig min efter mf, men enligt mensen om jag hade den var den några dagar sen 😊

Anna9819
0

Ja det är rund ring fortfarande på ägglossningstestet , jag är på dag 14 efter missfallet.
Nu jobbar vi om varandra så jag hoppas på att ägglossningen dröjer tills på onsdag 😖
Annars missar vi den som många andra månader😵‍💫
Så typiskt att när man lyckas få till att vara lediga och det sås ett frö, så blir det missfall.

Anna9819
0

#132: jag brukar ha ägglossning oftast dag 12-14

Anna9819
0

#133: #132

Anna9819
0

#132: idag såklart så blev det glad gubbe..
Jag är på jobb och kommer hem på Onsdag 😴
Men nu är kroppen igång iaf.

• Redigerat 2023-04-01 06:01 av Anna9819
Teriz
0

#136: typiskt! Ni har inte fått till de någon dag innan då? 🥰
Men annars är det väl underbart att kroppen fungerar och är på gång då vet du till nästa
Månad att det är som det ska

Anna9819
0

#137: jo onsdag och Torsdag
Men tar mest ägglossningstest för att se så allt är ok, inte för att vara med min man, för han vill jag ju vara med även när jag inte har ägglossning😂 tack och lov.
Men endel verkar bara vilja ha sin man just när det är möjligt att bli gravid.
Är inte det märkligt ?
Älskar man sin man då?
Oj nu har jag funderat för mycket över detta.. 😂
Förlåt för sidospår 😵‍💫😅😖

• Redigerat 2023-04-01 09:10 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#138: haha klart! Jag vill alltid ha min sambo 😜 Det var en av dem saker jag kunde vara mest förbannad över orättvisan efter missfallet, att jag inte ens fick ligga, när jag behövde det som mest för humöret 😭

Anna9819
0

#139: 😂😂 all jävla skit ska man få…

Anna9819
0

Någon som varit öm om magen (inte som jag brukar ha) och uppblåst vid ägglossning efter missfallet?
Kan det vara nån infektion ?
Magen är öm när jag trycker lätt över livmodern och magen är svullen, hade även ont vid sex i veckan.
Blir nog en tur till gyn 😵‍💫

cashili
0

Man kan va öm i magen vid ägglossning , absolut ! Jag får ibland jättesvullen mage

cashili
0

Får jag fråga er alla en sak om test:
Jag har 6 kemiska graviditeter bakom mig och ett mf i v 10

Sen missfallet har jag alltså lätt blivit gravid men det fäster inte
Blev gravid januari februari och plussade igen igår MEN, mina test är tydliga kl 12 men på morgonen typ blanka
Hur går det ihop ? Vet att jag läst om folk vars kroppar producerar mer på eftermiddagen men jag fattar inte ..

Jag tester extremt tidigt ( säkert natt för de flesta ) då jag går upp tidigt - kan det spela in ?

[Freyaaa]
0

#141: jag har haft ont i livmodern till och från sen missfall för två månader sen, även vart uppblåst, men tror inte det varit vid ägglossning 🤔
Har försökt få hjälp hos vårdcentral, barnmorska och gynakuten. Men ingen vill ta i det 😞
De säger iallafall att så länge man inte har illaluktande flyttningar eller feber ska det inte vara någon fara 🙂
Men får du komma till gyn skadar det ju inte :)

[Freyaaa]
1

#143: Det kan ju bero på att det är olika utspädd urin beroende på hur mycket vätska du dricker när på dygnet? 🙂
Annars vet jag inte 🤷‍♀️
Jag har bara vart gravid en gång, så kanske inte den med mest erfarenhet 😊

Anna9819
0

#144: nä gyn är det inte lätt att få komma till,
Jag gick med inflammation i livmodern i 4 månader de hjälpte mig inte,
Jag var på gynakuten flera gånger 😴
Tillslut så fick jag tag i en bra gyn han hjälpte mig och konstaterade inflammationen
Är så orolig att det är därför jag nu fått två medicinska graviditeter 😢 jag kanske har skadat min livmoder pga av detta?!

Därför jag är orolig för något är fel, kan lättare få inflammation nu eftersom livmodern är mer mottaglig

cashili
0

#146: men usch ! Att de inte hjälper dig ! Där jag bor är gyn underbara !! Kan du söka dig privat så att du får lite prover tagna och ev ett VUL för att se hur livmoder ser ut ?

Vet du orsaken till inflammation?

Anna9819
0

#147: när jag fick den så var det för jag satte in en hormonspiral
Ska varna alla för det…

cashili
0

#148: usch ! 4 mån inflammation måste varit smärtsamt ! Stackare!

Om du är rädd att inflammationen skapt en ogynnsam plats för ny graviditet så skulle jag bett om en undersökning så de kan kika hur det ser ut ..
vet inte hur mkt de kan se 🤷‍♀️ men det kan de ju svara på 💜

[Freyaaa]
0

#146: men gud! Det är helt galet att man inte får hjälp!
Tror att livmodern är ganska duktig på att läka ändå, hoppas att det inte är någon fara med dig nu!

[Freyaaa]
0

#147: det är dock svårt med privata också, jag bor i Skåne och här har jag inte hittat någon privat som tar emot 😞

Anna9819
0

#151: jag har tid hos gyn i slutet av april
Annars är det akuten, men min erfarenhet där är att man inte får hjälp

Anna9819
0

#149: ja inte kul, ont och svimmade flera gånger
Var och försökte få hjälp de sa nej det är ingen fara.
Kom till rätt gyn tillslut de tog prov i min livmoder, ringde mig direkt och sa du måste äta antibiotika 3 gånger om dagen

[Freyaaa]
0

#153: det är så tråkigt att det inte finns bättre tillgång! Det påverkar ju hälsan så mycket! Både fysiskt och psykiskt när man har problem som egentligen skulle kunna gå att bli av med 😢

Hoppas du kommer till rätt person i april 😃

Anna9819
0

#154: ja eftersom jag nu haft två tidiga missfall så blir jag orolig…
Men jag vet ju att många graviditeter slutar i missfall men är också 41 år och det spelar ju in också… mina ägg är väl lite dåliga kanske 😖
Har barn sedan tidigare förhållande.
Men skulle verkligen vilja få en liten innan det är försent 😢
Men vi får se..

[Freyaaa]
0

#155: det är ju tyvärr vanligt med missfall 😢
Tänk om man kunde fått en kvalitetsrapport på alla sina ägg, så man visste läget 😅
Skönt att du ändå har barn sen innan, även om jag förstår att det inte hindrar längtan efter ett nytt frö 🥰

Teriz
0

Hoppas ni haft en fin påsk! Hur mår ni allihopa?

Här är det bra, en hel del molvärk framförallt på kvällen. Och såå ömma bröst bara man nuddar dom känns det som blåmärke. Hihi.

Enligt min app har hjärtat börjat slå så jag hoppas så att vi ska få se de nästa vecka på vul. Men det kan vara för tidigt oxå

[Freyaaa]
0

#157: åh hoppas att det är i rätt tid och ni får se det lilla hjärtat, så ni slipper en del oro 🥰 skönt att du mår bra! Det är väl skönt att känna av graviditeten också? 😊

Jag har precis min andra mens efter missfallet och den är i princip som den alltid varit 🤩 så nu vill vi vara att dagarna går så vi kan hoppas på tillverkning om några veckor 😍
Försöker se framåt men slåss ner fullständigt emellanåt, men försöker vara så positiv som jag bara kan! Det är ju mycket bättre för kroppen att vara glad 😀

Teriz
0

#158: eller hur det är faktiskt en skön bekräftelse på att ha lite symptom.

Åh så härligt ändå! Att kroppen känns i fas. Fattar det går upp och ner hela tiden men fint att du har den inställningen att försöka vara positiv, tror du påverkar mycket med den tanken.

[Freyaaa]
0

#159: förstår det 😀
Ja det är spännande att vi kan börja försöka snart igen 🤩

Anna9819
0

#156: ja det är bara att hoppas ❤️🙏💪🏻
Synd man inte träffade rätt man tidigare 😖

Anna9819
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Testade mig nu men är bara på ägglossning +9 och att vi inte träffade ägglossning riktigt😖
Men min hjärna säger ett ultrasvagt streck, fast jag håller nog på att bli galen😂

[Freyaaa]
0

Vänta någon dag till, men det kan faktiskt vara ett svagt streck 😍 heller så vill jag bara se det 😅

Anna9819
0

#163: vad skönt då är jag ev inte ensam om att vara galen 😂❤️
Tusen tack för svar, vi får se 😅

Anna9819
0

#163: vet inte om man ser bättre här

Queeen
0

#165: ser något svaaagt!!

Anna9819
1

#166: får testa om några dagar igen.
Jag sa till mig själv att testa efter BIM 😖 nä det blev inte så 😅

[Freyaaa]
0

#167: åh jag håller tummarna!

cashili
0

#167: ser ev ngt litet men dessa test är lite luriga tycker jag
Håller tummarna att det ändå är ngt !!

Teriz
0

#162: ser oxå ett svagt streck 🙊😍

Anna9819
0

#170: vad bra då är vi ännu en i galen klubben ev 😖
Nä usch är så nervös vill inte tro något då det även kan vara ett spök eller så, någon som har erfarenhet av dessa test?
Blir det ofta svaga streck?

Anna9819
0

#169: tack för svar ❤️ usch jag vill ju så mycket!
Men vet ju att det är dumt att testa så här tidigt…
Bättre när man ser det tydliga plusset..
Har du erfarenhet av dessa test?

cashili
0

#172: just detta som jag gissar är RFSU är kända för att ge svaga skuggor tyvärr
De ger även svaga positiva streck även när andra märken ger starka så jag gillar dem inte
MEN det betyder inte att det inte kan va något .. jag vågar bara inte uttala mig än 😊❤️

Anna9819
1

#173: vi får se helt enkelt, dumt att testa innan hormonet ev stigit BIM är egentligen bäst eller efter det då blir det tydligt 😖

Men jag var lite nyfiken😅
Fast blir förvånad om det blev något denna månad eftersom vi inte prickade ägglossning riktigt

Teriz
1

#171: jag har alltid använt mig av RFSU och de har alltid visat så svagt på typ ÄL +8-10 och senare blir de starkare. Aldrig fått spök streck.
Har tagit ett digitalt när jag gått över BIM bara för att bekräfta för mig själv. Så jag tkr RFSU är bra! Hoppas de stämmer för dig

Anna9819
0

#175: jag får hoppas men jag är lite tveksam jag kanske bara vill så mycket.
Såg streck ni andra med så det var ju positivt iaf 😅men så otroligt svagt så det kan ju vara vad som helst..
Tack för all pepp och hjälp med tydning av test, det är mycket värt❤️
Vi får se om några dagar helt enkelt 🙏

Teriz
2

Idag fick vi se ett tickande hjärta på vul. Helt ofattbar känsla. Det var bara en liten prick som rörde på sig. Går in i v 7 nu och ska försöka våga hoppas på detta!

Anna9819
1

#177: ❤️ men åh vad underbart 😍
Kan tänka mig känslan.

[Freyaaa]
0

#177: åh vad härligt! Var glad! Jag tror inte att man blir det minsta mindre ledsen om det skulle gå illa, då blir man lika ledsen oavsett. Så våga var glad och hoppas på ert frö ❤️

Anna9819
0

Nä jag tror jag får satsa på att pricka nästa ägglossning😢

[Freyaaa]
0

#180: åh så tråkigt, men det kanske visar sig om några dagar? har du nått BIM än?

Anna9819
0

#181: jag tror på lördag hade känningar från fredag på dagen och glad gubbe lördagen för två veckor sedan
Så antar lördag kändes så iaf.
Men kroppen har inte varit sig själv riktigt denna månad

[Freyaaa]
0

#182: hoppas på det bästa 🥰

Anna9819
0

#183: ja precis!

cashili
0

#180: vad tråkigt ❤️ håller tummarna för nästa månad !!

Anna9819
0

#185: tack❤️

Anna9819
0

#181: var mitt beräknade BIM, kanske borde skita i ägglossningstest som visar glad gubbe?
De tar man ju på morgonen.
Jag fick en rund ring samma morgon som jag började känna av ägglossning själv.
Och dagen efter fick jag glad gubbe kan ju variera hur fort ens hormoner stiger.
Nån med erfarenhet?
Tänker på vilka ägglossningstest jag bör välja?
Eller bara lyssna på kroppen verkar iof funka.
Men är lite nyfiken ändå på att köpa ägglossningstest.

cashili
0

#187: nu förstod jag inte riktigt din fråga ?

Anna9819
0

#188: blev lite rörigt.
Tänkte om nån har erfarenhet av ägglossningstest vilka är bäst?
Tänkte att cb kanske inte är bra för mig

[Freyaaa]
0

#187: jag har bara använt stickor, både RFSU och naturali cycles. Men jag använder samma fabrikat i samma cykel, så det inte skiljer mellan olikq fabrikat

Anna9819
0

#190: beställde RFSU ägglossningstest.
Bara att hålla tummarna denna gång 🙏

cashili
0

#191: jag tycker CB är absolut bäst
Stickor varierar i styrka och färg
Gillar inte RFSU tyvärr då det ibland visat fel / för svagt när jag fått bekräftad ÄL via tex VUL

Anna9819
0

#192: har du tagit cb test bara på morgonen då? Det står det på förpackningen men om hormonet stiger på dagen tex så är ju risken att det går många timmar innan ett bekräftat/positivt ägglossningstest

cashili
0

#193: ÄL test ska aldrig tas på morgon. De ska tas mellan 10-14 😊

Anna9819
0

#194: men det står på förpackningen att man ska ta cb på morgonen, så man ska frångå det då?
Hört det om andra test.
Får prova det nästa gång då kanske.
Har några cb teststickor kvar

[Freyaaa]
0

#191: ja precis! Jag har varit så hoppfull fram till nu, bör ha ägglossning de närmsta veckorna. Men början fundera på hur det ska gå att hantera om det inte tar sig. Det är ju trots allt inte helt säkert även om man lyckas klaffa med ägglossning.
Har börjat ta ägglossningtest också ifall den skulle komma tidigare än vad jag tror.
Men det är ju inte så lätt att få till att testa mitt på dagen när man är på jobbet?

Anna9819
0

#196: nej det är ju inte det, jag/vi har inte lyckats på ca 10 månader efter mitt missfall förra året.
Men inte heller alltid prickat ägglossning.
Jag äter vitaminer och ska minska mitt koffein intag tänkte jag.
Mer kan jag ju inte göra känner jag.
Men ja jag känner igen mig i vad du skriver ang hur man hanterar om det inte tar sig….
Men det är vår tur snart 🙏❤️

[Freyaaa]
0

#197: vi får hoppas att vi väntar på något gott och då väntar man väl aldrig för länge.. Har du inte hittat ägglossning med ägglossningtest på hela tiden?
Jag kan tipsa om koffeinfritt pulver kaffe :) det är ju pulverkaffe men det är helt okej som substitut 😊
Ja man måste försöka vara positiv ❤️

cashili
0

#195: överallt jag läst och om man googlar så står det att man ska ta mellan 10-14 , högst LH-värde brukar det vara runt kl 14 så det är ju högst underligt att CB frångår detta.
Jag tar med ett litet provrör till jobbet , smiter in på toa och tar det där. Som du säger kan man ha negativt på morgonen men positivt kl 14-15.

Anna9819
0

#199: ja jag har också läst det, märkligt att inte cb följer det.
Jag har också tagit på jobbet 😅😂

[Freyaaa]
0

#199: varför kan det inte bara vara enkelt typ stå i pannan på en 😅

Anna9819
0

#198: ja precis 💪🏻❤️
Jo jag har hittat ägglossning men jag jobbar jour så är bota endel och då missar jag ägglossning pga av att jag inte är hemma 😵‍💫
Även mannen jobbar borta ibland så vi var glada att vi prickat ägglossning men det blev kortvarig lycka 😔

Anna9819
0

#201: 😂 det vore nått…
Men flytningar säger ju endel med.
Spårat min ägglossning med det med mina tidigare barn.
Jag vet inte men har nog lite mer panik nu när jag är äldre och vet att min fertilitet inte kommer vara hur länge som helst.
Trodde aldrig jag skulle köpa ett ägglosdningstest för 10 år sedan 😂

[Freyaaa]
0

#203: ja det hade vart perfekt! Flyttningar är svåra tycker jag, ägglossningtest också för den delen 😅
Min cykel hoppar mellan 27-34 dagar, det är sjukt svårt att veta när det kan vara dags. Men vi roar oss ganska så regelbundet så förhoppningsvis kan vi ändå pricka rätt 😊
Jag förstår att det är stressande, jag funderar ibland om vi väntat för länge med att försöka. Speciellt om det ska behöva krångla för oss och åren drar iväg. men åldern är ju väldigt inviduellt den med, en del kan ju få barn väldigt länge 😊

Anna9819
0

Ja då är det svårt att veta när den är min är nästan alltid på dag 12-14 oftast 13.
Jag har en cykel på oftast 26 dagar varierar med ibland med ett par dagar.
Jag hoppas på att vi lyckas pricka nästa ägglossning och att ett frö kan tänka sig gro ❤️

cashili
0

#205: jag tog ett CB ÄL test som va positivt idag men ett RFSU som va negativt
Jättelätt att veta då 🤷‍♀️

Anna9819
0

#206: men vad konstigt🤪
Kroppens signaler brukar vara bra men inte alltid 😂
Så det är bara att tänka att alla dagar frånvaro dag 10 till 16 är ägglossning 😅

Anna9819
0

#207: med lite lätt ironi 😅🙃
Man blir ju lite fundersam på dessa test.
Så tänker att ha de som stöd till sin kropps egna signaler är nog bäst

Anna9819
0

#206: har du de med dubbel eller enkel alltså de som läser av ett hormon eller ett? På cb?
De som läser av 2 hormoner är ju känsligare antar jag.

cashili
0

#209: det vanliga med endast LH

Den lila tycker jag är jättedålig

Anna9819
0

#210: okej

[Freyaaa]
1

#205: ja det är lite knepigt, första gången vi ska försöka på riktigt. Graviditet i vintras blev lite av sig självt, då var vi mer inne på att det blir när det blir. Men jag är inte längre tillfreds med att tänka så nu när vi vet hur mycket vi vill ha ett frö ❤️
Vi hoppas verkligen på groende frön här framöver 🥰

Anna9819
0

#212: har ju haft otur och hoppas på nästa gång 💪🏻❤️

[Freyaaa]
1

#213: ja men man får hoppas på lite tur i gengäld 😊 var är du i cykeln nu?

Anna9819
0

Jag är på cykeldag 6 nedräkning har börjat 😅😖🤪😔🙃
Du då?

[Freyaaa]
0

#215: åh känner igen det, nästan dags men inte riktigt 😅😉 Jag är på dag 14, negativa äl-test men flytningar som kan vara rätt 😊 så vi försöker på 😃

cashili
1

Jag väntar oxå på ÄL snart

Anna9819
1

#216: vad spännande 🤩 håller tummarna ❤️

Anna9819
0

#217: fick då nått från läkaren? Nån behandling? Eller minns jag fel😖
Håller tummarna för oss alla iaf det är våran tur hoppas jag 🙏❤️

Anna9819
0

Men nu blir jag förvirrad, jag har fått ägglossningsflyttningar redan 😖
Är på dag 7 nu
Har inte börjat med ägglossningstest men borde väll ta ett idag som det verkar 😖 fan också kroppen kanske är ur balans fortfarande då.
Orkar inte….

cashili
0

#219: kortison och progesteron får jag denna runda

cashili
0

#220: hade oxå lite tidigare ÄL denna gång
Typ dag 11-12 istället för 14

Anna9819
0

#221: okej 👌🏻

Anna9819
1

#222: så märkligt men får prova med test i kväll borde ju vara starkt

cashili
0

#224: är ju iaf bra att din kropp ger starka signaler

Anna9819
1

#225: det är bara att hoppas att inte ägget släppt utan att det bara är på g

cashili
0

#226: flytningar kommer ju före ÄL så troligen är det bara på g

Anna9819
0

#227: ja precis men så konstigt att de kommit redan och har som mollvärk har även mer flyttningar än vanligt 😖 förlåt 😂
Kan kanske vara vitaminerna jag börjat äta för hade mer ägglossningsflyttningar förut

Anna9819
0

Det var inte mycket utslag 🤪 trodde det eftersom jag brukar ha desssa flytningar dagen innan ägglossning, fel tid nu också iof får väl se om ägglossningstestet är starkare imorgon 😖

cashili
0

#229: på kvällen är ju dock LH hormonet lågt 😊
Men det kan ju va så att du har dessa fertila flytningar längre nu om du intagit vitaminer etc
Det visar iaf att du är i ditt fertila fönster 👌

Anna9819
1

#230: ja precis, får väl se hur det verkar imorgon

Anna9819
1

Har inte missat ägglossning iaf, blir ett nytt test vid 12 tror ägglossning är nära nu.

[Freyaaa]
0

#217: vad roligt! Det är spännande dagar 😃

[Freyaaa]
0

#232: 02E6C9C6-447D-4FD5-AC48-B1D2E9FC0FE3.jpeg jag har haft denna styrkan i typ 5 dagar nu 🙄

[Freyaaa]
2

Men som jag läst tidigare här att man ska testa förmiddag/ mitt på dagen, har jag inte haft möjlighet till i veckan. Men nu är det helg så kanske går det att få ett positivt utslag på testen 😊

Anna9819
0

#235: vi får hoppas på det, jag tror min stegring brukar gå fort efter några månaders testade och klämmande 😂

Anna9819
0

#234: ser ju väldigt starkt ut

cashili
0

Jag har precis haft min ägglossning så nu börjar väntan ! Både spännande och jobbigt

[Freyaaa]
1

#236: spännande! Hoppas du hittar den och det tar sig 😍

[Freyaaa]
0

#238: ja skräckblandad väntan förstår jag! När har du BIM? :)

Anna9819
0

#238: ja det är rätt jobbigt 💪🏻⭐️

cashili
1

#240: det blir nog runt 3/5 om jag räknar rätt med ÄL

Anna9819
0

#242: har du koll på hur ägglossningstest kan vara, fick inte fullt utslag utan idag är mina test svagare.
Ska fortsätta testa och se om det blir starkare igen.
Men tycker det är märkligt… eller?

Anna9819
0

#239: Tyvärr inte sambon jobbar tills tisdag min beräknade ägglossning är ju på torsdag typ så blir galen…
Men ska fortsätta med test och se 😖
Tror kroppen är väldigt konstig.

[Freyaaa]
0

#243: åh jag hade precis samma idag! Har haft negativa i en vecka, men det har ändå varit en tydlig testlinje. Jag har tänkt varje dag att de snart borde vara lika starka strecken, och då idag var teststrecket mycket svagare 🤷‍♀️
Precis försökt googla fram om lh kan svänga så för att sen gå upp igen? 🤯

[Freyaaa]
0

#244: men åh, då får ni försöka få simmarna på plats innan. Det överlever ju ett tag i väntan på ägglossning 🤩

cashili
0

#243: det kan va så att kroppen försökte ägglossa men inte lyckades. Då kan kroppen försöka få det att ske om några dagar igen

cashili
0

#245: det kan ju oxå va att man missar peaken om man inte testar 2 ggr per dag och har en kort ökning.

Men jag litar inte helt till ÄL test. Jag fick ju som sagt ett positivt på CB och ett klart negativt med RFSU

Jag fastställer ÄL med tempning

[Freyaaa]
0

#248: okej, ja i veckan har jag inte kunnat testa mitt på dagen utan på morgon och kväll. Det beror väl också på hur mycket vätska man har genom systemet.
Upptäckte precis genomskinliga elastiska flytningar, det är väl precis det de ska vara vid ägglossning?
Tänkte iallafall ta om testet mitt på dagen för att se 😊

cashili
0

#249: ja tester man morgon kväll då kan man faktiskt missa då ökningen sker dagtid MEN om jag får positivt kl 14 en onsdag då är det positivt på morgonen på torsdagen , sen försvinner det

Ja fertilt sekret hör ju ihop med ÄL så fortsätt testa 😊

Anna9819
0

#250: ja det gör ju det men mensen var slut dagen innan då det är märkligt i tid,
Men ska se vad som händer
Trist iaf 😖

cashili
0

#251: hade du kort mens ?

Anna9819
0

#252: nej som vanligt 5-6 dagar

cashili
0

#253: ok
Isf måste ditt LH ökat samtidigt som du hade mens

Anna9819
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#254: ja är det ens möjligt liksom fredagkväll , lördagmorgon bild och svagt lördag på dagen igen

Anna9819
0

#255: så fick aldrig starkt helt ju

cashili
0

#256: möjligt är det men som du säger blev det aldrig helt positivt

Dock litar jag inte helt på de där 😊

Men om du igen har fertilt sekret så har ju inte ÄL varit

Anna9819
0

#257: nej fick det några timmar i fredags, lite starkare test i går morse men inte sekret då

Anna9819
0

#258: vet iof att jag läst om något liknande nånstans
Men ska se om LH ökar igen.
Tänker att kropppen måste ju bygga upp sig igen innan man kan få ägglossning ju.
Orimligt

cashili
0

#258: ok svårt
Enda säkra tkr jag är temp

Anna9819
0

#260: ok då tar du temp på morgonen bara

cashili
0

#261: precis
Samma tid varje dag från mens till ÄL

Anna9819
1

#262: nästa månad då 🤪😂 less här

cashili
0

#263: tar några månader för en app att lära känna just din temp kurva , bara så du vet
Skulle säga 2-3 månader kontinuerlig tempning
Sen kan den förutse ett mönster

Anna9819
0

#264: okej just nu är jag mest vilse och less, ska till gyn nästa vecka så får se vad de säger.

cashili
1

#265: förstår dig ! Man kan bli knäpp när man inte kan tyda kroppens signaler ❤️

Anna9819
0

#266: ja väldigt 😖

Anna9819
0

#266: nu fick jag starkare ägglossningstest igen 😂 äh ja vi får se om det blir nån ägglossning i veckan ist
Jag hoppas igen nu 😂
Kanske borde skita i test och bara ha sex när man kan och hoppas på att en envis simmare kommer fram i tid💪🏻

Anna9819
0

#255: och nu såhär

cashili
0

#269: ser ju ut att kunna bli positivt om ett par dagar
Vilken cd är du på ?

Anna9819
0

#270: hoppet kom tillbaka 😖😂
Jag är på dag 9
( Vet inte riktigt vad cd står för )

cashili
0

#271: cd = Cykeldag

Så säg att det blir positivt ÄL test om 2 dgr , då kommer ÄL kanske cd 13 eller 14. Låter rätt troligt och normalt , förutsatt att testen ökar nu

Anna9819
0

#272: ja den brukar komma på dag 13 oftast
Fan borde ju tänka mindre bara 😝
Tack för ditt stöd det betyder mycket❤️

cashili
0

#273: försök slappna av kommande dagar ❤️❤️ håller tummarna

Anna9819
0

#274: ska göra det, det var mina ägglossningsflyttningar som skrämde/lurade mig

[Freyaaa]
0

#268: om inte annat så kanske man får en insikt om hur det ser ut till nästa gång 😊

Anna9819
0

#276: verkar ju variera lite ändå😖😅 men det blir nog bra, stänga av hjärnan borde jag göra ist, för att ta tester som kanske bara gör mig stressad

[Freyaaa]
0

#277: jag är lite på samma just nu, testerna har inte blivit riktigt starka och sen blivit svagare. Men eftersom min mens är oregelbunden tänker jag fortsätta för att se hur testen kan variera. Antingen uteblir min ÄL denna månaden eller så kommer den senare, skulle den komma senare kanske jag slipper oroa mig nästa gång det beter sig så här 🤷‍♀️

cashili
1

#278: och alla säger ” stressa inte ”
Haha jo tjena

[Freyaaa]
1

#279: precis, det är ju så lätt att inte tänka på 😅

Anna9819
1

#278: #279 ska försöka att inte stressa men ja det är ju fasiken inte lätt ❤️
Vår tur kommer ❤️❤️❤️

Anna9819
0

Fick blinkande gubbe idag på mitt cb ägglossningstest så nu är ägglossningen på g verkar det som

cashili
0

#282: härligt
Då har östrogenet ökat. ❤️

Anna9819
0

#283: ja det känns ju bra att kroppen kanske vist funkar igen,

cashili
0

#284: Jupp ! Hoppas du får fast inom några dagar oxå nu så LH ökar och går igenom ägglossning! Håller tummarna 🤞

Anna9819
0

#285: ja precis 🙏

[Freyaaa]
0

#282: åh vad spännande! Hoppas ni kan få till ett mys 😀
Mina lh är konstant halvsvaga sen en vecka tillbaka och flytningarna har blivit vita 😫 Tempen iprincip helt stabil, börjar misstänka att ÄL uteblir helt denna månaden 😢

Anna9819
0

#287: mina flytningar brukar faktiskt bli vita när jag har utslag på ägglossningstest märkligt nog, så ge inte upp ❤️

cashili
0

#287: håller tummarna !

[Freyaaa]
0

#288 #289
Tack! Kanske har ni rätt, testet imorse var ändå starkare än innan så kanske fortfarande stiger 😊
Ska in på ul om två veckor och då kanske jag får mer svar hur statusen är 😊

Anna9819
0

#290: är nog på g då ⭐️
Skönt med ul👌🏻
Jag ska till gyn på fredag för ul och prover 😖

[Freyaaa]
1

#291: ja man lär samla en hel lista för de gånger man faktiskt får komma till gyn! De ska egentligen kolla en cysta som upptäcktes i samband med missfallet men jag hoppas att de kan kolla lite allmänt också 😊

Hoppas att proverna och ul ser bra ut för dig på fredag!

Anna9819
0

Okej ja då kan de ju passa på att titta på annat med, brukar du ha cystor?
Jag har haft vätskefyllda funktionella cystor tror jag de heter.

Ja jag hoppas det 😖❤️

[Freyaaa]
0

#293: inte vad jag vet om, har aldrig upplevt bekymmer innan. De såg den här cystan vid missfallet, den läkaren fick ur sig i allt kaos att det kunde vara endmetrios. Jag var redan helt förstörd och gav upp helt. Vid uppföljningsbesöket var det en annan läkare som inte kunde säga vad det var för cysta, men att det inte alls var en typisk endometroscysta.
Jag tror inte att det är det, har sällan mensvärk öht och när jag har är det måttligt och under mycket kort tid.

Har dina cystor ställt till det för dig?

Anna9819
0

#294: kan väl varit en funktionell vätskefylld variant,
Men bra att de kollar upp.
Jag fick vätska i buken och det gjorde ont när den gick sönder. Efter det så har jag haft cystor men inte märkt av dem direkt

Anna9819
0

Blinkande gubbe idag med 😖
Imorgon då?!? 😂😵‍💫

[Freyaaa]
0

#296: men kan inte den blinkande också vara en höjning?

[Freyaaa]
0

524A36B9-8E11-482D-A0D6-41FAC59111EA.jpeg

Mitt em test såg ut så här, men två timmar senare aningen svagare 🤷‍♀️

Anna9819
0

#298: ja det är ju starkt test ju jo av östrogen som höjs innan ägglossning

Anna9819
0

#298: mitt RFSU har också varierat i styrka

Anna9819
1

Fick fast gubbe idag,
Och varit hos gyn allt såg bra ut 💪🏻🤩fick även bekräftat att ägglossning är på gång de om en till två dagararna, fick se ägget 😅
Fan så häftigt egentligen❤️

[Freyaaa]
0

#301: woop! Härligt att det ser bra ut 😍 hoppas att det är ägget med stort Ä 😀

Anna9819
0

#302: ja får hoppas på det 🙏

[Freyaaa]
0

664CE29F-CB4B-4DB1-8999-DA68C76230B4.png

Verkar som vi aldrig fick någon chans till frö denna månaden 😢 tempen vägrar gå upp.

cashili
0

#304: åh vad trist ! Men det ÄR helt normalt att ÄL hoppar över en gång ❤️❤️

Anna9819
0

#304: vad tråkigt men det är som sagt så ibland.

Men förstår hur du känner man blir ju så besviken ❤️
Skickar en styrkekram 💪🏻❤️

Anna9819
0

#304: jag är lite dålig på tempkurvor men kan man inte få ägglossning fast inte tempen går över en viss temp?
Det kan inte vara lite olika?
🙃

[Freyaaa]
0

#305: #306 tack för stödet! Det är supertrist, men framför allt ovissheten att inte veta när nästa chans kan komma! Nu får jag bara vänta på att det kommer en blödning eller på inplanerat ultraljud den 15e som kan ge ledtrådar om nästa chans till bakning 🤩
Hur går det för er nu?

cashili
1

#307: tempen höjs till följd av att progesteronet höjs och det kan enbart ske om ÄL gått igenom

Sen är det individuellt hur stora höjningarna är
Men de ska ju helst va minst 0,5 grader högre än före ÄL

Anna9819
0

#308: snart ultraljud då iaf, hoppas du får hjälp av dem ❤️
De borde ju kunna se och förklara lite mer än en själv som sätter egna diagnoser (jag ) och de värsta diagnoserna.

Jag har haft ägglossning i helgen men får se jag är skeptisk till att det funkar denna gång… är väl för jag inte vill bli besviken.

Anna9819
0

#309: okej tack för förklaring ❤️

cashili
0

#311: hur många dagar efter ÄL är du

Anna9819
0

#312: är bara 6 dagar ca 🙈
Plussat/skugg plussat tidigare på 7 dagar efter ägglossning men då väldigt otydligt.
Skuggit så kunde lika gärna varit spök osv.
Jag kunde inte låta bli har haft mollvärk så är så nyfiken men vet att jag är lite knäpp😖🙃 vill ju så gärna, men detta går ju inte att påskynda på något sätt. #galenmamma😂

cashili
0

#313: hehe förstår .. det tar minst 5 dgr för ett ägg att mogna och sen ska det fästa, så ja 6 dgr efter ÄL är extremt ovanligt att plussa. Men håller tummarna. Själv kom mens idag typ ÄL +16

Anna9819
0

#314: hur känner du dig? Som början på en nystart eller?
skickar styrkekramar iaf❤️

cashili
0

#315: Mjo lite så känns det men också lite jobbigt. Såklart. ❤️
Har du tagit ngt nytt test

Anna9819
1

#316: förstår❤️
Jag försöker att inte göra det och tror mitt test i går nog bara är en skugga av var test /utslags strecket skall vara, är lite för ivrig 😖 hade ägglossning troligtvis förra lördagen.
Enligt ägglossningstest som gav utslag förra fredagen och gyn mätte en äggblåsa på 17 förra fredagen och hon sa att ägglossning var på g om nån dag.
Vi får se hur det går😵‍💫

• Redigerat 2023-05-06 09:08 av Anna9819
Anna9819
0

#316: tror min ägglossning förskjutits efter mitt förra missfall, jag brukar ha ägglossning på dag 13 oftast, nu har den varit på dag 15 två gånger i rad

• Redigerat 2023-05-06 09:12 av Anna9819
cashili
0

#317: ah ok. Ja blåsor brukar väl spricka runt 20 mm tror jag och öka med 1-2 mm / dygn

Men det är nog bra att ha is i magen ❤️❤️

cashili
0

#318: ja ÄL kan variera ganska mycket från månad till månad. Den tiden inte alls fast för alla

Anna9819
1

#319: ja nå sådant, jag hade känningar lördag kväll så det kan stämma rätt bra

Anna9819
0

#320: nej den var oftast dag 13 men även dag 12 och 14.
Man får ju räkna med dag 12-16 typ tänker jag eller gällande min kropp iaf.
Om det inte blir något så jobbar jag borta nästa ägglossning och det är väl det som stressar, men vad gör det gyn såg ju flera äggblåsor så de kommer ju fler ägglossningar 😂
Man borde gå på spa och ta hand om sig själv ist för att fundera så mycket…
Men det är svårt ibland 🙃

cashili
0

#321: mm då va igår ÄL + 6. Du får vänta en vecka med att testa hihi

Hur lång lutealfas har du ?

Såklart det kommer fler tillfällen.
Varje ägglossning är en chans ❤️

Anna9819
1

#323: ja jag får vänta 🙃😝
Tack för pepp❤️

Anna9819
0

#323: den brukar vara 13-14 dagar

Anna9819
0

#325: ca då svårt att veta exakt

cashili
0

#326: mm förstår håller alla tummar jag kan !!

Anna9819
0

#327: ja jag kanske ska vänta med test så ägget ev hinner fästa nästa gång 😂
Molvärk tyder lika gärna på grav som pms så jag ska försöka vänta med att testa några dagar.
Men tack för du orkar svara ❤️

cashili
0

#328: hehe ja .. vänta till åtminstone ÄL + 12 ❤️
Klart jag orkar , vet ju exakt hur det känns

Anna9819
0

#329: har junilistan tidigt förut men då kanske jag hade ägglossning på dag 13 tex så ja jag väntar några dagar.
Tack ❤️

cashili
0

#330: hm.. junilistan? 😊

Anna9819
0

#331: 😂 oj har testat positivt tidigt

cashili
0

#332: hehe ja okej. Du får vänta och se då , hoppas !

Anna9819
0

#333: precis 🙏

Anna9819
1

Det där när man får notis om man går in i vecka 12 😖 när man i själva verket kämpar för att bli gravid igen, efter den graviditeten blev missfall 😵‍💫
Tänkte när jag anmälde mig till nyhetsbrev att två missfall inom ett år får jag väl inte..
Men jo.
Jag vill skicka en styrkekram till alla er som kämpar ❤️ ta hand om er

cashili
0

#335: jag förstår dig så väl ! Har ju som sagt haft 7 mf/ kemiska inom 2 år. De sista 5 väldigt tätt. När jag gick till 10-11 veckor så fick jag brev hem om tiden för KUB osv. Så jäkla hemskt att behöva ringa och avboka. Ens hjärta 💔

Kämpa på alla ❤️❤️❤️

Anna9819
0

#336: ja usch fruktansvärt att gå så långt som du 💔
skönt att det finns de som förstår här.
Jag tycker min sambo inte riktigt kan förstå hur det känns för mig.
Vet inte om det har och göra med att han kanske inte vill lika mycket men han vill så klart men tror inte han förstår innan han får se ett ultraljud ,eller att jag bär och känner av förändringar inder graviditet osv

cashili
0

#337: nä jag förstår hur du känner. Min sambo vill lika mycket men han verkar heller inte helt förstå hur det känns varje gång man fått + och sen mens ändå. Han fortsätter med sitt. Kanske är det för att allt sker i våra kroppar

[Freyaaa]
1

#335: men fy! Ja alla de händelser som kommer där man tänker att den dagen skulle vi vart på ultraljud eller den festen skulle vart i vecka 20 och sen när man väl är där så var det ändå inte så det skulle vara 😢
Kämpa på så kommer det en dag, det hoppas jag för alla här!

[Freyaaa]
1

#338: jag känner lite samma med min sambo med. Klart att han var ledsen också men mer orolig för mig, vi kunde ju inte hindra att det hände.
Sen är det nog ganska naturligt att vi känner mer, vi känner ju också av graviditeten i oss själva. Och i denna långa tid att försöka få till det är det ju våra kroppar som ska vara rätt i fas, männen är ju redo för tillverkning alla dagar om året. 🤷‍♀️

cashili
0

#340: precis

Anna9819
0

#340: ja precis min sambo var också orolig för mig.
Det är nog svårt att förstå när det inte sker i och med ens egen kropp.

Anna9819
0

Hej
Nån här som fått blödning 4 dagar innan mens.
Ägglossning var på dag 15 ägglossningstest blev positivt på dag 14 och även gyn konstaterade ägglossning var inom två dagar på dag 14.
Så är nu på ägglossning +10 ca cykeldag 25
Får se om det blir mens nu, men känns ju lite för tidigt 😖

• Redigerat 2023-05-09 22:26 av Anna9819
cashili
0

#343: har du tur är det en implantationsblödning. Annars kan det va spottings eller tidig mens ❤️
Hur känns det i kroppen ..? Hur är tempen ?

Anna9819
1

#344: var inte mens iaf, så får se 🙃 märkligt brukar inte ha spottings men kroppen är ju lite konstig nu.

cashili
0

#345: håller tummarna
Själv är båda barnen sjuka så jag lär väl bli det jag med lagom till ägglossning och så skiter sig allt 😞

• Redigerat 2023-05-10 06:30 av cashili
Anna9819
0

#346:tack❤️ usch, hoppas du klarar dig!

[Freyaaa]
0

#345: hoppas på det bästa 🥰

[Freyaaa]
0

#346: ät ordentligt så kanske inte kroppen är så bekymrad ändå 🥰

Anna9819
0

#348: tack❤️

Anna9819
0

Hade en liten blödning på 2 dagar sedan brukar inte ha mellan blödningar funderar om det kan ha varit en nidis? kan det vara något på gång? Eller är det viljan igen nu 😖
Ska bara vara ett streck det är ett testa tidigt test.

bilder raderade då tolkning endast är tillåtet i angiven tråd

• Redigerat 2023-05-11 20:10 av Cireea
  • Redigerat 2023-05-11 20:09 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#351: jag förstår inte var man ska se på det du plockar isär, men på det hela testet kanske det är något. Sätt sikte på söndag och testa igen då ❤️
Jag är sjukt frustrerad på min kropp just nu, men har läkarbesök med ultraljud på måndag. Det ändå jag tänker är att jag ska ta mig till måndag för att få fler svar.

Försök ta dig igenom några dagar till, så får du ett säkert besked ❤️

cashili
0

#351: Har oxå svårt att se på de isärplockade men på hela testet syns en liten skugga

Har det ökat ngt sen den 9/5?

Anna9819
0

#353: tycker det är svårt, men syntes mer idag på detta test. fast det är ju ett annat märke

• Redigerat 2023-05-11 20:20 av Anna9819
Anna9819
0

#352: jag tyckte det var lättare att se strecket.
Ja det är ju egentligen bara att vänta.

Usch jag förstår dig!
Det är jobbigt när man känner att kroppen motarbetar en själv… man ska ju vara ett team😵‍💫
Hoppas du får hjälp❤️

Cireea
0

Ni som är aktiva i tråden, vill ni att jag startar en ny eller om någon av er gör det? Tänker då denna börjar bli lite lång 🥰

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Freyaaa]
0

#355: det är superjobbigt att vänta, klart jag tagit tre gravtest fast att tempen inte säger att jag haft ÄL, men är på dag 35 och det är svårt att låta bli. Ändå tacksam att jag tempar, annars hade jag nog gråtit floder när inte strecket fanns där.

Jag hoppas att du får ett fett, tydligt streck om några dagar ❤️

Jag hoppas att jag får svar på om det är något konstigt eller inte. Förhoppningsvis ser de att cystan är borta och något tecken på att allt kan komma igång igen. Egentligen är det inte så konstigt om det tar några månader innan ägglossning kommer igång igen. Det är ju bara tre månader sen missfallet.

[Freyaaa]
0

#356: det får du gärna om du vill 😊

Anna9819
0

#356: vill ni att jag startar en egen tråd 😂 så den inte blir så lång 😖🙃😂
Förlåt….
Vore ju kul om du gjorde det 🌸

Anna9819
0

#357: nej det är ju inte konstigt att det tar lite tid,
Tog ett tag sist och även nu har min kropp inte riktigt varit sig lik.
Jag håller tummarna för dig.
Skickar en lyckospark på måndag 🙏💪🏻❤️

Tack för pepp ❤️

cashili
0

#359: gör inget att den är lång på ett sätt för man kan scrolla tillbaka och se om man missat ngt etc ❤️
Vi är ju här för att lyssna på varandra

Cireea
0

#361 Tråden kommer ju finnas kvar ändå. Är mest för att den för vissa kommer börja lagga och bli trög.

Cireea
1

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer