Försöka igen efter missfall #2
Förra tråden blev lite lång så här kommer en ny där ni kan fortsätta stötta varandra i er resa. ❤️
Tidigare tråd HÄR.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2023-06-26 11:19 av Cireea

Nu säger appen att jag haft ägglossning ändå, när jag la in mensens ankomst idag. Så kanske har den varit, men vi får ändå se fram mot nästa chans och hoppas på lite tur 🍀
Får se vad de säger på ultraljudet på måndag, om jag nu får komma under pågående mens 😫
Men givetvis kom mensen på en fredag efter telefontiden till gyn 😅
#1: hmm vad märkligt, eller tar appen bara minus 14 ca ?
Har man ägglossning iaf då? Då spelar det ju ingen roll om man tempar
#1: hoppas de kan hjälpa dig ändå❤️💪🏻💪🏻🙏
#2: hoppas den tagit det på att tempen ändå höjdes lite efter ÄL. Tycker ändå att det är värt att tempa, annars hade jag ju hoppats så mycket på dag 35 att livet rasat när gravtestet inte vissa plus!
Även om jag ändå tagit gravtest, (för att en liten gnutta hopp ändå glöder,) så var jag ändå inställd på att det var negativt, eftersom tempen oavsett inte var stadigt hög.
Hur går det för dig?
#4: ja precis, är inte insatt i att tempa alls.
Alltid skönt att vara förberedd såklart.
Jag inväntar mens fick ett lika svagt streck idag.
Så får invänta junis ägglossning men ska bättra mig och inte köpa hem gravidtest inte heller ägglossningstest
De gånger jag blivit gravid så har jag inte använt det lustigt nog😂
Tror det kan stressa iaf mig mer än vad de gör nytta, sedan är det nog slumpen att det blivit så iof, men lite lustigt är det 😂🙊
- Redigerat 2023-05-12 23:37 av Anna9819
#1: nu ankom min mens med så nya tag 🙏
#5: då är jag bara en dag före dig! 🤩
Hoppas att vi har grymt bra ägg på gång denna gången 😍
Ne det är lika bra att låta bli att testa massa, det är egentligen bara massa pengar som rinner iväg 😅 men det är så svårt att låta bli!
#7: ja precis💪🏻😍
Men blir inte nästa gång för är borta på jobb under nästa ägglossning 😅
Men i juni 😂
#8: vad trist att det inte blev ngt 🩷 Håller tummarna att nästa gång ni försöker blir en vinst !!
#8: men åh så segt för dig! Då är det extra bra att inte testa och ha sig :)
#10: jag får heja på er ist 💪🏻👍
#11: tack ☺️ jag hoppas att denna tråden ska sluta i plus för oss alla till slut, plus som resulterar i en liten bebis 😍
#12: jag med !!!!! 🩷🩷🩷
Det kommer gå ! Man måste tro
#12: ja det borde väl gå, barnmorskan jag var hos sa att jag skulle höra av mig 6 månader efter min senaste missfall om jag inte blivit gravid och lyckats behålla fröet ❤️
Så känns ju skönt att få hjälp om man vill.
#12: jag blir lite less ibland men tack vare denna tråd så blir jag på bättre humör 🌸❤️🙏
#13: det måste man🌸
#15: gud ja ! Efter 7 mf / kemiska så är det då inte lätt att känna hopp. Vet exakt hur du känner.
Jag får all hjälp jag kan nu iaf.
#17: skönt att ni båda känner att ni får den hjälp ni behöver ❤️
Jag känner inte den tilltron till sjukvården, men hoppas att det ska ändra sig framöver 😊 När jag haft ont och varit orolig har jag bara blivit skickad till olika telefonnummer som skickar mig vidare till nästa telefonnummer och ingen vill ta i det. Tur nog har jag inte ont längre men var så ledsen för någon månad sen när ingen ville hjälpa mig.
De enda jag fått komma till är efterkontroll en vecka efter missfallet och nu imorgon när de ska kolla upp cystan som upptäcktes i samband med missfallet. Hoppas att det kommer kunna ge några svar :)
Hoppet måste vi verkligen försöka hålla uppe iallafall cykeldag 7-30 😅
#18: det tog många år före jag fick hjälp
Fick söka mig fram ensam 😢
#18: jag har tyvärr också dålig erfarenhet av kvinnovården
Man får inte hjälp om man inte kämpar och det är sjukt💔
Jag blev felbehandlad ett antal månader osv
Jag hoppas på att du får den hjälp du förtjänar❤️
Stå på dig ❤️
Jag träffade en kvinna på gyn akuten hon var så rädd för att få missfall igen, hon hade ont osv.
Hon var i vecka 12.
Det hon sa till mig var, de vill inte ha oss här 💔 usch så är det, och så ska ingen som sitter på gynakuten behöva känna…
Fruktansvärt.
#20: fy fan!! När jag kom in med sent mf och cytotec inte fungerar så var det så otroligt fina på gynakuten
Där låg jag helt ensam , under covid och sambon utomlands i jobb men de lämnade mig inte länge och under skrapningen ( vakuum ) så höll två se mig i handen
Hemskt att behöva gå igenom men fina människor
Dock har jag stött på klinker som är så jävla otrevliga att man undrar varför de profilerar sig som fertilitets-kliniker
#20: ja jag är faktiskt förvånad över hur svårt det är! Kvinnor i fertil ålder är oftast aktiva på arbetsmarknad och det måste i det långa loppet vara en sjukt dålig kalkyl för samhället att vi inte ska kunna få den hjälp och stöd vi behöver.
Jag kan bara tala för mig själv men det är inte lätt att kunna ge 100 på arbetet alla dagar med all oro och ovisshet, och försöka hinna ringa under telefontider 8-11.30 för att eventuellt få tag på någon som kan ge råd och hjälpa.
Det påverkar ju hela livet och borde vara så hemskt mycket mer lättillgänglig att få hjälp!
Jag kan ändå hålla med om att när man väl kommer in så blir man i de flesta fall väldigt väl bemött 🥰
Ja man kanske ska byta jobb om man inte vill jobba på jobbet 🙃
Men skönt att du fick bra stöd, usch måste varit otroligt jobbigt 💔
#21: men åh ❤️ skönt att de tog hand om dig!
Eller hur !? Dessa telefontider som man ska försöka passa 🤦♀️
#25: ja precis, jag ringde och försökte att kunna få skriva ett mejl angående missfall så inte nån kollega hörde vet inte om de tror att man har lust att prata om ens privatliv öppet för alla kolllegor 😖
Svårt att hitta ett ställe på mitt jobb där ingen kan råka höra, stänger jag dörren så hörs det ju igenom ändå
Ja förstår inte att det ska vara så dumma tider!
Har också känt att man kanske inte vill prata i telefon om det på jobbet, hade vart superbra om man kunde skriva till dem :)
#27: håller med ! Ska man stänga in sig på toa / gå ut / smyga i nån jäkla korridor
Omöjligt liksom!
#28: ja, jag är glad att jag berättade för min chef från början. Så han har överseende med mina konstiga beteenden ibland 😅
#29: ja det är ju skönt 🙏
Vi missade på riktigt läkartiden 😫 min sambo kom inte ifrån jobbet och sen när vi väl var där sprang vi först till fel byggnad. Så nu har vi inte tid förrän 1 juni igen 😫
#31: men NEJ så typiskt 😞
Jäkla otur.
Hoppas kroppen är bättre/som vanligt denna cykel 🙏
#31: åh 🩷 men tiden går snabbt till 1/6.
#33: det gör den ju verkligen!
Själv så hoppas jag på att min sambo har superspermier 😂 som tänker leva i 3-4 dagar 🙃 minst troligt…..
Kommer inte köpa ett endaste litet test. Varesig ägglossnings eller graviditetstest, utan bara tänka blir det så blir det, verkar ju inte direkt vara meningen att det ska bli kan jag känna.
- Redigerat 2023-05-16 09:01 av Anna9819
#35: de kan absolut leva 3-4 dgr
Ja jag får se fram emot nästa tid, det tar mig några veckor till men det är i samband med ÄL, så kanske kan de då bekräfta att den faktiskt verkar fungera.
3-4 dagar är fullt rimligt ju 😃 men håller med om att det inte lönt att stressa med tester och greja om ni ändå vet att tillfällena för mys är begränsade 😊
#33: var är du i cykeln nu?
#40: ja, spännande 😊 önskar er lycka till 🥰
#41: 🩷🩷🩷
#38: spännande och se 🙏
Godmorgon
Jag kom på en sak jag använde faktiskt det här sist jag blev gravid.
Dagarna innan ägglossning och några dagar i rad det sägs att den ska hjälpa till att få rätt pH värde.
Så ska prova igen.
Bättre att lägga pengar på än graviditetstest och ägglossningstest (för mig iaf)
Tänkte bara tipsa, läst lite och det verkar ha hjälpt några och andra inte så
Men det är ju såklart svårt att veta.
Ville iaf tipsa om den eftersom jag blev gravid just den månaden jag provade den så.
Ha en bra dag! ge inte upp ❤️💪🏻❤️🙏
#44: är det glidmedel?
#45: ja det är det, men jag använde det för jag tyckte jag hade förlite ägglossningsflyttningar tänkte då att det skulle förbättra miljön för spermierna 🙈😅som ett hjälpmedel att de skulle överleva längre.
Det kanske funkade eller så var det slumpen 🙃😂
#46: Oki 😊
För mig är det nog inte problemet då jag upprepade ggr blir gravid
Det är att stanna kvar som är ngt problem eller vad det nu är och det kan nog inget glidmedlet råda bot på
Men tack för tips 🩷
#47: nej precis, har du fått något svar på varför det blivit så för dig?
Min barnmorska sa till mig att det är vanligt och du ska inte vara orolig, allt såg bra ut osv.
Men du har iof haft fler än mig😞
Men visst hade du fått hjälp nu?
Om du orkar svara 🙈
#48: de har inte hittat Ngn direkt orsak som med säkerhet förklarar det
De såg ju att jag har ett överaktivt immunförsvar så det k a n ställa till det , sedan är jag inte 20 längre och det k a n påverka och sen kan det vara slumpen etc
Så det kan ju vara mycket
Men jo jag får hjälp i form av kortison , trombyl progesteron och om jag vill lipiddropp som sänker immunförsvaret till normal nivå
#49:okej, det hade jag läst tidigare, är det vanligt att man har problem med immunförsvaret ?
Hoppas det blir bra ❤️
#50: jag vet faktiskt inte någon % sats på det.
Kanske vanligare än man tror i vårt samhälle mer autoimmuna sjukdomar , allergier , metaller etc
Maten eldar ofta på inflammationer osv
#51: ja precis.
Jag tränar rätt mycket så kosten är viktig för mig, försöker se över mina intag av ”skit” 🙃 men svårt att veta när man inte kan odla själv året runt 😅
Läst på lite om just kost är kostrådgivare och det är väldigt intressant att läsa vad saker innehåller grunden men vad vi faktiskt inte vet vad de innehåller för gifter och vilka livsmedel man ska vara försiktig med pga hormonobalans osv
#53: precis ! Man kan tro ska äta ”nyttigt” men ändå få i sig massa skit
Nu blev jag lite positiv här igen…
Tänkte att jag skulle ha ägglossning på fredag eller lördag
Men har ägglossningskänningar i dag hoppas på att gårdagens mys räcker 😖🙏 vi får se helt enkelt ❤️
Tänker inte testa mig iaf så ni slipper det😂
Hoppas ni mår bra🙏
#55: woho! Håller tummarna! Jag kommer testa i onödan så det räcker 😅 testat tre dagar med nästan blanka äl-test, vilket ändå känns bra att de inte alltid är halvstarka 😊 hållt mig från att testa idag iallafall 💪
Det finns ändå gott hopp om ni myste igår 😃
Ja då kanske din kropp återhämtat sig igen 💪🏻
Min verkar bytt tillbaka till ägglossning på dag 13 ca förra månaden dag 15 så jag hoppas på mer balans nu.
Jag håller tummarna att dina test blir starka snart ☀️💝
Ja jag hoppas det, ultraljud om en vecka imorgon 💪 min cykel kan variera från 26 dagar till 34, men oftast hoppar den inte så många dagar åt gången 😊
Det är nog ganska så vanligt att ägglossningsdagen varierar lite grann 😊 men hoppas din var tidigare denna månad så att ni kanske prickade in den helt okej ändå 😊
Har beställt hem glidmedlet du tipsade om 😃
Håller tummarna för er båda !! 🩷
#58: ja vi får hoppas.
Tiden går ju fort kom ihåg att det kändes långt till ditt ultraljud efter missad tid, skönt att bli kollad och få svar på funderingar förhoppningsvis.
Vad bra jag hoppas att det hjälper till att förbättra miljön lite 🙃😅🙏
Tycker liksom jag hade mer fertila flyttningar förut eller iaf är det varierat så tror det hjälper mig iaf.
- Redigerat 2023-05-24 20:26 av Anna9819
#59: 🙏 tack
#60: precis men jag har inga förhoppningar
Fick reda på att jag har högt koppar som jag nu ska rensa ut så det lär väl inte gå
#64: okej , men drar det ner fertiliteten då? Eller bara obra i stort, bra att de kollar upp ordentligt.
#65: det kan göra .. eller inte fertiliteten i sig men kan störa implantation men vet ej hur mkt eller om det stämmer
De flesta testar sig ju inte och kan gå runt med höga halter av allt möjligt som man utsätts för via mat och vatten
#64: det är ändå skönare att få ett minus när det är det som man förväntar sig ❤️ och det viktiga är kanske inte att det blir just denna cykeln utan att det kanske blir när det blir 😊
#61: ja det går ändå rätt fort tiden 😊 Ja det skadar ju inte att testa, det borde ju inte bli sämre :)

Tror inte det är så starkt som det kan bli än, men de har blivit mycket starkare än i tisdags, när strecket var mycket svagt 🤗
#69: verkligen !
#69: spännande 👍🙏
Verkar ju funka bättre nu 👍🙏💪🏻
Ja det känns bra, var så glad för några dagar sen att de var ordentligt svaga 😀 känns superspännande att de blivit starka fort nu 🤗
Samtidigt är jag ändå ganska så tillfreds med att det inte blivit än och försöker njuta av vår barnfria tid av livet när det bara är jag och min sambo 🥰 Denna tiden kommer aldrig att komma tillbaka om vi lyckas baka en liten och vi kan bara försöka och hoppas på vår lilla ❤️
#72: sunda tankar 🩷🩷
Håller tummarna för er denna cykel
#72: helt rätt, jag har haft barn hela livet typ 🙃😂
Så kommer inte ihåg hur det var utan..
#73: tack 🤩 känns som vi gjort typ det vi kan iallafall, idag var ÄL- testen negativa igen. Men vi fick till mys igår och för tre dagar sen så kanske ändå :) dock har min temp gått upp redan för tre dagar sen. Men har sovit lite oroligt så kanske beror på det :)
#74: har du haft barn länge sen innan? Men jag gissar att äldre barn ändå är lite friare än en nykläckt? Funderingar från en ovetande 🙈
#76: ja jag fick barn tidigt min äldsta är 19 år 😅
#77: att den går upp är väl positivt, är det om den går ner det troligen är dåligt? Om man vill ha barn?
kan läsa på iof, aldrig brytt mig om temp 🙃
Läser på och återkommer😅😂
#79: ja precis , som den ser ut nu brukar den göra när jag blir gravid , fast denna är nog ännu mer trifasisk, men.. med massa mf är man inte ens glad för det liksom 🤷♀️
#80: jG förstår dig❤️ känner lika.
Hoppas verkligen det går vägen.
#80: spännande tycker jag, nu ångrar jag mig att jag inte tagit mig tid med att tempa.
Verkar ju kul att se ett mönster på en kurva 👍
Jag hade troligen ägglossning i torsdags om jag går efter mina mönster, fick till mys i mån, tis och fick ledigt fredag så fick till mys lite oväntat då med.
Bara att hoppas på att det kan ha tagit sig, fast jag inte fick till det på de mest ultimata dagarna.
Hoppas, men tror inte på denna månad…
Jakten på + fortsätter ❤️ håller tummarna för alla tre..
#83: ja förstår, men också ett kul hjälpmedel tycker jag.
Ja det har jag gjort fast i symtom ist
Tack för påminnelsen🙏
#80: Förstår, man vill inte bli besviken ❤️ håller tummarna! Ska du ta progesteron denna gången?
#82: det är spännande att tempa, har bara gjort det tre månader men ändå skönt att få en hint om det gått eller inte. Förra månaden gick inte min temp upp och jag var inställd på att få min mens trots att den dröjde till dag 35. Hade jag inte tempat hade jag varit så hoppfull att få ett plus då. Så det kan spara lite på ens känslor också :)
mina kurvor såhär långt, går inte riktigt dra några slutsatser av dem ännu 😅 men så kanske kroppen inte riktigt varit i ordning efter missfallet.
#86: ja vi får se, jag jobbar ibland borta dygn och Dover på dagen osv 🙃 då svårt få tänker jag 😅
Men verkar väldigt bra!
#88: tror du kan läsa av andra tecken också 😊
Har någon av er några oskyldiga kurer för att öka chanserna och fertila flytningar? Läste någonstans om gul grapefruktjuice att det skulle öka flytningar men hittar inte det i någon affär 😅 Men tänker att det kanske finns fler såna oskyldiga grejer som man kan prova? 😀
#89: kryddnejlika! Och munkpeppar
#90: Munkpeppar tar man väl bara fram till ägglossning?
#91: ja men det är ju i den fasen du vill ha fertilt sekret 😊
#92: ja precis, tänkte en del äter det nämligen hela månaden men då kanske det är för hormonbalansen bara
#93: denna månad drack jag te på kryddnejlika
Känt inom kinesiska världen
#94: ja jag hittade nån sida ang olika te sorter och när under menscykeln man skall dricka vad.
Även hört att akupunktur ska vara bra.
Men har aldrig testat.
Jag har bara testat munkpeppar och läste att c vitamin kunde höja progesteronet så tagit extra av det, iof även ätit extra d vitamin för tydligen är det vanligt med ett samband mellan D-vitamin brist och fertilitet.
Men finns så mycket aldrig brytt mig tidigare, men var yngre när jag fick mina barn.
- Redigerat 2023-05-27 21:17 av Anna9819
#96: precis man måste sålla i djungeln
#97: ja 😅
En fråga? Dricker ni lite kaffe?
Jag dricker en kopp om dagen nu ca.
Jag brukar kunna dricka 3-4 st
Har ju blivit gravid tidigare (oplanerat) då drack jag nocco, åt koffeintabletter mycket jobb, natt, vaken tid 😅osv
Så det är ju fasiken lite komiskt hur lätt det kan vara när man inte tänker på det 🙃
- Redigerat 2023-05-28 08:14 av Anna9819
#99: Nepp. Har aldrig gjort 😊
#100: ja då var det lätt 😂
Te känns också som något som man kunde prova ifall om att 😉 helt lyrisk över att kanske kanske det händer något fantastiskt i mitt kropp just nu 😍 men ändå medveten om att det kanske inte går vägen just denna månaden.
Jag levde på kaffe innan, fler koppar än jag kunde räkna. Kunde inte dricka kaffe under graviditeten eftersom det smakade så illa. Men efter missfallet var det gott igen och jag dränkte mina sorger i kaffe några veckor innan jag drog ner till Max 3 ( oftast bara 1,5 på morgonen) och resten koffeinfritt pulverkaffe :)
Ja tycker också det är spännande, känner efter letar liknande känningar 😅🙃
Ett tag kvar innan det ens går att känna men likt förbannat så känner man efter haha.
Ja kaffe är ju väldigt trevligt 😅 jag mådde också illa av kaffe när jag blev gravid, bara lukten fick mig att kräkas 🙃 mådde rätt dåligt några veckor svimmade och kräktes 😅 oj vad man glömmer….
#103: var det onsdag du trodde det va ÄL? Ja nu vill man att tiden går snabbt några veckor 🤩 så j****vla skönt att inte känna tillverkningspress mer denna månaden 😊
Men oj, hade du det från tidigt i graviditeten? jag hade bara kaffe som inte gick. Annars mådde jag prima, förutom ömma bröst.
#105: ja det är så mycket roligare att resten av månaden när det är spontant 😍
Men ja, verkligen en lättnad! Trots att det var allt man väntat på sen mensen kom 😅
#104: tror jag hade ägglossning i torsdags känningar i onsdags som jag brukar ha när jag får positivt ägglossningstest.
Men jag prickade inte bästa dagarna denna månad tyvärr 🙃 så tar denna månad med en nypa salt😝
Förstår den känslan, inga prestations/och konstiga tankar nu efter ÄL
Men en sak tänk på att det inte bara är du som ska funka det är ju även mannen.
Jag tycker det är lätt att klandra mig själv nämligen så påminner er om det med🌸
Från ca vecka 8 så började det bli sämre med illamående 😖
Höll i sig till ca v 15 sedan mådde jag jätte bra, bättre än vanligt nästan 🙏
#105: precis 🙃🙃
#109: 8 juni men ska försöka att inte testa förrän 10 juni, om nu inte mensen kommer. Men mest troligt testar jag säkert i helgen 😂 trots att det är alldeles för tidigt 😅
#110: ja just ja vi var nära , jag har min den 9 juni.
Ska försöka att inte testa innan 9 juni 🙃🙃
#110: jag känner inget än 🙃 men det är ju lite tidigt 😅😅
#112: ja väldigt nära!
Jag känner massor, men tror det beror på annat. Är sjukt trött😴, både i kroppen och i tankarna och känner dragningar lågt i magen.
Så sjukt många dagar att vänta 😫
#113: spännande, hoppas på +☀️
#113: jag har också varit sjukt trött, vet inte om det beror på pollen, men brukar inte vara påverkad
#114: jag hoppas jättemycket på plus men tror att symtomen nu beror på mycket jobb. Men man vet aldrig 😊 🥰
Men visst är det väl så att det isåfall ska ha fäst innan man egentligen kan ha symptom?
#116: ja precis, så typ i helgen, kan jä fästa efter lite olika antal dagar sist så plussade jag super svagt/ kunde varit spök lika gärna på dag 8-9 efter ägglossning
#117: det är spännande!
Då förstår jag att du är frestad att testa tidigt nu också 😊 låt det gå två veckor utan mens 💪
#120: ❤️ styrke kram till dig, vet känslan
#124: 😍 hoppas
Jag vet inte heller tyvärr
#126: ja precis, men tar ju lite olika tid för ägget att fästa också, det måste ju också spela roll
#129: Jag tempade inte då, men hade positivt ägglossningtest 14 dagar innan testet.
Håller tummarna att du har turen på din sida denna gången ❤️
#130: ah ok.. ja då stämmer det kanske som andra säger att deras test inte alltid är starka före eller på BIM
Tack 🩷
Jag tycker oxå mina test blir mysko när jag ”går på” progesteron vaggisar
De är så feta så mitt kiss oxå blir lite mysko
Eller inte kisset i sig men det feta rinner ju ut när vaggisarna tagits upp o smält
Man ser då att färgen på testen rinner ut lite o fäster inte lika bra
Irriterande
Hur länge ska du ta såna till? Gör man det länge?
#132: blir man gravid fortsätter man ett tag
Annars slutar man
Men vid tiden för testning tar jag ju dom
#134: ja
Hur undviker man att bli tokig av att försöka få till en graviditet?
Försöker att inte tänka på det men sen ägnar man halva dagen till att just tänka på det 🤯
Sover så dåligt att jag måste utesluta nästan alla tempningar, vilket resulterar i att jag maniskt laddat ner en till app där jag inte utesluter dem.
Sen sitter jag och stirrar på dem, som om det skulle göra någon skillnad 🤷♀️
Idag har jag iallafall ultraljudet för cystan som upptäcktes vid missfallet. Hoppas innerligt att den är oskyldig och inte ställer till med bekymmer. Förhoppningsvis kan de bekräfta att jag haft ägglossning för några dagar sen 💪
#136: lycka till❤️
Jag har haft cystor flera gånger de brukar försvinna vid mens, hoppas det är samma för dig! ☀️🙏
#137: tack, ja jag hoppas den är borta 😊
#138: apropå denna väntan jag är också så otålig 🤪 känner efter hela tiden🤪
#139: ja visst gör man! Mådde illa när jag vaknade imorse och har dragningar i magen hela tiden tycker jag 😅
Fick precis meddelande om att läkaren blivit sjuk 😫😫 så jag kommer att få ytterligare en ny tid. Men jag har varit orolig att ultraljudet skulle döda eventuellt befruktat ägg, så lite skönt är det också att det blir en annan tid 🤷♀️
#140: det är svårt att tänka på annat
Tempar man så kan man sov som en kratta för att man vet att nästa temp är viktig osv
Men jag har lärt mig slappna av lite mer
Man kan ändå inte påverka resultatet
För mig blev det ytterligare en kemisk , typ 8:e
Positiva test typ 2-3 dgr o sen inget
#140: men vad typiskt…
Det är nog ingen fara, men kan förstå oron.
#141: men…. Jag beklagar❤️
Usch vad orättvist livet är….
Skickar en styrkekram även fast jag vet att det inte hjälper…
#143: tack ❤️
#141: men nej, vad tråkigt! Hoppas chanserna kan vara på din sida nästa gång ❤️
Alltså vilka graviditetstest ska man ha?
Finns det något som man kan lita på ? Om man tar ett tidigt test?
#146: svår fråga egentligen. Jag har bara vanliga stickor, såna från RFSU, denna gången har jag dock köpt hem natural cycles stickor men gissar att de funkar samma.
Har testat tidigt någon gång för längesen, har för mig att det var RFSU test då också 😊
Har du några som inte är att lita på?
#147: ja jag litar inte på cb testa tidigt/ det med ett streck, babyplan tidigt gav också spökstreck.
Rfsu så har jag fått något svagt men kanske mest önskestreck 🙃😅
Man får vänta till man inte har någon mens på några månader 😅😂
Hörde förresten en lite kul grej idag,
En bekant som är kvinna trodde hon kommit in i klimakteriet eftersom mensen slutat komma.
Hon åkte till doktorn hon är gravid 52 år gammal 😅
Ja jag vet inte vad som är bäst 😖🙃
Ja hon har inte barn sedan tidigare heller, för hon träffade sin man sent och han hade barn och hon trodde hon var för gammal.
Tycker det ger hopp ❤️
Jag försöker mig på att inte testa men är så nyfiken 😅
#152: så härligt 😊 ja det ger hopp, men jag vill inte vänta 22 år på barn😊
Ne jag vet det är svårt att låta bli att testa! Jag hade kanske köpt ett testa tidigt till på söndag om jag nu kommit iväg idag ( vi bor inte så centralt, så inget apotek här ute)
Ska försöka sova så att tempen kan ge en hint och försöka hålla mig till att testa till 9 juni :)
#154: min temp denna månad var nog så perfekt den kan bli
Men hjälpte ju inte så mkt när det som fäste inte stannar
Nu vill man att mensen ska komma och va över så man kan ta nya tag
Jag gillar btw inte RFSU
NC test var bra förr men nu tycker jag nästan alla ger skuggor och sådant
#155: åh jag förstår dig! Kan de göra något mer för att hjälpa det att stanna kvar? Du måste ha väldigt lätt för att bli gravid ändå ju!
Vi har fått till en graviditet med ett års försök och fem år innan det utan preventivmedel (men försiktiga omkring ÄL).
Ne jag förstår att test blir lite svårare i din situation att du måste veta tidigt. För de flesta är det ju ändå så att man får försöka ha tålamod till testen blir tydliga :)
#156: vet inte vad mer de kan göra än vad de gör. Får se..
Ja jag verkar ju BLI gravid lätt men 🤷♀️ detta året 4 ggr men va fasen hjälper det 😞
Håller tummarna för er 🩷
#157: att du blir är ju ändå en början, det går ju inte att hoppa över det steget av det hela ❤️ hoppas att du fått din kvot av graviditeter som släpps och det kan fungera snart !
Tack ❤️
#158: tack fina 🩷
#155: förstår…
Usch man blir så besviken, arg och allt känns hopplöst 💔😞
#160: exakt !
Hur går det för er? Och hur mår ni?
#162: jag inväntar mens. Har varit hos en kinesisk klinik idag. Hade kontakt med de redan vid sena mf
Hur går det för dig 🩷
#164: spännande ! När är din testdag ?
#165: vet inte funderar på att bara vänta in ev mens 🙃
Kanske testar fredag 🙃 men är lite tveksam på att det tagit sig, känns inte så, så spar lite ”testpengar” denna månad 😅😂
- Redigerat 2023-06-03 16:01 av Anna9819
#163: spännande, behandlade de i fertilitet syfte?
#166: åh kommer du kunna vänta att testa?
Jag vill vänta och ska göra mitt bästa! Dock varit och köpt test idag att testa fredag morgon innan ultraljudet. Tror att vi lyckades tajma denna gången, därför känns det förjävligt varje dag som går när man inte kan få veta.
Enda som jag märkt de senaste dagarna är att dofter känns starka, men det kan ju faktiskt vara så att de varit starka 🤷♀️
Men mår superdåligt nu, kanske beror det på pms om mensen nu ska komma till nästa helg. Jag vill bara bryta ihop, men det kanske inte heller är konstigt efter att inte sovit som jag ska på en vecka 😫
#167: ja precis 🥰
#169: är det akunpunktur de gör då?
#170: jag köper örter
De erbjuder akupunktur också men eftersom det är en bit för mig att åka avstår jag det( jag fick dock idag )
#168: ja jag ska försöka att vänta, dragit lite i äggstockarna och haft liknade flytningar som vid tidigare grav så här tidigt.
Men tror ändå inte på det för vill inte bli besviken en gång till.
Hoppas gör jag….
Hur har det gått med din temp?
Du ta din man eller vänner och åk och gör något mysigt så du tänker på något annat ❤️
#171: väldigt intressant sånt där tycker jag
#172: Ne man vill ju inte bli besviken, samtidigt känner man allt 🙈
Jag kan inte räkna med mina tempar, sover Max tre timmar i sträck och tar typ tempen i sömnen. Så när jag vaknar kan jag ha två tre olika tempar som varierar väldigt mycket.
Tyvärr är det svårt att få till ledig tid just nu eftersom vi båda har varsitt företag med högsäsong på försommaren.
#171: är det örter du äter?
Jag skulle nog kunna tänka mig att prova akupunktur 😊
#175: man dricker det ja. De säger själva att örterna är 80%, akupunktur resten.
Jag skulle inte enbart köra på akupunktur
#176: har du änvönt det länge?
#178: men hjälper kliniken dig med hur du ska ta dom olika örterna?
#179: japp
Helt individuella örter och man får instruktioner
Jag blir tokig på mig själv, sitter och försöker känna nått🙃😂
Funderar över hur jag känt i tidigare graviditeter osv
Senaste har ju varit missfall så försöker att minnas de graviditeter som var innan…
Är på ägglossning +10 idag så kanske tidigt för ömma bröst, men minns att mina bröst ömmat tidigt och även haft så vid ej graviditet så det kanske faktiskt bara var en vanlig pms innan kroppen fatta att jag var gravid.
Försöker intala mig att alla graviditeter är olika osv
#181: man kan bli knäpp för de flesta grav symtom är även symtom på att mensen är på väg
Håller ändå tusen tummar för dig
#182: tack ❤️
#181: ja precis allt går att tyda som eventuella symptom 😊
Jag önskar det bara gick att beställa en graviditet, varför ska det vara så förbannat krångligt?
#184: ja det är väl för man så gärna vill, blir ju typ sjuk av det ju 🙃
#186: låter som en bra plan 💪🏻❤️
#188: det ser tusan ut som ett streck! Men det är suddig bild! Grattis 😍❤️
#189: fan sjukt, nu hoppas jag på ej spök 🙃🙃
#190: håller verkligen tummarna att det är något !!!
Är själv inget fan av de här testerna men åhh jag hoppas sååå för din skull 🥰🥰
#192: ja jag vetefan vilket test jag skall köpa , får bli ett digitalt på nationaldagen kanske
#192: tycker det är lite för starkt för spök
Skulle väl inte vara rött om det var spök?
#195: jag vet ärligt inte .. har fått olika på dessa. Detta är ju ett sk tidigt test och generellt tkr jag att dom är tvetydiga. Men jag menar inte att det är så för dig ! Vågar bara inte med säkerhet vara 100 då jag som sagt haft dåliga erfarenheter av dessa.
Hoppa hoppas hoppas jag har Såå att detta är ett tidigt positivt
När har du BIM?
Jag har BIM på lördag.
Okej märkligt!
Vilka test tycker du är ok?
Inte cb, inte RFSU, inte apotekets och inte babyplan 😂 för mig
Vet fasiken inte vad jag ska köpa förutom digitalt.
Iof tror jag att jag väntar med digitalt tagit det när jag fått missfall 🙃 nä spelar ingen roll men tänker att nä väntar 😅😂 knasig
#199: ärligt är inga helt säkra
NC var mina favoriter men nu hette tusan!
BIM lördag ?? 6 dgr kvar alltså ??
#202: ah ok! Såg ditt starkare test ! Sååå kul!!!
#203: tack😍 vad konstigt det känns…
såg på tiden att jag bara hade hållit mig i 1,5 timme vid första testet.
Fick infall då🙃
Efter ha känt igen symtom i magen.
Så höll mig 3 timmar och då blev det ju starkare ❤️
Hoppas på det går vägen nu 😖
#204: så roligt! ❤️ är det vanliga test du tagit eller såna att testa tidigt?
#205: ja❤️
Kan tas 4 dagar innan beräknad mens men jag är 5 dagar innan , ska ha mens på fredag.
Det här är testa tidigt känslighet 10 ie/l
- Redigerat 2023-06-04 21:27 av Anna9819
#206: håller tummarna att det stannar !!
#207: tack❤️
Jag med🙃
#209: hållet tummarna att det ökar 🩷
#210: tack snälla ❤️ lättare att diskutera med er som förstår.
🙏
#211: ja jag förstår !! 🩷🩷🩷
#215: jag skall försöka att oroa mig❤️
Tänkte ha detta test för att se så det ökar.
Sjukt att jag blivit så nojig 🙃
Ska försöka bespara er från mina knasiga tankar😂
Jag har fyra barn sedan mitt tidigare förhållande
Men det spelar ingen roll 🙃
Jag är mer orolig nu….
Konstigt nog.
Är iof också för jag blir 42 år och har inte tiden på min sida.,
Min kille vill egentligen vänta tills jag är 45 😂 försökt förklara att då är det svårt för kvinnor/ svårare iaf
#217: jag förstår det där med att bryta ihop, förra månaden var en sådan månad❤️
#219: jaha du har så många barn ändå ! Härligt ä! Skönt att fler än jag skaffar barn i olika kullar ( även om jag har samma kille )
#221: ja jag har ju det 😅
Ja men jag trivs bäst i familjelivsbubblan
#220: ja en rationella hjärna får inte riktigt ta plats.. jag är ändå hoppfull, känner ett kittlande pirr under naveln till och från och väldigt känslig för dofter.
Vi har alltid velat ha två barn, men efter allt detta kommer jag vara så jävla lycklig om vi bara kan få till en snorunge att skämma bort.
#223: låter ju positivt🙏 hoppas 🤩
Ja jag borde väl vara nöjd, men så vill vi ha ett gemensamt barn en familj igen
Även om den blir lite annorlunda kanske
#224: det kan jag förstå! 😊
#223: håller tummarna för dig 🩷
Jag inbillar mig att jag har förlite symtom och googlar på hur vanligt det är med upprepade missfall osv..
vet ni om det är möjligt att gå på en koll så tidigt som typ nästa vecka? Eller ser de inget då?
Tänkte om man iaf kan lämna prov och se om hcg halten ökar som den ska?
Mest för att vara beredd🙃
Eller det är kanske bara att kasta pengar i sjön eftersom jag inte kan påverka vad som händer?!
#227: generellt skulle jag ju säga : ja , det är eg att kasta pengar i sjön när det är så tidigt för precis som du sa kan du inte göra ngt åt det
Jag har som sagt haft 7 tidiga o ett sent så ja det sker.
Men jag förstår att du vill veta
Men än är du inte ens framme vid beräknad mens så ha lite is i magen !! 🩷
Många tidiga mf / kemiska sker ju just före beräknad mens och att det eg är så man ”ska”testa
#228: nä precis, tack för bekräftelse ❤️
Har ju gått bra med mina tidigare graviditeter iof med en annan pappa.
#230: man kan ju inte göra något och jag tror inte det går att vara förberedd på om det värsta skulle hända i vilket fall. Eller så är man så förberedd som det går eftersom man vart med om det innan.
Det går bra många gånger också ❤️
#231: nä precis…
Tack❤️
Håller tummarna för er❤️❤️❤️ tycker vi ska få våra små hjärtan nu🙏
#234: ja det ser starkare ut :) men tror inte det är någon fara om de varierar lite från dag till dag. Hormonet fördubblas först varannan dag. Så test två dagar i följd behöver man inte vara orolig över att de varierar åt fel håll heller, det kan ju helt enkelt vara olika utspädd urin :)
#235: nej det är bara min hjärna, tack för ni orkar med mig 😂🙃
#236: det är klart vi orkar !!! Vi är ju alla lite i samma sits 🩷
Jag hoppas du inte tolkade det där om att vänta med undersökning som något dåligt. Menar mer bara att det för kroppen nog man va bättre att slappna av så gott det går
Hade jag tex gjort ett VUL i v 9 så hade jag fått se ett hjärta slå
Nu ”råkade” jag göra en undersökning i v10-11 och då hade lilla minis hjärta slutat slå typ samma dag eller dagen före
Så det finns inga garantier tyvärr
Man trodde det skulle vara lätt 🩷
Men jag hoppas det är din tur nu!
Hur gammal är din yngsta ?
Har du kollat vad ditt AMH ligger på ? Bara nyfiken ☺️
Tack❤️
Nej absolut inte, jag tror jag sett alla mina barn i vecka 7-9
Pga olika saker, de säger om man ser ett hjärta slå alltså att man gått så långt så momsskattesatser risken för missfall.
Men min vän fick precis missfall i v 17 så man är aldrig säker 😢
Ja jag har ju haft ett missfall med mitt ex och det var min första graviditet, sedan har det funkat bra…så ja jag tänkte man gör ett barn och får ett barn ungefär alltså 😅
Min yngsta är 8 år
Jag har inte gjort något sådant test
Tror det blir kemisk för mig denna gång med😢
Tycker mitt test borde vara starkare
#239: men har det minskat då?
#240: övertas nyast ?
#242: ja, de andra är ju torkade så klart, men tycker att dagens test borde vara starkare
- Redigerat 2023-06-07 20:17 av Anna9819
#244: jag vill ha ett skrikande blått plus
- Redigerat 2023-06-07 20:29 av Anna9819
Nej det hade jag inte.
Ja det är om 2 dgr ca
Haft lite olika nu
Det i mitten är i går morse och tror min b vitamin färgat det extra gult 🙃
- Redigerat 2023-06-07 20:38 av Anna9819
#247: tycker vissa CB blir väldigt gula o vissa inte
#248: okej trodde det var något med mig 😂
#249: kan nog bero på mängden urin osv
#251: är båda torkade ??
#252: det översta tog jag i kväll för ca 1 Tim och en kvart sedan när bilden togs, så det har nog nästan torkat också
- Redigerat 2023-06-07 20:53 av Anna9819
#253: mm ok
Men gula tycker lnte jag de blir förrän typ dagen efter
#254: det från i måndags är inte gult, men beror väl på urinen
#255: urinen , miljön , hur mkt / lite syre testet blev utsatt för osv
Säkert många parametrar som spelar in
Pratat med en barnmorska hon tror inte jag kan få mer stegring på en dag
Så bara att vänta och se ❤️
Tack för erat stöd jag är så tacksam ❤️🙏
Okej nu är jag säker på mina egna signaler och ja det blir inte nån graviditet denna månad, brösten har blivit mindre svullna osv exakt lika som 2 månader sedan 😢
#260: kan inte sånt pendla ?
Tagit test idag ?
#261 Sånt kan pendla!
Mina bröst levde ett eget liv under mina graviditeter. Illamåendet kom och gick i början också.
#263: ok.. blir det svagare ?
Bim idag ?
#263: jag tror att du ska jämföra test när de har minst två dagars tid emellan för att ha en chans att läsa av om det finns någon stegring. Du har bevisligen kommit en bit på vägen, försök nu slappna av så att din kropp signalerar till det lilla att det är tryggt att stanna kvar :)
#265: jag känner mig rätt ok mer att jag aldrig haft så här svagt vid ca BIM vad jag vet iaf
Inte testat så ofta.
Alltid haft starka plus även vid kemiskgrav en gång då blödde jag två dagar efter BIM nu tror jag det kommer i morgon.
Är lugnare denna gång än för två månader sedan. Bara att gilla läget helt enkelt.
Men det är tråkigt
#266: jag håller med Freya om att försöka ha is i magen samtidigt som jag vill säga att jag förstår dig! Man kan känna på sig eller känna igen och eftersom du fick plus tidigt så vet man att det ej är en sen implantation. MEN jag håller ändå alla tummar att allt är precis som det ska och att du kanske bara känner efter för mycket och testat lite för ofta med tex väldigt utspedd urin osv 🩷🩷🩷
Vi får iallafall erkänna oss besegrade denna månaden också, mensen kom idag efter spotting igår em. 😫
Idag är det äntligen dags för ultraljudet, och sen ska vi försöka ladda om till nästa chans 💪
#269: stor kram till dig 🥰🥰
#269: stor kram ❤️
Fan vad jag blir arg💔
Men vi är kämpar 💪🏻❤️💯
Vet ju inte om det blivit starkare nu eftersom detta är ettt digitalt så vi får se hur detta går ❤️
Mer ömma bröst idag iaf
Tog ett i går kväll som blev inte gravid då efter hållit mig i ca 3 timmar, så ev höjs det långsamt eller så är det något knasigt ❤️
Nu testar jag inte mer utan håller mina tummar och tår att detta frö stannar även om det varit otroligt svaga test 😖
- Redigerat 2023-06-09 06:31 av Anna9819
#272: vi håller också tummarna ❤️
Det finns gott hopp 🥰
#270: #271: tack 🥰 det känns okej ändå , så länge det blir någon gång blir vi glada 😊
#273: tack ❤️ kommer dela med mig om detta om detta går vägen för bra för andra att veta ❤️
Tack för allt stöd ❤️
- Redigerat 2023-06-09 07:56 av Anna9819
Tråkiga besked idag på ultraljudet. De vill operera bort cystan, inom tre månader som tur är. Men vi måste undvika graviditet till dess. Det finns risk att de måste plocka vänstra äggstocken.
Fy vad jag är ledsen och trött, men får acceptera läget.
Ska försöka hitta en privat klinik som kan ta reda på status på min äggreserv. Så att vi kan besluta om ivf efter operationen på egen hand eller lugna om det ser bra ut.
Så inga mer försök på ett tag nu 😔
Men oj 😢
Fy så jobbigt, men du får hjälp nu så det är ju bra❤️
Vilken tur att det inte togs sig nu då.
Usch vet inte vad jag ska skriva så ledsen för din skull ❤️
men de lär ju ha mycket kunskap och tips på hur du ska fortsätta sedan.
#276: åh nej vad ledsamt för dig. Vad är det för cysta som måste opereras ?
Äggreserv borde vilken gyn som helst ( kanske privat ) kunna ta blodprov på ❤️
Var i landet bor du ?
Stor styrkekram till dig 🥰🥰❤️
Tyvärr så blev det kemisk graviditet här också denna månad, dock väntat men blir så frustrerad
Blöder lite nu så väntar bara på att det ska sätta fart igen och vänta på nästa ägglossning då 💪🏻 känns som nått dåligt ekorrhjul
Två kemiska graviditeter på 3 mån, orättvist känns det
#279: fy så hemskt! Ta hand om dig ❤️
Det här med graviditeter är orättvist på riktigt 😞
#278: de vet inte vad det är för cysta, det är delvis därför de vill ta bort den. Men de sa att det kunde vara något på d men jag var lite skärrad, så kommer inte ihåg.
Jag bor i Skåne, vad jag fattat så tar inte vården på en förrän man gör utredning. Och jag vill ju ta provet för att lugna oss eller att kunna ta egna beslut😊 tack för omtanken ❤️
#279: stor styrkekram till dig ! Vet exakt vad du går igenom ❤️❤️❤️
#281: jag förstår
I Sthlm kan man söka sig privat och få blodprover tagna
Du kan nog ta via werlabs också om ni har det !
Dock får man ju bekosta själva då
Okej du kanske hade en dermoidcysta
Håller nu alla tummar för att operationen går smärtfritt och att ni snart får godkänt att försöka igen 🩷🩷🩷
Försöka använd sommaren till att vila och boosta kroppen
#282: tack ❤️
Usch vad gör man ens om ägget inte fäster ordentligt…
Spelar ju inte så stor roll om man inte får behålla fröet
Ska ringa gyn på måndag igen💔
#281: ❤️ jag skickar också stycke kramar
Mina ägg kanske har sämre kvalité nu helt enkelt..
Läst om många som fått fler missfall efter 40
Men sedan lyckats iaf.
Hoppas att min barnmorska kan ge mig fler svar
#284: hoppas du får svar
Tidiga mf / kemiska handlar ofta om det
Även om jag är lite yngre så försöker jag Boosta mina ägg så att de är så bra som möjligt för jag har ju fått 7 tidiga / kemiska och ett sent mf och NÅGOT beror det ju på att jag så lätt blir gravid men att ägget släpper
Jag tar
Q10, olika vitaminer o mineraler , munkpeppar och nu kinesiska örter igen ( vilket fick mig gravid sist med sent mf )
#287: munkpeppar äter jag också plus multivitaminer , extra omega 3, b vitamin och d vitamin
Plus det där glidmedlet har jag använt de gånger jag blivit gravid i mars och maj/ juni
Får försöka boosta mer tar ca 100 dagar för ägg att mogna läste jag nånstans så tar ju ca 3 månader innan man får full effekt då antar jag
Kinesiska örter kanske jag skall testa då
Är det dyrt?
#289: precis det tar lite tid så lika bra att köra
Vad är det för glid? Concieve + ?
Ja de är väldig dyra , första besöket över 3000kr
Sen räcker örterna 10 dgr ( iaf så som jag fick dem) . Vet andra som får för 7 dgr
#290: oj då, okej ska se finns ju kanske hjälp att få hos barnmorska iaf prover för att se brister och sedan försöka boosta kroppen
Ja precis det var det glidmedlet. Fast jag har tagit det flera dagar runt ägglossning inte bara vid mys
#291: jaha du menar att du tagit även när ni inte haft sex? Eller ?
Mm du kan säkert ta prover
Mina ser bra ut förutom lite överaktivt immunförsvar
#291: ja precis
för att skapa bra förutsättningar 😅 tror ju faktiskt det hjälpt mig med start till graviditet.
Nu måste jag bara hitta rätt ägg också eller rätt vitaminer eller orsak varför detta händer🙏
#293: vet du varifrån du köpte ?
#294: på graviditetskollen.nu men det finns på andra ställen med
Jag ska nog köpa deras vitaminer också nu kört med andra
Hoppas min ägglossning kommer igång fort som sist 🙏
Första semesterveckan är planerad ägglossning iaf ❤️
#295: mm ok såg nu
8 tuber
Hur många använder du / cykel ?
#296: Jag har köpt den som är en tub bara så kan man dosera brukar ta nån tesked åt gången,
Min finns det kvar i och använt den i tre menscyklar
#297: kan du länka till den är du snäll
Hittar bara småtuber
#298: Sasmar Conceive plus Fertilitetsglidmedel 75 ml - Multi Use-Tub
Fick det inte att funka men dök på detta ovanför 👆🏻
#299: sök
#300: men hur använder man den om det är en tub och inte engångsapplikator
Sasmar Conceive plus Fertilitetsglidmedel 75 ml - Multi Use-Tub
Sök på detta
Jaha det hade skickats
Jag gjorde som det stod på förpackningen
Smörja in med en tesked ca
#298: men du har te och örter? Akupunktur också?
#304: jag beställde lite sånt där glid nu så får vi se
Örterna är te 😊
Jag tar inte akupunktur nu nej
#305: Första undersökningen 590kr
Akupunktur 690kr/beh
Örtbehandling kostar allt mellan 370 kr för en burk örtpiller till 1500 kr för en veckas örter på personliga recept (torkade växter som är på lösvikt). Vad det är du behöver vet vi först efter undersökningen. Alla behöver inte örter. Det beror också på typ av problem man söker för och hur pass djupt problemet sitter. Vi kan diskutera detaljer kring det vid besöket. Man kan alltid tack nej till både behandling och örter efter undersökningen.
För missfall krävs det örter på personligt recept med akupunktur kostar dessa mellan 1200-1500 kr / vecka. Det går på lösvikt därför vet man inte exakt i förväg. Hur länge du behöver gå vet man inte i förväg heller utan du får en uppskattning efter undersökningen.
Fick detta svar nämligen när jag kontaktade en ang te mm
#307: tänkte om det är rimligt ellerbom jag ska vända mig till gyn först bara
#308: ja det är ju helt upp till dig och vad orsaken är
Men jag har behandlats på distans av dem så då fick jag ingen akupunktur
Denna gång när jag tog kontakt igen besökte jag kliniken och fick då akupunktur och örter en första gång
Du kan ju börja med gyn om du vill
Många där som är äldre som tex gör IVf får bättre ägg efter örter
#309: ja jag tycker det är svårt, kanske bra att försöka få hjälp och se om jag har nån brist
Tog prover förra året de såg bra ut
Läste att 50-75% av de ägg som blir befruktade kan bli kemiska grav men om man inte testar tidigt då vet man inte om det och tror det är mensen bara
#310: stod upp mot 75% tror de
Men alla finns ju inte registrerade
Ska försöka få hjälp googla mig fram till några recept
#313: ja om du orkar köpa och dosera 😊
#314: ja det var lika delar av varje, får testa hinner ju inte denna menscykeln riktigt men värt ett försök
#315: absolut
Skulle det va äggens kvalitet som är problemet skulle jag nog vända mig mot ngt som boostar det 🩷
Men invänta provsvar
Du har inte tagit äggreservsprov eller ?
Nej det har jag inte
Bara sköldkörteln och nått mer som är vanligt fel vid missfall
#316: vad ska man äta för äggens kvalité då?
#316: köpt Q10 och ett ört te får se om det hjälper
Nästa frö ska stanna.. det har jag bestämt💪🏻
#320: låter bra 🩷
Vi ska också prova glidmedlet sen när vi väl får försöka igen!
Har kommit på att det är korkat av mig att ta äggstatus innan operationen. Om den är bra, så är det kanske på den äggstocken som riskerar att opereras bort de sitter på 🤷♀️
Så vi får sitta lugn i båten och äta bra och motionera lagom fram tills efter operationen.
Svider så hemskt i hjärtat att inte veta hur allt ska gå, om vi någonsin kommer att ha en liten springande runt här hemma. Eller om vi bara ska lida under massa år för att sen få ge upp.
Vill bara få tiden för operation nu och att den är över, och hoppas att min kropp kommer igång snabbt igen och att vi slipper mer krångel.
#322: håller verkligen tummarna för dig !
Har du ont av cystan ?
#323: jag har inte ont konstant. Det kommer och går lite, allt från lite tryck till att jag har svårt att sitta normalt. Hade för några år sedan en skarp smärta som jag vaknade av, så pass att det svartnade för ögonen och jag mådde illa. Men för det mesta har jag bara lättare spänningar, som jag tidigare trott kommit från mina tarmar.
#324: ok förstår 🩷
#322: usch det är ju fruktansvärt att inte veta…
Men det finns ju mycket hjälp att få om det är svårt på egenhand för er.
Hört om många som det gått bra för även med enbart en fungerande sida.
Jag skickar en styrkekram ❤️
Jahopp cd 10 och redan positivt ÄL test
Vet att man kan få tidig ÄL pga örterna då de är kraftfulla , men jag får för mig att tidig ÄL ( gissar runt cd 11-12 nu då) känns FÖR tidigt då ägget inte hinner mogna 😞
I detta fall släpper det ju inte tidigt pga min egen kropp utan av örterna så det känns ju ändå ok när jag vet en orsak , men självfallet nojjar jag ju över att denna månad kke är körd då pga tidig ÄL
Jag tror inte du behöver oroa dig ang det
Du kanske får ägglossning dag 12 och det är ju ”normalt”
Beror ju på lite hur det ser ut kan ju blivit lite rubbat pga kemisk grav också?
#328: sant
Hade positivt idag med så hoppas det blir imorrn och inte idag ( cd 11)
#329: hoppas❤️
Kör du med cb ägglossningstest?
#330: yes 🩷
#331: vanliga rosa då?
#332: precis !
Kom just hem från akuten 😞
Djupt sår i handen , syddes
Perfekt mitt i ägglossningen 😞 måste äta antibiotika
#333: men oj, gick det bra då?
#334: jo det gick bra
Förutom att bedövningen inte tog så det gjorde O N T när han sydde
#335: shit Vilken amatör 🫣
#336: mm
En fråga angående glid concieve +
Tas det liggande eller stående
#335: jag pratade med en barnmorska hon sa typ ja de är så pass vanligt med tidiga missfall så det behöver inte vara nått fel, de flesta är inte så medvetna om vad som händer, att de varit gravida osv.
Hoppas min ägglossning är igång nästa vecka så vi kan försöka igen
Blir så ledsen ibland dels för det sista som hände nersättande jag inte ens för min sambo förens jag började blöda tänkte först bara skita i det ens, känns som rutin typ det blir ”missfall”
#337: jag har tagit det efter jag duschat så stående
Man kan nog göra så som man tycker när bäst själv
#339: rinner det inte ut
#338: åh förstår dig ! Håll hoppet uppe 🩷🩷
#340: nej den är lite som gelé
#342: aha!
#343: tar inte så mycket
#344: jag köpte sån där tub / engångs
Vet ej hur mkt det är
#345: jag tycker tuben är bra
#346: engångs?
#347: nej jag har en tub för att kunna dosera så mycket jag vill ha själv
#348: ok hur får man upp det då haha
#349: man behöver inte ha upp det direkt det åker ju med upp om man har sex iaf
#350: ah fattar
#351: om du vill ha upp det så ta en medicinspruta tex
#352: detta jag köpte har typ färdiga pipetter
#353: okej
Då förstår jag
Kom inte ihåg om jag skrev något om att missfall faktiskt inte är kvinnans ”fel”
Lätt att ta allt ansvar för det.
Men hälften av generna är ju från pappan.
Min kille har börjat med lite fler vitaminer nu med.
Bara en påminnelse ❤️
#355: det är aldrig någons fel 🩷 Men orsaken kan vara hos mannen eller kvinnan.. tyvärr
Men det är ju inget man rår på.
Min sambo tar oxå tillskott
Hur mår du?
#356: jo jag mår bra tack,
Själv då?
#357: jo men det är helt ok , lite jobbigt med tummen men .. om 10 dgr får jag ta stygnen
#358: vilken otur…
Hur känns det med ägglossningen och det?
När hade du ägglossning?
Jag har troligtvis på onsdag.
Men kommit på att jag blivit gravid när vi fått till mys från dag 10 ca så ska köra på samma taktik😂
#360: spännande
Hur mår ni tjejer 🩷
#362: jag mår helt okej, tack 🇸🇪☀️
Hur mår du?
#363: jo okej
Min mage efter antibiotika är knas , känns som tarmarna är i ofas liksom
Är på ÄL +9
Skulle ju liksom vänta till BMI om 4-5 dgr för jag vet att testar man nu så hinner det lätt släppa igen
Men dum som jag var tog jag ett nu och 13 och jag tror jag ser ngt ..
Tror inte man kan ladda upp video va ?
#364: åh hoppas❤️
Jag vet inte tyvärr, prova
#364: jag har inte tagit några ägglosdningstest
Men hade sjukt mycket ägglossningsflyttningar i söndags dock på dag 9 i cykeln.
Inte känt av nån ägglossning g så kanske inte hade det men vi får se 😝🙃🙃
#367: ja det syns ju nått där, men man vet ju aldrig med de där testen 🙃 tyvärr
Men ser ju ut att vara på g blått ju
#368: kan spökstreck va blåa ?
#370: hade lite blått i mitt men vet inte om det blev tidigt missfall då eller om det var spök
Svårt att veta
Glad midsommar ☀️🇸🇪
Hoppas det går bra nu❤️
#371: ok ställer in mig på att det inte är ngt då även om jag förr tagit sånna som varit blanka
Tack detsamma 🩷
- Redigerat 2023-06-23 17:37 av cashili
#373: kan ju vara något men jag har fått streck på de testen de senaste månaderna
Kanske var det nått eller inte.
Skönt när man får tydliga streck 👍
Bara att vänta… 🙃 ja hur jobbigt som helst men det är tyvärr så och det vet du med ju, men man vill ju så gärna ha det där starka plusset….
Jag hoppas det blir starkare ❤️
#374: har du alltså fått tydligt blå? Isf är ju testen inte tillförlitliga alls ( om du inte fått kemisk )
#374: tog ett annat test som visar samma svaga streck så ngt är det ( tyckte det va lite väl blått) MEN, det är så svagt så jag tror det är samma sak som alltid ( även om det är 4 dgr till bim)
Det är väl magkänslan 💔
#376: men fyra dagar innan då kan det ju vara svagt, ge inte upp ❤️
Mina test var starkare än spök, när det torkat såg man att det var blått mer, men det var åt det blå
Men kan ju varit kemisk svårt att veta…
#379: mm vi får se
Såg likadant ut idag iaf ÄL + 10
Men mitt urin på morgonen är så utspätt ( fotade skillnaden mellan 05&13 och det var stor skillnad) så nu testade jag vid 13.
Jag kommer inte va lugn före ett starkt morgon test
att du fått blått som du tror kan va spök gör det lite mer nervöst
Dock visar ju övriga test att det är ”nått” men vi får se hur länge det stannar
I mitt fall brukar det försvinna snabbt
#380: usch nu håller vi tummarna att detta är ett guldägg som tänker stanna❤️
Tänk positivt! Men ja jag är precis likadan som du man vill ju få starka test…
Kom igen nu ➕
#381: det är ett helvete när man fått flera kemiska graviditeter ❤️ tappa inte hoppet nu..
#382: jag ska försöka
Tack för peppen fina du 🩷🩷🩷🌺
Åh hoppas att det stannar denna gången! Förstår att det är oroligt, men det är kanske något där och det är ju en början ❤️ Håller tummarna för er båda!
Här är det syperkonstigt att undvika graviditet, tror jag har ägglossning här snart. Värsta ruschen i mitt företag är över och i väntan på operationstid ska vi försöka ta hand om oss så att vi är starka till hösten.
Ska se med min chef om jag kan gå ner i tid i höst för att få ner tempot på livet. När vi lyckades sist hade jag precis varit sjukskriven en månad från mitt tidigare jobb. Så tänker att det kanske kan hjälpa att få kroppen att vilja.
Har inte hunnit tänka så mycket de senaste veckorna men är så rädd att jag ska bli av med min ena äggstock, tänk om vi får uthavandeskap på den andra. Då kommer vi aldrig att ha få liten i våra liv.
#384: åh försök att inte tänka det värsta , även om jag vet att det är sååå svårt. Jag gör ju samma eftersom jag varit med om det så jäkla många ggr
Men försök lita på att läkarna gör allt de kan för att spara din äggstock 🩷🩷
Utomkvedshavandeskap är väldigt ovanligt dessutom
Jag tror stenhårt på att ni kommer lyckas
Jag förstår att det känns konstigt att gå igenom ägglossning utan att försöka då man är så inkörd på det när man försöker skaffa barn. Men som du säger ; försök vila , samla kraft och energi inför det som komma skall ❤️❤️
#385: ja, nej jag vet. Men det är så lätt att tänka de värsta tankarna, den rimliga och realistiska delen av en trycks liksom undan. Det är väl ett sätt att försöka skydda sig, och jag förstår att du inte vågar låta dig hoppas fullt! ❤️ hoppas dagarna går superfort den närmsta veckan och du får ett stort fett plus 😍
Det är konstigt att undvika graviditet, men det är på ett sätt mer kravlöst och underbart när vi bara tänker på varandra och inte tillverkning 🙈
#384: förstår att du är orolig, är det säkert att de kommer ta bort en äggstock?
Kan man be dem frysa ner ägg tex ? Tänker om du är orolig.
Jag hoppas det går bra och utomhavandeskap är ju inte så vanligt.
Jag tycker också det är skönt att strunta i ägglossningstest och ta det lite lugnt, får ju inte mer ägglossning g för man tar test.
Och vi har inte sex efter testen direkt heller utan det har varit mest för mig själv för att veta.
#387: Nej de ska såklart försöka att inte ta äggstocken, men var tydliga med att de kan behöva ta den också.
Jag har också funderat på att frysa ägg, men gissar att man behöver ta hormoner för att släppa fler ägg( vilket kan ställa till hormonbalansen) och att operationen måste skjutas upp. Jag vill inte att tiden ska dra iväg en dag mer än nödvändigt, så vi får hoppas på det bästa :)
Ne det är väl mest för att veta som man tar ägglossningtest, jag hade kanske gjort det denna månaden. Men jag driver en jordgubbsodling, vilket gör att man äter alldeles för många jordgubbar. Och de innehåller väldigt mycket vatten, så de dagar jag haft tid att ta test har det inte känts lönt eftersom urinen kan vara väldigt utspädd 😂
#388: ja om risken finns så måste de ju det.
Hoppas allt går bra.
❤️
Kommer bli ännu en kemisk här
Endast svaga test av olika märken
Nr 9 då .. är det nu man ska ge upp eller 💔
#390: men 😢
Vill skriva ge inte upp, men vet ju hur du vet och känner igen alla symtom…
håll ut ❤️
Ge inte upp än även om det känns hopplöst….
En ny och fräsch tråd till er att fortsätta i:
https://gravid.ifokus.se/discussion/1565563/forsoka-igen-efter-missfall-3