Graviditetstest - tolkningstråden #31
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett sträck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
Nu är det i den här tråden ni får fortsätta.
Trevlig sommar! / Admin
# kan ana en skugga jag också. Oklart om det är ett spökstreck eller riktigt dock! Finns där färg i strecket i verkligheten? Kan vara svårt att få med på bild.
Någon?
Någon?
#8 jag kan ana något, kan du ta en bild som har mer fokus? Blir nog lättare att avgöra då! Vill du kolla om du ser något på mitt? Jag är #6 och #7
#8 jag kan absolut ana ett svagt streck på dina :)
#6 och #7 jag kan absolut ana ett svagt streck på dina :)
#12 nu kan jag absolut ana ett svagt streck på din! :)
#13 hoppas att de är sant! Ska ta ett till om nån dag o se. Detta tog jag för ca 1 vecka sen.
#7 #8 #12 Jag tycker mig ana något, vänta några dagar och testa igen!
#18 men bra att de inte är negativt! Då finns det hopp 😀 dock så vet man ju aldrig med dedär testerna… ja fick ett sånt streck i lördags kväll på CB men tog testa tidigt RFSU (bilden ovan) idag och tänker att de borde synts mer om mitt CB var riktigt
Ja tkr det ser positivt ut! Lite rubbet dock, skulle köpa ett nytt kanske digitalt eller annat märke! 😍 eller vänta men det pallar man sällan 🤪
#22 Åhhh vad roligt!!! Grattis! Vilken lycka🤩! Hur länge har du försökt?
1 gång har vi haft sex 😂 befinner mig i sån chock!!
Bättre bild
#26 ja solklart positivt! Grattis :)
Tack så overkligt 😀😀
#31 Wohoooo grattis! Försökt länge? 😍 ny i forumet och har stor längtan!
#31 tack 😍😀 så overkligt.. känner mig lite sen men så välkommet. Vart 33 nu i maj… ja vi har försökt i typ 4 år
Grattis Susique! Håller tummarna att allt går fint! Vi har också försökt i fyra år, både på naturlig väg och med ivf sen snart två år tillbaka.
Tack petra.andra ❤ hoppas de går bra för er oxå ❤
#36 #37 jag kan ana nåt!
#38 oh, tack 🙏🏼 #39 jag kan se vart strecket ska vara typ som en fördjupning men inget streck :/ men de är tidigt än!
Jag ser tyvärr inget! Men det är för tidigt! Vänta någon dag! 😍
#42 tycker mig ana streck på alla dina bilder men tyckte det var tydligare på det du postade innan, på ett sånt testa tidigt test! #44 Jag ser absolut ett svagt streck :)
#45 åh tack! Hoppas de blir starkare 😀
Detta är negativt va 😔
49 jag ser 2 streck så än är ju inte hoppet ute!
Tack hörni :) ska försöka hålla mig nå dagar nu!
Snälla jag behöver hjälp!!! Testade positivt häromdagen med cb plus och digitalt. Kunde inte hålla mig och testade dagen efter, då var digital negativ. Idag kollade jag med cb plus och det är ett tydligt men svagt plus men digital är ännu neg. Vad är fel?? Mf är säkert på g men varför fortfarande plus?
Du kan fortsätta plussa ett tag efter missfall men också kan det vara att kisset är mer utspädd denna gången 😊
#63 jag tycker mig ana ett svaaaaaaaaaaagt streck på ditt test. Känns som samma dilemma jag har. Ser du något på min bild? Det är #59
#64 ja visst… ja ser på ditt!!
Hej, kissade på stickan i tisdags, ringde barnmorskan och hon sa då att jag va i vecka 4+4, då min senaste första mens va 30/5. Men jag blir så himla nojig över att strecket kan va för svagt för att va positivt. Barnmorskan sa att svagt streck också är positiva. MEN pga att jag inte har några symtom utöver lite trötthet men det kan också va inbillning känner jag, så nojar jag och behöver lite bekräftelse från er om vad mitt test visar. Om era streck varit samma och ni varit gravida ☺️ Jättetacksam för svar ❤️
#66 Pelleeve ditt test är solklart positivt! Det är fler än man tror som inte känner några som helst symtom förrän flera veckor in i graviditeten så jag skulle säga att det inte är nånting att oroa sig för :) känner du stor oro kan du kanske be bm om att få det bekräftat hos dem med fler test?
Tack Pandyy 🙏 Ska till barnmorskan 13/7 men det känns som 100 år dit. Men din bekräftelse gjorde gott
#69 jag ser ett streck, höjde ljusstyrkan på mobilen och visst ser jag ett streck 😊
#69 positivt! 😀
#73 jag ser något svagt. Tycker dock ”alltid” att det går att se nåt på RFSUs test…
#74 aldrig fått en tillstymmelse till streck så man börjar ju fundera när man väl ser något 🙊 har dock sett här flera stycken som fått ”spök” på dom 😕 ditt test är ju iaf positivt, du kanske får vänta någon dag och ta ett nytt så har de nog blivit starkare 😍
#76 grattis!!😍
Zen345, GRATTIS! 🥳
Syskonlangtan, jag ser ett svagt streck ☺️
Tack! ❤️ #78 jag ser ett svagt på det med!
Asså kan inte fatta de 😭😭 efter över 1års försök!!!
#86 ser något svagt på ditt!
JAG BLIR TOKIG!! Är det någon mer som ser dessa spökstreck på RFSU - varje gång ni testar?! Ska försöka bifoga en video så ni ser vad jag menar. Man ser strecket i vissa ljus.
Och här en bild på när det torkat.
#94 lizz89 kan tycka mig ana något, men mycket svagt.
Heeej ser ni något här?? Var lite svårt att se för det blåa runt om i rutan försvann inte bilden är tagen cirka 10 min efter att testet är taget.. är på bim-6 ungefär..
#101 kan kanske ana en svag skugga, men jag har fått tydligare blått streck än detta och då har det varit spök. Men håller så klart tummarna för att det är ett tidigt plus. Men jag skulle rekommendera att du testar med ett annat test. Predictor early ska va bra och visa tydligt.
#105 jag ser en skugga men tkr inte att RFSU är tillförlitligt. Kanske testa med ett annat märke?
Vad tror ni? Gravid eller inte gravid? Blir nojjig efter många negativa 😳
#106 jag gjorde de, ja ser inget på de andra :(
#105 tycker du ska testa med något annat märke och se :) kan se något svagt! Mina var också jätte svaga, om du scrollar upp kan du se, fick sedan positivt på clearblue ☺️
109 det är pos tror du kan ta en clearblue digital och se till och med imorgon 😊
#112 #113 jag ser på båda era :)
#110 syskonlangtan GRATTIS! Hur länge väntade du med att testa cb digitalt efter att du fick svagt streck på röda stickan? :)
#115 taack!! testade senare samma kväll, typ 3h senare 🙊 en vecka innan beräknad mens så måste verkligen producera mycket hcg 😅 Tycker ditt ser ut som mitt, tycker du ska prova ett digitalt iallafall 👍🏻
#116 ja ser! #118 positivt 🤩
#124 du kanske är låghormonare!
#124 alternativt att urinen var mer utspädd just denna gång?
Zen345 jag hade svagare när jag till och med va i v 2-3 enligt det digitala 😊 ta inte fler test nu och njut istället 🥰
1-2 ska det stå 😅
#123 jag ser något svagt på ditt med. Mitt test nu på morgonen var negativt så det måste varit något fel på det i går.
#130 jag kan ana på ditt!
Måste tillägga att det ska vara 1 streck för gravid
#134 ÅH grattis! Hoppas allt går bra 🙏🏼
#130 jag tycker mig se ett svagt streck! #132 jag ser tyvärr inget #134 grattis!!
Tog ett test till och nu ser det ut såhär. Fattar ingenting. Nån som fått ett sånt smalt streck som inte varit en graviditet?
#140 förmodligen 27/6 så äl+ 11 idag
Hej tänkte kolla med nån om hjälp eller varit med om liknande. Jag testade mig för 2 dagar sedan på kvällen med ett apoteket hjärtan test och fick ganska så tydligt 2 streck. Sedan testade jag mig idag med ett testa tidigt predictor på eftermiddagen och fick ett så svagt streck satt man knappt kan se det??? Fattar ingenting kan det visa fel positivt
#143 aldrig varit med om men kan det vara så att urinet var mer utspätt idag? Vad är känsligheterna på de olika testen?
Hittar bara för predictor och den ska ge utslag för 5 mlU/ mL🤷♀️
#147 ja positivt! :D
#153 ser
155 det är en plast bit som ligger bakom testet. 153 det är pos så Grattis 😊
Tack så mycket!! Känns bara overkligt. Tänker att det är spökstreck men är ändå så ”tydligt”. Kram
158 när jag hade så starkt så kunde jag ta det digitala så ta en sån så kommer du att tro det 🥰
#158 grattis!!😍🤩
Tack fina ni! ❤️❤️ Känns så fint att kunna dela detta med er när man inte vågar berätta för ens omgivning ännu. Köper ett digitalt test idag och avvaktar någon dag… TÄNK OM JAG SKA BLI MAMMA. Hoppas allt går vägen 😍❤️
Tror du kan redan ta det imorgon och det kommer visa gravid direkt 😊 tog min dock redan på kvällen för hade inte tålamod och då visa det 2-3 veckor 😍
Åh… kanske gör det då! Läste någonstans att de fått missvisande resultat med RFSU tidig som jag tog… men ni tror det är positivt ändå? ❤️
Åh… kanske gör det då! Läste någonstans att de fått missvisande resultat med RFSU tidig som jag tog… men ni tror det är positivt ändå? ❤️
#164 ser ju onekligen positivt ut så skulle bli väldigt förvånad om det inte visade något 🤔 mina streck var nästan obefintliga på vanligt RFSU, tog digitalt samma kväll för kunde inte hålla mig och det visade positivt! Håller tummarna för dig 😍
#167 åh grattis 😭 är också beräknad i mars 😍
Stort grattis! 😍❤️Har du barn sedan tidigare? Förstagångsmamma här 👀
Stort grattis! 😍❤️Har du barn sedan tidigare? Förstagångsmamma här 👀
#170 taack 😍 jo har en son på 3 år, så blir ett litet syskon 😍 så spännande 🤩❤️
#171 ser positivt ut 😃
Ser ni något??
Mimsan04 kan inte se bild!
Oj, ber om ursäkt för många inlägg, mobilen som fick något spatt!!
#190 tycker nästa som det ser ut som att ett streck vill bildas. Tyvärr kan jag inte se ett helt. Dock fortfarande tidigt ju, jag hade avvaktat ett par dagar sen tagit ett nytt 🙂
#193 det är positivt
#200 Jag tycker de ser ut som de är ett svagt streck där
#202 Det är positivt
#209 tycker ja kan se ett väldigt svagt streck
#211 Positivt! Grattis! =)
Tack! Tog ett till test, digitalt, som visade Gravid 2-3 :)
Äl+13.. Hade gett upp hoppet men min temp håller sig hög och inga spottnings.. Har ofta en gradvis tempnedgång ihop med spottnings 2 dagar innan mensen kommer, mwn inte denna gången. Plussade på äl+9 med dottern så det känns ju helkört och jag är säker på att jag bara inbillar mig en svag skugga..
#217 ser inget tyvärr :/
#219 jag kan se på din sista bild!!
#215 Jag ser någiit svagt
#223 jaaa jag ser klart och tydligt! Grattis :)
Hej hörrni! Jag är väldigt kluven om detta! Jag tycker mig se ett streck i verkligheten,försökte få en bra bild där man ser men var tvungen att ta ner ljusstyrkan på bilden! Det är clearblue test som ska visa ett kors och det är inte ett tidigt test! Min mens ska egentligen komma på måndag! Vad tror ni?:))
#225 #226 jag kan absolut se på dina bilder, men så fick jag också på samma test och det var innan jag ens hade min ägglossning (visste inte när jag hade ägglossning förrän senare) så det var falskt. Behöver ju givetvis inte vara så för dig :) men det kan vara skönt att vara förberedd på den lilla risken <3 håller tummarna att det är riktigt!
#230 #232 jag ser svaaaagt på båda era bilder! Håller tummarna!
Åh jag med!! Håller tummarna allt vad jag kan och hoppas! Delade med mig här i gruppen av mina plus förra månaden som avtog och ledde till tidigt mf. Så NU Kan det väl ändå få ta sig? :)
Åh jag med!! Håller tummarna allt vad jag kan och hoppas! Delade med mig här i gruppen av mina plus förra månaden som avtog och ledde till tidigt mf. Så NU Kan det väl ändå få ta sig? :)
#237 positivt
#240 jag ser ett streck :)
Hej! Ny här och skulle gärna ha hjälp att tolka mina test framöver. Karln och jag har försökt i 7mån nu. Har två döttrar på 5 & 4år och dessa plussade vi med på bara 2 & 3 försök. Nu är min mens beräknad om ca 4 dagar och idag har jag tagit typ 5 tester som jag kan tyda ett väääldigt svagt streck på.. Vad tror ni? 😩
#245 kanske ett svaaaag streck om jag tiltar mobilen…men är inte säker.
Kan se ett svagt streck men vågar inte säga om det är spök eller inte
#243 På första bilden så kan jag se ganska så enkelt ett sträck, men på de andra två så skymtar jag endast ☺ ta igen på morgonen om 1-2 dagar så kommer det säkert vara starkare 😊
#249 Tror du att de kan vara att jag är gravid och att det kommer stegra? Har tagit typ 6 tester idag (jag veeeet 😩) och jag ser lika svagt på alla.. syns tydligare irl än på bild. Jag har tagit 500 såna här tester förr och har fått spökstreck EN gång och det var förra månaden. Vore så hjärtskärande om de blir lika denna månad. Igår var testet helt blankt. Detta tog jag nu på kvällen, ca kl 19
#249 Här är testet
#249 Här är testet
Admin, jag är ledsen för alla inlägg men de verkar bugga. Sett flera med samma problem. Jag laddar upp bilden och väntar länge innan jag poster och ändå kommer den inte med + att de blir dubbletter.. 😩 Sen kan man inte radera sina egna inlägg och då blir de bara omedvetet kaosigt i tråden.. förlåt
#249 här är kvällens test.. får jag inte med bilden nu så skiter jag i de 😩
Vänta och räkna till 10 innan du trycker på publicera så brukar bilden komma med
#260 tror du är gravid 😍 testa med något annat test? Kanske digitalt?
262 prova en clearblue early så tror jag det syns bättre 😊
#265 super starkt plus!! 😍😍 STORT GRATTIS
Ett nytt ja tog idag, kan de va spök?🤔
#270 tycker det är för otydligt för att kunna tyda 😰
Någon som har någon tanke kring mitt test ovan? (#259) 🙏😘
Någon som har någon tanke kring mitt test ovan? (#259) 🙏😘
#273, tycker mig ana nått väldigt svagt.. dock har jag av egen erfarenhet fått svaga plus på alla dessa från cb utan att varit gravid så litar inte alls på dom 😩
Tog en annan bild nu :) jag tror dock inte de är nånting men cb visar ett svagt blått streck och så gjorde jag ett Abblo Pharmas Tidigt graviditetstest och de visade ingenting 🤔men har fått svaga streck på flera gravtest nu. Blir ju galen😅men ska ta ett imorn igen med morgon urin så får ja se då :) annars så får man helt enkelt vänta och se 😊
#276 jag ser absolut ett streck :)
Aalina det måste ju vara något 😍
#280 är ju positivt iallafall! Ta ett digitalt tycker jag ☺️
#281 har gjort det varje dag och det visar inte gravid.. tror tyvärr jag har spök på alla mina tester 😭
Digital vissa inte gravid på mig förrän mycket starkare streck så tror du får ta om 2-3dagar kanske 😊
#283 jag har beräknad mens imorgon så testerna borde redan vara mkt starkare, eller iaf stegra.. strecken ser dessutom mer gråa ut än att ha nån färg 😔
284 Och jag tycker dina ser starkare ut än va dom gjorde innan 😊 så än finns det hopp 😊
Du kan vara låg hormonare som jag är 😊
Vad tror ni?
Glöm inte att svara på andras också.. #289 ser inget :/ #292 positivt!! 😍 #294 ja ser de 😀 #296 grattis ☺️ #299 ja ser bara när bilden är redigerad, så ja vågar inte uttala mig :/ #302 jag ser ett svagt streck!! 😇
BIM - 5🤔
Från idag! Svaaagt streck igen (ska vara ett plus)….jag skulle ha köpt ett early men läste inte på förpackningen, bara på hyllan, så någon hade hängt ett vanlig test fel, suck! Men jag ska fara in sen idag och köp ett early….är det bara jag som ser det svaga eller ser ni andra det? Vad är oddsen att få svaga spökstreck några dagar i rad och man alltså inte är gravid?
308. Jag ser. Hoppas det blir starkare.
pasca92, jag tror absolut att det är positivt!! Jag fick betydligt svagare än så när jag plussade, tog 3 test och det syntes på alla men knappt. Testa med något annat test? Jag kunde ta ett clearblue digitalt när jag fick mitt svaga på RFSU 🥰
#311 Åhh tack för att du dela med dig ❤️ Har ett CB early som jag tänkte ta imorgon bitti, hoppas med varenda cell i min kropp!! 😔
#312 håller tummarna för dig att det är din tur nu 😍❤️
Kan ha fått en tidig ägglossning 😊
Okej. Jag fick nämligen ett missfall 25 juni. Sen testat negativt på flera tester efter de. Så plussade ju direkt igen nu då. Hmm kanske är en tidigare ägglossning då.
317 Grattis 😍
#317 åh! Grattis 😍😍
#320 #321 Tack snälla ❤️❤️
318. Ser absolut. Grattis!
317. grattis 🥳
#319 Jag ser något😲😊