Allmänt om graviditet

Vi som planerar barn 2019 #2

2018-07-05 00:28 #0 av: RoxannaS

Ny tråd för 2019 planering. =)

Länk till förra tråden

Anmäl
2018-07-06 11:15 #1 av: teezan

Känner mig besviken, ingen mens men negativt test även nu på dag 43. Ser gravid ut men har även lagt på mig 5 kilo det senaste året på grund av både sömnbrist och sämre motions-och matvanor, så det kanske är de där ”extrakilona” som syns på magen, som jag inte är van vid. Har inte lagt märke till det förrän nu bara. Det är dränernande att leta tecken och ta alla dessa negativa tester hela tiden. Är väl säkert mensen som är på gång och ger svullnad, illamående och molvärk. Skulle väntat med att testa till helst efter helgen, eller invänta mensen, men det gick visst inte :P

Anmäl
2018-07-06 18:53 #2 av: NinniH

Ungefär 3 dagar efter ÄL, ÄL-värken har släppt och idag har jag bara känt av lite "vanlig" molvärk. Lite konfunderad vad tempen håller på med, men det lär jag väl bli varse tids nog. 9 dagar kvar tills jag planerar att ta ett test. Idag hämtade vi äntligen nycklarna till vår nya bostadsrätt, så jag lär nog kunna hålla mig sysselsatt med allt som har det det att göra. Glad

Kram Ninni, medarbetare på Bullhundar.ifokus
♥•*¨*•.¸¸♥ Chanipet Design & Foto ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2018-07-06 18:53 #3 av: RoxannaS

#1 Har du kollat upp din oregelbundna cykel?

Anmäl
2018-07-08 10:45 #4 av: teezan

#3 nja, det var ju några år sen. Har tänkt kolla igen men skjutit upp det väldigt länge.

Fick mens idag iaf, dag 45. Så hade äl runt dag 31. En medellång cykel, så det känns ju okej inför nästa försök.

Anmäl
2018-07-08 21:42 #5 av: teezan

Har beställt clesrblue advanced ägglossningstester nu. Dyra men hoppas de fungerar bra på mig. Vet inte när jag ska börja testa bara... Men kanske runt dag 20, eller när jag misstänker att det är på g.

Anmäl
2018-07-09 13:50 #6 av: Surpan

Ni som av olika anledningar väljer att vänta med att testa till efter BIM, säg en vecka eller två, hur lever ni under ovisshetsperioden? Som en gravid eller som vanligt? Tänker mest på kost/livsstil.

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-07-10 07:00 #7 av: mollyt

#6 jag har valt att leva som gravid i avseende på alkohol och kaffe. Jag har under hela vårat år av försök bara valt att dricka alkohol under mensveckan. Men om det skulle blivit en befruktnkng så lever bebis på gulesäcken innan den får näring via mamma och navelsträng så egentligen är det väl ingen fara att tex dricka alkohol precis i början (liksom runt BIM osv). Men jag tänkte att det påverkade fertiliteten också och att det helt enkelt inte var konstigt att jag var en sån som oftast valde alkoholfritt.

Anmäl
2018-07-10 07:12 #8 av: Surpan

#7 Okej. Jag funderar på att leva på som vanligt nu under semestern. Dricker inte mycket alkohol eller kaffe i vanliga fall och blir lätt för stressad om jag ska gå all in redan innan jag vet hur det blir. :/

/Surpan

Anmäl
2018-07-10 08:07 #9 av: Tassen94

#8 Jag begränsade mig i början och åt nyttigt, tog tillskott, drack ingen alkohol eller kaffe osv. Men upplevde också stress övrr det under sommaren så då levde jag som vanligt. Nu är jag inte den som dricker ofta, mer sällan än en gång i månaden. Men jag gick på nån 30 års fest när vi försökte bli gravida och jag levde på ganska mycket som vanligt.

Så fort jag fått plus på stickan har jag begränsat mig igen :)

Anmäl
2018-07-11 07:50 #10 av: Surpan

#9 Okej. :) testade du innan eller efter BIM då?

/Surpan

Anmäl
2018-07-11 08:07 #11 av: Tassen94

#10 Jag testade innan men fick inte plus förrän efter äl+10! Typ bim-4

Anmäl
2018-07-11 09:00 #12 av: Surpan

#11 Okej. :) jag kommer testa ca en vecka efter BIM. Men har PCO så det är lite flytande.

Jag tänker att det måste finnas mängder med kvinnor som inte vet att de är gravida förrän något senare och lever som vanligt under tiden. :)

/Surpan

Anmäl
2018-07-11 09:07 #13 av: NinniH

Får hoppas den bra feelingen innebär något bra. I måndags, 6 dagar efter ÄL, fick jag ett rejält hugg vänster sida under förmiddagen. Gick sen och handlade med sonen och på vägen hem fick jag ett obehagligt yrselanfall. Kollade på sonen och när jag vred huvudet framåt igen var det som om det inte riktigt hängde med. Fick blunda några sekunder, sen var det över. Sen dess har jag haft molvärk till och från.

Tog ett test i morse, väl medveten om att det är för tidigt, och såg knappt en skugga. Men tycker att Lloyds test är så svårt att kolla på när det är så svagt. Hoppas det syns något om några dagar.

Anmäl
2018-07-11 09:16 #14 av: Tassen94

#12 Ja, tycker inte du ska oroa dig. Vad jag förstår det som tar det ett par veckor innan fostret får näring från dig. Har en nära vän som fick reda på att hon var gravid i v. 8 och hon hade både druckit och rökt under den tiden och hennes barn är friskt :)

Anmäl
2018-07-13 22:03 #15 av: Aftonstjärna

Senaste cykeln blev jag ju inte gravid, var kanske bra att kroppen fick en paus från graviditeter. Trodde jag var gravid för jag fick ett supersvagt streck på gravkollens test. Men jag har märkt att det kan visa fel, speciellt på eftermiddagarna då jag har högre LH i kroppen. Verkar som jag har ganska hög LH nivå ibland trots att jag inte är närheten av ÄL. Är helt säker på att det testet ger utslag på LH eftersom det har hänt flera ggr. Men gillar ändå gravkollen för det kan ge utslag tidigt. :)

I alla fall. Jag kämpar vidare. Dag 12 idag, hoppas på ÄL runt dag 16.

Jag har peppat mig själv och läst lite solskenshistorier. Vissa har fått flera missfall i rad för att sedan lyckas naturligt.

#13 Hoppas du lyckas denna gång! Än så länge är det väl ganska tidigt?

Anmäl
2018-07-14 07:04 #16 av: NinniH

#15: Det hoppas jag med! Än så länge har jag en bra feeling, men det kan ju tyvärr ändras fort. Cool Är på ÄL+11 idag, så än finns det tid. Fick ett lite mer tydligt streck idag, även om det är svagt. Så än så länge är jag lite försiktigt hoppfull, tills jag ser att det ökar på som det ska även efter BIM..

Anmäl
2018-07-14 08:14 #17 av: NinniH

Molvärken ökar på och känner mer och mer. Tog ett nytt test idag och nu är det ingen tvekan om att det är positivt i alla fall. Nu är det bara att vänta och se ifall det fortsätter öka eller inte. Men dagens test är starkare än vad jag fått vid någon av alla mina kemiska, så förhoppningsvis är det ett bra tecken. Glad

Anmäl
2018-07-14 21:59 #18 av: Aftonstjärna

Imorgon börjar jag om IGEN med ÄL test. Ska testa från dag 14 eftersom jag fick ÄL på dag 16 förra månaden. Känns dock inte på gång ännu, men jag vill gärna ha stenkoll. :) Har tappat räkningen hur många menscyklar vi försökt, men i augusti är det 1 år sen jag tog ut spiralen...

Anmäl
2018-07-14 22:01 #19 av: Aftonstjärna

#17 Hoppas strecket ökar mer lagom till BIM :)

Anmäl
2018-07-15 08:00 #20 av: NinniH

Dagens test är helt klart svagare. Hoppas det är en tillfällig svacka, även om jag innerst inne vet att det kommer bli samma utgång som alltid. Ledsen

Anmäl
2018-07-15 10:54 #21 av: autofyll

Jag har fått en rabattkod från testlagret, tror det är på 20% på ett köp om ngn vill ha? Pma om ngn är intresserad. Den är giltig i fem dgr framöver och man måste handla för minst 100kr :)

Anmäl
2018-07-16 06:47 #22 av: NinniH

Verkar bli samma utgång som alltid.. Dagens test är så gott som negativt, så det går åt pipsvängen den här gången med. Storgråter 2 dagar kvar till mens och jag är helt säker på att mina spottings kommer vilken sekund som helst också, som de alltid gör när det blir såhär..

Anmäl
2018-07-17 08:09 #23 av: Aftonstjärna

#22 Verkligen tråkigt, hur går det?

Dag 16 idag och ingen ÄL i sikte. Jag som hade hoppats att min kropp ställt in sig på lite normala cykler. Negativt på ÄL test, de brukar alltid ge utslag nuförtiden vid ÄL och det är ju bra. Då har jag koll. :)

Anmäl
2018-07-17 10:18 #24 av: NinniH

#23: Negativt test och igår kväll såg jag en hint av spottings. Idag känns magen väldigt "mensig".. Känner att jag kommer stänga av min monitor och ta bort mina appar, så kommer jag bara att anteckna lite i min bujo istället. Börjar bli så leds, så jag tänker inte ens köpa hem graviditetstest nu. Oberörd

Anmäl
2018-07-17 18:36 #25 av: Surpan

Dag 27 idag, BIM är på dag 31-35. Alltså runt början av nästa vecka. Känner absolut ingenting så tror inte det tog sig på detta något halvhjärtade försök. Men planen var att starta i augusti ändå så det är bara att ta nya tag antar jag. Detta kommer bli första gången av fyra det inte tagit sig på första försöket.

/Surpan

Anmäl
2018-07-17 19:26 #26 av: mollyt

Usch vad tråkigt #24 Jag tror det kan vara en bra idé att släppa pressen - ta bort appar och tester. Bara låta det få vara ett tag. Jag kände lika dant och tyckte att den där pausen var jätteviktig för att jag blev så sårad varje gång. Nu fick jag senare missfall än dig men akit samma det är en stor sorg när man så gärna vill!

Anmäl
2018-07-18 17:49 #27 av: Aftonstjärna

Jättenegativt ÄL test även idag. Svagt streck, men vet att det kan stiga snabbt från en dag till en annan. Har varit med om att det inte är någon stegring, alltså svagt streck och sen positivt dagen efter.

Vad det är trist att ha oregelbunden cykel. Hade visst hopp efter förra månaden att ÄL skulle dyka upp inom rimlig tid...

Anmäl
2018-07-19 14:30 #28 av: diesel92

Jag har börjat få sjukt mycket/ofta flytningar.. Har jag aldrig märkt av så här pass mycket tidigare.
Mensen är beräknad om en vecka. Dock varierat varje månad så inte säkert. Brösten började ömma igår och nu mensvärk som attan.

Bara hoppas att ingen mens dyker upp. Denna månad har vi kört järnet alltså 🙈 minst varannan dag, ibland flera dagar på raken.

Anmäl
2018-07-19 14:56 #29 av: Tassen94

#28 Håller tummarna! :)

Anmäl
2018-07-19 17:51 #30 av: keewee90

min psykiska ohälsa har spelat ut mig. jag kommer inte kunna bli med barn just nu.
kroppen vet när den är redo, just nu kommer det inte bli.

Anmäl
2018-07-20 13:25 #31 av: Malii

Jag är inne på min tredje dag av utebliven mens. Igår gjorde jag 2 st grav test som var positiva, dock mycket svaga streck. Det var ett på morgonen med ”Clearblue testa tidigt” och ett vid 15-tiden med ”Graviditetskollen’s testa tidigt”. Gjorde även ett nytt imorse med ”Clearblue testa tidigt” och även det visade positivt, men fortfarande svagt, dock starkare än igår. Enligt Preglife-appen ska jag ha BF 2019-03-23 :) Jag hoppas verkligen allt går som det ska. Har 2 st missfall bakom mig, ett orsakat av misshandel och ett orsakat av en bilolycka. Självklart finns oron hos mig, men jag försöker att hålla mig inne och min nuvarande relation med min sambo är sagolikt underbar.

Lägger upp en bild på testet från imorse. Det ska INTE bli ett plus, utan endast två streck om det är positivt.

Anmäl
2018-07-20 13:25 #32 av: Malii

Oj, bilden kom visst inte med i mitt förra inlägg. Hoppas nu :)

Anmäl
2018-07-20 17:40 #33 av: Rabaraba

Hej!

Jag hakar på den här tråden!

Slutade med p-piller den 13e juni i år och nu försöker min sambo och jag bli med barn. Det har inte gått så lång tid ännu men jag har haft typiska ägglossningsflytningar och vi har haft oskyddat sex ganska ofta.

Det som gör mig förväntansfull och förvirrad nu är att mensen är 6 dagar sen ;) Men graviditetstesterna visar olika. Vissa visar ingenting medans andra visar svaga streck.

Skulle kännas väldigt trist om mensen skulle komma nu när vi fått förhoppningar.. Vi skulle väldigt gärna vilja få en liten bebis så fort det går!
Vi har inga barn sen innan heller.

Kram på er!

Anmäl
2018-07-20 21:57 #34 av: Livingthelife

#33 mensen kan ju vara lite kokobäng efter ppiller stopp. Men eftersom du har haft utslag på vissa och inget på andra så skulle jag rekommendera att du provar ett digitalt gravtest :)

Anmäl
2018-07-21 09:20 #35 av: Aftonstjärna

#33 Välkommen hit. :) Vilka gravtest har du provat?

Idag fick jag äntligen positivt på ÄL test. BIM 5 augusti. En 34-dagars cykel, helt ok!

Anmäl
2018-07-21 10:01 #36 av: Rabaraba

#35 Tack! Jag har testat CB's tidiga tester, RFSUs stickor och Apotekets egna test. Rfsu's visade ingenting och CB visade svaga streck.

-Varning för intim info!- 😄

Hur är det med flytningar under tidig graviditet? Jag har liksom väldigt "blöta" flytningar. Har min menskopp insatt ifall nu mensen kommer. När jag ska ta ut koppen känns slidan så himla mer töjbar och blöt, brukar aldrig ha så.
Kanske är önsketänkande men ingen mens i sikte och är nu på ca BIM+6.

Ha det gött!

Anmäl
2018-07-21 10:24 #37 av: diesel92

36#: jag har samma problem med flytningar. Väldigt blött helt plötsligt.. Kan inte komma på att jag haft det så här tidigare. Öm som fasen i brösten, mår lite illa o känner mycket i äggstockarna. Enligt appen är min mens beräknad till på torsdag men har alltid haft varierande så man vet aldrig

Anmäl
2018-07-21 10:47 #39 av: Aftonstjärna

Jag har haft vattniga blandat med lotionflytningar (vita) i tidig graviditet.

Anmäl
2018-07-21 10:49 #40 av: Aftonstjärna

#36 Tyvärr är CB kända för att ge svaga streck fast man inte är gravid. Men hoppas att det är känsligare än de andra, och hoppas du är gravid. :)

Anmäl
2018-07-21 19:21 #41 av: Aftonstjärna

Ok, hoppas på guldägget nu då... :)

Anmäl
2018-07-21 19:29 #42 av: diesel92

Jag har fått sån grym trötthet.. visst varit iväg hela dagen, somnade hos päronen en stund, väldig trött och hängig och lika trött nu igen..

Var såå osocial igår, orkar inte koncentrera mig. Tuttarna är rena rama bomberna..

Köpt test så ska prova imorgon ✊✊

Anmäl
2018-07-21 20:18 #43 av: Tassen94

#41 Håller tummarna!

Anmäl
2018-07-22 11:27 #44 av: Rabaraba

Ja jag ska nog inte köpa fler Clear Blue-tester faktiskt!
Fortfarande ingen mens och jag vill så gärna köpa ett test! Är utomlands hos släkten så det blir lite svårt att köpa ett test och sen smuggla in det i huset 😉
Blir en bra träning för mitt tålamod tills jag kommer hem till Sverige 😂

Är iaf väldigt trött med mycket spränghuvudvärk och så har jag ju flytningarna då. För nån vecka sen hade jag mycket molande värk men ingenting denna vecka faktiskt.

Hoppas det går bra för er andra! 😊

Anmäl
2018-07-22 13:49 #45 av: diesel92

Testade tidigt idag men det visade inget. Vet dock att det kan vara alldeles för tidigt så vi får vänta och se helt enkelt.

Anmäl
2018-07-23 09:29 #46 av: teezan

Hmm, är ju helt ny på ägglossningstest och visste inte när jag skulle börja. Brukar ju ha väldigt lång cykel men började på dag 13, med clearblue advanced (dock blev det nåt fel mina två första dagar så därför har jag inte sett stegring på monitorn). Senare samma dag hade jag liknande äl-flytningar och dagen efter fick jag ett starkare utslag som nu försvunnit. Jag tolkade det som negativt men kan det varit positivt? Vet att det är lite lurigt med lh-hormon och oss med pcos, att det kan visa falskt positivt, men är strecket lika starkt som kontrollstrecket, eller hur hade ni tolkat resultatet? Funderar på att sluta testa med clesrblue nu och ta billigare stickor ett tag..

Anmäl
2018-07-23 09:40 #47 av: Aftonstjärna

Känns som om strecket borde vara bredare om det är positivt? Jag har tagit ut stickan från mitt positiva ÄL test som visar fast glad gubbe. Strecken är inte lika starka, men testet ska läsa av två hormon (LH och östrogen). Det behöver inte följa någon stegring, fick fast glad gubbe direkt.

Jag fick lika starka streck på sticka från graviditetskollen. Kissar på en sådan sticka varje morgon och de har aldrig visat fel. Brukar då komplettera med CB när det blir positivt för att vara på den säkra sidan. :)

Anmäl
2018-07-23 09:44 #48 av: teezan

#47 åh okej, det var lite det jag funderade på, om det kunde visa glad gubbe första gången liksom. Då kanske man inte kan gå på hur testet ser ut inuti, jag trodde att just det fungerade som vanliga äl-tester. Kanske ska göra som du istället, och komplettera med cb när stickorna visar positivt, blir alldeles för dyrt annars!

Anmäl
2018-07-23 10:00 #49 av: Aftonstjärna

#48 De går inte att läsa av med ögat eftersom det mäter två hormon.

Sen glömde jag att skriva; fick positivt på gravkollen på morgonen, sen tog jag ett nytt test på kvällen där strecket nästan var lika starkt. Det var då jag tog ett CB i samma urin som visade fast gubbe. Alltså kan CB visa positivt trots att gravkollen nästan visar positivt. Bra att veta, att man kompletterar om det är gränsfall. :)

Hade blivit för dyrt för mig med endast CB. Har ÄL mellan dag 16-30 tydligen. :)

Anmäl
2018-07-23 11:30 #50 av: teezan

#49 då förstår jag bättre :) satsar på billiga stickor framöver för jag har ju som bekant också äl väldigt oregelbundet, det kan ju ta flera veckor från nu innan det blir positivt liksom. Är bara på dag 16, min tidigaste äl har inträffat runt dag 19, den senaste äl jag haft måste varit runt dag 66 . Däremot har mina 3 senaste cykler varit lite kortare än jag är van vid, så jag hoppas det inte dröjer så länge till äl. Jag har börjat med apriforce också, det kan ju hjälpa cykeln men tydligen även stjälpa, särskilt för någon som har regelbunden. Hade jag haft en regelbunden hade jag inte vågat chansa men nu känns det som att det kan kvitta. Tänkte äta de i 3 månader och sen sluta om inget händer.

Anmäl
2018-07-24 12:37 #51 av: Surpan

Hm... Dag 34 idag och ingen mens i sikte. Kanske gick det ändå?

/Surpan

Anmäl
2018-07-24 13:47 #52 av: Rabaraba

Här är man på dag 38 utan nån mens i sikte och undrar vad fan som händer 😂😂
Hoppas det är nåt litet som växer inuti oss!

Anmäl
2018-07-25 15:54 #53 av: diesel92

Enligt appen är mensen beräknad till imorgon.
Dock väldigt öm i brösten till och från, illamående då och då och känningar äggstockarna.
Väldigt lustigt sug i hela kroppen

Just nu mår jag så illa så jag har fått springa till toaletten för att spy. Inte gjort det än tack och lov.

Prövat två testa tidigt utan en tillstymmelse till sträck men men..

Anmäl
2018-07-25 18:36 #54 av: Rowanmc

Hjälp! Fattar noll, men har fått positivt gravtest idag det stod 3+ veckor, men jag fattar inte när jag blev gravid!!

Fick inte min mens i juni som ni ser här, men testade så negativt på typ 10 tester den veckan, jag la upp en bild här på en svag antydan på ett test men efter det var det negativt flera gånger och även på digitalt.

Nu fattar jag bara inte hur det kan stå 3+ veckor om jag inte var gravid då när jag ”borde” blivit det? För om jag blev gravid nu i juli, som ni kan se på bilden så borde det stå 1-2 veckor. Kan någon hjälpa mig förstå?
Mina positiva ÄL test undrar jag även om de eg visade på graviditet?

Anmäl
2018-07-25 18:36 #55 av: Rowanmc

Här är juli...

Anmäl
2018-07-25 18:40 #56 av: Tassen94

#54 hmm, lite knepigt faktiskt! Enda jag kan gissa på är att veckoindikatorn inte är så pålitlig. Vissa får exempelvis alltid högre än 2-3 på dem pga låga hormoner fast dem är längre gågna. Kan tänka mig att det kan vara tvärt om också, att man kan få höga hormonnivåer fortare än vissa andra. Ring mvc och kolla om du kan få göra ett vul för att kolla hur långt gången du är? Eller kolla med en privat klinik, där jag bor kostar det 300kr att göra ett privat ultraljud :)

Anmäl
2018-07-25 18:42 #57 av: Tassen94

Aldrig högre ska det stå :) inte alltid

Anmäl
2018-07-25 18:55 #58 av: Rowanmc

#56 tack! Är så extremt förvirrad, stickan jag tog innan digitala var också väldigt stark i färgen, men känner mig inte gravid mer än ont i brösten och trött! Så känns konstigt om jag var i vecka typ 7-8 men visst.. kan kan det väl. Men mer troligt att jag blev gravid där runt 12/7 och att jag eg hade ÄL då och inte när appen visar att kag borde haft det, att det idag typ är två v sen befruktning då isf och att mensen skulle kommit idag (typ). Suck blir inte klok! Ska ringa runt imorrn, får man kolla såhär tidigt?

Anmäl
2018-07-25 19:02 #59 av: Tassen94

#58 Ja ibland kan man få kolla tidigt. Men då är det vaginalt ultraljud, och jag trooor dem kan mäta livmoder osv för att se ungefär hur långt gången du är. Inte säker på hur det går till för har inte gjort det själv.

Anmäl
2018-07-25 19:20 #60 av: Livingthelife

#58 man behöver inte ha några överdrivna symptom. Jag är i 13+6 idag och har bara haft molande värk till och från när jag egentligen ska ha mens, kissar en hel del, små ömma bröst och varit trött.

De första dagarna när jag visade positivt hade jag även lite halsbränna. Annars har mina symptom varit väldigt milda och svärmor är nog väldigt sotis på mig då hon själv mådde apa.

Anmäl
2018-07-26 17:11 #61 av: ero1109

Hoppar in här jag med!
Borde ha bim på måndag tror jag, äl +8
Tog ett predictor early igår där man kunde se en antydan till ett andra streck! Men tog ett annat märke i morse där även där jag tyckte jag kunde skymta 2 streck men när det torkat var det helt vitt där det andra strecket skulle ha vart alltså vitare än själva bakgrunden 😂 jaja har ett till predictor early som kom på posten jag tänkte ta lördag morgon hoppas hoppas!

Anmäl
2018-07-26 22:20 #62 av: Rabaraba

Jag tror jag blir knäpp!

Mensen är sen, BIM+11 idag (om jag nu ens räknar rätt).
Måste skriva i veckor, OBS inte graviditetsveckor 😉

V.24, 13e juni, slutar med p-piller. 17e juni, bortfallsblödning i några dagar.

V.25, 24e juni, oskyddat sex.
V.26, 30e juni, oskyddat sex.
V.27, hela veckan bestående av molande värk, ömma bröstvårtor, huvudvärk och trötthet.
Tar ett grav-test pga är ivrig men visade inget.

V.28, 11e juli, oskyddat sex. 12e juli en liten brun blödning på morgonen. Endast den dagen.
15e juli, beräknad mens. Tagit grav-test som visat svaga streck eller spökstreck.

V.29, 18e juli, oskyddat sex. Ringer 1177 pga att mensen aldrig är sen och för att jag vill veta NU vad som händer 😉
Kvinnan på 1177 tyckte jag skulle vänta och chansen för att vara gravid var ganska liten. Hon trodde mest det berodde på p-pillerstoppet.

V.30. Ingen mens i sikte. Bara en massa flytningar av mer vattnig karaktär blandat med "vit lotion". Lite molande värk som kommit tillbaka.
Känns som jag googlat sönder internet och hittat alla möjliga förklaringar.

VILL vara gravid. Men mensen ligger säkert där inne och lurar tills man börjar få upp förhoppningarna. Sen kommer den slå till.
Har inte möjlighet att ta gravtest förrän nu på måndag 30e juli. Men blir som sagt knäpp.

Behövde ventilera lite! 😅

Anmäl
2018-07-26 23:13 #63 av: Tassen94

#62 Ja, kroppen är konstig när man vill bli gravid. Själv vaknade jag en natt och mådde så sjukt illa att jag sprang till toan och hulka. Var övertygad om att jag var gravid, men icke. Men skengravid var jag varje månad haha :') Håller tummarna för att du är gravid! :)

Anmäl
2018-07-27 00:23 #64 av: Rabaraba

Vad beror skengraviditet på egentligen? Är det så simpelt att bara för att man tänker på att man vill gravid så 1.blir man det inte och 2. Man blir skengravid istället?

Tycker det känns flummigt 🤪

Anmäl
2018-07-27 08:48 #65 av: Tassen94

#64 Nej, jag tror inte våran tankekraft avgör om vi blir gravida eller inte. Det är mycket som ska stämma för att lyckas bli gravid. Men jag antar att när man väl bestämmer sig för att man vill bli gravid så börjar man ju känna efter precid ALLT, för att hitta symtom. Många symtom har man säkert haft innan bara att man inte tänkt på det, därför upplever man sig nog vara skengravid :)

Jag har tänkt på graviditet varje dag sedan vi bestämde oss, har frenetiskt testat med äl-tester och graviditetstester. Blivit besviken, ledsen, stressad. Men jag blev gravid till slut ändå. :)

Anmäl
2018-07-27 08:59 #66 av: diesel92

Igår skulle mensen komma men inget ännu. Mår illa som en gnu idag på morgonen tidigare under veckan mått illa på eftermiddagen/kvällen.

Skulle tagit test imorse men jag klantade mig så får köpa ett nytt idag 🙄

Anmäl
2018-07-27 09:22 #67 av: NinniH

Mensen kom den 19e, så det blev ännu en kemisk. Apparna är mestadels borttagna, så nu har jag bara någon enstaka som talar om hur många dagar det är kvar tills nästa mens kommer. Mer koll än så har jag inte. Häromdagen kom jag på att jag inte ens visste vilken dag jag var på. Tidigare har jag velat ha koll på det, men nu känns det mest befriande faktiskt. Jag blev inte tagen på allvar när jag sökte hjälp hos landstinget, så jag kommer söka privat. Men har valt att vänta med det tills årsskiftet. 

Det enda jag valt att göra denna månaden är att prova nytt tillskott. Har beställt hem B-complex, men främst för att se om det kan hjälpa min trötthet som jag har just nu och inte i fertilitetssyfte.

Anmäl
2018-07-27 10:58 #68 av: Aftonstjärna

ÄL +5 idag... Ska åka till havet några dagar nu, och tar inte med mig några graviditetstest. Tänker att jag testar på tisdag morgon.

Har känt molvärk lite till och från. Börjar redan nu känna mig skengravid. :)

Anmäl
2018-07-27 19:19 #69 av: diesel92

Och där kom mensen.... tack eller inte.. förbannade skit.

Visst så slipper jag sitta illamående på tåg i 80 mil men men..

Anmäl
2018-07-29 14:51 #70 av: Rowanmc

Åker till Cypern imorrn, vet fortf inte hur många veckor jag är men smått illamående har börjat krypa sig på så gissar på 4 eller 6 och inte 8 som det eg borde vara med tanke på senaste mensen. Har bokat ett ultraljud en dag efter jag kommer hem alltså den 8/8 för att se hur det ser ut. Mitt kontrollbehov klarar inte av att inte veta och min bm sa ”det visar sig”.... men liksom det funkar ju inte om jag ska göra kub osv då man gör inom vissa veckor osv osv. Blir galen

Anmäl
2018-07-29 21:02 #71 av: Rabaraba

Häpp.
Tog ett test nu när jag kom hem till Sverige, inte gravid såklart.
Visst det var inte morgonurin men känns inte som att det spelar nån roll.
Är på BIM+14 idag men mensen ligger väl och lurar där inne. :(

Anmäl
2018-07-29 22:36 #72 av: Aftonstjärna

#71 En del som har långa cyklar här. Även om du inte brukar ha långa cyklar kan ju ÄL bli förskjuten ibland, och man får en längre cykel. Om jag vore du skulle jag ha mys varannan dag för att säkert inte missa ÄL. :)

Anmäl
2018-07-30 19:27 #73 av: Rabaraba

Ja alla har ju olika cykler.
Ska se till att börja mysa så fort gästerna åkt hem! :)

Anmäl
2018-07-30 22:33 #74 av: Aftonstjärna

ÄL +8 idag. Är fortfarande på semester och valde att inte ta med gravtest.

Känner inga symtom faktiskt. Haft gula lite klumpiga flytningar som jag brukar få före mens. Känns rätt kört, att det ska vara så svårt!

Kommer dock testa på ÄL +10. De senaste ggr har jag fått utslag vid den tiden.

Anmäl
2018-08-01 13:31 #75 av: Rabaraba

Gick på drop-in igår.
Känner mig lite sur.

Barnmorskan ville inte ta nåt graviditetstest eftersom jag tagit ett morgonen innan och det visade negativt. Sen sa hon bara att den uteblivna mensen beror på stress. Förklarade att jag inte ens är stressad och att jag för några år sen gick in i väggen men ändå hade regelbunden mens 😂
Nä, då avfärdade hon det och sa att man kan inte säga så.
Det var där jag blev sur.

Fattar att hon inte ville ta ett gravtest pga Hcg osv.
Men jag vet väl bäst hur min kropp funkar vid stress.. så sitter man där och känner sig liten och ivägen.

Är iaf på BIM+16, ev +17 om mensen inte kommer idag.

Hoppas det går bra för er andra!! :)

Anmäl
2018-08-01 14:17 #76 av: Sarah

#76 fast det är inget konstigt att mensen hoppar över en månad när du slutat med piller. Förstår att de inte ger dig ett test om du tagit negativa tester precis innan. Vården har dåligt med resurser. Du får nog ha lite tålamod och vänta på att din kropp normaliseras efter p-pillerna :)

Anmäl
2018-08-02 06:36 #77 av: Aftonstjärna

Negativt gravtest på ÄL +11. Känns inte som om jag är gravid heller. BIM 5/8.

Anmäl
2018-08-03 21:16 #78 av: Sejli

Vi ska börja försöka nu i augusti, undrar om det finns någon fb-grupp där vi kan följa varandras resor?

Anmäl
2018-08-05 19:56 #79 av: Aftonstjärna

Tråkigt, idag kom mensen. Kroppen fungerar i alla fall som en klocka, precis som jag beräknat. Då har vi snart försökt 1 år för att försöka få till en sladdis. Går ju inget vidare...

Anmäl
2018-08-06 07:53 #80 av: teezan

Får se om det ger med sig nu, vi har varit otroligt inaktiva med försök, trots en tanke om ”sex varannan dag”. Det höll sig inte den här gången heller. Får hålla tummarna för att äl var typ dag 19-23, annars är hoppet ute. Dag 30 idag och igår fick jag jättesvagt äl-test. Jag har testat ganska ofta men hoppade över några dagar fram till igår, tappade gnistan lite. Det känns som chansen är över. Är ganska säker på att vårt lama försök denna gång inte räckte, ska vara en himla tur. Gissar att mensen kommer inom en vecka.

Anmäl
2018-08-06 11:42 #81 av: ero1109

Fråga... kan man se detta som ett pos äl test? Det är från igår EM alltså söndag. Tog ett i lördags med som var svagare och ett vid 23 samma kväll på söndag som var svagare?..

Anmäl
2018-08-06 13:58 #82 av: teezan

#81 har knappt hållit på med äl-tester men det ser ut att va på gång till ett positivt (nästan lika starkt som teststrecket), så jag skulle nog gissa att du bara inte testat vid den tidpunkt det skulle gett positivt resultat, att det skedde mellan det starka på bilden och det svagare på söndagen.

Anmäl
2018-08-06 14:23 #83 av: ero1109

#82 okej tack så kan det såklart va! Håller tummarna då för vi sexade oss natten/tidig morgon till söndag när jag fick det starka testet tänkte ta ett till äl test idag EM bara för att se om det fortsätter va svagare! Hoppas hoppas

Anmäl
2018-08-07 18:20 #84 av: mollyt

#81 Precis, det är inget positivt resultat, men då du haft två svagare tester före och efter detta test så kan man tänka sig att du haft en peak (med lika starka eller starkare) där emellan men att det inte kom med på test (lätt hänt!). Något att komma ihåg är att ett positivt resultat indikerar en trolig ägglossning inom 2 dygn, sen är du fertil även ett dygn efter att ägget släppt - så du kan räkna med att du är fertil nu under de tre närmaste dygnen. Så har i alla fall jag räknat när jag använde ÄL-stickor.

Anmäl
2018-08-07 18:24 #85 av: Erikas8106

Är osäker men jag tycker mig se två sträck

Anmäl
2018-08-08 21:19 #86 av: teezan

Mens idag, vi missade äl totalt tror jag. 31 dagars cykel bara, det är ju positivt :)

Anmäl
2018-08-09 08:02 #87 av: Rowanmc

Jaha, samma som förra gången... var på ul, såg en tom hinnsäck på ca 6 veckor. :( ska be om skrapning direkt denna gång då två medicinska ”aborter” har resulterat i akuten med störtblödningar som lett till skrapning. Fyfan, två MA nu sen maj. Vad är det för fel??

Anmäl
2018-08-11 08:44 #88 av: NinniH

Dag 24 idag och denna gången är jag inte säker på när ÄL skedde. Men gissningsvis runt dag 14 (+/- någon dag) med tanke på hur det kändes i kroppen. Haft ett väldigt lätt illamående/olustkänsla sen några dagar, som påminner om hur jag brukar känna när jag blir förkyld. Men då brukar förkylningen dyka upp efter bara någon dag. Sen igår känner jag mig också riktigt kall, sådär när man fryser rätt in i märgen.. Vore verkligen underbart om dessa "symtom" beror på något positivt denna gången.

Anmäl
2018-08-11 20:11 #89 av: Rwawr

Äl idag, nu håller vi tummarna ☺ känns lite halvjobbigt att inte berätta för någon 😕

Anmäl
2018-08-11 21:37 #90 av: Sarafiaklara

Bim på tisdag,jag har vacklat mellan inbillningssymptom och att jag är säker på att det inte blivit något. Känns som jag tolkar allt som händer i kroppen från ägglossning till bim som antingen graviditetssympto eller som tecken på att det inte tagit sig. Igår natt hade jag ont konstigt ont i ländryggen vilket min galna hjärna tolkade som graviditetssymptom (googlade självklart detta både på svenska och engelska). Idag har jag pms-känningar vilket jag så klart tolkar som att det är kört. Bara att acceptera galenskapen.

Anmäl
2018-08-12 18:02 #91 av: ero1109

7 dagar sedan stegringen på äl testet! Känner inget alls haha tycker det sticker o spänner i brösten ibland men förväntar mig nog ändå att mensen kommer om ca 1 vecka eller så.. besvikelsen varje gång mensen kommer är alltid lika stor så jag har inte så stort hopp längre.. provar att fortsätta med munkpepparn och tar de sista öl testerna nästa månad om tant röd dyker upp. Och sen får nog allt bara ha sin gång det är psykiskt påfrestande att vilja något så mycket men att det aldrig går vägen 😩

Anmäl
2018-08-13 13:57 #92 av: ero1109

Fan! Tog ett äl test nu och det var super starkt nästan exakt lika starkt som kontroll strecket :( trodde jag haft äl eftersom jag hade en stegring... nu är killen borta o de blir inge mys fören till helgen tidigast :( så jäkla surt!.... bättre lycka nästa månad D:

Anmäl
2018-08-13 19:43 #93 av: ero1109

Behöver hjälp i kväll gick det inte men har jag tur får vi till en natt i morgo/tisdag, fick pos äl test idag vid 14 tiden är det försent i morgon kväll/natt om vi sexar då? :$ eller finns det en chans ändå?

Anmäl
2018-08-13 20:16 #94 av: Sarafiaklara

Bim imorgon. Känns som att mensen är på g så det känns kört för den här gången. Jaja bara att fokusera på nästa ägglossning och allt kul vi kan hitta på då ;)

Anmäl
2018-08-13 20:24 #95 av: Tassen94

#93 Det finns chans! Ägget släpper inom 12-24 timmar efter positivt äl-test, och sen kan ägget leva i äggledaren i upp till 12 timmar efter det släppt. Sen kan ju äl utebli fast man får positivt test, så det är ju aldrig någon garanti. Men mys på så fort mannen kommer hem!

Anmäl
2018-08-13 21:38 #96 av: ero1109

Ååh hoppas hoppas!! Då får jag hoppa på honom i morgon kväll när han kommer haha!

Anmäl
2018-08-14 20:31 #97 av: Sarafiaklara

Bim idag enligt min app. Mensen har inte kommit än men det känns som att den är på g. Misstänker att jag kanske har 15 dagar mellan äl-bim istället för 14 som appen automatiskt mäter. Tog ett testa tidigt i torsdags som inte visade nåt och ett vanligt test i söndags som inte visade nåt (testet i söndags hade iofs gått ut i datum).

Anmäl
2018-08-15 22:27 #98 av: Sarafiaklara

Urk. Bim+1 idag, ingen mens ännu men känns konstant som att den är på g. Eftersom mensen är sen kommer nästa ägglossning att inträffa när vi ska sova över i mina föräldrars tvåa för att fira min mammas 60-årsdag. Blir nog inte tillfälle för sexande då :/

Anmäl
2018-08-16 17:16 #99 av: Sarafiaklara

Och nu kom mensen :/ Kände att den var på g men hoppet är ju det sista som överger en. Bara att ta nya tag.

Anmäl
2018-08-17 18:37 #100 av: NinniH

Mens idag..  På't igen då.

Anmäl
2018-08-17 21:48 #101 av: teezan

Någon som har kontaktat privat gyn? Antar att det är olika på olika ställen men fick för mig att köerna kanske kunde vara kortare. När jag kontaktat landsting tidigare när det gällde min pcos fick jag vänta 3 månader, vilket känns som en evighet när man vill ha hjälp direkt. Ångrar lite att jag inte tagit tag i detta, har velat fram och tillbaka sedan årsskiftet. Inget att göra åt nu såklart.

Anmäl
2018-08-17 21:52 #102 av: Sarah

#101 Har flera kompisar och bekanta som valt att gå den privata vägen. Allt från utredningar till ivf. De har varit nöjda med den privata vården när landstinget inte funkat som de önskat.

Anmäl
2018-08-20 10:02 #103 av: teezan

#102 det är den bilden jag också har fått, jag är lite trött på landsting vid det här laget, tycker ofta det brister tyvärr.

jag måste haft extrem otur men varje gång jag ringer är det upptaget, men de har telefontid även i eftermiddag så får hoppas jag kommer fram då istället :) det verkar dock vara en väldigt bra klinik så det är väl ett gott tecken och en orsak att många ringer dit.

Anmäl
2018-08-20 10:11 #104 av: Sarah

#103 framförallt har de privata haft kortare köer, men oxå en mer positiv inställning. En bekant gjorde ivf via landstinget först och fick bara höra att det aldrig skulle gå. De gjorde de gratisförsök de fick där men bytte sen till privat. För fick det höra att det visst borde gå och det gjorde det. 11 försök och 2 barn. Visst, många försök och uppenbart inte enkelt, men det gick.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.