Annons:
Etikettallmänt
Läst 12751 ggr
RoxannaS
4/15/18, 11:45 AM

Vi som planerar barn 2019 #1

Börjar bli dags för en tråd för 2019. Börjar bli tajt att hinna bli gravid nu och få BF 2018. Så välkomna hit om ni planerar inför 2019. 🙂

Länk till nya tråden


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
4/15/18, 12:40 PM
#1

Sätter en tass :)

NinniH
4/15/18, 1:43 PM
#2

Jag kan väl lika gärna hoppa in här. Syns knappt något på morgonens test och mina spottings har anlänt, så nu kommer nog mensen när som helst.. Beställde en ny monitor, som jag funderat på länge nu. Från och med den här gången så kommer jag bara använda mig utav testerna som är till monitorn, så blir det inget testande för tidigt utan då bestämmer monitorn när det är dags.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

jackiejohn
4/15/18, 6:07 PM
#3

Vi har tänkt oss en trea under 2019 :) så sätter en tass här!

oh-la
4/15/18, 6:43 PM
#4

Vi tar ut spiralen om 11 dagar och hoppas på ett litet 2019-syskon till dottern så här blir det en tass i tråden :)

Tassen94
4/15/18, 10:01 PM
#5

Positivt ägglossningstest den 12 och 13 april. Negativt den 14, så förutsätter att ÄL skett den 13. Känner mig inte hoppfull och har mycket ångest kring hela grejen just nu. Har blivit tvungen att ta avstånd från många av mina vänner som är gravida och har barn, dem har inte tagit det så bra men jag orkar bara inte just nu. Tar det sig inte nu måste jag nog ta en paus för detta tar hårt på psyket!

Nelliki
4/16/18, 2:02 PM
#6

Jag har väntat i flera år på att sambon ska bli redo och tillslut verkar det bli vår tur om att går som det ska. Vi försöker nu få barn och jag kan inte vänta till nästa ägglossning. Jag kan typ ingenting om detta känns det som, men jag hoppas så innerligt att det tar på en gång!

Annons:
keewee90
4/16/18, 2:10 PM
#7

Hej alla, jag inväntar ett plus och kommer nog inte få ett fören om tidigast imorgon. Då blir jag beräknad (enligt min app) 23 Dec xD Ville ju inte ha en julbebis!
Nåväl, jag ska invänta pluset. Annars blir det en bebbe i 2019.

Baaazinga
4/16/18, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Som det ser ut just nu. Verkligen chock!

MatSked
4/17/18, 10:45 AM
#9

Hoppar in här med.. beräknad ÄL 29/4.. vill ju så gärna.. försökt ett år snart 😞

MatSked

keewee90
4/17/18, 11:20 AM
#10

Hej igen, inget utslag för mig. Negativt nu. Det var en mensblödning….
Nya tag och nu ska jag använda mig av Ägglossningstest för att maxa detta. Ska försöka få till så mkt sex som det går!!!

#8 Grattis! :) Hoppas det blir kvar för dej så inget händer! :)

NinniH
4/17/18, 11:35 AM
#11

#8: Grattis!

Mensen kom idag, vilket tyvärr var väntat. Ska nog se om jag kan boka en tid till den privata kliniken nästa månad (ont om tider tills dess) och se vad de kan göra för att hjälpa oss.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Baaazinga
4/17/18, 12:49 PM
#12

Tack tror jag. Vi har redan två barn och ingen trea var planerad🙃 allt känns upp och ner.

teezan
4/17/18, 11:17 PM
#13

Det har gått 5 månader sedan vi blev sugna på att försöka få syskon, men vi har bara haft 2 chanser sedan dess. Jag har inte ringt gynekologen eftersom jag egentligen inte vill ha hjälp. Det låter säkert löjligt, men jag vill helst inte behöva proppa i mig piller eller gå på massa kontroller för att lyckas få et barn till, jag vill ju helst att det ska funka av sig själv. Kan i många stunder känna att det kanske räcker med en, kanske är det meningen att vi bara ska ha en? Vi fortsätter ju (halvhjärtat med tanke på ovisshet med äl) och självklart är det välkommet om det blir så, men just nu känns det lite strunt samma. Men sånt går väl upp och ner. Är på dag 27 och appen säger 39 dagar till BIM. ÄL om lite mindre än en månad alltså (kanske).

Annons:
MatSked
4/18/18, 9:04 AM
#14

#2 Vad är en monitor? låter intressant.

MatSked

oh-la
4/18/18, 10:16 AM
#15

Räknade ut att det inte kommer bli någon liten på första försöket i alla fall, kommer ta ut spiralen strax efter ÄL. Vi står mitt i en flytt också, och jag har blivit erbjuden en ny tjänst med mycket högre lön och bättre pendlingsmöjligheter… Vet inte riktigt vart jag står just nu. Jag vill ju gärna ha ett syskon, och helst inte för långt ifrån dottern som ju ändå är 1 år och 7 månader. Samtidigt kommer det här året redan bli galet, med nytt hus som ska totalrenoveras och nytt jobb där jag ändå vill komma in och lära mig. På ett sätt känns det verkligen inte som det är läge… men när är det läge?? 9 dagar kvar tills spiralen ryker hur som helst…

Nelliki
4/18/18, 12:17 PM
#16

Så intressant att få ta del av era andras liv och öden. Så skönt att höra att det är fler som går och undrar och väntar, funderar och våndas. Jag har så himla svårt att stå ut och vänta. Trodde det skulle släppa när jag väl fick ett ja av min sambo, men oron och längtan och väntan kvarstår. Har börjat oroa mig för massa saker och kan inte riktigt bestämma mig för om jag är mest glad eller orolig. glad över att vi försöker och över min dröm att bli mamma, men orolig över att det inte ska ta sig, att jag inte kan bli gravid, att jag ska behöva leva i ovisshet i flera månader, att jag ska bli gravid, men att jag ska få missfall, eller andra komplikationer, att förlossningen ska skada antingen mig eller barnet och en massa andra. Nån som känner igen sig eller har erfarenheter och kan säga att det ordnar sig ;) Blir galen av längtan och förväntan, men rädd att jag ska stå där en dag och va ledsen över att längtade efter nått som gick åt skogen… Vill inget hellre egentligen än att ha barn så varför denna oro.

NinniH
4/18/18, 12:27 PM
#17

#14: Det är en fertilitetsmonitor jag syftar på när jag skrev monitor. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

keewee90
4/18/18, 12:55 PM
#18

Jag har en Natural Cycle. Ni vet appen som tänker ut när en är fertil. Gillar den, inget prick ännu dock men vi har bara hållit på sen September :) Har en känsla av att det kommer hända snart. Köpte sånna avancerade Clear Blue ÄL test. Så nu jävlar ska de nuppas :p

Nån mer som har en NC? :D

NinniH
4/18/18, 1:18 PM
#19

#18: Jag har provat NC, men föredrar personligen Fertility Friend (finns som app också). Till skillnad från NC så tar FF fler saker i beaktning. NC har sällan satt ut rätt dag för ägglossning för mig, men FF är så gott som alltid rätt. 🙂 Provar fler appar också där man kan fylla i tempen. De jag gillar bäst då är Ovia Fertility, Glow och Ovy. Men jag vet andra som är nöjda med NC, så det är nog olika vad man tycker.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
4/18/18, 5:36 PM
#20

Jag har börjat gissa lite vad jag har för problem med mina missfall (om det inte är för gamla ägg). Jag kan vara superfertil! Komiskt med tanke att jag fått diagnosen PCO, Jag har blivit gravid vid varje ÄL jag prickat in (3 ggr sen dec). Det innebär att ägget blir befruktat oavsett om det är befruktningsdugligt eller inte, dvs varje gång. Därav missfallen. Börjar om igen, på tisdag ska jag börja med ÄL tester. Har ju 2 tuber med progesteoronkräm, synd att slänga dem. Så måste ha koll på ÄL eftersom jag ska börja med krämen några dagar efter. Min andra hypotes är att min slemhinna är för tunn. Tyckte att jag blödde rätt lite nu den senaste gången. Bara fem dagar, och sista dagen var det väldigt lite.

Annons:
Lena90
4/18/18, 8:56 PM
#21

Nu kan jag gå in här med. Mensen kom ikväll så det är kört :( blev rätt besviken även om jag testade negativt igår på dag 31. Hoppades kanske att hormon nivån var för låg eftersom jag inte var helt säker på vilken dag ägglossningen var.

Carpe diem!

Sarah
4/19/18, 8:30 AM
#22

#20 en nära vän är överfertil. Hon blir också gravid varje försök och har flera missfall I bagaget. Är ju inte mycket att göra åt, är det inte livsdugligt så är det inte, men hon tog ändå blodförtunnande (typ treo el liknande) och progesteronkräm. Nu är dottern snart ett år. Till slut går det, om man orkar.

Aftonstjärna
4/19/18, 11:13 AM
#23

#22 Tack för att du delar med dig. Jag tänker så här. Är ett av tio ägg befruktningsdugligt måste jag gå igenom tio missfall före guldägget kommer. :) Har fått tre tidiga missfall. Svaga plus vid ÄL +10, gravid på digitalt ÄL +13, känner mig gravid en vecka varje gång. Lite jobbigt, får hungerskänslor, blir andfådd. Sen försvinner alla symptom direkt v 4+3… Körde albyl minor och progesteoronkräm förra månaden men det hjälpte inte.., #21 Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna inför nästa gång!

Sarah
4/19/18, 11:38 AM
#24

#23 Nej det hjälper ju inte om det inte är livsdugligt :( Håller tummarna att du orkar. Min kompis fick dock sina missfall lite senare vad jag vet. Ofta i samband med att hjärtat skulle komma igång att slå, så det kanske är ngt annat för dig. Hon fick göra en skrapning bland annat. 

Men, är det överfertil som är problemet så behöver det ju inte vara var tionde ägg som är ok :P Kan ju lika gärna vara ägg 4 och sen ett gäng mindre bra.

Aftonstjärna
4/19/18, 7:25 PM
#25

#24 Jag hoppas starkt på ägg 4 denna månad. :)

jackiejohn
4/20/18, 9:11 AM
#26

Vi kommer inte börja försöka än, vill som tidigast ha ett marsbarn, av olika anledningar. Har ju vari beräknat i januari båda gångerna innan men har ett november och ett decemberbarn 😋 Ska bli kul att se var äldsta säger när (och om vi lyckas få till en trea) vi berättar, hon har nämligen beställt en lillebror som ska heta Elsa eller Anna (Disneys Frost) för vi kan inte ha en lillasyster till så det måste bli en lillebror 😅 Vi väntar även en kusin här i år och det ska bli kul tycker dom men äldsta har svårt att ta till sig att nån annan än mamma kan ha bebis i magen 😉 Kommer använda oss av NC och sen bara låta det ha sin gång, inget stress eller ältester och grejer.

teezan
4/23/18, 9:07 AM
#27

Om ni minns så var jag magsjuk för typ två veckor sedan & då misstänkte jag även ÄL (nen samtidigt inte då mina cykler är så långa). Döm av min förvåning när jag idag får mens, och därför haft en rekordkort cykel på 33 dagar! Det tog sig inte dock, men jag hoppas verkligen att det håller i sig till dessa kortare cykler nu. Hade en cykel på 36 dagar för ett år sedan, vore synd om det bara händer en gång om året. Tror starkt på att jag hade ÄL denna gången, det var verkligen mer uppenbart än annars (men jag trodde det berodde på magsjukan). Känner mig lite hoppfull :)

Annons:
keewee90
4/23/18, 10:20 AM
#28

#27 gud var jobbigt med så lång cykel… när vet du när du har ÄL då? jag har 28 dagar. vet exakt när det är dags att ligga i med liggandet xD
snart är det dags!!! :D börjar med LH test imorgon igen :)

teezan
4/23/18, 10:34 AM
#29

#28 jag har egentligen ingen aning, det är chansning varje gång, men oftast kollar jag sekret och så har jag mensvärk men tror inte jag har ÄL varje gång. Gissar fel ganska ofta. Senaste cykeln var på 79 dagar så att plötsligt få bara 33 känns väldigt skönt, men konstigt ;) har snittat på typ 60 dagar senaste 1,5 året så brukar utgå från det, men det diffar otroligt mycket, har inte haft samma antal dagar en enda gång sedan jag fick tillbaka mensen efter dottern föddes (men innan dess hade jag typ aldrig mens, så det är bättre nu om man jämför). Skönt att veta exakt när chansen finns, vi missar oftast chanserna med tanke på omständigheterna. Samtidigt är jag en tjurskalle som inte vill ta hjälp , för det finns ju hjälp att få. Har tänkt ta hjälp sedan i början av året men skjuter upp det med tanken att det kanske går ändå. ”Bara en cykel till”. Och nu är det snart maj.

Aftonstjärna
4/23/18, 8:47 PM
#30

#27 Vad roligt! Förstår känslan! :) Nu har jag ju kortare cykler, men i din ålder hade jag lika långa som dig. Jag blir så förvånad varje månad nuförtiden när ÄL inträffar runt dag 20. Kanske är din cykel på väg att bli kortare? Idag har jag plockat fram ÄL testen igen. Jag gillar test helt enkelt. :) Nu skulle det verkligen vara perfekt att bli gravid. Vi har inget januaribarn. :)

Tassen94
4/23/18, 9:37 PM
#31

Äl+10 och negativt test idag. Fått positivt på äl+10 varje gång så kände mig riktigt besviken idag. Men vet att det är tidigt, ägget kan ha fäst sent denna gången eller inte fäst alls. Det får vi se!

Aftonstjärna
4/25/18, 5:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#31 Hoppas att du får positivt idag! ÄL närmar sig. Nästan positivt idag. Rund ring på digitalt. Tror kanske på stegring imorgon. :)

Tassen94
4/25/18, 6:19 AM
#33

Negativt idag med. Men känns ändå okej, ska på solsemester snart, då hinner jag ha mens och jag kan dricka drinkar när vi är iväg ;) Så kör det igång när vi kommer hem igen

Aftonstjärna
4/25/18, 7:41 AM
#34

#33 Nej, vad tråkigt. Men det är ju inte kört ännu! Jag fick svagt positivt på ÄL +10, helt blankt ÄL +11 vid en graviditet. Det måste ju beror hur utspätt kisset är när man testar så tidigt.

Annons:
Tassen94
4/25/18, 11:04 AM
#35

Ja absolut! Bara att vänta och se. Håller tummrna för oss alla :)

Tassen94
4/26/18, 9:32 AM
#36

Mensen dök upp idag. Inget januaribarn för oss. Känns okej ändå!

Aftonstjärna
4/26/18, 3:17 PM
#37

#36 Håller tummarna att det lyckas nästa månad!

Aftonstjärna
4/27/18, 7:13 AM
#38

Dag 19 idag och fortfarande rund ring på digitalt. Började testa på dag 17. Antingen kommer förstås ÄL senare, eller så har ÄL obemärkt gått förbi. Sååå slarvigt, missad ÄL i så fall. Vi har haft mys dag 14 och 18 hittills. Typiskt om ÄL inträffade på dag 16, kan visserligen vara chans… men har aldrig haft så kort cykel i så fall. Nu blir det mys varannan dag! Har två digitala ÄL tester kvar, sen blir det stickor resten av den här cykeln. Hoppas inte på en 40-dagarscykel. :(

Rowanmc
4/27/18, 2:47 PM
#39

Hade ju positivt för några veckor sen o trodde jag var i v9+3 idag men på tidigt ul precis nu så fanns bara en ”fylld hinnsäck” o en prick. Inga svar, hon mätte och sa att om det var fostret så var det max 5 v så kanske dog då då.. men inget blod än så måste till gyn om det inte kommit igång inom två v…

Aftonstjärna
4/27/18, 5:09 PM
#40

#39 Åh, vad tråkigt! Jag beklagar! Kramar

Förväntansfull
4/27/18, 5:11 PM
#41

#39 åh va tråkigt att höra! Inte alls vad man vill, vet precis hur det känns! Varför hjälper dem dig inte direkt för? Himla kämpigt att veta hur läget är o bara gå o vänta.. kram till dig!

Annons:
Rowanmc
4/27/18, 6:31 PM
#42

Jag vet inte! Det var Mamamia på söder… är inte inskriven där utan var på ett privat UL. Vad ska jag göra? Orkar liksom inte fortsätta livet som vanligt och tänka att en störtblödning kommer ske när som helst :/

Sarah
4/27/18, 7:59 PM
#43

Det låter vettigt att vänta. Om den lever och du är i v5 så finns det ju inget hjärta som slår ännu.

Rowanmc
4/28/18, 5:55 AM
#44

Nej alltså den lever inte, hon vet inte vad hon såg ens sa hon. Och det är fullkomligt omöjligt att jag är i vecka 5 då min senaste mens var 21/2 och senaste sexet vi haft var 6/3 samt ÄL 7/3. Den skulle varit 9 v om den levt men det gör den inte…

Förväntansfull
4/28/18, 5:56 AM
#45

#43 ja de har du ju rätt i, tänkte inte så.. men jobbigt nog att gå o vänta bara ! Styrkekramar !

Aftonstjärna
4/28/18, 8:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Fick detta resultat på ÄL test idag. Verkar som om det blivit marginellt starkare. Men vet inte. Fortfarande negativt. Borde jag inte fått blinkande gubbe på digitalt (fick rund ring) om ÄL närmar sig? Vad tror ni? Vet fortfarande inte om jag haft ÄL, men brukar inte få sådant streck när ÄL varit…

Aftonstjärna
4/28/18, 8:57 AM
#47

Borde vara ÄL på gång? Hoppas digitalt visar fel!! (rund ring, borde vara blinkande gubbe i så fall)

Aftonstjärna
4/28/18, 8:58 AM
#48

Bilden hann inte laddas upp :)

Annons:
Aftonstjärna
4/28/18, 9:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Sista försöket. Tydligen problem med att ladda upp bilden…

Aftonstjärna
4/29/18, 5:38 PM
#50

Inte mycket aktivitet här inne. :) Undrar om någon provat Glandin (ska tydligen göra slemhinnan tjockare). Nu när jag googlade stod det att vissa har fått rubbad cykel av dem. Någon som har erfarenhet? Jag äter Glandin denna månaden, desperat som jag är. Vill bara försöka med NÅGOT.

Tassen94
4/29/18, 8:59 PM
#51

Verkar som det är ÄL på gång på dina tester ja! Vissa har väldigt svårt att fånga sin ÄL på tester av någon anledning, men jag har alltid lyckats få positivt till slut och ofta är testerna positiva i 2 dagar. Jag har ÄL på allt ifrån dag 12-18 i cykeln.

oh-la
4/30/18, 9:29 AM
#52

Nu är spiralen ute sedan o fredags. Barnmorskan som tog ut den trodde jag hade ägglossning då också baserat på sekret. Det blir alltså ingen bebis på första försöket vilket känns rätt bra. Står mitt bland flyttlådor i kaos så det får gärna ta lite tid. Vi låter det hända om det händer och kör inga tester mer än om man skulle misstänka att det tagit sig. Vi får se hur det går den här gången gelt enkelt! Med dottern tog det sig på 3 månader.

NinniH
4/30/18, 2:38 PM
#53

Ägglossning börjar närma sig, är på dag 14 nu och monitorn har visat på hög sen igår. Min hy ser hemsk ut! Hela ansiktet är fullt i finnar och även bröstet, inte stora men många. Misstänker att det har med det nya kosttillskottet att göra (inositol) då jag även har upplevt lätt illamående vid några tillfällen, vilket tydligen kan hända med inositol. Blir spännande att se sen när monitorn tycker det är dags att testa.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
5/1/18, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#52 Lycka till :) #53 Vilken dag i cykeln brukar du ha ÄL? Här ser det mörkt ut. Testerna är dag 17-23 (uppifrån & ner). Ingen stegring, ingen ÄL, eller felaktiga test. Eller ÄL före dag 17. Vem vet. Fyra test kvar, sen är det sluttestat för den här månaden… Jag har ju haft positiva test varje månad de senaste månaderna. Så jag liksom förväntade mig det. Men får heller inte glömma att jag tidigare i princip aldrig fått positiva test, endast stegring. Men här kan jag inte ens se någon stegring… vad tror ni?

RoxannaS
5/1/18, 12:50 PM
#55

Man får inte ägglossning varje månad. Den kan hoppa över. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
5/1/18, 1:29 PM
#56

#55 Risken finns. Extra hög i min ålder att jag inte har ÄL varje månad. Fast jag litar inte på ÄL test till 100% så det blir mys varannan dag. :) Hur går det för dig? Har allt ordnat sig för dig? Hoppas det!

MatSked
5/2/18, 2:53 PM
#57

Då är månadshjulet förbi ägglossningen för mig igen.. Hoppas att det sker ett litet mirakel nu.. ÄL var 29april.. Hoppas hoppas..

MatSked

NinniH
5/2/18, 7:30 PM
#58

#54: Jag har haft så tidigt som dag 12 och så sent som dag 19, men oftast mellan dag 14-16. 🙂 Fick max på monitorn igår och all värk var borta också, så det släppte nog natten till igår tror jag.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
5/2/18, 8:43 PM
#59

#57 #58 Hoppas jag är synkad med er nu & vi alla testar positivt om 2 veckor. :) Kan inte ni också testa lite sådär hysteriskt så blir jag inte ensam, ha ha. När ska vi börja testa? :) Jag har haft fertilt sekret (trådiga ÄL flytningar) i slutet av förra veckan, och nu har jag som jag brukar ha efter ÄL. Så jag hoppas att jag hade ÄL nu i helgen. Men vi myser på för säkerhets skull även om alla ÄL test varit negativa. Har inget större hopp den här månaden. Hur sannolikt är det liksom att bli gravid TRE månader i rad… missfall i exakt vecka 4+3. Som en klocka!!

NinniH
5/2/18, 9:25 PM
#60

#59: Är så leds på att alltid få tolka svaga plus och sen ändå få mensen när den är beräknad, så den här gången tänker jag inte testa förrän min fertilitetsmonitor säger till och då med stickorna som hör till. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
5/2/18, 10:00 PM
#61

#60 Det är inte så kul att tolka svaga plus… jag har alltid kompletterat med digitalt vid BIM så jag slipper fundera. Men jag vet ju vad som händer när testen inte blir starkare, trist!

MatSked
5/3/18, 9:14 AM
#62

#59 jo men va kul ifall vi är synkade 😊 Jag lovade mig själv att inte testa förän BIM denna gången.. men jag tror inte jag kan hålla det ändå 🤭 Så de kan vi göra.. är på ÄL+4 idag.. (kan vara ÄL+3)

MatSked

Annons:
NinniH
5/3/18, 12:46 PM
#63

#61: För mig så kommer aldrig halten upp såpass högt att digitalt ger utslag, tyvärr.. bortsett från en gång, då ett babyplan digitalt hann ge utslag. Antagligen därför mensen alltid kommer som planerat ändå.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
5/3/18, 8:30 PM
#64

#62 Jag vet inte alls om jag haft ÄL eller när den inträffade den här månaden. Men jag hoppas jag är ungefär som dig. Tröstklickade impulsivt hem gravtest från Testlagret (de har rea). 20 st!

MatSked
5/4/18, 8:34 PM
#65

#64 då håller vi tummarna 😊

MatSked

keewee90
5/6/18, 5:24 PM
#66

BIM på Onsdag 9/5, har fått sånna dryga symtom att jag orkar inte…. 

Illamående av o till, Inte varje dag som tur är. Cravings. Gråter och sover massor. Sist hade jag detta och då kom mensen ändå. Så det är så jävla osäkra tecken. Blev förbannad över illamåendet då jag inte litar på det.

Nån mer som har BIM snart?

NinniH
5/7/18, 10:38 AM
#67

En vecka sen ägglossning nu och det har börjat ömma i brösten (mer utåt armhålorna). Har till och från en mindre trevlig smak i munnen och ett väldigt svagt illamående, påminner om lätt åksjuka. Säkert bara en reaktion på att jag smörjer med progesteronkräm eller något.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MatSked
5/8/18, 2:03 PM
#68

#66 Jag har BIM den 13 (nu på söndag) Jag hoppas innerligen på pluss 😊

MatSked

Tassen94
5/8/18, 6:36 PM
#69

Vi är på solsemester och har det gott. Är på cykeldag 11 eller nåt men jag tar inga ÄL tester nu. Blir det så blir det. Har levt som vanligt under denna veckan. Annars har jag inte druckit alkohol på över ett halvår, men nu har jag unnat mig några drinkar faktiskt.

Annons:
Aftonstjärna
5/8/18, 8:07 PM
#70

#66 Jag hoppas på BIM i helgen. Är osäker på min cykel denna månad, dag 30 idag. Blir nog ett test imorgon bitti. :)

NinniH
5/9/18, 7:34 AM
#71

9 dagar efter ÄL och jag kunde inte hålla mig längre från att testa. Det syns helt klart två streck, men frågan är hur pass jag kan lita på det. Ska ändå till apoteket för att köpa annat, så köper nog ett test där för att dubbelkolla. Med min vanliga tur så är det bara ett felaktigt test och inte på riktigt..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MatSked
5/9/18, 12:57 PM
#72

#70 har du testat än? Tänk om de är denna gången gilt för oss denna månaden 😊 #71 även du :)) jag hoppas verkligen 😊

MatSked

mollyt
5/9/18, 5:14 PM
#73

#69 låter helt rätt! Njut av semestern!

Aftonstjärna
5/9/18, 5:19 PM
#74

#72 Tog ett test imorse. Jag tycker mig se skymten av ett otroligt svagt streck. Vet inte hur pålitliga Testlagrets test är, har för mig att vissa ofta får antydan till streck. Det var ju negativt, för strecket var grått och syntes bara i vissa vinklar. Det kan ju hända även om man inte är gravid, men hoppas såklart… Har tidigare använt graviditetskollen. När jag blivit gravid har det börjat med gråa streck. Så är jag inte gravid nu får jag prova några andra test, eller kanske gå tillbaka till graviditetskollen. Jag har ingen lust att se svaga streck, även om de är gråa och negativa… Hoppas vi alla blir gravida nu!!

Ceciliaolucifer
5/9/18, 7:05 PM
#75

#74 Testlagret har alltid varit pålitliga för mig! Ett svagt streck är ett plus! Lägg gärna upp :)

Aftonstjärna
5/9/18, 9:19 PM
#76

#75 Det var så svagt att det inte gick att fota. Därför misstänker jag att det kan vara ett torkstreck. Men tar ett nytt imorgon bitti…

Annons:
Aftonstjärna
5/10/18, 10:27 AM
#77

Hur går det för er andra som testar? Hoppas det går bättre för er. :) Här totalt negativt test. Vet fortfarande inte var jag är i cykeln gällande ÄL och BIM. Är på dag 31 dag.

Aftonstjärna
5/10/18, 10:34 AM
#78

Dag 32 menar jag :)

keewee90
5/10/18, 11:15 AM
#79

Negativt test. 1 dag sen. Mens idag. Svinledsen… :(

NinniH
5/10/18, 1:11 PM
#80

Supersvagt på morgonens test, men inte så konstigt eftersom det är mindre känsligt. Återstår att se hur det ser ut i morgon, borde vara ett mer synligt streck då om allt är som det ska.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MatSked
5/10/18, 2:52 PM
#81

#79 så tråkigt.. jag förstår verkligen hur du känner dig 😢

MatSked

MatSked
5/10/18, 4:19 PM
#82

#77 jag har endast ett streck 😔 ÄL+10

MatSked

NinniH
5/11/18, 6:52 AM
#83

I princip negativt idag.. Borde synts något om det ökar som det ska. Så jag gissar på att det inte blir något den här månaden heller. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Tassen94
5/11/18, 9:17 AM
#84

Positivt ägglossningstest idag :)

Aftonstjärna
5/11/18, 9:32 AM
#85

#83 Tråkigt, fast det är lurigt när det är tidigt. Jag hade svaga test fram till fem fulla veckor med mina barn. De ökade inte förrän efter fem veckor. Fick inte plus förrän efter BIM. De här graviditeterna som jag plussat tidigare än BIM har inte gått bra. #84 Härligt! Då hoppas vi på ett fint plus om 2 veckor. :)

keewee90
5/11/18, 11:15 AM
#86

#84 YAAAAY! VUXEN MYS!!!

Tassen94
5/11/18, 1:55 PM
#87

#86 Haha jajjemän! Ringde sambon och han kom hem en timme senare :D

NinniH
5/12/18, 8:29 AM
#88

Tror inte jag har turen på min sida den här gången heller. Visst, brösten ömmar mer och mer och jag har molvärk. Men testen ökar inte alls. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
5/12/18, 8:52 AM
#89

#88 Tråkigt. Samma här. Tog ett Babyplan och Testlagret idag. Jag kan visserligen kanske se supersvaga skuggor av streck på dem. De är inte helt blanka. Men inte i närheten av positivt. Jag fick ett streck som syntes tydligt igår på graviditetskollen (tydligare än på fotot). Det gav mig verkligen hopp. Men det är i alla fall två-tre dagars hopp kvar för mig. Hcg dubblas varannan till var tredje dag. Så senast måndag måste jag få ett streck om det ska vara något. Idag kan urinen varit mindre koncentrerad än igår. Så det är bara att vänta… men känns ändå lite kört nu…

NinniH
5/12/18, 8:55 AM
#90

#89: Surt att det verkar vara likadant för dig. Men hoppas det ökar på inom ett par dagar för dig. 🙂

För mig har det redan gått 3 dagar sedan mitt första svaga på ett tidigt och det syns knappt något alls på Testlagrets.. Inte mer än någon skugga. Så jag ställer in mig på ytterligare försök.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
MatSked
5/12/18, 12:02 PM
#91

#89 och #90 herregud de är ju samma för mig .. oxå inställd på nästa månad.. men än finns det hopp ♥️

MatSked

keewee90
5/12/18, 7:00 PM
#92

om 2 veckor kan jag ta nya test. jag kör enbart digitala från Clear Blue. Vet på en höft när jag ska ta dem. Men men, det är bara å vänta ut det. Funderar på att köra en omgång varannan dag ….. får se om maken är med på detta.

teezan
5/12/18, 10:11 PM
#93

#30 (ja, har varit lite inaktiv ;) jag hoppas att de börjar bli kortare! Är på dag 20 och har misstänkt att ÄL är på gång ett tag nu, hoppas det för då blir det en lika kort cykel som sist ungefär. Det slog mig förra månaden att jag ätit donaferty i tre månader och enligt vissa sidor är det runt tre månader efter start man bör märka skillnad (en del får effekt direkt, andra senare än tre månader). Ska inte ropa hej än men det känns hoppfullt :) höll på att ge upp det där (dyrt!) men sen ändå fortsatt en månad åt gången.

MatSked
5/13/18, 9:09 AM
#94

#92 ja de får han ju göra 😊😊 Jag har BIM IDAG Och känner att mensen är på gång.. den kommer komma under dagen :( men vi ger inte upp ☺️ Om 2 veckor är de skarpt läge igen ☺️ Men håller tummarna åt er andra här sålänge ♥️

MatSked

Nellan31
5/13/18, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Är det en stegring eller inte på ÄL testerna? Uppifrån och ner är dom tagna 10e, 11e, 12e och 13onde. Den 9onde va testet ungefär likadant som den 13onde. :)

mollyt
5/13/18, 6:02 PM
#96

Jag skulle tolka det som att stegringen kom runt den 11:e #95 men kan ha varit innan eller efter testet togs men att själva stegringen en är med på bild (inte alltid lätt att få ett positivt test). Sen säger ju stegringen att ägglossning troligt sker inom 48h och sen har du ytterligare ett dygn däg ägget kan bli befruktat efter att det släppt. Så efter utslaget på testet har jag själv räknat med 3 fertila dagar.

teezan
5/13/18, 10:42 PM
#97

Det är så komiskt, varje gång jag misstänker ÄL (förutom förra gången då den kom överraskande tidigt, nu var jag ju lite beredd på att det kunde gå snabbare) så får man det ju inte ur huvudet och så börjar den här jäkla väntan! Innan dess är det liksom coollugnt eftersom man vet att det inte finns några chanser :P vi kör iaf varannan dag ett litet tag till, men jag har en bra känsla (men det kan man ju få äta upp, precis som de andra gångerna jag trott att vi ”prickat rätt”). Blir det inget nu hoppas jag mensen kommer om två veckor så jag får en chans att lära känna kroppen (annars har den ju lurat mig ännu en gång!) sen se om den vill samarbeta och halvera mina cykler :)

Annons:
Aftonstjärna
5/14/18, 5:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Det är kört. Strecket har blivit svagare. Syns nog inte ens på bild? Synd att jag inte tog digitalt i fredags för att få det bekräftat. Men det är antagligen som vanligt. Streck några dagar före BIM och supersvagt streck på BIM =hcg sjunker. Bara invänta blödning nu då…

NinniH
5/14/18, 6:24 AM
#99

#98: 😕 Så tråkigt! Väntar själv på samma, men för mig blir de yttepyttelite starkare nu för varje dag. Men har mensvärk deluxe och bruna flytningar, så här kommer nog blödningen när som helst..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MatSked
5/14/18, 10:45 AM
#100

Juni är nog månaden för oss ☺️ Då tar vi nya tag 💪🏽

MatSked

Surpan
5/14/18, 1:34 PM
#101

Jaha ni.. Nu är det en månad ungefär sedan jag fick missfall. Min app tycker jag borde fått mens för två dagar sedan men vi får väl se när den kommer, det är nog när som helst nu.

Vi har börjat prata om när vi ska börja försöka igen och sådana saker. Vi vill helst inte ha mindre än två år emellan så vi har diskuterat att köra på i sommar eller slutet av sommaren. Jag är lite nervös över att det tagit sig så fort alla gånger hittills. Man blir lite chockad när det går så fort. 

En sak jag funderar mycket på är att jag mådde dåligt psykiskt under graviditeten med sonen, jag tyckte allting var jobbigt och nervöst. Sen när jag blev gravid igen så var det visserligen chockartat, men jag mådde ändå bättre och kände mig stark. Nu är jag så otroligt rädd för att jag kommer vara ett vrak igen vid nästa graviditet som följd. Rädd och orolig och ångestfylld.

Vi får se. Vi kanske smygstartar i Juni? Nä vi kör nog Augusti ändå.

/Surpan

oh-la
5/14/18, 2:42 PM
#102

Här kom mensen precis på dagen som planerat och tog slut i helgen. Nu har jag ägglossning mot slutet av denna veckan. Känns till skillnad mot när dottern blev till mindre stressat med nummer två, nästan lite overkligt! Ser så vansinnigt mycket fram emot både graviditet, förlossning och bebis. Nu ska vi bara hinna tillverka också mitt i husrenoveringen :)

diesel92
5/14/18, 3:22 PM
#103

Lägger en tass :) plockade ur spiralen för 2-3 månader sedan. ÄL bör vara nu så vi håller tummarna ✊ blir våran första så lagom nervös 😲

RoxannaS
5/14/18, 9:52 PM
#104

#103 Vad roligt. Och spännande. Välkommen. Och lycka till :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
keewee90
5/15/18, 11:00 AM
#105

Är det bara jag som tycker veckorna går svinlångsamt? 😛 lossning ser den 24/5 typ. Så jag hoppas VERKLIGEN vi prickar denna gången! 🙂 försöker smyga in bebispratet med maken, vill inte stressa honom. han kommer bli så nervös och ångestfylld annars!! ❤️ jag behöver en stabil pappa till mitt barn.

Tassen94
5/15/18, 11:13 AM
#106

#105 Håller med om att det känns långsamt, samtidigt slog det mig här om dagen att vi redan försökt i snart 6 månader… Jag hade ÄL den 11 maj så nu är evighetsväntan på att få ta test!

keewee90
5/15/18, 11:32 AM
#107

#106 Ja, vi har hållt på sen början på September. 8 månader…

Snart kan vi begära hjälp… Om det inte tar sig. Hoppas det tar sig. Vill gärna ha en 2019 bebis. JAG ÄR SÅ REDO ATT BLI MAMMA!!! ❤️

NinniH
5/15/18, 11:46 AM
#108

Mensen kom idag, väldigt väntat men oönskat. Bara ställa om för ett nytt försök nu då.. Börjar snart komma upp i samma antal försök som med sonen. Skillnaden då var att vi faktiskt var mitt uppe i en fertilitetsutredning då åtminstone, nu har vi ingen hjälp alls än så länge. Ska nog boka in tid till början på nästa cykel på den privata kliniken, så får vi se vilken hjälp som kan fås.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MatSked
5/15/18, 12:01 PM
#109

#105 eller hur!!! Har försökt i 11månader nu.. varje månad är lika dryga dagar fram till ÄL igen 😊 min app säger att jag har ÄL den 29/5 och det är en evighet dit ju 🤭 Dessutom har mensen precis börjat igår.. Sååå segt att vänta.. 😊

MatSked

MatSked
5/15/18, 12:06 PM
#110

#108 och min kom igår.. så vi ligger fortfarande lika ☺️ Jag har faktiskt börjat fundera på att ge upp.. jag har 2 fantastiska barn redan och det kanske faktiskt är menat att ja inte ska ha en till.. 11 månader nu och dehär sliter mentalt på mig.. ett missfall för 2 månader sedan oxå.. men kommer göra ett försök nästa ÄL iallafall.. är det meningen så är det väl de.. hoppas hoppas hoppas..

MatSked

keewee90
5/15/18, 12:12 PM
#111

Känner mig lite idiot. Har redan börjat titta på mamma kläder och sånt. Längtar så sjukt mkt…..

Annons:
diesel92
5/15/18, 12:13 PM
#112

Min stackars gubbe stressar upp sig lite väl mycket och kunde inte slappna av igår vid sexet 🙈 Däremot börjar de kännas lustigt vid äggstockarna, molnar och känner av dem väldigt tydligt.. läst lite så det kan ju kännas så när ägget fäster..? 🤔✊✊✊

NinniH
5/15/18, 12:29 PM
#113

#112: Min gissning är att det snarare är själva ägglossningen du känner av. 🙂 Det tar minst 5 dagar efter att ägget blivit befruktat innan det ens kan fästa (det måste dela sig tillräckligt många gånger och hamna i rätt stadie).

Jag får alltid väldigt mycket mol runt äggstockarna vid ägglossning. För mig släpper molandet när ägget lossnat. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tassen94
5/15/18, 3:17 PM
#114

Sen vi började försöka hat jag känt av mig ägglossning mycket tydligare än innan. Jag tror det har att göra med att man blir mer medveten om den!

Aftonstjärna
5/15/18, 6:27 PM
#115

#108 #110 Bara jag kvar då!! Ingen mens, inget plus, ingen ÄL??? Om det nu var ett plus i fredags så kommer blödningen punktligt på torsdag eller fredag… Jag vill helst ha mens nu så jag kan börja om från början.

Aftonstjärna
5/16/18, 11:45 AM
#116

#103 Välkommen :)

teezan
5/17/18, 8:36 AM
#117

Det slog mig att OM det blev nåt nu kommer jag troligtvis må skit under min semester (första betalda dessutom!), som skulle infalla gravidvecka 7-12, eller något liknande. Vet att jag går händelserna väldigt i förskott men man vet ju aldrig. Bra på ett sätt, att slippa bli sjukskriven (blir det som förra gången finns inga andra alternativ) men skulle inte kunna njuta av ledigheten. Nästan så jag hoppas att det inte tog sig, hehe. Sen har vi eventuellt ett husköp på gång, likt de andra två gånger jag trott vi prickat ÄL (men hade fel ena gången), så går man och är ivrig och förväntansfull över två saker samtidigt. Hade varit skönt att ha köpt hus innan det blir eneventuell bebis. Vi får se hur det går! Gissar på BIM runt nästa helg.

MatSked
5/17/18, 1:59 PM
#118

#115 har du tagit fler tester som är negativa? Önskar dig all lycka, och fortsätter ändå hålla tummarna.. våra kroppar är bra knepiga så man vet ju aldrig :)

MatSked

Annons:
Aftonstjärna
5/17/18, 4:13 PM
#119

#118 Japp, alla tester från Testlagret negativa. Svagt streck i måndags på graviditetskollen (hade bara ett test av det märket kvar). Jag hoppas gravtestet gav utslag på ÄL förra fredagen. Det har det gjort förut. Det blev mys förra fredagen så det finns visst hopp. I så fall beräknas mens nästa vecka. Eller BIM. Dag 39 idag. Jag funderar verkligen på om Glandin försenat min cykel. Första gången jag åt den denna månaden, för att bygga upp slemhinnan. Har varken känt av ÄL och ingen mens. Hoppas kroppen inte hakat upp sig. Eller så får jag blödning imorgon om BIM var i tisdags. Den brukar komma tre dagar efter BIM, om ägget blev befruktat men inte utvecklades.

Tassen94
5/18/18, 11:05 AM
#120

Suupersvagt streck på mitt graviditetstest idag rfsu testa tidigt, men går inte få på bild. Inte så konstigt dock för det är jättetidigt än sålänge. Vågar knappt säga hur tidigt för det känns pinsamt att testa för tidigt haha :D Får se om några dagar om det blir tydligare eller om min hjärna spökar

Flaeder
5/18/18, 11:27 AM
#121

Tassen94: Så ska du inte känna. :) När längtan är stor gör man nästan vad som helst för att inte missa en timme av sin potentiella graviditet. Vet du vad? Jag kniper så hårt jag kan med tårna och håller tummarna för att ditt streck ska bli tydligt och fint om några dagar. 😍 Håll ut!

[Thiah]
5/18/18, 11:51 AM
#122

#120 det finns dom som testar enbart någon dag efter ägglossningen kan ha skett. Här inne dömmer ingen :)

keewee90
5/18/18, 2:35 PM
#123

#120 vi är öppna och vill stötta varandra. om du testade 3 dagar efter du hade ägglossning så bryr vi oss inte!!!
det kanske är svårt att säga ja du är med barn, men om en har en så stark längtan så förstår jag att du testar!!! (i do to)

för mig börjar det bli dags för ÄL. på måndag tycker NC att jag ska ta mitt första LH test. Den tror ÄL på torsdag så jag ska ta på mig mitt convidence och nuppa sönder min make :p hahaha! 

Fan, jag skrev för ett tag sen att tiden går såååå långsamt, men asså helt plötsligt så BOOM nu ör det ägglossning igen?! WHAT?! <3

Tassen94
5/18/18, 2:58 PM
#124

Haha ja det är skönt att det är fler som är tokiga! Jag är på äl+7, och har plussat med vanliga test på äl+10 mina andra graviditeter. Så tänkte att jag kanske kan plussa tidigare med testa tidigt haha!

keewee90
5/18/18, 4:16 PM
#125

#124 ta det lugnt, har du fått ett liiiiitet sträck nu så ge det ett par dagar till :)

Annons:
Lena90
5/18/18, 8:44 PM
#126

Suck.. Mensen kom igår på dag 29 :( blev inte klok på ägglossningen som var denna omgången, hade slemmiga flytningar från och till en vecka, fattade ingenting. Blir nya tag igen. Min man vill gärna ha februari barn, kanske kan motivera till att köra gärnet :)

Carpe diem!

keewee90
5/19/18, 1:06 PM
#127

#126 attans… tar du tester? kan vara en idé :) speciellt om ni ska ha ett Februari barn ;) 

Skämt o sidor. Jag gillar CB Advanced tester. Visar 4 dagar fertilitet. Köra gärnet dessa 4 dagar + nån innan och nån efter ;) så kaaanske det tar ju :) håller tummarna! Jag vill bara bli med barn just nu. Spelar ingen roll när den fäster. Bara det FÄSTER!!! :p <3

Tassen94
5/20/18, 9:43 PM
#128

Tror faktiskt jag är gravid igen! Ser ett svagt med tydligt sträck på gårdagens test. Ska ta ett test imorgon med morgonurin och posta bild på det. Men jag har en bra magkänsla :) Isåfall blir det min tredje graviditet på 5 månader.

Aftonstjärna
5/20/18, 9:52 PM
#129

#128 Åh, vad roligt!! Hoppas du får ett tydligt streck imorgon! Jag är på dag 42 idag. Vet inte vad som har hänt. Kan fortfarande vara så att gravtestet gav utslag på ÄL slutet av förra veckan. Händer det bara mig?? Andra gången i så fall. Den längsta cykeln som jag haft har varit 44 dagar (sen jag tog ut spiralen i augusti). Det var efter första missfallet i december. Jag blir ändå lite lättad om mensen dyker upp nu, så att den inte har försvunnit…

keewee90
5/20/18, 10:10 PM
#130

#128 ååååh Tassen94 grattis i sånna fall…. HOPPPPPPPPAAAASSS!!!

Det drar ihop sig som fan för mig nu, NC sa fertil idag, första LH stickan imorgon.

HÅLL TUMMARNA ATT VI PRICKAR DENNA GÅNGEN!!!

Tassen94
5/21/18, 8:27 AM
#131

#129 Frustrerande med så lång cykel. Jag har som längst haft 34 dagar. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det är! <3 #130 Ja håller verkligen tummarna för alla här!! Vi förtjänar det :) Vi har faktiskt bara legat 2-3 gånger per månad runt ÄL och jag har lyckats bli gravid 2 av 3 försök hittils. Detta blir kanske fjärde gängen gillt! Har sparat urin i kylen och väntar på att mina tester ska ramla ner i brevlådan. Sambon trodde jag skämta när jag sa att jag skulle ställa kiss i kylen haha!

diesel92
5/21/18, 11:29 AM
#132

Hur tidiga tecken har ni känt? Börjar undra mer och mer vad det är frågan om. Sjuuuuukt ömma bröst, smått illamående till och från i flera dagar. Mensen är beräknad till måndag så får vänta lite till på ett test

Annons:
Tassen94
5/21/18, 11:32 AM
#133

#132 Det absolut första jag märker av varje gång är trötthet. Jag har vanligtvis svårt att sova, och behöver tid att varva ner innan jag somnar. När jag vart tidigt gravid mellan v4-6, så har jag sovit som en stock och varit konstant trött

teezan
5/21/18, 12:00 PM
#134

Ska testa tidigast på torsdag eller fredag, tror att BIM kan vara i helgen som sagt :) har inga symptom alls, men det hade jag inte med dottern heller förrän vecka 5-6 (snurrig, craving på max pommes, allmän sjukdomskänsla, trötthet och svettningar, sen kom illamåendet). Åtminstone inga extra märkbara (hade inte haft mens på åtta månader vid det laget, så hade ingen koll alls). Har två tester från gravidkollen och ett digitalt. Blir första negativt kommer jag vänta en vecka till. Har inte tänkt köpa fler tester just nu, ifall det faktiskt tagit sig, då det känns lite onödigt :)

Tassen94
5/21/18, 12:41 PM
#135

Fått hem mina tester nu. Väntar på att urinet ska bli rumstempererat, sen ska jag testa!

diesel92
5/22/18, 12:52 PM
#136

Alltså jag blir tokig av väntan…! Har illamående, öm i brösten, humör svängningar, trötthet, mensvärk så det står det härliga till.. testerna kommer nog inte hem förrens tidigast imorgon 🙈

keewee90
5/22/18, 7:18 PM
#137

inget pos utslag på ÄL tester ännu… inte ens blinkade gubbe….

diesel92
5/23/18, 1:55 PM
#138

Gjorde test nu men inget streck… ska prova imorgon på morgonen eller vänta tills nästa vecka och be att ingen mens kommer… så besviken även om det kan varit för tidigt för test…. :/ vill så gärna

Tassen94
5/23/18, 2:40 PM
#139

Har drömt att jag fått blldningar i natt och fått blod på pappret när jag torkar mig. Var inget när jag vaknade dock men jag oroar mig konstant!

Annons:
keewee90
5/23/18, 6:52 PM
#140

BLINKADE GUBBE!!! :D

mollyt
5/23/18, 8:47 PM
#141

#139 usch vad jobbigt, visst sitter oron kvar även om det bara var en dröm. #140 woho!!!

Aftonstjärna
5/24/18, 6:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

För två veckor sen imorgon gav Graviditetskollen gravtestet utslag. Gissar att jag hade ÄL. Har tagit Testlagrets sticka VARJE dag sen dess. Alla helt blanka. Imorse tog jag en sticka från Graviditetskollen. Driver den med mig? Har jag cystor? Mensen är spårlöst försvunnen! Dag 46. Hyr kan jag vara gravid??? Inga symptom!!

Aftonstjärna
5/24/18, 7:45 AM
#143

Mitt hopp dog. Gräver ner mig. Tog fel test, är ju ett ÄL test…

teezan
5/24/18, 8:34 AM
#144

#143 åh, vad tråkigt. Jag är på dag 32, hoppas jag hade ÄL typ dag 20-25 nånstans. Annars blir det nog lång cykel här också. Tog ett test som var negativt så det är antingen för tidigt eller så blev det inget. Ska försöka vänta med att testa till nästa vecka.

Tassen94
5/24/18, 3:47 PM
#145

Fick ett tydligt utslag på testa tidigt test i måndags, testade med vanligt rfsu idag och ett knappt synbart sträck kommer upp. Äl+14 imorgon. Känner mig osäker på om allt går som det ska.. Får se om det kanske blir ett tredje missfall ändå

Aftonstjärna
5/24/18, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

#145 Behöver inte vara kört. Testa tidigt test mäter ju mkt lägre halter. ÄL kanske inträffade en el två dagar senare än du trodde. Håller verkligen tummarna!! Har skämts lite idag över att tagit fel test en andra gång och lagt upp. Trodde säkert att jag var gravid en timma eller något… Tog ett riktigt gravtest. Ser ett suuupersvagt streck. Fast litar inte fullt ut på gravkollens, eftersom jag även kan ha högt LH. Fick ju även ett svagt streck för 2 v sen (dock starkare än det här). Känner mig inte gravid, inte alls den känslan.

Annons:
Tassen94
5/24/18, 5:45 PM
#147

#146 Jag ser sträck på ditt test i alla fall!

Aftonstjärna
5/24/18, 6:12 PM
#148

#146 Jag med, men det syns bara i en vinkel och det är ju inte bra… Detta test har dock inte gett utslag om jag inte varit gravid eller haft ÄL. Så jag hoppas att det är ngt på g… Jag kan ha BIM i helgen. Vet inte riktigt. Ska du testa imorgon bitti?

Tassen94
5/24/18, 6:49 PM
#149

#148 japp, var på apoteket idag ochköpte ett rfsu 8-pack, så ska testa varje dag tills jag börjar blöda. Så vi får se!

keewee90
5/24/18, 8:58 PM
#150

#149 Håller tummarna för dej! Jag har fortfarande blinkaden gubbe. Enligt NC är de lossning imorgon. Vi får se vad som sker :) Fredagar är en bra dag för planerat sex. Enligt mig det bästa sexet, en vet att de kommer ske och en kan retas HELA dagen :) *excited*

Tassen94
5/25/18, 8:59 AM
#151

Supersvagt sträck på rfsu. Inte gravid på cb digital idag på morgonen. Gissar att mensen dyker upp om någon dag.

Tassen94
5/25/18, 9:00 AM
#152

Eller om man ska kalla det missfall med tanke på att jag fick tydligt positivt på testa tidigt för några dagsr sedan.

mollyt
5/25/18, 1:23 PM
#153

#152 men testa tidigt brukar ha en känslighet på 10 medan vanliga test har som bäst 25 och ibland ännu högre… det är stor skillnad! Jag skulle vänta lite till. Så länge det inte börjar blöda så är hoppet inte ute. Men koncentrationen på urinen spelar stor roll så tidigt - jag har också fått helt blanka negativa test mellan två positiva. CB digitalt ska man inte ta fören efter beräknad utebliven mens, så det kanske var för tidigt att testa fortfarande.

Annons:
Tassen94
5/25/18, 1:57 PM
#154

Är på dag 14 idag så är på BIM egentligen. Känns som att hormonet borde vara högre om det är något eftersom det ska dubblas varannan till var tredje dag. Menmen bara att vänta och se :)

teezan
5/25/18, 6:52 PM
#155

Fick mens idag, så blev ännu en rekordkort 32 dagars cykel och jag tolkade kroppen rätt vid ÄL. Det går åt rätt håll! Hoppas detta håller i sig :)

diesel92
5/25/18, 8:22 PM
#156

Fy för denna väntan… gjorde tidigt test i torsdags som inte visade något… men brösten förändras något hiskeligt så något är på gång… ömma och snart blivit en stl större 🤔 Mens beräknad till måndag så får väl se.. hoppas hoppas🤷‍♀️✊

Aftonstjärna
5/26/18, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

#155 Vad roligt att din cykel blivit kortare. Har vi bytt cykel? :) Dag 48 för mig. Tacka vet jag graviditetskollen. Håller hoppet vid liv. Svagt streck varje gång. Får nog byta till Testlagret igen, blir inga torkstreck. Tog detta test i eftermiddags. Blev ett supersvagt streck… igen.

Tassen94
5/26/18, 8:22 AM
#158

Här kom mensen idag. Börjar tro att det testa tidigt testet jag tog var felaktigt. Köpte ett billigt från apotea. Har inte fått utslag på några andra tester, inte ens rfsu testa tidigt. Så der var falskt alarm.

teezan
5/26/18, 8:55 AM
#159

#157 ja verkligen! Nu vågar jag nästan ”planera in” ägglossning dagarna innan och efter cykeldag 20 istället för typ dag 40-60. Otroligt skönt isåfall! Men man vet ju aldrig, förra året hade jag två lite kortare cykler efter varann för att sedan återgå till 55-75 dagar igen. Håller tummarna för att det inte blir så. Trist att du verkar få längre cykler nu istället, att det ska vara så bråkigt!

Aftonstjärna
5/26/18, 10:04 AM
#160

#158 Usch, vad trist! :(

Annons:
mollyt
5/26/18, 8:59 PM
#161

#158 bläääääääää vad tråkigt! Jag har inte heller testat de testen någon gång, men jag trodde inte man kunde få falska positiva test. Tråkigt!

Tassen94
5/27/18, 9:14 AM
#162

#161 Nä, det var ju tydligt positivt liksom, inte spökstreck. Menmen, nu vet jag att man inte ska köpa dem! Nya tag..

Aftonstjärna
5/27/18, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Nu har det gått tre dagar sen jag såg ett svagt svagt streck. Idag såg det ut så här. Fortfarande lika svagt, verkar inte vara gravid såhär på dag 49. Hcg borde ökat på tre dagar…

diesel92
5/27/18, 3:45 PM
#164

Här kom räven så trevligt med skengravid…. 🙄🙁

Aftonstjärna
5/27/18, 3:57 PM
#165

#164 Tråkigt. Det är inte så svårt att bli skengravid. Händer mig rätt ofta. :)

Tassen94
5/27/18, 4:03 PM
#166

#164 Jag har varit så skengravid att jag vaknat på natten med illmående och gått till toaletten för att hulka. Så du är inte ensam haha!

keewee90
5/27/18, 6:17 PM
#167

nu har vi ink idag haft sex 2 dagar innan, på och 2 dagar efter ägglossning. det måste väll fan ta nu?!

Annons:
Tassen94
5/27/18, 7:30 PM
#168

#167 håller tummarna!!

diesel92
5/27/18, 9:30 PM
#169

På ett sätt blev jag så besviken men försöker tänka det positivt att det vore skönt slippa dra runt en barnvagn när det är en halv meter snö på landet 😂

Aftonstjärna
5/28/18, 6:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Superfertil. Fjärde gången nu då. Hoppas på ett fint guldägg…

keewee90
5/28/18, 1:19 PM
#171

#170 hoppas hoppas hoppas!!! :D

mollyt
5/28/18, 2:31 PM
#172

#170 jag hoppas!

teezan
5/28/18, 4:57 PM
#173

#170 håller tummarna!!

Aftonstjärna
5/28/18, 5:45 PM
#174

Tack alla. <3 Känner mig inte riktigt gravid förrän strecket blir lite starkare. Ser ändå lite halvmörkt ut… har haft svaga streck under flera dagar. Borde verkligen öka tills imorgon bitti… Gissar att BIM är runt onsdag. Det var enda dagen vi hade mys den veckan för 2 v sen. :) Räknar idag som ÄL +12. Teezan: det går att bli gravid även på långa cyklar, 52-dagar för min del. :)

Annons:
MatSked
5/29/18, 9:01 AM
#175

#170 grattis <3 nu håller jag tummar och tår att de ska gå bra denna gången!! Det bara måste de göra ♥️ Va glad jag blir för din skull..

MatSked

NinniH
5/29/18, 12:10 PM
#176

#170: Grattis! Hoppas det är ett som vill stanna nu då. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
5/29/18, 8:25 PM
#177

#174 ja, visserligen kan man, men risken att missa ägglossningen är större, om man som vi inte orkar mysa varannan eller var tredje dag i typ två månader :P vi brukar hinna tröttna, hehe. Såjag hoppas verkligen att det blir mer regelbundna cykler nu, så vi är med i matchen ;)

Aftonstjärna
5/30/18, 5:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Dagens test. Tack mina vänner för ert stöd. Tyvärr verkar dock inte den här graviditeten utvecklas heller. :( :( Tror det är BIM idag eller imorgon. Så jag antar att blödningen börjar i helgen. :(

MatSked
5/30/18, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Varannan dag denna månaden (runt ägglossningen) den säger att ÄL var igår, men jag tror den är idag.. oavsett så borde det kunna täcka upp ändå va? Vi har alltid ”myst” varje dag, men nu prövar vi denna varianten ☺️ Va tror ni? Har vi minskat chansen mycket?

MatSked

Surpan
5/30/18, 12:24 PM
#180

Första mensen efter missfallet har kommit och gått. Den var väldigt annorlunda än vanligt, men jag har för mig att första mensen efter förra missfallet var så också.

Jag är fortfarande rätt osugen på att börja försöka på en tvåa, trots att det närmar sig. Jag önskar missfallet aldrig hade hänt, då hade jag nog sett fram emot det. Men nu undrar jag bara om man orkar? Men jag vill ju ha ett till barn och då måste man gå igenom det här. Gud vad jag är avundsjuk på de som aldrig får missfall…

/Surpan

Hejhej33
5/30/18, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Kan ni hjälpa att tolka denna? Förstår inte om det är positivt eller negativt..

Annons:
MatSked
5/30/18, 2:47 PM
#182

#178 men åh :( vad jobbigt de är för dig.. men sålänge mensen inte kommer så finns de hopp .. Men förstår hur jobbigt de måste vara :( #181 dedär ser possetivt ut va? Tror ja..

MatSked

Aftonstjärna
5/30/18, 7:59 PM
#183

#182 Det börjar bli jobbigt att vara gravid typ en vecka i varje cykel (tredje i rad nu). Magen svullen, hungrig, stickningar i magen, och sen besvikelsen när blödningen kommer. Jag kan inte känna mig riktigt gravid förrän jag ser att hcg ökar. Testet brukar vara blankt den dagen blödningen börjar. Skönt ändå att vara förberedd. Det är så surt! Jag är gravid, men går aldrig längre än 4+3. Borde vara där lördag eller söndag. Hoppas på ett mirakel!!

keewee90
5/30/18, 8:38 PM
#184

#181 POSITIVT!!! grattis!!

Flaeder
5/30/18, 10:14 PM
#185

#181 Spontant skulle jag säga att det ju ser ganska positivt ut. Men jag ser inte om du har blå pigment i strecket. Är strecket tyvärr bara grått kan du räkna med att testet är negativt. Cb Early är tyvärr inte ett test någon av oss verkar ha positivt erfarenhet av. Testa gärna t.ex. RFSU's tester. Ganska bra pris, dem testen kan jag verkligen rekommendera! Men finns många andra märken. :)

mollyt
5/31/18, 6:02 PM
#186

#179 tänk på att ÄL-tester förutser ägglossning inom två dygn och att man sedan är fertil även ett dygn efter att ägget släppt - så det kan vara bra att fortsätta ha sex de tre dagarna efter också. Nu kanske du inte tar tester utan känner din ägglossning ändå, men i vilket fall bra att ge det någon eller några extra dagar med chanser till befrukting efteråt. #180 Jag känner igen mig så mycket! Jag kände också så, så arg och besviken och önskade att missfallen aldrig skett. Tyckte det var orättvist då en del aldrig behöver uppleva det. Men inget att göra något åt. Nu känns det däremot värt det - är bara i v16 men har börjat känna nu att det hade ju inte blivit DENNA bebis om det blivit fullgånget innan… en liten tröst i alla fall.

keewee90
5/31/18, 7:36 PM
#187

TMI
Det har ilat/värkt en del i min tjejmage, typ på vänster sida + ner i slidan och ut i höger blygdläpp…. jag har mått (jättelite) illa både igårkväll och kvällen innan det när jag lagt mig för att sova. Lite krämigare flytningar och min ena katt har vatt all over mig…. (kan var värmen och hon är kli-ig)

Känner mig PMSig, men inte alls så som jag brukar (mkt snällare). Liet förhöjd temp, känns som värmen kan spela in där….(?!)
Kan få mens tidigast på Måndag enligt NC, om inget fram till Torsdag nästa vecka så kommer jag kissa på en sticka. OMG jag är nervös…. vi har fan jobbat denna gången så hoppas det tagit sig.

Beccagoodwin
6/1/18, 5:31 PM
#188

Jag och sambon började med barnskapandet i januari. Och försöker aktivt varje månad. Har nu börjat med monitorn och har ÄL om några dagar. Den säger att jag är låg ännu, men endast kört 3 dagars tester. Vi har testat sambons spermier på hemmaprover. 1 positivt, 1 negativt och ett mittemellan. De negativa hade han druckit alkohol innan och vi tänkte oss inte för (dumma oss) men hoppas verkligen de kommer ta nu. Har hört lite olika, men att ska man vänta någon dag innan man myser till det så spermierna får en chans att få bättre kvalitet till ÄL dagen? Jag har haft ÄL varje månad och vi har varit väldigt aktiva. Tänkte jag kunde inflika med vår historia om att få till ett kärleksbarn . Vårt första för båda två. De säger ju att man inte ska tänka så mycket, men hur svårt är inte det då. Man vill ju så gärna att de ska ta sig. Ha en solig dag!:)

Annons:
[Thiah]
6/1/18, 5:50 PM
#189

#188 han får nya spermier hela tiden så ni kan ha sex hur ofta och mycket ni vill. :)

keewee90
6/1/18, 6:23 PM
#190

#188 bara å ligga så mkt ni orkar!

det kniper och värker i tjejmagen. börjar tappa hoppet. tror inte det blir ngt. jätteledsen och labil så ikväll blir de öl…

oh-la
6/1/18, 6:33 PM
#191

Här inga större förhoppningar den här månaden heller. BIM idag, men känns som mensen är på g. Framför allt har vi legat magsjuka under tiden det skulle kunna bli syskon. Är så säker så jag ger mig ut på stan för att fira en vän som fått nytt jobb med ett glas bubbel eller två. Nya tag så fort mensen kommer! Eller slutar snarare. Kommer den inte idag så kommer den väl imorgon.

Aftonstjärna
6/2/18, 11:41 AM
#192

#190 #191 Håller tummarna! Har ni testat? Det kan ju visa redan nu. Jag fick supersvagt ca ÄL +8-10. Så svagt att jag trodde det var negativt, men det var det ju inte. Strecket har fortfarande inte ökat i styrka, men helt klart fortfarande positivt. Vecka 4+2 och jobbig väntan nu. Känns inte som om det kommer att gå vägen. Hoppet är dock kvar tills blödningen kommer…

Beccagoodwin
6/2/18, 12:40 PM
#193

Okej. Även om sambons kanske inte har världens bästa spermier.? Så orolig att det inte tar för man tömmer so to speak.. :/ låg fertilitet idag med. Enligt monitorn. Varför kan kroppen hoppa över ägglossning? Nu hoppas ja inte att se gjort de men man vet ju aldrig…

oh-la
6/2/18, 12:46 PM
#194

#192, nepp. Inte testat. Tänker att det inte är någon stress att veta. Med dottern testade jag bim+6. Är mensen så sen är det troligtvis något eftersom jag har en cykel på exakt 25 dagar varje månad. Ingen mens än, men den kan ju fortfarande komma :) jag är sådan att jag heller inte vill veta om det skulle vara ett supertidigt missfall. Hellre då att mensen kommer ett par dagar sent och jag inte vet. Får se frammåt torsdag kanske om mensen inte dyker upp.

Aftonstjärna
6/2/18, 1:11 PM
#195

#194 Jag tänker att det kanske är bra att testa före man dricker alkohol. :) Jag gjorde dock misstaget att festa till det förra helgen, för jag trodde inte att jag var gravid. :( När jag blev gravid med mitt senaste barn, hade vi after work den dagen så jag testade för säkerhetsskull (testade inte så ofta då). Tur att jag testade för jag var gravid! Risken borde dock vara liten att barnet blir skadat i vecka 3, får jag hoppas…

Annons:
oh-la
6/2/18, 1:18 PM
#196

#195, embryot lever på gulesäcken i flera flera veckor efter att ägget fäst och har inget utbyte av mamma alls förrän då. Skulle jag vara gravid är jag i typ tidig v 5 och embryot får inget från mig. Det är många som tagit ett glas och varit gravida i dessa veckor, och det är ingen fara. Vet man däremot att man är gravid ska man ju inte dricka alkohol, men jag lever som jag inte är gravid tills jag vet att jag är det.

Sarah
6/2/18, 1:59 PM
#197

Det är ingen som helst risk för barnet om man dricker i början. Som sagt, barnet är oberoende av mamma de första veckorna. Sen är det större konsumtion som är problemet, inte små mängder ibland. Jag har inga problem att ta några klunkar vin till maten ibland även när jag är gravid.

Aftonstjärna
6/2/18, 2:25 PM
#198

#196 #197 Känns ju bra. Borde inte vara någon fara då jag var i vecka 3+2 förra helgen. Även jag känner att jag inte kan leva som gravid hela tiden… Dock dricker jag alkohol bara någongång per år, och det brukar blir mer än några glas. Lite oturligt ändå förra helgen, när jag dricker så sällan.

keewee90
6/2/18, 5:29 PM
#199

#192 Nej jag väntar tills min mens är officiellt sen. Vilket den är på Onsdag, typ.
Jag tror min depression tar ut sin rätt på mig just nu :/

Aftonstjärna
6/2/18, 6:26 PM
#200

#199 Vad tråkigt! Får du någon hjälp? Jag önskar jag kunde hålla mig borta från tester. Jag älskar att testa, gillar spänningen. Det gör mig dock även mer orolig…

keewee90
6/2/18, 7:10 PM
#201

#200 Jadå, T.Sertralin sen 1 år tillbaka, hjälper mig bra men det är som det är när du är utbränd ovanpå det. Well well…

Jag blir så himla ledsen när jag testar, så jag försöker hålla mig borta för "Inte Gravid" gör att jag vill hoppa från 7e våningen :(

RoxannaS
6/2/18, 11:02 PM
#202

#193 En kvinna som inte har utebliven ägglossning har ägglossning 9-10 gånger per år. Så att den uteblir 1-2 gånger per år är helt normalt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
6/3/18, 5:00 PM
#203

Jag blir nog fast i den här gruppen ett tag till. Bruna flytningar. :( Magkänslan anade detta, eftersom gravtesten inte ökade i styrka.

Beccagoodwin
6/3/18, 9:36 PM
#204

Okej . Tack. Idag blev de mys på morgonen innan jobbet. Monitorn visade hög så vi passade på då vi jobbar om varandra. Jag hoppas de tar sig denna gång. Har hört såna underbara berättelser om dem som testat sig med monitorn. Någon här som gör det?:)

oh-la
6/4/18, 7:32 AM
#205

Mensen är tre dagar sen och har än så länge inte gjort minsta antydan till att komma. Funderar på att testa imorgon om dem inte dyker upp under dagen. Har sån hemsk mensvärk nämligen… något jag bara haft en gång i livet när jag inte haft spiral, och det var när jag var gravid med dottern. Fortfarande inga större förhoppningar. Vi har haft tid att mysa 2 ggr den här månaden och det här varit galet mycket med nya huset och nytt jobb plus sjukdom. Det hade verkligen varit så olägligt på ett vis… jobbet jag börjar är verkligen drömjobbet, med högre lön och roliga uppgifter. Känns så trist om man ska behöva börja med att säga att man ska vara hemma… Vi får se helt enkelt… Känns så osannolikt att det skulle ta sig så snabbt utan minsta ansträngning.

teezan
6/4/18, 10:22 AM
#206

#203 hur har det gått? #205 sen räcker det ju att man träffar rätt och allt klaffar en gång, så det är ju inte omöjligt :) låter ju lite misstänkt med tanke på vad du skriver :) skulle det kännas bra, även om det kommer lite olägligt?

keewee90
6/4/18, 11:02 AM
#207

RFSU staven så No i morse. Första dagen jag kan få mens idag. Så enligt NC ska jag testa först på onsdag. Ville prova o se om det gav utslag ens. Jag vill så gärna…. Jag vill så jävla gärna…. 😭😭😭😭

oh-la
6/4/18, 5:07 PM
#208

#206, hade jag blivit gravid hade jag blivit superglad, men väldigt mycket tankar. Mycket som händer nu runtomkring… men jag längtar tills det tar sig. Där emot tilltog värken ordentligt runt lunch idag så jag visste knappt vårt jag skulle ta vägen. Sedan började det blöda. Vet att jag varit med om liknande en gång tidigare när jag bytt jobb och det va mycket. Gör fortfarande skitony och kommer lite mörkt blod. Tillräckligt för att jag ska behöva binda, men inte så det rinner. Nya tag nästa omgång känner jag.

Aftonstjärna
6/4/18, 5:14 PM
#209

#206 Ni kommer tyvärr även fortsättningsvis höra om mina 3132 ÄL tester och 4324 gravtester, och mina kommande 32 missfall. Tur att jag har er. :) Skämt åsido, jag blöder ovanligt mkt denna månaden. Till och med att jag känner diffus värk i magen. Jag känner aldrig min mens. Jag har på känn att det kanske gick några dagar längre denna gång. Vet inte. Teststrecket var fullt synligt även runt BIM denna gång, så mitt hopp väcktes… men grusades ganska snabbt. Tidigt missfall, nummer fyra i ordningen. Känns faktiskt inte som om det här kommer funka. Men vi kommer inte att söka hjälp, vi kommer att nöja oss med de barn vi har. Så vi får se om jag har några fertila ägg kvar. Jag kanske hinner bli gravid några ggr till… #207 Spännande!!

Annons:
Aftonstjärna
6/4/18, 5:28 PM
#210

#208 Glömde skriva: tråkigt att du börjat blöda. :( Hoppas på nästa månad!

Tassen94
6/4/18, 5:39 PM
#211

Har precis slutat blöda här. Denna mensen har varit brutal. Blödde så mycket på dag 2 att jag nästan trodde jag skulle förblöda. Fick byta binda varje timme. Dag 8 nu så snart dags för äl-tester igen. Hoppas kroppen rensat ut rejält nu så satsar vi på vår-bebis <3

keewee90
6/5/18, 2:42 PM
#212

Där kom mensen….

teezan
6/5/18, 6:36 PM
#213

Trist att det inte blivit något än, men håller tummarna för alla här inne! Jag är på dag 12 och en liten strimma hopp om att ÄL närmar sig inom en vecka har väckts. Planen är iaf att sikta på det, menjag ska hålla koll on jag märker av några tecken. Börjar fundera på om jag ska prova äl-tester om nu cyklerna blivit så mycket kortare. Kändes lönlöst tidigare och har tänkt att de inte funkar på mig, men kan ju varit att jag testat på fel dagar. Sen vet jag att det inte betyder att jag har nån ÄL ändå och jag tycker att det känns dyrt, men lite spännande kanske det kunde vara ändå ;) men det får bli en annan cykel i så fall.

NinniH
6/6/18, 7:31 AM
#214

Dagarna tickar på. Är väl ungefär 4 dagar efter ÄL nu, men kan vara 6 dagar också. Tempar inte alls denna gången, så kan inte bekräfta exakt med den. I vanliga fall känner jag utan tvekan av ägglossningen, men har knappt känt något denna gången, så kan inte ta hjälp av den heller. Har bara monitorn att gå på. Så vi får se. Har läst att ananas kan hjälpa det lilla ägget att fästa lättare, så har ätit en skiva (inkl det i mitten) om dagen sen ägglossningen och kommer fortsätta några dagar till. Det är en sån där sak jag kan chansa på, för även om det gör noll och ingen skillnad är det åtminstone väldigt gott. 😉


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Beccagoodwin
6/6/18, 7:06 PM
#215

Fick äntligen maximal idag på monitorn. Dag 13. Myst till igår o förgår o idag 2 ggr. Hade helt missuppfattat min ägglossning tills jag började med monitorn. Skönt att få bättre koll. Myser till imorgon med. Tur det är så himla trevligt att mysa t det ;) hihi

Tassen94
6/7/18, 9:20 AM
#216

Dag 12 här. Vi borde börja mysa nu men jag är så himla förkyld!! Hur gör ni när ni är sjuka? Orkar ni mysa ändå?

Annons:
Beccagoodwin
6/7/18, 9:33 AM
#217

Dag 14. Maximal nivå idag med. De får bli en snabbis på jobbet. Tur vi jobbar på samma jobb:)

keewee90
6/7/18, 9:45 AM
#218

Okej, skickade detta till maken. Så vi kan planera in sexytime :p

NinniH
6/8/18, 7:43 AM
#219

6 dagar efter ÄL enl monitorn, men 8 dagar enligt vad jag själv tror. Börjar känna av något i brösten, men de är inte ömma. Plus lite lätt molvärk. Har för övrigt lyckats dra på mig en sommarförkylning också. 🤪


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Beccagoodwin
6/8/18, 8:46 AM
#220

Sådär, dags att vänta o se med spänning hur det går denna månad. Om de satt sig eller om vi har otur igen. Håller alla tummar vi har :)

MatSked
6/10/18, 11:23 PM
#221

BIM -2 och tycker mig ana ett andra streck.. fick verkligen upp hoppet.. men pga värmen så har jag druckit extremt mycket vatten och läsk.. så antar att de kommer påverka även morgondagens test.. hoppas iallafall att de blir tydligare :)

MatSked

Aftonstjärna
6/11/18, 8:14 PM
#222

#219 Hur går det? Vad har du för tester? Jag har fått positivt på ÄL +8 på Graviditetskollen, Testlagret har visat ÄL +10. Jag tycker inte att det är lika känsligt. #221 Hur vore det med en bild så kan vi analysera tillsammans? :) Jag är på dag 9 idag av ?? Hade precis en evighetslång cykel, ÄL på dag 39. Vet inte om glandinet försenade cykeln. Får se denna månaden. Denna gången känns det som om missfallet kan förlänga cykeln. Gravhormoner var till och med kvar dag 6, supersvagt streck. Men idag var det helt blankt, så idag börjar jag om. Förra cykeln missade jag nästan ÄL. Råkade bara ha mys på rätt dag. Tänker minsann inte kasta bort en enda ägglossning, så nu blir det snart ett test varje morgon. Jag tror att cyklarna är lite längre eftersom jag blir gravid. Kroppen behöver någon vecka eller två extra för att fixa ÄL igen. Jag börjar verkligen tro att mina ägg befrukuktas varje gång, trots att de inte är befruktningsdugliga. Men så länge jag har ÄL finns det hopp. :) Då ska jag väl försöka bli gravid för nionde gången då (har fyra barn). Fyra barn, fyra missfall… Kul med positiva gravtest i alla fall. Kanske får jag uppleva några till.

teezan
6/12/18, 7:44 AM
#223

Dag 19 idag och jag har inte märkt att ÄL skulle vara på gång. Däremot hade jag värk i nedre magen igår och trodde det var uvi på gång (har dock inte haft det sen barnsben så vet knappt hur det känns) men det kan berott på sköra slemhinnor som sa ifrån efter myset dagen innan. Märkte inte av det förrän efteråt att det blivit lite torrt och att det sved lite grann, det försvann dock hyfsat snabbt. Sen tänktemin hoppfulla sida att den värken ”det kanske var ÄL som kändes”? Men tror ändå inte det riktigt. Föregående två månader har ÄL inträffat kring den här tiden, har som sagt inte märkt något än, men vi myser väl loss ändå. Vi har sagt varje eller varannan dag nu, men får se om livet tillåter det.

Annons:
NinniH
6/13/18, 4:10 PM
#224

#222: Har bara Testlagret kvar och ett digitalt, men det vill jag vänta med. Ser något svagt, men det är nog bara inbillning tror jag. Kommer upp bild i tolkningstråden om ett tag. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Börjar_nu
6/13/18, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Hejsan! Jag förstår mig inte alls på ägglossningstesten. Vi började försöka skaffa barn nu i april. Ville prova med ägglossningstest första gången för att få koll på när jag har ägglossning. Brukar få lite ”mensvärk” när det är ägglossning men inte helt säker liksom. Börjare testa tidigt efter föregående mensen och testade ända fram tills jag fick mens igen. Fick oroligt svaga utslag på alla test från dag 1 till sista testet. Nästan så de inte syntes alls. Tänkte att jag inte hade ägglossning den månaden alls men vi körde på med sex ungefär varannan/var tredje dag. Nästa månad (maj) vi skulle testa igen med ägglossningstest så hände samma sak. Sjukt svaga utslag hela perioden rakt igenom och ingen stegring över huvud taget. Beräknad mens var den 11 juni. Mensen hade inte kommit den 13 juni heller. Så tog ett gravtest (bim +3) som visade såhär: se bild. Jag är alltså gravid i vecka 5 nu enligt en app. Men kan jag lita på det? När ägglossningstesten visade på ingen ägglossning alls? Känner svullnad i tjejmagen (precis som innan mensen ska komma) och brösten började ömma typ samma dag som BIM. Har aldrig haft ömma bröst vid vanlig mens innan. Antar att jag är gravid eftersom testet visar det. Men fattar noll 😝😝 är så fruktansvärt glad såklart. Trodde vi skulle ha svårt för att bli gravida pga ägglossningstestens resultat. Men det tog sig på 2:a försöket. Hoppas nu bara att det håller sig. Har aldrig varit gravid tidigare och hoppas att jag klarar mig från missfall. Har läst igenom tråden och önskar alla lycka till som försöker!! håller tummarna för er ❤️❤️

Aftonstjärna
6/13/18, 8:47 PM
#226

#225 Ett stort grattis! Det går inte att lita på ÄL test till 100%. Du kan ha superkort stegring och missat den. Eller så funkar det inte på dig. Jag testade med ÄL tester 2 ggr/dag när vi försökte bli gravida med fyran, inga utslag, blev en fin pojke ändå. :) Nu på sistone har jag dock lyckats få utslag. :) Men jag har gjort en maaaaassa tester på sistone.

Aftonstjärna
6/13/18, 8:51 PM
#227

#224 Måste skriva att Testlagret har verkligen gett svaga streck. Knappt synligt streck på Testlagret, fullt synligt streck (men svagt) på Graviditetskollen, och gravid på digitalt. Och då har jag knappt sett ngt på Testlagret… tyckt att det varit segast av alla de tre, om man jämför de 4 ggr jag varit gravid på sistone.

Börjar_nu
6/14/18, 5:10 AM
#228

#126 tack så mycket! Okej! Ja kanske man skulle tagit 2 test om dagen bara för att vara säker på att man inte missar stegringen! Tack för ditt svar :)

NinniH
6/14/18, 7:22 AM
#229

Räknar med att mensen kommer vilken dag som helst. Fortfarande inget mer än på sin höjd en inbillad skugga. Bara ställa om nu då och hoppas på 17e gången gillt även denna gången (tog 17 mån med sonen).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ero1109
6/14/18, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

Hoppar in här jag med! Hoppas på ÄL till Helgen! Haft strulig mens ett tag nu med 11 dagar mellan blödningarna efter missfallet i mars, så fick provera utskrivet för att få ordning på cykeln igen! Ska in på måndag för test innan jag fick börja dock, men ser allt bra ut och jag haft ÄL i helgen har jag äntligen en chans iaf! 🙏🏻 Första bilden är igår kväll och andra nu i kväll :)

Annons:
NinniH
6/15/18, 12:06 PM
#231

Blir inget den här gången heller. Knappt synbar linje på test från Lloyds och det mäter ju från 10. Dessutom bruna flytningar sen igår. Bara ställa om sig för försök 17 då. Sonen tog 17 månader, men tror inte vi har sån tur denna gången.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ero1109
6/15/18, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

Woho ser ut som att ÄL närmar sig nu! Jag inte testa i morgon men nu är det inte långt ifrån pos! Hoppas hoppas! Och sen hoppas jag provera kuren gör sitt och jag äntligen får ett pluss!

Lena90
6/16/18, 7:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

Igår på dag 29 bestämde jag mig för ett test. Har haft en annorlunda känsla senaste veckan och till min glädje var det positivt, om än svagt (svårt att fånga på bild men det syns mer i verkligheten). Hoppas det går hela vägen denna gången med två missfall i ryggsäcken och att vi får en februari bebis :) Min livmoder lever lite rövare, hade igår kväll en stund med stick smärtor som bitvis gjorde rätt ont och känner lite nu på morgonen. Är det normalt så här tidigt? Vecka 4+2 idag.

Carpe diem!

NinniH
6/16/18, 1:18 PM
#234

Mensen dök upp nu på morgonen, som vanligt ovälkommet men väntat. Har börjat med en ny vitamin, som innehåller mer av det som jag brukar ta. Då slipper jag ta flera olika tillskott.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

diesel92
6/16/18, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#235

Vi kämpar på 😂 varit iväg på semester ett par dagar. Grymma känningar som mensvärk idag på morgonen och sjukt ömma bröst så borde stämma med ÄL. Gubben har aldrig varit så lycklig som han är numera 😎

Aftonstjärna
6/17/18, 7:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

#233 Grattis!! Håller tummarna för att allt går bra denna gången! #234 Åh fy, vad tråkigt. :( Jag kämpar vidare… förra gången fick jag uppenbarligen ÄL på dag 39 (!). Nu är jag på dag 15. Tyckte jag började få ÄL flytningar igår så tog ett test igår, då var strecket svagt. Får ni andra ÄL flytningar före ÄL? Tolkar ni det här testet som positivt? Jag tycker tyvärr teststrecket är liiiite starkare, vad tror ni?

Tassen94
6/17/18, 9:19 AM
#237

#236 Det ÄL testet tolkar jag som positivt! Ta ett test ikväll och imorgon med. Är dem negativa så hade jag tolkat detta positivt!

Annons:
Aftonstjärna
6/17/18, 9:23 AM
#238

#237 Tack för svar. Helt fantastiskt i så fall, en 30-dagarscykel!! Jag ligger nog i snitt på 40 dagars cykler. Igår var strecket svagt, men vet att jag haft en snabb stigning tidigare. Attans att jag inte tog digitalt imorse. :)

Aftonstjärna
6/17/18, 9:37 AM
#239

#237 Hur går det för dig??

Tassen94
6/17/18, 9:58 AM
#240

#239 Jag väntar på mens. Äl+10 idag, fick en svag skugga i förrgår, negativt igår pch en svag skugga idag på rfsu. Men det är grått så tolkar som spök hittils. Inga symtom, inte ens ömma bröst som jag brukar ha innan mens. Detta är femte försöket hittils :)

Aftonstjärna
6/17/18, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

#240 En graviditet kan börja med gråa streck. :) Sluttestat med ÄL tester för den här månaden. Tydligare än så här kan det inte bli. :) BIM 2 juli. Blir mys 3 dagar i sträck. Trodde aldrig kroppen skulle vara så snabb att fixa fram ÄL.

Tassen94
6/18/18, 8:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#242

Mina spökstreck visade sig vara positiva. Hade dessutom räknat fel, trodde jag var äl+10 igår men IDAG är jag äl+10, bim-3. Mina två tidigare graviditeter fick jag positivt på digitalt på äl+10 också :D

Aftonstjärna
6/18/18, 12:11 PM
#243

#242 Ett stort grattis!!

autofyll
6/18/18, 12:52 PM
#244

blev gravid här för någon månad sedan. Mina svaga test blev starkare och jag fick gravid på digitalt. Fick sen missfall. Har min fertila period nu. Typ ÄL imorgon. Men känns tungt. Vet inte om jag ens vill försöka med risk att bli besviken om det inte tar sig? Så mkt konstiga tankar.

Annons:
autofyll
6/18/18, 12:52 PM
#245

blev gravid här för någon månad sedan. Mina svaga test blev starkare och jag fick gravid på digitalt. Fick sen missfall. Har min fertila period nu. Typ ÄL imorgon. Men känns tungt. Vet inte om jag ens vill försöka med risk att bli besviken om det inte tar sig? Så mkt konstiga tankar.

naaw
6/18/18, 3:32 PM
#246

#242 Grattis!!  :D

Aftonstjärna
6/18/18, 6:40 PM
#247

#245 Åh, vad det är trist med missfall. :( Då kan vi följas åt. Jag har ÄL idag, tror jag. Kan även vara imorgon. Det är bara att köra, försöker du inte har du ingen chans alls, försöker du har du åtminstone en chans (även om det inte lyckas). Så tänker jag… Håller tummarna för dig! <3

autofyll
6/18/18, 8:28 PM
#248

#247 Tack. Men enligt appen har jag ÄL imorgon. Men enligt äl-testen jag gjorde och började med förra veckan så verkar ÄL ha infunnit sig under mensen. Testen längst ner är imorse och ikväll. Översta när jag fortfarande hade mens.

autofyll
6/18/18, 8:28 PM
#249
autofyll
6/18/18, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Bilden verkar inte vilja följa med upp.

Tassen94
6/18/18, 8:38 PM
#251

Vet inte om man kan ha förhöjt LH hormon medan man har mens? Jag hade nog nästan fortsatt testa någon vecka till för att va säker.

Annons:
Aftonstjärna
6/18/18, 8:52 PM
#252

#250 Jag verkar också ha lite höjda LH hormoner emellanåt. Trodde nästan jag hade ÄL en gång, men strecket var inte lika starkt. För att det ska vara positivt ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Så jag tycker tyvärr dina test ser negativa ut, OM du nu inte endast brukar få så här runt ÄL, dvs att det syns endast stegring på testen när du har ÄL? Får du aldrig strecken lika starka? Jag lade faktiskt upp liknande stegring för ett tag sen, men det var inte ÄL för mig, fast jag trodde det.

autofyll
6/18/18, 10:58 PM
#253

#251 enligt en gynekolog jag frågade så sa hon att det gick men att det inte är ngn gynnsam miljö för ägget att fästa i. #252 Brukar inte bli så mkt starkare än sticka nr fyra uppifrån. Har aldrig fått lika starkt eller starkare och har ändå testat med samma test i fleraår. Kanske fortfarande är knas efter missfallet :(

Aftonstjärna
6/19/18, 9:35 PM
#254

#253 Du har inte funderat på att byta ÄL test? Vissa kan vara känsligare än andra. Oj oj, vad impulsiv jag var igår. Jag hade ju inte tänkt att kolla ngt kring mina missfall. Snubblade av en slump över Werlabs i söndags, beställde hormonprover igår på nätet; fhs, östrogen, testeoron, progesteoron, samt sköldkörtelprov, och idag tog jag promenad via vårdcentralen och tog provet. Snacka om impulsivitet. :) Dessutom är en del av testerna säkert helt fel i cykeln, men kanske får en hint om ngn av testerna är helt åt skogen. Ja, ibland behöver inte allt vara planerat. :) Får svar inom max en vecka trodde de…

Lena90
6/20/18, 11:57 AM
#255

Fick missfall idag v4+6. Vaknade med blödning och smärtan kom två timmar efter. 3:e missfallet nu. Vet inte hur jag ska orka mig igenom detta. Kommer pausa härifrån också. Livet känns fruktansvärt orättvist för tillfället :(

Carpe diem!

Tassen94
6/20/18, 1:37 PM
#256

#255 Beklagar… :( ta hand om dig

Aftonstjärna
6/20/18, 4:20 PM
#257

#255 Usch, vad tråkigt :( kramar

autofyll
6/20/18, 4:39 PM
#258

#254 jag har testat andra test men just dessa tycker jag har varit tydligast och enklast att läsa av. Har använt dessa i flera år så känner mig hemma med dom. Blir spännande och se vad du får för resultat på testen!

Annons:
autofyll
6/20/18, 4:40 PM
#259

#255 beklagar. Förstår att det är tungt!

Aftonstjärna
6/20/18, 4:58 PM
#260

#258 Har redan fått svar på mina tester, förutom ett :) Har gjort en egen tråd, jag hoppas att någon kunnig kan svara.

MatSked
6/22/18, 9:57 PM
#261

Fick Missfall idag.. IGEN!!! :( denna gån V 5+4 Så otroligt ledsen.. saknar ord just nu.. kändes så rätt denna gången :( Vet inte om jag orkar försöka mer.. rädslan jag haft hela tiden innan blödningen kom var så stor.. och uppenbarligen befogad..

MatSked

Aftonstjärna
6/23/18, 9:05 AM
#262

#261 Men, nej vad tråkigt!! :(

MatSked
6/23/18, 10:04 AM
#263

#262 ja :( de är så konstigt. jag har 2 barn sedan innan och blev gravid jättefort typ på första försöken. (Samma pappa) och nu har vi försökt i bra längre än ett år. och fått 2 missfall nu de senaste 4 månaderna. funkar inte kroppen längre? Jag är 34 år! De bör väl inte vara för sent ändå :(

MatSked

Flaeder
6/23/18, 10:06 AM
#264

#261 Det är sååå viktigt att du inte ger upp nu. Du vill ju verkligen det här. :) Jag beklagar verkligen, jag har själv gått igenom det ett par gånger och hsft exakt samma tanke. Man känner orättvisa, förvirring, nedstämdhet, varför jag?, man känner känner sig matt och less. Men du kommer att ta dig förbi detta. Denna stund är tung, men varje dag blir lättare att ta sig igenom efter ett missfall, och en lättare dag känner man sig mer motiverad, glad och hade mer ork. Så snälla, ge inte upp! :) <3 Man ska inte ge upp om drömmar.

Aftonstjärna
6/23/18, 12:38 PM
#265

#263 Du är ju ung, och har många chanser kvar. Jag har kollat upp mina värden ju, och det visar sig att mitt TSH värde ligger för högt i fertilitetssammanhang. Det kanske finns ngt som orsakar dina missfall? Jag har 2,9 i TSH, tydligen ska man helst ha runt 1,0, absolut under 2,0 annars kan det orsaka missfall. Det är inte säkert att det är det som orsakar mina, kan ju även vara för gamla ägg. Kanske ngt av dina värden som behöver kollas upp? Jag har fyra barn utan missfall, trodde verkligen allt skulle gå bra bara jag lyckades bli gravid.

Annons:
MatSked
6/23/18, 11:02 PM
#266

#264 tack för de du skrev.. tar det till mig och försöker resa mig upp igen <3 #265 hade ingen aning om sådana tester. Kanske skulle ta och kolla upp de.. Kram till er alla <3

MatSked

diesel92
6/24/18, 2:51 PM
#267

Here we go again… i helgen får vi se om det blir test eller inte. Förra gången blev jag rätt så besviken men nu tar jag det som det kommer ärligt talat. Ingen lust att åka 3 mil i snöstorm och föda heller egentligen. Har en helt annorlunda känsla i kroppen senaste dagarna. Trots väldigt mycket stress omkring mig så har jag en pirrande härligt känsla i kroppen att något är annorlunda. Tänder till på minsta lilla dock och blir förbannad. Även känsla av som molnande mensvärk ofta. Håll tummarna allihopa i alla fall för att det blir något ✊✊

diesel92
6/25/18, 5:00 PM
#268

Här räknades det fel så vi missade ÄL med 2 dagar.. menar kom idag

ero1109
6/27/18, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#269

Troligtvis på ÄL + 10 idag tog ett test i morse som jag va tvärsäker på att jag såg ett streck om ön svagt… men sen vart jag bara ledsen o besviken o tänker att det säkerligen bara är spök streck! Med 2 missfall bakom mig så känns det både kul men oxå lite ångestfyllt! Livrädd för ännu ett missfall, nu går jag dessutom på provera så vill ju veta snarast så jag kan sluta med dem ! :o beställt nya cb test istället så får hoppas dem kan visa tydligare isåfall

Aftonstjärna
6/27/18, 4:44 PM
#270

#269 Jag ser strecket. Gravkollens tester är pålitliga förutom att de kan ge utslag vid ÄL. :) Jag är på ÄL +9 idag och har bara Testlagrets stickor hemma. Hoppas på att gravkollens kommer imorgon, de har visat tidigare på mig än Testlagrets. Testlagrets var helt negativt imorse, men flera chanser kvar. Har BIM på måndag.

ero1109
6/27/18, 4:58 PM
#271

Spännande! Ja ÄL är det inte iaf det hade jag för ca 10-11 dagar sedan så hoppas! :D har 3 till sådans hemma och nyss hämtat ut cb test nu ska jag bara orka vänta tills i morgon bitti :$ haha Åh okej Ja men då har du tid kvar! Håller tummarna

Aftonstjärna
6/28/18, 7:51 AM
#272

Känner mig inte alls gravid denna månaden. Har dessutom inga bra test hemma som brukar visa ÄL +10. Så negativt idag med Testlagret. Jag har dock bokat tid på vårdcentralen för att kolla om det går att göra ngt åt mitt TSH värde, som tydligen är dåligt i fertilitetssammanhang.

Annons:
teezan
6/28/18, 10:10 AM
#273

Okej, dag 35 här. Förra & förrförra månaden kom mensen på dag 34 respektive 33, så det har jag överskridit. Därför tog jsg ett test idag, även om jag är väldigt säker på att ÄL kom senare (men väldigt otydlig ÄL, om den varit än, var eventuellt mellan dag 25-33 men absolut inte säkert.) Mys på dag 13, 17, 24, 27 & 30. Inte så stor chans med andra ord. Testet idag var ju, helt väntat, negativt.

teezan
6/28/18, 10:14 AM
#274

Kan tillägga att på dag 33 kände jag av något som liknade sammandragningar (?) vilket var lite konstigt. Tror inte jag känt det så sedan jag var gravid med dottern, men kan ju varit typ ÄL eller något.

ero1109
6/29/18, 2:15 PM
#275

Usch negativt på cb digital när jag vaknade men somnade om och tog en sticka senare när jag vaknade ca 3 timmar senare dör man såg ett streck? Blir ju inte klok på detta D:!! Räknar det nog fortfarande som spök streck men man behöver ju inte vrida eller vänta på testet på något sätt för att se strecket ? Usch va jobbigt att inte veta XD

ero1109
6/29/18, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#276

Har gjort bilden lite mörkare än originalet då det var så ljust men det var ju inga problem att få med på foto

oh-la
6/29/18, 5:17 PM
#277

Kunde inte riktigt hålla mig… BIM imorgon…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
oh-la
6/29/18, 5:20 PM
#280

Men vad sjutton! Nytt försök.

oh-la
6/29/18, 5:24 PM
#281

Sista försöket

oh-la
6/29/18, 5:30 PM
#282

Verkar inte alls vilja funka. Verkar hur som helst som vi har en liten bebis på gång!

Aftonstjärna
6/29/18, 10:15 PM
#283

#282 Ett stort grattis!!

Aftonstjärna
6/30/18, 7:52 AM
#284

Jag har mina misstankar att jag blivit gravid igen. ÄL +12 idag. Fast jag har inga symtom alls faktiskt. Jag fick ett supersvagt streck imorse. Nästintill spökstreck, men det finns där. Så länge det inte är lika starkt som kontrollstrecket hyser jag inga förhoppningar. Imorgon ska jag prova spöktesternas spöktest Clearblue (det med blå streck). Ha ha, jag är bara tvungen att prova, har aldrig provat det förr. Recension kommer imorgon. :)

oh-la
6/30/18, 1:59 PM
#285

Tack Aftonstjärna! Var tvungen att ta ett imorse också… nått finns ju där :)

oh-la
6/30/18, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#286
Annons:
Aftonstjärna
7/1/18, 6:43 AM
#287

Clearblue väldigt negativt idag. Det verkar som om jag inte blev gravid denna gången…

keewee90
7/1/18, 4:28 PM
#288

Blooooooood i trosan.
Ingen bebis denna gången heller…

keewee90
7/1/18, 4:28 PM
#289

Blooooooood i trosan.
Ingen bebis denna gången heller…

NinniH
7/1/18, 6:38 PM
#290

Troligen ägglossning idag, men tajmingen med allt som händer just nu har inte varit till vår fördel. Så får hoppas att 3 dagar innan räcker. Återstår att se helt enkelt. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
7/1/18, 10:26 PM
#291

#289 Verkligen tråkigt . Beklagar :(

teezan
7/2/18, 3:56 AM
#292

#276 det där känns ju klart positivt :) #282 grattis! Alltså, min kropp har känts ”lurig” ett tag och jag har varit extra trött och extra kissnödig (har dock upplevt det utan att vara gravid). Men det som är lite mer anmärkningsvärt är att jag inatt vaknade runt halv tretiden och fick springa till toa då jag höll på att spy. Sedan dess har jag varit svagt illamående till och från och även lite smått snurrig. Nu närmar sig klockan 4 & jsg kan inte somna om. Tog ett test tillsammans med sambon men det var negativt. Om det skulle vara något, kan det vara för tidigt än? Kan man isåfall må illa så här tidigt? Antar att det är tidigt iallafall. Är på dag 39. Har ju ingen förväntad BIM att gå på heller. Jag kan ju bara vänta och se men det är inte magsjuka, det enda skulle vara om jag ätit nåt konstigt eller druckit för lite vatten under dagen (men har kissat mycket så tror inte det ändå, men kan förstås varit för lite ). Blev besviken av det negativa, kändes faktiskt som det kunnat visat positivt :(

Aftonstjärna
7/2/18, 7:15 AM
#293

Blev inte gravid denna månaden… fick mens idag. Rekordkort cykel för mig, endast 29 dagar!! Måste vara mitt rekord!

Annons:
teezan
7/2/18, 8:43 AM
#294

#293 vad tråkigt :( men lite positivt med kortare cykel kanske?

NinniH
7/3/18, 10:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#295

Äntligen verkar det vara ägglossning på gång. Testet är gränsfall till "Max", så det lär jag nog få i morgon. Brukar så gott som alltid få "Max" dagen efter ägglossningen. 😛 Nu är det bara att hålla sig sysselsatt de närmsta 2 veckorna, så jag inte testar för tidigt. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
7/3/18, 8:49 PM
#296

#294 Det känns ändå otroligt bra med kort cykel. Mensen kom som en klocka när jag trodde att den skulle komma, hade räknat ut en BIM dag. ÄL testet verkade stämma, vi tajmade in, men det blev ju inget. Nya tag nästa månad! Ska börja testa med ÄL test från dag 14. Lugnt fram tills dess. Dag 2 idag :) #295 Håller tummarna på ett plus denna gång! Ja, om 2 v ska du få plus på gravtest & jag få plus på ÄL test, ha ha

teezan
7/4/18, 10:14 AM
#297

Undrar om jag är skengravid eller något, för min hjärna (och min sambo?) säger att jag är gravid. Har inte behövt kräkas igen men jag vet inte, svårt att sätta fingret på det. Men kan ju vara hjärnan som lurar mig. Tog test igår, negativt igen. BIM kan väl tänkas vara tidigast idag, senast i helgen eller strax efter. Vill bara veta nu men känner att det är ju bättre att vänta än att ta ännu ett negativt och bli besviken. Denna gången kommer jag nog ta mensen rätt hårt om den kommer tror jag…

JonnaB
7/4/18, 1:48 PM
#298

Då hoppar jag in här :) vår lille är knappt 4v och vi planerar redan syskon till nästa år :)

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: