Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1983 ggr
Flubben
0

P-piller och graviditetstest

Vet inte riktigt var jag skulle vända mig men jag tänkte att hit kanske skulle vara bra. 

Nu är det så att jag har blivit lite orolig och fått för mig att jag möjligen är gravid. Jag äter p-piller och skulle haft mens nu i veckan men valde att hoppa över den för att jag skulle åka tåg långt. Grejen är nu det att jag har köpt ett graviditetstest för att min nojighet äter upp mig inifrån. Så frågan är om jag kan göra gravidtetstestet nu på en gång eller om jag ska vänta till imorgon på morgonurinen? Vill få mest korrekt resultat.

Testet heter Clearblue Digital om det har någon betydelse.

ChristineL
0

Men om du har hoppat över mensen så har du ju ändå fortsatt med piller? Vad får dig att tro att du skulle vara gravid? Sköter du dina piller rätt så är risken för graviditet minimal.

Flubben
0

Därför jag har tagit dem lite senare och inte så exakt som jag borde. Samt att jag hade en liten blödning för två veckor sen, på ca två tre dagar. Det har jag aldrig haft förut. Jag är säkert bara paranoid, brukar får perioder då jag är extra orolig. Och eftersom jag är paranoid vet jag inte om mitt illamående och kräkningar samt mina konstiga behov av vissa sorters mat är för att jag får för mig att jag är gravid eller för att jag faktiskt är det.

Vet du om jag kan testa nu eller ska jag vänta?

ChristineL
0

Okej, vanliga p-piller ska ju kunna diffa ganska många timmar har jag för mig, kräkningar och diarré kan ju dock påverka effekten negativt. Börjar man väl fundera på dom banorna så kan kroppen få för sig lite allt möjligt dessutom. Ett test kan man ta tidigast dagen man förväntar sig mens, så du borde kunna testa nu (eller med morgonurinen imorgon för att vara säkrare), är det negativt så kan du ta ett nytt om några dagar.

Flubben
0

Okej tack för svar!