Kan jag vara gravid?
Hej! Misstänker att jag kan vara gravid. De senaste dagarna har jag varit ovanligt trött. I natt sov jag mer än tio timmar och kände mig inte det minsta utvilad. Somnade sittandes efter att jag hade ätit lunch och det händer aldrig. Är det möjligt att känna så pass tidigt? Enligt uträknaren på familjeliv är jag isåfall i v. 4. Under helgen hade jag även en rosa flytning.
Graviditetsuträkningen på familjeliv: http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php?calctype=mens&year=2013&month=04&day=28&cyclediff=-7&luteal=0&calculate=1
Hur tidigt kan jag ta ett graviditetstest för att se om detta stämmer? Och vilken tid på dygnet är lämpligast? Slutade med minipiller för drygt tre månader sen och menscykeln har varit 21 dagar efter det. Kändes dessutom som att jag hade ÄL kring den 4-5 maj.
Du kan testa tidigast dagen då du förväntar dig att få mens. Och man testar säkrast med första morgonurinen. Det finns tester som ger utslag tidigare, men för att vara på den säkra sidan skulle jag vänta till beräknad (icke) mens.
Någon uträknare skulle jag inte lita på, det säger ju ingenting alls.
/Christine
Far till VC och ta G-test :) och ta om, ifall att de visar negativt och du tagit testet för tidigt. Kostar ingenting! :) Totalt värt
Mvh. Sanne & Djuren
#1: Provar att ta ett test tidigast på söndag eller måndag. Vaknade upp med massor av finnar, mest på hals och kinderna. Brukar sällan ha finnar så hoppas det kan vara ett tecken. Gjorde mest uträknaren för skojsskull baserat på min menscykel och ÄL :)
#2: Ett bra tips men hinner nog inte åka förbi VC den här veckan :/
Gjorde ett gravtest i lördags, negativt utan tvekan. Gjorde ett nytt försök idag och jag såg ett svaaaagt streck. Hoppas att det inte var ett spökstreck. Ska ta ett nytt på fredag!
#4 - Grattis! Spökstreck är bara en myt, men klart man vill ha ett tydligare streck så man verkligen vet 😃
/Christine
Säger som tidigare gå till VC :) gratis och inskrivning sker samtidigt ifall de är något.
Mvh. Sanne & Djuren
Nyfiken
Har varit utomlands en vecka och har kommit hem igår. Fortfarande ingen mens, tog ett g-test idag som visade negativt. Brukar vanligtvis vara väldigt punktlig när det gäller mens. Har aldrig hänt att mensen varit sen i två veckor. Ska jag ta ett nytt om två dagar eller kan det vara något annat?
Inte för att vara den som tjatar, men far till VC :) då får du prata med en barnmorska också.. samt ta ett Gratis G-test där :)
Mvh. Sanne & Djuren
Www.bastpatest.se säljer graviditetstest riktigt billigt! Köpte två stycken för 45 kr, köper man ett kostar det 25 kr styck :) Leveransen var smidig, tog en dag, och paketet är diskret så ingen kan ana vad det är i den :)