varma svullna fötter
När började era fötter och händer svullna? Är i vecka 27 nu och det känns som om fötterna gått från fruktansvärt iskalla i början av graviditeten och nu är de så varma så det känns som om fotsulorna brinner.
Det var inte så längesen, efter vecka 30 tror jag. Och nu är det så tokvarmt så går ju inte att ha stödstrumpor heller, men kalla fotbad är rätt gött.
/Christine
Vi skulle skura trädgårdsbänken idag och spolade iskallt vatten från källaren och var naturligtvis barfota och klampade runt i vattnet. Hur skönt som helst just då men inte efteråt då hela foten kändes som den brann. Lite knepigt att gå från totalt iskalla fötter så det känns som om tårna lossnar snart till kokheta fötter. Men det är väl en del av tjusningarna med graviditet. Är väl bara nojjig för havandeskapsförgiftning. Blir nästan hypokondriker mellan bm besöken, innan besöket har jag både havandeskapsförgiftning och graviditetsdiabetes. Är väl bara orolig och skräckslagen för att få det.
#2 - Man dör inte av varken det ena eller det andra ;) Och det är jättevanligt med både havandeskapsförgiftning och diabetes, och det försvinner direkt efter förlossningen.
/Christine
Nej jag vet men det blir lite extra knöligt då.

Mina fötter började svullna efter v 20 o mina händer e oxå mega svullna men tack o lov känns de inte så varma
Mina fötter och händer började svullna dom sista veckorna. Inte jättemycket, men tillräckligt för att mina skor började bli för trånga. Eftersom jag går och står mycket på mitt jobb så köpte jag stödstrumpor, och det var jätteskönt! Benen blev mycket piggare, och jag funderar faktiskt på att fortsätta använda stödstrumpor på jobbet när det är dax att börja jobba igen. 🙂
I'm your destination, I'm the reason why