Gravid iFokus

Gravid

Etikett: hälsa
Läst 1549 ggr
[Zorita]
0

Vattengympa med foglossning

Nu har jag invigt poolen och konstaterat att den från och med nu är tillräckligt varm för att bada i 🙂 Så jag tänkte höra om ni har några tips på övningar man kan göra i vattnet som är bra vid foglossning? Ni som har gått på vattengympa för gravida, vad har ni fått göra?

Rutan_
0

Jag tror inte att det är samma övningar för gravida som för gravida med foglossning. Min sjukgymnast var extra noga med att berätta att det är speciella övningar man ska gå efter om man tänker ha vattengympa. Jag har dock inte provat för jag vill inte riskera att foglossningen blir värre.

noir
0

Min sjukgymnast sa att man kan göra allt man tycker känns bra. Inget ska göra de minsta ont för då betyder det att det skadar mer än gör nytta. De du ska tänka på är att vara rak och stabil i bäckenet. Exempelvis är grodsim med benen inte att föredra för en med foglossning!

[Thiah]
0

En tjej vars blogg jag läser lider av foglossning och hon "bara" simmar. Det har hjälpt henne massor.

Neuzs
0

Jag har fått veta att med min svåra foglossning får jag INTE simma, det belastar fel!

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

[Zorita]
0

Ja simma funkade inte alls för mig, det gjorde jätteont. Jag ska testa lite med hundsim för jag skulle gärna snorkla och lite sånt i sommar, men annars får man väl nöja sig med att ligga och guppa på vågorna =)

Rutan_
0

Hundsim är nog inte så bra så som man vevar och har sig. Jag hade i alla fall inte provat det.