Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1526 ggr
[nettaahs]
0

Försenad mens men plussar ej?

Hej!
Jag vill bara veta om någon kanske har någon aning om varför jag inte får mens?
Jag vet att stress, ändrad kost osv kan spela in, men det är ingenting som förändrats sedan förra mensen, så det låter inte så troligt?

Jag vet inte riktigt om min mens varit stabil eller inte innan, då jag började hålla koll på den först i december.
I december kom den den 24, samma i januari.
I februari gick den förbi den 24 och mensen kom inte förrän 13 mars, och det var sista gången jag hade mens.
Låter ju lite oregelbunden, iallafall där på slutet så det kanske inte är något att oroa sig över?
Jag har testat mig 2 gånger, en gång den 15 och en den 27 april, men det var ingenting.

Sen har jag varit lite extra ''bebiskär'' denna månad, har småhoppats på att vara gravid lite till och från, kan detta spela in och stoppa mensen?

Väldigt tacksam för svar! :)

ChristineL
0

Har din mens alltid varit regelbunden fram till nu?

Att det plötsligt hoppar lite är normalt och kan bero på precis vad som helst. Bara tankarna på en bebis kan få kroppen att flippa totalt ;)

Anna4077
0

Jag hade något liknande! Min mens var lika regelbunden som en klocka. Kunde avgöra 3månader innan vilken dag den skulle komma och nästan vilken tid. Känner även av ägglossningen och sånt. En dag var den sen. Blev nervös men lät de gå ett par dagar och tog ett test som va negativt. 2 veckor över va testet fortfarande negativt. Tog nästan 3 veckor innan den kom. Sen va den likadan månaden efter. Ringde som en dåre hit och dit och dom sa att 'det blir så ibland'. Den är fortfarande inte tillbaka på rätt spår. Som jag har förstått det så brukar man vara 2 veckor över tiden och negativt test så brukar det vara negativt. Det var så det dom sa till mig. Men jag vet inte 100 :) Jag är också jätte baby sjuk :p

Anna och taxen Max

[nettaahs]
0

Okej, då är det antagligen som jag misstänker då.. har ju gått och hoppats liksom, men sen blir man ju grundlurad.. Och sen när mensen väl inte kommer så blir det ju ÄNNU värre..

#1 började hålla koll först i dec så innan det vet jag faktiskt inte..

Anna4077
0

Men man vet ju ändå inte fören den verkligen kommer :) försöker ni?

Anna och taxen Max

[nettaahs]
0

Nej det är ju sant :)
Nja, lite halvt som halvt, kommer det så kommer det så att säga :)

Anna4077
0

Håller tummarna iallafall ;) Önskar vi kunde försöka..

Anna och taxen Max

[nettaahs]
0

Tack!

Önskar? :/

ChristineL
0

Tja, om du ändå inte haft nån koll tidigare så skulle jag säga att det absolut inte är konstigt :) Och sen ska man försöka att inte tänka så mycket på det.

Anna4077
0

#7 har inte den ideala situationen just nu för bebis :(

Anna och taxen Max