Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1385 ggr
[RMSLiners]
0

Hörselkåpor till barn

Jag funderar på hörselkåpor till barn.men kan man ha det på ett spädbarn? Bör de vara i en speciell ålder för det? Anledningen är att vi har en slädhund som kan vara riktigt högljud när vi alla är ute med henne då hon blir enormt taggad och sätter igång och ylar. Vill inte att barnet ska störas av det då när de sover i barnvagnen eller så. Så mitt alternativ är hörselkåpor eller aldrig gå ut med hund, husse och barn samtidigt. Vi går aldrig utanför dörren samtidigt då alla grannar hatar hennes skrikande utan en brukar oftast gå i förväg till skogen eller så och den andra kommer efter. Notera också, det är vanligt att slädhundar är högljuda så det går inte att träna bort bara sådär.

noir
0

Vet inte vilka situationer hon ylar men jag har pratiga och nyfikna katter. Kommer inte ändra något mer än att de ska förstå att bebisrum och bebis saker rör vi inte och att hålla abstånd till bebis. Angående ljudnivå så ska jag inte hyscha varken mäniskor eller djur. Ljud barn är vana med reagerar de inte på lika lätt. Tar man bort alla ljud ich trippar på tå får man ett ljudkänsligt barn

[RMSLiners]
0

#1 Lite skillnad på stämma mellan katt och hund. Hon ylar/skriker/vrålar när hela familjen går ut då hon blir superglad. Knäpptyst när man går ut med henne enskilt. Inomhus kan hon knorra och småyla och det bryr jag mig inte om men utomhus tar hon verkligen i från tårna och då blir det riktigt högt. Sist hon gjorde det på gården kom ALLA grannar ut och titta vad fasen det var som lät. De tyckte hon öät som en brandbil med syrenerna på. :D Av respekt för grannarna går vi inte ut samtidigt med henne numera utan en får gå iväg med henne först ut i skogen och skicka sms till den andra när den kan komma. I skogen kan hon skrika bäst fasen hon vill. ;) Men är rädd att det ska skrämma eller skada ungen om hon vrålar när jag dyker upp med barnvagnen men det kanske är bättre att ungen vänjer sig?

noir
0

Djur känner ofta på sig också aty bebisar är bebisar. Så en förändring på er kommer ni märka sen på vilket sätt är svårt att säga. Min sambos brors pitbull är döv men ändå har han slutat föra oväsen när deras lilla tjej är i närheten osvsett hur glad han blir så ser man hut hela han försöker tygla sin glädje över atf familjen är samlad. Brukar bli så att husse får ta honom åt sidan/ gå ut en sväng så lite glädje energi får lösgöras. Han är snart 1 år.