kamera till förlossning
Kanske är den mest sjuka frågan man kan ställa men hade ni som fått barn med er kamera till förlossningen? Ni som ska ha kommer ni ha kamera med oc vilken typ av kamera då, mobil, kompakt, system? Tog ni/kommer ni ta bilder/filma själva födseln ellet blir det bara före och efter bilder? Vi har bara mobil och system hemma och vi funderar på att ta med systemkameran för att ta före och efterbilder men det känns så pinsamt att komma med en jätte kamera till förlossningen.
Jag har hört att några infört fotoförbud så man får väl fråga, men vad menar du skulle vara pinsamt med det?? Det är ju den största händelsen i livet, klart man ska fota massor hela tiden! Många både filmar och fotar. Vi har bara kanske 20-30 bilder från förlossningen, önskar vi hade mer!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vi hade med oss en systemkamera att fota med. Mamma fotade förlossningen och när bebis var på väg ut. Det är ju roligt för mig att ha som inte fick se vad som hände :p Dock var hon inte världsbäst på det där med att fota med system, så bilderna är inte de bästa eller så många. Men jag är glad för det de blev.
Vi kommer nog säkerligen ta med systemkameran till förlossning. Några bilder hoppas jag åtminstone att det blir.
#1 Tänkte mest att den är så stor. Många har jag hört tar med kompaktkamera och sådan äger vi ingen.
Jag hade kamera med mig som plockades fram först på bb, jag vill absolut inte ha några bilder från förlossningen:P Usch! Men det är ju bara vad jag tycker;)
Inflikar att det fortfarande inte finns några dumma/korkade/sjuka/pinsamma frågor :)
/Christine

Vi hade med oss min systemkamera på förra förlossningen, men varken min man eller någon barnmorska behärskade den där så det blev EN bild på oss alla tre efter förlossningen när jag var så pass i huvudet att jag kunde ställa den på auto 
Denna gången har jag en ännu krångligare systemkamera så den lär inte packas upp förens tidigast på BB när jag själv kan fota. En kompakt äger vi ingen, men en idé är ju faktiskt att låna en! På vårt sjukhus får man inte ha på mobiler på förlossningen, men jag funderar på om man kan ställa dom på flygläget och ändå fota… Det bör väl egentligen inte vara några problem.
Skönt att höra att andra haft system med sig till förlossningen, jag tyckte den iden lät exrem i mitt huvud med tanke på att de kamerorna är knappast diskreta. Men nu känner jag mig lugnare och inte lika nervig över den saken.
Jag är lite "mesig" ibland och "feg" av mig, trott eller ej, så då är det bra att ha er. ;)
Vi hade med oss systemkamera och tog en hel del med mobil också. Det är SÅ värt det att ha bilder, kanske inte just när barnet är på väg ut men efteråt!
För säkerhets skull glöm inte fråga om det är okej att ni tar bilder, vissa sjukhus har som sagt förbud numera.
En av dom första bilderna efter sonen kom, jag avskyr att vara med på bild men det är ju ett speciellt tillfälle om något. Syns kanske att det var 2 jobbiga dygn dessförinnan 
Sambon fotade när sonen kom ut med kejsarsnitt, en blå liten figur stack ut ur magen, lite häftigt för mig att få se så i efterhand som missade typ allt kändes det som :P Men ser lite konstigt ut med ett huvud ur magen ;) Vi hade med systemkameran :)
Hade systemkamera. Tog inte så många bilder under förlossningen men har en hel del bilder från bb. #7 har en sådan bild också men jag gör "rock 'n roll"-tecknet istället :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#7 Jag har inget bättre svar än att det skulle kännas obekvämt för mig både att bli fotograferad på förlossningen och att titta på bilderna efteråt. Inte för mig! Men jag tycker inte alls illa om att se andras bilder, tex de som finns här i tråden:) Dessutom blev det ju urakut snitt för oss så det hade ändå inte kunnat bli några bilder från ögonblicket då hon polockades ut, jag fick inte ens se henne förrän jag vaknade upp fyra timmar senare:/
#13: jahaaaa, du syftar på bilder på själva utdrivningen? Vi har inte heller några bilder från när hon föds fram men annars bilder från hela förlossningen!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#13 Ja främst såna bilder:)
Har inte heller bilder från det, bara från när jag ligger och har värkar och när hon precis kommit ut och när hon är nyfödd önskar jag att vi knäppt fler bilder :)
Sajtvärd på Iller.ifokus