Mitt ena bröst kliar!
Som sagt, mitt ena bröst har börjat klia. Vet inte om det hör till graviditeten. Men med bh på kliar det som in i Norden. Jag vill riva sönder mitt bröst och förinta de som kliar. Men man kan inte slänga ut tuttarna hur som helst. Hjälper lite att smörja in med olja, men det återkommer tillslut ändå, värst är det alltid på kvällen :( Är jag ensam med klåda på bröstet/brösten? (v23)
jag fick en satans klåda på magen och brösten, man låg och kliade sig fördärvad på nätterna xD fick råd från bm att ta fet kräm och smörja in huden…
och hon nämnde om man får klåda på händer och fötter så skulle det vara något med levervärdet? men annars är inte klådan farlig, bara hormoner som gottar sig! :P min klåda gick över helt efter ca 2 veckor och då smörjde jag in mig med Ldb kräm varje kväll
Tyckte magen kliade när huden blev uttöjd, kanske samma sak med brösten?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Klåda är rätt vanligt under graviditeten vad jag förstått, hos vissa mer än andra. Är du torr också så smörj på bara med nån fet salva. Sprider det sig och blir värre så bra med bm, finns säkert något hon kan skriva ut. har en bekant som hade klåda på händerna under hela graviditeten, det var helt hopplöst, hon kunde inte göra nånting! Fick nåt utskrivet som hjälpte något iaf.
/Christine

Är det bara klåda tror jag inte att du behöver vara orolig. Men jag förstår att det är skitjobbigt och jag hoppas att det lugnar sig snart!
Men om det blir varmt och rött måste du söka för det direkt. Jag vill verkligen inte skrämma upp dig eller någon annan, men en kompis fru fick inflammatorisk bröstcancer som började med klåda, rodnad och värme i bröstet. Hon blev inte tagen på allvar förens flera veckor senare. Iofs kunde dom inte börja behandla henne då pga graviditeten. Men det är den farligaste sorten av bröstcancer och hon gick bort när barnet var ca 1år.
Så snälla ni, ta ev inflammationer i brösten på allvar om ni får symptomen.
Det kliar mest på kvällarna när man börjar slappna av för att snart gå och lägga sig och är BH på blir det förskräckligt. Upplever rodnad efter att jag kliat på bröstet.
#4 tack för varningen, håller med att man ska vara försiktig! Vet inte vad det var för Cancer, men vet ett par som var värd för min kusins bröllop för flera flera år sedan, hon var gravid och fick strax efter bröllopet och det gick inte många måndader då min kusin berättade att värdparet hade råkat ut för något hemskt. Hon hade blivit diagnoserad med bröstcancer och gått bort hastigt pga av den strax efter hon fått barnet. Så nu stod hennes make själv med hus, spädbarn och sorg. Viktigt att lyssna på kroppen <3