Filmer om graviditet
Nu är jag inte mamma eller nått sånt (vill gärna ha barn inom en relativt snar framtid dock ♥), men jag bara älskar filmer som handlar om graviditet!
Har ni tips på några bra såna filmer? Gärna komedier eller "feel good"-filmer.
Jag har sett följande:
- What to expect when you're expencting - Superbra film! Kommer nog att se den flera gånger :)
- Labor pains - Handlar om en fejktgraviditet, men ganska underhållande.
- Juno - Ingen komedi som så, men väldigt bra film.
- The back-up plan - Lite halvt tråkig, men ändå gullig.

Knocked up - Helt okej imo
#1 Ja den glömde jag. Har sett den med, ganska rolig :)
Nio månader med hugh grant
Vad jag blir lite irriterad på i ALLA filmer är just när förlossningen startar och dom måste komma till sjukhuset på 5 minuter annars hinner ungen födas! Där är det minsann inte några förvärkar i dagar (veckor?) innan! Det känns bara så orealistisk. Annars äslkar jag såna filmer :) Sorry att jag inte kom med något filmtips, men ni har skrivit dom filmerna jag känner till :) Juno är en favorit :)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
#3 Är den bra? :) Har funderat på att se den.
#4 Haha nej det är ju lite skumt! Har jag faktiskt inte tänkt på! Men det är nog mest för jag inte har varit med om det själv.
Jag har däremot märkt att i många filmer går förlossningen supersnabbt och man behöver inte ens klippa navelsträngen! Ibland är barnet helt rent också, praktiskt! hihi
Lite överdriven men det är ju en komedi med hugh grant julianne moore och robin willims men den har sina gulliga bitar och scener.
#6 Ska nog ge den en chans då :) Tack för tipset!
Fanns med en sida med tips på just "gravid-/föräldrafilmer" i en föräldratidning jag nyss läste. Har själv inte sett någon av filmerna dock.
- Junior
- Jag är med barn
- She's Having a Baby
- Nio månader
- My Baby's Daddy
- Arizona Junior
- Funny About Love
- Life as We Know It
- Motherhood
- Life Happens
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Life Happens har jag sett. Tyckte den var helt okej och rolig. Handlar om en ung tjej som är ensamstående mamma och försöker få ihop sin tillvaro med barn, jobb, vänner och försöka hitta lite kärlek.
Finns en del scener som får en att fundera, speciellt som förstföderska. Saker man inte alls har funderat kring (i alla fall inte jag)
Glömde nämna Där mitt hjärta finns, en mycket bra film tycker jag 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar