Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 5363 ggr
Alfina
0

Mellanblödningar i 8 dagar..

Är nu inne på min åttonde dag med mellanblödningar.

Jag blöder inte mycket, kanske fyller ett trosskydd om dagen. Min första tanke var att jag var gravid eftersom jag även varit väldigt trött den senaste veckan. Men gjorde ett graviditetstest imorse och det visade negativt. Kan det vara så att jag ändå är gravid men det är för tidigt att se på ett test? Vet inte vad det skulle vara annars äter inga p-piller och har inte haft mellanblödningar någon gång förut under dom här 10 åren jag haft mens. Börjar bli lite orolig nu vad det kan vara :(

Tina-A
0

Man kan ha mellanblödningar av flera olika orsaker och mellanblödningar brukar inte vara synonymt med graviditet.. Speciellt om du testat och fått negativt, då är du förmodligen inte gravid.

Man kan få mellanblödningar när man fått någon infektion i slidan bland annat..

På umo.se står det såhär:

"Mellanblödningar kan vara ett tecken på att man fått en infektion i underlivet, som till exempel klamydia. Har man haft oskyddat sex är det därför alltid bra att gå och testa sig. Det kan man göra på en ungdomsmottagning, gynmottagning, hud- och könsmottagning eller vårdcentral."

och såhär:

"Om man har haft oskyddat slidsamlag och får en mellanblödning och samtidigt ont i magens nedre del kan det bero på att man fått en infektion i äggledarna. Det kan också handla om utomkvedshavandeskap, det är en graviditet som inte sitter i livmodern utan i äggledaren. Både infektion i äggledarna och utomkvedshavandeskap är ovanligt, men måste behandlas. Därför ska man kontakta en ungdomsmottagning eller gynekolog för att bli undersökt om man får symtomen."

men också såhär:

". Ibland får man mellanblödningar utan att man hittar någon direkt orsak."

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
0

När var sista riktiga mensen? Du kan vara gravid men att det är för tidigt, eller så inte. Det är klurigt sånt där.

Alfina
0

#2 Sista riktiga mensen hade jag en vecka innan mellanblödningarna började. Vet du om de är vanligt att man får mellanblödningar så tidigt i graviditeten? (om de nu skullle va så att jag är me barn)

ChristineL
0

#3 - Hmm, nej det låter väldigt tidigt, då "ska" du ju inte ens hunnit få ägglossning. jag vet inte vad det kan vara, har aldrig haft mellanblödningar själv, och inte blödit en droppe sen jag blev gravid heller. Känns allt som vanligt där nere annars? Ingen klåda eller smärta? Jag tycker nog du ska kontakta barnmorskan imorron utifall att det skulle vara nåt, du kanske har fått en infektion av nåt slag.

Alfina
0

Jo allt är som vanligt annars, inga konstigheter. Jo jag ska ringa imorgon tänkte jag så dom får kolla upp de :)

ChristineL
0

Det är ju bra det iaf, troligtvis är det inget men ett samtal är alltid värt :)