Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 956 ggr
[AmandaO]
0

Vilken vecka är jag i?

Jag brukade få min mens runt den 5 varje månad. Sen slutade jag med ppiller den 9september, fick konstgjord mens den 11sept. Och hade antagligen ägglossning den 25, känndes så iallafall.

Jag har ingen aning om hur man räknar ut. Alla säger olika.

[AmandaO]
0

Min mamma räknade ut att jag nog är i v7

Tina-A
0

Man räknar alltid från mensen första dag (tills man fått annat bekräftat vid RUL) så idag går du in i vecka 8! Du är alltså i vecka 7+0. Nästa tisdag är du i vecka 8+0 och går in i vecka 9!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[AmandaO]
0

Jo jag vet att man räknar från mensens första dag, men tänkte att det kanske blir ändrat när man slutar med ppiller. Då jag nyss haft riktig mens den 5sept. Och sen fick "konstgjord" den 11sept på grund av avslut med ppiller.

Tack för hjälpen :)

Tina-A
0

Okej! Ja, när du går till BM kommer hon räkna från din senaste mens första dag (11e), och den 11e stämmer ju jättebra överrens med ägglossning den 25 också, och då är du fortfarande i vecka 8 (7+0 idag!). Sen lär datumet bli ändrat vid rutinultraljudet :)

Tror inte hon kommer räkna från den 5e. För du hade alltså mens typ 5e-10e och sen på nytt igen vid 11e eller? Tror hon fortfarande kommer räkna från den 11 men bara undrade :)

[AmandaO]
0

Alltså grejen är att jag hade vell inte mens den 5, bara mensverk. Har i vanliga fall inte mens, bara mensverk och det är runt den 5. Min kropp har inte haft råd med mens om man säger så. men smärtorna har vart regelbundna.

Men den 11 kom det iallafall och det var för att jag slutade med pillerna.  Vilket tyder på att kroppen fungerar någorlunda iallafall, även om det bara var en reaktion på att jag slutade. :)

Tack så jätte mycket för förklaringen, jag kan absolut ingenting om sånt här. Blir bara tokig när jag försöker läsa på, sen tror man att man kan, men visar sig att man räknat galet ändå. Så tack :)

Tina-A
0

#5: Varsågod :) Det är lite klurigt faktiskt! Oavsett vad mensen berodde på så räknar man från 11e :)