pappans och mina skyldigheter?
vi fick ett ganska snabbt slut på vårt förhållande och då han har fast jobb och jag är student undrar jag om han har några skyldigheter att hjälpa mig ekonomiskt med barnvagn, säng, skötbord och liknande?
undrar även hur pass stora krav han kan ställa på mig. då vi inte fick ett så bra slut så bråkar vi en hel del och jag vill inte ha med han till ultraljudet då jag inte orkar bråka mer de räcker som det är men han vägrar att acceptera, så kan jag neka honom det? han vill även veta könet och det vill inte jag och åter igen har han svårt att acceptera och det är därför han vill med för han vill få veta könet så har han rätt att fatta dom besluten mot min vilja?
Jag vet inte hur det ser ut under graviditeten, men när barnet är fött har jag förstått det som så att mamman aldrig får neka pappan umgänge. När pappan vill träffas får mamman alltså inte neka, som jag förstått det.
Likaså är mamman skyldig att se till att de får träffas om pappan är förhindrad att komma till barnet, säg att pappan t.ex. sitter i fängelse men vill träffa sitt barn. Då är mamman, om jag förstått det rätt, skyldig att ta barnet till pappan.
Vägrar man så kan han alltså ställa en inför rätta.
Nu sitter jag inte i den här situationen själv och är inte alls påläst, men ja.. Jag har förstått att det är något sådant - någon som har mer koll som vill rätta mig?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
problemet är nu under graviditeten hur mycket han har rätt till och inte.
vill att han och barnet ska ha en så bra relation som möjligt och han får träffa barnet precis hur mycket han vill när det är fött. men just nu är såren av lögner och svek väldigt färskt och de leder till mycket bråk och stress och börjar bli för jobbigt för mig vill kunna slappna av men kan inte det när han är runt mig.