Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 30323 ggr
pernillaa
15

Min förlossning - film

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Halloj

Ville bara dela med mig av av min förlossningsfilm till er här inne som nyss fått eller ska få era små. =)

Hoppas ni inte blir avskräckta, för det är det finaste som finns. =D
Är avis på er som har detta framför er. Längtar till nästa gång.

Enjoy!

PS: Kanske bäst att ni öppnar upp den och ser direkt i youtube, så man ser texten ordentligt.
https://www.youtube.com/watch?v=y4yJC2DbUvo&list=UUHxxQ_4A6tDGP7p5_MMHzzw&index=1&feature=plcp

Ha en bra dag! // Pernilla

Sussi89
1

Vilken fin film! Jag kom på mig själv med att kryst med dig ;)

Så roligt att ha det på film, det ska jag nog fundera på nästa gång jag ska ha barn!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Tina-A
1

Hahaha, jag sitter och fnissar! Jäklar vad du brölar! Jag som redan fött blir inte det minsta avskräckt för jag vill också minnas att jag brölade (kanske inte riktigt som du!) men jag vet precis vad du menar när du säger att man inte brölar för att det gör ont utan brölar av kraft. Som att man tar i liksom och brölar för att få mer kraft! Jag tyckte det var SKÖNT att krysta men det låter som att det är hemskt! Stackars männen får aldrig uppleva känslan ^_^ Din man såg lite förskräckt ut ^^

Jättefin film, blev tårögd! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SaraC
1

Jag grinar ju för det mesta nu för tiden så jag bölade såklart för fullt när filmen var slut! Men det är ju så fint, ett liv blir till.

Det var kul att se, tufft av dig att lägga upp det!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Labbeflickan
3

Gud vilken vacker film!!!!

Tårarna rinner och jag kan inte annat än tacka dig för att du delat med dig av den !

Stort grattis till tillökningen i familjen <3

Jennielinea
2

Stort Grattis till er<3

Wow vad häftigt att du delar med dig av den fina videon! Har aldrig sett en förlossning förut och har försökt läsa på så mycket jag kan för att lugna ner mig själv. Förutom att jag sitter här hemma och storbölar så har din film gett mig jättemycket hopp! Jag kan nog klara av detta ändå

Stort grattis och tack till er:)

Ketang
1

Jag kommer ihåg det där som om det var igår. Jag brölade inte så länge, men min man trodde jag höll på att dö. I april nästa år hoppas jag att det är dags igen. Men just nu sprutar tårarna som aldrig förr! Jätte fin film och jag är jätte tacksam för att du delade med dig!

pernillaa
4

Vad bra att jag kunde bidra med något till er. =)
Haha, ja jag är så som person att jag ofta låter mycket när jag har ont eller mår dåligt så det blev liksom bara så att jag lät mycket. ^^
Man är ju så olika.

Jag fick höra en berättelse av en medelålders kvinna i min omgivning.
Hon arbetade i afrika tillsammans med sin man en period när hon väntade barn. Hon gick igenom sin förlossning där. de hade ju liksom ingen smärtlindring så, utom i extrema fall då något går fel isf. Där har de öppet längs taket, alltså mellan rummen, för att det inte ska bli så varmt, så man hörde varandra väldigt bra. Hon hörde de afrikanska kvinnorna tissla och tassla om henne. Där var det så att man förväntades gå igenom förlossningen utan en massa gnäll och skrik, annars var man svag.
De hade inga bilar så de gick hemifrån till förlossningen längs de gropiga grusvägarna med värkar och allt eller så födde de hemma. Lite annorlunda mot för här. De här kvinnorna som tisslat och tasslat om henne hade pratat om att de ville höra den vita, svaga, svenska kvinnan skrika och gråta.
Men hon är så att hon är knäpptyst när hon gör sitt jobb med förlossningen. Hon gör inte ett ljud utan är så koncentrerad på det hon gör. Ingen får prata med henne eller nästan röra henne. Så tji fick dom, de afrikanska kvinnorna. ;)
Som sagt, man är så otroligt olika som personer. Som tur är. =)
Så hitta ert eget sätt att hantera det och jämför er inte med andra. Först skämdes jag för att jag lät så mycket men jag har insett att alla sätt är bra utom dom dåliga. Det finns ju ingenting som säger att man är starkare bara för att man är tyst egentligen. ;)
Ville bara säga också till dig #2 att jag absolut inte tog illa vid mig av att du påpekade mitt brölande. Hehe, insåg att det kanske verkar som ett litet försvarstal det här. Så du inte tror att du gjorde något fel som sa så. =)

Ja man ska tro på att man klarar av det, för det gör man. Man besitter mer kraft än man tror. Lita på kroppen också. Det är bara att hänga med, för kroppen vet vad den ska göra. =)
Och den kommer göra det oavsett om man vill eller inte.

Och tack för gratulationerna. Det är underbart när man blir fler i familjen. Jobbigt, men underbart!
Jag brukar säga att det egentligen är en liten kris man går igenom när man får barn. Livet blir vänt helt uppochner. Så, kaotiskt är det ju och motigt på många sätt, men det är också helt MAGISKT! Det finns inget finare. Man stundom skrattar och stundom gråter. Haha.

Det finns nog ingenting som påverkar och förändrar ens liv så mycket som när man får barn. Inget giftermål, jobb eller flytt kan ställa vardagen så på sin spetts som ett litet försvarslöst barn kan.
Livet blir uppdelat i "livet före barnet" och "livet efter barnet".

Lycka till nu till er som har den här magiska tiden framför er! Ni har någonting helt otroligt fantastiskt framför er! Njuuuut! =D

Minniie
1

Herregud, var nära på stänga av efter typ halva, tyckte så synd om dig och blev rädd för vad som komma skall!
MEN! Så såg jag när bebisen kom, era ansikten, och skriket som spred sig över rummet. Fan vad jag längtar! Tack Pernilla för att du delade med dig. Jag känner mig faktiskt lugnare inför förlossningen nu! Skrattande

Grattis och lycka till! Och tack ^^

Sarah
0

Kände mig hemsk som skrattade högt vissa bitar… :) men jag grät en del oxå. tack för att jag fick titta :)

pernillaa
0

Haha, nä det är lugnt. Har själv skrattat åt hur jag lät. ;)
Man vet aldrig hur man kommer reagera förrän man är där.
Min storasyster fick panik när hon skulle föda sitt första barn och fick tag om barnmorskans hals med ena armen. Det blev hon inte särskilt glad över. Vissa blir förvånansvärt lugna medan andra får panik.

zoolatri
1

Det var riktigt häftigt att se! Faktiskt första flrlossningsfilmen jag sett!:) Tack för att du ville dela med dig!

JossanH
1

Snacka om att slungas tillbaka! Kändes som att man kände smaken av gummimasken till lustgasen.. vilken jäkla grej alltså! Blev väldigt rörd :)

Sajtvärd på Iller.ifokus