Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1519 ggr
Ell
0

En riktigt dålig dag!

Hej på er.

Jag är i vecka 13 och har haft problem med illamående under de tidigare veckorna. Sedan jag gick in i vecka tolv så har illamåendet lättat en del men jag vågar ändå inte sluta med postafen (tar en på morgonen och en på kvällen innan jag lägger mig). De få gånger jag har låtit bli postafen har jag börjat spy igen. Så även om illamåendet finns där så verkar postafen hjälpa mig mot att spy i alla fall.

Hur som helst, idag har varit en riktigt dålig dag. Jag har inte fått behålla något jag ätit och har därför varit sängliggandes fram tills nu. Det börjar kännas lite bättre men är helt slut i kroppen.

Jag har haft en sån här riktigt dålig dag tidigare och trodde då att det var maginfluensa men nu är jag övertygad om att det har med graviditeten att göra. Imorgon ska jag ringa MVC och se om jag kan få testa något annat än postafen mot illamåendet för såna här dagar orkar jag inte med!

Är det någon mer än jag som plötsligt får en riktigt dålig (illamående) dag? Jag hade ju hoppats att jag skulle slippa dom nu när jag kommit längre in i graviditeten.

blondiie
0

mitt illamående slutade inte förren efter vecka 20 :p

Sarah E
0

Som blondiie säger så kan det nog tyvärr hålla i sig ett tag till…men det kan också avta snart. Det är omöjligt att säga, det är ju så olika.

Men om det fortsätter, detta med att du inte får behålla något du får i dig, så kanske du ska söka hjälp. Bebisen och du behöver ju näring. Men om du har hyfsad tät kontakt med din barnmorska så håller hon koll på dig och plutten.

Hoppas du blir bättre snart. Kram

Ketang
0

Prova att ta Lergigan i stället. Tar det udden av ditt illamående är det ju värt ett försök i alla fall. Jag är i vecka 11 nu och har mått illa i 4veckor. Jag hoppas VERKLIGEN att det ger sig snart! Det tar på pryket att ständigt må illa och jag som kör lastbil på jobbet vågar inte ta nåt mot illamåendet då jag blir så otroligt trött av dom…

Hoppas du blir bättre snart!

Jennielinea
0

Prova med Lergigan men det kan vara så att det inte fungerar alls. Det tog bort mitt illamående men jag kunde inte för allt i världen hålla mig vid medvetande och fick ändå inte i mig någonting. Förhoppningsvid lägger det sig för dig snart! Mitt illamående höl på allt för länge men jag kan klara alla andra småkomplpikationer i min graviditet eftersom ingenting är värre än att inte få i sig mat.

Lycka till!