Slutat med Cerazette?
Ja, nu har ju jag och sambon tagit beslutet att försöka bli med barn! Jag har ätit Cerazette de senaste 5 månaderna och tog det sista pillret i lördags. Nu är jag självklart nyfiken om det finns andra här som har ätit samma piller och hur lång tid det tog för er att bli gravida? Samt, hur länge ni hade ätit pillrena innan ni slutade.
Är ju en helt ny värld detta och vi är så exalterade! 
Har ätit samma piller och är ännu inte gravid, är 11 månader sedan jag slutade med dem efter att ha ätit i över 4 år.
Hade också ätit dem nästan 4 år! Blev livrädd av allt man läste på nätet om folk som slutat och haft problem med alt från att få någon mens till att få cystor! Slutade sista april och vi räknade med att det skulle ta tid för kroppen att gå tillbaka till det normala så vi la inte ner någon tid direkt på bebisverkstaden men prick en månad senare kom mensen (Tack och lov!!!) misslyckades nu med "första" försöket så nu laddar vi inför nästa som är i mitten av nästa vecka! :) är dock glad att mensen kom som den skulle igen då jag läst hört om folk som trott att den varit tillbaka men så kan de gå månader i mellan blödningarna så… Är svårt och känna igen kroppens tecken på ÄL osv när man inte haft ens en liten bloddroppe på 4 år så :)
Har inte ätit de pillren men man brukar räkna med att det tar ungefär 6 mån för kroppen att "rensa bort" hormonet ifrån systemet, tog mig prick 6 mån från då jag slutade till att de blev bäs, så man får ha lite tålamod :/
Jag slutade med dom efter att ha ätit ungefär 6 år tror jag. Fick först pillermens efter 1 månad och månaden efter plussade jag :-) nu, utan att ätit piller, försöker vi få syskon men nu är vi inne på försök 4. Gick alltså snabbare för oss efter pillerstoppet än vad det gör den här gången…
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag åt neovletta, inte minipiller utan p-piller, jag blev gravid fjorton dagar efter att jag slutar äta dom, så de hormonerna fick snabbt ute kroppen på mig iaf, det är nog väldigt individuellt hur lätt man " tar sig" :-)
Gick snabbt ut ur kroppen *
Haha vilken variation det är :D! Men vi är ju alla så olika och #5 du har helt rätt, beror helt på hur kroppen gör med hormonet och hur lång tid det tar för den att rensa bort det :)
Blev gravid dock även då jag tog ppiller 2ggr :/ mindre kul då man märkte det aningens sent, men men sådant som händer :) Våra kroppar är ju så olika, tänk va tråkigt det skulle vara om vi alla såg likadana ut x)
Inte för att jag och min smabo aktivt försöker skaffa barn just nu men jag blir orolig över cerazette. jag slutade ta mina piller i maj för att jag trodde jag var med barn. Massa symtom hade jag och jag hade missat ett eller två piller men två olika test vid olika veckor visa neg. Så jag vänta på min mens vilket dök upp ca 2 veckor (26 maj) efter att jag slutat med pillrerna.
Sen 17 dagar senare får jag en blödning på 3 dagar som är väldigt liten och efter den har det inte kommit någon mens. Så jag tycker min kropp beter sig jätte underligt. Alltid haft 28 dagar, regelbunden mens.Annars om jag tidigare missat två piller i rad har jag fått "mens", ätit i cerazette i flera år (-09).
Har visserligen haft oskyddat sex några gånger. Så jag vet inte kanske ett nytt test är på sin plats? Har inga symtom som skulle kunna vara graviditet längre heller, dock känt att mensen är på g från och till men ingen tantröd på besök.
Jag fick också en liten blödning ungefär efter 2 veckor men det kan vara vanligt när man ska ha ÄL.. :) Jag pratade med en barnmorska som sa att cerazette KAN ställa till det gällande att få tillbaka mensen .. Den kan komma och gå med månader i mellan i början.. Har som tur är fått min nu 2 månader i rad.. :) Men det kan vara det som spökar för dig! Jag tror hon sa något om att det kan ta upp till 1 år efteråt som det kan krångla innan man får hjälp för det! :/
Ja när man talar om trollen! Mensen min kom igår! Räknar jag dagar från den konstiga blödningen till igår så var nog den konstiga mini blödningen en mens. för då stämmer dagarna igen med hur det var innan p-piller
Jag åt Cerazette och blev gravid undertiden jag åt dem, barnmorskan sa att där är en väldigt liten mängd i dem. Så nu är jag i vecka 17. Jag har ätit dem i ca 3 år. Innan dess hade jag p-stav och blev skengravid många gånger på den.
#11 Oj blev du gravid trots att du åt cerazette? Trodde inte man kunde bli det, kan inte vara många % som blir…? Hade du tagit pillrena, utan att missa något?
#12 jag tog tabletterna som man skulle, min graviditet är inte planerad. Det är väl 99% säkert så jag är väl en av de 1%
#12: 1% blir gravida trots minipiller och det är ju ändå 1 av 100st :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#14 Jo det är sant, jag hade nog bara förträngt det där 1% tidigare! 1 av 100 låter mkt mer på något vis.
#13 Jag önskar dig iaf all lycka till med allt och hoppas alt går bra med bebisen :)