utslag av bio-oil?
Fått mystiska "utslag" på sidan av magen. Tänkte om det kunde bero på att jag använder bio-oil? Huden känns lite knottrig, men är begränsat bara till sidan av magen. Har användt produkten i över en vecka nu men först idag fick jag en reaktion. Hoppas innerligt att det inte beror på oljan, den kan ju göra undervärk mot bristningar! :-S någon som har andra tips som hjälper om jag inte kan fortsätta använda bio-oil? :-)
Jag själv använder apotekets olja för gravida magar som är intensivt mjukgörande och kan starkt rekomendera den om du inte kan fortsätta med din nuvarande olja. Jag är i vecka 31 nu och än så länge helt befriad från bristningar :) vet inte om det är tack vare oljan eller om jag har naturligt elastisk hud och bara ren tur :P men jag inbillar mig iaf att det är tack vare oljan.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ok! Det ska jag kolla upp, står ju att min olja ska vara bra för känslig hud, men tack för tips! :-)

Har för mig att man kan få utslag och klåda när man är gravid. Prata med din bm om det. Behöver alltså inte bero på oljan, utan det är sånt som vissa råkar ut för vid en graviditet.
Mjo, men det är ganska begränsat till just där jag applicerar oljan. Men jag ska till bm på måndag, så ska jag be henne kolla :-)

Jag tror tyvärr att det mycket väl kan bero på oljan. Oljan innehåller ämnen som kan vara allergiframkallande. Både jag och min dotter har reagerat på olika oljor och använder nu mera bara vegetabiliska oljor och inga kemiskt framställda ämnen. Vi har också fått knottrig och kliande hud på de områden som smörjts in. Ärligt talat så tror jag att du kan använda vilken vegetabilisk olja som helst, men gott resultat eller i alla fall med samma resultat som bio-oil.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler