Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4632 ggr
htt
0

Fråga om svagt plus?

Hej!

Tog ett test imorse, BIM-3. Lite väl tidigt men kunde inte vänta! :)

Iallafall, det blev ett minus utan plustecken och iom det hade jag tänkt dricka ikväll eftersom jag ändå inte var gravid… Slängde testet i sopkorgen efter ca 5 minuter med minus, men nu fick jag syn på testet igen då jag skulle hoppa in i duschen, tog upp det ur soptunnan (haha äckligt jag  vet, men äh!) och då syntes ett plustecken, inte lika tjockt som det andra tecknet, men visst finns det där som en smal strimma.

Ärligt talat- tror ni att det kan vara ett plus, eller är det alldeles för sent att få ut resultat av det eftersom det har legat i soptunnan i ett x antal timmar?

Har några till test jag ska testa mig med senare dagar men hade varit trevligt att dricka lite vin nu när det är valborg eller allt… Vad tror ni?

Kan tillägga att det är med clearblue jag testat mig!

rosablomma
0

Jag hade inte vågat lita på en test efter flera timmar. Tag ett nytt och kolla :)

Zvintos
0

Just det där tunna som uppkommer efter tiden är väl det karateristiska "spökstrecket". Dvs det är negativt. Ett riktigt plus ska vara lika brett som det vågräta strecket.

OolssonxD
0

behöver inte alls vara lika starkt.. jag har nyss fött ett döttbarn o den plussade jag svagt med… så det är bull shit

V3ritas
0

Svagt kan plus vara, men själva strecket ska väl vara lika brett som det andra? Tror det är säkrast att ta ett nytt :)

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)

Whitesnow
0

Fast står det inte på vissa test att efter en viss tid så gills inte resultatet.. att det då faktiskt kan vara fel

Trollhassel
0

Jo, det stämmer. Efter en viss tid kan man inte längre läsa av ett resultat. Tror det är så med många test.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

htt
0

Tror inte heller att det stämde när det gått så många timmar. Ska vänta några dagar och ta ett nytt test, annars är det bara att ta nya tag nästa månad :)

Stormviskaren
0

jag tog först ett test när jag hade BIM -3 och då visade de svagt svagt svagt och sedan tog jag ett BIM-1 som visade ett starkt + så det kan säkerligen vara att halten var så pass låg.