Är jag gravid eller inte?
Jag & killen längtar så efter att skaffa barn. Jag slutade för flera månader sedan med mina p-piller, dock var det för att de bara strulade med mellan blödningar hit och dit och mesen kom aldrig helt.
Men nu har vi helt riktat in oss på att skaffa barn. Nu har jag inte haft mens på 1 ½ - 2 månader tror jag. Jag var ju så dum att jag inte skrev upp när jag hade mens sist.
Men jag funderar lite på om jag kan vara den lilla procent som inte slår ut på graviditets test. Då jag har helt omvända effekter på p-piller och mini-piller.
Jag skulle inte vara förvånad om det nu visar sig att jag är gravid trots negativa test.
Men jag undrar om ni har några tips på hur man lättast märker en graviditet utan test?
Jag har t.ex utebliven mens, ömma bröst, jag har till och med fått för mig att brösten ändrat färg, bröstvårtorna har blivit mörkare, jag har en väldigt konstig känsla i magen, jag har aldrig känt så tidigare.
Min fästman berättade om en lärare vi hade i gymnasiet, hon hade varit gravid en gång innan, och nu hade de bestämt sig för att skaffa fler barn, bara några timmar efter deras samlag hade hon känt direkt att det tagit. Och mycket riktigt slog det ut på test några veckor senare.
Kan man känna själv om man är gravid?

Ja, det är klart man kan känna det. Alla känner inte det, men det finns ju en rad graviditetssymtom som man kan känna ganska tidigt. Dock inte direkt efter att man haft sex, det är för tidigt. Det är ju svårt att veta om du är gravid eller ej bara på grund av symtom om du inte plussat på gravtest. Kroppen kan luras.
Kontakta mödravårdscentralen. Där kan du få hjälp med att veta om du är gravid eller inte.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler