Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 9488 ggr
Kickan90
0

#2 Vi som ska ha barn 2012

Hejsan alla blivande Mammor/Pappor!

Denna tråden startades för oss som ska ha barn 2012, så att vi kan följas åt :)

Ni får gärna skriva om det är erat första barn eller ej och när ni har BF.
Hur ni har det, lite frågor ang graviditeten, vissa är kanske längre gången än andra m.m.
Lägga upp lite bilder på våra magar osv, detta är del #2 då den andra tråden blev förlång (#1)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Sussi89
0

Kickan90 ( #253 i tråd 1) Jaha är det slags sammandragningar! Så spännande Tungan ute Jag var väldigt fundersam på vad det var som hände med mig där en stund!

Tane ( #254 i tråd 1) Så kul att det kom innan bf :) Slapp du gå över tiden!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

[jejjas]
0

I dag blev jag smått påmind av bebisen Tungan ute, men att spy var 14 dag kan jag leva med Flört, nu är det bara två veckor kvar tills vi får se bebisen igen, det ska bli kul Glad, bara vänta på att remisen kommer på lådan.

Hemulen
0

Hej!

Jag testade positivt i lördags, är gravid i v 5+0. Känns fortfarande helt sjukt men jag har aldrig varit lyckligare.

Hittills har mina enda symptom varit trötthet (men jag trodde det berodde på årstiden för det är inget ovanligt för mig) samt ömma bröst (inte heller ovanligt), så det är fortfarande konstigt och svårt att tänka sig att det finns någonting där inne Glad. Det bästa var ändå att se  min sambos ansikte när jag berättade, han blev så lycklig. Detta är vårt första barn.

Nu längtar jag bara efter att tiden ska gå så att jag vågar berätta det för alla andra, jag är så glad och stolt att jag spricker!

Grattis till alla andra och lycka till!

Trollhassel
1

#3 Grattis! Vad roligt! Tiden mellan vecka 5 och vecka 12 brukar gå så förbaskat långsamt! Fyll den med något annorlunda och nytt. Hoppas du får fortsätta må bra och slippa illamåendet!

Jag är nu i vecka 13 (eventuellt 12+3) vet ju inte exakt, men jag kör på vecka 13, det låter roligare. Illamåendet är borta, tröttheten börjar ge sig och magen växer. På torsdag blir det barnmorskemöte, fick samma barnmorska som förra graviditeten! Ska bli trevligt att träffa henne igen, efter snart 2 år.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Nilam
0

Var iväg hos BM idag och allt flyter på som vanligt :) Bebisens växtkurva har avtagit lite (dvs gått från att ligga precis på normalkurvan till lite under den linjen), men inget att oroa sig över, hon kanske tar igen det till nästa gång! ;)

Samandragningar har jag känt i många veckor nu, dock inga kraftiga/smärtsamma, är bara livmodern som "övar" lite ;) På senare dagar har jag börjat känna lite obehag i nedre delarna under vissa sammandragningar, mest när jag är ute och går. De har också blivit lite starkare så man verkligen känner hur magen spänner sig.

Foglossning har jag tack och lov inga problem med, har inte känt av några problem alls i höfterna. Min stackars syster fick foglossning direkt i början, bara några veckor in i graviditeten.

Insåg häromdagen hur annorlunda jag är mot vissa andra. Alla pratar om att förbereda (både inför förlossning och bebisens hemkomst), men jag har knappt tänkt på sånt Skäms Vi har en spjälsäng, en barnvagn och massa barnkläder, men allt detta är saker som folk gett oss. Ska även få ett skötbord av min syster. Men inget är iordningställt/ihopsatt/tvättat.. Flyttade iof in i vårat hus för snart två veckor sen, så får skylla på det! Har inte haft tid ännu :P

Däremot har jag börjat knåpa ihop en blöjväska, gillar ju att sy så fick bli litet projekt som jag varvar med omklädnaden av våran soffa ^^

Denna kommentar har tagits bort.
Kickan90
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 våran lilla bebis ligger lagomt i sin kurva, men du har ju växt ganska snabbt i början tycker jag ^^ våran var ganska seg i början och det är nu som jag börjar få en ordentlig mage :)

alla magar och bebisar växer ju som sagt olika och det är ju därför det är så spännande att följa de personer som är nära varandra i veckorna.
våran lilla bebis ska vara en liten en, men den har massor utav krut i sig xD
brukar alltid sparka på min barnmorska och göra hela magen sne ;)
så du ska inte oroa dig.

Haha, vi tänker knappt heller på bebisens ankomst hur det ska gå eller när vi är hemma. Vi har däremot satt upp spjälsängen och gjort ve den, samt lagt i mysigt täcke osv i vagnen och även satt iordning den & sattit i basen till våran bilbarnstol i mitten utav baksätet i bilen då det är som säkrast där :)

Vi har också fått en massa saker och det känns skönt, för då vet man att de sakerna är något man behöver & inget onödigt som man använder typ 1gång x)
Ang förlossningen så vet jag inte riktigt hur jag vill ha det utan mer tänker det tar jag då, var innan mer orolig för att min Sambo skulle jobba men han har pratat med sin chef och det är bara att sticka (skönt).
BB-väskan e iallafall packad och klart och hundvakt e fixad.. 
De e nog allt, har frågar mina bekanta vad de använder mest och vad de använde minst så man vet på ett ungefär vad man kommer använda.

Såhär såg min mage ut i v.36+3 är nu i v.37+2 men magen ser ungefär lika dan ut & då vägde bebisen ca 2400g (så de e ingen stor bebis, men en sprallig en & följer sin kurva helt normalt) jag själv vägde ca3300g när jag föddes :) Älskar verkligen min mage och kommer saknar den senare, men man längtar som tusan efter att få träffa sin lilla bebis & sambon tycker att jag ska klämma ut den idag xD han vill inte vänta längre haha!
Bristningar har jag inte fått några, bara ett mindre vid naveln där jag hade min piercing. Men lite mer synligare blodådror på magen har jag fått och tittar man lite på bilden ovanför "naveln" så blir det en lite mindre bula där och där låg små fossingar och sparkade :)

Medarbetare på

Rokkur
0

Kickan då är vi ungefär lika långt gångna:) Har du känt av foglossningvärk? Här är det både förvärkar och foglossning, men det är det värt! Längtar efter att få se min lille Elias!

#5 Jag har förberett inför sonens ankomst, men känns som om det är hur mycket som helst att tänka på :)

#3 Grattis!!! Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Kickan90
0

#3 Grattis och vilken spännande tid du har framför dig.
Det kommer kännas lite segt i början utav graviditeten så unna dig o sambon lite extra tid :) nu när man tänker tillbaka så har tiden verkligen flygit fram, blev så förvånad när min kompis dotter blev 1månad igår & här har man själv bara 2 veckor kvar tills beräknat.
Känns som det var igår vi fick vårat + ^^

#8 Va kul :D
ja foglossningar kan jag få mkt lättare nu, speciellt när bebisen trycker mot höften.
förvärkar får jag inte så jätte ofta (som jag märker av) men det börjar komma nu speciellt när jag rör på mig ex. går ut med hundarna, städar osv.

Men det känns som man e i början utav graviditeten också, gör ju nästan inget än att springa på toaletten och äter en massa ^^
Vet inte vad all maten tar vägen för de syns inte iaf ;) 
Har du också börjat äta o gå på toaletten mer, vilken vecka är du i nu? ^^ håller tummarna att ni har en liten kille i magen nu när ni har ett fint namn åt lillen eller ni kanske såg könet på ul? :)

Medarbetare på

Rokkur
0

#9 Ja, är hungrig hela tiden känns det som!Tungan ute Men kanske är det med att magen börjar sjunka efter v 36? så man har mer plats! Toabesöken är ju som mest på natten, när man väl lyckats somnaSkrattande

Jag är i v 37, går in i v 38 imorgonGlad

Hihi, ja jag skulle nog bli lite förvånad om det kikade ut en liten tjej istället för en pojk! Jag har ju skaffat massa pojkkläder! Pratade med min mamma om det förut faktiskt, att det kan ju visa fel på UL, då blir både jag och mamma förvånade på förlossningen!Skrattande Men det är lika välkommet med en flicka som med en pojke, har ett fint flicknamn utvalt om UL visat felFlört Har ni tagit reda på vilket kön eran bebis har?

Alice Walker

Sussi89
0

#10 Barnets far blir väl minst lika förvånad skulle jag tro, han räknar ju också med att det är en son han ska få.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Rokkur
0

#11 Lägg dig inte i det du inte har med att göra. Det här börjar bli löjligt.

Alice Walker

Sussi89
0

#12 Haha känslig ämne eller? Hur kan det komma sig?

S*Winterwind

Rokkur
0

#12 Nej, men det är inget ämne som passar sig att ta över öppna forum, speciellt inte med någon som inte har med saken att göra, det är mellan pappan och mig.

Det vore trevligt att kunna skriva inlägg utan att få påhopp från en före detta vän. Som uppenbarligen inte vet vad det handlar om.

Vore bra om vi kunde återgå till vad den här tråden egentligen handlar om, och det är inte min och pappans relation.

Till er andra: Ledsen att ni var tvungna att ta del av vår inbördes osämja.

Alice Walker

Sussi89
0

#14 Nämen hej Anette är du också härSkrattande

S*Winterwind

Sussi89
2

Sorry Kickan att det sabbades lite i din tråd. Det är inte det lättaste att hålla gravida människor lugna alltid! Tungan ute

S*Winterwind

Kickan90
2

#10 Ja det tog vi reda på i v.27 på ett privat ultraljud nere i malmö, så vi har vetat det nu ett bra tag :)
men de håller vi lite hemligt från trådar osv, då det finns en person på iFokus som jag inte vill ha i mitt liv.
Visst kommer man bli förvånad om det skulle bli utav de andra könet, men man kommer ju älska och vara lika stolt oavsett ;)

#14 & 16 Det är lugnt, inte alltid det lättaste när internetet gör att folk man kanske inte vill ska läsa kan läsa de man skriver.
Men man får bara ignorera varanndra isåfall ^^

Alla kan ju inte komma överrens med varandra heller, så länge vi låter det vara trevlig i tråden :D

Medarbetare på

Hemulen
1

Hej alla,

Tack för gratulationerna! Det är spännande och overkligt. Man blir lite nojjig haha. Jag mår ju så himla bra. Innan jag testade mig var jag så himla trött och hade jätte ont i brösten men nu börjar det släppa i brösten och jag är pigg. Jag vaknar kl 4-5 varje morgon av mig själv. Kan det vara lyckokänslorna som får mig att känna så? Eftersom jag inte känner mig gravid är det så svårt att tro att det är sant. Jag har alltid trott att det skulle kännas och att jag skulle må så dåligt, även tidigt.

Hur var det för er andra? Var ni också symptomlösa i v 5+2 eller mådde ni dåligt? Hur gjorde ni för att ta er igenom veckorna fram till v 12 så man vågar berätta? Man vill ju säga det till alla och slippa oroa sig för att något ska gå fel. Hur gör man för att inte tänka på det?

Tack för alla råd och gratulationer mm. Jag vill önska er detsamma!

Patriszija
0

Jag var på det första rutinultraljudet igår, spännande! Jag och killen hade hoppats på att få veta könet men den lille knep, låg i roliga akrobatiska ställningar och rörde sig konstant. Så vi fick inget se, inte heller kunde barnmorskan mäta och kontrollera allt utan jag får kmma tillbaka på fredag och hoppas att bebis ligger lite bättre ;D. Men det hon kunde mäta och se såg jätte fint ut, hjärtat, hjärnan, lårbenet mm. 
Ingen bild fick vi köpt heller då det inte gick o ta kort så bra, fick dock en utskrift gratis där man kan urskilja ett litet ansikte och ett låååångt ben som står rakt ut haha!
Så håll tummarna för mig på fredag!

Hemulen
0

#19 Vad roligt! Låter så mysigt och spännande! Hur kändes det? Var det inte märkligt? Längtar tills jag också kan få se mitt lilla gryn!

Jag ringde MVC idag för att fråga när man skulle skriva in sig och hon ville att jag skulle komma redan den här veckan så det ska bli roligt.

Vad gör man på inskrivningen?

Nilam
0

#18 Mitt illamående började vecka 6 och höll i sig till vecka 16 ungefär. Jag hade både morgon- och kvällsillamående och kunde kräkas flera gånger om dagen. Men nu är jag i vecka 30+3 och ser fram emot att lillan ska komma ut ;)

Någon annan som lider av dessa kramper i vaderna? Nästan varje natt vaknar jag upp av att muskeln krampar, men i natt var den värsta! Jag har fortfarande ont :( Vaknade upp och började skrika för att det gjorde så ont och ville inte släppa, sambon vaknade förstås med panik och trodde barnet var på väg eller nåt :P
Har läst att det är vanligt att man får dessa kramper.. inte kul alls :/

Hemulen
0

# 21, tack för svar!

Ang kramperna, har du provat magnesium?

http://www.vitaminsidan.se/mineraler/magnesium

Sussi89
0

#21- Jag har inga problem med kramper men har hört att  om man har det ska man ska flexa fötterna när man precis gått och lagt sig. Och göra lite bengymnastik, böja fötterna och vrida och vända på dom en stund :)  Men som sagt så har jag inte haft det själv och då heller inte testat vad som fungerar.

S*Winterwind

Kickan90
0

#18 jag fick mitt illamående i v.7 och blev då även inlagd eftersom jag inte fick behålla ngn mat eller vätska alls. Hade illamående fram till v.20 men som tur vad så hjälpte tabletterna mig mot illamåendet så jag kunde äta och dricka som jag ville :) jag vaknade också väldigt tidigt i början, men sen ändrade det sig att jag sov hela dagarna och nu när de närmar sig sover jag också hela dagarna men det kommer behövas^^

#19 va roligt, våran bebis har också varit en vilde på att inte vilja visa sig xD så vi blev ganska förvånade sen när vi äntligen kunde se könet på det privata ultraljudet vi gjorde o då såg vi även ansiktet osv i 3d, helt underbart :) Håller tummarna att ni får reda på det på fredag eller att ni får se lite mer utav den lilla.

#21 ibland har jag vaknat utav att ha fått kramp i benet, men då har jag bara vridigt på mig och andas så som vi lärde oss på föräldragruppen att man kunde andas när de var dags för förlossningen också tänker jag på annat så brukar man kunna slappna av ganska snabbt. Men det jag har märkt var att om jag drack lite extra mycket på dagen eller tog ett glas vatten innan jag somnade så fick jag inte kramp. För det är inte så roligt att gå efter man har fått kramp speciellt inte i trappor xD
får du det dagligen så prata med din barnmorska för jag har bara fått det ibland.

Medarbetare på

Hemulen
0

#24, tack för svar. Hur var det innan vecka 7 då? hade du några "symptom"då?

Kickan90
0

#25 jag åt en himla massa (var alltid hungrig), vaknade tidigt om morgonen, ömma bröst & växte ur mina bhar snabbt gick upp 2-3 storlekar på bara några veckor.
Sen ändrades det direkt i v.6-7 att jag började må illa när det luktade mat osv, reagerade även på parfymer, tvålar osv.
Vi fick plusset när jag hade gått in i v.5, det var en planerad graviditet o eftersom jag inte brukar vara så himla hungrig så köpte vi snabbt ett gravidtest för att se om vi hade lyckats på första försöket :)

Medarbetare på

Hemulen
0

#26, tack, det låter precis som jag. Känns bättre när man hör att det man känner inte är onormalt! Vi får väl se hur det utvecklar sig under de närmsta veckorna! Kanske slutar med att man längtar tillbaka till tiden då man inte kände något alls!

Patriszija
0

#20 Det kändes helt fantastikt, killen kramade min hand hela tiden och det var så roligt att få se den lille i hela 30 minuter! Nu har vi varit på ganska många vul tidigare då jag varit lite orolig osv så vi har fått se vår lille ganska mycket. Bara roligt att få se den lille igen på fredag haha :D!

Kickan90
0

#28 det kan jag förstå :D
Min sambo satt fastklistrad framför skärmen hela tiden och bara log x)
jag fick också se den lille några gånger, då jag mådde så dåligt + med min sjukdom (epilepsi petitmal) så att allt var bra med både mig o bebisen även om jag inte har ätit medicin under hela graviditeten.
Alltid spännande att se hur killarna reagerar då dom inte känner bebisen på samma sätt som vi gör :)

vi såg den redan i v,7 och det är så underbar när man sedan kan följa bebisen och se hur den utvecklas :D såg min förra veckan och då såg man hur mkt den hade växt + vi såg att h*n hade fått hår på huvudet och även dens små fötter som låg ihopkurrade, dock såg vi inte ansiktet denna gången. 

Men det gjorde inget, bara 16 dagar kvar till BF idag :D

Medarbetare på

Patriszija
0

#29 åh så skönt att få veta att allt ligger bra till när du mått dåligt osv!

Haha jaa min kille satt o "skrek" tyst,tyst i väntrummet på skämt för han var så exhalterad haha :D.

Vad spännande att du har så få dagar kvar, för mig känns de som en evighet! Min milstolpe är v.24 (4veckor kvar ungefär) för då har ja läst att bebisen kan överleva utanför magen. Så då kommer nog min största oro släppa!

Kickan90
0

#30 haha ja så roliga dom kan bli i väntan på att se den via ultraljudet ^^ då undrar man ibland hur de kommer att hantera det när den väl ska titta ut ;)

ja dagarna känns verkligen segt nu, men när jag väl tänker efter så går dom otroligt fort :O
fast nu börjar jag fundera på om våran bebis kommer gå över tiden eller om den kommer lite tidigare än beräknat, så vi gissar lite datum här hemma xD
Kan säga att det inte är vanligt att de händer något med bebisen efter att man är så långt gången. Men visst är man lite orolig ändå, men man får försöka att inte tänka på det ^^

Medarbetare på

Idihs
0

Gravid i vecka 16 (15+5) med mitt första barn. Graviditeten fram till vecka 13 var ganska tuffa då jag mådde konstant illa och var dö trött så gjorde inget annat än jobbade och sov. Nu där emot mår jag toppen! :)

BF (enligt mvc) är 28 Juni, har UL den 25/1 så får väl mer exakt datum då :)

JustCissi
0

Hej allihopa! :)

Jag väntar mitt första barn, och hittade er tråd :)

Beräknad BF är 14april, så mer än halvvägs nu när jag skriver detta :)

Vi har inte tagit reda på kön, även om jag var lite sugen på det. Men pappan sa bestämt nej ;)

Graviditeten har hitills varit underbar, inget illamående osv.

Det är nu det har börjat göra ont i fogar, rygg och revben.

Tänkte fråga om det är någon mer än jag som har som ett tryck (liten knytäve stort cirka) på revbenens baksida, ca i mitten strax under skulderbladet?

Otroligt obehagligt, kommer oftas när jag ligger på den sidan i tex soffan. Trycket känns som om någon borrar in en knytnäve i revbenen.

Inte alls skönt kan jag säga :/

Sen, någon som har bra tips mot den värkande höften? Ocg var man får tag på 'fogbälte'? ;)

Tack på förhand, och GRATTIS till alla blivande mammor! :)

Sussi89
0

#32 GRATTIS!!  Så skönt att du mår bättre nu Glad

S*Winterwind

Sussi89
0

S*Winterwind

Sussi89
0

S*Winterwind

Hemulen
0

#32 och #33 Grattis till er båda!!

Nilam
0

#22 Nej, men om man tittar på kostupplägget så borde jag få i mig tillräckligt med magnesium :) Då jag blivit lite kinkig under graviditeten så har faktiskt min kost förbättrats! Jag vill gärna inte äta samma sak två dagar i rad, så det blir en väldigt varierad kost, plus att jag alltid lagar den själv - inget halv/helfabrikat. ^^

#23 Ska prova så får jag berätta sen om det gjorde någon skillnad, dock har jag också ökat intaget av vatten, då min syster sa att hon fick sådana kramper när hon led av vätskebrist under graviditeten.

#24 De råd som står i grav.boken är att flexa foten uppåt, ev pressa den mot en vägg. Krampen kommer ju när man sträcker foten och tårna utåt, parallellt med benet. Sendrag är väl det mest vardagliga att säga. Hittills har det funkat när jag gör som jag just beskrev :) Fast när jag fick det där kraftiga sendraget så blev jag tvungen att ställa mig och försiktigt sätta ner foten tills jag blev stående med hela foten i golvet.

#26 Jösses, så tidigt?? Mina bröst har inte växt alls tycker jag :( De var svullna i början (fick kommentarer från sambon), men nu märker jag ingen skillnad förutom att bröstvårtorna har ändrat färg.

Jag väntar och väntar på att de ska ske någon förändring, att jag ska känna av mjölken eller spänningar i brösten, men just nu känner jag inget alls. Bör jag vara orolig? Jag trodde inte att mjölken kom förän i slutet, så jag har inte ens frågat barnmorskan om det.

Sussi89
0

Men oj vad många grattis det blev från mig! Såg det först nu så kan inte ta bort några Tungan ute ups.

#33 Grattis till dig också! Skrattande

S*Winterwind

StrongHearts
0

har inte orkat vara på datan mycket alls på sistone.. varit så mycket annat

illamåendet som var på väg bort kom tillbaka efter att jag kräktes.. men är mest sent på kvällarna.. men om jag anstränger mej så blir jag illamående

nu när jag orkar mer har jag beställt en ny sele till lillan. även om jag inte orkar gå kan jag ju låta dem dra för att få motion

igår blev jag även trött på pappan efter ett stort gräl, så jag kommer vara ensamstående. så nu kommer jag leta lägenhet här innan jag flyttar till drömstaden… eller om jag har tur, direkt till drömkillen <3 (ej pappan haha)

annars har inte mycket hänt. varit på första ul, gic till en privat klinik. var helt magiskt <3 iallafall för mej

har köpt en massa babykläder och mammakläder, var även och köpte skötbord idag :D

nu fick jag nyss veta att ett bit kladdkaka var på g så ska stänga ner datan ett tag haha

Sussi89
0

#38 Mina bröst växte i början av graviditeten och sen stannat i den storleken (en storlek större på Bh:n än vad jag brukar har) Men man har vant sig så jag tycker själv inte dom ser större ut.

Jag har däremot fått lite mjölk Tungan ute det läcker gärna på natten också :/ Vaknar med två små prickar på linnet, yeey!Obestämd Går att klämma fram en del också, lite löjligt roligtOskyldigFlört

S*Winterwind

Nilam
1

#41 Okej :)

Läste runt lite i forum igår och det är vanligt att man inte får någon mjölk innan förlossningen. Liiite råmjölk har jag som kommer om man klämmer dock inget läckage och brösten har samma storlek som innan grav. Men det flesta säger också "gud så skönt att inte läcka" så jag ska väl vara glad då ^^

Trollhassel
1

#42 För min del kom det inte en droppe innan förlossningen men en bekant till mig fick börja med amningskupor ett bra tag innan.

Med Vänliga hälsningar

Rokkur
0

#40 Det fixar du! Bara DU vet vad som är bäst för dig och ditt barn. Lycka till Glad

Helt underbart med UL, när man får se sin bebis för första gången!Kyss

Vad gäller illamående så mådde jag grymt illa första tiden, för att inte tala om hur trött jag var. Låg på soffan och kunde knappt röra mig ur fläcken, men eftersom jag har hundar så blev det att gå ut med dem ändå men några långpromenader blev det inte!

Tack och lov att jag har världens bästa mamma som hjälpte mig när jag mådde som sämst!

Hur långt gången är du nu? Glad

Alice Walker

Kickan90
0

Har varit utan internet nu ett tag då vi inte har hittat något bra internet ännu så kör på det mobila sålänge xD

v.39 (38+0) idag & snart e lilla bebisen äntligen här :D
Är så himla glad att jag har min sambo och härligt med känslan utav att bebisen var planerad och dessutom gick på första försöket ;) <3
Vi kan inte förstå att bebben snart är här :D känns som de var igår vi fick +et ^^
Ev. sista besöket hos barnmorskan på onsdag också, men nu längtar vi verkligen tills bebisen tittar ut för nu har alla kompisarna fått sina bebisar :P
Man känner verkligen att det börjar närma sig för nu börjar man få mer förvärkar samt foglossning lättare, ooh vad vi längtar efter att själva förlossningen ska sätta igång :D

#33 Välkommen hit, foglossningbälten kan man hitta i de flesta babybutiker så som ex babyproffsen osv. sen finns de ju även de som säljer "begagnade" på tradera, blocket osv.

#41 ja visst är det löjligt roligt xD haha!

#42 va glad för det ;) här läckte man redan i v.25 men inte så jätte mkt eller ofta, syns mest i bhn eller på tröjan om man går utan bh här hemma så jäller att inte ha någon färgglad tröja^^

Medarbetare på

StrongHearts
0

44# visst är det härligt med anhöriga som kan hjälpa en med hundaran när man mår skit :) dock har jag vänner i området så mina föräldrar har sluppit köra ut än så länge :P men de är bara ett samtal bort <3

sist jag var i göteborg (vecka 6 tror jag) var jag liggandes hela tiden!! var jättetrist för jag hade velat hitta på en massa

nu har det gått ett par dagar med har inte hört ett jota ifrån pappan… jag tycker det är psykiskt jobbigt. vi har ju pratat vartannan dag i tele om vi inte träffats och han har bott här va 5 dagar/vecka sen oktober. men det får men även känna att det är rätt val :)

tror mest jag behöver tid att vänja mej att vara ensam igen, jag har förvarnat min bff i området så vi ska försöka ha filmkvällar så fort skolan börjat igen. sen kanske ute och festa lite mer (nackdelen är att jag får leka taxi haha)

men det ordnar sig :) även här har jag ju familjen <3 i febuari ska jag upp till sötnosen i göteborg så jag hoppas hinna få honom på kroken snart :D:D

var även på min kusins barndop idag :) var kul men typ inga av mina släktingar var där haha men kul att träffa kussen eftersom det kommer skilja ca 10 månader mellan våra bebisar :D

[maddash]
0

Tänkte jag skulle skriva nått och inte bara läsa hela tiden Tungan ute

Glada nyheter härifrån, flyttar om mindre än 2 veckor! Känns för det mesta väldigt bra men hormonell som man är så pendlar det upp och ner, vissa dagar vill jag absolut inte flytta. Som idag när hyresvärden sa nej till svarta bänkskivor i köket… Lite för modernt för hans smak.

Hormoner, roliga jävlar det där ^^ Aldrig haft nått problem innan men nu kan jag bli arg/ledsen för helt random saker. Stackars killen! Sen har jag gått och fått foglossning. Ryggslutet, höften och "där nere" ömmar och hugger från och till. Har svårt att röra mig efter en dag på jobbet. Som tur är går det rätt bra så länge jag rör på mig hela tiden. Men sitter jag still för länge kommer det direkt.

Försöker glädjas åt den lilla och tänka på att det bara är drygt 5½ månad kvar nu, 169 dagar, 5 sprutor om dagen = "bara" 845 sprutor till… Bara bra saker Flört

17 dagar kvar till RUL, det är förhoppningsvis nått att längta efter!

StrongHearts
0

47# varför tar du sprutor?

mitt nästa ul är om 4 veckor, känns som en evighet!!

Kickan90
5

Nu e det dags för mig att hoppa av trådenFlört
Vi har nu fått världens sötaste lilla princessa som inte alls ville vänta i magen tills beräknat födelsedatum.

Hon kom i graviditets vecka 38+1 och tog bara 4 timmar från första värken. Tur att sambon var hemma så att man hann in på bb ;)
Så nu har vi kommit hem från bb och vi mår bara super allihopa..!!

Men mina förvärkar/värkar var inte alls som de jag kände innan, som en boll i magen som gick ner då hon låg lite längre bak o tryckte på ryggen när det var dags, så ringde till sjukhuset o frågade om mina värkar eftersom de kom ofta och jag hade vaknat utav dom, åkte in och hade redan öppnat mig helt på bara någon timme.

Medarbetare på

Zvintos
0

#49: Jättegrattis!! Glad

Rokkur
0

#49 Åhh, vad kul!!!! Grattis!!! SkrattandeSkrattande

Alice Walker

Jag&Lillen
0

#49 Supergrattis till er!!

Jag&Lillen

[maddash]
0

#48 Diabetes som upptäcktes på rutinblodprovet hos barnmorskan Obestämd

#49 Stort grattis till flickan!

Nilam
0

#49 Grattis! Så märkligt det känns att du nu fått barn efter alla dessa månader vi skrivit i tråden.. du får gärna fortsätta skriva!

Våran flicka väntas inte förän i Mars - längtar dit då jag börjar bli trött i kroppen nu. Har haft en smidigt graviditet utan foglossningar eller annat jobbigt, men nu börjar man känna sig sliten.. Foglossningar och havandeskapsförgiftning kan ju fortfarande dyka upp, så får hoppas man slipper det hela vägen ut.

Idag hämtade jag ut en av mina babyboxar ^^ Plus att vi skaffade bilbarnstol så att vi kan få åka bil hem (ingen av oss har körtkort, men mamma och pappa kör säkert hem oss från sjukhuset).

Kickan90
1

Tack allihopa :)
Här är vårat söta lilla underverk <3 med namnet Nowa.
Hon e 48cm o vägde 2820g ;)
http://www.helsingborgslasarett.se/images/18.66c6dec0134a8f9bf2280004488/123flundgren.jpg

#54 ja visst e det, tiden har verkligen bara flugit fram.
kommer kolla in tråden fortfarande, såklart. vill ju se vad ni andra får o har de.

mitt svar på hur mina värkar var i inlägg #49 var ju lite konstigt skrivet. jag fick alltså bara ont i korsryggen. de gick jag igenom bra själv o sambon behövde bara massera mig.
under själva krystandet tog jag lite lustgas och även om de gjorde ont så försvann all smärtan när hon kom upp på bröstet o vi fick glädjetårar istället :) helt underbart att se vad man har skapat/burit på :)

Medarbetare på

StrongHearts
0

48# vad jobbigt :(

jag kanske med får grav diabetes men hoppas inte det. tror inte jag skulle klara av att ta sprutor så ofta

får nog ta och skärpa mej med maten! (StrongHearts, godis, mjölk och yogurt är inte en bra kostcirkel!! fniss)

54# vilka babyboxar har du beställt?

här väntas en julibebis så mycket man måste hinna innan dess

Sussi89
0

#55 Underbart! Stort grattis till dig och din lilla familj. Hon är ju helt bedårande!

S*Winterwind

JustCissi
0

#55 Grattis och underbart fin är hon :) Det gjorde ni bra ;)

Nilam
0

#55 Vilken söt liten tjej! Nu längtar jag ännu mer på att vårat lilla underverk ska komma ut :D

Idag mår jag inte så bra dock, hade huvudvärk hela dagen igår, på kvällen kunde jag inte somna, värk i hela kroppen och kände mig märklig, i morse spydde jag… Nu sitter jag här med tugnt huvud, kliande näsa och värkande kropp… Får hoppas man mår bättre framåt kvällen/morgondagen…

Igår inhandlades saker så att jag kan börja renovera sovrummet, dock vet jag inte om jag kommer orka något idag…

#56 Tre stycken boxar tyckte jag verkade ha innehåll man ville ha. Libro, Pampers och Apoteksgruppen. Hämtade ut Apoteksgruppen, fick tidningar, bad- och hudprodukter till bebisen, två nappar, tuggumi och omega-3 tabletter till mig. Skulle hämta ut Pampers också, men butiken som vi skulle hämta i (Babyland) har flyttat och vi hade ingen aning om vart i Uppsala dem finns. Får kolla upp det nu på internet.
Libro från man från sjukhuset efter förlossningen, dock måste man bli medlem/registrera sig (vilket gäller för övriga boxar också).

Trollhassel
0

#55 Åh, vilken ljuvlig liten tös! Grattis! Hon är lika liten och pluttig som min dotter var här hon föddes. Söt söt söt! Vill ha min bebis nu men jag får vänta ett helt halvår!

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

#55 Grattis siken liten goding =)

Själv är jag så trött på nujukvården så det finns inte, skulle få en reis hemskickad om ett nytt ul, då det skulle ske nästa vecka börja jag fundera på var den tagit vägen, satte mig och ringde specialist mödravården nu, och min remis låg i deras dator, MEN jag skulle tydligen ringa själv å boka in en tid, tur man får reda på sådant. men nu har ja en både tid och dag då vi får se vårat lilla hjärta igen =)

StrongHearts
0

59# oki samma boxar som jag tittat på då :P

Kickan90
0

#55,56,57,58,59,60 & 61 Tack så mkt :D ja hon e helt bedårande och jag lyckades redan få ett foto på hon log och då var hon 1 dag gammal ^^

ska bli spännande att se vad ni får för underverk och hur h*n kommer se ut ;)

Medarbetare på

Trollhassel
1

Jag fick ett sånnt "lyckofoto" på min tös när hon log också.

Åh, så liten hon var, snart 2 år sedan!

Med Vänliga hälsningar

Nilam
0

#64 Så söt! :D Åh så mysigt det måste vara att få hålla sin bebis! Snart så får jag veta den känslan också :)

Kickan90
0

#64 så söt hon e :)
förstår att du längtar efter att få känna den känslan igen ^^
Hon ser verkligen lika liten ut som min lilla dotter :D
ooh, sån känsla det är att äntligen kunna säga att man e en mamma och har en underbar dotter<3
Var en tjej på bb som hade en flicka som väge 4000g & var 51cm och oj vilken skillnad det var, Nowa såg ju ut att vara en liten docka jämfört med hennes bebis xD

#65 ja det är super mysigt och det går inte att beskriva känslan när du får upp din bebis på magen direkt efter förlossninge. du kommer glömma all smärta direkt och bara vara helt innen i bebben :)

Här e jag o Nowa efter förlossningen, inte så lätt att sitta för man e ganska öm efter förlossningen ;) haha

Medarbetare på

Trollhassel
0

#65 Tack! Glad

#66 Ja, jag är glad att min dotter var liten när hon föddes. Jag tyckte det var jobbigt nog att föda en som inte ens vägde 3 kilo. Tänk de som får 5-6-kilosbebisar. Jösses! Det jobbiga är ju all hitta passande kläder till de små. Julia hade storlek 44 i några veckor och det är ju svårt att hitta i vanliga butiker.

Med Vänliga hälsningar

Nilam
0

#67 Min lillasyster var nästan 5 kg när hon föddes ^^ Då sa mamma "Nu räcker det! De blir ju bara större och större!"

Sussi89
0

En fundering…har ni alla gravida fått den där mörka randen på magen? (Linea niagra) Min sån måste ha försvinnit i tillverkningen för jag ser inte någon skymt av någon randTungan ute Jag har inget emot det direkt, man räknade bara med att man skulle få en sån, trodde att alla fick det.

Men det kanske är skönt att slippa? Läste om många som var missnöjda med randen efter att dom fått barn för att den tog lång tid på sig att förvinna och var inte så snygg när man inte var gravid?

Är ju i vecka 32 nu så den borde ju ha dykt upp om jag skulle få den…eller? Eller får man den bara om man går upp mycket i vikt?

Någon som vet?

S*Winterwind

Trollhassel
0

#69 jag fick min redan i vecka 10 när jag väntade dottern. nu är jag i vecka 15 (bara) men har ingen rand. Sist tog det väl någon månad innan den var borta. Mig kvittar det om jag får någon eller inte. Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Nilam
0

#69 Jag är i vecka 32 också och har haft min rand ganska länge. Dock tycker jag att färgen skiftat lite (bleknat) vilket jag tycker är skönt för jag tycker inte den är snygg. Den går över hela magen och runt naveln :/ Ska fota magen i slutet på februari, får hoppas den bleknar lite till innan dess eller att fotografen kan redigera bort den, tycker inte alls om den. Är glad att jag inte är höggravid under bikini-säsong! ;)

StrongHearts
0

69# aldrig hört talas om

70# när har du bf? vi är nämligen i samma vecka :P

har fixar sea band idag :) hoppas att de kommer att hjälpa så man orkar gå ut med vovvarna mer, iallafall cykla då jag börjat bli yr (då slipper jag anstränga mej så mycket hihi)

har även känt knytet för första gången <3

[maddash]
1

Nu har vi äntligen börjat flytta, officiellt flyttar vi nästa helg men han som bor där nu har gett oss nyckel så vi körde upp första lasset idag! Idag fick jag chansen att kika på tomten och så, kommer bli riktigt bra det här. Stor gräsmatta på baksidan som vi kommer hägna in för hundens skull. Vårt spa kommer placeras vid tomtens slut med utsikt över åker och ängar.

Flera rabatter och hallonsnår i mängder så jag har nått att pyssla med i sommar ^^ En större byggnad där mina tre kaniner + kommande hönsflock ska gå bo. Köket är under renovering just nu, skåpluckor ska lackas och golv läggas, nya bänkskivor ska på också.

Känns överlag väldigt bra, hade bara smärtan i kroppen vart borta så hade det vart perfekt. Kommer bli svårare att jobba men får hålla ut ett tag till. Nu börjar man märka av en liten mage dessutom Kyss 16+4 veckor idag, RUL om bara 11 dagar. Ledsen för massa ot nu men det får ni ta Flört

StrongHearts
0

73# låter underbart med nytt boende :) för mej går det inte lika lätt men tittade på en skitfin tvåa igår :D

hoppas smärtan går över snart

JossanH
0

Hej hej!

Vi ska ha vårt första barn och BF är satt den 2 augusti :)

Är idag i v 13+3 och var på UL idag.

Började tvivla på ens fertilitet efter att ha kört med avbrutet samlag i 3,5 år och har man sett statestiken känns det som att vi haft en himla "tur" under alla dessa år som inte blivit med barn tidigare.. Men det krävdes bara ett riktigt försök för att det skulle bli en lite bebis där inne! Skulle ju bara se om allt funkade som det skulle och det gjorde det ju tydligen ;)
Så nu väntar vi med spänning på att få bli föräldrar!!! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

pernillaa
0

Väntar mitt andra barn(min fästmans första) och är idag på 18+1. 8 dagar kvar till ultraljud. =) Nu är man längtans.
Men något kön vill vi inte veta. Eller nog vill man väll, vi är ju nyfikna av naturen, men det känns b'ttre att vänta till vi träffs. =)
Mår fortfarande illa, huvva. Misstänker en liten flicka eftersom jag mått sämre med denna än med pojken min. Han är 5 förresten.
Så var man då halvvägs i alla fall. men jag misstänker att jag inte är lika långt gången som vi tror. Vet inte varför riktigt men ja…det känns så. :P

Ha en bra dag! // Pernilla

Kickan90
0

#69 jag fick ingen rand på min mage och fick endast en liten bristning vid naveln som är knappt 1cm nu när magen har lagt sig ;)

#71 haha ja det är turen att man knappt hade någon mage under bikinisäsong ^^ tyckte det var irriterande att allt var varmt när man ville ha lite svalka, speciellt när man mådde illa.

#73 va roligt :D
då börjar ni ju komma igång ;) själv så bor vi lite i flyttkartonger men vi har slängt in det mesta i rummet som tösen ska få senare (bor i en stor 3a) :) men vi har haft våra föräldrar här och fått upp hyllor och fått undan en massa flyttkartonger så det är ju inte så himla krisigt.
Men hon kom ju trots allt 13 dagar tidigare än beräknat xD hoppas på att ni hinner få bort era flyttkartonger innan den lilla tittar ut ;)

#75 va roligt, vi körde lite avbrutet inna vi började på det första riktiga och det tog sig direkt xD för vi trodde inte att det skulle gå så snabbt.
Men Grattis till din graviditet :D

#76 det är alltid lika spännande men en graviditet :)
förstår att du vill hålla könet lite hemligt tills ni träffas, jag och sambon kunde inte alls hålla oss och jag ville verkligen veta men tog ändå 5 ultraljud innan hon var villig att visa oss och då fick barnmorskan vara snabb xD
Hoppas på att dom inte ändrar ditt bf för långt bakåt för det måste kännas lite som extra tid ^^ dom flyttade oss en dag framåt och jag tyckte det var lååång tid, men tur att jag slapp gå över iaf xD haha!

Medarbetare på

pernillaa
0

Ja vi får se. jag försöker att inte tänka på det. är än så länge beräknad i slutet av Juni men är inställd på början av Juli. Jag och sambon firar 4 år tillsammans 22 Juli. Jag sitter väl och små-hoppas att det ska ske den dagen. Om vi nu blir framflyttade och jag går övet iden som sist så kan det mycket väl bli så eller åtminstone därikring. =) Vore ett perfekt sätt att fira vår årsdag. =)
Gick 14 dagar över tiden sist så är inställd på att vara nådigt less på slutet även denna gång. :P

Måste ju bara berätta att jag för första gången idag kände bebisens sparkar utanpå magen! 2 tydliga sparkar, sen lade jag handen på magen och kände två sparkar till. Men när pappa sen komme och lade dit handen så blev det lugnt. :P
Det är så häftigt. Men jag vet mycket väl hur less man är i slutet på dessa sparkar. Min son var väldigt aktiv och enträgen i magen på slutet. Oj vad kamp vi hade ibland om utrymmet i min kropp. Haha. =)

Nilam
0

#78 Jo, jag är i vecka 32+2 nu och här kampas det om min kropp! Bebisen försöker väl göra mer plats för sig och jag trycker tillbaka om hon trycker för hårt mot t ex revbenen ;) Sedan kan jag väldigt tydligt känna hennes fötter/händer när hon trycker/drar dem mot insidan. Får alltid känslan att jag vill gripa tag i den, men min hud är liksom i vägen ;)

Sussi89
1

#78 Så roligt! Det är underbart att känna barnet för första gången!

#79 Jo här med! Ibland tror man att den lilla vill ta sig ut genom magen!!

Juste idag har vi varit och skrivit kontrakt på vårat nya hus! :D Vi flyttar in i slutet av marsSkrattande Det ska bli så kul, våran egna lilla gård. Det blir perfekt för våran lilla bebis att växa upp i!

Vi hade ju velat flytta in lite tidigare så att det var lite mer färdigt när bebisen kommer. Hon ska ju komma vid 24:e mars. Men men det får gå, så länge vi har vårat hus så är det inte så noga med när vi får flytta in :)

S*Winterwind

JossanH
0

Och det första jag gör är att ljuga för jag är bara i v 12+4 haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

Idihs
0

Grattis till alla er som ska ha bebis 2012!

Var på UL idag och det visade sig att jag var en vecka längre gången än barnmorskan trodde. Inne i magen fanns en frisk välvuxen bebis som verkar vara en liten grabb ;)

Lycka till ni alla med era graviditeter!

Uttelille
0

Vi väntar vårt 1:a barn den 26 juli 2012.

Vi blev gravida på första försöket efter att jag tagit ut min kopparspiral. Redan 2 veckor efter vi hade försökt så kände jag mig annorlunda i kroppen. Hormonell liksom, så jag köpte ett grav.test som visade positivt!

Är nu i v. 14, och vägen hit har inte bara varit en dans på rosor. Bara spytt 4 ggr i v. 11, men väldigt trött och faktiskt deppig.
Och total omotivation på jobbet.

Så det har faktiskt inte varit så roligt att vara gravid, fram till nu, då det äntligen börjar ljusna! Tack och lov!

Den värsta hungern har släppt, även tröttheten och jag är inte lika kissnödig som i början av graviditeten, lustigt nog.

Nu börjar det äntligen synas på magen!
Vill att det ska gå fortare så man inte bara ser ut som man gått upp i vikt.

Hur gör ni med träning? Ni som tränat ganska mycket, har ni kunnat fortsätta med det?

Lycka till och ha en trevlig helg!

JossanH
0

#83 jag har haft kräkfobi så jag håller tillbaka tills det är absolut nödvändigt, så jag har hittills inte spytt men mått väldigt illa och då jag i vanliga fall inte kräver mat på speciella tider var det svårt att ha tiden behöva tänka på att äta för att inte må illa.. Och jag tyckte inte alls det var skönt att vara gravid då och jag är glad att jag börjar jobba nu februari och var arbetslös under värsta tiden.. Jag tycker också det är jobbigt att man bara ser fet ut, men äntligen börjar magen ta lite form :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Trollhassel
0

#83 Då kan vi följas åt här på forumet, för våra BF-datum är så nära varandra! 20:e har jag :)

Med Vänliga hälsningar

Nilam
0

#84 Jag är likadan, håller tillbaka så länge jag förmår.. värsta jag vet är att kräkas.. eller se någon kräkas, då flyr jag så långt att jag inte behöver se eller höra minsta pip ;)

[Sarah E]
0

Hej. Ny på denna sajten. Har precis fått veta att jag är gravid, 4 fullgångna veckor idag. Det kom som en överraskning, helt oplanerat. Vi har redan tre pojkar. Jag har varit lite i chocktillstånd i ett par dar nu men börjar landa så smått. Jag är jätteglad, bara ovant att vara "överraskningsgravid" när de andra tre varit jätteplanerade. OM jag tänkt rätt borde bebis komma i slutet på september eller början på oktober.

Kul att ha hittat hit. Roligare än mamma-tidinigar :)

Sarah

[jejjas]
0

I morgon ska vi på RUL å denna gången får vi se bebis mer än 10 min =) ska bli riktigt kul, tyvär talar dom inte om vad det är som gömer sig i magen :( men har man tur kan man se lite själv ;)

Nilam
0

#88 Vad menar du att dem inte talar om, ifall dem kan se det och ni vill veta så måste de ju berätta….?

Här är det bara 7 veckor kvar nu, jobbar på med sovrummet som just nu genomgår en totalrenovering, vill ju att det ska bli klart innan lillan kommer :)

[jejjas]
0

#89 dom har det som poleci att dom inte säger vad man väntar :( står till å med på hemsidan :(  taget från sidan " Könsbestämning utföres inte. Det är inte lämpligt att ha barn med vid undersökningen. "

JossanH
0

#90 Vissa har sådan policy just pga att inte föräldrar ska bestämma sig för om de ska utföra en abort eller inte pga könet.
Man kan gå till en privat klinik och få betala runt en 600:- (vet jag en kompis som gjorde) för att få veta könet på barnet :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[jejjas]
2

#91 för min del spelar det ingen roll igenkligen vad det blir, bara det blir ett fridkt barn =)

StrongHearts
0

Fick idag veta att en vän blivit pappa :D

två små friska pojkar tittade ut 17 januari :D de är så söta :)

De var rätt små, runt ca 2500 g och 45 långa, men det var ju trots allt tvillingar :) de kom ca en vecka innan bf :)

Så nu längtar man som tusan till sin egna bebis, här är det lååång tid kvar :P

Idag är det 15+1 (så vecka 16) men allt går bra :)

Trollhassel
0

#93Jag och min syster vägde också 2500 och var 45 långa. Mysigt men jobbigt med tvillingar tror jag.

Jag har passat på att bli ordentligt sjuk. Inflammation i luftrör och lungor. Pang bom kom det! Skrikandes

Med Vänliga hälsningar

Nilam
0

#90-91 Jag förstår inte riktigt, vid RUL så är man ju i vecka 18-20 och då kan man ju inte göra abort…? Har jag missat något? Är ju jättemånga här inne som fått veta könet om de ville.

Är bara fundersam, känns som att det är något jag inte fattar :P Har aldrig hört talas om denna policy.

Idihs
0

#95 Vi frågade sköterskan ifall hon kunde berätta för oss vilket kön det var och hon svarade att dem inte ingick i undersökningen. Men sköterskan var snäll och bebis låg så bra till när hon skulle mäta magen så då berättade hon var det var :)

Nilam
0

#97 Okej, vi bodde i Frankrike fram till min 22:a vecka, så vi gjorde ultraljudet där och det var inga problem alls att få veta könet :) Fick dessutom en tydligt bild av det (man får alla bilder från ultraljudet utskrivet på hårdpapper).

Idihs
0

97# va roligt att ni fick det på bild :) bilderna vi fick var rätt dåliga så lillen inte ville vara med utan kröp ihop i ett läge där bara rygg, rumpa och bakhuvud syntes. I vilket fall som var ultraljudet Underbar att få så så att det verklige fanns något där :)

[snuppis82]
0

hello alla, eva heter jag snart 30 år väntar andra barnet. Har en som är 8 år nästa beräknas till 26/6

[jejjas]
2

Ny bild på våran liten =) blev nu flyttaf till 6/7 Glad tårarna kom i dag med, men sköterskan sa att det va en pigg liten en =)

StrongHearts
0

95# Man kan göra abort rätt länge.

Efter vecka 22 så måste man dock ha ett visst tillstånd eller liknande

många har infört att inte berätta eftersom man kan se att vissa väljer bort ett visst kön (hos ex kineser och muslimer är kvinnor mindre värda. Där kan de göra abort och försöka igen… dumt ex men hoppas du förstår)

vi får kolla könet här om man vill, jag har iallafall inte hört något annat :)

carrrrrooooo
0

Nu är det ca 90 dagar kvar till bf för oss, oj oj oj vad vi längtar! :) 4 Maj är vi beräknade till, men jag tror han kommer vilja kika fram tidigare och Sambon tror att det blir efter 4, så vi får se.. så ungifär 3 månader kvar!

och oj vad stor magen börjar bli nu ;)

[snuppis82]
0

Konstigt att ni inte får veta, jag vet att både i uppsala och västerås talar de om, vi fick veta.

JossanH
0

Det är ju väldigt olika i olika kommuner hur de har valt att göra. Antingen får man veta könet, eller så kanske kommunen har dåliga erfarenheter och därför har valt bort att berätta det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[jejjas]
0

Svaret min sabo fick i går när han fråga va att västragötalands regionen inte utför könsbestämning, av den anledningen av att det är viktigare å se så att allt fungerar på beisen,

carrrrrooooo
0

Vi fick reda på det och vi bor i Södermanland :) Så här blir det en liten grabb!

[maddash]
1

Dagens sjukhusbesök vart lite annorlunda med RUL idag istället för på torsdag som bokat. Dom tyckte det var onödigt att jag skulle ta ledigt från jobbet ännu en gång den här veckan så fick ultraljudet på deras fikarast Tungan ute

Hade sån tur att sambon har praktik på sjukhuset just nu så han kunde smita ifrån och vara med.

Fantastisk upplevelse att få se vår lilla knodd! Ser frisk ut men dom vill kolla hjärtat en gång till. Varför vet jag inte, hon sa att det var för att vi var där lite tidigt (17+2) men i Örebro görs RUL mellan vecka 16-20… Men om 2 veckor lite drygt får vi svar på ifall nått är galet.

Bilder vart det dåligt med, fick två stycken gratis så lite glad ska man väl vara Glad

Sussi89
0

På vårat ultraljud så kollade dom könet :) Men som policy har dom väl att inte kolla extra, eftersom UL ska vara till för den medicinska delen, och bara kolla hälsan hos barnet. Men vi har haft turen att få snälla barnmorskor som kollat extra :D

Fick göra ett extra Ul nu i vecka 32 eftersom barnmorskan inte tyckte att den lilla hade växt som den skulle. Men det visade sig som tur va att så var inte fallet. Hon var precis så stor som hon skulle. Kyss Dom försökte också kolla könet men det var inte så lätt, men hon trodde det var en tjej denna gången också Tungan ute

Otroligt att se lilla bebisen igen <3

S*Winterwind

JustCissi
0

Hemma efter ett "studiebesök" både på vårat vanliga BB i Varberg, och ett på Halmstads BB, med neotalavdelning. :/

Vi skulle bara in och göra ett CTG på bebis i onsdags kväll, för att vi inte skulle oroa oss över bebis minskade rörelser. Det slutade dock med att vi blev inlagda först på vanliga BB, och blev sen skickade till Halmstads BB dagen efter med sjuktransport.

CTG visade oroande sammandragningar, och ett vaginalt UL visade att tappen hade börjat dra ihop sig, och var 18 istället för att vara över 25 som det ska vara. Vila och muskelavslappnande medel blev det, och även 2st kortison sprutor för den lill* ifall den skulle få för sig att inte vänta några veckor till.

Vi är nu i v29+5, så än vill vi inte att den lill* ska titta ut, även om bebis är jätte efterlängtad!

Idag blev vi hemskickade på permis, då läkaren mätte tappen till 22, men då jag fortfarande har någorlunda regelbunda sammandragningar så var det på håret att vi fick permis.

Nu blir det soffhäng, och en sambo som servar i helgen, innan vi ska tillbaka och mäta tappen på söndag eftermiddag.

Vi hoppas på att det har lugnat ner sig ännu mer då! :)

Jag passade även på att fråga kön, ifall nu den lill* skulle få för sig att komma tidigare så kändes det bäst.

Läkaren kunde inte säga till 100%, då det inte blev bra bilder, men han trodde på en liten tös, vilket jag har varit inställd på hela tiden nästan :) Men som sagt, inget 100% besked så vi inriktar oss inte utan blir glada oavsett flicka eller pojke :)

CTG visar dock hjärtljud på mellan 135-150 som oftas. :)

Vi får se helt enkelt! :D

Vi hoppas dock det dröjer till 14april som beräknat!

Nu ska jag slappa i soffan, och njuta av att vara HEMMA igen!

Ha det fint alla Mammor och Pappor!

Kramar

Patriszija
0

#105 Jag gjorde ultraljud på östra sjukhuset i göteborg för några veckor sedan och det var inga som helst problem att få veta könet. 
Det stod på pappret vi fick att det inte ingick men vi frågade och hon sa absolut berättar jag om jag ser vad det blir för något och vi fick svaret att det var en liten flicka. :)

StrongHearts
0

hur långt har ni kommit med era inköp?

är ni med i någon mammagrupp/ lokal grupp?

Rokkur
0

BF+5 idag och började dagen med att kräkasSkrikandes efter att min brorsdotter bestämt sig för att det var dags att gå upp vid 04.30! Nu mår jag prima igen, dock rätt trött! Lär nog bli en tidig kväll idag, sover inte så mycket på nätterna längre, höfter som gör ont, måste kissa hela tiden osv, Men det är helt klart värt det! <3 Snart är han här!

Alice Walker

pernillaa
0

Ja nu har man varit på UL. Allt såg bra ut som tur var. =) Men h*n var lite blyg så vi fick ingen vidare bra bild av ansiktet. Men det gör inget. Det var en otrolig upplevelse ändå. Blev flyttad 2 dagar bakåt så 19+5 ligger vi på nu. Så 25/6 är BF. Nu har då magen infunnit sig och den fortsätter växa. Det sliter så hemskt i sidorna. Och sparkarna blir starkare och starkare. Snart kanske pappa också lyckas hitta av när man kan känna sparkarna utanpå. ^^

Sussi89
0

#111 Vilken vecka är du i? Vi är i vecka 34. :)  Vi är färdiga med det mesta, det har dock inte blivit någon barnvagn än. Men det kommer blir väl ganska snart. Vi har heller inte köpt några nappflaskor, krämer eller blöjor eller sånt. Men det finns ju tid, och det finns ju tid när bebisen har kommit också. Så vi har inte sån panik riktigt. Tänkte självklart amma också så vi behöver väl inte flaskor den första tiden. Vi är i färd med å' flytta också så det är mycket att tänka på där med Tungan ute Lite dålig tajming kanske men vad gör man inte!

S*Winterwind

Sussi89
0

#113 Så roligt med ultraljud, visst är det helt underbart att se bebisen. Man vill ju aldrig gå därifrån!

Vilken fin mage du har, och va stor! Hoppas pappan kan känna sparkarna snart, det är mycket roligare när man kan dela med sig av domGlad

S*Winterwind

Sussi89
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lyckades få på film när lillan sparkar :) Ligger på sidan. Efter ca 15 sekunder så blir det inte så mycker mer. Lyckades bara inte klippa videoklippet :)

S*Winterwind

Trollhassel
0

#116 Vad mysigt! Kyss

Med Vänliga hälsningar

Sussi89
0

#117 Skrattande

S*Winterwind

pernillaa
0

#115:

Va, räknas min mage som stor? Jo ultraljudet är speciellt.

Ja pappa får vara lite snabbare när jag ropar att det sparkar. Men han hinner ju känna ändå, så småningom. ^^ Som sagt, i slutet är det en kamp om utrymmet i kroppen. :P

För karlarna är ju sparkarna, förrutom UL, det som gör det verkligt för dom och gör så dom kan börja knyta an. Vi kvinnor känner ju alla förändringar i kroppen redan från början.

V3ritas
0

Fick se lill knodd igår efter ett besök på jouren, sen akuten. Hade så ont i magen och alldeles svimfärdig så fort jag satt upp eller stod. Ingen förklaring varför men bebben verkade må bra. Vecka 13+3 idag, andra barnet :-)

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)

Sussi89
0

#119 Hoppas du inte tog illa upp att jag tyckte din mage var storSkäms Tycker den var fin!

Jo papporna får vara väldigt snabba i början för att få känna något. Bebisen har ju en förmåga att sluta sparka när någon ska känna på magen!

Men minen är helt oslagbar när pappan känner barnet för första gången <3

S*Winterwind

Kickan90
0

#109 usch då, det var inte roligt.
men hoppas att det är bättre nu då & att den lilla håller sig lite längre i magen :)

--------------

jag har varit på återkontroll hos min barnmorska och hon fick även träffa lilla tösabiten :) egentligen så skulle jag inte dit förrän om några veckor men dom hade tydligen missförstått mig eller räknat fel så vi fick tiden några veckor för tidigt xD men det gjorde inget och jag tyckte det bara var skönt att redan ha varit där (:

var ju super roligt att visa upp alla min lilla prinsessa och speciellt för barnmorskan som har varit med och kontrollerat allt under graviditeten :)  tiden går verkligen snabbt så passa på och njut ^^ man saknar magen, men det är underbart att ha henne ute så man kan ge henne en massa pussar <3

Lycka till allihopa (jag kollar till er lite då o då) ;)

Medarbetare på

Nilam
3

#122 Kul att du tittade in! :) Våran barnmorska i Frankrike bad oss skicka bild och födelseinfo sen och det är ju kul att de vill ta del utav det :D

Nu är jag inne på 35:e veckan (34+2 idag) och jag är RUND som en ballong ;) Det sparkas vilt i magen, har även fått kraftigare sammandragningar och ibland gör det lite ont i nedre delarna när jag går. Får se om hon håller sig kvar där tills BF eller om hon tänker kika ut tidigare. Barnmorskan verkar tro att hon skulle kunna komma lite tidigare.

pernillaa
1

#121: Nej absolut inte. Blir bara lite förvånad. ^^ Tar det som en komlimang. Trodde bara min mage var ganska standard för hur långt gången jag är. Ursäkta att jag uttryckte mig klumpigt. =)

Kickan90
0

#123 ooh, spännande :)
riktigt fin mage du har där, du får uppdatera mig senare när bebisen har kommit ut, vi har ju följt varanndra nu ett tag ;D 
Tror nog att hon kommer några dagar tidigare än BF, min tös kom 13dagar och jag hade också en sån känsla att det drog mer neråt och även magen lade sig snabbt längre o längre ner (:

Lycka till..!

Medarbetare på

Nilam
2

#125 Ja absolut :) Kan säga att det kändes märkligt när du plötsligt meddelar att du fött, känn inte såååå länge sen som vi började tråden och min mage fortfarande vad relativt platt ^^

Lite tidigare gör inget, bara jag hinner klart med sovrummet ;) Har fortfarande tapeter och golv kvar! :P Men grundjobbet är iaf avklarat *phew*..

Sussi89
0

#124 tjuu vilken tur! Skrattande

Väldigt vad bebisen har blivit stark nu på sista tiden. Vissa sparkar gör ju rikigt ont!

S*Winterwind

StrongHearts
0

114#

Jag går in i vecka 18 imorgon :)

Jag har det mesta ordnat redan, vagnen är vald men inte beställd ännu. jag ska upp till ullared och tänkte köpa flaskor mm när jag ändå är där. är ensam så det är likabra att köpa så sparar man lite pengar iallafall :)

Sen är det en bärsele med men det skajag köpa av en kompis och en bröstpump står med på listan, men funderar på att låna då jag bara behöver den två gånger (fyller 25 i höst och ska ut och festa den dagen, sen på kalaset blir det väl att man tar en grogg eller något)

Om en vecka ska jag på ultraljud igen :D:D ska bli fett kul eftersom jag då får veta könet… om jag har tur hihi

Sussi89
0

aha :) Ska nog se till att åka till Ullared någon dag också, vill se lite mer på deras babysitters, har för mig att dom var väldigt fina där :)

Jag har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha för bärsele :/ Har kollat runt på olika bärsjalar och så också… Funderar på om jag ska vänta med det tills bebisen är född så man kan åka och testa hur dom känns. Känner inte direkt någon som haft det heller så jag har ingen aning om vad som rekomenderas heller!

Är det en sån "vanlig" du ska ha, typ Babybjörn? Dom ser man ju mest, så den borde ju vara populär…Glad

Åhhhh ultraljud! Så roligt, får hoppas bebisen ligger bra till så att som kan se könet då Skrattande Senaste gången vi var där var lillan lite blyg och skulle då inte visa upp sig ordentligt. Men på rutinulraljudet så så tyckte dom att det såg ut som en tjej Kyss

S*Winterwind

StrongHearts
0

129# Jag köpte en beg som var använd typ 3 ggr :D är i nyskick och är en sån modell som har kostar 800-900 kr :D:D gac150 :D:D sen köpte jag ett babygym med som var typ oanvänt som påminner om heffaklumpen för samma summa :D

ja, det är med en beg bärsele jag ska ha :) kanppt heller använd ^^ flera säger att de ska sitta som en groda :/ men de gör dem tydligen inte på BB selarna, ska kolla med BM eftersom jag kommer använda min mycket med tanke på dogsen :) men har inte råd att ge 1500 för en sån speciell sele

japp. ultraljud på fredag :D ser man ine könet så kollar ajg upp det sneare. får betala 300 kr :)

fick inatt även veta att min kompis med är gravid… om 4 veckor är hon beräknad och de fick veta det i tosdags XD alla blev chockade och de har massor att göra… jag måste flytta och jag bor i en 43a, de bor i en korridor på 16 kvarat+ kök och vardasrum och toa tsm med 2 andra XD så boende är nog mest akut haha men ändå kul som fan även om man blev chockad :)

förutom lite mer kläder och flaskor och ev pump så är allt klart här :) bara en större lägenhet vore kanon med… men eftesom pappan är som han är är jag tveksm på vart jg vill bo då jag fått en kille på tråden :D:D så om det går bra där kanske jag stannar i skåne :P men jg vill samtidgit bort ifrån detta skitlän haha

StrongHearts
0

hittade en bild på babysitterna :)

Visst är den fin <3

Nilam
0

#130 Jag förstår inte riktigt - din kompis är alltså 8 månader gravid och har inte märkt något?

StrongHearts
0

132# hon har tdligen tagit illamåendet för influensan och ända sen hon blev ihop med sin fästman har hon börjat gå upp i vikt. men jag har inte pratat med henne riktigt ännu, bara messat lite lätt med killen. tycket med det är lite konsigt…

även om man inte är så stor (ca 155 lång och 50 kg) så märker man om inte på alla symtom så på kroppen iallafall :/ men ska mejla henne i dagarna och se om man får reda på ner. hon borde ju känt röresler så långt.

nu sa det tydligen poff på magen och hon blev jätte tjock, men det låter med konstigt… vi träffades senast i mellandagarna men eftersom hon hade en tjock tröja på sig+ jag mådde skit så tänkte man ju inte på en sån sak.

det sjuka är att jag dagen innan, dvs fredags natt, drömde om att hon var gravid! kanske inte låter konstigt, men jag har även drömt att jag var själv var gravid så jag köpte test och kollade och efter det har jag drömt om könet på mitt barn med… så det är lite spooky!

Sussi89
0

Åh så söt babysitter! :D Pratade med min mamma idag och hon vill bestämt köpa en till oss, och jag klagar inte, man får ju passa på. Man är ju inte gjord av pengar. Nu när vi ska flytta snart också så är det bra att ha lite till övers.

Hon ville också köpa en overall till bebisen. Så i morgon ska vi åka och kolla runt lite på bebissaker. Skrattande

Har också en vovve så kommer väl få mycket användning av en sele också. Kan ju bli lite bökigt med barnvagnen hela ti

Har även funderat på en liten skrinda, vore ju perfekt om man kunde lägga barnet i den så att hunden fick dra. Skulle bli bra träning för honom också. Men vi får se :P

Kan nog vara bra att prata lite med kompisen. Jag tycker alltid det känns som om dom har förträngt det om man inte märker att man är gravid förän man är beredd å' föda :/ Bara så att man kollar att allt verkligen är okej med kompisen :/ Får väl hoppas på det Glad

S*Winterwind

StrongHearts
0

jag hatar denna sida ibland!!!

baby sittern är kanon :)

mamma köper lite till mej med såfort hon hittar något, rätt kul att bli lite bortskämd då man inte har en kille som kan göra det

pappan skiter fullkomligt i oss :( frågar lite lätt och sen bara HAN HAN HAN… har köpten bok "du ska bli pappa" så han kan läsa på lite mer ^^

jo försöker ha kontakt med henne men hon är dålig på att svara, dåligt med pengar :/ men man har vant sig haha

Nilam
0

Blev bara en kort kommentar igår, var för trött efter dagens besök. Hade gäster över för att fira lilla mig som fyllde år i förra veckan och mot slutet av dagen så fick jag min första förvärk! Har haft massor med sammandragningar sedan vecka 20 nånting, dock denna gång fick jag en kraftig med smärta. Inte sån smärta att jag skrek eller led ens, men det var lite obehagligt. Så nu är vi alla beredda på att lillan kan titta ut vilken dag som helst. BF är den 18 mars, men kanske blir så att hon kommer inom ett par veckor (enligt mamma och barnmorska).

Har tyvärr inte hunnit klart med vårat sovrum (renovering), så det känns ju lite stressande att hon kan komma snart. :/

Idag var jag dessutom iväg på rutinbesök hos barnmorska och hon konstaterade att bebis har sjunkit ner med huvud på plats. Vid förra besöket var hon fortfarande inte fixerad, så det är uppenbart att saker händer nu ^^

StrongHearts
0

136# stackare :( men snart är bebis ute :D

Sussi89
0

#135 Tråkigt det med pappan :/ Får hoppas han fattar snart att han också ska ha barn och inte bara du Obestämd Så han kan ta sitt ansvar iallafall. Men vem vet, du kanske får vänta ända tills bebisen är född innan pappan fattar att han har ett barn!

urs :/ Hoppas det löser sig!

S*Winterwind

Goseflir
0

Oj va längesen det var jag skrev här! Grattis till alla nya och jag hoppas det går bra för alla andra :)

Jag ville mest bara länka till våran blogg om ni vill ha yetterligare en att läsa :)

Sambon min ha rskrivit ett inlägg men det kanske blir fler beroende på om hon märkte att folk läser och skriver :)

http://gosmagen.wordpress.com

Som sagt mest jag som skriver och ibland handlar det bara om jobb ibland om sammandragningar och ibland om lite allt möjligt :)

http://gosmagen.wordpress.com

Kickan90
0

#136 se nu till att trycka ut den lilla snart, blir ju galet nyfiken ;)

-----------------------------------------

nu e min lilla tös redan 1månad  & 2 dagar gammal, hon små pratar fokuserar riktigt bra med blicken och växer så det knakar kläderna i strl 50 börjar passa nu, så då förstår man verkligen hur liten hon var när hon föddes ^^ som BVC sade nu väger hon lika mkt som när bebisar brukar väga när dom föds men hon e väldigt snabb i utveckligen med att fokusera så bra med blicken :D  <3

(man kan ju inte hålla sig helt borta från denna tråden när det finns folk kvar som man har följt ett bra tag)

Medarbetare på

Nilam
0

#140 Vi trodde det var på gång för att jag haft värkar sedan natten till onsdag, men igår åkte vi in till sjukhuset och de kunde mäta att jag hade sammandragningar var 4:e minut men hade inte öppnat mig särskilt mycket, så de gav mig ett piller för att lugna sammandragningarna, samt ett för smärtan och ett för att sova, sedan sov jag och sambon kvar där. De gjorde lite tester på morgonen och allt såg lugnt ut. Mår mycket bättre nu än jag gjort de senaste dagarna. De vill ju helst att hon stannar några veckor till, eftersom det är en månad kvar till BF. Men vi får se, bestämmer hon sig för att komma ut och jag öppnar mig så kommer de ju inte försöka stoppa det.

Det är så trevligt och höra hur det går för er och den lilla! Längtar till tösen våran kommer ut ^^

Kickan90
0

#141 det var ju inte så roligt att du har haft sånna värkar hela tiden, jag delar med mig lite utav min förlossnings *skickar* ^^ hehe
Jag hoppas att när det väl är dags för dig att det ändån går ganska snabbt och att du slipper vänta flera timmar innan du e helt öppen, jag hade ju sån tur att jag redan var helt öppen när jag kom in (får nog tälta utanför BB med nr2 sa mina bekanta) tur de dröjer något år tills nästa barn^^ hehe

Fast det är ju spännande nu när det är så lite tid kvar, det tyckte jag var extra mysigt när man blev större mot slutet och även att man visste att det snart var dags (; 
Håller tummarna att du slipper må dåligt med värkarna innan det är dags.

Medarbetare på

StrongHearts
0

138# tja, man kan alltid hoppas… men det är inte någon stor chans.. har försökt involvera honom men han bryr sig inte alls… däremot gillade han boken han fick "du ska bli pappa" så man får hoppas han inser det hela snart.

oavsett så kommer jag stå som ensamstående då han troligtvis kommer jobba i ett annat land… och gör han det så kommer han typ träffa barnet max 1 gång i månaden eller vartannan månad beroende på när jag flyttar

ev stannar jag i denna skitlän då jag börjat träffa en ny kille <3 så just nu svävar man lite på moln :D

___

Annars är det chill när. Försöker plugga och få in rutiner, vovvarna är duktiga men evoca är verkligen i tonåren just nu haha :D om hon bara kunde börja löpa lite med! Och när snön försvinner ska vi börja på privat lydnad

Blivit bakåtflyttad på RUL igår, men det var en livlig kabrat därinne <3 dock knep den med bena så jag fick inte se könet… blir nog köns ul lite längre fram :)

dock är min mage extrem seg på att växa! har en i mammagruppen som är i samma vecka, men hon har redan börjat få mage (rätt smal+ väntat barn innan som slutade imissfall tyvärr :( ) och de andra mammorna med!

men på kvällar och morgonar känner jag min mnage bäst :D bara lite lite lite men ändå. sparkar jag nog känt sen v 17 (om det nu är sparkar jag känner men verkar som det)

Sen väntar man på att ens polare ska trycka ut sin. Lite sjukt att hon får före mej haha! hon hade inte barn i tankarna på kanske 5-10 år :D men det ska bli skoj. Ev ska vi ses nästa helg då en gemensam vän fyller år :)

och en vän till familjen har fort inte fått så jag väntar på dem ska sätta igång henne… hon har snart gått över 2 veckor :P

sne väntar en kusin med barn, men jag vet inte vilken vecka för hon har inte svarat på mitt mejl via face …

så hör kommer ungar till höger och vänster hihi

Rokkur
1

Den 13/2 (två veckor över tiden) föddes Elias.

Födslovikt 3860 g och 52 cm lång

Lycklig men mörbultad efter förlossningen njuter jag av att vara nybliven mammaKyss

Här är en bild på mitt livs kärlek!

Alice Walker

StrongHearts
0

144# GRATTIS

Trollhassel
0

#144 Vilken underbart söt pojke! Grattis!

Med Vänliga hälsningar

Rokkur
0

#145&146 Tack!!!Skrattande

Alice Walker

[Sarah E]
0

Å! Så fin liten prins! Stort grattis!

Zvintos
0

#144: Grattis. Glad

pernillaa
0

#144: Men oj, Grattis!!! =) Värst vad "färdig" han ser ut. Ser inte alls ut som en nyfödd tycker jag. Han såg så stor ut. Åh vad man blir längtans då man ser sånna här godbitar. =)

Kickan90
0

#144 grattis, han var riktigt söt :)
förstår att du e trött efter förlossningen, men man glömmer det lika snabbt som man ser den lilla.
tänk så färdiga de kan se ut när folk går över tiden, ser ju skillnaden på min lila som kom 2v innan bf.
hoppas att allt går bra och njut som bara den nu :D

Medarbetare på

SaraC
4

Testade positivt igår Glad Är i v.5 och det är första barnet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

pernillaa
0

Grattis! Vad roligt! =)

Sussi89
0

#152 Grattis! Så spännande, är det första barnet? :)

S*Winterwind

SaraC
0

#153 Tack! Glad

#154 Tack! Ja, det är första.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Idihs
1

#144 & #152 Stort Grattis till både graviditet och den lilla bebisen :D

Här kommer en bild på min lilla mage, är nu i vecka 23 (22+0)

Längtar så tills det är dags för den lille att komma ut <3Glad

Sussi89
0

#156 - så fin mage :)  längtar också tills våran bebis vill titta ut. Den skulle gärna få göra det nu!

Idag var sista gången på föräldragruppen, :/ Kommer att sakna den. Det var ju så roligt och spännande. Kände att jag rikigt sög åt mig all information. Den var jättebra!

Har ni andra gått på föräldragruppen? Eller ni som inte kommit så långt tänkte ni gå på det? Jag själv kan verkligen rekomendera det!

Glad

S*Winterwind

pernillaa
0

#156: Då har vi gått lika långt du och jag. =) Grattis! Första barnet eller?

Idihs
0

#158, ja men se där :) Tack så mycket, och grattis själv. Ja det är första barnet och väl efterlängtat! :)

pernillaa
0

Vad roligt att det blivit av nu. ^^
Ja vi får se vem av oss som får först då. Har kontakt med en annan tjej som är beräknad 29/6 så vi är 3 som kommer få väldigt tätt i sommar. =) Hur mår du då?

Rokkur
2

#148-151 Tack!!! Skrattande

Ja, tror med att de två veckorna gör stor skillnad! Han är redan så vaken, helt underbar!Kyss Jag ÄLSKAR att vara mamma!

Alice Walker

Idihs
0

#160 Ja verkligen :) vilket datum är du beräknad? Jag är beräknad 26/6 men har en tror själv att lillen tittar ut den 24.de alltså midsommarafton :P

Mår faktiskt ganska bra nu, har dock börjat svälla lite om benen men har ett arbete där jag går och står väldigt mycket så har införskaffat mig ett par stödstrumpor som jag har på arbetet och tycker det funkar ganska bra.

Hur mår du själv?

pernillaa
0

Jag är beräknad 25/6. Gick ända till 41+6 sist så räknar med att gå över tiden den här gången också. :P Vi får se. har själv dragit till med en gissning att jag kommer få 2/7. ^^

Bra att du är hjälpt av stödstrumporna. ja jag har mått illa hela tiden fram till typ 2 veckor sedan, då avtog det lite. Kan fortfarande bli så jag kräks på morgonen och mår illa till och från under dagen men det är hanterbart. Börjat få mycket huvudvärk däremot. Får järnsprutor så orkar snart ta mig upp för alla trappor här utan att stanna och vila. ^^

Kickan90
1

#161 ja visst är det härligt att vara Mamma<3
min sambo börjar prata mer o mer om giftemål också ex om några gifter sig på film eller bekanta så snart kommer väl frågan också & vi har ju varit förlovade i 2år o tillsammans 5 snart ;D

Medarbetare på

StrongHearts
0

Liten uppdatering från mej

Här ploppar bebisar ut som bara den :)

I fredags fick min kompis sin pojke 3 veckor för tidigt :) så det var en liten plutt på 2680 g och 47 cm :)

En halvtimme senare får en annan kompis sin dotter på ca 3600 g och 51 cm :D

Och i lördags fick en vän till familjen sin lille pojke :D

Själv händer det inte mycket här hos mej… ingen mage att skryta med men kan känna på kvällar/morgonar :)

Jag har även lyckats vända lite på dynget vilket känns kanon. Är lite piggare men ändå lite slö. Ska börja cykla idag med och fixa tillbaka min kondis :) Sen ska jag försöka voka ett ul så att johanna kan följa med innan hon ev börjar skolan.

Killen jag träffade i fredags… jag svävar fortfarande på moln <3 och hakan är fortfarande ön *hihi* Så på den fronten går det kanon. Det bästa var att Cola älskade honom och han älskade båda mina (suckar nöjt) Och sen hjälpte han till med maten och erbjöd sig att diska efter vi ätit… tja, kan et bli bättre?

Pappan, tja, han är i tyskland i 3-4 veckor…. vet inte om han fattat att jag börjat dejta, men annars lär han väl se dej på fejjan ^^ han har haft sin chans och nu när jag sett vad jag gått minste om så finns det inte den minsta chans för honom!

Enda problemet är att hitta lgh+ hur jag ska göra i sommar

Mamma och pappa åker på semster mellan 11-15 och jag ska ha den 16 :/ Vill inte vara ensam här då. Ev kan min bff komma ner som hon kan ta semster annars funderar jag på att låta johanna ta hundarna under helgen och ta tåget upp till mamma och pappa.

Lägenhet är svårt.. ska jag flytta till älskade gbg eller stanna i skåne? Det är så svårt nu när jag träffat snyggingen… men jag måste ha lgh snart för att hjälpa till med flytten. Men får vl ta en dag i taget och se vad som händer

Nilam
0

#165 Förlåt, men kunde inte dina föräldrar tagit semestern tidigare eller senare? Varför just inpå BF? Eftersom du är ensamstående är det väl förståeligt att du vill ha dem där när du ska föda?

Nilam
0

Ska lämna en liten uppdatering jag med, eftersom jag varit lite frånvarande.

Har inte hänt mycket mer sedan vi sov över på sjukhuset. Sammandragningarna fortsätter och har förvärkar då och då. Inget regelbundet, inte alltid så starka. Går bara runt och väntar.. väntar.. väntar.. Vill att något ska hända nu, då jag är rädd att jag inte kommer ha mycket ork när förlossningen väl sätter igång.

Smärtan är distraherande och tar död på min kreativitet så allt sånt som jag brukade sysselsätta mig med (sy, virka, måla) ligger på hyllan nu.

Sovrummet är äntligen klart, sambon och pappa la golvet i lördags och nu har vi spenderat två hela nätter där. Känns otroligt skönt att vi hann klart innan lillan kom, men nu när det är klart så kan hon gärna få komma! Fast helst inte den 29:e…

Var hos BM idag och mitt blodtryck fortsätter stiga. Eller ja, jag visste inte ens att mitt blodtryck hade stigit! Barnmorskan sa varje gång "Det är bra", men idag reagerade hon på att det var lite högt och vi tittade på värderna jag haft förr och tydligen har jag en jämt stigande kurva sedan första mötet (vecka 23). Har gått från 60 till 86. Så med mitt normalt låga blodtryck är jag nu uppe i normalt blodtryck för en annan människa. Har ju alltid haft lågt blodtryck, så nu räknas detta som högt för mig och förklarar varför jag ofta lider av huvudvärk och illamående.

Mina systrar som redan har barn ser på mig och säger "Åh, jag saknar att vara gravid!". Själv vill jag sluta vara gravid nu..

Kickan90
0

#167 jag saknade magen redan när jag visste att jag skulle föda även om jag längtade så mkt efter henne :D
jag var beredd på att gå över tiden inte att hon skulle komma 2v innan bf ;)

kan inte heller förstå att hon redan är 6v+2dagar gammal :)
fast nu har du ju inte långt kvar ;) kanske prova att gå långa rundor, ha sex, hänga upp gardiner och pyssla/städa där hemma?
är livmodern redo så fungerar det säkert ^^
själv så hängde jag upp gardiner, hjälpte sambon med instruktionerna till bokhyllan och sen hade vi myspys efter mysstunden så tog det 4timmar sen kom första värken x) så du kan ju alltid prova :P

Medarbetare på

Nilam
0

#168 Hittills har inga promenader/långa shoppingrundor haft någon verkan. Sexlust har jag inte haft på länge, blir distraherad av min stora mage, plus att jag ofta lider av illamående dagarna i ända.

Trodde något var på gång när jag fick städmani kl 9 på kvällen, då min mamma hade det som symtom precis innan förlossning (energi det vill säga, inte just städmani). Men inget ännu.

Imorgon är det den fruktade 29:e februari, skulle vara typiskt ifall jag kommer igång då… ;)

JustCissi
2

Hej Hej :)

Lite uppdatering från oss i Varberg! :)

Idag var första gången för föräldragruppen, vilket var spännande och väldigt givande, längtar tills nästa vecka. :)

Bebis är livlig som tusan, speciellt morgon och kväll. Eller när jag äter något riktigt kallt, som glass eller sorbe. Filmade den lilla krabaten, och la upp på FB och reaktionerna blev många. :D

Sen vi var inne på förlossningen i början på feb, så har bebis varit lugn, och alla kontroller vi varit på, visar att bebis tänker hålla sig kvar i magen ett tag till, som TUR är! :)

Börjar bli lite små trött på att vara klumpig och otymplig, och saknar de små sakerna i vardgen, som bekvämt sex till exempel och att inte bli andfådd bara att gå från dörren till bilen. Men den som väntar på något gott, sägs det ju ;)

Ha det fint alla blivande mammor och pappor här inne :)

Kramar

StrongHearts
0

166# Haha, det tror du :P Det är årets händelse för dem (och mej med i vanliga fall)! Det är en bilträff som bara händer en gång om året. De har varit där… 12-13 år i rad nu :) De bokar om stugan samtidigt som de åker därifrån på söndagen eftersom det annars är stor risk att inte få plats.

jag var där senast 2010 och saknar det! Ev försöker jag åka upp om jag får hundvakt :) Behöver ett par boots till bebis och kanske kan hitta det däruppe :P hundvakt 2-3 dagar blir nog inga problem om jag flörtar snällt med Johanna (speciellt inte nu när hennes bror hundar fallit för mina två)

Fast om det går bra med snyggingen <3 kanske han kan följa med upp och då kör man :D fast det beror på hur han har semester ^^

kan ju tillägga att jag först var beräknad till 20/7 men blivit flyttad till 16/7.

170# kan säkert intyga om hur härligt det är när ca 4000-5000 bilar invaderar mitt underbara Varberg och ca 10 000 besökare ger polisen fullt upp XD

Eller vad säger du? Eller är du en av dem som flyr staden när raggarna kommer *fniss*

Ne, jag får nog ta mej upp till varberg! jag får hellre en varbergsbebis en kristianstadsbebis :P BOKA FÖRLOSSNINGSRUM FÖR HÄR KOMMER JAG

*skrattar*

OolssonxD
1

jag ska ha barn 2012 =) mitt andra barn fick veta idag att jag är v2-3 så nov- dec kommer min nästa <3

JustCissi
0

Haha jaså det är till W&W du ska? ;)

Nja flyr staden gör jag inte. :) Då min svärfar är med och hjälper till därute på fältet på dagarna, så brukar vi i resten av familjen bli "drabbade" av det också ;) Mycket som ska stämma. Vi får väl hoppas på vackert väder i år, och inte regn och sjöar ute på fältet ;)

Grattis! :)

OolssonxD
0

tack =)

laganponny
3

Jag är i v.6+. Vi ahr försökt bli med barn i snart två år! Nu hände det äntligen!!!

Så räknar med att det blir barnafödande i oktober. Det är vårat första barn

JustCissi
0

Stort Grattis! :)

laganponny
0

# 176 tack!!

pernillaa
0

#175: Åååh stort stort grattis till er! =D

StrongHearts
0

173# ja jag minns det året när vi inte körde in :) vi ställde oss vid fågeltornet istället då pappa inte ville riskera att fastna.

Så dåligt väder hade det aldrig varit innan :( Sist jag var där var det toppenväder :D

Ett år hjälpte jag till. En kompis var i mctältet så jag satt mest där :) Fast jag fick gratis mat och skugga så det var fett nice :D

Snyft… eftersom jag är gravid kommer jag inte kunna åka mc i vår :( Stackars mej men vill ju inte riskera något… Synd om mej… *hihi*

Jag hoppas på att komma upp iallafall :P Får planera det lite längre fram. Ska ju upp till ullared snart med med mamma, syster och angela och där lär det väl försvinna en massa pengar hihi

min bff fyller 25 och den har vi utställningen med… iår har jag inte bara mina dogs utan även lillebror + angela och andreas :P vi vet inte ens vart vi ska sova då min kusin inte kan ha 3 hundar med tanke på deras 5 småbarn som är lite rädda… Fast vi har typ 4-6 bekanta i närheten så kan nog lösa det :) Men bensinen är ju rätt dyr :/ Blir ju borta en hel helg men det är det värt :D Ska ju även få träffa Evocas trolovade igen :D Han är sååå vacker <3

hmm, lite ot haha

fick även bekräftat idag att egot stannar och jobbar i tyskland… inte för jag är förvånad :P VD där nere var ju SÅÅÅÅÅ nöjd med honom och han TRIVSS ju sÅÅÅ bra därnere… känns snarare som att han flyr haha

bara skita i honom helt och hållet… får väl ringa honom när lill*n kommit ut och sen när vi ska göra faderskapstestet… sen kan jag återgå till mitt liv igen ^^

Kickan90
0

#169 snart dag va? :)
håller tummarna o hoppas att allt ska gå bra.

------------------

snart är min lilla prinsessa redan 2månader :D tiden går såå snabbt & hon växer så det knakar och går upp mkt i vikt ^^
nu sover jag inte längre 4timmar på natten då hon vill äta var 4timme, utan nu sover både jag o sambon 7timmar på nätterna men hon äter fortfarande 4-5timme på vardagen<3

idag har vi även skrivit på faderskapsintyget och gemensam vårdnad eftersom vi inte är gifta & de frågade en massa om våran relation, hur länge vi har varit tsm är vi sambo osv eftersom det krånglar om man är särbo då barnet har rätt till båda sina föräldrar men jag säger bara vilken tur att man är 100% överrens för annars hade det blivit en massa andra papper som skulle skrivas på och nu var det bara 3 papper som vi skrev under och gick igenom..
är en väldans massa papper att fixa har jag märkt x)
men nu är det bara en sak kvar och det är att skicka in papprena om hennes namn när de kommer på posten för de ska vara inlämnade innan hon är 3månader :)

[kan vara bra att veta för er som inte har fått barn ännu eller undrar]

Medarbetare på

Nilam
0

#180 Jo, jag går och hoppas varje dag på att något ska hända ;) Förhoppningsvis får jag klartecken genom en fors av vatten, så behöver man inte vara undrandes om det verkligen är på gång eller ej.

Får man fråga, (detta ämne kom ju upp i en annan tråd, att de ofta har fel) men stämde könet med det de trodde på UL?

Vi kommer ju också behöva fixa faderskapstest, tittar de endast om man bor ihop nu? Det är ju lätt för oss att fixa, vi har köpt hus tillsammans ^^ men att kunna bevisa om vi levde ihop för 9 månader sen kan bli lite problematiskt då min sambo registrerade sig som utvandrad till Frankrike och jag valde att registrera mig på mina föräldrars adress.

StrongHearts
0

181# i min mammagrupp har könet stämt än så länge på de som fått/kollat.

med f-test vet jag inget. det orkar jag inte ens tänka på med tanke på situationen med pappan. det enda jag vet är att man aldrig kan neka om ena föräldrern vill göra det.

men ring till familjerätten så kan dem hjälpa dej :)

Nilam
0

#183 Tror inte att vi kommer få några problem så att vi behöver hjälp från familjerätten. Allt dem behöver göra är ett blodtest så ser vi att min sambo är pappan :)

Kickan90
0

#181 man gör inte faderskapstest utan faderskapsintyg, där pappan säger att han är pappan till barnet och sen om man vill ha gemensam vårdnad så skriver men också på sånt papper :)
Men om pappan vill göra ett faderskapstest där man ser att han är pappan så har han ju rätt att göra det. Dock har vi inte gjort det då han vet att han är pappan till våran dotter eftersom hon var planerad utav oss båda och vi har varit tillsammans i 5år till hösten :)
hade aldrig velat lura honom att bli pappa…

eftersom man inte är gifta så är det mamman som har egen vårdnad utav barnet tills det att pappan skriver på papprena.
allt är ju som sagt lättast om man bor tillsammans & är ihopa.
de behövde inte ha några papper/vittnen på det. 

På våran privata ultraljud nere i malmö så sade dom att det skulle vara en liten flicka och vi såg även könet på henne så det var ingen "gissning" man såg på ultraljudet att det var benen och sen könet xD
Det stämde och läkaren sade att det kan omöjligt vara en pojke när hon var så villiga att visa det ;) så ja, det stämde på vårat ultraljud men då ska man ju också kunna se könet vissa kan räkna hjärtljuden och är den hög så brukar de vara en flicka men det är ju inte lika säkert som att se själva könet :)

Medarbetare på

Nilam
0

#184 Oj, råkade skriva "test" när jag menade "intyg" ^^

Sussi89
0

Juste påminde mig om att jag och sambon också måste iväg för att få faderskapsintyg och att vi ska ha gemensam vårdnad, tänkte göra det innan bebisen kommer. Så har man fått det gjort, men får se vad vi hinner. Är ca två veckor kvar till BF nu :) Skulle gärna se att barnet kunde komma nu!

S*Winterwind

Nilam
5

Nu måste även jag säga "Hej då" till denna tråd! Igår kl 03:57 föddes våran dotter! Vilken enorm lycka man känner just nu! Blev en sån där solskens historia där förlossningen och tiden efter har gått enormt smidigt. Lilla Cassandra var ute ca 10 timmar efter första värken. Det började kl 18 på lördagskvällen då jag fick en värk och lite av vattnet gick. Fick bara pyspunka så det kom bara vatten vid värkarna (slapp iaf städa fostervatten här hemma) ;) Drygt tre timmar senare var jag på sjukhuset och 5 cm öppen! Runt midnatt var jag nääästan fullt öppen(9,5 cm), men den sista lilla biten tog flera timmar. När det äntligen blev dags att börja krysta gick det relativt fort.

Min sambo är också överlycklig även om han under förlossningen grät lite för att jag hade så ont (hade endast lustgas, ingen annan bedövning). Klarade mig dessutom till 7 cm öppen innan jag började med lustgasen (skrytmåns) ^^

Här är våran dotter, drygt 14 timmar gammal:

Zvintos
0

#187: Åh, grattis!!

Kickan90
0

#187 Ett stort grattis till din lilla flicka :)
äntligen så kom tösabiten och såå roligt att allt gick bra för er.

njut och ta hand om er, var riktigt roligt att följas åt så länge o nu kan vi få se dom växa utanpå magen och hejj o hojj vad det går undan :D

Medarbetare på

StrongHearts
0

187# Grattis!!

Sussi89
0

#187 Grattis! Otroligt söt bebis ni fick! Lycka till! :)

S*Winterwind

JustCissi
0

#187 Stoooort Grattis! :D

pernillaa
0

Nä men stort grattis till söta lilla tösen! Vad skönt att allt har gått bra. =D

Nilam
0

Tack alla:) Både jag och pappan har svårt att slita blicken från henne, känns helt overkligt att hon är här nu!

Hon är otroligt lugn, skriker endast vid blöjbyte och läggdags på kvällen, annars har vi väldigt lugna och mysiga dagar hittills.

#189 Jaa, nu får man väl gå in på Barn iFokus och fortsätta följas åt lite^^ Kommer nog hålla till lite här också ;)

Sussi89
0

#194- vilken vecka fick du i? :)

S*Winterwind

Nilam
0

#195 Födde exakt en vecka innan BF :) Så vecka 39+0.

Lite roligt, för någon dag innan sa jag till sambon: "Jag tror hon blir…*låtsas väga magen*…48 cm och 3,5 kg"

Hon var 48 cm och 3450 gram ;D

OolssonxD
0

super grattis..

Kickan90
0

#194 & #195 vad roligt, då var hon lika lång som min dotter när hon föddes fast 630g "tjockare" ^^ haha!
Förstår att det känns overkligt, tycker själv ibland (fortfarande) att det är overkligt men så himla underbart :)

här har hon även börjar sova 8timmar på natten ^^ hehe så bortskämd man är :D

Medarbetare på

JossanH
0

Stort grattis till lilla bebis! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

Smaraldus
0

#187 Grattis! .-)

Nu tänkte även jag hänga med i denna tråd. Gick in i v.7 igår och hr bf den 8 november :-)

www.smaraldus.eu

Sussi89
0

#200 Grattis :)

Går här och väntar och väntar, är nu i vecka 39+3. Vi är såå redo för våran bebis nu. Tycker släktingar ringer lite titt som tätt och frågar om bebisen har kommit än, så det är många som väntar på den lilla. Mest av att vi :)

S*Winterwind

Smaraldus
0

#201 Tack! :-)

Förstår det, hoppas den lilla tittar ut snart då :) Minns att jag tyckte dom sista veckorna och dagarna gick så segt förra gången jag var gravid :-)

www.smaraldus.eu

Sussi89
0

#202 - Jo helt plötsligt känns några dagar som flera månader! Tungan ute

S*Winterwind

StrongHearts
0

här går det sakta men säkert :) tiden går så fort fast man tänker liksom inte på det. vårblommorna blommar för fullt och allt :) snart är det dags… okey, om ett par månader haha

har tagit tummen ur arslet och pratat allvar med bebis pappa. det behövdes verkligen och det känns bättre nu, iallafall på den fronten. han ska nog berätta för sin pappa i helgen :P sen erbjöd jag mej följa med till hans mamma för att underlätta, hon fick ett bra intryck av mej sist haha

enda som känns trist är att bebis inte kommer se honom som sin pappa i den bemärkelsen. efter sommaren kommer han ju flytta ner mer permanent och vara hemma rätt sällan

dock det viktigaste är att bebis får en fadersgestalt :D så det blir att jobba med det i helgen :D det har gått en månad sen vi träffades sist, men känns som ett år! ska bli kul, men är ändå nervös eftersom jag måste fråga honom hur han ställer sig till bebis och allt… det är ju en viktig fråga och skönt att få veta redan nu haha

nej, nu ska jag leka rörmokare igen!

hoppas allt är bra med er alla

Smaraldus
0

Idag går jag in i vecka 8 :-)

www.smaraldus.eu

Nilam
1

Tackar alla som grattat :) Vill inte kapa tråden mer, så fortsätt prata gravid ni! ;) Jag läser och kanske slänger in en kommentar ibland.

Annars går allt bra här hemma, det är verkligen mys med bebis! Har också en toppen sambo som varit hemma och hjälpt till de här två veckorna :) Imorrn bär det av till BVC.

Sussi89
2

BF idag då :D Nu får bebisen bara komma! Som man har väntat på denna dagen. Har dock inga direkta känningar på att en förlossning skulle vara på G ännu, men snart är det väl dax!

Kom igen lilla bebis! Mamma och pappa väntar så otroligt på dig! Kyss

S*Winterwind

[jejjas]
1

I fredags givk jag in i vecka 26 eller 25+ hur man nu väljer att räkna blir inte riktigt klok på det,

Liten lever rövaen i mellan åt =) vilket gör mig lungn ;) dagar då liten är för lungn blir man ju lite orolig och tar fram angel saundern för att leta hjärtat å finner det varge gång och då blir jag åter lung igen =),

Tycker tiden går allt för fort just nu, men förstår att de kommer gå mega sakta sedan när man väl går hem på mamma ledighet =)

Har inte vågat köpa så mycket än, det vi har är en boddy en liten vit nalle en vit baby filt och en barnvagn som vi fick av en kompis till min man =)

PogoPedagog
2

Ha! Nu kan jag oxå vara med på allvar här:) Testade mig idag och är tydligen gravid. Första barnet för oss och detta var tredje försöket. Eftersom jag hade så tydlig pms hade jag inte köpt något test denna gången. Men så kom inte mensen och brösten började bli stora och onda.

Borde vara v 4+1 idag då.

JossanH
0

#209 Grattis! :) Det är väl då man minst väntar det som det har tagit sig :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

StrongHearts
0

209# grattis :) tiden kommer bara säga tjoffs!!

hur många här (runt v 20-25) känner sin bebis? tänker mest på dem som väntar första barnet

känner min så gott som dagligen men enligt BM ska man känna bebis 10-15 ggr/ 12 h. Gör ni det?

på extrakontrollen igår (åkte in pga för lite rörelser) så fick jag med stor sannolikhet veta könet :D dock inte helt 100 men det lutar iallafall mer mot det ena hihi

carrrrrooooo
1

Nu är vi i vecka 35 :) Börjar närma sig med stormsteg! Vi längtar massor! Och vi tycker att Föräldrar utbildningen är super bra! Längtar massor till 3 gången av 4a som är den 4/4 :)

Bebisen verkar älska att sparka runt och rulla runt i mammas mage <3 Man blir så lugn och förväntansfull av alla dom mysiga rörelserna :)

Men jag tycker det är så synd om honom när han får hicka så ofta nu :/ Men helt normalt enligt BM då han tränar för fullt på andningen och att matsmältningen är färdigutväcklad :) så det är ett bra tecken så det lugnar oss :)

Men man vill inget annat än att han ska komma ut nu så man kan få lära känna honom och mysa och bli mamma på riktigt! :)

PogoPedagog
0

Har nu pratat med MVC och fått tid för samtal, redan i nästa vecka. Jag trodde det skulle dröja tills minst v 10 ionnan man fick komma dit. Jag gkömde dock att fråga om sambon fick vara med men det måste väl bara vara bra?

[Sarah E]
0

Det är klart att sambon får vara med. Ni väntar ju barn tillsammans :)

PogoPedagog
0

#214 Ja det var väl det jag tänkte:)

För övrigt tycker jag att sajtvärden ska starta en Vi ssom ska ha barn 2012 nr 2 tråd, denna är hemskt lång nu.

[Sarah E]
0

Men det kan väl vem som helst göra eller?

JustCissi
0

Detta är väl nr2 ;)

Men ja, jag håller med dig, en ny tråd och det an vem som helst starta :)

[Sarah E]
5

Nu har jag startat nr 3!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.