Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2403 ggr
pernillaa
0

Vara hemma innan förlossningen

Hej

Hur nära inpå förlossningen valde ni att börja vara hemma? Varför? Och vad har ni tidigare jobbat med och hur många timmar om dagen?

Ha en bra dag! // Pernilla

Tina-A
0

Jag blev sjukskriven 6 veckor innan BF på grund av mycket sammandragningar och risk för förtidsbörd, men planen var att jobba till 2 veckor innan BF.

Jag jobbade som förskollärare med barn 1-3år, jobbade 80%. Jobbade "heltid" (ca 8-16.30) måndag - torsdag och var 'ledig' på fredagar eftersom jag samtidigt pluggade 50% på universitetet.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Måste tillägga att det var superskönt att få vara hemma så lång tid innan BF, och dottern kom 8 dagar efter :) Jag gillar att dega hemma och bara vila, gå långa promenader med hunden och slappna av så det var skönt. Dock fortsatte jag plugga, men eftersom det bara var 50% var det helt okej!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sussi89
0

Jag har börjat min första dag på föräldraledigheten idag :) Och då är det 24 dagar kvar till BF. Jag jobbar på en avdelningar på ett sjukhus och det blir ganska slitsamt.  Jag ÄLSKAR mitt jobb så det var tråkigt att sluta :/ Men jag vill inte att det ska börja påverka mina kollegor att jag inte kan göra ett fullt jobb! Det blir ju mer för dom om jag inte orkar hålla tempot!

Nu ska jag bara försäka njuta av ledigheten innan det blir full rulle igen :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Trollhassel
0

jag jobbade heltid tills två månader innan förlossningen (eller innan det beräknade datumet i alla fall). Jag fick foglossning på slutet.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Nilam
0

Jag var arbetssökande fram till en månad½ innan BF, då började jag ta ut föräldrapenning istället ^^ Nu är det bara 2-3 veckor kvar till BF.

StrongHearts
0

jag studerar nu och slutar i juni, efter skolan är klar så kanske jag går på mammapenning direkt (bf juli) eller så går jag på af tills det är dags att föda beroende på hur jag mår/ boende (letar större boende)

Ketang
0

Jag körde lastbil när jag blev gravid och blev sjukskriven nästan direkt då jag var yr och mådde jätte illa i början. Sen kom foglossningen som ett brev på posten så att köra lastbil 10timmar/dag utan vetiga raster och med väldigt kraftig stress var inte att tänka på!