Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3337 ggr
Wisby9211
0

Långt inlägg ;)

Den 20 december hade jag mens och den var helt normalt sen hade jag och kille samlag lite då och då under hela månaden, den sista januari fick jag en blödning men den höll bara på i 2 dagar och var väldigt lite - brukar vara 5 dagar och fulla bindor men inte denna gången. Efter det har jag har "mensvärk" känsla typ i magen / bakom naveln typ. brukar aldrig ha mensvärk. Har gjort ett grav.test som visade neg. Andra gravidsymptom är trötthet och illamående.

Pratat med ungdomdsmottagningen och dom sa att chansen är liten att jag skulle vara gravid då testet är neg men chansen finns.

Men undrar nu vad det kan vara? Är jag gravid men testet visade neg? Gjorde testet för typ 1-2 veckor sedan.

Min mamma kan typ viffta med trosorna och hon blir gravid, min syster blev gravid på första försöket och min mormor skulle inte kunna få barn då hon bara har 1 äggstock men hon fick 2 friska tjejer och gjorde 2-3 aborter inte helt säker hur många. Och jag och killen har försökt i 9 månader :S 
Killens släkt har också lätt att bli gravida

Tacksam för hjälp

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

lilla-icka
0

Vänta ett tag o gör et nytt test, visar det neg så blev det tyvärr nog inget denna gång.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Wisby9211
0

men om det inte är nått vad kan då "mensvärken" betyda?

Sussi89
0

Men att du har "mensvärk" bakom naveln har jag svårt att tro har något med så tidig graviditet att göra…livmodern går ju inte så långt upp förän efter flera veckor efter att man blivit gravid. Men jag kan inte veta är ingen expert.

Men jag tror att ni ska försöka ta det lugnt ett tag, det måste vara väldigt stressande och jobbigt att varje månad vänta på att mensen ska komma eller inte. Och det måste kännas så hopplöst när den väl kommer om man inte vill att den ska komma…Rynkar på näsan

Men jag ska hålla tummarna för att det ska bli eran tur snart! Får jag fråga om ni har gjort någon fertilitetsundersökning? Ibland kan det väl vara så att kvinnan har för "fientlig" miljö i sig att spermierna inte kan leva där. Har något med PH värden och sånt att göra.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Trollhassel
0

Stackare som försökt så länge utan resultat! Jag hoppas verkligen att du är gravid nu, men bli inte för deppad om det inte är så. Stå på er om att få en fertilitetsutredning påbörjad! Finn det någon barnmorska du har förtroende för? Har du berättat för någon på ungdomsmottagning eller mödravård hur du känner? Det är viktigt att du får ventilera detta med en kunnig person som du kan lita på och som tar er på allvar.

Visst finns chansen att du är gravid nu men jag tror den är ganska liten. Min mens kan vissa gånger vara betydligt diskretare utan att jag är gravid för det. Jag vet hur gärna du vill bli gravid och jag hoppas verkligen att du är det också! Gör ett till test om några dagar eller en vecka. Då borde du få ett positivt svar om du är gravid.

Lycka till!

Kram

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Wisby9211
0

Den sitter inte exakt bakom naveln utan mer mot underlivet. Nej vi får ingen hjälp från läkare förnst det gått ett år.

Ja vi kanske skulle behöva lugna ner oss men gör vi inte det får vi ingen hjälp från läkare då man måste försökt intensivt i 1 år. så om vi skiter i det nu kommer dom inte hjälpa oss :S

Wisby9211
0

En bekant till mig var i samma sits som mig men hade försökt i 6 månader sen sket dom i det och tog det lugnt och hade bara sex när dom kände för det och inte tvingade till det vid ÄL och sånt och sen efter ett år gick dom till läkare för att få hjälp men då sa dom nej för dom hade slutat försökt och då tog dom det som att dom inte ville ha barn egentligen. så dom fick börja om igen! men nu har dom gett upp och funderar på att sterelisera sig då dom aldrig kommer få hjälp.

Sussi89
0

Hur vet dom att man försökt ett år, måste man typ anmäla sig någonstans och säga att man försöker bli gravid? Kan ni inte bara säga att ni har försökt längre än vad ni redan har? Tungan ute

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Wisby9211
0

Dom måste ju ha något system med tanke på annars kan ju folk ha försökt i 2 månader men säga att dom försökt i 1 år :S låter lite konstigt. Får kolla upp det.

JossanH
2

#6 det låter ju jätteunderligt att sterilisera sig när man vill få barn men inte har "tålamod" att vänta ett år för att få en utredning.. hur ska det kunna lösa problemet!? Jag förstår att du gärna vill få svar, men kan du inte gå till mottagningen och kräva en ordentlig undersökning så att du får svart på vitt om du är eller inte är gravid? Här kan du bara få spekulationer då ingen här är läkare, eller känner dig privat. Jag tror du behöver lugna dig själv med 100% tillförlitliga svar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Wisby9211
0

Läkaren tar inte emot mig för en kontroll, och vi får inget svar från MVC. Ringer varje dag när dom har telefon tid men dom svarar aldrig. och ungdomsmottagningen vill jag inte gå till då dom klankar ner på unga mammor jätte mycket här på gotland.