Gasig och spänd mage =/
Är gravid i v.5 och min mage strular. Är det inte illamående så är jag spänd i magen. Känns som jag har svalt en ballong eller nått. Har ofta magknip.
Någon mer som lider av detta? Förslag på medecin son hjälper ?
Tarmarna jobbar långsammare. Drick mycket vatten och ha lite linfrö i filet på morgonen eller något annat som håller igång magen. Och att motionera är bra för att hålla magen igång :-)
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
Ok, de ska jag prova, tack :) Magvärken är nästan värre än illamåendet :)
Du är inte ensam. Går in i v 5 på Måndag. är uppsvullen & spänd & med det svårt att andas. Inatt blev det för mkt så var uppe i 3 timmar & kräktes samt dålig i magen. Jippi vad skoj
..
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Själv märkte jag inte så mycket av det då jag väldigt lätt blir uppsvullen och spänd.. Mitt tips är att försöka hålla tillbaka lite på kolhydraterna. Jag mår mycket bättre när jag helt skippar kolhydrater, men det bör du kanske inte göra nu när du är gravid men minska på tex pasta, ris och potatis och byt ut luftiga bröd mot mer fiberrika knäckemackor. Försök att hålla tillbaka på socker också. Det finns flera grönsaker och frukter som bidrar till gasig mage och försök istället äta mer bär som hallon och blåbär istället för tex äpplen.
Sajtvärd på Iller.ifokus