Frågor ang insemination
Har lite frågor som jag gärna vill ha svar på :)
1. Hur gammal måste man vara för att insimineras?
2. Måste anhöriga få veta att man gör insemination eller kan man göra de privat och berätta efter?
3. Hur känns de att ha ett barn där du inte vet vem pappan är? Eller inte känner honom? Känns de som ditt EGET barn ändå?
4. Får man träffa pappan? när och hur isf?
5. Vad ligger genomsnittskostnaden på?
6. Kan man som ensam göra en insimination även om man kan bli gravid på vanlig väg?
Jag har tyvärr inte så mycket svar, men jag har ett litet hum och vissa saker. Även om jag kan ha fel, jag har ingen egen erfarenhet alls..
6. Som svar på från 6 så ja, man kan som ensam får göra insemination även om man kan bli gravid på vanlig väg! Däremot får man inte göra det i Sverige eftersom det inte är tillåtet här, men i Danmark får man göra en insemination även om man är singel.
5. I danmark tror jag snittpriset för inseminationen är mellan 4000-6000kr. Sen behöver det ju inte lyckas på första försöker heller! Jag vet inte om insemination ökar chansen för att befruktningen ska ta men annars brukar väl snittiden för att bli gravid vara 9 månader, även om det för många tar mycket tidigare än så (precis som att det tar längre tid för många andra!)
4. På outsiders nyss var det en man med som var donator i danmark. Jag minns inte riktigt hur det var man jag har för mig att man som donator får välja själv om man vill vara helt anonym eller inte. Vissa kanske man får träffa medan man inte får träffa andra.
3. Eftersom du har burit barnet i 9 månader och barnets dnauppsättning stämmer till 50% överrens med din egen är jag övertygad om att det helt och fullt känns som ditt eget barn. Jag har aldrig ens reflekterat över något annat, varför skulle det inte göra det? Det ÄR ju ditt eget barn. Ditt eget kött och blod. Även adpoterade barn där ni inte delar någon DNA alls är ju dina egna barn och känns såklart som dina egna barn!
2. Jag kan inte tänka mig att kliniken skulle ha något krav på dig att du ska berätta det för folk. Du gör ju som du vill. Vill du inte berätta för din familj varför du åker till danmark så behöver du ju såklart inte göra det.
1. Jag gissar att det är 18 års gräns, men är inte alls säker. Men 18 låter väl rimligt. 20 skulle väl kunna vara rimligt men ja, jag skulle väl gissa på 18.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Om du vill göra en heminsimination kan du göra som du vill. Har själv donerat till tjejer som inte fick göra det via landstinget.
#2 Tråden är från 2012 så inte relevant längre.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck