Helt eksemig/prickig över hela överkroppen ?!?!?!
Hej alla härliga människor!
Jag och min prins har försökt bra länge nu och tillslut kom det där ack så efterlängtade plusset. Men fick inte bara utslag på testet utan på hela överkroppen också?!?!
Någon av Er som kan hjälpa mig vad tusan det är som händer på utsidan av mitt skinn..
Det började i fredags morse (för 6 dgr) sedan
Då märkte jag att jag hade "Finnar" bakpå ryggen och nån på halsens sida
Ett femtontal ungefär…
Gick till jobbet och kom hem och då var det typ 40 prickar/eksemliknande utslag
Hela helgen blev det värre och värre men inga på ben, lår eller skinkor.
På söndagen hade mensen inte kommit som den alltid gör punkligt, var fem dagar försenad så då gick jag och min pojkvän i snöstormen och köpte två test i ett paket.
Med darriga händer doppade vi i exakt 5 sekunder (räknade högt tillsammans medans han kollade på klockan) sen på med toppen och la ner på bordet
Strecket som går UPPÅT var toktjockt och det rakt över (vågrätt) var lite tunnare och mindre synligt men ändock helt klart där
CHOCKADE å urlyckliga tittade vi på varann och slet samtidigt av testförpackningens skydd på sticka nr2 och jo samma visa en gång till…
TJOHOOO SÅ SPÄNNANDE - jippi jippi jaja
Glömde bort dessa lätt kliande (inte så farligt) men väldigt fula nu lite mindre röda mer rosaaktiga och rätt torra små prickar..
Det går åt rätt håll det gör det omän sakta.. Men VAD tusan är det jag råkat ut för? Någon annan som känner igen symptomen som fått samma lika
Är det en allegisk reaktion från kroppen som känner att den är med om något nytt? Brösten ömmar emellanåt och känns spända men annars är jag nog som vanligt (tror jag) lite lyckligare och gladare kanske
SÅ PLEASE är det någon av Er som läser här som vet vad jag råkat ut för så berätta
KRAM och tack på förhand
Vänliga hälsningar/ Solnatjejen
Min första tanke är ju att det är hormonerna som ställer till det för dig :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Håller med föregående talare, de har nog med graviditeten att göra. :)
Har själv utslag på magen och får i armhålorna ibland också. Har aldrig haft där förrut. :P
En graviditet bjuder på många överraskningar. ^^
Ha en bra dag! // Pernilla