kan det blivit något?
Hejsan
Jag hade min senaste mens den 20 December 2011, sen har jag och killen haft sex den 4, 6, och 9 Januari och jag vet ju inte alls när min mens kommer då den är så oregelbunden men den "borde" komma nån gång mellan den 15-20 Januari så det är ju typ 14 dagar före mens som vi haft sex och då ska väl ÄL vara?
Så hur stor är chansen att det blivit något?
Vi vill ha barn så det är inget sånt, vi hoppas på att mensen inte kommer :P
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Jag håller tummarna! Om du inte vet när du brukar få ägglossning i din cykel så kan det ju vara svårt att säga hur stor chansen är men den finns där, absolut. Om ni lyckats pricka in den på ett ungefär så kan du mycket väl vara gravid. Bara att hålla ut och testa när det är tid för det. Hejja hejja!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Det kan ha blivit något! Ägget lever ju bara i 12-24 timmar så man har ju inte mycket tid på sig att bli gravid, men spermierna kan leva i några dagar :) När man har ägglossning brukar man få ägglossningsflytningar så då kan man iaf få en ledtråd om att det är på gång och då är det väl bara hopp i säng som gäller, haha.
Har man sex när man har ägglossning så är ju chansen ganska stor!
Som jag minns det så hade jag och min sambo nog sex varannan, max var tredje dag hela månaden vi ville bli gravida och varje dag den veckan jag trodde att jag hade ägglossning. Tog direkt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jag hade nån konstig klet för några dagar sen 5-7 dagar sen kanske. vet inte om det kan varit nått symptom!
Hur länge lever spermier i slidan?
Tänkte om det räcker att man har sex varannan till var tredje dag?
#4: Ja, ägglossningsflytningar är lite kletiga. Som äggvita ungefär :)
Det är lite olika med spermier och det kan också skilja från man till man. Man brukar räkna med att normalt lever de i iaf 2 dagar (och då är alltså sex var tredje dag verkligen gränsfall till för sällan om du nu missar ägglossningen), men vissa spermier kan leva 5 dagar. Vissa har ju superspermier liksom, hehe. Andra spermier kanske bara lever 1 dag!
Men sex är ju trevligt och sex behöver man inte ha bara för att man vill bli gravid :) Så känner man sig sugen på att ha sex varje dag så är det ju då störst chans att träffa ägglossningen. Annars brukar varannan dag funka bra!
Säg att din killes spermier lever som längst i 2 dagar. Om ni hade sex den 6e så lever dom alltså i dig den 6e och 7e. Om du sen har ägglossning den 8e och ditt ägg bara lever i 12 timmar så är det redan dött innan ni hann ha sex den 9e där! Då missade man den.. Men jag tror ägget oftast lever i 24 timmar och spermier kanske i 2-3, men allt sånt är ju olika och bara för att något är "normalt" så gäller det ju inte för alla människor såklart!
Okej då får vi hoppas att jag inte missar min ägglossning. Vore tråkigt nu när vi försökt i typ 7 månader. Och fick ett missfall den 12 mars 2011 så hoppas jag inte får det igen!
#6: Jag läste om ett fall där en tjej påstod sig ha stenkoll på sin ägglossning och hade sex 10 dagar före ägglossningen och hon ska tydligen ha blivit gravid. Om det är sant eller inte vet jag inte, men.. :P
Håller tummarna för er!
Haha okej, då har man bra koll!!
Tack Tina-A

#7 Är det mig du har hört talas om? Haha! 
Det finns tydligen inget som heter "koll". men det funkade i ett halvår i alla fall.
Med Vänliga hälsningar
#9: Haha är det sant, har du varit med om samma sak? :) Där jag läste stod det nog "en tjej" bara, eller något i stil med "en vän till en vän…", ja du vet
Det kanske händer oftare än man tror då! :P

#10 javisst, och nu är jag i vecka 13-14 någonting. Så kan det gå.
Med Vänliga hälsningar

Jag använde mig av en app till iphone, skrev in när jag hade min mens och veckorna därpå berättade den att det var ägglossningsdags osv så jag och min sambo hade sex och nu är jag gravid i vecka 20 :). Och då vill jag tillägga att jag hade försökt bli gravid enligt mina egna beräkningar i över 7 år, tajmat in på dagen, åkt till gyn och gjort vul månad efter månad…men inget funkade förän jag provade den där appen och det funkade på FÖRSTA försöket!
Vad heter appen?
Kan du använda dig av appen även om din mens är oregelbunden?

#13 den heter: Period tracker lite Funkade perfekt för mig, men vet inte hur den funkar vid oregelbunden mens… Men prova så får du väl se :)
Om mensen är oregelbunden så går det ju inte, den räkna väl antagligen på vad det "normala" är, dvs ägglossning 14 dagar före beräknad mens… Hur ska den kunna veta att man ägglossning 6 dagar före mens, om man själv inte ens vet det? :P
Om man har svårt att veta när man har ägglossning eftersom man har oregelbunden mens tycker jag att man dels ska kolla på sina flytningar, eftersom man har ägglossningsflytningar i samband med ägglossning. Sen kan man ju känna på sin livmodertapp eftersom man känner att den är öppen när man har ägglossning. Sen kan man ju också ta tempen på sig själv eftersom tempen också avslöjar när man har ägglossning. Det finns många knep att ta till om man har oregelbunden ägglossning.
Sen finns det ju såklart gamla hederliga ägglossningstest man kan köpa på apoteket och de talar ju om exakt när man har ägglossning utan att man behöver lära sig hur tappen känns, hur flytningarna ser ut eller hur sin kroppstemperatur fungerar :) Bara att kissa på stickan och så ser man när du har ägglossning.
#17: Ja, alltså man köper en hel bunt och så provar man varje dag från typ dag 8-9 beroende på hur lång cykel man tror man brukar ha. Du gör ett ägglossningstest varje dag och så visar det positivt upp till 2 dagar innan du har ägglossning, vilket gör att ni kan börja förbereda er redan då
Tror man köper ägglossningstester i 7-pack oftast så att man kan ta ett test varje dag i 1 vecka, men du kan köpa billigare och större pack på t.ex www.tradera.com .
Här tex, 30 ägglossningstest och 7 graviditetstest för 110kr.
http://www.tradera.com/30-agglossningstest-7-graviditetstest-fraktfritt--auktion_161117_146881095
Eller här, 10 ägglossningstest för 29kr.
http://www.tradera.com/agglossningstest-10st-auktion_302591_146359770
jag brukar köpa testen från billiga-tester.se! och har 4 stycken hemma så får skaffa några till ;) Just nu går jag bara och hoppas på att mensen inte kommer och att det har blivit något :)
Men sen en fråga du kan ju bli gravid när du har ÄL men kan du bli gravid på dom dagarna du är Fertil också? Gick in på nån sida och såg att jag skulle ha 5 fertila dagar runt ÄL så kan man bli gravid på dom dagarna med eller måste det vara i ÄL ?
#20: Du kan bara bli gravid när ditt ägg lever, vilket brukar vara mellan 12-24 timmar. Du kan inte bli gravid någon annan gång annat än när ägget lever, inte ens timmen före eller timmen efter. Att ägget lever betyder alltså ägglossning, när ägget lossnar och vandrar i äggledaren. Då kan ägget bli befruktat.
Anledningen till att det står att du har 5 fertila dagar beror på att spermierna kan leva längre än 12-24 timmar för som jag skrev några inlägg upp så lever de oftast mellan 2-5 dagar. Det betyder alltså att om du har sex 3 dagar innan ägglossning så kan spermierna leva fram tills det att ägget släpper och då kan du på så vis blir gravid. Hur länge spermierna lever är ju som sagt olika beroende på man men också på hur det är inne i slidan, hur "klimatet" är så att säga :P Spermierna kan bara simma genom 1 typ av flytning och det är ägglossningsflytningarna. När du har ägglossningsflytningar är det jättebra att ha sex för dessa kan spermierna simma igenom och då kan de simma fram till ägget, som bara kan bli befruktat under ägglossning i det antal timmar ägget lever.
Vet inte om det är inbildning men har fått jätte svårt att sova på nätterna, en mensliknande känsla i magen, trött redan nu och klockan är 18:21 brukar bli trött vid 21:00. . kan ju vra tillfälligt men vet inte. Mår illa från och till, vet inte om det är för att jag äter för lite kankse?
Kan lägga till att jag har fruktansvärda gaser och trög i magen! Samt rastlös och svårt att sitta still.
#23: Det skulle ju kunna vara tecken. Håller tummarna!
Jo det får vi göra, gjorde ett test igår men det var negativt så men det kankse är förtidigt att testa bara. Symtomen finns ju där men inte 24/7 om jag säger så, idag känner jag även av att det stramar mycket i vänstra bröstet :O
en killes sperma kan leva i upp till 6 dagar så du kan ju alltid ha tur
håller tummarna

#26 Håller tummarna för att det inte är falskt alarm igen!
Med Vänliga hälsningar
Får verkligen hoppas, men inatt har jag inte sovit mycket då jag fått menskänningar men jag har inte fått nån brun flytning, men måste man få det varje gång innan mens?
#29: Nej, det måste man inte. Jag har i princip aldrig bruna flytningar innan, utan min kör igång med blod på en gång.

#30 Min också.
Med Vänliga hälsningar
Okej så då kan det vara den som kommer =(
Mens känningar finns där men mensen höll sig borta idag också! Känner kraftiga stickningar/känningar runt naveln! När jag halv ligger ner gör det ont precis över naveln. vet ej vad det är! nån som kan gissa?
Mensen har fortfarande inte kommit och mensvärken är borta, brukar komma på kvällarna och försvinna på dagarna. Har även blivit jätte hård runt naveln!
Nån som vet vad det kan vara?

Det är ju för tidigt för att du ska bli hård på magen på grund av graviditeten, men om du te x skulle drabbats av det klassiska symtomet trög mage så kan magen kännas både hård och uppblåst.
Hoppas mensen håller sig borta!
Med Vänliga hälsningar
Tack. Jo trög i magen är jag så kan ju vara därför! :)

Ja, och runt naven kan du även känna stora kroppspulsådern (Aorta). den känner alla (som inte är väldigt överviktiga) tydligt som en hård punkt som pulserar.
Håll ut till BIM och gör ett test, då får vi hoppas att du får det svaret du vill ha.
Med Vänliga hälsningar

…eller…den dagen kan du ju redan ha passerat. Håller tummarna för att du får ett + snart!
Med Vänliga hälsningar
Enligt min mobil-app skulle jag få mensen idag men känner ingenting. dock kan ju inte mobilen hålla koll på min mens när inte jag kan det ens själv haha ! :P Hoppas den håller sig borta från mig helt!
Idag sprang jag och lillesyrran runt i lägenheten vi hann springa 6 meter innan jag började må illa, jag ville allvarligt spy, sen lade jag mig ner på sängen och tog några djupa andetag sen gick det över. konstigt nog!
satt i ett bad förut och skulle låta mig framåt, och då högg det till i magen presic vid naveln!!
Vad kan det varit?
#40: Jag vet inte riktigt vad man har för organ vid naveln, men om du är gravid så är embryot så litet att det fortfarande ligger gömt i livmodern som ligger vid blygdbenet typ, alltså typ precis ovanför muffen :)
Vet inte vad som hugger till vid naveln, ingen aning om vad det kan vara faktiskt..
Vad kan illa måendet vara då?
Nu ska jag sova! Godnatt alla!

#41 aorta går under naveln. Dessutom ligger både tjocktarmen och tunntarmen i naveltrakten, och tarmarna kan det absolut sticka till i :)
Med Vänliga hälsningar
#43 Så det kan sticka pga graviditet?
Spekulera kan man göra hur mycket som helst, men det finns ju inga svar att få- bara "eventuellt", "möjligtvis" och ett "kanske". Allt du känner KAN ju vara tecken, likaväl som det kan vara inbillning eller andra saker du känner. Jag tror det bästa är att sluta "känna efter" hela tiden och ta det som det kommer. Försök slappna av och låt kroppen sköta sig själv. När det har gått över tiden gör du ett test så får vi hålla tummarna att det kommer gå bra :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Håller tummarna att det går som du vill. Du bör dock tänka på att mensen kan bli försenad p.g.a. att du hoppas på en graviditet väldigt starkt. Jag har gjort det hur många gånger som helst. Placebo-effekten. Så försök slappna av och inte tänka på det så mycket och se vad som händer. =) Lycka till.
Ha en bra dag! // Pernilla
Jo jag vet, ska försöka slappna av men det är svårt, tyvärr!
Jo det förstår jag. =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Har du inte gjort ett graviditetstest?
gjorde ett för ett tag sedan men det visade negativt, har inte gjort nått nytt efter det då mamma tycker jag ska vänta tills mensen blir försenad, nu när den är det =/ svårt och veta med en oregelbunden mens :P
gjorde test den 17. med -
Hur lång var din förra cykel?
18 november kom den ena och den andra kom 20 december men innan det har dom kommit väldigt olika om jag säger så :P