Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 8611 ggr
Kickan90
3

Vi som ska ha barn 2012

Hejsan alla blivande Mammor/Pappor!

Tycker att vi kan starta en tråd där vi som ska ha barn 2012, kan följas åt :)

Ni får gärna skriva om det är erat första barn eller ej och när ni har BF.
Hur ni har det, lite frågor ang graviditeten, vissa är kanske längre gången än andra m.m.
Lägga upp lite bilder på våra magar osv, hoppas ni vill hänga på :)

Själv så väntar jag och min sambo vårat första barn och vi har bf i slutet utav januari 2012 ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

diesel92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

smiter in lite. :) Jag själv ska inte ha barn men min syster väntar sitt första barn. :D Hon ska föda runt maj troligen

Kickan90
0

vad roligt :)

Medarbetare på

Nilam
0

Jag och min fästman väntar också vårat första barn, beräknad i mitten/slutet av Mars :) Imorgon går jag in på 16:e veckan, inte mycket mage att visa än ;)

Kickan90
0

idag är jag i v 23+2 :)
så jag har allt en liten mage att visa upp ^^ hehe

Medarbetare på

Nilam
0

#4 Jag längtar tills det börjar synas ordentligt! :)

Kickan90
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

aa det gör jag med ^^
men verkar inte som att det börjar synas ordentligt förrän efter v.30. 
har man linne på sig så syns det ju mer ^^

Medarbetare på

[Sandraaa]
0

Jag väntar barn nummer 2 :) Går in i vecka 7 i morgon, beräknad till slutet av Maj. Fick sonen nu i Mars så blir tätt mellan dom små! Nu hoppas jag bara den "osäkra" tiden är förbi så man kan börja handla :D

Nilam
0

#6 Men du har ju rund och fin mage! Så mysigt :) Känt något än? Eller hur tidigt kan man känna sparkar?

Kickan90
1

Tack så mkt :)
aa, nu känner jag sparkarna ordentligt, har till och med kunnat få det på film nu ;)

jag kände rörelser runt ganska tidigt, kmr ej ihåg när, men sen i vecka 18 så kunde jag känna sparkarna och endag när vi var i babybutiken så fick min sambo känna dom första sparkarna för honom när han tryckte lite på magen. nu behöver han bara hålla handen lugnt där så bubblar den som tusan :) det är riktigt mysigt.

Medarbetare på

Nilam
0

Åh! Så kanske om två veckor kan jag få känna lite sparkar :D *Håller tummarna* ;)

Tyckte jag kände en röresle inatt, men var halvsovandes så är inte helt säker. Dock märker jag att jag inte längre kan sova på mage, så kulan är på väg alltid ;)

Tog en bild häromdan (gjorde mitt bästa för att vara totalt avslappnad och varken spänna in eller ut magen).

Kickan90
0

aa om 2 veckor så kommer du iallafall känna tydliga rörelser ;)
våran lilla bebis rör på sig jätte mkt innan den sparkar så brukar förvarna min kille då så han lägger handen på magen x)

allt ser man en liten bula :D kommer ihåg när jag hade en sådan mage, eftersom jag också är väldigt smal så fick man mkt kommentarer från dom som kände en att de började synas xD v

magen kunde jag inte heller sova riktigt på, ibland vaknar jag utav att jag har lagt mig på magen men då sparkar den som tusan. dock så har jag börjat få lite "problem" med Ischiasnerven, så de gäller att ta det lite lugnt emellan åt speciellt när jag vikarierar med barn 0-8 = mkt bärande och börjande ^^

om du inte har sett din bebis ännu på ultraljud så lovar jag dig att allt blir mer verkligt när man väl har sett sin bebis, vi fick se den i 3d/4d en liten stund och då kände jag wow den sötingen är min lilla bebis.
så nu har vi beställt en tid hos en barnmorska för en extra koll i v.28 nere i malmö i 3d/4d och hoppas den är villig att visa könet för oss.

Medarbetare på

Nilam
0

Jorå, vi har sett den. Bor i Frankrike just nu (ska flytta tillbaka till Sverige i November) och här gör man tre rutin ultraljud; vecka 12,22 och 32. Så vi gjorde våran när vi trodde det var vecka 12 men fick bekräftat att det var vecka 11 :) Men nu har det ju gått några veckor och jag längtar till nästa! Hoppas vi får se könet då också :)

Igår lunchade jag med min man och tog på mig en tajt klänning så man kunde visa upp bulan lite ;) Har ju gått ner i vikt i takt med att bulan växer, vilket gör den mera tydlig. Har fortfarande illamående och kräkningarna har bara börjat avta.

Kickan90
0

hos mig har vi bara 1 ultraljud men har sett den 4g pga att jag har blivi inlagd pga kräkningar.

sen blev alla ultraljudet i början och vi tycker de är så mkt man "missar" vad som händer senare efter v.19 så vi tog ett till i v.28 :D sen är de inte långt kvar tills lillen komme ;P

Medarbetare på

Nilam
0

Fast det känns som en oändlighet innan de kommer! ;)

Kickan90
0

Haha jag håller med dig ;) så tyckte jag det kändes innan, att det var en oändlighet innan man var halva vägen. men nu när man jobbar mer och lägenheten har löst sig så hinner man njuta jätte mkt utav sparkar osv så det känns som veckorna bara flyger fram och det kommer dom verkligen göra sen när den är född ^^ hehe!

Vi ska flytta in i en stor 3a den 1a januari då den renoveras just nu också är lillen beräknad 26 januari :) så det blir mkt den månaden. men hoppas jag går över tiden lite så man hinner fixa lägenheten.
kommer kännas stort med en lägenhet på 75kvm när vi bodde i en 1,5a på 43 x) men de behövs med en bebis, 1 kanin och 2hundar ;P

Medarbetare på

Nilam
0

Jo vi letar frenetiskt efter lägenhet i Uppsala nu. Alternativt att vi kan hyra en Universitets-lägenhet. De har ett gäng lägenheter för dem som jobbar på Universitetet (ej för studenterna alltså). Dock har jag känsla av att dessa är dyra/trånga/slitna.. Varför är det annars så många som letar lägenhet på egen hand? :P

Mina föräldrar föreslog att de tog ett lån och köpte ett hus som vi kunde hyra av dem och så småningom köpa loss. Mina föräldrar möter kriterierna för ett lån, vilket vi inte gör, dock måste vi spara in våran egen kontantinsats. :)

Kickan90
0

#16 det lät ju väldigt snällt utav era föräldrar, men hus kan ju bli dyrt i längden? (tänkte på månadshyran)

men jag hoppas att de löser sig, vilket jag tror för ni kan ha en högre hyra än vi ^^ men e nöjd med våran stora 3a som vi ska skriva på :P

Medarbetare på

Kickan90
0

Måste ju bara visa er denna härliga video x)
men jag tror att ni har sett den på reklamen innan men man vet ju aldrig ^^ så härligt söt!

Medarbetare på

Nilam
0

#17 Vi kikade på det där igår, då jag råkade hitta ett perfekt hus för oss. Problemet är bara att få igenom ett lån, tittar man på vad månadskostnaden hamnar på så är det inte ens dyrare än att bo i en lägenhet i Uppsala. Billigare än att bo i lägenhet i Sthlm ;)
Så istället för att slösa mer pengar på att betala hyra för en lägenhet så ska vi satsa på hus. Kan va så att vi inte kan få detta hus och inte hittar något annat inom 1-2, så måste fortsätta leta lägenhet.

Först måste vi ha jobbkontraktet påskrivet, sedan kontaktar mamma och pappa sin bankman för att se vilka alternativ/chanser vi har. :)

Kickan90
0

#19 aa det är dyrt att bo i sth, har kusiner som bor där uppe :O
kan tänka mig att de blir billigare med hus då ^^

Medarbetare på

Nilam
0

#18 Haha, härlig video! Nu vill man att det ska bli Mars 2012 ju! ;)

Kickan90
0

Haha nej januari/februari, då kommer våran lilla skatt :D <3
har värsta babybom i magen nu och jag fick det på film ;) hur hela magen hoppar hit o dit, tur att man har mobil alltid nära till hands.

Medarbetare på

Nilam
0

Haha va härligt :D

Fick nyligen samtal från min fästman, han har skrivit på kontrakten för jobbet i Sverige! :D

Kickan90
0

#23 vad härligt :D
då kommer ni snart hit då ^^ hehe!

vi har inte skrivit på kontraktet ännu för våran lägenhet men det blir väldigt snart, ska ringa och se om vi hittar en passande tid killen jobbar ju nästan hela dagarna just nu men det känns bra att han gör det för han vill ju spara så mkt pengar som möjligt så han kan vara pappaledig ett ta bra tag i början när lillen är född och hjälpa till hemma :)

härligt när man har en sådan sambo som vill hjälpa till och vara pappaledig ^^

Medarbetare på

Nilam
0

Fast i Sverige är det åtminstonde möjligt.. I många andra länder får inte pappan någon pappaledighet alls.. och mamma inte mycket heller..

Synd bara att de tog bort i Sverige att man kunde lämna över ledigheten till annan familjemedlem. Min mamma ville gärna sno lite av våran ledighet och vara med barnet när jag börjar plugga. Och fästmannen kommer ha så mycket att göra med nya jobbet så han kommer inte kunna ta ut mycket pappaledighet, han är ju forskare, inte direkt att han kan lämna över sitt jobb till någon ;)

Men visst är det så att man inte kan vara lediga samtidigt? En av er måste väl jobba medan den andra tar ut sin ledighet?

Kickan90
0

#25 jo det tror jag visst att man får, jag kommer vara arbetslös under min mammaledighet med några timmar som jobb om killen inte jobbar.
sen när mammaledigheten är slut så söker jag plugg o jobb eller går tillbaka till vikariatet.

du har 480dagar och dom får man använda när man vill.

står lite här, men orkar inte läsa det så mkt just nu xD
är supertrött och ska upp tidigt imorgon så blir att sova lite nu ^^

http://www.forsakringskassan.se/arbetsgivare/foralder

Medarbetare på

Nilam
0

Okej, hmm, tyckte jag läste någonstans förut att man inte kan ta ut samtidigt..

Usch, det är så knapigt tycker jag.. Speciellt nu när vi kommer till Sverige i min 22-23 vecka.. Får ta en sak i taget och massa hjälp från min mamma, för det är mycket jag inte fattar iomed att jag har varit utlands ett år och att jag är arbetslös och inte ens har A-kassa (ännu).

Jaja, det löser sig väl :P

Kickan90
0

#27 hmm..vette tusan xD
synd att jag inte kom på det idag när jag var hos barnmorskan ^^
får skriva ner en lapp och fråga henne om 3veckor när jag ska dit på kontroll igen.

Hon gissade på att våran bebis var ca 22cm :D och vi hörde hjärtpulsen idag, den låg lite dåligt för att vi skulle kunna höra dom riktiga hjärtljuden och stor fin mage hade jag fått enligt henne (gått upp 6kg sen sist vid v.16)

Medarbetare på

Nilam
0

6 kg sen v 16? Oj, jag är vecka 17 nu, men hittills under graviditeten har jag inte gått upp ett gram ens.. :( Spytt för mycket och inte kunnat äta några stora portioner.. Äter enormt mycket frukt dock, har tappat suget för sötsaker helt :/ (Inget dåligt med det, bara tråkigt att man inte kan njuta någon gång ibland ;) )

Funderar faktiskt på om jag fått magkatarr.. Vore inte första gången i mitt liv tyvärr.. Ska snart till läkaren och prata med honom, kanske det finns någon kur, minns att jag fick tabletter senast, dock var jag inte gravid då ;)

Får hoppas det vänder och att jag kan få rund och fin mage som dig :D

Kickan90
0

Det kommer att ändras ;)
jag gick ner 8kg på 4 dagar i v.7, kunde inte äta något kött eller varm mat överhuvudtaget :( supertråkigt, i vecka 18 så vände det men visst kunde jag må illa vid mat osv men fick ändå behålla väldigt mycket.

kommer du att få, tiden flyger ju fram ^^ den ser lite större ut på foton men inte mkt x)

Medarbetare på

Nilam
0

Jo jag har märkt att tiden verkligen flyger fram, känns som någon vecka sen man gjorde gravtestet ;) Men magen växer, kan ju inte förnekas.

Känns skönt att vi flyttar till Sverige snart, vi känner oss nämligen lite ensama här. Saknar familjen.

Idag åt vi lite onyttig mat för omväxlings skull: pannkakor! Med grädde och sylt/lönnsirap. ;) Mums! Har lite ont i magen som vanligt, men det var det värt!

Kickan90
0

Ja verkligen x) och det är ändå många veckor sedan ^^ hehe.
Förstår att det känns tomt, usch pannkakor har jag aldrig gillat xD
Här käkar jag lite glass och dricker te med honung framför tvn o datorn.

Medarbetare på

Kickan90
0

Idag så lade sig bebisen nere vid byxorna som vanligt och kurrade ihop sig, såg så himla roligt ut men de syntes inte riktigt på bilderna så jag fick ta ett djupt andetag in och då fick jag en riktig bula nere vid byxorna ^^ haha såg ut som jag hade svalt en am.fotboll Flört

Medarbetare på

Nilam
0

Haha, mysigt ;) Hade en gravid arbetskamrat för två år sen och en dag så bestämde sig bebisen att lägga sig till höger, vilket fick henne mage att se helt sne och rolig ut ^^

Kickan90
0

haha jo det kan man säga, ibland andas jag in ordentligt och då ser magen super rolig ut ^^

Medarbetare på

Nilam
0

Haha, så brukar jag också göra ^^

Kickan90
0

ser super roligt ut ^^ speciellt när den sparkar samtidigt eller rullar runder :P då skrattar min sambo och undrar vad den gör där inne x)

i början sprang man ganska ofta på toa men jag märker nu när den börjar bli större och sparkar som tusan att man får springa lika ofta på toan som innan.

Har du/ni vaknat vissa nätter utav att den håller er vaken?

jag vaknade inatt utav en massa sparkar :D
mysigt men tur att det inte var något jobb idag för då hade jag varit super trött x) hehe

Medarbetare på

Nilam
0

Hehe, jo jag har alltid haft en superblåsa som kan hålla i många timmar, men nu blir det lite mer kissande ;)

Orolig sömn har jag, men än är det inte mycket sparkar och rörelser från bebisen. Dock har magen börjat växa och jag har äntligen gått upp lite i vikt :) Nästan ett helt kilo! ^^

Kickan90
0

Va roligt :P jag gick ner 8 kilo i början och har äntligen gått upp dom kilona nu ^^

var rea igår på mammakläder så jag köpte 2par byxor :) mysiga o sköna så jag kan tänka mig att ha dom senare också ^^

Medarbetare på

Nilam
1

Ja, jag har fått erbjudande av min syster att kika igenom hennes gamla mammakläder, hon fick barn i maj. Får se om något passar, vi har ju helt olika klädsmak :)

Annars blir det omsydda jeans och whatever passar xD

Kickan90
0

Jag är ganska smal och har kurvor så dom som har mammakläder är lite större än mig, men fanns nog en som tror att hon hade lite mammakläder som jag kunde använda :)

men jag har köpt magtröja så kan använda mina favoritkläder ett extra tag + sen lånar jag lite ur killens garderob m kläder som han inte använder x)

men 2par byxor för 300kr har jag råd med att betala :P hehe

Medarbetare på

Nilam
0

Känner inte många som har mammakläder kvar, dvs känner inte så många nyblivna mammor ;)

Själv vill jag inte skaffa massa mammakläder då dom inte kommer användas under särskilt lång tid, är ju fortfarande rätt smal så många av mina kläder passar och det är ju bara 5 månader kvar :D

Dock vill man säkert ha ett till barn senare ;)

Kickan90
0

Nej verkligen itne, men jag kommer inte i mina jeans längre så får isåfall använda leggins, jeansleggins, mjukisbyxor så därför köpte jag 2 mysiga mamma byxor som är härligt mjuka nästan som mjukisbyxor :P
sen kan man ju vika ner "magen" på den så går det att använda dom senare också, den ena har bra fickor där jag kan ha nappar osv senare :)

jag har 3månader kvar + vi vill ha minst ett barn till sen :P
men dock så får denna lilla bebisen vara rund 3-4 innan då jag vill hinna studera lite : )

jag köpte denna (båda har hög midja)
http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2011/C01_1470_102R_0.jpg]&set=key[rotate],value[-0.5]&set=key[width],value[2943]&set=key[height],value[3441]&set=key[x],value[530]&set=key[y],value[765]&call=url[file:/product/large]

&

http://madeleneklund.blogg.se/images/2011/dxla24_77174_19015_71_3857_140397019.jpg

super mysiga att ha på sig :D både om man viker ner "magen" och har den uppe.

Medarbetare på

Nilam
0

Jag vill inte har mer än 1-2 års skillnad på mina barn, men samma här, ska börja plugga nästa höst så får se när det blir läge för nästa barn ;) Men två barn är aldelles tillräckligt för mig :P

Kickan90
0

haha okk, nej så tajt vill jag inte ha med 1an o 2an.
men sen måste jag ta plugget före ett syskon x) 2½ i åldersskillnad hade varit perfekt :P men blir antingen att jobba i 1år eller plugga i 3år ^^

3-4 barn hade jag velat ha ^^

Medarbetare på

Nilam
1

Ojoj, bra att du började tidigt då, så har du gott om tid att skaffa många barn ;) Min syster har tre barn nu, men om hennes man fick bestämma så skulle ett fjärde barn vara på väg redan. Deras yngsta fyllde nyligen 5 år :)

Själv funderade jag på om jag kunde pricka in nästa unge till sommaren 2013 ^^ Sedan har man avklarat "barn" och kan fokusera på "karriär" :P

Kickan90
0

aa det hade varit smart :P
jag själv vill gärna ha 4 barn, men killen tycker det räcker med 3 ^^
men vi får se, han vill gärna gifta sig också x)

dock så hoppas jag att det blir lite lättare att få jobb 2012/2013 så man kan börja jobba ordentligt + ha råd med en mindre hästgård ;)
det är min dröm, att få bo på landet och hålla på med djuren + tassande barn som springer :)

Medarbetare på

[1992mammatill3]
0

då gick vi in i vecka 29 idag:)

Men har börjat få ont i magen nu mer oh mer underdagen så vi får se hur de blir.Men jag Hoppas att de stannar snart med väeken. för in igen vill jag inte.

Kickan90
0

Va roligt : )

hoppas att du inte får så ont så du måste åka in.
själv så mår jag toppen :P men tar tillskott med järn då jag låg nära gränsen till att ha lite. men gör inget tyckte att tillskottet var gott så tar gärna dom ml^^

Medarbetare på

emmelo86
0

Hoppar in i tråden jag också =)

Jag och min man väntar vårt första barn i början av Januari, vi är beräknade till den 5/1 så vi får hoppas att lilla bebis också vill stanna där tills 2012 Flört

Jag har vart väldigt dålig i början och har förlorat 10kg. Men har gått upp 2kg nu, så vi får se hur det här blir med vikten.

Ha det bra!

Nilam
0

#50 Får se till att du gör det bekvämt för bebisen så den vill stanna ;) Skulle våran bebis få för sig att gå över tiden är det en risk h*n föds på första april, kanske inte det roligaste att växa upp och höra att man är ett aprilskämt Oskyldig

emmelo86
0

Ja precis, jag hoppas på Januari iaf =)

Nej Aprilskämt kanske inte vore så kul.. Skulle nog retas en del i skolan då, tyvärr.

Kickan90
0

min är beräknad den 26 januari :P men jag hoppas på 1 februari ^^ 
bebbens pappa fyller år den 29de så den får hellst ha en egen dag xD

jag har gått upp 8kg dom gick jag ner ibörjan och blev även inlagd då.

Här är en bild på min mage nu v.25+5
(taget innan jag skulle äta)

Medarbetare på

Nilam
0

Åh så fint! Vill också bli sådär rund och go :) Men snart så, ligger ju bara några veckor efter dig ;)

Kickan90
0

Jadu den kommer snabbare än vad du tror x)

såhär var jag i v.6 och hade då gått upp 2kg men sedan gick de nerför ^^ så det är en väldig skillnad på "bara några" veckor :D tycker inte magen ser så stor ut men jag ser ju de på bilderna + känner de lite när jag går får man börjar nästan gå som en anka redan.

sen underlättar de ju inte att jag redan har lite problem m ryggen/becknet sen innan.. men ska snart till kiropraktorn igen o sätta de på plats ^^ haha

Medarbetare på

Nilam
0

Oh det låter lite läskigt att "sätta allt på plats" Tungan ute

Jag börjar saknar att sova på mage. Vaknade av att jag vände mig på mage i natt (inte så bekvämt längre). Vaknade en andra gång av att någon sparkade mig ;) Här får man minsann inte sova ostört! ^^

Hihi, någon vaknade ju upp. Känner en massa rörelser i magen :D

Är i vecka 18+3 nu :)

emmelo86
0

Mysigt, ska be gubben min ta kort på min mage =) Är ju snart i v29 =)

Kickan90
0

#56 haha jo det är läskigt för dom trycker ju på sklettet så det hoppar tillbaka på sin rätta plats xD men det gör faktiskt inte ont dock snarare skönt när hon e klar ^^ för då är jag inte så öm vid höfterna annars brukar jag få domningar åh då måste jag dit igen om jag får de ofta :S

#57 haha ja gör det ;) jag tackar för att min mamma har stora speglar, bor där tills vi får våran nya lägenhet ^^ går inte att bo i en lght som totalrenoveras x) haha!

Medarbetare på

Sussi89
0

Jag ska ha barn i mars, är i vecka 18+4. Tänkte att jag kunde visa upp någon bild på magen jag också :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Kickan90
0

Grattis :D

va roligt att du tittade in och skriver :P
ser att du också har en bola ^^ börjar din bebis vakna och sparka en massa när den pinlgar?

det gör min, hade inte haft mig på den idag ville kunna vila o sova lite men nog var den vaken ändå xD haha!

Medarbetare på

Nilam
0

#59 Härligt, då är det alltså bara en dag skillnad på oss :D

Idag blev jag überglad när jag fick förfrågan av en kvinna ifall jag väntar barn :) Gick hem med ett brett leende på munnen! Antar att de flesta kollar och undrar men inte vågar fråga :P

Sussi89
0

#60 Så mysigt!  Jag fick hem bolan igår så har inte hunnit använda den så mycket ännu, så lillen känner nog inte igen ljudet ännu :)

#61 Ja så kul :P Ja tror att det är många som inte vågar fråga :P Känns lite som om dom tror att man bara är lite tjock!   Jag vill också ha den frågan!

Köpte linnet där det står BEBIS på att för folk verkligen ska veta att man är på tjocken!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Kickan90
0

#62 jag har inte fått förfrågningar och ändå så syns det xD haha
men sen är det såkallt också så man tar ju på sig ganska mkt kläder när man är ute ^^

men blickar får man allt speciellt när jag o killen var o kollade på mammabyxor åt mig x) ooh så många som verkligen ansträngde sig för att titta ^^ haha!

Medarbetare på

Nilam
0

Jo, här är det inte lika kallt ännu (Frankrike) men det börjar bli kyligt. Förfrågan kom från en kvinna på bageriet där vi ofta köper bröd, så de vet ju att jag i "normala" fall är rätt smal ;)

Men jag är tacksam för att jag kommer vara höggravid under vintern, jag blir väldigt illamående i jobbig värme. Sedan kommer bebben vara lagom stor när sommaren kommer :D

Sussi: Har ni gjort ultraljud än? Det är väl i vecka 18-19 man gör det i sverige? Vill ni veta kön?

Kickan: När ska ni göra erat nästa? Vet ju att ni, som oss, väntar på att få veta kön ;)

Kickan90
0

Idag har vi haft det ganska varmt ändå, men jag har sålätt för att bli förkyld så tar gärna på mig en tjockare jacka x)

Den 26e på våran 4årsdag :) då gör vi ett privat ultraljud.
så jag hoppas att få veta könet då, även om vi ska hålla det hemligt så bara våra närmaste ska få veta eftersom vi ska få lite grejor utav dom ;P

Medarbetare på

lilla-icka
1

Vi ska ha barn till sommaren, testade positivt i torsdags och hoppas verkligen att det lilla vill stanna denna gång, men kan inte låta bli att ändå "skvallra" om det underbara som väntar oss.

BF ca 29 Juni, är alltså inte alls långt gången…

Detta blir vårt första barn efter 4 års försök med 1 missfall i bagaget. Fått medicineras för att få ÄL samt kommer att medicineras under hela graviditeten pga dåliga sköldkörtelvärden…

Men som sagt, vi hoppas att det lilla vill stanna.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Kickan90
0

Va roligt :D grattis ^^

har vi redan berättat det för era nära eller ni vill vänta lite?

vi själva berättade i v.7 när jag blev inlagd :/

Håller tummarna att det lilla underverket vill stanna i magen denna gången och att allt går bra :)

Medarbetare på

Nilam
0

#66 Håller tummarna för er!

#65 Okej, jag skulle inte klara av att hålla det hemligt ;) Dessutom, allt som min mamma får veta får hela världen veta sen (allt för glad mormor) :P

lilla-icka
0

Vi har bestämt att inte berätta riktigt än, kanske efter första UL, vilket troligen kommer att bli tidigare än v 12 som är vanligt då jag fått äta hormoner mm för att bli gravid. Men om de skulle säga något tidigare så att det kommer upp på tal så kommer vi säkert att säga det tidigare…

carrrrrooooo
0

Hej!

Jag och min sambo väntar vårt första barn. Jag är beräknad till början av maj, men inget datum är satt ännu eftersom det är 10 dagar kvar till mitt första ultraljud, och jag är så klantig att jag inte har koll på när jag skulle fått min mens ;)

Men vi är mycket lyckliga över detta och efter ultraljudet då det troligtvis har gått 4 mån så är det dax att berätta för familjen och alla vännerna :) Alla kommer bli så glada och vi är så himla lyckliga! Jag vill bara att vår lilla knodd ska komma ut nu!! :) Jag har redan köpt 2 st babykläder till den lille.. :)

Jag har slutat att må illa men jag är extremt trött hela tiden men framför allt på kvällen och jag somnar som en stock klockan 9 ;)

Grattis till er alla!! :)

Nilam
0

#70 Grattis!

Man räknar från senaste mensen första dag. Så du behöver bara veta när din senaste mens började och hur lång cykel du har. Annars får man ju också ett mer exakt datum vid ultraljudet.

Eftersom du är beräknad i Maj, så är du inte i 4:e månaden än :) Maj är om ca 7 månader, så du är runt 2:a månaden. Eller så är du i 4:e månaden men då är du beräknad att föda i Mars, som mig :)

carrrrrooooo
0

#71 Tack så mycket :)

Jo jag vet inte när jag hade förra mensen så barnmorskan sa att vi kollar på ultraljudet den 3 november så ser vi hur gammalt det är :) Om jag gissar rätt är jag i 3-4 månaden nu.. så då kanske det blir marsbarn/aprilbarn :)

Jag fyller 6 mars och sambon 3 april så det blir tätta födelsedagar i vår lilla familj :)

Jag bara hoppas att lilla miraklet mår bra i magen och att  den utväcklas som den ska..

Hoppas att vi får höra lilla hjärtat slå på ultraljudet oxå :) Skulle vara spännande.

Ha en toppen dag!

Nilam
0

#72 Ja när de slog på simulatorn för hjärtslagen så kunde jag känna mina egna slå snabbare. Jisses det var en härlig känsla! Lite som den pirrande känslan man får precis vid första stupet på bergodalbanan ;)

Gjorde mitt första ultraljud i vecka 11, ska göra nästa i vecka 22. De har lite andra rutiner här (frankrike). Men är så glad för snart flyttar vi hem till Sverige!!! :D

Jag fyller i Februari och sambon fyller i Maj, barnet är beräknat i slutet på mars, så det blir ganska täta födelsedagar här med. :)

Känt något än? Jag känner ganska mycket rörelser nu. Några sparkar också :) Det värsta är när h*n flyttar sig till ena sidan, det bli lite för spänt så jag trycker lite försiktigt på bulan så h*n ska lägga sig i mitten igen.

carrrrrooooo
0

#73 Spännande! :)

Hoppas att vi åxå får lyssna på lillen.

Synd att ni inte får fler ultraljud men det blir skönt när ni flyttar hem till Sverige :) Kommer ni hinna flytta hit innan du ska föda i Mars?

Har ni redan berättat för era familjer? Vi har inte gjort det ännu vi ska göra det den 3 nov direkt efter att vi har kollat på ultraljudet så att vi inte ger falska förhoppningar för jag vet några som vill ha barnbarn ;) Jäklar vad dom har tjatat på sistonde och det har varit så svårt att hålla minen på sistonde, man vill ju bara berätta att det är på gång :) Det är dåde mina föräldrars och sambons föräldrars första barn barn :)

Det ska blir så roligt att berätta vår lilla hemlis :D Sen blir det jobbet och alla släktingar och vänner som ska få veta! :)

Juste jag är ny på denna sida och jag vill bara Tacka för en underbar diskutions och tråd sida :) Man får så mycket tips och ider härifrån! :)

carrrrrooooo
0

Juste jag kom på att jag glömde svara på din fråga angående om jag känner något av min graviditet, och ja det gör jag.. Brösen börjar växa och ömmar rätt mycket, jag kan inte längre ha min vanliga bh utan att dom "försöker rymma" ;) Så jag har en bh som är lite större.. Sen kan det "hugga"till i magen ibland och spänna och dra lite, känns lite otckt men jag hoppas att det är normalt.

Sen är jag väldigt kännslig som om tex ifall min sambo skulle komma åt min mage för mycket när vi sover så känner jag det direkt och jag är väldigt kännslig för beröring och vill gärna att magen ska vara ifred :)

Sen är jag grymt trött, framför allt mitt på dagen och på kvällarna, jag somnar alltid framför tvn och har svårt att vara vaken längre än till klockan 9 på kvällen.. På jobbet är jag som sagt oxå väldigt trött ( jag jobbar 8-17.00) och det är svårt att bortförklara min trötthet som jag har under mitt stressiga och tunga jobb. (jag jobbar i ett lassarett kök men en hel del tunga lyft och stress så får se om jag kanske behöver sjukskriva mig sista tiden.

Juste det här med föräldrarledigt, hur gör/ska ni göra med det? Jag är sugen på att vara hemma 1 år efter födseln, Jag jobbar 100% heltid på en fast tjänst med 18 990 kr i grundlön.. Då borde jag väl inte förlora så mycket? eller bör man dela upp det lite?..

Innan jag börjar på arbetet efter föräldrarledigheten så tänkte jag bara jobba ett par dagar i veckan så att man vänjer sig sucessivt.

Hur kommer ni att göra?? :)

Kickan90
0

Jag ska vara hemma ett 1år efter födseln och min sambo kommer även att vara hemma en del, men i början ska han ta ut en 1vecka har han sagt. sen ska vi se hur mkt vi tar ut osv.

jag har inte haft ett jobb som varat i minst 6-8mån så jag kommer få en lägre föräldrapeng, men vi kommer klara oss alldeles utmärkt ändå.
min sambo har fått ett bra jobb så vi har råd med det ändå :)

sen har vi inte pratat mer hur vi ska göra men jag vill börja plugga igen efter mammaledigheten och om jag kommer in så är bebisen 1år annars måste jag plugga under graviditeten och det fungerar inte x)
tänker inte så mkt på det, just nu tänker vi mer på vad vi ska ha hemma när bebisen väl kommer.

sen så ska vi skicka iväg papprena om moder & faderskap eftersom vi inte är gifta + även skicka iväg pappren och försäkra magen :)

Medarbetare på

carrrrrooooo
0

Okey ja det låter ju bra :)

Ja det är en del som måste förberedas men som tur är är det ett tag kvar för mig :) Jag ska oxå försäkra magen när det är dax för det.

Sen ska jag gå med i Libroklubben oxå så att man får dom där bra sakerna att börja med :) Det kan jag oxå tipsa er andra om att gå med där :)

Kickan90
0

ja tidigast v.26 börjar försäkringen börja, så vi ska posta papprena ikväll :)

liberoklubben visste jag itne men http://www.babyproffsen.se/ har jag gått med i och fick en massa saker *nöjd* :D

Medarbetare på

Nilam
0

Sånt får jag tänka på sen efter vi flyttat ;) Men är bara vecka 19+1 så har gott om tid ;) Kommer flytta när jag är i vecka 22+4.

Igår fick sambon äntligen känna sitt barn, låg och såg på film så kände jag hur h*n började dansa runt därinne, så jag pausade snabbt och la hans hand på magen, sedan väntade jag utan att säga något, tillslut kände han det och jisses vad stora ögon han fick! :D

Kickan90
0

Haha ja dom blir verkligen paffa när dom känner sin bebis :P
Det kvittar vilken vecka man är i ;) min sambo fick många sparkar när han låg och lyssnade på magen :P

det roliga är speceillt på morgonen eller på kvällen när vi sover då är våran lilla bebis vaken som mest ;) & då ser båda vi 2 hur den vänder sig och lägger vi handen på magen så ger den oss många sparkar ^^

är i v.26+4 idag :)

Medarbetare på

Nilam
0

Jo, han fick känna lite igår kväll igen, låg i sängen och försökte läsa men någon ville inte sova utan hellre "sparka fotboll" ;) Sedan när h*n lugnat ner sig så kunde jag efter en stund känna hur något därinne bytte plats, plötsligt hade bulan flyttat sig från lägsta punkten på magen och upp till naveln, höger sida dessutom så jag såg helt sne ut^^
Min sambo såg chockad ut och frågade: kan den flytta på sig helt självmant?

Fick hålla mig lite för skratt… xD Men visst är det lite svårt ibland att förstå att det faktiskt är en liten person därinne, som en dag kommer växa upp och ha egna barn ;) (Ingen garanti, men jag vill ha barnbarn!) Hehe ..

Om 19 dagar gör vi vårat nästa ultraljud :) Ska bli kul och se mätningarna på hur mycket h*n vuxit! På första ultraljudet vad h*n 47mm och hade en fot som var 8mm <3

Kickan90
0

Vilken "lätt" unge du verkar ha i magen, våran ligger gärna fortfarande så långt ner h*n kan komma :P dom barnmorskorna vi har gått till på ultraljud har alltid "fått" kämpa lite för den sover så gott varje gång :D

Idag fick vi även se vad det blir för något men det har vi bestämmt att bara dom närmaste ska få veta ^^ men kanske blir någon som kan luska ut det senare ^^ hehe! Men ååh vad vi e glada för att få se vad det blev <3

haha ja jag vill gärna ha barnbarn, men just nu så ska bebisen vara så liiiten som möjligt lääänge ^^ hehe!

Medarbetare på

Nilam
0

Åh, jag vill veta vad som gömmer sig i min mage! :)

Haha, så lätt är en den inte, på första ultraljudet hade dem svårt att få bilder för att den inte ville ligga still ;) Jag var helt chockad hur mycket de utvecklas på bara 11 veckor! Kan inte förstå hur det inte räknas som ett liv.. att det fortfarande är tillåtet att göra abort.. :(

Dessutom, här i Frankrike erbjuds du alltid att testa risken för DS redan i början av graviditeten så att man kan besluta abort.. Jag sa nej till testen. Gick till labratoriet för att göra det, men fick ångest och gick därifrån. Det är svårt att förklara varför, men det var mitt val och min sambo stöttar mig det.

Patriszija
0

Hej, jag är ny här och plussade för ca 2 veckor sedan, var hos gyn idag och gjorde ultraljud. Fick reda på att jag är i vecka 9+0 och allt såg bra ut :)! Helt oplanerat men vi är jätte glada endå!

Mådde illa i ca 3 veckor och hade väldigt konstig magont i 2v innan det så därför gjorde vi ett test. Nu är illamående nästan borta men jag är superhungrig hela tiden och blir trött jämt. Annars mår jag helt okej! :D
Bebis är beräknad till slutet på maj/början på juni!

Sussi89
0

#64 Missade visst att du hade frågat mig något:)

Vi gjorde det första ultaljudet idag! Och vi väntar en liten flicka den 24/3-12 (om hon nu kommer i tid :P)

Hon var så fin, och så roligt att se henne röra på sig och hennes små händer och fingrarKyss

S*Winterwind

Kickan90
0

#83 jag har inte heller gjort något sånt test.
här i sverige sade min barnmorska att det är dom över 30+ som de rekommenderar att göra testet. Men vi sade oavsett så vill vi ändå ha den lilla bebisen :)

#84 nämen GRattis :D va roligt.
det är super häftigt att se den som en liten "kärna" ^^ och senare kommer ni att få se hur snabbt den har växt :P 
kommer ihåg hur vi tyckte att det var en evighet tills den ska komma men nu är vi själva nästan framma och förstår inte vart tiden har tagit vägen.

#85 Va spännande :D haha sån tur ni har att hon vill vrida och vända på sig. Våran lilla bebis bara sover och vänder ryggen till x) haha! 
men när vi var i v.19 så vände den iallafall sig lite mer så vi kunde så se fingrar och små fossingar <3

Medarbetare på

Nilam
0

#84 Härligt, grattis! Minns den tiden.. hungern, illamåendet, kräkningarna.. :P Men man var ju så lyckligt att man skulle få barn! ;)

#85 Myys, längtar ännu mer till nästa ultraljud!

Kunde se redan på första ultraljudet att h*n har sin pappas näsa (jag har en kort näs rygg och han har en lång), ska bli spännande och se hur mycket h*n vuxit nu :)

#86 Kände likadant, kommer älska mitt barn oavsett. Bättre att njuta av graviditeten än att gå runt och oroa sig över en diagnos.

Här håller de också koll på mina antikroppar då jag saknar dessa för Toxoplasmos (osäker på stavning). Det är i normala fall ofarligt och har man än gång blivit smittad (smittar från djur) så har man sedan antikroppar mot det, men det är en risk ifall man bli infekterad under graviditeten. Dock oroar jag mig inte, jag är uppväxt med djur i stoooor skala, så risken att bli smittad verkar oerhört låg. Min läkare sa åt mig att hålla mig borta från kattbajs. ;)

Uppsalamama
0

jag och min sambo ska ha vårt första gemensamma barn i april nästa år :) är i vecka 16 nu :)

Kickan90
0

Vilken söt liten mage du har :D
Åh grattis till graviditeten ;)

Medarbetare på

Goseflir
0

Hej på er!

Hoppar itne här.

Vi ska ha 19 mars nästa år :)

Det är den blivande pappan som skriver här inne medans den blivande mamman håller sig till andra forum :)

Jag har även en blogg där jag skriver om våra tankar och lite allmänt om hur jag/vi mår osv :)

http://gosmagen.wordpress.com

Där lägger jag även upp bilder från t.ex ultraljud och annat :)

Kickan90
0

Va roligt och grattis till eran lilla bebis :)
får hoppas att eran är lite mer villig att visa sig lite än vad våran är :P

en evis rackare har vi tycker barnmorskorna på ultraljudet och även min barmorska på mvc ^^ haha..! blir ingen vila för dom när de ska "undersöka" magen ;) de kommer väl inte bli mkt vila sen heller om den är så envis?! eller så blir det en sömntuta som sover hela dagarna^^

Medarbetare på

Goseflir
0

Hehe första gången vi var där i v12 sa barnmorskan "Du r så lätt att ultraljuda" till sambon :D

Andra gången var i måndags och då fick vi reda på att vi väntar en liten dotter <3 :D

Vad tycker ni? Alicia, My eller Luna? :)

Nilam
0

#92 Grattis ska jag börja med :) Sedan tycker jag ni kan hålla på alla tre namnen tills hon kommer, när ni ser henne så vet ni nog vad hon heter ;)

När jag gjorde första ultraljudet i vecka 11 så tyckte barnmorskan att det var lite knepigt att få bra bilder, då ungen vägrade ligga still, utan kunde vända tvärt när hon försökte få profilbild ;)

Märker att vi fått en livlig unge, kan känna sparkar och rörelser nästan hela tiden (tur att den behöver sova ibland) ^^ Den har nog fått mycket från sin pappa då jag själv var lugn redan i magen på min mamma ;) Dock var min syster en vilding i magen och det är hon fortfarande i 27 års åldern :P

Kickan90
0

#92 va glad över att bebisen är lätt att få på bild xD haha!
Alla 3 namnen var fina :)

#93 jasså en sprallis, min sooover varje gång vi har ultraljud
annars sprallar den en massa. vänder den sig så ser vi ryggen, vet att den någon gång blev irriterad när barnmorskan klämde på magen och sprallade runt rejält så vi fick se fossingar och händer fast att de bara varade i 5sek (fattar inte hur barnmorskan hann säga foten/handen och 5 små söta tår/fingar kunde jag se) xD haha vi som precis reagerade!

Men när vi firade våran 4års dag så visade bebisen ÄNTLIGEN vilket kön det var ;) haha bara sådär 4e gången gilt x) sen somnade den vidare och ville inte alls vakna bara sparkade på ultraljudsdosan precis som flytta på dig själv jag sover ^^

Medarbetare på

Goseflir
0

Jo jag tror också att namnet kommer komma naturligt när bebisen väl kommer :)

Sambon känner hur bebisen buffar framåt 00 och sen igen framåt 04.00, undrar om hon redan börjar få in sina rutiner :P

Nilam
0

#94 Hahaha! Det är aldrig lätt heller! ;) Gillar att den sparkade på dosan ^^

Hoppas vi kommer kunna se kön på nästa ultraljud, längtar något enormt. Inte för att könet spelar någon roll, utan för att det känns ännu mer som en liten person om den har ett kön :)

[maddash]
0

Hej! Hänger med er andra gravida från och med nu, fick ett oväntat plus igår men väldigt välkommet för både mig och sambon. Har ingen susning om vilken vecka, senaste mensen var i början på september samtidigt som jag slutade äta p-piller. Ovanpå det här jag även pcos. Vi får se om det går vägen! Spännande är det.

Nilam
0

Grattis! Använde ni annat skydd då när ni slutade med p-piller? Annars kan det inte vara så oväntat ;) Jag blev också gravid direkt när jag slutade med mina och vi hade bestämt oss för att vi ville ha barn :)

Sussi89
0

#97 Grattis! Så spännande för dig och sambon, är det första barnet? Skrattande

S*Winterwind

[maddash]
0

#98 Använde inget annat skydd men iom min sjukdom har min mens vart frånvarande långa perioder innan så att det skulle ta sig direkt var inte väntat Glad

Btw har vi gått på samma gymnasium, har dig på fb ^^

#99 Tack, första barnet för båda, superspännande är det även om jag hela tiden är orolig för missfall, vet att det är rätt tidigt så. Men håller alla tummar.

Känns overkligt fortfarande men känner av alla symptomen fortfarande så ingen dröm… Imorn ska jag ringa barnmorska. Läskigt värre!

Kickan90
0

#100 läskigt?
vi tyckte att det var superspännande :P

själva så försökte vi en gång och det blev ett pluss 4 veckor senare :D
då vi kom överrens om att vi skulle försöka den månaden så skulle vi vänta att ha det tills vi visste om de blev något för vi ville inte att barnmorskan skulle flytta oss en massa veckor xD haha!

men sen använde vi clearblue digital och kan ju säga att vi tyckte det var spännande att använda den när vi redan hade ett pluss så vi kunde se om det tog just nu :P

Medarbetare på

carrrrrooooo
0

Spännande att läsa er allas inlägg.. Jag längtar så grymt mycket till torsdag då vi ska på vårt första ultraljud.. :) jag gissar på att jag är mellan månad 3-4 får se om jag har gissat rätt.. så i helgen ska vi berätta för vår släckt om nu allt står rätt till i magen..

Det känns som om brösten växer för varje natt och jag har svårt att vara vaken längre än till 21.00 och jag kan inte äta stora portioner och jag blir lätt illa mående så visst fasen är det något som växer i mig, vi håller nu alla tummarna för att det ska gå bra nu hela vägen så att det kommer ut en frisk och pigg liten krabat! :)

Efter torsdag får ni veta mer.. Det ska bli roligt att följa er allas graviditet.

Lyckoönskningar till er alla!

Nilam
0

#100 Hihi, har räknat ut vem du är ^^

Men då måste ni vara glada att ni kunde få barn också :) Jag hade sån där töntig nojja att något skulle vara fel på mig, två av mina systrar har problem att bli gravida och två av dem har inga problem alls. Så jag låg där i mellan och undrade "vart lutar jag åt"? Men tydligen fanns det inga problem alls :)

#102 Mitt illamående och kräkningar började i vecka 5-6 och fortsatte hela vägen upp till vecka 16-17.. dock har det inte försvunnit helt, men helt klart en förbättring. Hade jättesvårt att äta, fick magkatarr, morgon och kväll var värst, ibland kräktes jag upp till 3 gånger per dag.. Nu är det mer stabilt men har sällan matlust morgon och kväll. Tvingar mig att äta ändå.

Idag är jag 20+0 och om två veckor blir det ultraljud nr 2! Plus fyra dagar senare flytt hem till Sverige ;)

Kickan90
0

Usch då, jag hoppas verkligen att ni inte kommer på så himla dåligt med erat illamående.
Själv så gick jag ner 8kg och nu har jag äntligen kommit upp dom kilona. Men både jag och bebisen följer våran kurva bra och nu fram till v.32/35 kommer magen att växla ganska snabbt och senare att avta, sade min barnmorska ^^

Hon tyckte att det var en riktigt liten sprallis i magen på mig och blev glad när hon fick höra vilket kön den lilla hade och hon fick även se ett litet foto på h*n ^^
Vi skrattade alla 3 (sambon var med) när den sparkade på apparaten där vi kunde höra hjärthjudet…så underbart att höra det dunka som galloperande hästar och känna sparkarna där också för man blir på något sätt lugnare när bebisen sparkar hos barnmorskan för man e så pirrig o nervös om man följer sin kurva bra m.m. <3

Men jag måste bara säga att sockerlösningen som man ska dricka i denna veckan (v.28) är super söt och äcklig (tycker jag) speciellt när man inte får äta på 12timmar också dricka ett sånt stort glas innan 6min har gått helst och sedan sitta i väntrummer i 2timmar innan proverna tas. var inte så jätte roligt, men tur att jag hade älskling med mig<3
Det hjälpte ju inte att jag hade ätit lite mycket igårkväll så när vi skulle sova och bebben sparkade för fulla muggar att jag fick upp all mat…
Uuuusch säger jag bara xD

Medarbetare på

[maddash]
0

Tillbaka igen, igår vart det en jobbig dag på jobbet så när kvällen kom kikade jag bara in lite snabbt innan jag la mig vid 20. Herregud vad trött jag är hela tiden, riktigt jobbigt! För övrigt mår jag väldigt bra, lite lätt "mensvärk" och yrsel ibland.

#101 Gillar inte att ringa till främmande människor därför det är läskigt Flört

#103 Självklart är vi superglada över att kunna få smått men det känns fortfarande så overkligt.

Fick idag tag på barnmorska i Kumla, samtalstider visade sig vara svårt att få. Fick tid för inskrivning redan imorn Tungan ute

Nilam
0

#105 Gillar inte heller att ringa till främlingar. Förbereder hela samtalet i mitt huvud innan jag ens slår siffrorna. Lättare att mejla, då kan man läsa igenom det man skrivit och ändra om det inte låter bra. På telefon är det sagda ordet sagt ;)

Kickan90
0

#105 ja visst är man glad att man kan få bebis :D
själv tycker vi att det känns overkligt att vi ska ha en liten om ca 12veckor ^^ så det känns skönt när vi känner hur den lilla sparkar och rullar runder i magen på en :)

#106 samma här, men att ringa barnmorskan gillade jag. var så stolt att kunna säga på telefonen jag är gravid ^^ haha!
dock första gången jag ringde till en barnmorska så var det för att dom skulle skicka in mig till sjukhuset x)

Hoppas att ni får en bra barnmorska som ni är nöjda med :D

Men oj, vad man längtar tills den lilla ska komma ut men samtidigt så vill man ha den sprallisen i magen hela tiden <3

Medarbetare på

[maddash]
0

Snurrade ihop det lite, ingen inskrivning idag utan information bara. Däremot nästa vecka på fredag blir det inskrivning + info om fosterdiagnostik. På onsdag, alltså om en vecka har jag tid hos läkaren. Ska kolla upp vilken vecka jag är i. Bm gissade på vecka 8.

Bm verkade superbra och positiv. Lätt att prata med så vi känner oss väldigt nöjda!

Idag har vi även berättat för sambons föräldrar. Båda tog det superbra. Hans mamma är så glad över att få ett barnbarn så nära, bara 1½ mil bort, dom andra bor 55 mil bort eller nått sånt.

Dags att sova, heeelt slut efter idag Tungan ute

Tane
0

tänkte bara skriva att vad fina magar ni har, själv är jag i vecka 34 och har knappt någon mage alls men min bm sa att det beror på att du är såpass lång och på alla syns det inte lika bra att man är gravid :) är 172lång :)

Kickan90
0

#109 va kul :D jag har inte världens största mage heller men den märks när jag har så smal figur :P
så sade min barmorska också fast sen sade hon att jag är ju väldigt smal i mig själv så då syns det lite mer. Är 170 lång o sambon 2m xD så blir nog en låång bebis ( ;

Medarbetare på

Nilam
0

#110 Jag är bara 158 cm och sambon strax under 170, så blir ett väldigt kort barn ;) Har inga långa i våra familjer heller, så skulle krävas mutation för att få en lång bebis :P

Tane
0

110 blir en lång bebis här med min man är 184cm lång har många långa i släkten både i den nya släkten och från min mans sida så det blir långa bebisar :) om de inte ärver min mammas korthet på 165cm

Kickan90
0

Ja vi har också långa i släkten båda 2 x)
dock så var jag väldigt liten när jag föddes och min kille var inte så farligt lång men benen såg väldigt långa ut xD haha!

dock så hoppas jag på att jag går upp några kilo nu mot slutet :)
det är inte långt kvar och man känner redan hur "trångt" bebisen har det i magen x) långa rundor är inte så härligt att gå när det känns som träningsvärk i hela magen också rullar den runt en massa där inne x) då får man pausa och försöka putta på magen så den flyttar sig lite så man kan fortsätta gå :P men ska inte klaga, har ingen bebis som sparkar på revbenen som mina bekanta har ^^ här siktas det mot blåsan istället..

Medarbetare på

elinskogsberg
0

JAg hoppar också in här :)

Vi väntar vårat andra barn, som är beräknad till 21 Mars :) Så jag är i vecka 20+5 :D <3

Kickan90
0

#114 grattis :D

va roligt att, då har känner du hur bebisen rör sig i magen :D

Medarbetare på

elinskogsberg
0

#115 Tack så mycket :)

Jadå, h*n ligger och sparkar på hela dagarna. Just nu är h*n väldigt sparkig, så det är riktigt mysigt :D

Nilam
0

#114 Grattis :) Då ligger du i samma liga som mig och Sussi89 ^^ Jag är i vecka 21+0 idag.

Det är mycket sparkar och massa rörelser varje dag. Jobbigast är när barnet rullar upp över naveln och lägger sig närmre bröstkorgen, känns väldigt spänt då så jag guidar alltid ner den igen ;)

Om en vecka gör vi äntligen nästa ultraljud och får förhoppningvis veta könet :)

Kickan90
0

Haha min bebis är ju något större och när den är uppe vid naveln ser jag ut som en stor bulle xD spänt är det också och magen blir oftast sne ;)

men tycker det är mysigt när den ligger lite längre upp, jobbigt när den ligger nere vid höften/blåsan känns som man går hjulbent så brukar ta på min foglossningsbältet då och gå runt lite för kan inte ha den när jag sitter ner alldeles för obekvämt x) haha

Medarbetare på

elinskogsberg
0

117# Tack :D

Inatt har jag inte fått sova något för lill bebisen har legat och sparkat på min blåsa så har fått gå på toa hela tiden :P Men det är ju så mysigt iaf :D

Hur går det för er alla andra där ute med era busiga bebisar? =)

Kickan90
0

Jodå det går bra, börjar bli lite trångt för bebben känner jag ^^
här rullar det mest på och när man väl får sparkar (ngn gången om dagen) så ser man små runda bollar på magen.
Ibland ser man hur "bollarna" flyttar på sig i magen hur mysigt som helst.

lite svårt att förklara ^^ men hoppas ni förstår annars får ni vänta några veckor ;) hehe

Medarbetare på

Sussi89
0

#119 Va dum jag ärTungan ute Fick för mig att jag fått uvi för jag blir så akut kissnödig lite då och då. Men nu när jag tänkter efter så är det säkert bara lillan som trycker på blåsan!

Juste måste berätta detta! Idag kände min sambo lillan sparka för första gången! Så underbart att han också fick känna det. Jag har ju känt henne ett bra tag inifrånGlad Jag har moderkakan framtill så den blir ju som en krockkudde så det kan vara lite knepigt att känna sparkarna utifrån.

S*Winterwind

[jejjas]
0

Jag är beräknad till detn 21 juni, känns som en evighet ditt, men vet samtidigt att tiden kommer gå fort, i dag har jag gott in i vecka 9, så det är ca 9 veckor kvar för ett ul Tungan ute, försökte få ett i vecka 12 men det gick inte, min sabo blev mer besviken än jag Tungan ute.

Sussi89
0

Grattis!! :D

Ja det är evigheter tills man ska göra ultraljud!! Men det är värt väntan :)

Tycker dom borde införskaffa att man får gör det varje vecka Oskyldig

S*Winterwind

[jejjas]
0

#123 Tack =)  Jag har inget i mot att vänta igenkligen, men oron att man ska få ett missfall till finns ju där,

sambon blev så besviken i går när jag ringde å sa att vi fick vänta, men som jag sa till han med, tiden ditt går fort =) sanart kommer den hektiska jul månaden å då rinner tiden i väg, och snart är det januari så jag kan boka in ett ut ;) .

Men min stackar sambo är så rädd om mig ;)

lilla-icka
0

Här fortlöper graviditeten som vanligt. Dvs lite illamående om jag inte äter på en gång när jag är hungrig, upp och kissa på natten, ömma bröst osv.

Har begärt tid för blodprovstagning för att se om jag behöver öka dosen Levaxin nu när jag är gravid, och hoppas nu att jag får komma och ta prov denna vecka.

Befinner mig just nu i vecka 7 (6+5) och ska förhoppningsvis i vecka 8 eller 9 få komma till min gyn. o göra ett första UL, detta då jag har blivit gravid genom hormonbehandling så de vill kontrollera hur många ägg som blivit befruktade och som gått fram i graviditet.

Ska bli så spännande och se hur många som gömmer sig där inne. Både sambon o jag tror på två, så vi blir väl besvikna om det skulle bara vara en, men med tanke på vilken riskgraviditet en tvillingsgraviditet är så borde vi ju vara glad och nöjda om det visar sig att bara vara en. (Hoppas egentligen på en också, ska ju hinna med också).

Men som sagt, UL blir inte inbokat förrän jag har tagit mitt blodprov så nu väntar jag spänt på att få en tid så att jag kan så se fram till nästa anhalt, dvs UL.

Sambon är lika förväntansfull som jag och pratar om hur framtiden ska bli osv. Och vi tycker båda att tiden borde gå lite fortare framåt, så att det snart var dags för den 28-29 juni 2012 då vi är beräknade…

elinskogsberg
0

Jag fick till ett ultraljud i vecka tolv… Jag sa bara att jag var orolig och massor av såna saker till slut gick dom med på ett bara för att lugna ner mig :)

Det är ju inte bra om man går runt och är orolig :P

#121 Det är nog säkert bara lillan som sparkar :)
Vad Mysigt att han fick känna :)

Min sambo fick känna för en vecka sen ungefär, han blev riktigt glad =) Han tyckte det var roligt att han kunde känna tidigare än vad han gjorde med våran dotter :P

Tane
0

113 Kickan vänta tills bebisen vänder på sig :) då blir det annat hihi. själv har jag inga problem med långa promenader trots att jag är i vecka 33+5 senast igår gick jag en promenad på 6km :) den gången var det utan hund men det blir många km om dagen om man tänker hur mycket och ofta jag rastar hunden här hemma.

Min bebis ligger med huvudet neråt från ca vecka 32+0

[maddash]
0

Läkarbesöket idag var inge vidare, ganska otrevlig och hård var hon. Men nu vet vi att jag är i vecka 9 eller 10.

Känns spännande att faktiskt få det bekräftat att nått litet ligger där inne! Mår väldigt bra, kan känna ett lätt illamående ibland och lite värk långt ner i magen men inget mer Glad nu är det inskrivningen på fredag kvar den här veckan.

Kickan90
0

#127 haha den rullar på som tusan där inne & ger mig sparkar som tusan ^^ en riktig pigg liten bebis i magen :D
våran bebis ligger så långt ner, precis vid blåsan (lite under byxlinjen) fortfarande och sparkar som tusan när h*n inte får plats så långt ner x) haha! så det blir lite svårt att gå långa promenader iaf när man har 2 hundar som gärna vill få igång en och leka ^^

men brukar ta på mig foglossningbältet och det underlättar.
men det är ju bara att fortsätta gå och försöka att inte gå så himla snabbt hela tiden x)

#128 vad tråkigt :/ har ni funderat på att byta eller?
Men kul att ni fick det bekräftat att ni har en liten i magen :D

Medarbetare på

bebislycka
0

Jag är en 19årig mamma till två små troll. En tjej på 3år snart och en liten grabb på 3½ månad. Jag är förlovad med sonens pappa. Idag fick vi veta att vi ska ha tvillingar i juni nästa år, när våran son bara är 10-11 månader. Abort är helt uteslutet men är så rädd.. Men men, det ska nog gå bra :)

Sussi89
0

#130 GRATTIS!! Va roligt med tvillingar, det vill jag med ha Tungan ute

Jag trodde inte att man kunde bli gravid så fort efter att man fått barn!

Förstår om du känner dig lite rädd :/ Men det går säkert galant!Skrattande

S*Winterwind

bebislycka
0

#131 Det trodde inte jag heller.. Iallafall inte jag.. Det var helt oplanerat, skulle vänta med fler barn i många år hade vi bestämt, haha! Min mammas kompis fick två tvillingpar på 11 månader, så jag är inte ensam ^^

Tack så mycket :) Jag har mycket stöd från pappan, våra föräldrar och syskon så det kommer nog gå bra ^^

Sussi89
0

#132 Det är bra att ha familj som hjälper till, tänk om man inte hade någon och blev tvungen att stå där helt ensam, urs!!

S*Winterwind

bebislycka
0

#133 Ja usch, vet inte om jag hade klarat det då.. Hade nog gjort det men det hade inte varit lätt. Jag är glad och tacksam över att jag har min familj :)

[maddash]
0

Finns bara en läkare på den avdelningen så kan inte byta men hoppas slippa mer kontakt med henne. Vill inte byta vårdcentral heller Glad

Kommer få ha kontakt med specialistmödravården som det ser ut nu, har sen flera år tillbaka lite knasiga värden när det kommer till blodet, lågt hb och förhöjt av framförallt trombocyter. Tänkte väl inte direkt att det skulle påverka liten i magen eftersom det inte påverkar mig direkt men det gör det i allra högsta grad tydligen.

Risken för blodpropp är mycket högre för mig nu än innan Rynkar på näsan Så kanske kommer få medicinera med Trombyl. Jättekul… Väntar på att dom ska kontakta antingen läkaren eller kalla mig.

Kickan90
0

#135 okk, det var inte så roligt. Jag har som tur är bara lågt järnvärde för tillfället men försöker komma ihåg järntillskottet som jag har köpt ^^ jag har annars den lägsta graden utav epilepsi men behöver inte ta några tabletter nu iaf då dom inte är så bra för fostret.

hoppas att jag slipper ta medicinen under hela graviditeten och amningen sen kan jag äta medicinen igen om jag måste ^^

Medarbetare på

Nilam
0

Nu har jag varit lite frånvarande här märker jag^^

Säger grattis till er med goda nyheter och glad fortsättning!

Här växer magen på som vanligt, inte så mycket viktuppgång än dock (vilket är märkligt när jag ser min enorma mage) :P

I natt vaknade jag av att bebisen flyttade sig till en obekväm ställning (för mig allstå). Låg på sidan för tillfället så jag vände mig på rygg och då kunde jag känna en stor bula upp till vänster över min navel ^^ Visade bulan för min sambo innan jag gav bebisen en liten "knuff" i rätt riktning.

Nu är det bara 3 dagar kvar till nästa ultraljud, då är jag i vecka 22+0. Får hoppas den lille vill visa könet också ;)

Tane
0

#136 vad är det för järntabletter du käkar? är det Niferex eller nåt annat?

Kickan90
0

#137 ja vid den veckan brukar dom hitta någon god plats att ligga på^^ våran ligger jämt på höger sidan, men börjar bli lite för stor så man känner att man flyttar sig lite mer mot vänster för att få plats ;)

#138 jag äter ferronol, det är flytande med vitaminer också :)
fick höra utav min barnmorska att man inte blir lika dålig i magen utav den som med vissa tabletter.

Medarbetare på

Tane
0

#139 själv har jag en väldigt tålig mage eftersom jag klarar av Niferex alla jag känner har klagat på den tabletten att man blir så dålig i magen av den men jag lyckas varken få förstoppning eller diaré

Kickan90
0

Själv har jag aldrig ätit några järntabletter innan och jag vill inte ha något problem med min mage så tog ferronol xD

gillar att man får i sig vitaminer också samtidigt som man tar järntillskott, speciellt när jag jobbar som timanställd på förskolor och träffar snoriga ungar så kan det vara bra med lite extra vitaminer^^

men e nöjd med flaskan, billig och bra + smakar gott :) sen ska jag inte ta för mkt tabletter sade barnmorskan om jag behöver börja med min medicin igen då jag har epilepsi petit mal och ev kan behöva ta en medicin, men just nu så "provar" vi utan.

Medarbetare på

Nilam
4

Woho, hade ultraljud idag! Så mysigt det var att kika på den lille igen, plus att vi fick veta något vi väntat läääänge på ;)

Målade en bild till dagen i ära:

Rokkur
0

#142 Vilken söt bild! Ultraljud är alltid lika spännandeSkrattande Grattis till en liten flicka! När är hon beräknad?

Jag är i v 29 (snart 30) och jädrar vilken fart det är på grabben i magen! Helt underbart <3 När han sträcker på sig och man känner hur han rör sig långt nere i magen(ljumskarna) och hur han buffar mot revbenen samtidigt! Går inte att beskriva egentligen….Häftigt är det iallafall!Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Nilam
0

#143 Tackar, fick ritblock med tushpennor från min sambo i en sån där "out of the blue" present, så jag målar i stort sett varje dag nu för att fördriva tiden ;)

Jag är i vecka 22+3 idag och flickan är beräknad den 18 Mars :) Här är det också fart och fläkt! Man kan t o m se hur hon sparkar och har sig. Dessutom gillar hon att flytta runt i magen, får ofta "bulor" nära revbenen för att hon ligger och trycker :P

Vaknade häromdan av att min mage var helt toksne och fick nästan panik (överdriver) för jag kunde inte få henne att sjunka tillbaka i bättre ställning. Jisses, ont gjorde det också :/

Är iaf glad att hon ger mig livstecken varje dag, och att jag kan dela det med min sambo som ofta sitter beredd med en hand på magen ;)

Sussi89
0

#143 Så roligt.  Då är det inte många veckor kvar tills du och pappan till barnet får se ERAT mirakel. Tänk så spännande och fantastiskt att få vara med om att ett barn föds, ens egna barn! Ingen skulle väl vilja missa det! Ingen skulle få missa det!Glad

S*Winterwind

Rokkur
0

#144 Åhh, tiden går så fort när man väl kommit förbi v 20! Min lille gillar med att ligga och trycka vid revbenen, ser riktigt kul ut med hur magen ändrar form! För sne blir den rätt oftaSkrattande

Alice Walker

Sussi89
0

#144 Ja tack och lov för att den gör liv ifrån sig varje dag! Det blir sån försäkring på att hon lever och mår bra :) Här får sambon vara beredd på att komma springande och känna på magen.Kyss

För varje gång har sitter och håller på magen (väldigt ofta iofs) så ligger bebisen och sover. Eller försöka ligga så still som det bara går Tungan ute

S*Winterwind

Nilam
0

#147 Sambon lägger alltid handen på magen när vi ser på film (även i biosalongen), på så sätt är han redan beredd om bebisen vaknar upp och börjar sparkas. Han har också lyckats känna hur magen byter form när hon flyttar runt där inne ^^ Annars kan vi lita på 90% att hon kommer börja sparka när jag lägger mig i sängen på kvällen och läser :P

Sussi89
0

#148 Så mysigt! :) Får säga till min sambo att göra det oftare också! Tungan ute

S*Winterwind

Patriszija
0

Måste bara fråga när man kan börja slappna av egentligen, jag är i v12+2 idag och är så rädd att förlora bebis =/.

Nilam
0

Oftast finns det ingen anledning att oroa sig alls. Såvida man inte har haft missfall tidigare. Men också finns det risker genom hela graviditeten. Min mamma förlorade nästan mig i 6:e månaden för att hon jobbade för mycket med tunga lyft osv. Men hon har aldrig haft problem under sina 4 graviditeter annars.

Tane
0

nu är det inte långt kvar alls för min del v 35 är jag nu i längtar sååå tills lillen kommer :) våran väntade Benjamin

Sussi89
0

#150  Jag tyckte också det var lite jobbigt i början. Men jag försökte att inte tänka på det alls.

Och du har ju kommit förbi den mest kritiska tiden juSkrattande

En bra ide' är att köpa en angelsound (om du inte har gjort det) och höra barnets hjärtljud ibland. Det är väldigt lugnande att höra starka friska hjärtljud.Kyss

S*Winterwind

Sussi89
0

#152 Åhhhh så spännande! Den kan ju egentligen komma när som helst nu!

Så fint namn ni har valt!

Nu längat jag tills det ska bli min tur!

S*Winterwind

Kickan90
0

Vi har ett angelsound här hemma, men vi använder det knappt ^^
någon myskväll ibland brukar vi lyssna på dens små hjärthjud, är toppen att man kan ha 2 hörlurar så vi slipper dela en :)

men man känner att det börjar bli lite trångt redan i magen, ser riktigt hur sparkarna blir som små kulor som sticker ut ur magen ^^

Idag har jag även fått några söta bodys utav min mamma :P
så glad hon var när hon såg hur bebisen rörde sig i magen.

Några namn har vi men inget 100% ännu, vi vill gärna betsämma oss för det senare när h*n är ute :D

Imorgon blir det även dags att återvända till barnmorskan :D

Medarbetare på

Sussi89
0

Aj! Min lilla har en förmåga att lägga sig på tvären långt nere vid bäckenbenet typ (Tungan ute). "tjejmagen" känns jättespänd och det gör jätteont inne där hon ligger. Får rikigt försöka knuffa upp henne typ så att hon lägger sig bättre. AJ!

#155v åh det är så roligt att få lite grejer, min mamma köper ofta småsaker till lillan också :)

Fick dock ett par "hängslebyxor" som såg förfärliga ut Tungan ute Men det kan vara bra att ha å' slänga med hemma! :D

S*Winterwind

lilla-icka
1

Nu har vi berättat för alla i familjen. Började med sambons familj, (föräldrar o syster) o avslutade med min familj (föräldrar o 2 bröder), alla verkade de glada och förväntansfulla, våra syskon tror jag blev mest förvånade och "är det sant", ska nu bli kul att droppa nyheten för övriga världen när vi passerat 12 veckor (ungefär till jul alltså)…

Kickan90
0

Va härligt :D

Idag var vi på första föräldraträffen (:
Kors i taket på var det något som killen uppskattade och han kände att man fick reda på lite mer svar på sina frågor..vet att han e lite orolig för att han inte ska kunna hjälpa till på bästa sätt på förlossningen men jag e mer säker på att han kommer fixa det och komma på något bra :)

bara några veckor kvar, ska riktigt ta och njuta nu utav att sova känner att man bara blir klumpigare och klumpigare & man sover inte lika länge innan man är tvungen att gå på toa eller vända sig om ^^

Medarbetare på

Tane
1

börjar bli sugen på ett syskon till det kommande barnet hmm :) 2-6 veckor kvar tills vårat första kommer längtar redan till nästa hehe :)

Kickan90
0

#159 njeah sugen och sugen :P visst vill man att bebisen ska få ett syskon men det får allt ta och vänta några år ^^ haha

Medarbetare på

Sussi89
1

#159 Jag ser också fram emot nästa barn, hehe ska inte ha min första än på några veckor :P

Dessutom kommer jag sakna min mage, den är så mysigGlad Så vi tänker nog bara vänta ett år efter att lillan är född med att börja på en till bebis.

S*Winterwind

Kickan90
0

#161 ja magen är super mysig och kommer också att sakna den :)
men den börjar bli lite jobbig nu mot slutet när det blir allt trångare och trångare i magen. Man vaknar allt oftare på nätterna utav att vända på sig och springa på toaletten ^^

vi vill inte ha barn så tätt så det blir nog inte förrän lilla bebisen är 2år som vi börjar på ett syskon isåfall. blir ju mycket att göra med ett barn och hundarna + våran hobby :P

Medarbetare på

Tane
0

vi har nog tänkt att vänta bara 4 månader innan nästa graviditet, vänta 4 mån pga att proverna visar att jag inte säkert är immun mot röda hund så jag måste vaccineras efter avslutad grav. och sen får jag inte bli gravid på 4 månader :) så nästa bebis blir också till julen 2012 om allt nu går som vi tänkt men jag blir ändå inte besviken om vi inte får en liten bebis 2012. vi vet allafall nu att jag blir ganska lätt gravid, vi hade inte ens tanke på att skaffa barn än med tanke på att vi bara känt varandra i snart 2år och vart gifta i 8 månader på fredag.  samtidigt börjar vecka 37 för min del på fredag :)

Kickan90
0

Okk, jag och min sambo har varit tillsammans i 4år och förlovade i 1år :) Jag hade väldigt lätt att bli gravid med denna bebisen men det kan ju ta tid med nästa bebis ^^

Att ha barn så tätt är inget för oss, minst 2år emellan x)
Vill dessutom gärna ha tid med bebisen och våra djur, det är ju trots allt ganska tufft med barn och man vill också ha egentid tillsammans^^
Men vi har gott om tid att få fler barn, är ändå bara 20 & 21år.
Man får väl se antar jag ;) kan ju bli att man blir mer sugen senare när väl bebisen är ute osv ^^

Går in i v.33 på fredag (:

Medarbetare på

[maddash]
0

Här har det vart kaos sista dagarna. Fick igår på morgon veta att jag har fått graviditetsdiabetes. Skulle göra en glukosbelastning men kom aldrig så långt, redan vid blodprovet innan stod det klart att jag hade för högt fastevärde. Så fick en tid på sjukhuset några timmar senare.

Så nu får jag ta insulinsprutor 3 gånger om dagen och blodsockertest 7 gånger om dagen. Imorn ska jag in till spec. mödravården för ytterligare kontroller.

[jejjas]
0

I daghar jag gått in i vecka 12 =) och ska strax åka till mvc för lite prover =)

Mulla
0

Har inte varit med här innan men det är väll på tiden antar jag! Jag är i vecka 22 nu.

Den lilla är beräknad att komma den 29e Mars.

Jag och min Sambo ser jättemkt fram imot att den lilla ska komma! Glad

Just nu känns det som att tiden går jättefort.. Men det kommer nog kännas annorlunda snart!

Kickan90
0

#165 usch då, det var inte roligt :/

#166 & #167 grattis :D
haha tiden går suuupper fort fortfarande :P men gör ju inget vill inget hellre att möta den lilla bebisen även om man kommer sakna alla sparkar :)

Medarbetare på

Tane
0

Fick precis reda på ifrån min BM idag att kanske jag blir mamma redan om en vecka eller två med tanke på hur långt ner barnet ligger och att den inte har gjort någon kullebytta o blivit sittandes med rumpan neråt :) o med tanke på att jag har typ mensvärkliknande ont och ibland riktigt obehagliga sammandragningar, men sen vet man ju inte när barnet bestämmer sig att komma ut :) packade även väskan som jag ska ha med mig till BB

Sussi89
0

#167 Grattis :)

#169 Ojoj så spännande!Skrattande

S*Winterwind

Melsow
0

Jag är en 15-årig tjej som ska få barn 2010. Är i V. 26+3:) Jag är beräknad 4 mars och jag tycker att det ska bli jätte spnnande och jag har som inte fått veta vilket kön det är och det får jag först veta när jag är i v.32 sa BM.

Sussi89
0

#171 Stort grattis! Ska också ha i mars fast några veckor efter dig,  den 24. Skrattande

Men frågan är hur du ska lyckas gå bakåt i tiden så att du får 2010…OskyldigTungan ute

Hur känns det att vara så ung och vänta barn? Tror du att det är mer nervöst än om du vore äldre?Glad

S*Winterwind

Kickan90
0

#169 min lilla bebis ligger också långt ner men riskerar inte än att den kommer förtidigt xD hoppas att våran kommer så nära BF som möjligt.
kommer annars bli lite jobbigt med flytten xD haha

Medarbetare på

Sussi89
0

#173 Åh ska ni flytta så roligt!

Jag och sambon letar för fullt efter en liten gård att köpa, men dom växer inte på träd!! Skulle varit skönt att hinna flytta innan lillan kommer. Men känns inte rikigt som det blir så.  Nu bor vi i en 2:a, och det är på tok för litet! Vi har dessutom min sambos lilla dotter var annan helg + fyra katter och en hund!Tungan ute

S*Winterwind

Tane
0

för tidigt njaa den räknas inte som för tidigt född från och med nästa vecka gick in i vecka 37 igår, så den får komma när den vill nu tycker jag, ska ta o lägga mig nu sovit jättedåligt pga grannar som festade typ hela natten o deras hund skällde fram till 4::30

[maddash]
0

Vårat lilla pyre, 9 veckor gammal bara så vart tillbakaflyttad 4 hela veckor… Så idag är det 9+3 veckor Kyss

Så skönt att få se att nått faktiskt finns där inne, har inga som helt symptom så var ganska orolig. Men liten verkar vara som den ska, starkt hjärta och vild Tungan ute

Tane
0

#176 Grattis :) hade heller inga symtom mer än molvärk så jag åkte in akut till sjukhuset för att få reda på vad det var, visade sig att jag var gravid :) som jag tidigare skrivit i tråden den kommer nog iår bf är ju 29 men den kan ändå komma 2012, fast bm tror att den kommer tidigare med tanke på hur den ligger och att jag får ganska ofta typ mensvärk som kommer och går. samt ont i bäckenet, ibland så ont att jag måste resa på mig under ett toabesök.

Kickan90
0

#174 haha då förstår jag att ni vill flytta xD
vi bodde i en 1a innan 2timmar från släkten så vi ville närmre och hittade en nära oss :) blir en fin 3a där vi får plats allihopa , vi har 2 vovvar och en kanin just nu ^^

ska bli roligt senare när bebisen är ute så vi kan måla lite smått i rummet och sätta upp sakerna som vi vill ha det, blir bara en massa kartonger för tillfället men sen ska ju lilla bebisen sova i vårat sovrum tills den är 6mån iaf :)

------------------------------------------

#176 hehe ja runt dom veckorna så brukar den vara ganska vild ^^
vi får se vårat första gången i v,7 :)

#177 spännande ju, även om det är jobbigt med värken :) 
själv har jag inte så ont men kan få jätte ont i höften o ryggen, men som tur är så får jag massor med massage utav min sambo ^^

Medarbetare på

V3ritas
0

Hej tjejer!

Vi ska få vår andra bebis 2012. I Augusti. Plussade för drygt en vecka sen så det är ganska färskt ännu.. :)

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)

Kickan90
0

#179 Gokväll ^^

Grattis till erat + :)

----------------------------------

Här växer min mage så det knakar xD inte många veckor kvar alls :P
Enligt min barnmorska skulle jag ha gått ner lite i vikt men min magen ska ha vuxit och även bebisen.
Barnmorskan tyckte att jag hade lite för bra ämnesomsättning så får börja äta lite om nätter nu också (då äter jag ändå var 3dje timme, på dagen när jag inte sover)

#177 har din lilla bebis lagt sig ner med huvudet?
våran lilla bebbe ligger också väligt långt ner och har nu fixerat sig med huvudet neråt :)

Medarbetare på

KickanW
0

Hej allihop!

Bor några av er i Stockholm eller Gävleborg? Jag är fotograf och tar egentligen betalt för gravidfotograferingar, men just nu har jag tänkt utöka min portfolio så jag vill kolla om några av er har lust att bli fotade gratis mot att jag får använda några av bilderna till min hemsida m.m.

Hör av er i så fall!

Lycka till :)

Nilam
0

#181 Ja jag gör ju det Kickan ;) Vi har ju pratat om en ev fotografering tidigare, tyvärr är jag inte fullväxt ännu, även om jag fått en ordentlig mage :P /Malin

Sussi89
0

#179 Grattis!!

#181 - Så typiskt att alla som erbjuder gratis fotografering bor massa mil bort! Annars hadr jag nappat direkt!

S*Winterwind

KickanW
0

#182: Ja, dig har jag uppskrivet att jag ska fota! :)

#183: Du får väl ta dig en liten weekend i Stockholm vettja!

Sussi89
0

#184 Ska höra med sambon :P

S*Winterwind

Sussi89
0

#180 Måste du äta så ofta för barnets skulle eller för din? Trodde att barnet oftast tog den näringen den behöver?

S*Winterwind

Kickan90
0

#186 för min egen skull xD
barnet tar ju det den behöver men det har gjort att jag inte har fått det jag behöver lika mycket och eftersom jag gick ner så mkt i början e dom lite oroliga att jag ska börja gå ner igen för då måstes jag bli inlagd.

Men äter ju ofta osv så det var bara att ta någon extra macka, äter inte alls ofta skräpmat utan mycket, frukt, grönt, hemlagat, mackor och fil med flingor. Men hörde att banan skulle vara väldigt bra att "trycka i sig" även om man var lite mätt så ska handla hem det lite extra + nötter då det också hade lite extra bra fett i sig :)

Menmen, ska inte klaga imorgon går vi in i v.34 & har en mysig mage med en sprallande bebis ^^

om några veckor skulle jag även göra en extra blodkontroll då vi har blodgrupp negativ & eftersom det bara finns 6 % med blodgrupp 0- så vill de gärna att gravida kvinnor som är inom min bloggrupp tar 3 kontroller. kan ju vara bra att veta om ngn i denna tråden e negativ ^^

Medarbetare på

Sussi89
0

#187 Jaha så det kan gå!

S*Winterwind

[jejjas]
0

I morgon ska jag få se den lill* som gömmer sig i magen =) ska bli så kul =D

Trollhassel
0

Jav var på inskrivning idag. Nu känns det som att detta är "på riktigt" liksom. Bara hålla tummarna för att det inte blir ett missfall denna gången också, men jag lär vara i vecka 8-9 typ. Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Rokkur
0

#189 Så spännande!Skrattande

#190 Håller alla tummar och tårGlad Hur mår du annars då? Illamående?

Alice Walker

lilla-icka
0

Är nu i vecka 12 (11+4) och magen kurrar konstant. Har just ätit en stor tallrik med makaroner (dvs kolhydrater), vilket lätt brukar få mig proppmätt, men nu är jag minst lika hungrig fortfarande, och skulle kunna äta minst lika mycket till. Börjar fundera om det är något som inte stämmer hos mig. Tur att jag ska träffa BM om en vecka så hon får tala om för mig vad som är fel (eller normalt).

Har ni några tips vad jag kan äta för att få magen sluta kurra. Dricker förövrigt massor med vatten om dagarna, har fri tillgång till frukt, men det hjälper ändå inte suget i magen… Börjar bli lite små jobbigt, speciellt när jag är så hungrig att jag mår riktigt illa…

Trollhassel
0

#191 tack! Jo, jag mår ganska bra. Är fruktansvärt trött och mår illa till och från men jag klarar mig. Jag har lärt mig att äta lite åt gången nu, det hjälper ganska bra. Dock har jag fått det problemet att jag inte är ett dugg sugen på frukt och grönsaker. Har älskat det tidigare men nu går det inte. Man vill ju äta allsidigt men det är svårt när man nästan äcklas av det. Rynkar på näsan

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
0

#192 Så är det för mig också. är hungrig hela tiden. Det spelar ingen roll vad jag äter, jag är hungrig ändå. Jobbigt att aldrig få känna sig mätt.

Med Vänliga hälsningar

Sussi89
0

#192 och #194 - Jag känner av det först nu i vecka 26 att jag blir dööhungrig! Äter nästan mer än sambon!

Inte innan, speciellt inte i dom tidiga veckorna. Då var det helt tvärt om för mig, knappt jag åt alls. Var bara aldrig hungrig eller sugen på något.

Men det är ju tur att det finns frukt, kan man ju proppa i sig Tungan ute

S*Winterwind

Rokkur
0

#192 För mig var det nog tvärtom till en början, kunde inte äta någonting, ingen aptit och kräktes konstant fick nog inte tillbaka aptiten förens i v 17, är i vecka 33 nu och är fortfarande extremt kräsen! Så har tyvärr inget bra råd att ge digRynkar på näsan

#193 Usch, ja det kommer jag ihågRynkar på näsan som sagt, jag var inte sugen på något kräktes tillomed av mina vitamintabletter! Men fick iofs lergigan utskrivet av läkaren pga det, så kanske är ett "extremfall"Tungan ute

Kan trösta dig med att det går över, till en viss del iafGlad och sen ändrar det ju sig under graviditetens gång. Just nu är det varm mat jag inte kan äta, måste låta den svalna först innan jag kan äta den för annars så har jag sura uppstötningar och halsbränna halva natten! Men det är ju helt klart värt det, längtar så efter lille EliasKyss Tror man glömmer bort alla gravidkrämpor när man väl har sin lilla bebis hos sig!

Alice Walker

Kickan90
0

Om Maten: (lättare att skriva såhär än att skriva allas nr)

Att äta konstant i början eller mot slutet är super bra för både en själv och för barnet :) i början behöver barnet mycket näring för att växa och utvecklas som det ska, men man ska inte oroa sig om man inte kan äta jätte mycket eftersom den tar åt sig allt den behöver.

nu mot slutet jag äter en massa dock så äter lite mindre portioner men oftare eftersom det inte riktigt får plats i magen med bebsen och när den sparkar är det lätt hänt att man kan få upp maten igen om man är lite för mätt.
Men nu mot slutet så  är det bara bra att äta eller försöka äta mer eftersom det är då bebsen lägger på sig i vikt och allt annat e för det mesta reda färdigt (är i v.33+2) och jag behöver allt mat man kan få inför förlossningen :) för då hinner man inte allt att äta och man är så inne i allt annat när den lilla väl är ute.

Men om man är mätt och inte orkar eller kan äta något så är banan väldigt bra och även att knapra på madlar, då mandlarna har nyttiga fetter (åt det väldigt mycket i början när jag hade mitt illamående).
Men tänk på att försöka putta bort all hämtmat eftersom det innehåller väldigt mycket salt och även onyttiga fetter som inte är så bra att äta för mycket utav. Lakrits ska man inte äta för mycket utav då det är ganska saltigt och kan göra att man får förhögt blodtryck speciellt om man redan har ett som kan gå upp lite.

Har ni även problem med halsbränna så undvik stark och kryddig mat, kolsyra ;)

Medarbetare på

Trollhassel
0

Vissa dagar är jag hungrig hela tiden och blir aldrig mätt….för jag har ändå ingen aptit. Lite paradoxalt kanske, att vara hugrig men sakna aptit men så är det. Jag försöker tvinga i mig frukt som jag tappat suget för. Jag är ändå glad att det hittills är så mycket bättre än under min förra graviditet då jag kräktes massor och mådde illa konstant nästan hela graviditeten. Hittills har jag bara kräkts 4 gånger.

Med Vänliga hälsningar

Tane
0

jag har ätstörningar sedan tidigare, vilket gör att jag har svårt att äta när jag väl är hungrig. jag låter tyvärr blodsockret sjunka så lågt att jag nästan svimmar o sen äter jag tills jag blir mätt men det är heller inte bra. men ändå har jag vänt den onda cirkeln till något positivt alltså nu under grav har jag haft bestämda tider när jag äter. sätter mobilen på ringning, hinner aldrig bli hungrig och har koll samtidigt på min vikt har endast gått upp 5 kg på dessa 38 veckor vilket min bm säger är jättebra, kommer dock att förlora mer vikt efter förlossningen än vad jag vägde innan grav. men man kan ta det possitivt det med. Längtar tills bebisen kommer ut så kan jag beställa en stor Kebabpizza :) iof det kan jag ju göra nu med men kan inte njuta av den på samma sätt nu som efter grav. :)

Kickan90
0

#198 & #199

ja vi är ju alla olika men det är tur att man har en barnmorska som kan se om man följer sin kurva osv. 
jag kan inte äta jätte mycket längre som jag kunde innan, vilket jag egentligen tycker är synd. men sålänge man får behålla maten, mår bra och allt ser normalt ut så får man vara nöjd :)

illamåendet är ju super jobbigt och din ätstörning kan ju bli jobbigt, men det är tur att ni har kommit över den biten och börjar njuta lite ^^

Idag så bjöd killen mig på thai-buffe ack så gott det var :D
första gången jag kunde äta ute på resturang under min graviditet och bara njuta utav alla dofter från maträtterna^^

Medarbetare på

Trollhassel
0

#199 Jag hade ätstörningar under många år när jag var yngre men jag tyckte att alla tänkbara spår av dem blåstes bort när jag blev gravid och jag har aldrig sedan dess haft en sådan tanke. Jätteskönt! Jag hoppas att du också slipper dem helt…för livet får en helt annan betydelse när man får barn. Glad

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

här har vi våran liten =) Blev flyttad tll 29/6

Kickan90
0

Vilken vecka är du i nu :)
fin bild ^^

Medarbetare på

Sussi89
0

#202 - Så sötSkrattande

S*Winterwind

[jejjas]
0

Hon räkna ut att jag va i vecka 12+0 nu :) om jag hörde rätt :) va så uppslukad av bilden :)

Tane
0

205 spännande :) du slipper allafall gå gravid när det är jättevarmt i 3 månader om det råkar bli en riktigt het sommar. kändes som jag höll på att dö i sommras utav värmen :)

nu önskar man mest för barnets skull att det inte blir för kallt :) fredag går jag in i vecka 39 :) får se om bebisen bestämmer sig komma iår eller kommer den nästa år :) återstår att se :) snart dax att bädda sängen för lillen :)

Kickan90
0

#206 ja det var inte roligt att vara gravid i somras med värmen och dessutom behöva ligga inne hela tiden pga kräkningar :/

dock så hoppas jag att det blir kallt så snön kommer för just nu känner det mer som höstväder xD hellre för kallt än för varmt ;)

Medarbetare på

Sussi89
0

#205 ja det var tur att min kille var med och lyssnade på vad barnmorskan sa när vi var på ultraljud. Jag hörde typ ingenting, kollade bara på bebisen. Sambon fick sen förklara vilken vecka vi var i och lite så :P

Men han börjar bli van. Mitt minne existerar inte nu, kommer inte ihåg något. Kan fråga honom samma sak flera gånger på en dag.

S*Winterwind

Kickan90
0

#208 haha sån e jag med, kan fråga samma sak flera gånger. lite irriterande när han säger men det svarade jag på imorse osv ^^

hmm, min kille var helt inne i skärmen på alla ultraljuden och bara stor smeilade. det var jag också men det var ändå jag som fick försöka lyssa så mkt som möjligt för ibland frågade läkaren honom ser du bra och han svarade inte för han var så inne att jag fick svara och säga ja det gör han för han är så inne i skärmen att han inte vet vad han ska göra XD haha

känns verkligen som att man svävar på moln när man e på ultraljud :D
och jag e så glad över att vi tog ett extra ultraljud nere i malmö och fick se bebben en gång till och även se könet (kors i taket att det gick, h*n som annars alltid ligger gömd och sover).
nu längtar man bara tills bebisen kommer ut så att man kan få pussa och hålla om <3

Det är verkligen roligt över hur mycket kroppen förändras och hur man själv som person ändrar sig väldigt mycket.
Men det härliga är att vi har kommit varandra mycket närmre och då tyckte vi ändå att vi stod varandra väldigt nära varann.
blir ju att jag inte behöver säga något alls för han vet redan vad jag tänker på och tvärtom, härligt :)

Medarbetare på

Sussi89
0

Haha ja dom har inte lätt killarna! :P

Men jag är såå glad över att jag har min kille! Jag hade aldrig velat gå igenom hela graviditeten själv. Det är inte samma sak att dela med sig av saker till andra om bebisen som det är att berätta för sambon. Vi hör ihop nu på ett helt annat sätt. Man har något gemensamt att vänta på. Ändå är vi förlovade  och var det innan bebisen blev till, men inget slår att vänta barn ihop!Skrattande

Vi har också funderat på att ta ett extra ultraljud, det var så fantastiskt att se första gången. Och så vill vi bli mer säkra på könet. Våran barnmorska gissade på en tjej, men kunde ju inte vara helt 100.

Men är det jättedyrt? Har inte kollat upp priser och så.

S*Winterwind

Kickan90
0

Ja det är super mysigt att ha någon att dela det med :)
är också förlovad med min sambo sedan ett år tillbaka och varit tillsammans i 4år. Men att dela detta med honom är något helt fantastiskt & det kommer bli ännu mera härligt när bebben väl är ute :D

Nere i malmö hos http://www.emmaultraljudsklinik.se/ kostade det 1200 kr men vi fick lite rabbat eftersom våran bebis inte riktigt ville visa sig 100% så vi fick bara en bild i 4d xD men vi fick se den lilla och veta könet + att allt såg normalt ut så det kvittar, vi ville bara veta könet egentligen. men då tog vi Tillväxtkontroll (Tillval 3D/4D) men ta inte könskontrollen på emmakliniken för då kollar dom bara upp könet och det är inte alltid att man får se ansiktet osv utan bara veta själva könet ^^

här är deras prislista iaf :) http://www.timecenter.com/emmaultraljudsklinik/

Medarbetare på

Sussi89
0

Häftigt att se i 3D och 4D!

Tack ska kolla upp dom sidorna!

S*Winterwind

Kickan90
0

Ja det var riktigt häftigt och man får bara hålla tummarna att bebisen ligger lite som den ska då xD alla fick hålla tummarna här hemma för våran bebis har inte varit lätt på något ultraljud ^^ hehe!

Idag så tvättar vi våra bebiskläder, blir kläder att åka hem i och även kläder för 3dagar sen får vi tvätta mer när vi e hemma :)
imorgon ska vi också packa BB-väskan, sambon ville vara med på det så då får vi vänta tills imorgon efter hans jobb så hinner alla kläder torka ^^

Medarbetare på

Sussi89
0

Jag ser såå fram emot att packa BB -väskan! Men tycker det är lite tidigt än Tungan ute Planerar dock för fullt vad som ska med!

S*Winterwind

Kickan90
0

Packat lite iaf ^^ men ska senare köpa godis och packa ner + någon bok.

har tagit några filtar/handdukar som vi ska ha vid bebisen så att hundarna kan känna igen doften, sen packade vi ner 2 kläder till bebisen och även en söt liten overall :) kan ju bli ändrat senare med tanke på att jag snart fyller år o då kanske man får lite saker till bebisen som man vill ha med^^

sen har jag hittat 2 kuponger en från libero och en från pampers de går dock ut den 31/12-11 så vi måste snart handla 2 paket blöjor redan xD
men ska bli spännande att se om man går över tiden eller om den kommer tidigare, var hos barnmorskan idag och våran lilla bebis är väldigt fikserad :) för 2v sen började den bli fixerad, men kunde ändå få platsen att flytta på sig om den ville men det har h*n inte gjort :D

Medarbetare på

Jag&Lillen
0

Hej smiter in lite här :)
Jag och min sambo väntar vårt första barn och är BF 23/6 än så länge,… får se vad de säger på ultraljudet som sker om 1 månad och 1 dag.
Är lite nervös. Men innan det ska jag till BM och lyssna hjärtljud om 1 vecka och 1 dag. Tänk om hon inte hör någonting :S

Jag&Lillen

Trollhassel
0

216 Det är ju inte alltid de hittar hjärtljuden så tidigt, men oftast gör de det. Jag håller tummarna! :) ….vi är ungefär lika långt gångna då…max ett par veckor mellan. jag oroar mig för samma sak som du men jag tror oron säkert är obefogad.

Med Vänliga hälsningar

Tane
3

Blev ingen 2012 bebis blev en tidig julklapp födde en dotter 22:50 den 23/12-2011 hon hade lurat oss på ultraljudet trodde det var en kille men ut kom en frisk tjej på 4520g 53cm långt :) hemkommen från BB idag

Rokkur
0

#218 Grattis till en liten flicka! Vad förvånade ni måste ha blivitSkrattande Skönt att allt är bra, njut nu av vara nyblivna föräldrar Glad

Alice Walker

Rokkur
0

#216 Grattis till graviditeten! Glad Så tänkte jag med inför det besöket, men så himla mysigt, och lugnande!, när man får höra sin bebis hjärtljud!

Alice Walker

Kickan90
0

#218 Grattis :D vilken överraskning.
min sambo hade en bekant som fick en liten flicka på julafton ^^

här inne gottar sig våran lilla bebis fortfarande och som magen växer nu, inte hitills bara fått ett bristning vid naveln som inte är så stort och dessutom så kommer det inte att synas när naveln blir "normal" igen och inte står ut xD haha!

Medarbetare på

Jag&Lillen
0

Jag vet att jag kanske inte behöver vara orolig men är ju det ändå,… tycker att den här veckan ska gå fort.
Vad händer om man inte hör någonting?

Jag&Lillen

Trollhassel
0

#222 jag fick ett ultraljud då i alla fall och där i fanns en fin liten bebis (som nu är 2 år). Bonus för oss då som fick se lillan. men det är klart, det händer ju att de inte hittar något ljud för att det inte finns något ljud att hitta…men man får försöka låta bli att tänka på det.

Med Vänliga hälsningar

Kickan90
0

#222 vilken vecka är du i?

vi fick inte höra något hjärthjul och då var vi i v,7 men dock så fick vi se ett tickande hjärta och en liten bebis som såg ut som en böna xD hehe!

men som #223 säger så får man försöka att träna bort alla tankar om att det kommer gå fel eller att något är fel utan man får försöka lita på barnmorskan. men självklart så ska man säga till barnmorskan om man är orolig :)

Medarbetare på

Sussi89
0

#218 Grattis vilken bra julklapp! Det var en stor bebis ni fick!Skrattande När var hon beräknad?

S*Winterwind

Jag&Lillen
0

Jag får försöka lugna ner mig helt enkelt. Men tänker nog mycket på det bara för att min kollega/kompis också är gravid och är typ 8 veckor före,… hon har gjort allt kollat allt och är ganska mycket rundare om jag säger så.

Jag är nu 15+2 och hoppas att hon hör hjärtljud om 1 vecka när jag ska till bmm.

Jag&Lillen

Kickan90
0

#226 det brukar dom göra :)
men ibland kan det vara svårt att få till det direkt.
det tog ett tag ibland för min barnmorska att hitta hjärtljuden innan bebisen fixerade sig neråt ^^

du ska inte jämföra dig med andra ^^ allt berors på hur din livmoder är och hur bebisen ligger, på föräldragruppen var jag något mindre än dom som skulle ha i början utav februari xD
men e faktiskt ganska glad över att man inte är så super stor, för det känns i höft och rygg ändå ;) är i v.35 + 4 och tycker att den är alledels lagom rund och go nu (:

Medarbetare på

Sussi89
0

#227 Jag är inte heller så stor som andra i min vecka, men jag har samtidigt inte gått upp något i vikt direkt, förutom det bebisen och tillbehör väger.

Men tycker också att det är lagom att inte vara för stor, känner mig enorm nu ändå. Är då ändå barea i vecka 28!!

S*Winterwind

Kickan90
0

Jag har gick upp 2kg i början, sedan gick jag ner 8kg (vägde 52kg) & har gått upp 13kg (65kg) min normalvikt innan graviditeten var 58kg och jag är 170 lång :)

det är ingen ting emot vad min kompis gick upp i, hon hade gått upp 20kilo i min vecka ^^
All vikt har lagt sig på min mage också, så kommer fortfarande i några byxor sen innan men alla tröjor är försmå såklart så går lite i min killes garderob och fått kläder från vänner som är större än mig :D

Idag ska vi även hämta våra nycklar till våran nya lägenhet, ska bli riktigt skönt att flytta in nu och få eget igen när allt närmar sig xD
inte kul att det tar en sån tid att renovera en 3a^^

(är i v.37 imorgon)

Medarbetare på

Nilam
0

Hej alla!

Har varit lite inaktiv ett tag nu, då vi har haft fullt upp med husköp! :D Nu är vi husägare och sitter just nu vid köksbordet i vårat nya hem. Stor enplansvilla med källare! Känns skönt att allt blev klart så fort, nu har vi gott om tid innan lillan kommer i Mars ;)

Graviditeten flyter på ganska lätt, har inga större smärtor eller rörelseförhinder, bebisen sparkar på dag som natt och magen växer.

Har inte gått upp så mycket i vikt än, är i vecka 28+5 och ca 4-5 kg upp (var 4 kg när jag senast besökte barnmorska).

På bilden var jag vecka 24+4 (har ingen dagsfärsk bild) :)

Sussi89
0

#229 med det var ju alldeles lagom storlek på magen! Så mysig :) Vad roligt att ni har flyttat

#230 Så kul med erat nya hus!! Juste det är vi som är i samma vecka ja :)

Jag och min sambo har ju kollat efter hus länge nu och äntigen har "vårat" hus blivit till salu! Vi ska på visning om ca 2 veckor. Så länge inte priset flyger iväg allt för mycket så flyttar vi så snart det går. Åh vad jag längtar!

Och vill såå gärna att det ska bli innan lillan kommer! Det måste det bli!

Det är en liten gård vi ska kolla på, 1 ½ plans hus med källare och liten ladugård och stora marker med skog och beteshagar.  Helt perfekt

Skrattande

S*Winterwind

[jejjas]
0

Nu vill jag med få mage ;) är avis på alla :) just nu vindas jag av figlossningar :( lite tidigt tycker jag, men fick ett super bälte i går :) trodde jag skulle förlora lite* i fredags då jag fick en blödning, men efter att ha pratat med sjukvårds upplysningen blev jag lugnare då jag inte hade ont, å igår slutade blödningen igen, men ska ringa gyn i morgon ändå å se vad dom säger.

Sussi89
0

#232 Vilken vecka är du i? :)

S*Winterwind

[jejjas]
0

#233 är i vecka 14+4 nu

Trollhassel
0

#234 Håller tummarna för dig, men det är säkert ingen fara alls ska du se :) Foglossning är jobbigt. Jag hoppas på att slippa det.

Jag är i vecka 11 nu. Har hört att vissa kan känna sin livmoder i vecka 11. Jag kan inte det alls. Känner så långt ner jag kan och det känns inte som att det finns något där. Minns inte hur det var förra graviditeten. Finns det något där? Hmm, jag känner mig gravid i övrigt och plussade i vecka 4, har inte fått missafll vad jag vet.

Obestämd

Med Vänliga hälsningar

Nilam
0

#231 Ja det känns helt fantastiskt att vi fick det här huset, det är precis vad vi vill ha! :) Så fort vi klev in i hallen så kände man sig hemma. Finns vissa renoveringsbehov, men inga skador eller så, bara att tapeter och golv är lite osmakliga :P Här behövs mer färg!

#235 Jag kunde känna och se min livmoder väldigt tidigt i graviditeten, men bara på morgonen när jag vaknade upp med full kissblåsa och låg på rygg i sängen, då blev det en mysig liten bula ^^

Har försökt flera gånger att lägga upp bild, men det vill inte funka, så jag ger upp. Får ta en dagsfärsk bild och försöka med den sen ^^

Trollhassel
0

#236 Jag kände min nu i morse också. Jag tror att anledningen till att jag inte hittat den är att jag letat efter en liten bula väldigt långt ner. Min livmoder är stor som en stor grapefrukt och låg några cm nedanför naveln i morse. Mycket större än vad jag trott. kanske beror på att det är mitt andra barn, inte vet jag.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Efter en massa ringande hitt och ditt nu på morgonen, blev vi biviljade ett extra ul =) så nu är det ca 3 veckor väntan på att få se lite*  igen =)

StrongHearts
0

Ojsan hoppsan :P

Nu verkar det som om det med är min tur att utöka mina familj :)

känns kanon för min del ^^ iallafall nu när illamåendet är på väg bort :P

vecka: 11+2

BF: 20 juli

viktuppgång: - 2 kg sen start

barn: nr 1

väntar ivrigt på att man ska kunna känna livmodern :P har snart inskrivning med så det känns skoj :)

letar ny läghenhet för fullt :) vet ej om jag flyttar innan eller efter. Är på väg ifrån stan så jag hoppas att jag hittar en lägenhet i drömstaden innan jag hittar en här XD                                       hade gärna tagit en större i sommras men eftersom jag blev misshandlad av en fd granne så tog jag första bästa bara för att komma därifrån. för min och hundarnas säkerhet

Rokkur
0

#239 Grattis!!! Skönt att illamåendet är på väg bortGlad

Låter otäckt med grannenRynkar på näsan förstår att du tog första bästa för att komma därifrån, hade jag med gjort!

Alice Walker

Sussi89
0

#239 Grattis! :)

Har lite tråkigt här hemma medans jag väntar på att min sambo ska sluta jobbet, så passa på att ta lite kort på magen :) Inte det lättaste att få någon bra bild. Oftast får min älskling hjälpa mig med magbilder Glad

Men såhär ser jag ut i vecka 29 iaf Kyss

S*Winterwind

Nilam
0

#241 Ja visst ja, det var ju du som var i samma vecka som mig :) Jag är 29+3 idag och så här ser jag ut nu:

StrongHearts
0

240# ja,  jag gjorde inte någon anmälan heller… funderar på om jag ska göra det nu, men vet inte om jag orkar… sen blir det ord mot ord :/

jag kanske ska flytta ihop med pappan XD kanske iallafall haha.. beror på om han får jobbet i drömstaden :P

han är rätt velig, haft så mycket negatvit med samboförhållanden. annars så kommer vi bara bo ihop ett tag. svårt att få lägenhet där om man inte bor där ju. och sen när man hittat en egen så kan man flytta till ett eget ställe, men samtidigt kan pappan ha nära kontakt :)

241# tackar

är så svartis på era magar!!

är själv lite småfet med en liten mage så det dröjer lite längre innan man kan se på mej :( fast det gör inte så mycket ändå, får la njuta medan man kan.. snart är man stor och klumpig haha

ska på första ul på tisdag :D:D gör ett tidigt ifall pappan flyttar

Kickan90
0

Har inte hunnit skriva så mkt här nu :P har precis flyttat in i våran super fina 3a ;) v.36+5 idag :D har även fått se den lilla på ett ultraljud igår, då barnmorskan var osäker på om h*n låg rätt, men h*n låg bra & snart är det dags ;) alla bebis saker är uppe och min Sambo har gjort ve spjälsängen och även bäddat och gjort en massa saker i lägenheten ^^ som han och jag längtar efter att se våran lilla bebis :) har även fått en ny och skön säng utav honom som jag kan hissa upp och ner så det blir lättare för mig att komma upp och även att sitta ordentligt senare när man ska amma :D så glad jag blev över den och riktigt skön är den också ^^

Medarbetare på

Sussi89
0

#242 Det var inte jättestor skillnad på våra magar :) Min är nog lite tjockare bara medans din putar ut mer Skrattande

#244 Det kan ju bli när som helst nu egentligen! Och vilken lyx med den där sängen, jag vill också ha en sån. Så gulligt av din kille!

S*Winterwind

Kickan90
0

#242 vilken fin mage du har :)
du kommer nog bli väldigt stor ^^ haha!
min mage är lite mer åt det runda håller och har nu börjat lägga sig mer neråt.

#245 ja, var verkligen en överraskning och super härligt nu när man ändrar sitt läge hela tiden för att det inte ska trycka så mkt på en med den stora magen :)

har ni börjat få foglossningar ännu? 

jag har fått några små, men fick en ordentligt häromdagen så var att sitta ner framför tvn ett bra tag innan man kunde ställa sig upp ^^ 
mina bekanta tyckte att det var på tiden att jag fick foglossningar för de hade haft så många innan jag själv började känna av det.

Medarbetare på

Nilam
0

#245 Jo, jag är ju kort (158 cm) och har rätt kort överkropp, så jag har fått en ganska rolig form ^^

#246 Jo nu när jag såg era magar förstod jag hur mycket min putar :P Barnmorskan sa att hon ligger väldigt ytligt, för någon vikt har jag knappt lagt på mig. Är 30:e veckan och har bara gått upp ca 5 kg (4 kg sist jag var hos barnmorskan så gissar på att det är något kg mer nu).

Men alla mätningar visar normal tillväxt, så det är inget jag går och oroar mig över ^^

[maddash]
0

Här går livet i ett, sjukhusbesök varvat med jobb. Kommande veckor har jag minst ett besök på olika avdelningar varje vecka. Och den 2/2 är det ÄNTLIGEN dags för RUL. Hoppas verkligen att allt är bra med liten, jag och sambon har redan pratat om ifall nått är galet fel och vi måste ta bort men håller alla tummar!

Ev, väldigt ev kanske det blir en flytt till större hus för oss, får ett extra rum, ett till badrum och nästan 50 kvm mer yta + större tomt. Vår hyresvärd måste bara ta ställning till alla "krav" vi har först. Vill bland annat få köket renoverat då och en dörr flyttad. Blir bara en flytt på drygt 500 m Tungan ute

Annars är nästan allt bra, fått ett illamående som tar knäcken på mig snart och konstiga smärtor "där nere" och i ryggen.

Kickan90
0

#247 jag har gått upp 13kg och det är bara på magen ;)
men sen har jag en ganska lång överkropp också, och bebisen ska inte vara så super stor.
verkar luta åt det håller jag vägde och den längden jag var när jag föddes, men det är helt normalt :)
Var och kollade på bebisen om den låt rätt med huvudet på sjukhuset med ultraljud och de tippade på att den vägde ca 2400g men kunde väga något mer då den låg väldigt snett och var inte så villig att mäta ^^

Men vi alla ser ju olika ut med magarna så man kan ju inte mäta sig heller ^^ men sålänge man följer sin egen kurva och allt är bra med både mor och bebis så ska man ju inte ora sig ;)

V.38 imorgon för min del Skrattande

Ojdå, hoppas att illamåendet går över snart då :)
vilken vecka är du nu i?
är det förverkar som du kanske redan får? (hade en chattkompis som fick vara inlagd mkt i början pga förvärkar och fick sin son runt v.33)

Det är ju bra med alla krav, man ska ju trivas också ska det ju vara säker att bo i speciellt när man ska ha barn ;) 
Haha skönt att ni inte behöver flytta så långt xD
vi flyttade från Kristianstad till Helsingborg och det är ju en bra bit ^^
men känns bättre att bo närmre familjen nu när man får en liten (:
Sen är det ju super härligt att få allt renoverat och klart innan bebisen tittar ut.

Medarbetare på

[maddash]
0

14+3 veckor är det nu. Vet inte alls vad det är, kommer lite då och då. Obehagligt men fullt hanterbart. Värre är det med insulinsprutorna nu, får stora mörklila blåmärken på magen, 3x4 cm Rynkar på näsan Ser helt sjukt ut!

Allt man gör i hemmet handlar om att göra säkert för ett litet barn sen ^^ Skönt att bo närmre familjen! Sambons bror och familj bor utanför Helsingborg. Min egna familj bor utanför Uppsala så en bit att åka :/

Kickan90
0

#250 Får väl höra med barnmorskan?
Svårt att säga vad det kan vara :O
Men kan ju vara lite lättare variant utav foglossning för det började jag få runt v16-25 och fick då ibland ha foglossningsbältet på mig det underlättade en del, men kunde inte ha det på mig när jag satt i soffan osv då min bebis låg ganska långt ner så det tryckte. men det kan du ju prova ha isåfall :)

foglossning har jag börjar få men inget som hindrar mig från att röra på mig, men ibland kan jag knappt gå på någon halvtimme så då passar jag på att vila^^ Men nu börjar det komma förvärkar :D ska bli roligt och se om bebisen håller sig inne till BF eller om jag går under/över tiden.

Usch, kanske blir så när man inte e van vid insulinet?
hoppas att det går över snart.

Jo det är klart ^^ lite synd att de inte bor närmre.
men man får väl göra det bästa utav situationen ändå.
Har själv kusiner som bor där uppe och det är ju inte ofta man ser dom, men tur att man har internet och dagens telefoner så att man kan skicka en massa bra bilder och hålla bekanta/familjen uppdaterade ;)

Medarbetare på

Sussi89
0

Jag vet inte riktigt vad det var men när jag var ute med hunden på lite längre promenad (läs brukar ta 15min) så fick jag så ont långt ner i magen, typ i höjd med äggstockarna på höger sida. Det gjorde så ont att jag fick gå väldigt väldigt sakta!  Funderade en stund på om jag skulle ringa sambon så han fick komma och hämta mig med bilen! Men jag gick vidare, så promenaden tog säkert 30 min! Vet inte vad det var. Foglossning ska väl göra ont i bäckenbenet?

S*Winterwind

Kickan90
0

Det kan jag också få när jag är ute med hundarna, kvittar om det är längre runda eller korta.
Enligt barnmorskan så är det sammandragningar/förvärkar som börjar runt v.30, man får bara stanna och vila. brukar gå över efter ett tag om det inte är de riktiga förvärkarna för då brukar de komma efter några minuter senare igen så du behöver inte vara orolig för att den ska komma utan de är som sagt bara att stanna till och vila lite Glad

Medarbetare på

Tane
0

225 sussi hon var beräknad till den 29/12 födde henne alltså i vecka 39+0 :)

Kickan90
0

Eftersom denna tråden börjar bli för lång så har jag skapat en del 2 :) Ni är självklart välkomna dit och prata vidare (:

http://gravid.ifokus.se/discussions/4f09bf8688f47265fd044d55-2-vi-som-ska-ha-barn-2012

Medarbetare på

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.