Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 2223 ggr
Nanna94
0

Kan jag vara gravid?

Hejsan!

Ni verkar ju väldigt kunniga och tänkte be er om lite råd, ni som blivit gravida vet ju lite om alla tecken som dyker upp o.s.v.

Jag har inte haft mens sen vecka 43, brukar få mens de sista dagarna i månaden men jag har inte fått någon mens än. Är illamående på dagarna ibland, men det kanske beror på annat. Typ skola o.s.v. Brösten känns förändrade, nu är det ömma också. Jag har hoppats på att det var tecken på att mensen skulle komma. Men nej, den har ännu inte kommit. Haft oskyddat sex ofta sen vecka 43. Vet att det är dumt som ung och studerande men, hänt är hänt.. Har även känt att det gjort lite "ont" nertill i magen. Kissar oftare och blivit mer sugen på något att äta, samt något att dricka.

Så vad tror ni?

Tacksam för svar!

P.S Skall göra ett gravtest så snart som möjligt, men är hemma från skolan pga illamående och huvudvärk så orkar inte röra mig så mycket just nu.

Trollhassel
0

I mina öron låter det väldigt misstänkt graviditet.  Det är väl bara att göra ett test och se om det stämmer. Jag tror på +.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Nanna94
0

Skall göra ett inom kort. Ska bara piggna på mig lite så jag orkar fixa ett test. Är tacksam för ditt svar även om jag inte riktigt önskar att jag är det just nu, men tack! Glad

becka89
0

tycker det låter som att du är gravid, gör ett test så snart du kan, vet du om du vill behålla eller inte är det ännu viktigare att göra det snarast möjligt

Nanna94
0

Som sagt är jag tacksam för era svar! Skall kolla upp det

pernillaa
0

Hur har det gått?

Ha en bra dag! // Pernilla

Nanna94
0

Jag fick mens kort därefter så jag är inte gravid. En lättnad med tanke på att jag bara går första året på gymnasiet. Längtar efter barn men vill bli klar med min utbildning först så jag kan försörja barnet. Glad

Hanna
0

#6 Man kan ha "mens" fast man är gravid.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Nanna94
0

Jo, jag vet. Men allt har nog pågått pga psykisk ohälsa med ångestattacker och syrebrist.

StrongHearts
1

8# jag hade med syntom i augusti

det var bara rent psykistk tror jag… mensen är sen och plötsligt inbillar man sig att man är gravid :/ brösten ömmar och allt

just då var det negativt

i november plussade jag dock.. trodde det med var fejk eftersom det varit negativt veckan innan. hade köpt hem tester och gjorde bara för att mensen skulle komma

när det visade två streck rusade jag och hämtade ett till… den ringde jag direkt till min bästa vän och började stortjuta… haha fick mej en rejäl chock XD

idag vill jag mest att magen ska börja växa <3

tycket det är en bra plan att du avslutar skolan! ett tips, använd kondom. det finns mycket sjukdomar därute. jag har alltid varit försiktig av mej men i sommras fick jag klamydiga. gör även regelbunda tester. som tur var fick pappan syntom men inte jag. så vi blev botade rätt snabbt. jag kollade upp mej direkt efter för att vara säker och är idag helt fri fårn klamydian.

Mkvarnstrom
3

Jag hade också så men de va en graviditet jag inbillade mig.. Så de behöver inte vara helt säkert! Men sen hade ja världens mensvärk men fick ingen mens alls så jag tog gravtest och de visade +, så nu e jag en glad blivande mamma :)

Nanna94
1

Jag önskar er blivande mammor lycka till!

Nanna94
0

Jag tror liksom att det hela började med stressymptomerna och sen blev det bara inbillning gällande graviditetssymtomerna.