Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 5846 ggr
OzzyochJag
0

utebliven mens och smärta...

Jag skulle haft min mens för 1 1/2 vecka sedan, jag fick smärtor ett par dagar innan som vanligt, men det händer inget.
Mina bröst är svullna och ömma och sedan tre dagar mår jag illa så fort jag rör på mig.

Nu funderar jag på om jag är gravid, men varför har jag då ont?

floppy
0

Om det händer grejer i livmodern så kan det göra ont… Sku jag vara du sku jag ta o köpa ett test, så vet du ju sen…

marielle1
0

När jag blev gravid hade jag "mensvärk"  från och till ett tag. Sen fick jag reda på att det ofta känns så när livmodern börjar växa. Ta å köp ett gravtest ganska snart.. Lycka till :)

lisette
0

jag kände absolut ingenting innan jag tog reda på att jag gravid.

OzzyochJag
0

Jag ska köpa test idag har jag tänkt.
Är nerövs så att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Jag har läst en del om första tiden som gravid och där stod ju att det kan kännas som mensvärk när livmodern växer.
Dumma jag som inte söker information först. ;)

Jag fick missfall när jag var 19 år, så är lite orolig när det gör ont.

Uppdatering kommer när jag vet.

Tack för svaren!  // Jenny

OzzyochJag
0

Testet var positivt.
Ska ringa min barnmorska i morgon och boka tid så att jag kan vara helt säker.

*nervös*

floppy
0

Grattis!!! :) Testerna man köper på apoteken är lika säkra som dom man gör hos BM så lycka till nu bara… :)

lisette
0

grattis antar jag att man ska säga!

vad skoj!! =)

marielle1
0

Grattis till dig! Hoppas allt går bra nu! Men det gör det säkert Glad

reddie
0

Grattis

Richard
0

Grattis får man säga då :)

hoppas det går bra.

davidia
0

grattis

OzzyochJag
0

Berättade för min lillasyster igår kväll att hon kanske ska bli moster. Vi delar lägenhet och kände att jag ville ha henne delaktig från början. Jag förstod att hon inte skulle bli allt för glad, men att bli fullständigt idiotförklarad hade jag inte väntat mig. Jag kan inte ta hand om ett hem och jag kan inte ta hand om mina djur och min pojkvän är fullständigt puckad och livsfarlig. Så hur jag kunde gå och bli gravid nu.

Jag vet ju inte ens till 100 % att det är så.

Nu är det jätte synd om henne, jag har knäckt henne fullständigt.
Tack för det, att jag är livrädd och orolig för detta och huvudet snurrar med miljoner tankar det har inte syster tanke på.
Det är bara hon!
Hennes planer har väl blivit grusade, jag hade tänkt börja plugga efter nyår, men då får jag väl vänta ett år till.
Jag är 33 år gammal, min värld går inte under om det visar sig vara ett barn påväg.

Jag hoppas att hon tänker igenom detta och beslutar sig för att stötta mig.

Tur att jag har min bästa vän som stöttar mig just nu iaf!
Det tråkiga är att vi bor 50 mil från varandra.

AlbaStiffler
0

systrar kan vara rätt dryga. Ibland blir man galen på dem, men ibland säger de ett och annat vettigt ord. Resten av tiden vill man bara strypa dem när de lastar över sin skuld på en.

Men men, bestäm dig själv för hur du vill ha det, vill du ha barnet så är det bara att köra hårt. Vill inte din syster stötta dig så kör utan henne. det är ju ditt liv, inte hennes. Om det nu är så att din syster har en gnutta rätt så försök ordna upp det innan bäbben kommer så kan du stolt motbevisa henne. Och då ändrar hon säkert attityd.

Stort lycka till och ett gigantiskt grattis!

/tjejen med 4 ibland rätt irriterande systrar

OzzyochJag
0

#13 Är jag gravid så är det inget alternativ att ta bort fostret.
Min syster får helt enkelt vänja sig vid att hon ska bli moster på gott och ont.

Ska träffa mina föräldrar i början av maj, hoppas att det blir ett bättre mottagande där.

Ida
0

#14 Det tror jag absolut att det blir och din syster kommer nog se på det på ett annat sätt så fort hon fått smälta det! :)

OzzyochJag
0

14:15 ska jag iväg och göra ett grav.test hos barnmorskan också, de tyckte att jag var lite knäpp. Men hon förstod tillsist att det är viktigt för mig att få dubbelkolla.

Tina-A
0

Men grattis..! Jag är helt säker på att allt kommer att lösa sig till det bästa.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lisette
0

vad tråkigt att din syster reagerar så där. hon borde ju vara glad för din skull! det är ngt stort och det borde även vara spännande för henne tycker man.

Fjollan
0

#0 jag har nyss fått reda på att jag är gravid och är i 5 v. jag mår illa, ont i brösten, mensvärk till o från och dundertrött!!!!

OzzyochJag
0

# 19  Grattis!

Jag vet ju helt klart hur du känner det, jag trodde att jag var i vecka 5, men det är visst vecka 7.
Är också så trött…. fick lägga mig på soffan på jobbet ett par gånger pga trötthet och illamående.

Men då kan vi kanske stötta varandra lite du och jag! Glad
Vi ska ju tydligen ha ungefär samtidigt.
Jag är beräknad till att föda den 8 december.

Fjollan
0

#20 jag ska till BM på måndag för första gången så vet ej exakt när jag ska få. En kompis räknade att det skulle bli runt 18 dec, men vi får väl se….. har du en msn adress så skriv gärna den så kan vi msn också..

bubbelbubbel
0

oh ! roligt för er båda, grattis !

OzzyochJag
0

#21  min msn är vinylblomma@hotmail.com

Så spännande, jag ska på info på tisdag på mvc, får se om det sjunker in lite mer då.
Min pojkvän ska ta lite ledigt från jobbet så att han också kan följa med.

Berättade för den blivande fastern och en av mina bästa vänner igår. Båda blev lika chockade eftersom både jag och min pojkvän är kända för paret som inte vill ha barn. Men de blev jätte glada.

Linda
0

Grattis!!