Risk att vara gravid/skengraviditet?
Hej!
Vet att jag kan söka och sånt här, men har lite bråttom och jag hittar ändå inte svar på alla frågor.
Jag misstänker att jag är gravid, eller ja kanske inte misstänker, men mer och mer lutar mot det..
Här kommer allt som jag uppmärksammat som verkar konstigt:
Min mage putar så det syns nere på magen mest.
(Fått många kommentarer om att jag blivit smalare men min mage blivit större)Jag har ont i magen och ibland får jag typ anfall som mensvärk fast tusen gånger starkare..
Vissa veckor mår jag illa nästan dygnet runt och äter knappt något, sen ibland är jag alltid sugen och hungrig på ngt. (jag vet, inget konstigt men skriver det ändå)
Magen är stenhård, och om jag slappnar av är den faktiskt riktigt stor.
Det tar imot när jag drar in magen, innan kunde jag liksom dra in jättemycket, men det går inte nu.
Är kissig hela tiden, jag dricker knappt något men blir kissig riktigt ofta, och det kommer knappt ngt, och det gör ont ibland.
Jag har bara haft oskyddat sex, men känns ändå lite sjukt om jag skulle ha sån otur.
Jag blev överlycklig igår för det var blod när jag torkade mig för jag trodde det var mens. Men nej det var det inte, bara ngn slags halvt rinnig ljusröd vätska..
Känner mig som en oansvarig liten fjortis, men är lite orolig.
Jag är 15 år btw.Tacksam för snabba svar! ♥
Det ska inte göra ont i magen om man är gravid, om man inte håller få på missfall tror jag. Har du ngn syster eller kompis att prata med? Be dem isåfall köpa test om du inte vill göra det själv
Hade jag varit dej så hade jag traskat iväg och köpt ett graviditetest!
Har du hela tiden haft oskyddad sex så är det ju inte speciellt konstigt om du blivit gravid!
När hade du mens senast?
/Elisa

Ah okej vad bra!
Nja jag har ju vänner som jag pratar, men känns lite konstigt.
Jag funderar på att gå till ungdomsmotagningen, men vill vara lite mer säker så de inte behöver lägga massa tid och pengar på mig om jag ändå inte är gravid.
Det kostar mer tid och pengar om du är gravid :P

# Okej. Jag brukar ha regelbunden, men den är sen nu.
Men det var ändå inte längesen jag hade det, ungefär 1,5 månader sen kanske.
Gå till ungdomsmottagningen redan imorgon om du kan. Ju senare, desto större problem! Speciellt om du funderar på att göra abort.
Oavsett om du är gravid eller ej, så skaffa någon typ av skydd, p-stav eller liknande.
/Elisa

Ah Tack för era snabba svar! :)
Och ja, inte en enda tanke alls på att jag skulle behålla om jag nu var gravid. Mina föräldrar tror jag är oskuld och pappa har sagt att jag kommer hem och är gravid slänger han ut mig.
Stöttande familj jag har va?..
Låter som det perfekta hemmet…*ironi*
Ju fortare du fixar det desto bättre. Väntar du förlänge kan du bli tvungen att föda fram ett dött och människolikt foster. En släkting till mej var tvungen till detta och det var en skräckupplevelse!
Sen säger jag en gång till: Skaffa skydd!
/Elisa
#7 Så sa mina föräldrar till syrran när hon blev på smällen 15år gammal, det ändrades VÄLDIGT snabbt när ungen kom ut :)

#8 Ah okej!
#9 Haha tror inte mina föräldrar skulle ändra sig..
lägger in ett inlägg här för jag vill gärna hör hur det går! Hopas det löser sig och att du inte är gravid då!

Tack så mycket och vad gulligt av dig!
Jag ska till UM imorgon bitti och sen hör jag av mig här hur det gick!

Glömde skriva att en anledning till att jag inte vill behålla om jag nu är gravid är att jag röker mycket och jag har druckit väldigt mycket alkohol på senaste tiden m.m, och om jag nu ska ha barn vill jag inte ha ett jag har förstört.
hur har det gått för dig?

Jag var inne på UM och bokade tid och fick tid för klamydia (de ville se för säkerhets skull) imorgon och gravid på tisdag, men sen fick jag reda på att jag ska till danmark och kommer hem på onsdag, så flyttade tiderna till torsdag och fredag.
Uppdaterar hur det gått då!
Tack för att ni bryr er! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
håller tummarna för dig!

Har faktiskt testat mig nu!
Det var negativt, en riktig lättnad!
Men hon jag tog det hos på ungdomsmottagningen tyckte ändå något var konstigt eftersom jag haft regelbunden mens i 4 år, och nu har den hoppat över 3 gånger liksom..
Det känns inte okej. Hon sa att orsaker till det kan vara att man stressat mycket eller gått ner mycket i vikt, men har inte stressat mer än vanligt och det har inte hänt ngt med vikten..

Hur har det gått för dig?
Magen brukar ju inte börja synas förrän man kommit en bit på vägen, så det behöver verkligen inte betyda att du är gravid. Bra att du tagit kontakt m UM och att de även tycker att du skall testa dig mot klamydia (även andra sjukdomar kanske vore smart) då oskyddad se ju kan ge andra problem än enbart graviditet.

Vi postade ungefär samtidigt, så du kan ju se där! :)
Och har testat mig mot klamydia också, och hade inte det!
Så undrar nu vad det är med mig..
Om du fortfarande har problem. Så åk till en läkare och be de göra en utredning. Låter ju inte bra med svullen mage och utebliven mens.
Skönt att du inte var gravid i alla fall.
Glöm inte skydd i fortsättningen nu..
/Elisa

#17 skönt att testet var negativt :) Ibland kan kroppen uppleva att man stressar utan att man själv uppfattat det, så kanske är det ingen större fara. Vem vet ibland så oroar man sig fr att mensen uteblir pga graviditet och så fort man testat negativt kommer den tillbaks för att man kan släppa den tanken.
Men som redan nämnts så tycker jag att det är värt att utreda ordentligt om den inte dyker upp snart.
Lycka till!

#20 Ah får väl göra det då, och nejdå ;)
Passade på att boka in en tid till snack om något slags skydd när jag var på UM och testade mig sist! :)
#21 Okej, så kan det kanske också vara! :)
Tackar!