mensen för tidig, GRAVID??
HALLÅ på er! jag har en lång och kanske inte så vanlig undran och fundering…
Jag funderar på om jag KAN vara gravid? Jag hade mens i slutet av juni, dock en konstig sådan, blödde litelite en dag, sen paus i två dagar och blödde då igen 3 dagar, men inte särskilt mycket. Jag brukar blöda i 6 dagar i sträck, alltid, har haft mens i 10 år (är 22) och den har varit regelbunden hela tiden, även efter p-pillren jag slutade med för 2 år sedan. Jag brukar också få lös mage vid mens, men denna gång hade jag hård mage och det var något jag reagerade på då, men inte tänkte desto mer på.
Min menscykel är som sagt regelbunden och har alltid varit 29-31 dagar lång. Denna gång kom mensen 7 dagar för tidigt, och det har ALDRIG hänt förr. Den brukar också börja smygande, men idag har jag blött hela dagen ordentligt, lika som då den brukar komma igång, om inte mer..
Jag har funderat på graviditet trots att jag hade mens för 3,5 veckor sedan också, p.g.a. ett illamående jag haft i flera dagar förra veckan, ömmande bröst och ont i tjejmagen. Jag har även känt metallsmak i munnen vid ett flertal tillfällen och humöret har växlat från att ha känt mig riktigt deprimerad i flera dagar till att allt varit tipptopp!
Dessutom känner jag mig uppsvälld, från inte ens på mig ett par jeans som passade hur bra som helst för någon vecka sedan…
Tacksam för svar och funderingar!
När hade du senast oskyddat sex?
Har du tagit ett gravid-test? Ifall inte - gör det så slipper du gå runt och fundera :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein