sex efter förlossningen?
efter hur lång tid hade ni sex för första gången efter förlossningen?
sambon här hemma tjatar som sjutton, men vi får vackert vänta efter som jag blöder fortfarande…

Med första barnet efter 6 veckor. Då hade jag gått sönder väldigt mycket, så det vet i sjutton om det var så klokt egentligen. Andra kommer jag inte ihåg.
Min "stackars" karl fick vackert vänta över 3 månader efter varje förlossning!
Han fick lära sig att "fixa" lite njutning på "egen hand!"
Jag hade verkligen ingen lust, man var uppe halva nätterna med skrikig bebis, sen när man väl somnade då skulle gubben iväg till jobbet vid kl 6.30, sen somnade man om, då var det snart "bonusbarnens" tur att vakna och dra i väg till skolan, sen vaknade bebisen igen och vips var det en ny dag igen.
Man var rätt slut vill jag lova, så sex kom väääldigt långt ner på min prioriteringslista!

Ja om ni läser tråden "avslag" så förstår ni kanske att min make fick glatt vänta i lite mer än 6 månader första gången :oD
Efter andra barnet blev det nog nått sådant med för jag sprack så fruktansvärt mycket invändigt och var väldigt rädd för att det skulle göra ont eller kännas konstigt :o/
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Vi hade efter typ 3 veckor tror jag… Jag hade turen att inte spricka eller nå sånt vid förlossningen så det gick bara bra. Visserligen hade jag avslag fortfarande, men nöden har ingen lag så det blev att använda kondom bara… 

Hade sex efter 5-6 veckor.