När kände du dej gravid?
Jag undrar när du för första gången kände på dej att du var/är gravid.
Själv sitter jag nu och letar tecken som en tokig, fast jag vet att jag inte borde kunna känna något förrän ägget fastnat.
Sista mensens första dag var ons 22/12 2010.
Ägglossning dag 18-19 i cykeln, dvs lör 9/1-sön 10/1.
Bim ons 19 jan.
5½-6 dagar efter ägglossning, eller 4½-5 dagar efter befruktning så växer blastocysten fast i livmoderns slemhinna.
Det borde betyda att ägget fastnar någon gång runt den 16/1. Då är det ju bara tre dagar kvar till BIM.
När man ser på film och hör en del andra berätta så verkar det på dom som att brösten spände och att de var illamående i flera, flera dagar före BIM 
Jag kände mig nog gravid runt .. vecka 8 eller sådär. Men inte speciellt gravid. Då behövde jag nämligen äta ofta för att inte må lite småilla, men jag kräktes aldrig eller så.
Så lite smågravid efter 2 månader. Men jag kände mig mer gravid runt vecka 20 när jag hade en tydlig bebismage :) Har inte haft så många andra symptom nämligen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag kände mig gravid ganska på en gång iom att min matlust påverkades så pass, och så hade jag molvärk.
Måste tillägga att jag kände inte någonting över huvud taget innan BIM. Och inte heller månaden efter som sagt.. :P
Jag inbillade mig nog att brösten spände, men det tror jag faktiskt inte dom gjorde på riktigt. Jag bara hoppades.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag fick grymt ont i brösten till att börja med, sen molvärk och stickig varm växtvärk, sen blev jag trög i magen med mycket gas… o tröttheten… njut medan du inte känner så mkt xD
För nu påminner jag mig själv, hulkande framför toaletten, nästan varje dag (v.11) och pga samma orsak har jag också gått ner snart 5 kg :S
Men jag förstår dock att du vill känna av det ^^
Hmm.. ska täna efter lite…
sista mensens första dag var den 17/11 2010
jag började misstänka att jag var gravid ca en vecka innan nyår.. det var även då jag testade mig och fick ett possitivt ^^
men jag började inte känna mig riktigt gravid förens efter nyår, då va jag i v 6-7 något… illmående, humörsvängningar (stackars den blivande pappan :P ) och att brösten spänner och gör ont
men det man verlkigen längtar efter är ju när magen syns ^^ kommer gå runt i sommar med bamse magen *längtar* <3 (ska gifta mig den 4/6 så blir att gifta sig med bebismage ^^)
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
Jag kände mig inte riktigt gravid förrän runt vecka 20 ungefär när bebisens rörelser kändes tydligt. Annars så hade jag massa symptom från veckan innan jag fick plus och framåt men känslan infann sig inte förrän senare.