Vill ha en bebis!
Hejsan.
Jag har lite frågor.
Jag är 23 år och jag och min sambo har försökt bli gravida ett tag och där är inget fel på oss men ändå blir de inget. Har ni några förslag om vad man kan göra för att bli gravid eller så?
Det kan ju ta ett tag innan nagot hander, det ar vanligt :) Agglossningstest kan du kopa om du inte har koll pa din agglossning sa vet du nar det ar storst chans.
Jag at rosenrot eftersom det ska hjalpa agglossningen, at mycket vitaminer, drack smoothies med frukt och bar varje morgon for att kroppen skulle halla sig pa topp - min sambo ocksa. Han drack ocksa en vitaminbrustablett pa morgonen som hade zink i sig eftersom det ar bra for spermierna.
Vi blev gravida pa forsta forsoket!
Glom inte att borja med folsyra redan nu :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Din man kan även käka folsyra ävendet bra för spermierna.
Tester har även visat att färre friska spermier är bättre än många.
Dvs att det är bra att ha sex ofta från ca 2 veckor innan ägglossning och sedan ha sex säg varje dag en till två gånger, för att sålla ut alla sjuka spermire och få många friska snabb simmare iställer för många med blandad kvalite.
Hehe, det enda vi körde med var att jag åt folsyra innan vi började försöka. Inga speciella kurer direkt, vi bara körde på när det var dags. Vi blev gravida på direkten.
#4 hehe det tog för oss på första försöket med, men om det inte tar på lång tid kan det ju vara bra om inte för rons skull att pröva sig runt.
för oss tog det 7 månader, men nu är vi gravida igen :)
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
Har man ätit p-piller så kan det ta upp till ett år att fungera normalt igen har jag hört.
Sara
En sak som jag tänkt på när jag och min pojkvän försökte bli gravida var att man heeelatiden tänkte på det.. stressade upp sig och vart orolig för att man inte blev gravid..
Bestämde mig för att bara låta det vara och så vipps plussade det..
Tror ni att mycket stress/tänkande kan förhindra graviditet litegrann kanske??
mycket möjligt… var så för oss också
tänkte en massa på det, planerade när man skulle "busa" och hålla på o räkna dagar osv…
men när man, som du säger, sluta tänka på det… Oj, där var det ett pluss :)
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet