Måste få skriva av mig
Hej allihopa!
Måste bara få skriva av mig lite. Känner mig allmänt deppig och ledsen.
Jag vill såå gärna få en liten.
Men har inte blivit nått plus på 10 månader ännu =(
Men man ser och pratar med folk som inte planerar m.m.
Vill inte nämna någon nu, men en näras flickvän blev gravid ovh ska nu göra abbort. Varför ska många bli det som inte ens vill det och tar bort det, när andra sitter här hemma och önskar inget annat på jorden =(
Va bara tvungen att skriva av mig lite.
Det kan ju finnas massor med orsaker till att du inte blir gravid, just nu. Saker som stress och övervikt kan göra att man blir tillfälligt ofruktbar. Efter 12 månaders aktivt försökande får man gå och kolla upp hos doktorn om det är något fel.
Jag är rätt mkt överviktig, så jag hoppas att det beror på det och inget annat.
Vi är på försök 13 nu.. Och det känns så hopplöst.
Folk runt mig kommer med besked om "hoppsan-graviditeter" man blir ledsen, avundsjuk, arg och mer.. Känslor som jag inte trodde jag kunde få.
Min kusin ska ha en liten snart. Inte planerat alls. Rasmus och jag har planerat över året och det händer inget. När jag fick veta att hon skulle ha blev jag jätte ledsen.
Jag är glad att hon inte var i närheten när jag fick veta.. Jag grät och grät i flera timmar.. Trodde inte jag skulle reagera så =( Men så var det..
Jag hoppas att det inte är något fel på oss. vet inte om jag skulle orka det..
Så jag vet precis hur du känner..
Och det blir inte lättare av att folk undrar när vi ska ha en liten? hela tiden =(
Precis så regarade jag när jag fick reda på att min lillasyster var gravid. Hon har en liten på två månader nu. Och det enda alla älter om är "Hur känns det nu när lilla syster fick innan dig?" "När ska ni ha?" "Det är inte på diten eller?" Jag och min sambo har varit tillsammmans i 8 år.
Ja, de frågorna får vi oxå höra.. =/ Och de gör ont att bli påmind hela tiden om att det inte går som man vill.. =(
Man längtar ju så mycket så det är knappt sant. Sen att försöka koppla bort längtan funkar sisådär.. Man hoppas ju alltid innan mensen ska komma fast man försöker ta det lugnt.. Och man blir lika ledsen varje gång den kommer.
Att få höra: Slappna av och försök att inte vilja så mycket så funkar det är också något jag fått höra men hur enkelt är det då.. =/
Men det är väl bara att fortsätta försöka. Tar i mot att gå till MVC och prata om vad som kan vara fel. För tänk om det är något fel..
Nä, det e inte det lättaste att koppla bort. Ja, man drar sig för att gå dit. Vill inte veta hur jag kommer att reagera om det e nått fel på mig =(
Jag hoppas att jag slipper gå dit men eftersom det gått ett år nu så har vi sagt att om det inte hänt något till Februari/Mars så ska vi boka en tid för att prata med någon om vad som är knas..
Så jag hoppas så att det tar sig innan. För jag är oxå rädd för hur jag skulle reagera om något var fel..
Lycka till!
Jag håller tummarna för er =)
Detsamma! Håller alla tummar och tassar här hemma för er oxå!