Vikt- ni som är gravida
Hur mycket har ni gått upp i vikt, ni som är gravida?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
jag är v 37 och har gått upp 10 kg

Är i veckan 30 och har gått upp ca 12kg.
V 21 gått upp 4.5kg

Vecka 20, inte gått upp någonting.
#4 Betyder faktiskt att du gått ner i vikt. Har du inte fått höra nåt alls av barnmorskan? Bebis, foservatten, moderkaka och allt annat kräver ju sin vikt

#5 Nej. Men ska på ultraljud imorgon, så får väl reda på då hur allt ligger till.
#6 konstig barnmorska! man SKA gå upp lite i vikt. Du har ju gått halva tiden så ett par kg borde du gått upp

v 15 ungefär, gått upp ca 2-3kg, men är väldigt smal naturligt.
Ultraljud den 29de Juli, hoppas allt är bra då. =P
Resistance is futile.

v33 +10kg.
Min mamma gick upp 2 ynka kilo när hon väntade min storebror - dvs att hon gick ner i vikt under graviditeten. Inget konstigt med det - bebisen tar det den behöver ändå =)
#9 Nja, det är faktiskt konstigt, det tillhör inte det mest normala
Har bara gått upp 5 kilo än så länge, är i vecka 20 ungefär… Kram alla 
Många Goa Kramar
Annisangel

Jag är i vecka 32 och har gått upp ca 6kg, kram :)
"Anna F", nog beror det på hur kroppen är innan man blir gravid, är tjejen överviktig sen innan är det ganska vanligt. Jag känner ett par stycken som gått ner "i sig själv" under graviditeten, brist på aptit till exempel, det medför ju att dom bara går upp ett par kilo under graviditeten, men bäbisen får vad den behöver. Det är vad deras barnmorska sagt.
Är i 39+3 och har gått upp, från 59 kg till 76 nu =17kg.
O jösses vad jag vill ha ut bebbe NU!!
Vill ha den o mysa med PÅ magen..

#5 Det är faktiskt inte så ovanligt. Bebisen tar det den behöver från kroppen i alla fall. Och vissa går inte mer än ett par kilo på hela graviditeten medans andra går upp mer än 30kg. Spannet på vad som är normalt är väldigt stort och så länge bebisen och mamman mår bra spelar det inte så stor roll vad vikten ligger på.
Är i vecka 38 och gått upp 14kg såhär långt. Har ätit som jag brukar…
#13 Håller med dig, nu kan den få titta ut 
#12 Förvisso men det kan även vara tvärt om faktiskt, många överviktiga går upp otroligt mycket i vikt och små går upp mindre… Men att inte gå upp alls är inte normalt, enligt min BM iaf och det man kan läsa sej till

#16, Japp, det är sant. Jag har själv aldrig hört om folk som inte går upp någonting alls, kanske kommer det senare?
Min mamma mådde så dåligt när hon var med mig hon var smalare än normalt innan och med mig gick hon upp knappt vad jag vägde bara, jag mådde prima, jag tog visst allt
, men hon kunde knappt fungera normalt stackaren, trots alla vitaminer som fanns…
#17 jag har ju legat och spytt i 28 veckor men ändå gått upp i vikt. Visst finns det ju alltid avvikelser men ska man prata om det "normala" så bör man gå upp mellan 6-12 kg.
Risk för skador och underutvecklade bebisar finns ju om man inte får i sej vad man behöver men främst så tar det ju på kvinnans reserver, har hon då inga egna så blir det ett problem för bebisen. Så är det ju med djur också och i värsta fall får djuret/människan missfall. Men det är lite mer extrema fall =)
Din mamma tycker juag det var synd om =) Vet hur det känns när bebben tar allt

Jag gick upp 11 kilo under graviditeten. Efter förlossningen vägde jag 5 kilo mindre och nu har jag gått ner 3 kilo av dem. Nöjd.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Förra veckan (vecka 38) hade jag gått upp 10kg totalt. Vet inte vad vikten står på nu.
Är i vecka 34 och har gått upp 11kg.
AnnaFagerell har märkt att du ofta är väldigt "osmidig" med vad du skriver till folk, har det aldrig slagit dig att de du skriver kan ta illa upp eller rent av må dåligt? Jag tycker inte att man bara kan skriva att det är faligt, risk för skador om vikten är si och så.
Emelie-E lita på din barnmorska och lita på din kvinnliga instinkt. Ofta känner man på sig om det skulle vara något fel. Att förlita sig på folk som sitter och uttalar sig på en blogg som denna är inte alltid helt smart. Lycka till på ultraljudet.
#21 Ja visst, det är bättre att blunda för skadliga saker än att våga ta åt sej fakta och sanning… livet är inte enbart guld och gröna skogar och det finns både upp och nergångar med allt

Jag är i vecka 29 och har redan gått upp 23 kg =/ Jag gick förvisso upp 33kg förra gången jag var gravid så det lär väl hamna däromkring den här gången oxå…

Phanomea, du fick ju en jätte bebis också ju! ;)

#24 Ja, jag fick ju det! Och lillasyster blir väl lika stor verkar det som!! 

#25 det blir hon säkert ;)

Jag gick upp ca. 27 kg under min graviditet. Idag är pojken 9 veckor och jag har tappat drygt 19 av mina gravidkilon (tack och lov)
Carpe Diem
Med första gick jag upp 5 kg till v.35, när jag sen blev igångsatt i v.37+0 hade jag gått upp 10kg till på två veckor pga havandeskapsförgiftning = MASSA vätska!
Andra gick jag upp 3 kg med till v.38+1 då jag blev igångsatt.
Vecka 27 & gått upp ca 8 kg, väger 63 kg för tillfället ;)
Jag gick upp ca 20 kilo och gick ner allt på ett halvår

jag är i vecka 40 på torsdag och har gått upp 10 kg allt som allt.. :)
Jag gick upp totalt ca 12kg. Det är vad jag gått upp med alla mina tre barn! Fast dom är födda i olika veckor.nr1 v.34+4, nr2 v.37+2 och nr3 v.39+0 (födelsevikterna var normala på alla utom den tredje! nr1 2560g nr2. 2930g nr3. 2440g)
V 15, inget än.
Jag är i vecka 27, sist jag kollade hade jag gått upp 9-10 kg.
Vill egentligen inte gå upp mer så försöker att inte överäta, trots den jobbiga hungern. Jag hoppas att jag är en av dem vars gravidkilon bara rinner bort.. så fort ungen är ute!
V40 och 14kg
Kan vi inte fortsätta skriva hur många kilon man raser när ungen och vattnet ploppar ut vid förlossningen också? Jag själv som aldrig vart gravid undrar hur mycket man rasar då efter, för det beror väl mycket på hur man ätit nyttigt eller ej under graviditeten? =)
#36 Jag har redan börjat gå ner i vikt… gick upp 10 kg tills förra v, är i v 39 nu och har tappat ett kg på en vecka…
Nu med det tredje barnet försvann "bara" 3kg direkt efter förlossningen (lite underligt eftersom barnet vägde 2,4kg sen brukar man väl säga att moderkakan väger ca 700g, sen allt vatten å blod som försvinner vid förlossning). men jag hade tappat alla mina kilon efter ca3,5 månad. Men då kan ju tilläggas att jag hade en inskrivningsvikt på ca 10kg mer jämfört med vad jag hade med barn nr 1 och 2 (som nu är 7 och 10år).
Med barn nr1 stannade ca 3kg och barn nr2 ytterligare 3kg, efter det så har jag gått upp ytterligare 5kg utan vidare. Så jag är glad att jag tappat allt jag gick upp den här gången.
Jag har en kille som är 10 dagar "gammal" nu och jag har tappat från 76 kg till 67 kg idag.,
Vägde 70 kg dan efter förlossningen.
Så nu har jag "bara" 8 kg kvar till ursprungsvikten…
Hihi var hos min barnmorska igår & väger nu 64 kg i vecka 29 (28+2) Så jag ser typ ut som innan förutom att jag bara fått en rund liten mage :)
Kommer nog inte att gå upp så himla mycket mer till BF datumet 28:e September.
Sa själv till barnmorskan att jag är lite pluttig eller?, men sen så är det ju så individuellt hur man har det i sin graviditet. Så jag är helt ok & normal i min sa hon hihi.
#40 hehe säg inte det, det kan dra iväg rejält mot slutetom man samlar upp vatten i kroppen och så ;)
#41 Haha ja precis & det är jag medveten om att det bara kan säga poff i slutspurten ;)
#42 Är oftast på slutet man går upp som mest
Nu vecka 22+2 har jag gått upp 7.5kg. Och det enda som blivit större är magen och brösten :P
#43 Precis.
Jag har BF 20/8.
I v 20 hade jag inte gått upp något alls
V 26 ökat knappt 3 kg
V 30 ökat tot knappt 6 kg
V 35 (idag) ökat tot ca 10 kg
Ganska smal och vältränad från start, mått bra under hela graviditeten och kunnat äta normalt. Inte mått illa eller kräkts. Inte ätit extremt onyttigt, men en del extra snabbmat har det blivit. BM och spec.läkare (i samband med RUL) har inte tyckt att den uteblivna viktuppgången i början varit något att oroa sig över. På RUL:et syntes det att bebisen var normalstor. Vid första SF-mätningen hos BM låg magen längst övre linjen i "variationsspannet".
Jag är i vecka 29 nu (28+5) & väger 64 kg. Så hittills har jag gått upp 9 kg, från början vägde jag 55 kg & är 169 cm lång.
Har BF 28:e September.
Vecka 11 imorgon, har gått ner 1 kg.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag är i v 34+1 idag och har gått upp 14 kg. Väntar tvillingar. väger 73kg idag och vägde 59kg vid inskrivningen.
Med min dotter gick jag totalt upp 12 kg och hon föddes v 39+4 och de kilona hade försvunnit efter 1 1/2 mån. Man kan hoppas det går lika smidigt denna gången att gå ner.

är nu i vecka 35 och har gått upp 15kg.
Jag gick upp 27 kg under graviditeten, efter första 4 dagarna hade jag gått ner 17 kg, nu har jag nästan 3 månader senare 5 kg kvar att gå ner, men jag är nöjd =)
www.blueberryhedgehogs.com

Vecka 24 (23+2) och vågen visar 1½ kg upp.
Ska väga mig hos min bm om två veckor. Får se vad hon säger då.
Min svägerskas kompis gick upp 5kg under graviditeten, 10dagar efter födseln hade on gått ner 14kg! En del beror nog på att hon mår lite dåligt psykiskt då det är lite strul i förållandet.
Är nu i vecka 22 och har gått upp 6 kg hittills!! Mår som en prinsessa nu när illamåendet gett med sig också!
Kram på er alla!
Många Goa Kramar
Annisangel
Vecka 13 nu och nu har jag gått upp det kg jag gick ner förut
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det slutade på +10,2kg :)
Nu i vecka 24 har jag gått upp 7 kg! 
Många Goa Kramar
Annisangel

v40(39+1) och vågen visar 14kg+

v. 37 +17kg

Är nu i vecka 38, snart 39, har stått stilla i ungefär 10 veckor… sammanlagt 6-8 kilo. (6kg sedan inskrivningen, 8kg sedan första dagen jag visste, visserligen precis innan jul, så två kilo är väl julmaten ;))
Vecka 24 = 8 kg 
Har inte vart såhär tung förut, så jag flåsar och står i…. Blir väl värre antar jag så jag får nog flåsa på ett tag till!
Kramar
Många Goa Kramar
Annisangel
Vecka 21 och har gått upp 5 kilo. Jag har det precis som du #61 annisangel, har aldrig vägt så här mycket förr och det är verkligen jobbigt (fast det står jag gärna ut med) =P
Jag är van att hålla igång och träna så nu när jag inte tränar lika mycket känner jag mig lite som en strandad val ibland ;)
Vecka 27 +11.5kg.. Jag har aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv! äter när jag är hungrig i rimliga mängder. Bara bebis får det den behöver så kan man alltid gå ner sen =)
Jag är i vecka 34 nu (33+5) & väger 67 kg för tillfället. Inte så många veckor kvar nu till vårt BF datum :) Längtar!
jag e i v 14 gått ner 8 kg

Gick upp 14kg och efter förlossningen hade jag gått ner 6,5 av dom. Hoppas resten rasar lika lätt ;)

v.37 nu och har hittills gått upp 24kg

Vecka 27 (26+0) och hade gått upp 9,5 sist jag va på BF.

Vecka 29 (28+6) 3 kg upp.
Har gått upp kring 13 kg, kanske lite mer, är i vecka 34+5.

Jag gick totalt upp 28kg men har redan nu gått ner 15kg igen, 10kg direkt efter förlossningen och 5kg till efter en dryg vecka, misstänker att det är vatten som jag samlade på mig under graviditeten!
Gick upp 6 kg med första och hade gått ner 15 kg en vecka efter förlossningen. Nu är jag i vecka 12 och har gått ner 1 kg.
Amor vincit omnia
Väger nu 69,95 kg i vecka 40 (39+2) & har BF 28:e September..
Men vet inte exakt vad startvikten var eftersom jag innan vägde 55 kg & på inskrivningen sen senare 59 kg & då var jag i vecka 6.
Nu är jag inne i vecka 30 (29+1) och väger 65 kilo. Jag har gått upp 10 kilo hitills! Startade på 55 kilo innan jag blev gravid.
Kram på er!
Många Goa Kramar
Annisangel

3.2 kg upp när jag vägde mig för en vecka sedan. Är i vecka 33 (32+3) nu.
Vecka 27+6, har gått upp 8 kg.
Jag har bara gått ned en så länge.. Typ 4-5kg Mycke illamående och dålig matlust. Törstig som en gnu iaf. :)Är i slutet vecka 18 nu.

Vecka 10 och gått upp 3 kg är så nöjd, alltid vägt för lite och haft problem med att gå upp i vikt så rädslan var att jag inte skulle gå upp i vikt men det verkar som jag gör det. 3 kg kvar sen har jag min vikt där jag har normal BMI och inte undernärd BMI.