Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4507 ggr
Mitralis
0

Vitaminer och mineraler

Vilka vitaminer och mineraler äter ni som planerar att bli gravida eller redan är gravid?

IaMiaMaria
0

Folsyra är väl den viktigaste för att minska risken för ryggmärgsbråck. Även bra att äta innan graviditeten.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[stuxen]
0

Folsyra

kalk + dvitamin

omega 3

Järn
Är nog det enda som behövs, då kan du vara säker på att du får i dig allt som titt barn behöver, jo var inte rädd för fettet, det är livsviktigt för att leva.

[Theriss]
0

Jag tar nästan inga alls. Min bm tyckte att så länge jag äter allsidig kost behövs inte det, och det har jag alltid gjort innan jag blev gravid också. Jag har köpt fiskleveroljetabletter bara för att det inte blir så mycket fisk här hemma alltid, men det är allt.

destroyed
0

järn med folsyra i

Jensa90
0

Järn med folsyra, Omega3 det är va jag äter utöver den vanliga maten.

Resistance is futile. 

Tina-A
0

Innan jag blev gravid at jag folsyra, och aven 3 manader in i graviditeten. Nu ater jag inget regelbundet, nagon enstaka folsyra ibland kanske. Forsoker ata en frukt om dagen och lite gronsaker och variera kosten lite.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Medlem
0

Folsyra i början av graviditeten

Omega -3

Vitamin B-komplex

Järn

Vitamin - D

Magnesium mot kramper

Crispig
0

tre-fyra månader innan jag blev gravid käkade jag folsyra, vitaminer och omega tre. Käkade järn/folsyra piller ett jag men slutade då det kändes som om jag skulle få näsblod hela tiden och fick järnsmak i munnen.

Nu äter jag en annan vitamin/mineral/folsyra tablett som är anpassad även för gravida och omega tre varje dag.  

Tänker inte börja med järn förens bm säger att jag borde det nu iaf.

Tina-A
0

Mitt jarnvarde var sa bra nu senast, v 20, att bm sa att jag kanske inte behover ata jarntabletter alls, och da tanker jag inte gora det heller.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]